![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1981
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 215 Dołączył: wto, 04 kwi 06 Skąd: DG - korzeniec Nr użytkownika: 198 GG: 105879 ![]() |
Firma z Katowic zaszalała
![]() |
|
|
![]()
Post
#1982
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
na szczęście są oferty znacznie poniżej budżetu, a przekroczenie byłoby zagrożeniem.
Konkurencja dla PKP wchodzi z Czech - Leo Express i będą się zatrzymywały w DG w drodze do Warszawy -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1983
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 369 Dołączył: wto, 14 mar 06 Skąd: Łosień / Gołonóg Nr użytkownika: 192 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Przedstawiono studium lokalizacyjne tras kolejowych związanych z budową CPK.
https://dziennikzachodni.pl/wezel-malopolsk.../ar/c1-14752892 Na szczególną uwagę zasługuje zdjęcie nr 5 ![]() Tory do Jaworzna i dalej do Krakowa by się przydały, ale osobiście nie wyobrażam sobie szybkich pociągów przez środek Redenu ![]() |
|
|
![]()
Post
#1984
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,978 Dołączył: sob, 01 kwi 06 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 197 Płeć: Mężczyzna GG: 2519362 ![]() |
Spoko, spoko, to tylko kolejne bzdetne plany mające uzasadnić przepalanie gigantycznych pieniędzy z budżetu
![]() Przecież gdyby ktoś chciał rzeczywiście połączyć w prosty sposób DG z Jaworznem (a dojazd do Ząbkowic uznałby za problem nie do pokonania), wystarczyłby odbudować linię DG - DG Gołonóg - DG HK. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#1985
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 694 Dołączył: nie, 26 lis 06 Skąd: DG Nr użytkownika: 337 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Spoko, spoko, to tylko kolejne bzdetne plany mające uzasadnić przepalanie gigantycznych pieniędzy z budżetu ![]() Przecież gdyby ktoś chciał rzeczywiście połączyć w prosty sposób DG z Jaworznem (a dojazd do Ząbkowic uznałby za problem nie do pokonania), wystarczyłby odbudować linię DG - DG Gołonóg - DG HK. Oczywiście że CPK i węzeł kolejowy w okolicach Olkusza to jeden wielki przekręt na miliony złotych i nigdy nie powstanie. |
|
|
![]()
Post
#1986
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,772 Dołączył: śro, 05 maj 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 87 ![]() |
Spoko, spoko, to tylko kolejne bzdetne plany mające uzasadnić przepalanie gigantycznych pieniędzy z budżetu ![]() No nie wiem - CPK to projekt polityczny. Będzie realizowany bez względu na na jego koszty czy sensowność. ![]() Dla mnie zadziwiające są kreski szybkich expresów mknące w poprzek Dolinek Podkrakowskich czy przez środek góry w Niegowonicach ![]() |
|
|
![]()
Post
#1987
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
to wyjaśniło się to z poprzedniej strony wątku czyli jednak przez Reden. Ciekawe czy robili rozpoznanie w terenie. W naszych warunkach trudno sobie to wyobrazić, to nie projekty z Azji. Tunele? Estakady? Chociaż SKM i przystanek na Redenie ciekawy. Mieszkańcy okolic Korczaka chyba niezbyt by się ucieszyli, szczególnie starsi.
-------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1988
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 694 Dołączył: nie, 26 lis 06 Skąd: DG Nr użytkownika: 337 Płeć: Mężczyzna ![]() |
to wyjaśniło się to z poprzedniej strony wątku czyli jednak przez Reden. Ciekawe czy robili rozpoznanie w terenie. W naszych warunkach trudno sobie to wyobrazić, to nie projekty z Azji. Tunele? Estakady? Chociaż SKM i przystanek na Redenie ciekawy. Mieszkańcy okolic Korczaka chyba niezbyt by się ucieszyli, szczególnie starsi. Dyskutujemy o wirtualnej rzeczywistości, która nigdy nie powstanie. |
|
|
![]()
Post
#1989
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,772 Dołączył: śro, 05 maj 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 87 ![]() |
CYTAT https://www.rynek-lotniczy.pl ...Nowy układ torowy umożliwi uruchomienie bezpośrednich pociągów z Katowic – przez Sosnowiec i Dąbrowę Górniczą, WMŚ i Olkusz – do Krakowa, co będzie oznaczało naprawę historycznych zaszłości, w wyniku których dziś ponad 200-tysięczny Sosnowiec, 120-tysięczna Dąbrowa Górnicza i 60-tysięczny Będzin nie mają kolejowego powiązania z odległym o 65 km Krakowem... Hmm… załóżmy przypadek realizacji tego CPK. Miliony wydane, w ramach Zielonej Mobilności, na modernizację dąbrowskiego dworca pójdą w błoto. ![]() Wszystko będzie zaorane i budowane od nowa. |
|
|
![]()
Post
#1990
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,978 Dołączył: sob, 01 kwi 06 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 197 Płeć: Mężczyzna GG: 2519362 ![]() |
Bez obaw. Poza tym zaraz i tak będziemy poruszać się tylko i wyłącznie jednym z miliona polskich samochodów elektrycznych, a nie pociągami
![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#1991
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Jeśli jednak by powstało, to DG straciłoby cześć pociągów, które zostałyby przekierowane na nowy węzeł. Po przebudowie stacji i remoncie dworca powinno się wszystko u nas zatrzymywać, w tym Pendolino, według planowanej kategorii stacji.
Ale połączenie z Krakowem to byłaby świetna sprawa, jeśli nie ta skomplikowana realizacja przecinająca Reden, to dużo łatwiejsza i tania przez Gołonóg (gdzie jest rezerwa na dodatkowe tory) i obok HK, niewiele dalsza, przy okazji obsługa Gołonoga. To już realistyczne i powinno kiedyś powstać nawet niezależnie od tych planów. tu są te plany ![]() ![]() Najgorzej byłoby gdyby szybka kolej przecinała wschód miasta albo się ocierała o jego granicę a nie byłoby z nią połączenia i wszystko zaczęło by nas omijać Tymczasem oby 13.02 wreszcie udało się otworzyć koperty w obecnym przetargu i szybko wyłonić zwycięzcę i podpisać. Po tym pewnie szybkie ogłoszenie na Gołonóg, bo prace mają trwać jednocześnie, ze względu na wspólne utrudnienia i ograniczenia w ruchu. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1992
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 546 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna ![]() |
W sumie na plantach nic nie ma, łatwo wykop zrobić i wpuścić pociąg pod ziemię. Na przystanek w okolicach Korczaka bym nie narzekał
![]() |
|
|
![]()
Post
#1993
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Do tego ogłoszono przetarg:
CYTAT OPRACOWANIE DOKUMENTACJI PRZEDPROJEKTOWEJ DLA PROJEKTU PN.: ?PRACE NA LINII KOLEJOWEJ NR 1 NA ODCINKU ZAWIERCIE ? BĘDZIN - ETAP IV? W RAMACH PROJEKTU PN. ?PRACE PRZYGOTOWAWCZE DLA WYBRANYCH PROJEKTÓW? ? OPRACOWANIE STUDIUM WYKONALNOŚCI" ![]() fragmenty: CYTAT Przedmiotem analiz studialnych jest następujący zakres inwestycji: ? Linia kolejowa nr 1 Warszawa Zachodnia- Katowice odcinek Zawiercie - Będzin od km 273,261 do km 304,700 z infrastrukturą towarzyszącą oraz w ramach rozpatrywanych wariantów połączenia z liniami nr 154, 160, 186, 182, 133, znajdującymi się w korytarzu E-65. Linia nr 1 znajduje się w sieci TEN-T Bałtyk- Adriatyk od km 274,227 do km 318,378, objęta jest Umową AGC od km 273,268 do km 318,686 i AGTC od km 273,246 do km 318,378. Linia kolejowa nr 1 jest linią znaczenia państwowego, magistralną, dwutorową, zelektryfikowaną, wyposażoną w samoczynną blokadę liniową dwukierunkową. Prędkość konstrukcyjna wynosi 160 km/h. Prędkość rozkładowa na przedmiotowym odcinku wynosi: tor nr 1 tor nr 2 - od km 273,268 do km 299,200 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 80 km/h dla pociągów towarowych, od km 299,200 do km 300,700 100 km/h dla pociągów pasażerskich i 80 km/h dla pociągów towarowych, od km 300,700 do km 304,700, 90 km/h dla pociągów pasażerskich i towarowych. tor nr 2 od km ? od km 273,268 do km 299,200 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 80 km/h dla pociągów towarowych, od km 299,200 do km 304,700 90 km/h dla pociągów pasażerskich i 70 km/h dla pociągów towarowych. Na przedmiotowym odcinku linii kolejowej nr 1 znajdują się następujące stacje i przystanki osobowe: Stacja Zawiercie Stacja Łazy Po. Wiesiółka Po. Chruszczobród Po. Dąbrowa Górnicza Sikorka Stacja Dąbrowa Górnicza Ząbkowice Po. Dąbrowa Górnicza Pogoria Po. Dąbrowa Górnicza Gołonóg Stacja Dąbrowa Górnicza Po. Będzin Ksawera Po. Będzin Miasto Stacja Będzin Wszystkie stacje i przystanki osobowe na przedmiotowym odcinku linii kolejowej, których dotyczy to studium, są zarządzane przez PKP Polskie Linie Kolejowe Zakład Linii Kolejowych w Częstochowie. ? Linia kolejowa nr 154 Łazy Dąbrowa Górnicza Towarowa odcinek Zawiercie ? Łazy od km 0,000 do km 22,150. Linia kolejowa nr 154 jest linią znaczenia państwowego, pierwszorzędną, dwutorową, zelektryfikowaną na odcinku od km -3,176 do km 21,382. Prędkość konstrukcyjna wynosi 100 km/h. Linia nie wchodzi w skład transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T, i nie jest objęta Umową AGC i AGTC. ? Linia kolejowa nr 160 (Zawiercie ZW ? Dąbrowa Górnicza Ząbkowice ZA T3), na odcinku Zawiercie ? Dąbrowa Górnicza Ząbkowice, od km 275,030 do km 291,680. Linia kolejowa 160 jest linią znaczenia państwowego, pierwszorzędną, jednotorową, zelktryfikowaną, wchodzi w skład transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T Bałtyk- Adriatyk. Prędkość konstrukcyjna wynosi 120 km/h. Linia wchodzi w skład transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T, nie jest objęta Umową AGC i AGTC. ? Linia kolejowa nr 186 (Zawiercie ? Dąbrowa Górnicza Ząbkowice T4), na odcinku Zawiercie ? Dąbrowa Górnicza Ząbkowice, od km 274,855 do km 291,722. Linia kolejowa 186 jest linią znaczenia państwowego, pierwszorzędną, jednotorową, zelektryfikowaną, na całej długości wchodzi w skład transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T, nie jest objęta Umową AGC i AGTC. Prędkość konstrukcyjna wynosi 120 km/h. ? Linia kolejowa nr 182 Tarnowskie Góry ? Zawiercie od km -0,571 do km 45,502, znaczenia miejscowego, jednotorowa, zelektryfikowana na odcinku od km -0,571 do km 4,820 i od km 44,319 do km 45,502. Linia nie wchodzi w skład transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T, i nie jest objęta Umowami AGC i AGTC. Prędkość konstrukcyjna wynosi 120 km/h. Na odcinku od km 4,820 do km 29,200 linia jest wyłączona z eksploatacji. ? Linia kolejowa nr 133 Dąbrowa Górnicza Ząbkowice ? Kraków Główny od km -1,224 do km 70,890 jest linią znaczenia państwowego, magistralną, zelektryfikowaną, jednotorową na odcinku od km 13,639 do km 15,466 oraz od km 70,850 do km 700,890, dwutorową od km -1,224 do km 13,639 oraz od km 15,466 do km 70,850. Linia nr 1 znajduje się w sieci TEN-T od km 15,536 do km 62,817, objęta jest Umową AGC od km 15,536 do km 70,890, i AGTC od km -1,224 do km 10,700 oraz od km 15,536 do km 62,817. Prędkość konstrukcyjna wynosi 160 km/h. Ogólneceleprojektu 1) W toku eksploatacji linii kolejowej objętej projektem Zamawiający zidentyfikował następujące niedogodności: a) niezadowalająca prędkość jazdy na odcinku Zawiercie - Będzin spowodowana ograniczeniami wynikającymi z geometrii linii. ![]() c) niewystarczająca przepustowość odcinka Dąbrowa Górnicza Ząbkowice ? Będzin, spowodowana: czasem jazdy wydłużonym ze względu na niskie prędkości / zbyt długimi odstępami (szlakami); brakiem możliwości wyprzedzania; dwa tory linii nr 1 brak możliwości separowania ruchu, d) niewystarczająca przepustowość węzła kolejowego Łazy i Dąbrowa Górnicza Ząbkowice spowodowana: niedostosowaniem układu torowego węzła do obecnych potrzeb, istniejące rozjazdy krzyżowe, rozjazdy R190 w torach głównych zasadniczych e) niedostosowanie rozmieszczenia obiektów obsługi podróżnych do lokalizacji siedzib ludzkich i celów podróży; f) niewystarczająca infrastruktura w obszarach nadania/odbioru ładunków; g) zły stan obiektów obsługi podróżnych, utrudniający wygodne korzystanie z nich przez podróżnych, w tym osoby o ograniczonej możliwości poruszania się; h) obniżenie parametrów technicznych infrastruktury nawierzchniowej, powodujące zagrożenie wprowadzania kolejnych obostrzeń w ruchu pociągów i) obniżenie poziomu bezpieczeństwa w obrębie skrzyżowań linii kolejowej z drogami publicznymi z powodu zmiany warunków ruchowych kolejowo-drogowych, wymagające przeklasyfikowania przejazdów do wyższej kategorii j) pogarszający się stan techniczny obiektów inżynieryjnych k) niezadowalający stan techniczny sieci trakcyjnej, elektrycznego ogrzewania rozjazdów, oświetlenia przejazdów i stacyjnego 2) Realizacja projektu musi pozwolić na usunięcie tych niedogodności, a także na osiągnięcie następujących celów ogólnych: a) Skrócenie czasu jazdy. ![]() realizowanych połączeń. c) Zwiększenie dostępności transportu kolejowego. d) Usprawnienie statycznej i dynamicznej informacji pasażerskiej oraz informacji dla przewoźników. e) Poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego, podróżnych, przewożonych ładunków oraz ruchu drogowego na przejazdach kolejowych. f) Racjonalizacja kosztów eksploatacji i utrzymania zarządzanej infrastruktury oraz ograniczenie dewastacji infrastruktury kolejowej na przedmiotowej linii g) Zapewnienie interoperacyjności kolei i umożliwienie niedyskryminującego dostępu do polskiej infrastruktury kolejowej operatorom z innych krajów, h) Zmniejszenie negatywnego oddziaływania transportu na środowisko; 3) Cele te mogą zostaną osiągnięte w szczególności poprzez: Dostosowanie przepustowości linii do spodziewanego obciążenia ruchem pasażerskim (w tym aglomeracyjnym) i towarowym przy zapewnieniu wymaganej rezerwy przepustowości, Podniesienie prędkości w ruchu pasażerskim (szczególnie dalekobieżnym) dla odcinka Będzin ? Zawiercie, Osiągnięcie parametrów technicznych wymaganych (mającymi zastosowanie w danym przypadku) regulacjami: T echnicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności, Wytycznymi sieci TEN-T, innymi przepisami UE, przepisami krajowymi, stosowanymi normami oraz przepisami wewnętrznymi PKP PLK S.A., (z zastrzeżeniem możliwości uzyskania odstępstw od wymagań, w przypadkach uzasadnionych uwarunkowaniami technicznymi i ekonomicznymi). Zastosowanie elementów o wysokiej niezawodności i trwałości. Zastosowanie elementów wandaloodpornych. Zwiększenie efektywności systemu sterowania ruchem kolejowym na długości całej linii objętej SW. Zwiększenie efektywności systemów zasilania i sieci trakcyjnej, w tym umożliwienie realizowania oferty przewozowej z użyciem nowoczesnych lokomotyw elektrycznych o mocy ok. 6 MW. Wyposażenie przejazdów kolejowych w nowoczesne urządzenia zabezpieczenia ruchu. przypadku niektórych wariantów inwestycyjnych, cele ogólne będą również realizowane poprzez: ![]() c) Zwiększenie przepustowości dla ruchu towarowego poprzez zapewnienie możliwości przyjęcia pociągów towarowych o długości min. 750 m na tory główne dodatkowe, d) Ułatwienie strefowania pociągów aglomeracyjnych w sposób minimalizujący kolizje ruchowe, e) Rozwiązanie kolizyjności ruchu w rejonie stacji Zawiercie i Łazy (układ torów z kierunku Katowic jest taki, że ruch podmiejski jest na torach zewnętrznych, a dalekobieżny na torach wewnętrznych, natomiast wlot linii 1 i 4 w Zawierciu jest taki, że ruch dalekobieżny z CMK jest wyprowadzony na zewnątrz), f) Zapewnienie możliwości realizacji cyklicznego, symetrycznego i zintegrowanego rozkładu jazdy dla pociągów aglomeracyjnych, regionalnych i dalekobieżnych, g) Dostosowanie odcinka do potrzeb wynikających z koncepcji rozwojowych dla kolei metropolitalnej Górnośląskiego Związku Metropolitajnego, h) Zwiększenie dostępności transportu kolejowego w ruchu aglomeracyjnym iregionalnym poprzez budowę nowych przystanków lub korektę położenia istniejących. i) Zabudowę urządzeń detekcji stanów awaryjnych taboru (DSAT). j) Zmniejszenie liczby skrzyżowań linii kolejowej z drogami kołowymi w poziomie szyn, w tym poprzez budowę skrzyżowań dwupoziomowych i dróg dojazdowych. k) Zabudowę monitoringu wizyjnego ? np. terenu stacji. W ramach wariantu modernizacji lub budowy nowej infrastruktury należy rozważać następujące założenia inwestycyjne: a) Dobudowę dwóch dodatkowych torów co najmniej na odcinku Będzin ? Dąbrowa Górnicza Ząbkowice, ![]() ? zachowania płynności ruchu towarowego na odc. Dąbrowa Górnicza Ząbkowice ? Łazy ? Zawiercie (linie 160, 186 oraz 154), ? strefowania ruchu aglomeracyjnego w stacji Zawiercie bez kolizji z ruchem dalekobieżnym, ? bezkolizyjnego powiązania pary torów aglomeracyjnych z linią 182 (obsługa MPL Katowice-Pyrzowice), c) odbudowy połączenia pomiędzy st. Dąbrowa Górnicza Huta Katowice a podg. Dąbrowa Górnicza Piekło, która ma na celu ułatwienie przejazdu dla pociągów obsługujących Elektrownię Łagisza poprzez wyeliminowanie kolizji z ruchem pasażerskim w stacji Dąbrowa Górnicza Ząbkowice ? linia 662 i 162, atakże budowę łącznicy pomiędzy linią 133 a linią 662/162 w celu umożliwienia wjazdu na grupę DZB st. Dąbrowa Górnicza Ząbkowice, rozbudowę stacji Dąbrowa Górnicza Południowa w celu zmiany trakcji elektrycznej na spalinową (w wariantach 4-torowych linii nr 1), d) dostosowania układu torowego st. Dąbrowa Górnicza Ząbkowice w rejonach DZA i DZB, w tym elektryfikacja torów głównych, e) dostosowanie układu torowego stacji Łazy i Zawiercie do współczesnych wymagań i natężenia ruchu towarowego, w tym parametrów TEN-T, f) budowy nowych przystanków lub korektę położenia istniejących w celu zwiększenia dostępności miejsc obsługi pasażerów w miejscach wynikających z analiz, W ramach podwariantu należy przeanalizować możliwość: ? budowy nowej linii kolejowej skracającej trasę oraz umożliwiającej podniesienie prędkości maksymalnej dla pociągów dalekobieżnych od linii nr 1 w kierunku CMK. Nowa linia kolejowa stanowiłaby alternatywę dla dobudowy dodatkowej pary torów wzdłuż linii nr 1. ? powiązanie z projektem odbudowy połączenia Dąbrowa Górnicza ? Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce dla ruchu aglomeracyjnego, który będzie analizowany w przyszłości ramach odrębnego studium wykonalności w dwóch wariantach: po częściowo zlikwidowanej linii 184 (przez Sosnowiec Zagórze) lub po częściowo zlikwidowanej linii 162 (przez Dąbrowę Górniczą Gołonóg). Należy określić niezbędną rezerwę terenową wraz z docelowym układem torowym w infrastrukturze linii nr 1. Ponadto Wykonawca opracuje wstępną koncepcję trasowania połączenia w planie i profilu wraz z obiektami inżynieryjnymi w dwóch wariantach bez wykonywania pełnych analiz środowiskowych i geologicznych, W zakresie prędkości uzyskanie prędkości maksymalnej: ? dla linii nr 1: rozwiązanie inwestycyjne 1. wynikającej z optymalizacji geometrii linii w planie bez wychodzenia poza teren kolejowy, rozwiązanie inwestycyjne 2. uzyskanie ciągłej prędkości min. 160 km/h (możliwość wychodzenia poza teren kolejowy), opcja 3. uzyskanie ciągłej prędkości 200 km/h (możliwość wychodzenia poza teren kolejowy). ? Dla podwariantu zakładającego budowę nowego odcinka linii kolejowej: założenie inwestycyjne 1. uzyskanie ciągłej prędkości do 200 km/h, założenie inwestycyjne 2. uzyskanie ciągłej prędkości 250 km/h. ? Dla linii towarowych: wynikającej z optymalizacji geometrii linii w planie bez wychodzenia poza teren kolejowy. i powyżej jest też info o węźle CPK i obok koncepcji przez Reden również wersja przez Gołonóg. Oby zaplanowali przystanek na wysokości Centrum Administracyjnego (dawniej znany w planach jako DG Ratusz). CYTAT Rynek kolejowy PLK zamawia analizę modernizacji odc. Będzin - Zawiercie na Wiedence. Będą dodatkowe tory? PKP PLK ogłosiła przetarg na dokumentację dla modernizacji linii nr 1 na odcinku Zawiercie ? Będzin. Zakłada budowę dodatkowej pary torów, ale sprawdzi też możliwość budowy nowej linii w kierunku Centralnej Magistrali Kolejowej. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie studium wykonalności dla prac na linii kolejowej nr 1 na odcinku Zawiercie ? Będzin. To odcinek nie objęty aktualnym programem modernizacji, ale wykonane prace rewitalizacyjne pozwalają tu na osiągnięcie prędkości dla składów wagonowych 120 km/h ze zwolnieniem do 100-110 km/h na ostatnich pięciu kilometrach od Dąbrowy Górniczej (według regulaminu PKP PLK; w dokumentacji przetargowej prędkość opisano niżej, jako 90 km/h). Prędkość konstrukcyjna wynosi 160 km/h. Przedmiotem analiz studialnych jest zakres inwestycji obejmujący linie kolejową nr 1 Warszawa Zachodnia- Katowice odcinek Zawiercie - Będzin od km 273,261 do km 304,700 z infrastrukturą towarzyszącą oraz w ramach rozpatrywanych wariantów połączenia z liniami nr 154, 160, 186, 182, 133, znajdującymi się w korytarzu E-65 (na tym korytarzu analizowana będzie też modernizacja odcinka Katowice - Tychy). Jaki zakres studium? Jak czytamy w dokumencie, prędkość jazdy na linii jest niezadowalająca. Jako przyczyny wskazuje się jednocześnie geometrię linii i jej zły stan techniczny. Do tego przepustowość jest niewystarczająca, czego powodem są niskie prędkości ruchu, ale także zbyt długie odstępy (szlaki) i brak możliwości separowania ruchu na linii dwutorowej oraz wyprzedzania. Do tego niewystarczająca jest przepustowość węzła kolejowego Łazy i Dąbrowa Górnicza Ząbkowice. Tak jak w pozostałych przetargach studialnych, wskazuje się też niedostosowanie rozmieszczenia przystanków osobowych do potrzeb i zbyt małą liczbę stacji nadania towarów. Warianty inwestycyjne, jakie ma przygotować wykonawca, podzielono na grupy. Co zaskakujące, warianty ograniczonego zakresu mają doprowadzić do przywrócenia pierwotnych parametrów techniczno-eksploatacyjnych oraz uzyskania dopuszczalnego nacisku na oś do 221 kN; jednak w załączniku do regulaminu sieci PKP PLK cała linia nr 1, łącznie z odcinkiem Będzin ? Zawiercie, spełnia ten warunek. Również warianty modernizacji lub budowy nowej infrastruktury zawierają zapis o uzyskaniu dopuszczalnego nacisku do 221 kN (a także dopuszczalny nacisk 245 kN dla przebudowywanych i nowobudowanych obiektów inżynieryjnych). Wykonawca sprawdzi też możliwość podniesienia prędkości aż do 200 km/h. Nowa para torów? Albo nawet nowa linia? Najważniejszym nowym elementem, które przeanalizuje wykonawca, będzie dodatkowa para torów na odcinku ?co najmniej? Będzin ? Dąbrowa Górnicza. Oprócz tego na dalszym odcinku do Zawiercia trzeba będzie przeanalizować ?w jaki sposób kontynuować separację ruchu dalekobieżnego od aglomeracyjnego?. Trzeba umożliwić jednocześnie płynny ruch pociągów towarowych na biegnących równolegle liniach nr 160, 186 i 154), strefowanie ruchu aglomeracyjnego w Zawierciu i bezkolizyjny wjazd do linii 182 w kierunku lotniska Pyrzowice. Analizowana będzie też budowa nowej linii kolejowej skracającej trasę w kierunku CMK o prędkości 200-250 km/h (co jednak dubluje niejako ideę budowy Węzła Małopolsko-Śląskiego w ramach projektu CPK). Do tego zakłada się ułatwienie przejazdu do elektrowni Łagisza (bez kolizji z ruchem pasażerskim), elektryfikację torów głównych rejonów DZA i DZB na stacji Dąbrowa Górnicza Ząbkowice, zmianę układu stacji Łazy i Zawiercie oraz budowę u przenoszenie przystanków pasażerskich. W osobnym projekcie analizowana będzie odbudowa połączenia Dąbrowa Górnicza ? Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce dla ruchu aglomeracyjnego. Na wykonanie studium będzie 545 dni. Kryterium wyboru wykonawcy jest cena. w artykule błąd - dodatkowe tory na odcinku Będzin - DG Ząbkowice będzie się działo -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1994
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,978 Dołączył: sob, 01 kwi 06 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 197 Płeć: Mężczyzna GG: 2519362 ![]() |
Będzie! Będzie się działo!
Rok wyborczy ma swoje prawa, obiecają teraz wszystko, a ciemny lud to kupi. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#1995
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 694 Dołączył: nie, 26 lis 06 Skąd: DG Nr użytkownika: 337 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Będzie! Będzie się działo! Rok wyborczy ma swoje prawa, obiecają teraz wszystko, a ciemny lud to kupi. Slajdy to domena tego rządu, oby tylko zaczęli w końcu remonty dworców bo przyszłość nie wygląda najlepiej i PiS może się wycofywać pomału z wszelkich inwestycji |
|
|
![]()
Post
#1996
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
ten ostatni przetarg teraz na koncepcję zostanie na pewno zrealizowany wcześniej czy później niezaleznie od tego całego CPK i węzła.
Po ogromnym zastoju kolejowym, już od jakieś czasu się dzieje, remonty różnych odcinków, teraz pora na główną trasę. Najpierw stacje w Centrum i Gołonogu, wiadukty kolejowe, tunele, niedługo dworce. A inne inwestycje nie kolejowe? S1, tory tramwajowe i zielona mobilność, fabryka, kilka nowych inwestycji w strefie, w tym SK. Coś tam się będzie działo. PS. Czekamy na wieści z przetargu na Centrum. Oby było z czego wybierać no i zmieścić się w kosztach -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1997
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 546 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Myślę, że warto wydzielić temat budowy centrum przesiadkowego.
Informacja z otwarcia ofert: ![]() Myślę, że "dorzucą" brakującą kwotę. |
|
|
![]()
Post
#1998
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 546 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna ![]() |
CYTAT Dwie oferty w przetargu na budowę centrum przesiadkowego przy głównym dworcu kolejowym w Dąbrowie Górniczej otrzymał miejscowy samorząd. Przedsięwzięcie to ważny element wspólnych inwestycji dąbrowskiego magistratu i spółki PKP PLK, mających przybliżyć miasto do kolei. W trwającym od 19 listopada przetargu zamawiane są prace związane z budową centrum przesiadkowego, okolicznego układu komunikacyjnego jak i przebudową stacji kolejowej, wraz z budową nowych przejść i przejazdów pod linią kolejową. Zakładany termin realizacji całości robót to wiosna 2023 r. Jak wynika z ogłoszenia o otwarciu ofert, umieszczonego w czwartek na stronach dąbrowskiego urzędu miasta, zgłosiło się dwóch wykonawców. Przy budżecie zamówienia 250 mln zł brutto, konsorcjum Budimeksu i spółki PRB Tor zaproponowało cenę 269,5 mln zł brutto, a konsorcjum firm Nowak Mosty i Gretasport - 317,6 mln zł brutto. Przy ocenie ofert brane pod uwagę będą: cena (w 60 proc.), okres gwarancji (20 proc.) oraz doświadczenie kierowanej do prac kadry kierowniczej (20 proc.). Dąbrowa Górnicza to najbardziej wysunięty na północny wschód duży ośrodek Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Kilka lat temu miejscowy samorząd rozpoczął program "Promowanie zielonej mobilności...", zakładający stworzenie kompleksowej oferty komunikacji zbiorowej konkurencyjnej dla transportu indywidualnego. Miastu udało się nawiązać ścisłą współpracę ws. jego założeń i realizacji z zarządcą kolejowej infrastruktury, spółką PKP Polskie Linie Kolejowe. Kluczowym założeniem "Promowania zielonej mobilności..." jest poprawa dostępności do dąbrowskich dworców kolejowych: w centrum i dzielnicach Gołonóg oraz Ząbkowice. PLK i miasto w uzgodnieniu przygotowały projekty przebudowy układów torowo-peronowych stacji kolejowej w centrum miasta i przystanku Gołonogu. Wokół zaprojektowano m.in. tunele pod torami i centra przesiadkowe; miasto będzie budowało też kolejne drogi rowerowe. Zamawiany obecnie etap prac dotyczy rejonu dworca w centrum, gdzie m.in. powstanie centrum przesiadkowe - z parkingami typu Park & Ride oraz dla rowerów i bezkolizyjnym połączeniem do ul. Kościuszki. Zaplanowano przejście podziemne łączące perony z budynkiem dworca i nowymi parkingami przy ul. Kościuszki i ul. Limanowskiego. Przebudowane zostaną perony i układ torów stacji, który docelowo ma umożliwić m.in. rozdzielenie ruchu dalekobieżnego i lokalnego. Ponadto powstanie nowa droga łącząca ul. Kolejową i Kościuszki z ul. Sobieskiego. Tunel drogowy na przedłużeniu ul. Kościuszki (do ul. Limanowskiego) zastąpi przejazd kolejowy na ul. Konopnickiej (w miejsce przejazdu powstanie podziemne przejście dla pieszych i rowerzystów). Przebudowana zostanie ul. Kolejowa - od ul. Kościuszki do ul. Konopnickiej. W kolejnym etapie osobno zamawiana ma być budowa centrum przesiadkowego w dzielnicy Gołonóg i likwidacja tamtejszego przejazdu kolejowego, który też zostanie zastąpiony tunelem. Planowane jest przejście podziemne łączące budynek dworca z peronami oraz parkingami w rejonie ul. Piecucha i Parkowej. Podobnie jak w centrum, także tam przebudowane będą tory i perony. Jednym z pierwszych zadań "Promowania zielonej mobilności..." stała się budowa przejścia podziemnego pod stacją Ząbkowice, które w lutym ub. roku zastąpiło wcześniejszą, nielubianą przez mieszkańców kładkę nad torami. Wykonana przez PLK, współfinansowana przez miasto inwestycja, prowadzi sprzed dworca na perony stacji Ząbkowice, ale też łączy dwie części dzielnicy. W październiku ub. roku w rejonie dworca w Ząbkowicach miasto oddało przebudowany układ komunikacyjny wraz z niewielkim węzłem przesiadkowym. Do dwóch etapów unijnego projektu dotyczącego "Promowania zielonej mobilności..." dąbrowski samorząd otrzymał m.in. dofinansowanie w dwóch naborach konkursu dot. transportu niskoemisyjnego Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Śląskiego na lata 2014-20: w wysokości 23,7 mln zł - do szacowanego na 28,1 mln zł I etapu swojego projektu oraz w wysokości 56,6 mln zł do, szacowanego na 67,3 mln zł II etapu. Poza budową centrów przesiadkowych przy dworcach kolejowych cały program "Promowania zielonej mobilności" zakłada m.in. budowę dróg rowerowych i częściową przebudowę infrastruktury drogowej w ciągu głównych ulic: Sobieskiego, Królowej Jadwigi, Piłsudskiego (równolegle z inwestycją przygotowywaną tam przez spółkę Tramwaje Śląskie). źródło Ten post edytował warius pią, 14 lut 2020 - 08:56 |
|
|
![]()
Post
#1999
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 546 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna ![]() |
CYTAT Śląskie w Programie Inwestycji Dworcowych Posted on 27/01/2020 by ŁB Program Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023 wkracza w decydującą fazę. Rok 2020 będzie przełomowy dla największego programu przebudowy i budowy dworców w historii Polskich Kolei Państwowych. Spółka planuje udostępnienie kolejnych dworców po przebudowie, a także kontynuowanie i rozpoczęcie prac budowlanych oraz projektowych na wielu obiektach w całej Polsce. Do roku 2023 zmodernizowane zostaną 4 dworce w województwie śląskim. Czechowice-Dziedzice, Dąbrowa Górnicza, Racibórz i Częstochowa – na tych 4 stacjach są budynki dworców kolejowych uwzględnione w Programie Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023. źródło Ani słowa o Gołonogu, jak dobrze pójdzie to centrum przesiadkowe powstanie ale dworzec być może nigdy? |
|
|
![]()
Post
#2000
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
no ciekawe co z tym Gołonogiem. Kolejne info, które go pomija. Ma być drugi etap wielkiego projektu na dworce w następnej perspektywie unijnej, ale to odległe terminy i niejasne, zależy czy dostaną dofinansowanie. No chyba go tam nie przesunęli
-------------------- ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: poniedziałek, 13 października 2025 - 05:19 |