![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1841
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 765 Dołączył: nie, 17 cze 12 Skąd: Mydlice Nr użytkownika: 5,028 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Znalazłem takie informacje na profilu Dąbrowski Rowerzysta Miejski cytat
Kilka dni wcześniej, gdy zauważyłem remont wiaduktu w ciągu ul Granicznej, napisałem, że nareszcie będziemy mieć pogłębienie przejazdu. Nic z tego. Już następnego dnia od urzednika UM usłyszałem, że PLK robi tylko wzmocnienie i ogarnia sypiącą się konstrukcje. Tak też niestety się stało. Prace nie objęły nic ponad to. Żeby się nie rozpisywać, zabiegaliśmy o wstawienie się miasta u zarządcy wiaduktu. Liczymy nadal, że PLK wróci do tego tematu. |
|
|
![]()
Post
#1842
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Fragment z ostatniego PD:
CYTAT – Razem z PKP S. A. i PKP PLK przygotowujemy dokumentację niezbędną do ogłoszenia wspólnego przetargu na projektowanie zmian wokół dąbrowskich dworców. Ogłosimy go we wrześniu, dzięki czemu efekty wspólnej inwestycji miasta i kolei powinny być widoczne do 2020 roku – podsumowuje wiceprezydent Bazylak. Oby nie było problemów. Człowiek, który pilotował dąbrowskie dworce ze strony PKP SA i chyba któremu na tym zależało (a przynajmniej najwięcej się udzielał w mediach) już w PKP nie pracuje. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1843
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,978 Dołączył: sob, 01 kwi 06 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 197 Płeć: Mężczyzna GG: 2519362 ![]() |
Ten, który teraz pracuje w UM w Sosnowcu?
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#1844
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
^tak
Do tego przerwano remont dworca w Maczkach, którym też się zajmował, ale to podobno przez Politechnikę -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1845
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,978 Dołączył: sob, 01 kwi 06 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 197 Płeć: Mężczyzna GG: 2519362 ![]() |
Niestety. Politechnika zrezygnowała, wykonawca zrezygnował - i obawiam się, że to co już zrobiono pójdzie na marne.
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#1846
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
W końcu ogłoszony przetarg. Wcześniej było to planowane na wrzesień. Tylko gdzie on jest? W miejskim BIPie go jeszcze nie ma.
CYTAT idabrowa.pl
Kolej na Dąbrowę. Przetarg ogłoszony W czwartek miasto ogłosiło przetarg na projekt przebudowy rejonów dworców w centrum i Gołonogu. Powstać mają tam m.in. centra przesiadkowe i tunele pod torami. - Od lipca, razem z PKP PLK, przygotowywaliśmy dokumentację niezbędną do rozpoczęcia zmian wokół dworców w Gołonogu i Centrum. Dzisiaj ogłaszamy przetarg i czekamy na projektantów, którzy podejmą się wyzwania i pomogą nam stworzyć m.in. centra przesiadkowe oraz oczekiwane przez wszystkich tunele i przejścia podziemne pod torami przedzielającymi miasto – poinformował w czwartek Marcin Bazylak, I z-ca prezydenta miasta. W centrum miasto planuje stworzenie Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego złożonego z przystanków autobusowych, parkingów Park&Ride oraz parkingów i wypożyczalni rowerów. Dodatkowo powstanie zupełnie nowy węzeł drogowy umożliwiający podjechanie bezpośrednio pod budynek dworca oraz komunikujący go z rewitalizowanymi terenami dawnej fabryki maszyn DEFUM (projekt Fabryka Pełna Życia). Miasto zadeklarowało też chęć najmu części pomieszczeń przebudowanego dworca. Po stronie kolei będzie przebudowa torowisk i peronów, budowa podziemnego przejścia pieszo-rowerowego łączącego dworzec z peronami oraz przede wszystkim budowa tunelu drogowego łączącego ul. Kościuszki z ul. Limanowskiego. Jeśli chodzi o Gołonóg, to podobnie jak w centrum zadaniem gminy będzie stworzenie Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego z przystankami autobusowymi, parkingami oraz wypożyczalnią rowerów. Powstaną też dwa nowe węzły łączące dotychczasowy układ komunikacyjny z planowanym przez PKP tunelem w miejscu obecnego przejazdu kolejowego. Poza budową tunelu, kolej zajmie się przebudową torowisk i peronów oraz budową podziemnego przejścia pieszo-rowerowego łączącego dworzec z peronami. Zwieńczeniem całości będą remonty dworców w centrum i Gołonogu. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1847
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Tymczasem kolejny
CYTAT Rynek Kolejowy
PKP PLK zrewitalizują linię nr 171 w Zagłębiu PKP PLK ogłosiły przetarg na odcinek linii 171 na odcinku Kozioł ? Juliusz w rejonie Dąbrowy Górniczej i Sosnowca. Prace potrwają do końca listopada 2018 r. Celem inwestycji jest podniesienie prędkości do co najmniej 100 km/h. Przedmiotem ogłoszonego przetargu jest rewitalizacja linii kolejowej nr 171 na odcinku posterunek odgałęźny Kozioł ? posterunek bocznicowy Juliusz (ok. 14 km linii). To element większego projektu w postaci prac na południowo-wschodniej obwodnicy GOP wraz z przyległymi odcinkami. Prace mają potrwać do końca listopada 2018 r. Zadaniem wykonawcy będzie opracowanie dokumentacji projektowej i wykonawczej, a także przebudowa nawierzchni w torze nr 1 od km 9,300 do km 20,416 i tor nr 2 od km 6,969 do km 16,327, rewitalizacja przepustów i wiaduktów. W posterunku odgałęźnym Dorota przewidziano wymianę rozjazdów zwyczajnych, przebudowę urządzeń srk związaną z wymianą nawierzchni. Na stacji Dąbrowa Górnicza Wschodnia zaplanowano wymianę rozjazdów krzyżowych podwójnych oraz rozjazdów zwyczajnych, przebudowa urządzeń srk związana z wymianą nawierzchni, przebudowę nawierzchni kolejowej toru nr 10. Zamawiający oczekuje, by efektem opracowanego projektu i wykonanej przebudowy infrastruktury kolejowej było uzyskanie prędkości pociągów min. 100 km/h. Termin składania ofert mija 5 grudnia. W postępowaniu mogą brać udział firmy, które w ciągu ostatnich pięciu lat zrealizowały prace, polegające na kompleksowej wymianie minimum 10 km nawierzchni torowej (szyny, podkłady wraz itp.) z przesianiem podsypki tłuczniowej, kompleksowej wymianie minimum 5 (pięć) sztuk rozjazdów kolejowych (nawierzchnia stalowa, podrozjazdnice, podtorze), a także kompleksowej wymianie minimum 10 (dziesięciu) sztuk napędów zwrotnicowych, oraz minimum 10 (dziesięciu) sztuk semaforów, oraz przebudowie minimum 1 (jednego) km sieci trakcyjnej. PKP PLK sukcesywnie odnawia kolejne odcinki linii 171, która jest też narażona na występowanie szkód górniczych. Na początku roku był już prowadzony przetarg na rewitalizację innego fragmentu linii na odcinku Dąbrowa Górnicza Towarowa ? Dąbrowa Górnicza Wschodnia. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1848
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Jest
![]() BIP ![]() CYTAT Postępowanie prowadzone wspólnie na podstawie art. 16 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2017r., poz. 1579) zwanej dalej Ustawą, przez: Gminę Dąbrowa Górnicza ul. Graniczna 21 41-300 Dąbrowa Górnicza oraz PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ul. Targowa 74, 03-734 Warszawa. Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone na podstawie art. 134 ust.1 w związku z art. 5e ust. 2 Ustawy w trybie przetargu nieograniczonego o wartości zamówienia powyżej 418 000 euro na zadania pn.: Zadanie A: „Wykonanie dokumentacji projektowej dla budowy Centrum Przesiadkowego w rejonie dworca kolejowego PKP Centrum w Dąbrowie Górniczej wraz z budową układu komunikacyjnego” w ramach realizacji zadania inwestycyjnego Gminy Dąbrowa Górnicza pn.: „Promowanie zielonej mobilności na terenie gminy Dąbrowa Górnicza” finansowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego”, oraz zadania inwestycyjnego PKP PLK S.A. pn.: „Przebudowa infrastruktury kolejowej i drogowej w obszarze stacji Dąbrowa Górnicza Centrum”; Zadanie B: „Wykonanie dokumentacji projektowej dla budowy Centrum Przesiadkowego w rejonie dworca kolejowego PKP Gołonóg w Dąbrowie Górniczej wraz z budową układu komunikacyjnego” w ramach realizacji zadania inwestycyjnego Gminy Dąbrowa Górnicza pn.: „Promowanie zielonej mobilności na terenie gminy Dąbrowa Górnicza” finansowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego”, oraz zadania inwestycyjnego PKP PLK S.A. pn.: „Przebudowa infrastruktury kolejowej i drogowej w obszarze przystanku Dąbrowa Górnicza Gołonóg”. Najważniejsze: CYTAT Zakres rzeczowy ZADANIA A: 1.1. Na rzecz Gminy Dąbrowa Górnicza obejmuje: 1.1.1. Zaprojektowanie skrzyżowania drogowego w rejonie ulic Sobieskiego – Perla (Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia 3 koncepcji rozwiązań przedmiotowego skrzyżowania wraz z analizą ruchową dla proponowanych rozwiązań do wyboru przez Zamawiającego). 1.1.2. Zaprojektowanie odcinka drogi o przekroju poprzecznym 1/2 i szerokości pasa ruchu 3,5 m, wraz z odwodnieniem , oświetleniem typu LED , chodnikiem dla pieszych , trasą rowerową dwukierunkową biegnącą wzdłuż projektowanej drogi stanowiącej połączenie projektowanego skrzyżowania w ulicy Sobieskiego ze skrzyżowaniem ul. Legionów Polskich z ul.Grynia 1.1.3. Zaprojektowanie odcinka drogi o przekroju poprzecznym 1/2 i szerokości pasa ruchu 3,5 m, wraz z odwodnieniem, oświetleniem typu LED, chodnikiem dla pieszych oraz dwukierunkową trasą rowerową biegnącą wzdłuż projektowanej drogi stanowiącą połączenie rowerowe ulicy Sobieskiego z projektowanym Centrum Przesiadkowym. 1.1.4. Zaprojektowanie Centrum Przesiadkowego w rejonie dworca PKP Centrum z parkingiem typu park&ride oraz układem komunikacyjnym umożliwiającym połączenie projektowanego centrum przesiadkowego z istniejącym układem komunikacyjnym w rejonie ulicy Kościuszki (Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia 3 koncepcji rozwiązań przedmiotowego układu komunikacyjnego wraz z analizą ruchową dla proponowanych rozwiązań do wyboru przez Zamawiającego). 1.1.4.1. W ramach tego rozwiązania należy uwzględnić budowę parkingu dla samochodów osobowych na min. 180 miejsc od strony ulicy Kościuszki oraz na 180 miejsc od strony ulicy Limanowskiego. Rozwiązanie winno również uwzględniać miejsce na lokalizację wypożyczalni rowerów jak również zadaszony parking dla rowerów zarówno od strony ulicy Kościuszki jak i od strony ulicy Limanowskiego na min. 50 rowerów po każdej ze stron. Centrum przesiadkowe winno być tak zaprojektowane aby jednocześnie mogło być obsługiwane min.5 autobusów komunikacji zbiorowej. Perony przystankowe winny być oświetlone oraz zadaszone. 1.1.4.2. Centrum Przesiadkowe winno być wyposażone w monitoring, małą architekturę tj. ławki , automaty biletowe, kosze na śmieci oraz elektroniczne tablice informacyjne umożliwiające podawanie bieżących informacji dla korzystających z obiektów. Centrum Przesiadkowe winno być bezpośrednio połączone z budynkiem dworca PKP oraz przejściem podziemnym łączącym dworzec z peronami oraz ulicą Limanowskiego. Układ drogowy winien zostać w sposób bezkolizyjny połączony z tunelem pod torami PKP który łączyć będzie ulicę Kościuszki z ulicą Limanowskiego. Projektant w realizowanym zadaniu winien również ująć opracowanie połączenia drogowego od skrzyżowania wylotu z tunelu pod dworcem PKP i ulicy Limanowskiego odcinek ulicy do skrzyżowania ulicy Robotniczej z ulicą Korzeniec. Ten odcinek przebiega po terenie gdzie w chwili obecnej nie wyznaczony został ślad drogi. 1.1.5. Zaprojektowanie tunelu dla ruchu pieszo rowerowego w ciągu ulicy Konopnickiej pod likwidowanym przejazdem umożliwiający prowadzenie bezkolizyjnego ruchu pieszego i rowerowego. Tunel powinien posiadać parametry umożliwiające prowadzenie dwukierunkowego ruchu rowerowego i pieszego. Tunel winien być oświetlony i wyposażony w monitoring. 1.2. Na rzecz PKP PLK S.A. obejmuje: 1.2.1. Wykonanie projektu budowlanego zmiany układu torowego stacji Dąbrowa Górnicza uwzględniający: 1.2.1.1. likwidację układu grupy torów towarowych przed budynkiem dworca od strony wschodniej, 1.2.1.2. budowę nowego toru stacyjnego przed budynkiem stacyjnym (od strony zachodniej) z rozgałęzieniem rozjazdem na dwa tory za budynkiem dworca od strony południowej umożliwiający obsługę bocznic, 1.2.1.3. budowę 2 nowych peronów wyspowych, 1.2.1.4. budowę 4 torów głównych zasadniczych , 2 torów dla ruchu pasażerskiego aglomeracyjnego i 2 torów dla ruchu dalekobieżnego z niezbędnymi przejściami rozjazdowymi. 1.2.2. Wykonanie projektu budowlanego przejścia podziemnego pod torami (2 tory ruchu aglomeracyjnego oraz 2 tory ruchu dalekobieżnego oraz 1 tor stacyjny dla obsługi ruchu towarowego) łączącego perony z budynkiem dworca Dąbrowa Górnicza Centrum oraz projektowanym Centrum Przesiadkowym, parking typu park&ride przy ul. Kościuszki i parking przy ul. Limanowskiego. Przejście podziemne zaprojektować w północnej części budynku dworcowego. Wejście do przejścia podziemnego ma być realizowane z budynku dworca, ma komunikować obie strony stacji (ul. Kościuszki i ul. Limanowskiego) i umożliwiać dojście do projektowanych peronów wyspowych. 1.2.3. Wykonanie projektu budowlanego wiaduktu kolejowego w km 300.020 linii nr 1 Warszawa Zachodnia – Katowice (tunelu drogowego) wraz z likwidacją: przejazdu kolejowego kat. A w 299,522 ciągu ul. Konopnickiej i przejścia kat. E w km 300.020, linii kolejowej nr 1 Warszawa Zachodnia – Katowice. 1.2.4. Wykonanie projektu budowlanego przebudowy sieci trakcyjnej, oświetlenia, elektrycznego, ogrzewania rozjazdów, zmiany zasilania do w/w urządzeń wraz ze zmianą warunków przyłączenia uwzględniającego przebudowę systemu sterowania ruchem kolejowym (srk) w obrębie stacji Dąbrowa Górnicza z dostosowaniem do nowego układu torowego i budowy nowych peronów w tym: 1.2.4.1. Dostosowania sieci trakcyjnej do nowego układu torowego stacji: 1.2.4.2. Dostosowania oświetlenia do nowego układu torowego stacji, 1.2.4.3. Przebudowy urządzeń EOR z dostosowaniem do nowego układu torowego stacji 1.2.5. Wykonanie projektu budowlanego przebudowy urządzeń srk z dostosowaniem do nowego układu torowego podzielony na etapy uwzględniające sukcesywne dochodzenie do docelowego układu torowego. I etap pozostawienie linii dwutorowej i przebudowa istniejących urządzeń. II etap linia czterotorowa budowa nowych urządzeń srk wraz z samoczynnymi blokadami liniowymi na przyległych szlakach i zdalnym sterowaniem przystanku osobowego Dąbrowa Górnicza Gołonóg. Uwaga: Przed opracowaniem dokumentacji projektowej budowlanej wymagane jest opracowanie 3 koncepcji z podziałem na etapy i fazy dla poszczególnych branż z uwzględnieniem terminu określonego w pkt. 7.3. SIWZ. Opracowane koncepcje będą przedmiotem wyboru dokonanego przez Zamawiającego w postaci 1 koncepcji. Zakres rzeczowy ZADANIA B 2.1. Na rzecz Gminy Dąbrowa Górnicza obejmuje: 2.1.1. Opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy Centra przesiadkowego wraz z budową parkingu typu park&ride, w rejonie dworca PKP Gołonóg wraz z układem komunikacyjnym umożliwiającym połączenie projektowanego centrum przesiadkowego z istniejącym układem komunikacyjnym w tym rejonie (Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia 3 koncepcji rozwiązań przedmiotowego układu komunikacyjnego wraz z analizą ruchową dla proponowanych rozwiązań do wyboru przez Zamawiającego). 2.1.1.1. W ramach tego rozwiązania należy uwzględnić budowę parkingu dla sam. osobowych na min. 200 miejsc od strony ulicy Piecucha. Rozwiązanie winno również uwzględniać miejsce na lokalizację wypożyczalni rowerów jak również zadaszony parking dla rowerów od strony ulicy Piecucha Al. Zagłębia Dąbrowskiego na min. 50 rowerów. Centrum przesiadkowe winno być tak zaprojektowane aby jednocześnie mogło być obsługiwane min.5 autobusów komunikacji zbiorowej. Perony przystankowe winny być oświetlone oraz zadaszone. 2.1.1.2. Centrum przesiadkowe winno być wyposażone w monitoring, małą architekturę tj. ławki , automaty biletowe, kosze na śmieci oraz elektroniczne tablice informacyjne umożliwiające podawanie bieżących informacji dla korzystających z obiektów. 2.1.1.3. Projektowane centrum przesiadkowe zlokalizowane będzie po południowej stronie stacji kolejowej, oraz umożliwiać będzie przesiadki na relacjach pociąg – autobus – samochód – rower. Centrum przesiadkowe musi być zlokalizowane w bezpośredniej bliskości dworca PKP i z nim skomunikowane jak również musi zostać skomunikowane z tunelem pod torami łączącym ul. Parkową z al. Zagłębia Dąbrowskiego czy ul. Piecucha. 2.1.2. Zaprojektowanie tunelu dla ruchu pieszo rowerowego w ciągu ulicy Podłęknickiej umożliwiający prowadzenie bezkolizyjnego ruchu pieszego i rowerowego. Tunel powinien posiadać parametry umożliwiające prowadzenie dwukierunkowego ruchu rowerowego i pieszego. Tunel winien być oświetlony i wyposażony w monitoring. 2.1.3. Zaprojektowanie tunelu dla ruchu pieszo rowerowego w ciągu ulicy Granicznej w celu umożliwienia prowadzenia bezkolizyjnego ruchu pieszego i rowerowego. Tunel powinien posiadać parametry umożliwiające prowadzenie dwukierunkowego ruchu rowerowego i pieszego.Tunel winien być oświetlony i wyposażony w monitoring. 2.2. Na rzecz PKP PLK S.A. obejmuje: 2.2.1. Wykonanie projektu budowlanego zmiany układu torowego w obrębie przystanku osobowego Dąbrowa Górnicza Gołonóg obejmującego: 2.2.1.1. likwidację peronu wyspowego, 2.2.1.2. przebudowę układu torowego toru nr 1, 2 2.2.1.3. budowę 2 peronów jednokrawędziowych, 2.2.1.4. połączenie linii nr 1 z linią nr 133 poprzez budowę odgałęzienia rozjazdem dla przyszłej planowanej budowy toru w śladzie zlikwidowanej linii nr 162, 2.2.1.5. zaprojektowanie na poszerzonym międzytorzu torów nr 1 i 2 istniejącej linii nr 1 dwóch torów dla pociągów dalekobieżnych. 2.2.2. Projekt budowlany przejścia podziemnego pod torami łączącego perony z budynkiem dworca Dąbrowa Górnicza Gołonóg oraz projektowanym parkingiem typu park&ride i ciągiem komunikacji pieszej w ul. Parkowej, 2.2.3. Projekt budowlany wiaduktu kolejowego (tunelu drogowego) dla 4 torów w ciągu ul. Parkowej wraz rozbiórką i likwidacją: przejazdu kolejowego kat. A w km 296,592. 2.2.4. Projekt budowlany przebudowy sieci trakcyjnej dla nowego układu torowego na przystanku osobowym: 2.2.4.1. projekt budowlany sieci trakcyjnej, 2.2.4.2. projekt budowlany oświetlenia: 2.2.5. Projekt budowlany przebudowy urządzeń srk z dostosowaniem do zmienionego przebiegu torów. Wreszcie to wszystko kompleksowo ogarnęli. 6 tuneli (w tym 5 nowych) i przebudowa na Granicznej! Droga aż do Legionów, czyli tak jak miała być prowadzona DTŚ. Super, że wszystko razem w tym projekcie. Oby tylko była też później szybka realizacja, a nie rozłożona na nie wiadomo ile etapów. Osobne perony i tory dla aglomeracyjnej i dalekobieżnej. Ogólnie wszystko chyba zgodnie z oczekiwaniami. Jeszcze osobno PKP SA niech się weźmie za dworce. Do pełni szczęścia jeszcze kiedyś połączenie z Al. Zagłębia Dąbrowskiego i przystanek kolejowy dla SKM - DG Ratusz -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1849
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 694 Dołączył: nie, 26 lis 06 Skąd: DG Nr użytkownika: 337 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Jeśli tylko to wszystko się uda i PKP nie stchórzy to będziemy mieć całkiem nowe Centrum. Ja najbardziej czekam na wypożyczalnie rowerów
![]() |
|
|
![]()
Post
#1850
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 546 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Droga aż do Legionów, czyli tak jak miała być prowadzona DTŚ. mają zamiar zrobić ten odcinek? ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#1851
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 207 Dołączył: pon, 26 lut 07 Skąd: Mydlice północ Nr użytkownika: 508 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Z tą drogą do Legionów Polskich, to może być ciekawe. O ile DTŚ uzasadniałaby rozmach inwestycji, o tyle nieuniknione wyburzenia na Mireckiego, estakada lub węzeł z Sobieskiego przez środek pętli tramwajowej, parę kolizji z torami między Hutą a dawną kopalnią mogą spowodować koszty przy których stanie się to nieopłacalne. Chyba że zaczną nową drogę właśnie od okolic pętli tramwajowej. Ale to już temat do wątku drogowego.
Tak czy siak - nie mogę się doczekać realizacji ![]() |
|
|
![]()
Post
#1852
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 962 Dołączył: śro, 31 sty 07 Skąd: D.G. Mydlice Północ Nr użytkownika: 432 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Gdzie jest ulica GRYNIA w Dąbrowie? To jakaś nowa ulica w zamian za "komunową"?
![]() |
|
|
![]()
Post
#1853
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 207 Dołączył: pon, 26 lut 07 Skąd: Mydlice północ Nr użytkownika: 508 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Jakub Dąbski był niesłuszny...
![]() |
|
|
![]()
Post
#1854
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,978 Dołączył: sob, 01 kwi 06 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 197 Płeć: Mężczyzna GG: 2519362 ![]() |
Nie widzę, żeby ktoś o tym pisał - kiedy zlikwidowano starą wiatę na peronie w Gołonogu? Jechałem ostatnio i zauważyłem, że stoją dwa szkielety nowych małych wiat - na wysokości dworca i blisko przejazdu (być może jest więcej, te dwie zauważyłem).
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#1855
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 392 Dołączył: sob, 07 lut 04 Skąd: DG - Stary Gołonóg Nr użytkownika: 42 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Nie widzę, żeby ktoś o tym pisał - kiedy zlikwidowano starą wiatę na peronie w Gołonogu? Jechałem ostatnio i zauważyłem, że stoją dwa szkielety nowych małych wiat - na wysokości dworca i blisko przejazdu (być może jest więcej, te dwie zauważyłem). Jakieś dwa tygodnie temu... Roboty idą "potwornie szybko", prawdopodobnie w marcu będzie ich półmetek. |
|
|
![]()
Post
#1856
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
^
te wiaty widać w materiale TVP Katowice o dworcach ![]() CYTAT NOWE OBLICZE STARYCH DWORCÓW. RUSZYŁ PROGRAM INWESTYCJI DWORCOWYCH Szykuje się kolejowa rewolucja. Oficjalnie wystartował Program Inwestycji Dworcowych. Większość z nich zakłada gruntowną modernizację, ale PKP planuje także budowę nowych dworców. Z programu skorzysta prawie dwieście obiektów w całym kraju. Do programu zakwalifikowało się sześć dworców z województwa śląskiego - w Częstochowie, Dąbrowie Górniczej, Sosnowcu, Raciborzu i Czechowicach-Dziedzicach. Program Inwestycji Dworcowych ma potrwać do 2023 roku. Z tych sześciu w województwie - 2 w DG. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1857
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 546 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna ![]() |
^ te wiaty widać w materiale TVP Katowice o dworcach ![]() CYTAT NOWE OBLICZE STARYCH DWORCÓW. RUSZYŁ PROGRAM INWESTYCJI DWORCOWYCH Szykuje się kolejowa rewolucja. Oficjalnie wystartował Program Inwestycji Dworcowych. Większość z nich zakłada gruntowną modernizację, ale PKP planuje także budowę nowych dworców. Z programu skorzysta prawie dwieście obiektów w całym kraju. Do programu zakwalifikowało się sześć dworców z województwa śląskiego - w Częstochowie, Dąbrowie Górniczej, Sosnowcu, Raciborzu i Czechowicach-Dziedzicach. Program Inwestycji Dworcowych ma potrwać do 2023 roku. Z tych sześciu w województwie - 2 w DG. No to już cała Polska w tv zobaczyła jakie mamy piękne dworce ;) teraz nikt przy wysiadaniu nie będzie miał wątpliwości, że dojechał do centrum ponad stu tysięcznego miasta ;) |
|
|
![]()
Post
#1858
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT naszemiasto
Dąbrowa Górnicza - Ząbkowice: rusza budowa tunelu pod torami W marcu br. informowaliśmy, że w maju ma się rozpocząć budowa nowego tunelu pod torami kolejowymi w Dąbrowie Górniczej – Ząbkowicach. Inwestycja znacznie się przesunęła w czasie, ale wszystko wskazuje na to, że rozpocznie się w poniedziałek 13 listopada. Informują o tym Koleje Śląskie, uczulając podróżnych na czekające na nich w najbliższym czasie utrudnienia. Budowa bezpiecznego i nowoczesnego przejścia pod torami, prowadzącego na perony w Ząbkowicach, jest konieczna. Nowa inwestycja PKP PLK, prowadzona wspólnie z miastem, jak wspominaliśmy miała się rozpocząć kilka miesięcy temu. Zakład Linii Kolejowych PKP PLK w Częstochowie zainwestuje w budowę podziemnego przejścia w Ząbkowicach dopiero teraz. W styczniu br. został rozstrzygnięty przetarg na dokumentację projektową tej inwestycji. Tunel pod peronami ma mieć specjalny podjazd dla osób niepełnosprawnych, ale także rowerzystów oraz rodziców z wózkami. Jak wynika z szacunków, budowa tunelu ma pochłonąć 8 milionów złotych. Budowa miała się zakończyć według pierwotnego planu w kwietniu 2018 roku, ale teraz wiele wskazuje na to, że będzie to kilka miesięcy później. - Od 13 listopada podróżnych wsiadających i wysiadających na stacji w Dąbrowie Górniczej Ząbkowicach czeka sporo zmian. Utrudnienia będą spowodowane pracami związanymi z budową przejścia podziemnego. Ze względu na prowadzone prace przez PKP PLK na stacji Dąbrowa Górnicza Ząbkowice nie będzie możliwości obsługi osób niepełnosprawnych. Uczulamy również naszych podróżnych, by zachowali szczególną ostrożność podczas przechodzenia na poszczególne perony. Zarządca infrastruktury wyznaczy w tym zakresie odpowiednie drogi dojścia. Dodatkowo na czas remontu będziemy musieli usunąć z peronu nasz biletomat. Bilety będzie można zakupić u obsługi pociągu, zachęcamy też do korzystania z naszych mobilnych kanałów sprzedaży – poinformowały podróżnych 6 listopada Koleje Śląskie. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1859
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 9 Dołączył: wto, 25 lut 14 Nr użytkownika: 5,348 Płeć: Mężczyzna GG: 4599894 ![]() |
Nowy peron na Sikorce
![]() |
|
|
![]()
Post
#1860
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 293 Dołączył: pią, 08 kwi 05 Nr użytkownika: 139 Płeć: Mężczyzna ![]() |
http://www.transport-publiczny.pl/wiadomos...ista-57040.html
CYTAT PKP SA weryfikują liczbę dworców do remontu: nie 464, a mniej niż 200 [LISTA]
Niedawno władze PKP SA zapowiedziały unowocześnienie blisko 200 dworców w całym kraju w ramach tzw. programu inwestycji dworcowych. Zapowiedzi jednak stopniały względem roku poprzedniego, gdy mówiło się o 464 dworcach, wymagających działań inwestycyjnych. Publikujemy zaktualizowaną listę lokalizacji rozpoczętych i planowanych inwestycji w okresie do 2023 r. W końcówce 2016 r. program inwestycji dworcowych zapowiadał się niezwykle obiecująco. – Pracując przez ostatnie miesiące, zinwentaryzowaliśmy nasze potrzeby inwestycyjne i 570 czynnych dworców, którymi zarządzamy, wytypowaliśmy 464, które wymagają prac inwestycyjnych. Zamierzamy je zmodernizować do 2023 r. – mówił Marek Michalski, ówczesny członek zarządu PKP SA. Nie ukrywał zarazem, że nie ma zapewnionego finansowania na cały program dworcowy. Być może to spowodowało urealnienie planów i ostatecznie liczba dworców, na których odbędą się prace inwestycyjne, jest znacznie krótsza. W październiku 2017 r. władze PKP SA ogłosiły plany unowocześnienia prawie 200 dworców, nazywając to „największym tego typu przedsięwzięciem w historii polskiej kolei”. Na udostępnionej przez PKP SA liście znajduje się obecnie 189 lokalizacji. – Jeśli chodzi o liczbę 460, to rzeczywiście pojawiała się za czasów poprzedniego zarządu. Nie chodziło jednak o finalną listę dworców przewidzianych do przebudowy, tylko o listę obiektów objętych potrzebami inwestycyjnymi o różnym zakresie. Obecnie mówimy o około 200 dworcach. Nie wyklucza to jednak realizacji kolejnych inwestycji. Rozważamy przebudowę innych dworców po 2023 roku – wyjaśnia Michał Stilger z biura prasowego PKP SA. Projekty znajdują się w różnych fazach zaawansowania. W przypadku niektórych z nich procesy inwestycyjne już rozpoczęły się. Przykładowo aktualnie toczy się przetarg na projektantów dla 74 dworców. Lista dworców Województwo dolnośląskie: Boguszów-Gorce Zachód, Bolesławiec, Chojnów, Imbramowice, Jawor, Kąty Wrocławskie, Malczyce, Siechnice, Smolec, Strzelin, Szklarska Poręba Górna, Święta Katarzyna, Wałbrzych Główny, Węgliniec, Wrocław Żerniki, Zgorzelec, Żarów Województwo kujawsko-pomorskie: Bydgoszcz Zachód, Janikowo, Kołodziejewo, Mogilno, Toruń Miasto, Toruń Wschodni, Włocławek, Złotniki Kujawskie Województwo lubelskie: Chełm, Dęblin, Kanie, Kraśnik, Lublin, Łuków, Nałęczów, Sadurki, Świdnik Miasto Województwo lubuskie: Trawniki, Babimost, Gorzów Wielkopolski, Nowiny Wielkie, Rzepin, Sulechów, Świebodzin, Witnica, Żagań Województwo łódzkie: Gałkówek, Gorzkowice, Koluszki, Łowicz Główny, Łódź Chojny, Łódź Kaliska, Płyćwia, Rogów, Rokiciny, Skierniewice, Wilkoszewice Województwo małopolskie: Andrzejówka, Barcice, Biadoliny, Jasień Brzeski, Kraków Mydlniki, Kraków Swoszowice, Krzeszowice, Łomnica-Zdrój, Miechów, Milik, Młodów, Muszyna, Muszyna Zdrój, Nowy Sącz Biegonice, Oświęcim, Piwniczna, Piwniczna-Zdrój, Powroźnik, Rudawa, Rytro, Stary Sącz, Sterkowiec, Wierchomla Wielka, Zabierzów, Zubrzyk, Żegiestów, Żegiestów-Zdrój Województwo mazowieckie: Barchów, Błonie, Brwinów, Celestynów, Chrzęsne, Dębe Wielkie, Dobczyn, Garwolin, Jaktorów, Jastrząb, Józefów, Kornelin, Łaskarzew Przystanek, Michalin, Milanówek, Mława Miasto, Mrozy, Otwock, Ożarów Mazowiecki, Piaseczno, Pilawa, Pionki, Pionki Zachodnie, Płochocin, Pomiechówek, Pruszków, Przetycz, Ruda Wielka, Siedlce, Sochaczew, Tłuszcz, Warszawa Powiśle, Warszawa Śródmieście, Wrzosów, Zajezierze koło Dęblina, Ząbki, Życzyn, Żytkowice Województwo podkarpackie: Czarna Tarnowska, Radymno, Rzeszów Główny, Sędziszów Małopolski, Stalowa Wola Rozwadów Województwo podlaskie: Białystok, Bielsk Podlaski, Czeremcha, Czyżew, Hajnówka, Jabłoń Kościelna, Kuźnica Białostocka, Racibory, Siemiatycze, Suwałki, Szepietowo, Wasilków, Zdrody Nowe Województwo pomorskie: Chałupy, Gdańsk Główny, Gdańsk Oliwa, Gdańsk Wrzeszcz, Hel, Jastarnia, Jurata, Kuźnica (Hel), Mrzezino, Prabuty, Pruszcz Gdański, Pszczółki, Puck, Reda, Słupsk, Swarzewo, Szymankowo, Tczew, Wejherowo, Władysławowo, Żelistrzewo Województwo śląskie: Czechowice-Dziedzice, Częstochowa, Dąbrowa Górnicza, Dąbrowa Górnicza, Gołonóg, Racibórz, Sosnowiec Maczki Województwo świętokrzyskie: Kielce, Skarżysko-Kamienna, Włoszczowa Województwo warmińsko-mazurskie: Nidzica, Olsztyn Główny, Olsztyn Zachodni (ukończony), Olsztynek, Susz, Szczytno Województwo wielkopolskie: Biskupice Wielkopolskie, Kobylnica, Nowy Tomyśl, Opalenica, Palędzie, Pierzyska, Pobiedziska, Pobiedziska Letnisko, Poznań Garbary, Poznań Główny (Stary), Poznań Zachodni, Trzemeszno, Zbąszyń Województwo zachodniopomorskie: Kołobrzeg, Koszalin, Szczecin Dąbie |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: poniedziałek, 13 października 2025 - 12:02 |