IPB

Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

152 Stron V  « < 98 99 100 101 102 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Dworzec PKP i centra przesiadkowe, oraz infrastruktura kolejowa w DG
Ocena 5 V
muzzy
post sob, 28 gru 2019 - 17:57
Post #1981


UZYTKOWNIK
***

Grupa: Użytkownik
Postów: 215
Dołączył: wto, 04 kwi 06
Skąd: DG - korzeniec
Nr użytkownika: 198
GG: 105879 status gadu-gadu



Firma z Katowic zaszalała biggrin.gif

Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post wto, 31 gru 2019 - 11:45
Post #1982


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



na szczęście są oferty znacznie poniżej budżetu, a przekroczenie byłoby zagrożeniem.

Konkurencja dla PKP wchodzi z Czech - Leo Express i będą się zatrzymywały w DG w drodze do Warszawy


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
prezes
post pią, 31 sty 2020 - 18:30
Post #1983


UZYTKOWNIK
****

Grupa: Użytkownik
Postów: 369
Dołączył: wto, 14 mar 06
Skąd: Łosień / Gołonóg
Nr użytkownika: 192
Płeć: Mężczyzna



Przedstawiono studium lokalizacyjne tras kolejowych związanych z budową CPK.
https://dziennikzachodni.pl/wezel-malopolsk.../ar/c1-14752892

Na szczególną uwagę zasługuje zdjęcie nr 5



Tory do Jaworzna i dalej do Krakowa by się przydały, ale osobiście nie wyobrażam sobie szybkich pociągów przez środek Redenu huh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leszek
post sob, 01 lut 2020 - 15:11
Post #1984


UZYTKOWNIK
*******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,978
Dołączył: sob, 01 kwi 06
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 197
Płeć: Mężczyzna
GG: 2519362 status gadu-gadu



Spoko, spoko, to tylko kolejne bzdetne plany mające uzasadnić przepalanie gigantycznych pieniędzy z budżetu biggrin.gif
Przecież gdyby ktoś chciał rzeczywiście połączyć w prosty sposób DG z Jaworznem (a dojazd do Ząbkowic uznałby za problem nie do pokonania), wystarczyłby odbudować linię DG - DG Gołonóg - DG HK.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rokko31
post sob, 01 lut 2020 - 18:05
Post #1985


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 694
Dołączył: nie, 26 lis 06
Skąd: DG
Nr użytkownika: 337
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(Leszek @ sob, 01 lut 2020 - 15:11) *
Spoko, spoko, to tylko kolejne bzdetne plany mające uzasadnić przepalanie gigantycznych pieniędzy z budżetu biggrin.gif
Przecież gdyby ktoś chciał rzeczywiście połączyć w prosty sposób DG z Jaworznem (a dojazd do Ząbkowic uznałby za problem nie do pokonania), wystarczyłby odbudować linię DG - DG Gołonóg - DG HK.

Oczywiście że CPK i węzeł kolejowy w okolicach Olkusza to jeden wielki przekręt na miliony złotych i nigdy nie powstanie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bzenek
post pon, 03 lut 2020 - 09:29
Post #1986


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,772
Dołączył: śro, 05 maj 04
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 87



CYTAT(Leszek @ sob, 01 lut 2020 - 16:11) *
Spoko, spoko, to tylko kolejne bzdetne plany mające uzasadnić przepalanie gigantycznych pieniędzy z budżetu biggrin.gif

No nie wiem - CPK to projekt polityczny.

Będzie realizowany bez względu na na jego koszty czy sensowność. mellow.gif

Dla mnie zadziwiające są kreski szybkich expresów mknące w poprzek Dolinek Podkrakowskich czy przez środek góry w Niegowonicach blink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post wto, 04 lut 2020 - 12:33
Post #1987


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



to wyjaśniło się to z poprzedniej strony wątku czyli jednak przez Reden. Ciekawe czy robili rozpoznanie w terenie. W naszych warunkach trudno sobie to wyobrazić, to nie projekty z Azji. Tunele? Estakady? Chociaż SKM i przystanek na Redenie ciekawy. Mieszkańcy okolic Korczaka chyba niezbyt by się ucieszyli, szczególnie starsi.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rokko31
post wto, 04 lut 2020 - 18:48
Post #1988


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 694
Dołączył: nie, 26 lis 06
Skąd: DG
Nr użytkownika: 337
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(:) @ wto, 04 lut 2020 - 12:33) *
to wyjaśniło się to z poprzedniej strony wątku czyli jednak przez Reden. Ciekawe czy robili rozpoznanie w terenie. W naszych warunkach trudno sobie to wyobrazić, to nie projekty z Azji. Tunele? Estakady? Chociaż SKM i przystanek na Redenie ciekawy. Mieszkańcy okolic Korczaka chyba niezbyt by się ucieszyli, szczególnie starsi.

Dyskutujemy o wirtualnej rzeczywistości, która nigdy nie powstanie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bzenek
post sob, 08 lut 2020 - 16:11
Post #1989


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,772
Dołączył: śro, 05 maj 04
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 87



CYTAT
https://www.rynek-lotniczy.pl

...Nowy układ torowy umożliwi uruchomienie bezpośrednich pociągów z Katowic – przez Sosnowiec i Dąbrowę Górniczą, WMŚ i Olkusz – do Krakowa, co będzie oznaczało naprawę historycznych zaszłości, w wyniku których dziś ponad 200-tysięczny Sosnowiec, 120-tysięczna Dąbrowa Górnicza i 60-tysięczny Będzin nie mają kolejowego powiązania z odległym o 65 km Krakowem...


Hmm… załóżmy przypadek realizacji tego CPK.

Miliony wydane, w ramach Zielonej Mobilności, na modernizację dąbrowskiego dworca pójdą w błoto. blink.gif

Wszystko będzie zaorane i budowane od nowa.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leszek
post sob, 08 lut 2020 - 16:31
Post #1990


UZYTKOWNIK
*******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,978
Dołączył: sob, 01 kwi 06
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 197
Płeć: Mężczyzna
GG: 2519362 status gadu-gadu



Bez obaw. Poza tym zaraz i tak będziemy poruszać się tylko i wyłącznie jednym z miliona polskich samochodów elektrycznych, a nie pociągami biggrin.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post wto, 11 lut 2020 - 10:32
Post #1991


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



Jeśli jednak by powstało, to DG straciłoby cześć pociągów, które zostałyby przekierowane na nowy węzeł. Po przebudowie stacji i remoncie dworca powinno się wszystko u nas zatrzymywać, w tym Pendolino, według planowanej kategorii stacji.
Ale połączenie z Krakowem to byłaby świetna sprawa, jeśli nie ta skomplikowana realizacja przecinająca Reden, to dużo łatwiejsza i tania przez Gołonóg (gdzie jest rezerwa na dodatkowe tory) i obok HK, niewiele dalsza, przy okazji obsługa Gołonoga. To już realistyczne i powinno kiedyś powstać nawet niezależnie od tych planów.

tu są te plany snf (51).gif https://cpk.pl/pl/inwestycja/ssl/k07


Najgorzej byłoby gdyby szybka kolej przecinała wschód miasta albo się ocierała o jego granicę a nie byłoby z nią połączenia i wszystko zaczęło by nas omijać


Tymczasem oby 13.02 wreszcie udało się otworzyć koperty w obecnym przetargu i szybko wyłonić zwycięzcę i podpisać.
Po tym pewnie szybkie ogłoszenie na Gołonóg, bo prace mają trwać jednocześnie, ze względu na wspólne utrudnienia i ograniczenia w ruchu.




--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
warius
post wto, 11 lut 2020 - 11:18
Post #1992


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 546
Dołączył: wto, 04 kwi 17
Nr użytkownika: 5,925
Płeć: Mężczyzna



W sumie na plantach nic nie ma, łatwo wykop zrobić i wpuścić pociąg pod ziemię. Na przystanek w okolicach Korczaka bym nie narzekał biggrin.gif Prawie jak metro, wielki świat!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post wto, 11 lut 2020 - 11:20
Post #1993


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



Do tego ogłoszono przetarg:

CYTAT
OPRACOWANIE DOKUMENTACJI PRZEDPROJEKTOWEJ DLA PROJEKTU PN.: ?PRACE NA LINII KOLEJOWEJ NR 1 NA ODCINKU ZAWIERCIE ? BĘDZIN - ETAP IV? W RAMACH PROJEKTU PN. ?PRACE PRZYGOTOWAWCZE DLA WYBRANYCH PROJEKTÓW? ? OPRACOWANIE STUDIUM WYKONALNOŚCI"


snf (51).gif https://platformazakupowa.plk-sa.pl/app/dem...ic/1121/details

fragmenty:
CYTAT
Przedmiotem analiz studialnych jest następujący zakres inwestycji:
? Linia kolejowa nr 1 Warszawa Zachodnia- Katowice odcinek Zawiercie - Będzin od km 273,261 do km 304,700 z infrastrukturą towarzyszącą oraz w ramach rozpatrywanych wariantów połączenia z liniami nr 154, 160, 186, 182, 133, znajdującymi się w korytarzu E-65. Linia nr 1 znajduje się w sieci TEN-T Bałtyk- Adriatyk od km 274,227 do km 318,378, objęta jest Umową AGC od km 273,268 do km 318,686 i AGTC od km 273,246 do km 318,378. Linia kolejowa nr 1 jest linią znaczenia państwowego, magistralną, dwutorową, zelektryfikowaną, wyposażoną w samoczynną blokadę liniową dwukierunkową. Prędkość konstrukcyjna wynosi 160 km/h. Prędkość rozkładowa na przedmiotowym odcinku wynosi:

tor nr 1 tor nr 2 - od km 273,268 do km 299,200 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 80 km/h dla pociągów towarowych, od km 299,200 do km 300,700 100 km/h dla pociągów pasażerskich i 80 km/h dla pociągów towarowych, od km 300,700 do km 304,700, 90 km/h dla pociągów pasażerskich i towarowych.
tor nr 2 od km ? od km 273,268 do km 299,200 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 80 km/h dla pociągów towarowych, od km 299,200 do km 304,700 90 km/h dla pociągów pasażerskich i 70 km/h dla pociągów towarowych.
Na przedmiotowym odcinku linii kolejowej nr 1 znajdują się następujące stacje i przystanki osobowe:
Stacja Zawiercie
Stacja Łazy
Po. Wiesiółka
Po. Chruszczobród
Po. Dąbrowa Górnicza Sikorka
Stacja Dąbrowa Górnicza Ząbkowice
Po. Dąbrowa Górnicza Pogoria
Po. Dąbrowa Górnicza Gołonóg
Stacja Dąbrowa Górnicza
Po. Będzin Ksawera
Po. Będzin Miasto
­­Stacja Będzin

Wszystkie stacje i przystanki osobowe na przedmiotowym odcinku linii kolejowej, których dotyczy to studium, są zarządzane przez PKP Polskie Linie Kolejowe Zakład Linii Kolejowych w Częstochowie.
? Linia kolejowa nr 154 Łazy Dąbrowa Górnicza Towarowa odcinek Zawiercie ? Łazy od km 0,000 do km 22,150. Linia kolejowa nr 154 jest linią znaczenia państwowego,
pierwszorzędną, dwutorową, zelektryfikowaną na odcinku od km -3,176 do km 21,382. Prędkość konstrukcyjna wynosi 100 km/h. Linia nie wchodzi w skład transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T, i nie jest objęta Umową AGC i AGTC.
? Linia kolejowa nr 160 (Zawiercie ZW ? Dąbrowa Górnicza Ząbkowice ZA T3), na odcinku Zawiercie ? Dąbrowa Górnicza Ząbkowice, od km 275,030 do km 291,680. Linia kolejowa 160 jest linią znaczenia państwowego, pierwszorzędną, jednotorową, zelktryfikowaną, wchodzi w skład transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T Bałtyk- Adriatyk. Prędkość konstrukcyjna wynosi 120 km/h. Linia wchodzi w skład transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T, nie jest objęta Umową AGC i AGTC.
? Linia kolejowa nr 186 (Zawiercie ? Dąbrowa Górnicza Ząbkowice T4), na odcinku Zawiercie ? Dąbrowa Górnicza Ząbkowice, od km 274,855 do km 291,722. Linia kolejowa 186 jest linią znaczenia państwowego, pierwszorzędną, jednotorową, zelektryfikowaną, na całej długości wchodzi w skład transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T, nie jest objęta Umową AGC i AGTC. Prędkość konstrukcyjna wynosi 120 km/h.
? Linia kolejowa nr 182 Tarnowskie Góry ? Zawiercie od km -0,571 do km 45,502, znaczenia miejscowego, jednotorowa, zelektryfikowana na odcinku od km -0,571 do km 4,820 i od km 44,319 do km 45,502. Linia nie wchodzi w skład transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T, i nie jest objęta Umowami AGC i AGTC. Prędkość konstrukcyjna wynosi 120 km/h. Na odcinku od km 4,820 do km 29,200 linia jest wyłączona z eksploatacji.
? Linia kolejowa nr 133 Dąbrowa Górnicza Ząbkowice ? Kraków Główny od km -1,224 do km 70,890 jest linią znaczenia państwowego, magistralną, zelektryfikowaną, jednotorową na odcinku od km 13,639 do km 15,466 oraz od km 70,850 do km 700,890, dwutorową od km -1,224 do km 13,639 oraz od km 15,466 do km 70,850. Linia nr 1 znajduje się w sieci TEN-T od km 15,536 do km 62,817, objęta jest Umową AGC od km 15,536 do km 70,890, i AGTC od km -1,224 do km 10,700 oraz od km 15,536 do km 62,817. Prędkość konstrukcyjna wynosi 160 km/h.

Ogólneceleprojektu
1) W toku eksploatacji linii kolejowej objętej projektem Zamawiający zidentyfikował następujące niedogodności:
a) niezadowalająca prędkość jazdy na odcinku Zawiercie - Będzin spowodowana ograniczeniami wynikającymi z geometrii linii.
cool.gif niezadowalająca prędkość jazdy na odcinku Zawiercie - Będzin spowodowana złym stanem technicznym; stacja Dąbrowa Górnicza Ząbkowice, odcinek Dąbrowa Górnicza Ząbkowice- Będzin, szyny i podkłady miejscowo z lat 90.
c) niewystarczająca przepustowość odcinka Dąbrowa Górnicza Ząbkowice ? Będzin, spowodowana: czasem jazdy wydłużonym ze względu na niskie prędkości / zbyt długimi odstępami (szlakami); brakiem możliwości wyprzedzania; dwa tory linii nr 1 brak możliwości separowania ruchu,
d) niewystarczająca przepustowość węzła kolejowego Łazy i Dąbrowa Górnicza Ząbkowice spowodowana: niedostosowaniem układu torowego węzła do obecnych potrzeb, istniejące rozjazdy krzyżowe, rozjazdy R190 w torach głównych zasadniczych
e) niedostosowanie rozmieszczenia obiektów obsługi podróżnych do lokalizacji siedzib ludzkich i celów podróży;
f) niewystarczająca infrastruktura w obszarach nadania/odbioru ładunków;
g) zły stan obiektów obsługi podróżnych, utrudniający wygodne korzystanie z nich przez
podróżnych, w tym osoby o ograniczonej możliwości poruszania się;
h) obniżenie parametrów technicznych infrastruktury nawierzchniowej, powodujące
zagrożenie wprowadzania kolejnych obostrzeń w ruchu pociągów
i) obniżenie poziomu bezpieczeństwa w obrębie skrzyżowań linii kolejowej z drogami publicznymi z powodu zmiany warunków ruchowych kolejowo-drogowych,
wymagające przeklasyfikowania przejazdów do wyższej kategorii
j) pogarszający się stan techniczny obiektów inżynieryjnych
k) niezadowalający stan techniczny sieci trakcyjnej, elektrycznego ogrzewania rozjazdów,
oświetlenia przejazdów i stacyjnego
2) Realizacja projektu musi pozwolić na usunięcie tych niedogodności, a także na osiągnięcie następujących celów ogólnych:
a) Skrócenie czasu jazdy.
cool.gif Poprawa przepustowości linii, częstotliwości, skomunikowania oraz punktualności
realizowanych połączeń.
c) Zwiększenie dostępności transportu kolejowego.
d) Usprawnienie statycznej i dynamicznej informacji pasażerskiej oraz informacji dla
przewoźników.
e) Poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego, podróżnych, przewożonych ładunków
oraz ruchu drogowego na przejazdach kolejowych.
f) Racjonalizacja kosztów eksploatacji i utrzymania zarządzanej infrastruktury oraz
ograniczenie dewastacji infrastruktury kolejowej na przedmiotowej linii
g) Zapewnienie interoperacyjności kolei i umożliwienie niedyskryminującego dostępu
do polskiej infrastruktury kolejowej operatorom z innych krajów,
h) Zmniejszenie negatywnego oddziaływania transportu na środowisko;

3) Cele te mogą zostaną osiągnięte w szczególności poprzez:
Dostosowanie przepustowości linii do spodziewanego obciążenia ruchem pasażerskim (w tym aglomeracyjnym) i towarowym przy zapewnieniu wymaganej rezerwy przepustowości,
Podniesienie prędkości w ruchu pasażerskim (szczególnie dalekobieżnym) dla odcinka Będzin ? Zawiercie,
Osiągnięcie parametrów technicznych wymaganych (mającymi zastosowanie w danym przypadku) regulacjami: T echnicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności, Wytycznymi sieci TEN-T, innymi przepisami UE, przepisami krajowymi, stosowanymi normami oraz przepisami wewnętrznymi PKP PLK S.A., (z zastrzeżeniem możliwości uzyskania odstępstw od wymagań, w przypadkach uzasadnionych uwarunkowaniami technicznymi i ekonomicznymi).
Zastosowanie elementów o wysokiej niezawodności i trwałości.
Zastosowanie elementów wandaloodpornych.
Zwiększenie efektywności systemu sterowania ruchem kolejowym na długości całej linii objętej SW.
Zwiększenie efektywności systemów zasilania i sieci trakcyjnej, w tym umożliwienie realizowania oferty przewozowej z użyciem nowoczesnych lokomotyw elektrycznych o mocy ok. 6 MW.
Wyposażenie przejazdów kolejowych w nowoczesne urządzenia zabezpieczenia ruchu.
przypadku niektórych wariantów inwestycyjnych, cele ogólne będą również realizowane poprzez:

cool.gif Separację ruchu aglomeracyjnego i dalekobieżnego na odcinku (Katowice) ? Będzin ? Zawiercie, a także towarowego i pasażerskiego na odcinku Dąbrowa Górnicza Ząbkowice ? Łazy - Zawiercie,
c) Zwiększenie przepustowości dla ruchu towarowego poprzez zapewnienie możliwości przyjęcia pociągów towarowych o długości min. 750 m na tory główne dodatkowe,
d) Ułatwienie strefowania pociągów aglomeracyjnych w sposób minimalizujący kolizje ruchowe,
e) Rozwiązanie kolizyjności ruchu w rejonie stacji Zawiercie i Łazy (układ torów z kierunku Katowic jest taki, że ruch podmiejski jest na torach zewnętrznych, a dalekobieżny na torach wewnętrznych, natomiast wlot linii 1 i 4 w Zawierciu jest taki, że ruch dalekobieżny z CMK jest wyprowadzony na zewnątrz),
f) Zapewnienie możliwości realizacji cyklicznego, symetrycznego i zintegrowanego rozkładu jazdy dla pociągów aglomeracyjnych, regionalnych i dalekobieżnych,
g) Dostosowanie odcinka do potrzeb wynikających z koncepcji rozwojowych dla kolei
metropolitalnej Górnośląskiego Związku Metropolitajnego,
h) Zwiększenie dostępności transportu kolejowego w ruchu aglomeracyjnym
iregionalnym poprzez budowę nowych przystanków lub korektę położenia
istniejących.
i) Zabudowę urządzeń detekcji stanów awaryjnych taboru (DSAT).
j) Zmniejszenie liczby skrzyżowań linii kolejowej z drogami kołowymi w poziomie
szyn, w tym poprzez budowę skrzyżowań dwupoziomowych i dróg dojazdowych.
k) Zabudowę monitoringu wizyjnego ? np. terenu stacji.

W ramach wariantu modernizacji lub budowy nowej infrastruktury należy rozważać następujące założenia inwestycyjne:
a) Dobudowę dwóch dodatkowych torów co najmniej na odcinku Będzin ? Dąbrowa Górnicza Ząbkowice,
cool.gif Na odc. Dąbrowa Górnicza Ząbkowice ? Zawiercie należy w SW przeanalizować w jaki sposób kontynuować separację ruchu dalekobieżnego od aglomeracyjnego przy uwzględnieniu konieczności:
? zachowania płynności ruchu towarowego na odc. Dąbrowa Górnicza Ząbkowice ? Łazy ? Zawiercie (linie 160, 186 oraz 154),
? strefowania ruchu aglomeracyjnego w stacji Zawiercie bez kolizji z ruchem dalekobieżnym,
? bezkolizyjnego powiązania pary torów aglomeracyjnych z linią 182 (obsługa MPL Katowice-Pyrzowice),
c) odbudowy połączenia pomiędzy st. Dąbrowa Górnicza Huta Katowice a podg. Dąbrowa Górnicza Piekło, która ma na celu ułatwienie przejazdu dla pociągów obsługujących Elektrownię Łagisza poprzez wyeliminowanie kolizji z ruchem pasażerskim w stacji Dąbrowa Górnicza Ząbkowice ? linia 662 i 162, atakże budowę łącznicy pomiędzy linią 133 a linią 662/162 w celu umożliwienia wjazdu na grupę DZB st. Dąbrowa Górnicza Ząbkowice, rozbudowę stacji Dąbrowa Górnicza Południowa w celu zmiany trakcji elektrycznej na spalinową (w wariantach 4-torowych linii nr 1),
d) dostosowania układu torowego st. Dąbrowa Górnicza Ząbkowice w rejonach DZA i DZB, w tym elektryfikacja torów głównych,
e) dostosowanie układu torowego stacji Łazy i Zawiercie do współczesnych wymagań i natężenia ruchu towarowego, w tym parametrów TEN-T,
f) budowy nowych przystanków lub korektę położenia istniejących w celu zwiększenia dostępności miejsc obsługi pasażerów w miejscach wynikających z analiz,
W ramach podwariantu należy przeanalizować możliwość:
? budowy nowej linii kolejowej skracającej trasę oraz umożliwiającej podniesienie prędkości maksymalnej dla pociągów dalekobieżnych od linii nr 1 w kierunku CMK. Nowa linia kolejowa stanowiłaby alternatywę dla dobudowy dodatkowej pary torów wzdłuż linii nr 1.
? powiązanie z projektem odbudowy połączenia Dąbrowa Górnicza ? Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce dla ruchu aglomeracyjnego, który będzie analizowany w przyszłości ramach odrębnego studium wykonalności w dwóch wariantach: po częściowo zlikwidowanej linii 184 (przez Sosnowiec Zagórze) lub po częściowo zlikwidowanej linii 162 (przez Dąbrowę Górniczą Gołonóg). Należy określić niezbędną rezerwę terenową wraz z docelowym układem torowym w infrastrukturze linii nr 1. Ponadto Wykonawca opracuje wstępną koncepcję trasowania połączenia w planie i profilu wraz z obiektami inżynieryjnymi w dwóch wariantach bez wykonywania pełnych analiz środowiskowych i geologicznych,
W zakresie prędkości uzyskanie prędkości maksymalnej:
? dla linii nr 1: rozwiązanie inwestycyjne 1. wynikającej z optymalizacji geometrii linii w planie bez wychodzenia poza teren kolejowy, rozwiązanie inwestycyjne 2. uzyskanie ciągłej prędkości min. 160 km/h (możliwość wychodzenia poza teren kolejowy), opcja 3. uzyskanie ciągłej prędkości 200 km/h (możliwość wychodzenia poza teren kolejowy).
? Dla podwariantu zakładającego budowę nowego odcinka linii kolejowej: założenie inwestycyjne 1. uzyskanie ciągłej prędkości do 200 km/h, założenie inwestycyjne 2. uzyskanie ciągłej prędkości 250 km/h.
? Dla linii towarowych: wynikającej z optymalizacji geometrii linii w planie bez wychodzenia poza teren kolejowy.


i powyżej jest też info o węźle CPK i obok koncepcji przez Reden również wersja przez Gołonóg.
Oby zaplanowali przystanek na wysokości Centrum Administracyjnego (dawniej znany w planach jako DG Ratusz).

CYTAT
Rynek kolejowy

PLK zamawia analizę modernizacji odc. Będzin - Zawiercie na Wiedence. Będą dodatkowe tory?

PKP PLK ogłosiła przetarg na dokumentację dla modernizacji linii nr 1 na odcinku Zawiercie ? Będzin. Zakłada budowę dodatkowej pary torów, ale sprawdzi też możliwość budowy nowej linii w kierunku Centralnej Magistrali Kolejowej.
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie studium wykonalności dla prac na linii kolejowej nr 1 na odcinku Zawiercie ? Będzin. To odcinek nie objęty aktualnym programem modernizacji, ale wykonane prace rewitalizacyjne pozwalają tu na osiągnięcie prędkości dla składów wagonowych 120 km/h ze zwolnieniem do 100-110 km/h na ostatnich pięciu kilometrach od Dąbrowy Górniczej (według regulaminu PKP PLK; w dokumentacji przetargowej prędkość opisano niżej, jako 90 km/h). Prędkość konstrukcyjna wynosi 160 km/h.

Przedmiotem analiz studialnych jest zakres inwestycji obejmujący linie kolejową nr 1 Warszawa Zachodnia- Katowice odcinek Zawiercie - Będzin od km 273,261 do km 304,700 z infrastrukturą towarzyszącą oraz w ramach rozpatrywanych wariantów połączenia z liniami nr 154, 160, 186, 182, 133, znajdującymi się w korytarzu E-65 (na tym korytarzu analizowana będzie też modernizacja odcinka Katowice - Tychy).

Jaki zakres studium?

Jak czytamy w dokumencie, prędkość jazdy na linii jest niezadowalająca. Jako przyczyny wskazuje się jednocześnie geometrię linii i jej zły stan techniczny. Do tego przepustowość jest niewystarczająca, czego powodem są niskie prędkości ruchu, ale także zbyt długie odstępy (szlaki) i brak możliwości separowania ruchu na linii dwutorowej oraz wyprzedzania. Do tego niewystarczająca jest przepustowość węzła kolejowego Łazy i Dąbrowa Górnicza Ząbkowice. Tak jak w pozostałych przetargach studialnych, wskazuje się też niedostosowanie rozmieszczenia przystanków osobowych do potrzeb i zbyt małą liczbę stacji nadania towarów.

Warianty inwestycyjne, jakie ma przygotować wykonawca, podzielono na grupy. Co zaskakujące, warianty ograniczonego zakresu mają doprowadzić do przywrócenia pierwotnych parametrów techniczno-eksploatacyjnych oraz uzyskania dopuszczalnego nacisku na oś do 221 kN; jednak w załączniku do regulaminu sieci PKP PLK cała linia nr 1, łącznie z odcinkiem Będzin ? Zawiercie, spełnia ten warunek. Również warianty modernizacji lub budowy nowej infrastruktury zawierają zapis o uzyskaniu dopuszczalnego nacisku do 221 kN (a także dopuszczalny nacisk 245 kN dla przebudowywanych i nowobudowanych obiektów inżynieryjnych). Wykonawca sprawdzi też możliwość podniesienia prędkości aż do 200 km/h.

Nowa para torów? Albo nawet nowa linia?

Najważniejszym nowym elementem, które przeanalizuje wykonawca, będzie dodatkowa para torów na odcinku ?co najmniej? Będzin ? Dąbrowa Górnicza. Oprócz tego na dalszym odcinku do Zawiercia trzeba będzie przeanalizować ?w jaki sposób kontynuować separację ruchu dalekobieżnego od aglomeracyjnego?. Trzeba umożliwić jednocześnie płynny ruch pociągów towarowych na biegnących równolegle liniach nr 160, 186 i 154), strefowanie ruchu aglomeracyjnego w Zawierciu i bezkolizyjny wjazd do linii 182 w kierunku lotniska Pyrzowice. Analizowana będzie też budowa nowej linii kolejowej skracającej trasę w kierunku CMK o prędkości 200-250 km/h (co jednak dubluje niejako ideę budowy Węzła Małopolsko-Śląskiego w ramach projektu CPK).

Do tego zakłada się ułatwienie przejazdu do elektrowni Łagisza (bez kolizji z ruchem pasażerskim), elektryfikację torów głównych rejonów DZA i DZB na stacji Dąbrowa Górnicza Ząbkowice, zmianę układu stacji Łazy i Zawiercie oraz budowę u przenoszenie przystanków pasażerskich. W osobnym projekcie analizowana będzie odbudowa połączenia Dąbrowa Górnicza ? Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce dla ruchu aglomeracyjnego.

Na wykonanie studium będzie 545 dni. Kryterium wyboru wykonawcy jest cena.


w artykule błąd - dodatkowe tory na odcinku Będzin - DG Ząbkowice

będzie się działo


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leszek
post śro, 12 lut 2020 - 19:10
Post #1994


UZYTKOWNIK
*******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,978
Dołączył: sob, 01 kwi 06
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 197
Płeć: Mężczyzna
GG: 2519362 status gadu-gadu



Będzie! Będzie się działo!
Rok wyborczy ma swoje prawa, obiecają teraz wszystko, a ciemny lud to kupi.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rokko31
post śro, 12 lut 2020 - 19:52
Post #1995


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 694
Dołączył: nie, 26 lis 06
Skąd: DG
Nr użytkownika: 337
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(Leszek @ śro, 12 lut 2020 - 19:10) *
Będzie! Będzie się działo!
Rok wyborczy ma swoje prawa, obiecają teraz wszystko, a ciemny lud to kupi.

Slajdy to domena tego rządu, oby tylko zaczęli w końcu remonty dworców bo przyszłość nie wygląda najlepiej i PiS może się wycofywać pomału z wszelkich inwestycji
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post czw, 13 lut 2020 - 12:44
Post #1996


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



ten ostatni przetarg teraz na koncepcję zostanie na pewno zrealizowany wcześniej czy później niezaleznie od tego całego CPK i węzła.
Po ogromnym zastoju kolejowym, już od jakieś czasu się dzieje, remonty różnych odcinków, teraz pora na główną trasę. Najpierw stacje w Centrum i Gołonogu, wiadukty kolejowe, tunele, niedługo dworce.

A inne inwestycje nie kolejowe? S1, tory tramwajowe i zielona mobilność, fabryka, kilka nowych inwestycji w strefie, w tym SK. Coś tam się będzie działo.

PS. Czekamy na wieści z przetargu na Centrum. Oby było z czego wybierać no i zmieścić się w kosztach


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
warius
post czw, 13 lut 2020 - 14:32
Post #1997


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 546
Dołączył: wto, 04 kwi 17
Nr użytkownika: 5,925
Płeć: Mężczyzna



Myślę, że warto wydzielić temat budowy centrum przesiadkowego.

Informacja z otwarcia ofert:




Myślę, że "dorzucą" brakującą kwotę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
warius
post pią, 14 lut 2020 - 06:23
Post #1998


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 546
Dołączył: wto, 04 kwi 17
Nr użytkownika: 5,925
Płeć: Mężczyzna



CYTAT
Dwie oferty w przetargu na budowę centrum przesiadkowego przy głównym dworcu kolejowym w Dąbrowie Górniczej otrzymał miejscowy samorząd. Przedsięwzięcie to ważny element wspólnych inwestycji dąbrowskiego magistratu i spółki PKP PLK, mających przybliżyć miasto do kolei.

W trwającym od 19 listopada przetargu zamawiane są prace związane z budową centrum przesiadkowego, okolicznego układu komunikacyjnego jak i przebudową stacji kolejowej, wraz z budową nowych przejść i przejazdów pod linią kolejową. Zakładany termin realizacji całości robót to wiosna 2023 r.

Jak wynika z ogłoszenia o otwarciu ofert, umieszczonego w czwartek na stronach dąbrowskiego urzędu miasta, zgłosiło się dwóch wykonawców. Przy budżecie zamówienia 250 mln zł brutto, konsorcjum Budimeksu i spółki PRB Tor zaproponowało cenę 269,5 mln zł brutto, a konsorcjum firm Nowak Mosty i Gretasport - 317,6 mln zł brutto.

Przy ocenie ofert brane pod uwagę będą: cena (w 60 proc.), okres gwarancji (20 proc.) oraz doświadczenie kierowanej do prac kadry kierowniczej (20 proc.).

Dąbrowa Górnicza to najbardziej wysunięty na północny wschód duży ośrodek Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Kilka lat temu miejscowy samorząd rozpoczął program "Promowanie zielonej mobilności...", zakładający stworzenie kompleksowej oferty komunikacji zbiorowej konkurencyjnej dla transportu indywidualnego.

Miastu udało się nawiązać ścisłą współpracę ws. jego założeń i realizacji z zarządcą kolejowej infrastruktury, spółką PKP Polskie Linie Kolejowe. Kluczowym założeniem "Promowania zielonej mobilności..." jest poprawa dostępności do dąbrowskich dworców kolejowych: w centrum i dzielnicach Gołonóg oraz Ząbkowice.

PLK i miasto w uzgodnieniu przygotowały projekty przebudowy układów torowo-peronowych stacji kolejowej w centrum miasta i przystanku Gołonogu. Wokół zaprojektowano m.in. tunele pod torami i centra przesiadkowe; miasto będzie budowało też kolejne drogi rowerowe.

Zamawiany obecnie etap prac dotyczy rejonu dworca w centrum, gdzie m.in. powstanie centrum przesiadkowe - z parkingami typu Park & Ride oraz dla rowerów i bezkolizyjnym połączeniem do ul. Kościuszki. Zaplanowano przejście podziemne łączące perony z budynkiem dworca i nowymi parkingami przy ul. Kościuszki i ul. Limanowskiego. Przebudowane zostaną perony i układ torów stacji, który docelowo ma umożliwić m.in. rozdzielenie ruchu dalekobieżnego i lokalnego.

Ponadto powstanie nowa droga łącząca ul. Kolejową i Kościuszki z ul. Sobieskiego. Tunel drogowy na przedłużeniu ul. Kościuszki (do ul. Limanowskiego) zastąpi przejazd kolejowy na ul. Konopnickiej (w miejsce przejazdu powstanie podziemne przejście dla pieszych i rowerzystów). Przebudowana zostanie ul. Kolejowa - od ul. Kościuszki do ul. Konopnickiej.

W kolejnym etapie osobno zamawiana ma być budowa centrum przesiadkowego w dzielnicy Gołonóg i likwidacja tamtejszego przejazdu kolejowego, który też zostanie zastąpiony tunelem. Planowane jest przejście podziemne łączące budynek dworca z peronami oraz parkingami w rejonie ul. Piecucha i Parkowej. Podobnie jak w centrum, także tam przebudowane będą tory i perony.

Jednym z pierwszych zadań "Promowania zielonej mobilności..." stała się budowa przejścia podziemnego pod stacją Ząbkowice, które w lutym ub. roku zastąpiło wcześniejszą, nielubianą przez mieszkańców kładkę nad torami. Wykonana przez PLK, współfinansowana przez miasto inwestycja, prowadzi sprzed dworca na perony stacji Ząbkowice, ale też łączy dwie części dzielnicy. W październiku ub. roku w rejonie dworca w Ząbkowicach miasto oddało przebudowany układ komunikacyjny wraz z niewielkim węzłem przesiadkowym.

Do dwóch etapów unijnego projektu dotyczącego "Promowania zielonej mobilności..." dąbrowski samorząd otrzymał m.in. dofinansowanie w dwóch naborach konkursu dot. transportu niskoemisyjnego Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Śląskiego na lata 2014-20: w wysokości 23,7 mln zł - do szacowanego na 28,1 mln zł I etapu swojego projektu oraz w wysokości 56,6 mln zł do, szacowanego na 67,3 mln zł II etapu.

Poza budową centrów przesiadkowych przy dworcach kolejowych cały program "Promowania zielonej mobilności" zakłada m.in. budowę dróg rowerowych i częściową przebudowę infrastruktury drogowej w ciągu głównych ulic: Sobieskiego, Królowej Jadwigi, Piłsudskiego (równolegle z inwestycją przygotowywaną tam przez spółkę Tramwaje Śląskie).


źródło

Ten post edytował warius pią, 14 lut 2020 - 08:56
Go to the top of the page
 
+Quote Post
warius
post pon, 17 lut 2020 - 09:55
Post #1999


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 546
Dołączył: wto, 04 kwi 17
Nr użytkownika: 5,925
Płeć: Mężczyzna



CYTAT
Śląskie w Programie Inwestycji Dworcowych
Posted on 27/01/2020 by ŁB

Program Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023 wkracza w decydującą fazę. Rok 2020 będzie przełomowy dla największego programu przebudowy i budowy dworców w historii Polskich Kolei Państwowych. Spółka planuje udostępnienie kolejnych dworców po przebudowie, a także kontynuowanie i rozpoczęcie prac budowlanych oraz projektowych na wielu obiektach w całej Polsce. Do roku 2023 zmodernizowane zostaną 4 dworce w województwie śląskim.

Czechowice-Dziedzice, Dąbrowa Górnicza, Racibórz i Częstochowa – na tych 4 stacjach są budynki dworców kolejowych uwzględnione w Programie Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023.

źródło

Ani słowa o Gołonogu, jak dobrze pójdzie to centrum przesiadkowe powstanie ale dworzec być może nigdy?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post wto, 18 lut 2020 - 12:43
Post #2000


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



no ciekawe co z tym Gołonogiem. Kolejne info, które go pomija. Ma być drugi etap wielkiego projektu na dworce w następnej perspektywie unijnej, ale to odległe terminy i niejasne, zależy czy dostaną dofinansowanie. No chyba go tam nie przesunęli


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post

152 Stron V  « < 98 99 100 101 102 > » 
Reply to this topicStart new topic
13 Użytkowników czyta ten temat (13 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 

Mapa forum
RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: poniedziałek, 13 października 2025 - 05:19
FMDG - Razem od 2003
Dąbrowa Górnicza