![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#2021
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT nasze miasto Nowe tory w Dąbrowie Górniczej - w tunelu lub na estakadzie. Oto stanowisko Centralnego Portu Komunikacyjnego 2 marca o godz. 14 otrzymaliśmy stanowisko Centralnego Portu Komunikacyjnego, dotyczące koncepcji budowy nowych torów w Dąbrowie Górniczej. Wynika z niego, że koncepcja przebiegu nowych torów w mieście może mieć kilka wariantów. Projekt Centralnego Portu Komunikacyjnego zakłada budowę lotniska pomiędzy Łodzią a Warszawą, a także nowych dróg i torów, które mają skomunikować je z pozostałymi częściami kraju. Planowane przebiegi nowych linii kolejowych w wielu miejscowościach przebiegają przez tereny mieszkalne. Jak wynika z informacji Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej projektanci wytyczyli tory przez środek Błędowa i Kuźniczki Nowej. Ich realizacja wiązałaby się więc z wyburzeniem dziesiątek domów i skutkowała poszatkowaniem dzielnicy. Podobnie jest w śródmieściu, gdzie nowa linia kolejowa została narysowana wzdłuż plant przy ul. Poniatowskiego (przy targowisku miejskim), dalej plantami wzdłuż ul. Korczaka do ul. Wojska Polskiego i przecinając DK94 oraz ul. Staszica w stronę Sosnowca. Przedstawiciele Centralnego Portu Komunikacyjnego uważają, że nic nie jest jeszcze przesądzone i czekają na głosy mieszkańców Dąbrowy Górniczej w konsultacjach. - Co bardzo ważne, przedstawiona dotychczasowa koncepcja zakłada, że nasza linia przejdzie przez centrum Dąbrowy Górniczej w płytkim tunelu, co wyklucza kolizje z istniejącą zabudową. Przypominam, że jako inwestor mamy na etapie projektowym możliwość przeprowadzenia linii w poziomie „-1”, czyli w tunelu, albo „+1”, czyli na estakadzie – tłumaczy Konrad Majszyk, dyrektor komunikacji i PR w Centralnym Porcie Komunikacyjnym. - W przypadku Błędowa i Kuźniczki Nowej realizacja tego przedsięwzięcia nie wiązałaby się z „wyburzeniem dziesiątek domów” i nie skutkowałaby „poszatkowaniem dzielnicy”. W tylko jednym z wariantów istnieje kolizja z kilkoma budynkami, ale ostateczny przebieg nie jest jeszcze przesądzony – dodaje. Strategiczne Studium Lokalizacyjne zawiera założenia budowy nowych linii kolejowych CPK. Jak podkreśla Konrad Majszyk konsultacje ogłoszone zostały po to, żeby przeprowadzić inwestycje w zgodzie z mieszkańcami, w tym przypadku Dąbrowy Górniczej i okolic. - Konsultacje potrwają do 10 marca i gorąco zachęcam mieszkańców do składania uwag. Konsultacje ogłosiliśmy po to, żeby sprawdzić, czy nasze propozycje są akceptowalne, a tam, gdzie nie są, spróbować znaleźć inne rozwiązania. Ustalenia w sprawie ostatecznego przebiegu linii będą podejmowane na dalszych etapach procesu inwestycyjnego, po przeprowadzeniu m.in. zaplanowanych także na ten rok konsultacji społecznych na poziomie gmin oraz szczegółowych analiz technicznych i środowiskowych (w tym dotyczących obszarów chronionych) – przekonuje Konrad Majszyk. Przedstawione Strategiczne Studium Lokalizacyjne jego zdaniem nie przesądza o ostatecznym przebiegu linii kolejowych. Dokument ma charakter ogólnokrajowy i jego celem jest określenie korytarzy, wewnątrz których możliwe będzie w przyszłości zlokalizowanie linii. - Zachęcamy wszystkich zainteresowanych do zgłaszania uwag do SSL. Konsultacje z mieszkańcami potrwają do 10 marca br. Formularz do składania uwag, jak również komplet dokumentów, do których można je zgłaszać, znajdują się na stronie: konsultacje.cpk.pl. Wszystkie opinie, jedna po drugiej, zostaną dokładnie przeanalizowane. Naszym celem jest zaprojektowanie i budowa linii kolejowych w największej zgodzie z mieszkańcami – podkreśla Konrad Majszyk. Pewnie nie wiedzą o tych podziemnych zbiornikach retencyjnych przy Korczaka CYTAT nasze miasto
Dąbrowa Górnicza: mieszkańcy i władze mówią "nie" nowym torom kolejowym. Dwa ważne spotkania we wtorek 3 marca oraz w środę 4 marca 2020 roku odbędą się spotkania dotyczące projektowanych linii kolejowych przebiegających przez Dąbrowę Górniczą. Plany mają związek z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego. Projekt Centralnego Portu Komunikacyjnego zakłada budowę lotniska pomiędzy Łodzią a Warszawą, a także nowych dróg i torów, które mają skomunikować je z pozostałymi częściami kraju. Planowane przebiegi nowych linii kolejowych w wielu miejscowościach przebiegają przez tereny mieszkalne. W Dąbrowie Górniczej projektanci wytyczyli tory przez środek Błędowa i Kuźniczki Nowej. Ich realizacja wiązałaby się z wyburzeniem dziesiątek domów i skutkowała poszatkowaniem dzielnicy. Podobnie jest w śródmieściu, gdzie nowa linia kolejowa została narysowana wzdłuż plant przy ul. Poniatowskiego (przy targowisku miejskim), dalej plantami wzdłuż ul. Korczaka do ul. Wojska Polskiego i przecinając DK94 oraz ul. Staszica w stronę Sosnowca. – Podobnie jak mieszkańcy, jesteśmy zaskoczeni koncepcją Centralnego Portu Komunikacyjnego. Informacja o trwających konsultacjach dotarła do nas dopiero w zeszłym tygodniu, ale nawet po pobieżnej analizie przesłanego materiału jednego jestem pewien – zawarte w nim propozycja są dla mnie nie do zaakceptowania – podkreśla Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej, i dodaje, że przedstawione rozwiązania nie są zgodne z żadnym dokumentem planistycznym obowiązującym w Dąbrowie Górniczej. Podczas spotkań, zaprezentowane zostanie stanowisko miasta w tej sprawie. Omówiony zostanie także formularz dotyczący przesyłania uwag do autorów projektu i instrukcja jego wypełnienia. Spotkania odbędą się: – 3 marca, godz. 17 w OSP Błędów, ul. Żołnierska 180 – 4 marca, godz. 18 w Szkole Podstawowej nr 8, ul Wyspiańskiego 1 Informacje o proponowanych przebiegach tras w rejonie Dąbrowy Górniczej, a także mapy dostępne są na stronie: https://cpk.pl/pl/inwestycja/ssl Miasto zachęca do przesyłania przez mieszkańców uwag, wniosków i obaw za pomocą formularza dostępnego na stronie: https://cpk.pl/pl/inwestycja/ssl Termin mija 10 marca. Wypełniając formularz konsultacyjny należy wskazać ciąg nr 7, linia kolejowa 111 i 113, arkusz 1 i 2 dla Błędowa, Łaź Błędowskich i Kuźniczki lub arkusz 2 dla śródmieścia. W piątek 28 lutego 2020 r. , podczas odbywającego się w Dąbrowie Górniczej posiedzenia zarządu Śląskiego Związku Gmin i Powiatów, przyjęte zostało wspólne stanowisko w tym temacie. Ponadto podczas najbliższej sesji Rady Miejskiej zostanie przedłożony projekt uchwały w tej sprawie. Stanowisko Zarządu Śląskiego Związku Gmin i Powiatów z 28 lutego 2020 w sprawie: konsultacji Strategicznego Studium Lokalizacyjnego Inwestycji Centralnego Portu Komunikacyjnego Budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego to jeden ze sztandarowych projektów infrastrukturalnych w Polsce. Poza budową nowego portu lotniczego w Baranowie, pomiędzy Łodzią a Warszawą, zakłada również budowę nowych korytarzy drogowych oraz nowych linii szybkiej kolei, które mają skomunikować lotnisko z pozostałymi częściami kraju. Zaproponowane w Strategicznym Studium Lokalizacyjnym Inwestycji Centralnego Portu Komunikacyjnego przebiegi nowych korytarzy drogowych i kolejowych budzą wiele obaw wśród mieszkańców terenów, po których zostały wytyczone. Problem ten dotknął wielu miast w Polsce i nie ominął województwa śląskiego. Przeciwko zaproponowanym wariantom tras protestują mieszkańcy województwa śląskiego, gdzie nowe linie szybkiej kolei miałyby przebiegać przez centra miast oraz tereny mieszkalne. Ich realizacja w takim kształcie wiązałaby się z koniecznością wywłaszczeń tysięcy mieszkańców, wyburzeń domów oraz kataklizmem urbanistycznym i planistycznym. Wiązałoby się to również z przerwaniem dotychczasowej sieci dróg nie tylko lokalnych, ale i wojewódzkich oraz krajowych.Jako samorządowcy, którzy biorą pełną odpowiedzialność za reprezentowane gminy, wnioskujemy o takie zaplanowanie nowych korytarzy drogowych i kolejowych, aby w jak najmniejszym stopniu ingerowały w ścisłą zabudowę mieszkaniową, istniejącą infrastrukturę techniczną, miejsca użyteczności publicznej i centra miejscowości, a także tereny posiadające cenne walory przyrodnicze. Uważamy, również że realizacja tak znaczących projektów infrastrukturalnych powinna być poprzedzona rzetelnymi konsultacjami nie tylko ze stroną samorządową, ale przede wszystkim z mieszkańcami i przedsiębiorcami. Trudno zaakceptować fakt, że spółka Centralny Port Komunikacyjny Sp. z o.o. odpowiedzialna za realizację tak skomplikowanego projektu, na konsultacje społeczne przewiduje tylko kilka tygodni i nie przewiduje spotkań informacyjno-konsultacyjnych w terenie.Apelujemy do Ministra Aktywów Państwowych oraz Ministra Infrastruktury o wnikliwe przeanalizowanie procesu konsultacji Strategicznego Studium Lokalizacyjnego Inwestycji Centralnego Portu Komunikacyjnego i podjęcie działań, dzięki którym spółka CPK zostanie zobligowana do przeprowadzenia rzetelnych konsultacji społecznych -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2022
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 546 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna ![]() |
INFORMACJA O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY:
w zakresie poniższych Zadań wybrano ofertę złożoną przez Wykonawcę GPVT PRACOWNIA ARCHITEKTONICZNA S.C. T.BIAŁOSZEWSKI G.PACER, ul. Pamiątkowa 2/37, 61-512 Poznań, tj.: 1) Zadanie nr 1 ? Usługa projektowa, wykonanie dokumentacji przedprojektowej, projektowej oraz okołoprojektowej wraz z nadzorem autorskim dla zadania inwestycyjnego pn. ?Przebudowa dworca kolejowego Dąbrowa Górnicza?, EDIT: Termin realizacji dla Zadania nr 1 w ramach Etapu I do Etapu VI(budowa) wynosi: do 125 tygodni od dnia zawarcia Umowy. Ten post edytował warius wto, 03 mar 2020 - 16:01 |
|
|
![]()
Post
#2023
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
^
dobre wieści, ale teraz na to jeszcze poczekamy i jaki będzie efekt końcowy. Podobny Myszków: ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2024
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 571 Dołączył: wto, 15 sty 13 Skąd: Zagłębie Dąbrowskie Nr użytkownika: 5,133 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Genialnie to wygląda. W Zawierciu też godny dworzec. U nas powinno być podobnie.
|
|
|
![]()
Post
#2025
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT UM CPK – TAK, WYBURZENIA – NIE Dąbrowianie nie godzą się na budowę torowisk prowadzących do Centralnego Portu Komunikacyjnego, których powstanie wiązałoby się z licznymi wyburzeniami domów i bloków. Wysłali prawie 7 tys. zastrzeżeń do rządowych projektów tej inwestycji. Projekt Centralnego Portu Komunikacyjnego zakłada budowę lotniska pomiędzy Łodzią a Warszawą, a także nowych dróg i torów, które mają skomunikować je z pozostałymi częściami kraju. Planowane przebiegi nowych linii kolejowych w wielu miejscowościach przebiegają przez tereny mieszkalne. W Dąbrowie Górniczej projektanci wytyczyli tory przez środek Błędowa i Kuźniczki Nowej. Ich realizacja wiązałaby się z wyburzeniem dziesiątek domów, zniszczeniem miejsc cennych przyrodniczo i skutkowała poszatkowaniem dzielnicy. Podobnie jest w rejonie Redenu i Staszica, gdzie nowa linia kolejowa została narysowana wzdłuż plant przy ul. Poniatowskiego (przy targowisku miejskim), dalej plantami wzdłuż ul. Korczaka do ul. Wojska Polskiego i przecinając DK94 oraz ul. Staszica w stronę Sosnowca. – Mieszkańcy Dąbrowy Górniczej i samorządowcy nie sprzeciwiają się idei utworzenia Centralnego Portu Komunikacyjnego. Nie zgadzamy się jednak na budowę prowadzących do niego linii kolejowych, których powstanie wiązałoby się z licznymi wyburzeniami domów oraz ingerencją w obecne przestrzenie publiczne miasta. Realizacja tych zamierzeń doprowadziłaby do zdewastowania istniejącego ładu przestrzennego i urbanistycznego miasta. Inwestycja odbiłaby się również negatywnie na środowisku naturalnym, powodując w wielu miejscach jego degradację – podkreśla Marcin Bazylak, prezydent miasta. 3 i 4 marca – w Błędowie i w Szkole Podstawowej nr 8 – odbyły się spotkania poświęcone temu problemowi. Oba cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem mieszkańców. Zgromadziły po kilkaset osób, a w SP 8 konieczne było podzielenie go na dwie tury, ponieważ wszyscy chętni nie mogli jednocześnie zmieścić się w sali gimnastycznej. Uczestnicy w ich trakcie podpisywali pisma sprzeciwiające się inwestycji w przedstawionym kształcie i wnosili swoje zastrzeżenia. Mieszkańcy dostarczali je również do Urzędu Miejskiego, SP 8 i Centrum Aktywności Obywatelskiej. W działania informujące o planowanej inwestycji włączyli się także radni miejscy. 10 marca prawie 7 tys. pism od dąbrowian trafiło do władz należącej do skarbu państwa spółki Centralny Port Komunikacyjny. Apel mieszkańców poparli również samorządowcy z miast zrzeszonych w Związku Miast Polskich oraz Śląskim Związku Gmin i Powiatów. Ten punkt widzenia podzielają także przedstawiciele środowiska naukowego, którzy mówili o tym podczas IV Colloquium „Przyszłość śląskich miast” organizowanego m.in. przez Komitet Przestrzennego Zagospodarowania Kraju Polskiej Akademii Nauk w Warszawie oraz Komisję Studiów nad Przyszłością Górnego Śląska Oddział PAN w Katowicach. Informacje o proponowanych przebiegach tras w rejonie Dąbrowy Górniczej, a także mapy dostępne są na stronie: https://cpk.pl/pl/inwestycja/ssl/k07 Uwagi, wnioski i obawy można przesyłać za pomocą formularza dostępnego na stronie: https://cpk.pl/pl/inwestycja/ssl lub na adres konsultacje.cpk@cpk.pl Termin mija 10 marca. Wypełniając formularz konsultacyjny należy wskazać ciąg nr 7, linia kolejowa 111 i 113, arkusz 1 i 2 dla Błędowa, Łaz Błędowskich i Kuźniczki lub arkusz 2 dla śródmieścia. pismo prezydenta ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2026
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 546 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna ![]() |
CYTAT Budowa centrum przesiadkowego w rejonie dworca PKP Centrum wraz z budową obsługującego układu komunikacyjnego w ramach zadania inwestycyjnego „ Promowanie zielonej mobilności(...) c.d. w sekcji II.1.4 Reference number: ZP.WID.271.4.14.2020 Kolejne oby ostatnie podejście, planowane otwarcie ofert 17 kwiecień. Tym razem przetarg w postaci aukcji elektronicznej. |
|
|
![]()
Post
#2027
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
^
od 1.04 prezydent informował i czekałem, aż pojawi się też w naszym BIPie, co stało się dzisiaj ![]() no ciekawe ile teraz firm i jakie będą kwoty, do tego w wiadomej niepewnej sytuacji. Finansowanie jest chyba zapewnione. Jeśli teraz zostałoby odłożone to pewnie już na wiele lat. Byłaby katastrofa i znowu pech, jak zaczynali budowę w innym miejscu w latach 80-tych. W czasie kryzysu centralne inwestycje w infrastrukturę pewnie będą utrzymane, bo bez tego byłoby jeszcze gorzej, dlatego takie S1 u nas mam nadzieję że będą też realizowali zgodnie z planem. Lepiej wydać pieniądze, żeby coś zostało zbudowane niż bezpośrednie zasiłki. Żeby tylko nasz samorząd miał na inwestycje, na pewno coś trzeba będzie ciąć, bo wpływy spadną. Co do przetargu jeszcze nie zaglądałem. Ciekawe czy zmieniło się coś w zakresie. Pewnie te wszystkie odpowiedzi z poprzedniego zostały już zawarte i będzie to łatwiej ogarnąć. CYTAT UM 3 kwietnia 2020 CENTRUM PRZESIADKOWE, TUNEL I PARKINGI Ogłoszono ponowny przetarg na budowę centrum przesiadkowego, tunelu i przejść pod torami kolejowymi w centrum, nowej drogi łączącej ul. Kolejową i Kościuszki z ul. Sobieskiego, a także remont ul. Kolejowej. Zadanie obejmuje też przebudowę torowisk i peronów. Do 17 kwietnia wykonawcy mają czas na składanie ofert. ? Komunikację publiczną trzeba dostosowywać do potrzeb mieszkańców, rozwijać ją i ułatwiać korzystanie z niej. Chodzi nam o takie rozwiązania, które pozwolą sprawnie przemieszczać się, dojechać do pracy, szkoły czy uczelni ? zarówno w Dąbrowie, jak i w innych miastach aglomeracji. Mówiąc krótko: pociąg, autobus czy tramwaj muszą być łatwo dostępne, wygodne, docierać na czas w jak najwięcej miejsc, a przez to stanowić alternatywę dla samochodu. Zmiany w śródmieściu będą kolejnym krokiem w tym kierunku ? podkreśla Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej. Przedsięwzięcie ma być realizowane wspólnie przez miasto i PKP PLK S.A. W jego ramach powstaną: parkingi po obu stronach torów ? przy ul. Kościuszki i Limanowskiego(łącznie na 375 miejsc), tunel drogowy łączący te ulice, przejście podziemne prowadzące do parkingów i peronów, centrum przesiadkowe, do którego dojeżdżać będą autobusy, droga łącząca ul. Sobieskiego z ul. Kościuszki i ul. Kolejową, przejście podziemne w miejscu przejazdu przy ul. Konopnickiej i Kolejowej, który zostanie zlikwidowany. W ramach prac przebudowane będą także perony i tory przy stacji. Remont czeka ul. Kolejową, gdzie położona zostanie nowa nawierzchnia, wykonana będzie droga rowerowa, odnowione chodniki i oświetlenie. Pierwszy przetarg nie wyłonił wykonawcy, ponieważ oferty przewyższyły 250 mln zł, czyli kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie inwestycji. Po pozytywnym rozstrzygnięciu aktualnego przetargu, planowany termin zakończenia robót to druga połowa 2023 r. Inwestycja w śródmieściu jest kolejnym elementem działań, zmierzających do wprowadzenia w mieście równowagi między ruchem samochodowym, rowerowym, pieszym i transportem zbiorowym. Do tej pory powstał m.in. tunel pieszo-rowerowy pod linią kolejową w Ząbkowicach. Na zlecenie Tramwajów Śląskich trwa generalna przebudowa torowiska wzdłuż ul. Kasprzaka. Spółka ma w planach modernizację całego dąbrowskiego odcinka torów, aż do granicy z Będzinem. Przykładem jest też oddane do użytku pod koniec 2017 roku rondo na skrzyżowaniu ul. Kolejowej i Konopnickiej oraz dobudowane połączenie z nim ul. Poniatowskiego. W Dąbrowie powstaje sieć dróg rowerowych, która obejmie miasto od granicy z Będzinem, przez centrum, Reden, Gołonóg aż do huty ?Katowice?, Ząbkowic i strefy inwestycyjnej w Tucznawie. CYTAT nasze miasto
Dąbrowa Górnicza ogłosiła drugi przetarg na centrum przesiadkowe i tunel pod torami kolejowymi To nie jest Prima Aprilis. Władze Dąbrowy Górniczej ogłosiły we wtorek 1 kwietnia drugi przetrag na budowę tunelu pod torami przy ulicy Kościuszki i centrum przesiadkowego przy dworcu w centrum Dąbrowy Górniczej. To jedna z najważniejszych inwestycji w historii tego zagłębiowskiego miasta. - Tym razem przetarg został ogłoszony w formule dopuszczającej zastosowanie aukcji elektronicznej. Otwarcie ofert zaplanowane zostało na 17 kwietnia, trzymajcie kciuki! Jednocześnie dziękuję Robertowi Warwasowi, posłowi na sejm RP, za wsparcie na szczeblu ministerialnym i centrali PKP PLK ? przekazał w środę 1 kwietnia 2020 roku Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej. W pierwszym przetargu dwie firmy chciały się zająć się przebudową układu komunikacyjnego wokół dąbrowskiego dworca PKP w centrum miasta oraz budową tunelu pod torowiskiem, który bezkolizyjną drogą ma połączyć dwie części Dąbrowy Górniczej. Miasto 15 listopada 2019 roku ogłosiło przetarg na budowę nowego centrum przesiadkowego koło dworca kolejowego, parkingów oraz tunelu podziemnego. Czekało na oferty, licząc na duże zainteresowanie firm. I takie było, bowiem do specyfikacji zamówienia pojawiło się mnóstwo pytań, na które trzeba było odpowiedzieć. Ostatecznie jednak na złożenie konkretnej oferty zdecydowały się dwa konsorcja. Tańszą ofertę, opiewającą na 269 mln 543 tys. 540,30 zł, złożyło konsorcjum firm Budimex SA z Warszawy (lider) oraz Przedsiębiorstwo Budowlano-Remontowe TOR z Mysłowic. Druga, droższa oferta ? 317 mln 623 tys. 119,70 zł ? stała się udziałem spółki Nowak Mosty z Dąbrowy Górniczej (lider) oraz Przedsiębiorstwa Wielobranżowego Greta Sport. Ostatecznie miasto zdecydowało się unieważnić pierwszy przetarg, licząc, że oferty w kolejnym będą jednak jeszcze tańsze. W sumie chce przeznaczyć na to przedsięwzięcie 250 mln zł. Projekt nowego centrum przesiadkowego i drogowej infrastruktury wokół dworca PKP w centrum Dąbrowy Górniczej (ma zostać wyremontowany do końca 2023 roku) przygotowała spółka Mosty Katowice. Co zatem ma się zmienić w najbliższych latach w śródmieściu Dąbrowy Górniczej? W ramach budowy centrum przesiadkowego przy dworcu kolejowym w centrum trzeba było zaprojektować m.in. parking na minimum 180 miejsc od strony ul. Kościuszki oraz na 180 miejsc od strony ul. Limanowskiego. Rozwiązanie powinno również uwzględniać miejsce na lokalizację wypożyczalni rowerów jak również zadaszonego parkingu dla rowerów, zarówno od strony ul. Kościuszki jak i od strony ul. Limanowskiego. Po obu stronach torów kolejowych ma się zmieścić minimum 50 rowerów. Centrum przesiadkowe miało być tak zaprojektowane, aby jednocześnie mogło być obsługiwane przez minimum pięć autobusów komunikacji zbiorowej. Centrum przesiadkowe będzie wyposażone w monitoring, małą architekturę tj. ławki , automaty biletowe, kosze na śmieci oraz elektroniczne tablice informacyjne umożliwiające podawanie bieżących informacji dla korzystających z obiektów. Centrum przesiadkowe będzie bezpośrednio połączone z budynkiem dworca PKP oraz przejściem podziemnym, które połączy dworzec z peronami oraz ulicą Limanowskiego. Układ drogowy zostanie w sposób bezkolizyjny połączony tunelem po torami PKP, który łączyć będzie ulicę Kościuszki z ulicą Limanowskiego. Projektant w realizowanym zadaniu wykonał opracowanie połączenia drogowego od skrzyżowania wylotu z tunelu pod dworcem PKP i ulicy Limanowskiego do skrzyżowania ulicy Robotniczej z ulicą Korzeniec. Podobne rozwiązania komunikacyjne mają się też pojawić przy dworcu kolejowym w Gołonogu. Tam parking będzie miał 200 miejsc i ma się pojawić od strony ul. Piecucha. Tutaj tunel dla pieszych i rowerzystów będzie nie tylko w ciągu ul. Podłęknickiej, ale również Granicznej. Dąbrowianie czekają też na remont obu dworców (w centrum i Gołonogu), który przez ostatnie lata pozostawał tylko w sferze marzeń, ale tym razem ma być inaczej. Dlatego, że miasto porozumiało się konkretnie z PKP, współpracując ściśle w projektowaniu wszystkich zmian komunikacyjnych. PKP ma natomiast ujęte w swoich planach remonty obu dąbrowskich dworców. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2028
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,772 Dołączył: śro, 05 maj 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 87 ![]() |
W czasie kryzysu centralne inwestycje w infrastrukturę pewnie będą utrzymane, bo bez tego byłoby jeszcze gorzej, dlatego takie S1 u nas mam nadzieję że będą też realizowali zgodnie z planem. Lepiej wydać pieniądze, żeby coś zostało zbudowane niż bezpośrednie zasiłki. No nie wiem. Partia od hasła "Polska w budowie" marnie stoi, a ekipa od różnych rozdawanych "plusów" ma się dobrze ;) Jeśli teraz zostałoby odłożone to pewnie już na wiele lat. Byłaby katastrofa i znowu pech, jak zaczynali budowę w innym miejscu w latach 80-tych. Jestem zwolennikiem Zielonej Mobilności. Ale teraz mam spore wątpliwości czy to realizować. W naszym regionie śmiesznie mało ludzi korzystało z kolei i nie za dużo z komunikacji miejskiej. A teraz zaraza do reszty zabije cały transport publiczny. Aż strach się bać ile aut przybędzie na drogach po ozdrowieniu. ![]() Ten post edytował bzenek sob, 11 kwi 2020 - 22:39 |
|
|
![]()
Post
#2029
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 962 Dołączył: śro, 31 sty 07 Skąd: D.G. Mydlice Północ Nr użytkownika: 432 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Akurat z kolei (regionalnej) na linii tzw. średnicowej, ale też z pociągów dalekobieżnych korzysta(ło) bardzo dużo pasażerów!
Z komunikacji miejskiej, zwłaszcza poza szczytem, faktycznie jest/była bida. |
|
|
![]()
Post
#2030
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 546 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna ![]() |
CYTAT Budowa centrum przesiadkowego w rejonie dworca PKP Centrum wraz z budową obsługującego układu komunikacyjnego w ramach zadania inwestycyjnego „ Promowanie zielonej mobilności(...) c.d. w sekcji II.1.4 Reference number: ZP.WID.271.4.14.2020 Kolejne oby ostatnie podejście, planowane otwarcie ofert 17 kwiecień. Tym razem przetarg w postaci aukcji elektronicznej. Nowy termin otwarcia ofert 5.05, wpłynęły dwa odwołania do bieżącego postępowania ze strony Budimexu i Skanska, można spodziewać się dalszych przesunięć. |
|
|
![]()
Post
#2031
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
ehh i to już 2 razy teraz przesunięty, a Skanska chciałaby miesiąc więcej. Nie wystartowali w pierwszym podejściu i uważają, że ci co wystartowali mają teraz przewagę, a oni są poszkodowani i potrzebują więcej czasu, do tego powołują się na sytuację z wirusem.
Jestem zwolennikiem Zielonej Mobilności. Ale teraz mam spore wątpliwości czy to realizować.W naszym regionie śmiesznie mało ludzi korzystało z kolei i nie za dużo z komunikacji miejskiej.A teraz zaraza do reszty zabije cały transport publiczny. Aż strach się bać ile aut przybędzie na drogach po ozdrowieniu. ![]() ja jestem przeciwnikiem sztucznego tworzenia centrów przesiadkowych, na które w ostatnich latach jest moda. U nas przy dworcu robi się samo naturalnie. Brakowało miejsca na pozostawienie samochodu nawet na dzikim parkingu od strony Limanowskiego. Nie będzie problemu, że miałoby być niewykorzystane. Po "zarazie" może być dramat z korkami do Katowic, no chyba że większość zostanie wcześniej zwolniona. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2032
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT nasze miasto Budowa centrum przesiadkowego i tunelu w Dąbrowie Górniczej oddala się. Znów nic nie wyszło z przetargu 17 kwietnia 2020 roku mieliśmy poznać wykonawcę jednej z najważniejszych w historii Dąbrowy Górniczej inwestycji, czyli budowy centrum przesiadkowego przy dworcu PKP w centrum oraz tunelu pod torami kolejowymi. Niestety, tak się jednak nie stanie, bo dwie firmy, które zamierzały złożyć oferty, zaskarżyły warunki przetargowe do Krajowej Izby Odwoławczej. Ta jednak dziś w pełni nie działa, co sprawia, że termin wyłonienia zwycięzcy przetargu jest całkowicie niemożliwy do określenia. To niezbyt dobre wiadomości dla miasta i wszystkich mieszkańców, bowiem już pierwszy przetarg, ogłoszony 15 listopada 2019 roku, nie przyniósł rozstrzygnięcia. Można więc było mieć nadzieję, że kolejne postępowanie wyłoni firmę, która zrealizuje to przedsięwzięcie. Niestety, ponownie nic z tego nie wyszło. - Zainteresowanie naszą ofertą wyraziły dwie firmy, ale obie miały zastrzeżenia do warunków postępowania przetargowego – informuje Bartosz Matylewicz, naczelnik Wydziału Marki Miasta w dąbrowskim Urzędzie Miejskim. - W pierwszym przypadku chodzi o termin składania ofert. Tutaj jedna z firm uznała, że był on zbyt krótki. W drugim przypadku podniesiona została kwestia wymaganego przez nas doświadczenia w realizacji podobnych inwestycji, związanych z obiektami kolejowymi. Odwołania trafiły do Krajowej Izby Odwoławczej, ale na razie ona praktycznie nie działa, nie rozpatruje odwołań, więc trudno cokolwiek wyrokować, co do terminu rozpoczęcia prac i wyłonienia ich wykonawcy – dodaje. Sprawdziliśmy i faktycznie Krajowa Izba Odwoławcza z powodu pandemii koronawirusa mocno ograniczyła swoją działalność. W komunikacie z 8 kwietnia br. możemy przeczytać, że Urząd Zamówień Publicznych wraz z Krajową Izbą Odwoławczą oraz Ministerstwem Rozwoju pracuje nad rozwiązaniami zmierzającymi do wznowienia rozpatrywania odwołań wniesionych/wnoszonych do Krajowej Izby Odwoławczej. Przed Krajową Izbą Odwoławczą nie odbywają się rozprawy ani posiedzenia jawne z udziałem stron i uczestników postępowania odwoławczego. Krajowa Izba Odwoławcza informuje jednak, że w trudnym okresie nie zaprzestała całkowicie pracy. KIO podejmuje wszystkie czynności w odniesieniu do spraw odwoławczych, które nie wymagają przeprowadzenia rozpraw i posiedzeń jawnych, rozstrzyga wnioski o uchylenie zakazu umowy, jak również rozpoznaje zastrzeżenia od wyników kontroli prezesa UZP. - Zdając sobie sprawę z trudnej sytuacji ekonomicznej, która dotyka części wykonawców funkcjonujących na rynku zamówień publicznych, mając na uwadze, że każde zamówienie jest niezwykle ważne i może stanowić realny impuls dla gospodarki dotkniętej efektami epidemii, informujemy Państwa, że przygotowany został tymczasowy tryb orzekania Krajowej Izby Odwoławczej na podstawie dokumentacji przekazanej przez strony postępowania. Tego rodzaju procedowanie wymaga dokonania zmian organizacyjnych i legislacyjnych. Zmiany organizacyjne zostały już przygotowane, zmiany legislacyjne są w trakcie uzgadniania. O dalszym postępie prac będziemy informować na bieżąco – informuje Krajowa Izba Odwoławcza. Co w takiej sytuacji zrobią władze miejskie Dąbrowy Górniczej? - Analizujemy wszystkie możliwości oraz wniesione przez oferentów zastrzeżenia – mówi Bartosz Matylewicz. - Być może uda się wypracować takie rozwiązanie, które zadowoli obie firmy, bez konieczności czekania na orzeczenie w tej sprawie Krajowej Izby Odwoławczej. Trudno jednak dziś mówić o konkretach – dodaje. Projekt nowego centrum przesiadkowego i drogowej infrastruktury wokół dworca PKP w centrum Dąbrowy Górniczej (ma zostać wyremontowany) wykonała spółka Mosty Katowice. Został przygotowany przez miasto we współpracy z PKP PLK. Co zatem ma się zmienić w najbliższych latach w śródmieściu Dąbrowy Górniczej? W ramach budowy centrum przesiadkowego przy dworcu kolejowym PKP w centrum trzeba było zaprojektować m.in. parking na minimum 180 miejsc od strony ul. Kościuszki oraz na 180 miejsc od strony ul. Limanowskiego. Rozwiązanie powinno również uwzględniać miejsce na lokalizację wypożyczalni rowerów jak również zadaszonego parkingu dla rowerów, zarówno od strony ul. Kościuszki jak i od strony ul. Limanowskiego. Po obu stronach torów kolejowych ma się zmieścić minimum 50 rowerów. Centrum przesiadkowe miało być tak zaprojektowane, aby jednocześnie mogło być obsługiwane przez minimum pięć autobusów komunikacji zbiorowej. Centrum przesiadkowe będzie wyposażone w monitoring, małą architekturę - ławki , automaty biletowe, kosze na śmieci oraz elektroniczne tablice informacyjne, umożliwiające podawanie bieżących informacji dla korzystających z obiektów. Centrum przesiadkowe będzie bezpośrednio połączone z budynkiem dworca PKP oraz przejściem podziemnym, które połączy dworzec z peronami oraz ulicą Limanowskiego. Układ drogowy zostanie w sposób bezkolizyjny połączony tunelem po torami PKP, który łączyć będzie ulicę Kościuszki z ulicą Limanowskiego. Projektant w realizowanym zadaniu wykonał opracowanie połączenia drogowego od skrzyżowania wylotu z tunelu pod dworcem PKP i ulicy Limanowskiego do skrzyżowania ulicy Robotniczej z ulicą Korzeniec. Do tego wyremontowana ma zostać ul. Kolejowa, od ul. Kościuszki do Konopnickiej. Ma też powstać nowa droga, łącząca ul. Kolejową z ul. Sobieskiego. Podobne rozwiązania komunikacyjne mają się też pojawić przy dworcu kolejowym w Gołonogu. Tam parking będzie miał 200 miejsc i ma się pojawić od strony ul. Piecucha. Tutaj tunel dla pieszych i rowerzystów będzie nie tylko w ciągu ul. Podłęknickiej, ale również Granicznej. Dąbrowianie czekają też na remont obu dworców (w centrum i Gołonogu), który przez ostatnie lata pozostawał tylko w sferze marzeń, ale tym razem ma być inaczej. Dlatego, że miasto porozumiało się konkretnie z PKP, współpracując ściśle w projektowaniu wszystkich zmian komunikacyjnych. PKP ma natomiast ujęte w swoich planach remonty obu dąbrowskich dworców. Zakończenie tej inwestycji planowane było w pierwszej połowie 2023 roku, a miasto zamierza wydać na nią około 250 mln zł brutto. ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2033
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
jednak się coś dzieje, chyba się dogadali i może bez odwołań. Jest nowy termin - 07.05, są odpowiedzi na pytania, zmiany w specyfikacji.
Na Kolejowej i przy przejeździe na Konopnickiej pojawiły się jakieś oznaczenia, były jakieś pomiary. Widać, że UM zależy na rozstrzygnięciu -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2034
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 215 Dołączył: wto, 04 kwi 06 Skąd: DG - korzeniec Nr użytkownika: 198 GG: 105879 ![]() |
na Limanowskiego też coś mierzyli.
|
|
|
![]()
Post
#2035
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
inwestycje w obecnej sytuacji:
CYTAT naszemiasto
(...) Wszystkie inwestycje, które są dziś realizowane nie są jednak zagrożone. Żadne prace nie zostały przerwane ani wstrzymane. - Zagrożone nie są też te zdania, na które ogłoszone zostały już postępowania. Priorytetem są zwłaszcza te inwestycje, na które pozyskaliśmy dodatkowe fundusze zewnętrzne, m.in. budowa tuneli i centrów przesiadkowych przy dąbrowskich dworcach czy inwestycje związane z rozwojem stref ekonomicznych w Tucznawie i na Kazdębiu – podkreśla Bartosz Matylewicz. (...) -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2036
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 962 Dołączył: śro, 31 sty 07 Skąd: D.G. Mydlice Północ Nr użytkownika: 432 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Akurat, jak to co żywo nie ruszy w terenie po rozstrzygnięciu przetargu to nie widzę żadnych szans na powstanie tego centrum przesiadkowego i remontu dworca w DG!
|
|
|
![]()
Post
#2037
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 571 Dołączył: wto, 15 sty 13 Skąd: Zagłębie Dąbrowskie Nr użytkownika: 5,133 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Najlepszym przykładem jest zielona debilność ogłoszona w czasach dinozaurów i do tej pory nie zrealizowana i oby nigdy
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#2038
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 694 Dołączył: nie, 26 lis 06 Skąd: DG Nr użytkownika: 337 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Najlepszym przykładem jest zielona debilność ogłoszona w czasach dinozaurów i do tej pory nie zrealizowana i oby nigdy ![]() ![]() Dlaczego tak nienawidzisz Dąbrowy, ktoś Cię skrzywdził w Naszym mieście? |
|
|
![]()
Post
#2039
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
nowy termin oby ostateczny - 11.05
-------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2040
|
|
![]() Sportowa Dąbrowa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,882 Dołączył: śro, 08 lis 06 Skąd: Śródmieście Nr użytkownika: 267 Płeć: Mężczyzna ![]() |
CYTAT PKP SA zleciły projekty dla 7 dworców. M.in. Racibórz, Dąbrowa Górn... PKP SA podpisały umowy projektowe dla siedmiu dworców. Przebudowane mają zostać obiekty w Dąbrowie Górniczej, Włoszczowie, Czechowicach-Dziedzicach, Suwałkach, a także dworce Szczecin Dąbie i Bydgoszcz Zachód. Ponadto częściowo wyburzony i przebudowany do standardu innowacyjnego dworca systemowego ma zostać obiekt w Raciborzu. Przedmiotem umów jest wykonanie dokumentacji przedprojektowej, projektowej oraz okołoprojektowej wraz z nadzorem autorskim dla przebudowy siedmiu dworców. Na przygotowanie dokumentacji, wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę, przeznaczono 36 tygodni. Pierwsze zadanie obejmuje dworzec Dąbrowa Górnicza. Obiekt znajduje się w międzytorzu, przy czynnych liniach 1 i 162. Zabytkowy obiekt, datowany na 1888 r., jest nieczynny i znajduje się w złym stanie technicznym. Na parterze w części centralnej przewidziano poczekalnię, pomieszczenie na kasę, toalety oraz lokal komercyjny. Samorząd złożył deklarację długoterminowego najmu części powierzchni na cele biurowe. Przy dworcu przewidziano min. 30 stojaków rowerowych, wiatę rowerową, 20 miejsc postojowych, min. jedno miejsce do ładowania pojazdów elektrycznych. Projekt przygotuje Pracownia Architektoniczna GPVT, z którą PKP SA podpisały umowę 18 kwietnia. Jej wartość to 290 tys. zł netto (356,7 tys. zł brutto). ![]() -------------------- |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: poniedziałek, 13 października 2025 - 02:41 |