![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#2001
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
co do nowego wątku - mamy już o dworcu i infrastrukturze kolejowej i osobną zieloną mobilność. Zostawimy i zobaczymy, jakby było źle to zawsze można połączyć ze sobą. Chodzi o to czy użytkownicy nie będą się gubić, a tematy dublować. Nie zawsze da się tak dokładnie zaszufladkować.
Nie pamiętam kto się wcześniej odwoływał, czy nie Skanska i jeśli tak to zrezygnowali. Przy takim zakresie i komplikacji jest trochę ryzyka dla wykonawcy. Trochę przekroczyli budżet, ale chyba różnica nie jest aż taka wielka przy łącznym koszcie. Mam nadzieję że dołożą i podpiszą z najtańszym, a nie zaczną się całe procedury od początku. Tylko jaki jest podział kosztów z PKP, czy PKP ma dołożyć i jaką część i z tym żeby nie zrobili problemów -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2002
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 2,625 Dołączył: śro, 13 lip 05 Skąd: Mydlice Południe Nr użytkownika: 152 Płeć: Mężczyzna GG: 7413760 ![]() |
CYTAT Węzeł przesiadkowy z przebudową stacji Dąbrowa Górnica za drogi
Dąbrowa Górnicza unieważniła przetarg na budowę węzła przesiadkowego w rejonie dworca Dąbrowa Górnicza. Projekt zakłada budowę parkingów, tuneli i przejść pod torami, układu drogowego oraz znaczącą przebudowę układu peronów i torów kolejowych. Przedmiotem przetargu była budowa węzła przesiadkowego przy istniejącej stacji kolejowej Dąbrowa Górnicza. Przewidziano budowę przejścia podziemnego, które połączy perony z budynkiem dworca, projektowanym centrum przesiadkowym, a także parkingiem przesiadkowym Park&Ride przy ul. Kościuszki i parkingiem przy ul. Limanowskiego. Przebudowany zostanie układ peronowo-torowy na stacji. Założono zastąpienie trzech torów jednym, równoległym do toru nr 2 linii kolejowej nr 1, z zachowaniem możliwości objazdu składu wagonów przez lokomotywę manewrową. Ponadto zlikwidowany zostanie istniejący przejazd drogowo-kolejowy w ciągu ul. Konopnickiej. Przewidziano budowę przejazdu drogowego pod torami na wysokości ul. Kościuszki i ul. Limanowskiego. Zakres prac obejmuje także budowę drogi łączącej Sobieskiego z Kościuszki i Kolejową wraz z budową Centrum Przesiadkowego oraz parkingu park&ride, a także budowę budowę drogi wraz z ruchem pieszym i rowerowym w ciągu ul. Kościuszki do ul. Limanowskiego. Przebudowana ma zostać też ul. Kolejowa od skrzyżowania z Kościuszki do skrzyżowana z Konopnickiej. Przed tygodniem minął termin składania ofert. Wystartowały dwie firmy. Konsorcjum firm Budimex (Warszawa) i Przedsiębiorstwo Remontowo-Budowlane Tor (Mysłowice) zaproponowało 269,5 mln zł brutto. Natomiast konsorcjum firm Nowa-Mosty (Dąbrowa Górnicza) i Gretasport (Dąbrowa Górnicza) proponuje realizację za 317,6 mln zł brutto. Budżety na ten cel był określony na kwotę 250 mln zł. Zamawiający nie znalazł jednak dodatkowych środków i postępowanie zostało unieważnione. https://www.transport-publiczny.pl/wiadomos...rogi-63895.html -------------------- 33001,04 |
|
|
![]()
Post
#2003
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 962 Dołączył: śro, 31 sty 07 Skąd: D.G. Mydlice Północ Nr użytkownika: 432 Płeć: Mężczyzna ![]() |
CYTAT Węzeł przesiadkowy z przebudową stacji Dąbrowa Górnica za drogi Dąbrowa Górnicza unieważniła przetarg na budowę węzła przesiadkowego w rejonie dworca Dąbrowa Górnicza. Projekt zakłada budowę parkingów, tuneli i przejść pod torami, układu drogowego oraz znaczącą przebudowę układu peronów i torów kolejowych. Przedmiotem przetargu była budowa węzła przesiadkowego przy istniejącej stacji kolejowej Dąbrowa Górnicza. Przewidziano budowę przejścia podziemnego, które połączy perony z budynkiem dworca, projektowanym centrum przesiadkowym, a także parkingiem przesiadkowym Park&Ride przy ul. Kościuszki i parkingiem przy ul. Limanowskiego. Przebudowany zostanie układ peronowo-torowy na stacji. Założono zastąpienie trzech torów jednym, równoległym do toru nr 2 linii kolejowej nr 1, z zachowaniem możliwości objazdu składu wagonów przez lokomotywę manewrową. Ponadto zlikwidowany zostanie istniejący przejazd drogowo-kolejowy w ciągu ul. Konopnickiej. Przewidziano budowę przejazdu drogowego pod torami na wysokości ul. Kościuszki i ul. Limanowskiego. Zakres prac obejmuje także budowę drogi łączącej Sobieskiego z Kościuszki i Kolejową wraz z budową Centrum Przesiadkowego oraz parkingu park&ride, a także budowę budowę drogi wraz z ruchem pieszym i rowerowym w ciągu ul. Kościuszki do ul. Limanowskiego. Przebudowana ma zostać też ul. Kolejowa od skrzyżowania z Kościuszki do skrzyżowana z Konopnickiej. Przed tygodniem minął termin składania ofert. Wystartowały dwie firmy. Konsorcjum firm Budimex (Warszawa) i Przedsiębiorstwo Remontowo-Budowlane Tor (Mysłowice) zaproponowało 269,5 mln zł brutto. Natomiast konsorcjum firm Nowa-Mosty (Dąbrowa Górnicza) i Gretasport (Dąbrowa Górnicza) proponuje realizację za 317,6 mln zł brutto. Budżety na ten cel był określony na kwotę 250 mln zł. Zamawiający nie znalazł jednak dodatkowych środków i postępowanie zostało unieważnione. https://www.transport-publiczny.pl/wiadomos...rogi-63895.html Nosz k...maaać! Co oni (miasto) myślą? Że jak powtórzą to oferty będą tańsze?! Doświadczenie pokazuje, że jak będą, to właśnie droższe! |
|
|
![]()
Post
#2004
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 546 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna ![]() |
CYTAT decyzja o unieważnieniu została podjęta wspólnie z PKP PLK, ale na początku marca ogłaszamy postępowanie ponownie. Tym razem w formie licytacji z 15 dniowym terminem ogłoszenia. z FB Prezydenta |
|
|
![]()
Post
#2005
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 694 Dołączył: nie, 26 lis 06 Skąd: DG Nr użytkownika: 337 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Taka ciekawostka z życia, nawet nie wiecie jaka jest panika ludzi, którzy właśnie dowiedzieli się że koło ich domów albo przez ich domy mają budować trasę kolejową jak zobaczyli mapy rządu. Pracuje z kilkoma osobami z Bukowna i Bolesławia gdzie ma być cały terminal przesiadkowy CPK, to mówią że zwoływane są przez wójtów spotkania z mieszkańcami i zawiązują się grupy protestujące, twierdzą że nikt z nimi nic nie konsultował, ludzie pobudowali nowe domy a tu teraz okazuje się że ma linia kolejowa lecieć przez ich podwórko albo tuż obok a pociągi mają jeździć co 10 minut, jaja są niesamowite, co ciekawe też w kontekście wyborów majowych większość tych ludzi jest za PiS-em ale chyba szybko zmienią poglądy polityczne z tego co mówią i jak są wkurzeni.
|
|
|
![]()
Post
#2006
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,978 Dołączył: sob, 01 kwi 06 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 197 Płeć: Mężczyzna GG: 2519362 ![]() |
większość tych ludzi jest za PiS-em ale chyba szybko zmienią poglądy polityczne z tego co mówią i jak są wkurzeni. Są wkurzeni, a w wyborach znowu zagłosują na PiS. Przyzwyczajaj się. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#2007
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 1,189 Dołączył: nie, 26 cze 05 Skąd: z bagien Nr użytkownika: 148 Płeć: Kobieta ![]() |
Swoją drogą te mapki przebiegu nowych linii wyglądają, jak rysowane cyrklem przez jakiegoś uczniaka na kolanie w przerwie między lekcjami - zupełnie nie uwzględniają zmienności ukształtowania terenu czy innych przeszkód, typu zwarta zabudowa (jak chyba ktoś wspominał - wspinają się nawet na Kromołowiec, a może tam tunel
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#2008
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 694 Dołączył: nie, 26 lis 06 Skąd: DG Nr użytkownika: 337 Płeć: Mężczyzna ![]() |
większość tych ludzi jest za PiS-em ale chyba szybko zmienią poglądy polityczne z tego co mówią i jak są wkurzeni. Są wkurzeni, a w wyborach znowu zagłosują na PiS. Przyzwyczajaj się. Powiem tak, po rozmowach z Nimi o tym raczej uważają że to strzał w kolano PiS sobie zrobił, chociaż Ja uważam że nigdy nie powstaną te linie kolejowe a spółka jest po to tylko żeby doić kasę publiczną to ludzie z tych rejonów bardzo się obawiają że przyjdzie urzędnik, da Im 200 tysięcy i mają sobie zbudować nowy dom bo ten obecny zabierają i burzą. Takich miejsc w Polsce jest dość sporo gdzie mają plany na nową linie kolejową, większości małe miejscowości i myślę że mogą sporo stracić. |
|
|
![]()
Post
#2009
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 1,189 Dołączył: nie, 26 cze 05 Skąd: z bagien Nr użytkownika: 148 Płeć: Kobieta ![]() |
Typowy syndrom NIMBY, byle "nie w moim ogródku", choć generalnie poparcie dla pomysłodawców...
![]() |
|
|
![]()
Post
#2010
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 694 Dołączył: nie, 26 lis 06 Skąd: DG Nr użytkownika: 337 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Typowy syndrom NIMBY, byle "nie w moim ogródku", choć generalnie poparcie dla pomysłodawców... ![]() Myślę że nie ma osoby, która by się cieszyła z wyburzenia swojego domu albo mieszkania przy linii kolejowej pomijając przypadki że ktoś na tym skorzysta finansowo także odruch jak najbardziej prawidłowy ale niestety najczęściej bywa tak "na kogo wypadnie na tego bęc" ![]() |
|
|
![]()
Post
#2011
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
"miasto" się zorientowało i wypowiedziało:
CYTAT UM
„NIE” DLA TORÓW POŚRÓD DOMÓW! Budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego to jeden ze sztandarowych projektów infrastrukturalnych w Polsce. Poza budową nowego lotniska pomiędzy Łodzią a Warszawą, zakłada również budowę nowych dróg i torów, które mają skomunikować je z pozostałymi częściami kraju. Problem w tym, że planowane przebiegi nowych linii kolejowych w ogromnej mierze przebiegają przez tereny mieszkalne. Problem ten dotknął wielu miast w Polsce. Protestują mieszkańcy Łodzi, Mikołowa, Sławkowa czy Bolesławia. Pełni obaw są również mieszkańcy Dąbrowy Górniczej, gdzie projektanci wytyczyli tory przebiegające przez środek dzielnicy Błędów i Kuźniczka Nowa. Ich realizacja wiązałaby się z koniecznością wyburzenia dziesiątek domów i skutkowała poszatkowaniem dzielnicy. Nie inaczej sprawa sytuacja wyglądałaby w śródmieściu, gdzie nowa linia kolejowa została narysowana wzdłuż plant przy ul. Poniatowskiego (przy targowisku miejskim), dalej plantami wzdłuż ul. Korczaka do ul. Wojska Polskiego i przecinając DK94 oraz ul. Staszica w stronę Sosnowca. – Podobnie jak mieszkańcy, jesteśmy zaskoczeni koncepcją Centralnego Portu Komunikacyjnego. Informacja o trwających konsultacjach dotarła do nas dopiero w zeszłym tygodniu, ale nawet po pobieżnej analizie przesłanego materiału jednego jestem pewien – zawarte w nim propozycja są dla mnie nie do zaakceptowania – podkreśla Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej, i dodaje, że przedstawione rozwiązania nie są zgodne z żadnym dokumentem planistycznym obowiązującym w Dąbrowie Górniczej. – Wiem, że podobnego zdania są również inni samorządowcy, których miejscowości zostały podobnie poszatkowane planowanymi torami. Jesteśmy w kontakcie i analizujemy możliwości skutecznego oprotestowania rozwiązań zaproponowanych w studium CPK – podsumowuje prezydent i deklaruje w tym temacie interwencję u parlamentarzystów z naszego regionu. Autorzy projektu „Strategiczne Studium Lokalizacyjne Inwestycji Centralnego Portu Komunikacyjnego” niestety nie przewidzieli spotkań z mieszkańcami terenów przez które miałyby przebiegać nowe linie kolejowe, a jedyną formą „konsultacji” jest przesyłanie uwag drogą elektroniczną. Dlatego też zachęcamy do zapoznania się z pełną informacją o proponowanych przebiegach tras w rejonie Dąbrowy Górniczej, a także mapami, które dostępne są na stronie: https://cpk.pl/pl/inwestycja/ssl/k07 oraz przesłanie swoich uwag, wniosków i obaw za pomocą formularza dostępnego na stronie: https://cpk.pl/pl/inwestycja/ssl Termin przesyłania uwag mija 10 marca. *** Centralny Port Komunikacyjny to planowany węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, który zintegruje transport lotniczy, kolejowy i drogowy. W ramach tego projektu w odległości 37 km na zachód od Warszawy, na obszarze ok. 3.000 hektarów zostanie wybudowany Port Lotniczy Solidarność, który w ramach pierwszego etapu będzie w stanie obsługiwać 45 mln pasażerów rocznie. W skład CPK wejdą też inwestycje kolejowe: węzeł w bezpośredniej bliskości portu lotniczego i połączenia na terenie kraju, które mają umożliwić przejazd między Warszawą a największymi polskimi miastami w czasie nie dłuższym niż 2,5 godz. ![]() ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2012
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
najgorzej jak się uprze PKP i nie dołoży. Nie wiemy jaki jest podział kosztów i kto ile miałby ewentualnie dołożyć. Jeśli nie będzie wyjścia to można zrezygnować z budowy tunelu i pozostawić przejazd na Konopnickiej. I tak już nie będzie tam problemu z takimi korkami. PKP i tak też będzie zależało na likwidacji przejazdu i wcześniej czy później by się tym zajęli w przyszłości
-------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2013
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,978 Dołączył: sob, 01 kwi 06 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 197 Płeć: Mężczyzna GG: 2519362 ![]() |
Swoją drogą te mapki przebiegu nowych linii wyglądają, jak rysowane cyrklem przez jakiegoś uczniaka na kolanie w przerwie między lekcjami - zupełnie nie uwzględniają zmienności ukształtowania terenu czy innych przeszkód, typu zwarta zabudowa (jak chyba ktoś wspominał - wspinają się nawet na Kromołowiec, a może tam tunel ![]() ![]() No cóż, ostatnio na forum jurajskim miałem taką refleksję: CYTAT Jak dla mnie - jeśli chodzi o te durne "projekty" linii kolejowych (w Dąbrowie jednym z wariantów jest puszczenie torów przez centrum i Reden - śladem dawnej bocznicy na Staszic) mam kilka wariantów wyjaśnienia. 1. Projektant to debil, który uważa, że zrobił dobrą robotę. 2. Projektant zdaje sobie sprawę, że to bzdura, ale mu za to płacą, więc rysuje sobie kreski, jakie mu się spodobają. 3. Projektant chce przeforsować jeden wariant, więc pozostałe alternatywy rysuje tak, żeby nie miały szans na realizację. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#2014
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 694 Dołączył: nie, 26 lis 06 Skąd: DG Nr użytkownika: 337 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Myślę że każdy z przeciętnym IQ dobrze Wie że nigdy nie powstaną te nowe linie kolejowe i są tylko po to żeby ktoś skasował niezłą kasę za to. Projekt 15 latka na zajęciach ZPT
![]() |
|
|
![]()
Post
#2015
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 694 Dołączył: nie, 26 lis 06 Skąd: DG Nr użytkownika: 337 Płeć: Mężczyzna ![]() |
najgorzej jak się uprze PKP i nie dołoży. Nie wiemy jaki jest podział kosztów i kto ile miałby ewentualnie dołożyć. Jeśli nie będzie wyjścia to można zrezygnować z budowy tunelu i pozostawić przejazd na Konopnickiej. I tak już nie będzie tam problemu z takimi korkami. PKP i tak też będzie zależało na likwidacji przejazdu i wcześniej czy później by się tym zajęli w przyszłości Ma być kolej aglomeracyjna w przyszłości czyli pociągi co 7-10 minut także przejazd byłby praktycznie cały czas zamknięty dlatego tunel chyba jest niezbędny. |
|
|
![]()
Post
#2016
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
chodziło mi o tunel na Konopnickiej. Tunele przy dworcu bez zmian. Na Konopnickiej byłoby znacznie luźniej.
A PKP i tak by go kiedyś zbudowało -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2017
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 546 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna ![]() |
najgorzej jak się uprze PKP i nie dołoży. Nie wiemy jaki jest podział kosztów i kto ile miałby ewentualnie dołożyć. Jeśli nie będzie wyjścia to można zrezygnować z budowy tunelu i pozostawić przejazd na Konopnickiej. I tak już nie będzie tam problemu z takimi korkami. PKP i tak też będzie zależało na likwidacji przejazdu i wcześniej czy później by się tym zajęli w przyszłości Miasto 190 mln, PKP 60 mln, z czego miasta pozyskało już około 50mln dofinansowania, a Metropolia przekazała 26 mln na kolejową część (centrum + gołonóg). To tak z głowy ale te informacje przewijały się wcześniej. |
|
|
![]()
Post
#2018
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 546 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna ![]() |
CYTAT Węzeł planowanej kolei dużych prędkości na trasie Warszawa – Budapeszt, nie powstanie w Małopolsce i nie ominie konurbacji śląskiej – zapewnił w środę w Katowicach minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Szef resortu infrastruktury uczestniczył w środę w posiedzeniu parlamentarnego zespołu ds. woj. śląskiego z udziałem premiera Mateusza Morawieckiego, który zorganizowano w Śląskim Urzędzie Wojewódzkim w Katowicach. Chociaż posiedzenie było poświęcone przede wszystkim infrastrukturze drogowej, minister Adamczyk nawiązał też m.in. do jednego z projektów kolejowych. Całość |
|
|
![]()
Post
#2019
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 571 Dołączył: wto, 15 sty 13 Skąd: Zagłębie Dąbrowskie Nr użytkownika: 5,133 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Te plany i wizualizacje są tak samo prawdziwe i realne jak te z zielonej debilności
![]() Ten post edytował danielmdc pią, 28 lut 2020 - 08:28 |
|
|
![]()
Post
#2020
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
tylko na kogo część ile brakowało nie wiemy
-------------------- ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: poniedziałek, 13 października 2025 - 02:41 |