IPB

Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

152 Stron V  « < 89 90 91 92 93 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Dworzec PKP i centra przesiadkowe, oraz infrastruktura kolejowa w DG
Ocena 5 V
:)
post nie, 26 lut 2017 - 21:55
Post #1801


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



^^^
Ta informacja z PAP rozeszła się po kraju.
Trochę inne info z GW, którego tu nie było:

CYTAT
gazeta.pl

Trójstronne porozumienie w sprawie modernizacji dąbrowskich dworców

Przedstawiciele PKP, PKP PLK i Dąbrowy Górniczej podpisali porozumienie w sprawie rewitalizacji nieczynnych dąbrowskich dworców kolejowych, zagospodarowania przyległych do nich terenów oraz przebudowy układu torowo-peronowego - poinformowały Polskie Koleje Państwowe w piątkowym komunikacie.
Porozumienie – efekt ponadrocznych rozmów między zainteresowanymi stronami – pozwoli na ogłoszenie w tym roku przetargu na prace projektowe, roboty budowlane miałyby się rozpocząć w 2018 roku.

Będzie analiza możliwości budowy tuneli pod torami
W porozumieniu przedstawiciele Dąbrowy Górniczej podtrzymali wcześniejsze deklaracje, że większość powierzchni w modernizowanych dworcach w centrum [dworzec Kolei Warszawsko-Wiedeńskiej stojący w tzw. międzytorzu – przy. red.] i Gołonogu zagospodaruje miasto. Mają się tam mieścić m.in. siedziby straży miejskiej i posterunek policji. Część przestrzeni zostanie przeznaczona pod handel i usługi.

Marek Michalski z zarządu PKP podkreślił, że modernizacja nieczynnych dworców wpisuje się w planowaną przez miasto budowę centrów przesiadkowych na przyległych do nich terenach.

Poza rewitalizacją dworców planowana jest również budowa przejść podziemnych pod torami oraz częściowa przebudowa układu torowo-peronowego.

Kolejowe spółki przeanalizują także możliwość budowy tuneli drogowych pod torami, co pozwoliłyby na likwidację przejazdów kolejowych. – Ostateczna decyzja w tym zakresie zapadnie po przeprowadzeniu analiz ruchu – podkreślono w komunikacie.

Jeden dworzec ma zostać wyburzony pod dojazd pod drugi
Miasto ma odpowiadać m.in. za budowę m.in. dojazdów i parkingów. Pisaliśmy już, że z tego powodu planowane jest wyburzenie dworca Kolei Iwanogrodzko-Dąbrowskiej, co umożliwi samochodom i autobusom bezpośrednio dojazd pod zabytkowy dworzec. Tam też powstaną miejsca parkingowe i rowerowe wraz z wypożyczalnią rowerów.

– Zależy nam na jak najszybszym rozpoczęciu projektowania, ponieważ przebudowy dworców i ich najbliższego otoczenia będą bardzo ważnym elementem planowanej przez nas rewitalizacji śródmieścia. Wspólna inwestycja pozwoli też na dostosowanie miejskiego układu komunikacyjnego do potrzeb pasażerów kolei, kierowców poruszających się własnymi samochodami, osób korzystających z autobusów oraz rowerzystów i pieszych – mówi Marcin Bazylak, wiceprezydent Dąbrowy Górniczej.


W stosunku do pierwotnych planów będzie rok opóźnienia.
Jeśli te analizy ruchu będą rzetelne, to nie ma co się martwić o tunel, przynajmniej w centrum. Korki w szczycie na całej długości Kolejowej, a od drugiej strony na Konopnickiej od szkoły albo i od kościoła. A gdy zrobi się cieplej i zwiększy się ruch na Pogorie i Zieloną to jeszcze gorzej.
Trzeba też pamiętać o problemach z dojazdem służb ratunkowych i opóźnienia komunikacji miejskiej. Sama linia kolejowa jest też prawie maksymalnie obciążona (KŚ od dawna chciały więcej pociągów, ale się już podobno nie da), co też powoduje bardzo częste opuszczanie szlabanów.
A przejazd na Konopnickiej i tak powinien zostać, tak jak już pisaliśmy. albo przynajmniej zostawić dla pieszych i rowerów.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
paw74
post pią, 03 mar 2017 - 15:23
Post #1802


UZYTKOWNIK
***

Grupa: Użytkownik
Postów: 193
Dołączył: śro, 21 maj 08
Nr użytkownika: 1,296
Płeć: Mężczyzna
GG: 784484 status gadu-gadu



Dworce na ważnych trasach do remontu. Jeden do wyburzenia.

dworce do remontu

Ten post edytował paw74 pią, 03 mar 2017 - 15:24
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leszek
post sob, 04 mar 2017 - 13:31
Post #1803


UZYTKOWNIK
*******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,978
Dołączył: sob, 01 kwi 06
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 197
Płeć: Mężczyzna
GG: 2519362 status gadu-gadu



W sumie jakoś nie wspominano o poniższym (znalazłem tylko wzmiankę przy okazji snucia planów centrów przesiadkowych):

CYTAT
Dodatkowo od 8 V do 10 VI na stacji Dąbrowa Górnicza Ząbkowice będą przeprowadzane prace związane z budową przejścia podziemnego i demontażem kładki dla pieszych.


snf (51).gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pulsatilla1214
post nie, 05 mar 2017 - 13:33
Post #1804


UZYTKOWNIK
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 1,189
Dołączył: nie, 26 cze 05
Skąd: z bagien
Nr użytkownika: 148
Płeć: Kobieta



A tymczasem w Maczkach:

Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post wto, 07 mar 2017 - 09:39
Post #1805


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



CYTAT(Leszek @ sob, 04 mar 2017 - 13:31) *
W sumie jakoś nie wspominano o poniższym (znalazłem tylko wzmiankę przy okazji snucia planów centrów przesiadkowych):

CYTAT
Dodatkowo od 8 V do 10 VI na stacji Dąbrowa Górnicza Ząbkowice będą przeprowadzane prace związane z budową przejścia podziemnego i demontażem kładki dla pieszych.


snf (51).gif


Że coś sie szykuje pisałem na poprzedniej stronie pod koniec stycznia:
CYTAT
Opracowanie dokumentacji projektowej i przetargowej na dostosowanie stacji Dąbrowa Górnicza Ząbkowice do potrzeb osób z ograniczoną możliwością poruszania się.


Ale nie było wiadomo co to oznacza. Nie zauważyłem innego przetargu. Demontaż samej kładki to moment, ale w miesiąc chcą zbudować tunel? No chyba, że na czas prac zrobią przejście przez tory.

Kto byt pomyślał, że to Ząbkowice pierwsze doczekają się tunelu.


A czy ktoś z Was wie jak teraz wygląda sytuacja z przejściem w Strzemieszycach? Miasto za możliwość przejścia płaciło PKP wielkie pieniądze. Tam miał być jakiś remont. Może zbudują bezpieczniejsze przejście wyższej kategorii, a przez to znikną ograniczenia i opłaty?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dave
post sob, 11 mar 2017 - 15:42
Post #1806


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: FdZD
Postów: 962
Dołączył: śro, 31 sty 07
Skąd: D.G. Mydlice Północ
Nr użytkownika: 432
Płeć: Mężczyzna



To po ch...usteczkę był robiony remont tej kładki jakieś 2-3 lata temu w Ząbkowicach, skoro teraz będzie się ją rozbierać? Moim zdaniem - kosztowne i niepotrzebne. Przynajmniej na razie. Zwłaszcza, że - jak już wspomniałem - remont samej kładki był niedawno robiony.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
paw74
post czw, 16 mar 2017 - 10:07
Post #1807


UZYTKOWNIK
***

Grupa: Użytkownik
Postów: 193
Dołączył: śro, 21 maj 08
Nr użytkownika: 1,296
Płeć: Mężczyzna
GG: 784484 status gadu-gadu



CYTAT(Dave @ sob, 11 mar 2017 - 15:42) *
To po ch...usteczkę był robiony remont tej kładki jakieś 2-3 lata temu w Ząbkowicach, skoro teraz będzie się ją rozbierać? Moim zdaniem - kosztowne i niepotrzebne. Przynajmniej na razie. Zwłaszcza, że - jak już wspomniałem - remont samej kładki był niedawno robiony.


Dave, a czy tobie byłoby dobrze i przyjemnie nadrabiać kilkaset metrów w jedna stronę i drugie tyle aby przedostać się na drugą stronę torów? wszystko oczywiście bezpiecznie i bez nielegalnych przejść przez tory.
W centrum miasta przejścia dla pieszych są na tyle gęsto poumieszczane, że nie ma za bardzo problemu przedostać się na druga stronę ulicy. Drogi kolejowe niestety dużo różnią się od zwykłych dróg asfaltowych, przechodzić można tylko i wyłącznie w miejscach do tego przeznaczonych. Prawo ruchu drogowego dopuszcza przejścia w innych miejscach niż wyznaczone.
Więc remont kładki w Ząbkowicach w/g mnie był konieczny i potrzebny.A to, że podjęto decyzję o jej rozbiórce to inna sprawa .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
prezes
post nie, 19 mar 2017 - 19:44
Post #1808


UZYTKOWNIK
****

Grupa: Użytkownik
Postów: 369
Dołączył: wto, 14 mar 06
Skąd: Łosień / Gołonóg
Nr użytkownika: 192
Płeć: Mężczyzna



CYTAT
Remontem zabytkowego dworca w centrum miasta zajmą się Polskie Koleje Państwowe. W budynku pojawić się mają m.in. kasy biletowe, poczekalnia oraz sanitariaty.

Miasto ma odpowiadać m.in. za budowę dojazdów i parkingów. Planowane jest wyburzenie dworca Kolei Iwanogrodzko-Dąbrowskiej, co umożliwi samochodom i autobusom bezpośrednio dojazd pod zabytkowy dworzec. Tam też powstaną miejsca parkingowe i rowerowe wraz z wypożyczalnią rowerów.

- Dla nas remont dworca to nie jest tylko rewitalizacja, czy remont budynku. To jest przywrócenie funkcji pasażerskich. W miejscu gdzie kiedyś był dworzec, chcemy stworzyć centrum przesiadkowe. Mamy plan, żeby do końca pierwszego kwartału 2018 roku mieć dokumentację pozwalającą nam startować o środki unijne - powiedział nam wiceprezydent Dąbrowy Górniczej Marcin Bazylak.

Prace na terenie dąbrowskiego dworca i jego otoczenia mają wpisywać się w projekt pod nazwą Fabryka Pełna Życia. Zakłada on utworzenie nowego centrum miasta na terenach po dawnej fabryce Defum.

snf (51).gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zibar
post pon, 20 mar 2017 - 06:58
Post #1809


Sportowa Dąbrowa
*******

Grupa: MODERATOR
Postów: 2,882
Dołączył: śro, 08 lis 06
Skąd: Śródmieście
Nr użytkownika: 267
Płeć: Mężczyzna



Czyli zapowiadane wcześniej: ... rozpoczęcie prac budowlanych planowane jest na przełom 2017 i 2018 r. ... można przesunąć na 2018/2019 czy 2019/2020 ?


--------------------
pzd
Zibar


>>>>>>Sportowa Dąbrowa<<<<<
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pon, 20 mar 2017 - 09:39
Post #1810


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



To pewnie tak - dworce to przetargi PKP SA, układ torowy i perony - PKP PLK, a drogowy i otoczenie - miasto. Tylko, czy nie za późno starać się o środki, żeby nie było już rozdzielone.
Na razie miasto nie ma się czym chwalić w pozyskiwaniu środków w tej perspektywie. Jakoś wyjątkowo cicho.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
danielmdc
post pon, 20 mar 2017 - 16:24
Post #1811


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 571
Dołączył: wto, 15 sty 13
Skąd: Zagłębie Dąbrowskie
Nr użytkownika: 5,133
Płeć: Mężczyzna



Nie mają środków własnych to nie składają wniosków na nowe inwestycje. Teraz przez 50 lat trzeba będzie spłacać inwestycje z poprzednich dofinansowań.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rokko31
post pon, 20 mar 2017 - 18:35
Post #1812


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 694
Dołączył: nie, 26 lis 06
Skąd: DG
Nr użytkownika: 337
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(danielmdc @ pon, 20 mar 2017 - 16:24) *
Nie mają środków własnych to nie składają wniosków na nowe inwestycje. Teraz przez 50 lat trzeba będzie spłacać inwestycje z poprzednich dofinansowań.

Widać że nie masz pojęcia o środkach pochodzących z UE i piszesz głupoty, zresztą nie pierwszy raz.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
danielmdc
post wto, 21 mar 2017 - 17:12
Post #1813


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 571
Dołączył: wto, 15 sty 13
Skąd: Zagłębie Dąbrowskie
Nr użytkownika: 5,133
Płeć: Mężczyzna



Tak UE daje hajsiwko bez wkładu i pokrywa inwestycje w 100 % laugh.gif

Ten post edytował danielmdc wto, 21 mar 2017 - 17:14
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pią, 24 mar 2017 - 08:48
Post #1814


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



CYTAT
gazeta.pl

Kładka nad torami przejdzie do historii. W zamian PKP PLK wybudują tunel







Już niedługo kładka nad peronami stacji kolejowej w Dąbrowie Górniczej Ząbkowicach przejdzie do historii. Częstochowski Zakład Linii Kolejowych PKP PLK zdecydował, że rozbierze obiekt, a zamiast niego wybuduje tunel.

O kładkach kolejowych w Dąbrowie Górniczej i ich stanie technicznym zrobiło się głośno w 2010 roku po śmierci 25-letniego mieszkańca miasta, który zginął rażony trakcją elektryczną, gdy złamała się pod nim deska nadziemnego przejścia w Strzemieszycach.

Niedługo potem kładka w Ząbkowicach przeszła remont. Wymieniono m.in. skorodowane elementy konstrukcji, poręcze, zlikwidowane zejście na peron pierwszy, na który można się dostać bezpośrednio z budynku dworca. Dodatkowo drewniane szczeble wymieniono na schody pokryte antypoślizgowa gumą. Remont kosztował około 500 tys. zł. Potem remontu doczekały się również dworcowe perony.

Częstochowski Zakład Linii Kolejowych PKP PLK zdecydował, że rozbierze kładkę nad torami w Dąbrowie Górniczej Ząbkowicach, a zamiast niej wybuduje tunel

Będzie centrum przesiadkowe

Mieszkańcy dzielnicy wcale nie cieszyli się z modernizacji.. Zwłaszcza, że nie ułatwiała ona wcale korzystanie z kładki osobom niepełnosprawnym, rodzinom z wózkami i rowerzystom. Rozwiązaniem dla pasażerów miał być kontakt z pracownikami dworca i specjalny numer telefonu, pod którym można było zgłaszać potrzebę skorzystania z pociągu przez osoby niepełnosprawne. Pojazd miał wówczas podjeżdżać na dostępny dla wszystkich peron pierwszy. Nie zawsze jednak było to możliwe.

Przez jakiś czas kładka również tonęła w ciemnościach i przechodnie oraz pasażerowie skarżyli się na brak poczucia bezpieczeństwa w rejonie dworca.

Wkrótce te problemy mają się skończyć. – W Gołonogu i Ząbkowicach powstaną nowe centra przesiadkowe z wygodnymi parkingami, bezpiecznymi przejściami podziemnymi pod torami dla pieszych i rowerzystów. Centra te umożliwią przesiadki mieszkańców w relacjach pociąg – autobus – samochód – rower – zapowiedział kilka miesięcy temu Damian Rutkowski, wiceprezydent Dąbrowy Górniczej.
Rowerzyści konsultowali projekt

Jak się dowiedzieliśmy do konsultacji projektu zaproszeni zostali również m.in. dąbrowscy rowerzyści.

– Pierwsze projekty jakie przedstawiono nam do konsultacji to były przejścia, gdzie kwestię osób niepełnosprawnych rozwiązywano za pomocą specjalnych podjazdów. Do ich obsługi niezbędna byłaby pomoc obsługi dworca. Na szczęście skończyło się na rozwiązaniu o wiele przyjaźniejszym i nowoczesnym – mówi Kamil Potocki ze stowarzyszenia Rowerowa Dąbrowa, znany też jako Dąbrowski Rowerzysta Miejski.

W styczniu rozstrzygnięto przetarg na dokumentację projektową, którą ma wykonać katowicki Elkol. – Faktycznie obecnie jesteśmy na etapie projektowania – potwierdza Helmut Klabis, dyrektor częstochowskiego Zakładu Linii Kolejowych PKP PLK.

– Po konsultacjach z miastem podjęliśmy decyzję o budowie tunelu: podziemnego przejścia pod torami ze specjalnym podjazdem, który umożliwi poruszanie się osobom niepełnosprawnym, rowerzystom czy rodzicom z wózkami – dodaje Helmut Klabis.

Jak szacuje Helmut Klabis, inwestycja kosztować będzie około 8 milionów złotych. – Początkowo planowaliśmy, że będzie to zadanie jednoroczne, ale ze względu na konieczność rozliczenia wszystkich realizowanych prac do listopada, podjęliśmy decyzję, że budowa powinna zakończyć się w kwietniu 2018 roku. To bezpieczny okres, w którym wzięliśmy pod uwagę i ewentualność przedłużającego się postępowania przetargowego i czas na zdobycie niezbędnych zezwoleń dopuszczających tunel do użytku – zaznacza dyrektor częstochowskiego zakładu.

Już niedługo pojawić mają się pierwsze wizualizacje obiektu.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post wto, 28 mar 2017 - 09:09
Post #1815


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



CYTAT
naszemiasto

Zamiast kładki będzie tunel w Ząbkowicach

Zamiast kładki będzie tunel. Bezpieczne i nowoczesne przejście pod torami prowadzące na perony w Ząbkowicach.

W maju ma się rozpocząć nowa inwestycja PKP PLK prowadzona wspólnie z miastem. Zakład Linii Kolejowych PKP PLK w Częstochowie, zainwestuje w budowę podziemnego przejścia w Ząbkowicach w Dąbrowie Górniczej.

Kładka nad torami ma przejść do historii. W styczniu został rozstrzygnięty przetarg na dokumentację projektową. Tunel pod peronami ma mieć specjalny podjazd dla osób niepełnosprawnych ale także rowerzystów i czy rodziców z wózkami. Jak wynika z szacunków, budowa tunelu ma pochłonąć 8 milionów złotych. Budowa ma zakończyć się w kwietniu 2018 roku.



I jeszcze niespodzianka - wygląda na to że zostanie przywrócony przystanek DG Pogoria!

Na stronie PKP PLK - zapytanie ofertowe:

CYTAT
Naprawa nawierzchni peronowej wraz z zabudową małej architektury oraz dostosowanie drogi dojścia do przystanku osobowym Dąbrowa Górnicza Pogoria

Termin realizacji zamówienia 30-05-2017


Oprócz tego co jest w planach w Centrum, Gołonogu i Ząbkowicach jakoś miasto obecnie nie podejmuje zapomnianego tematu - budowy planowanego kiedyś przystanku "DG Ratusz" na wysokości CA. Jeśli chcemy w przyszłości mieć SKM to taki przystanek powinien postać z korzyścią dla miasta i samego PKP.

Co to się stało, że po tylu latach zaniedbań PKP sobie przypomniało o DG? Ktoś wpływowy zobaczył to na własne oczy? Do tej pory remonty i przebudowy w wioskach w całej Polsce, a wiadomo jak było u nas.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post śro, 29 mar 2017 - 09:29
Post #1816


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



Dla uzupełnienia - z twojezgalebie:

CYTAT
To jednak nie koniec zmian, jakie czekają na podróżnych w mieście. – Jest też bardzo duża szansa, że podobne przejście może powstać w przyszłym roku w Strzemieszycach – mówi Podraza.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pon, 03 kwi 2017 - 11:03
Post #1817


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



CYTAT
silesia info transport



PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rozstrzygnęły przetarg na naprawę powierzchni peronowej wraz z zabudową małej architektury oraz dostosowanie drogi dojścia do przystanku osobowego Dąbrowa Górnicza Pogoria. Za pracę odpowiedzialna będzie firma PPHU BIREX S.C.

30 marca br., wybrana została najkorzystniejsza oferta, spośród trzech złożonych, w postępowaniu na wybór wykonawcy zadania pn: ”Naprawa nawierzchni peronowej wraz z zabudową małej architektury oraz dostosowanie drogi dojścia do przystanku osobowego Dąbrowa Górnicza Pogoria”. Pracę za 205 410 zł wykona firma PPHU BIREX S.C.z Częstochowy. Rozpoczęcie robót budowlanych planowane jest w drugiej połowie kwietnia a zakończenie na 30 maja.

– Perony nr 1 i nr 2 będą wyremontowane na długości 100 metrów, poprzez regulację istniejącej nawierzchni z płyt chodnikowych. Zostaną one wyposażone w system zapowiedzi megafonowych oraz małą architekturę w postaci ławek, koszy oraz gablot informacyjnych na rozkłady jazdy. Będą też oznakowane – powiedziała nam Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP PLK S.A.

Zakres prac obejmie budowę przejścia w poziomie szyn (kat. E), które zapewni drogę dojścia do peronu nr 2. Zostaną zabudowane nowe pochylnie z przejścia do peronów, dostosowane do obsługi osób z ograniczoną możliwością poruszania się oraz pochylnia dla pieszych, prowadząca ruch z drogi publicznej do przejścia.

W tym miejscu rodzi się pytanie. Co takiego się stało, że zarządca infrastruktury postanowił przystosować do obsługi podróżnych przystanek osobowy Dąbrowa Górnicza Pogoria?

– W związku z zainteresowaniem przewoźnika – Kolei Śląskich – uruchomieniem na okres wakacyjny, tj. od 11 czerwca do 30 sierpnia obsługi pociągów pasażerskich na przystanku osobowym Dąbrowa Górnicza Pogoria, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podjęły działania, mające na celu przystosowanie nieużytkowanych peronów do obsługi pasażerów – wyjaśniła Dorota Szalacha z PKP PLK S.A.

Wychodzi więc na to, że w najbliższe wakacje na wypoczynek nad Pogorią będzie można wygodnie dojechać pociągiem. To bardzo dobry krok ze strony Kolei Śląskich, który w naszej opinii powinien przyciągnąć wielu chętnych.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post śro, 05 kwi 2017 - 11:39
Post #1818


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



Kolejna inwestycja PKP w DG, ogłoszono przetarg:

CYTAT
Zaprojektowanie i wykonanie robót dla zadania pn. „Poprawa przepustowości na ciągu E65 na odc. Zawiercie – Dąbrowa Górnicza Ząbkowice, poprzez zabudowę dodatkowych peronów na linii nr 186”


Między innymi zostanie dobudowany nowy peron na stacji DG Sikorka


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leszek
post śro, 05 kwi 2017 - 21:12
Post #1819


UZYTKOWNIK
*******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,978
Dołączył: sob, 01 kwi 06
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 197
Płeć: Mężczyzna
GG: 2519362 status gadu-gadu



Chyba tylko tam jest to możliwe/ma sens.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
paw74
post śro, 05 kwi 2017 - 21:46
Post #1820


UZYTKOWNIK
***

Grupa: Użytkownik
Postów: 193
Dołączył: śro, 21 maj 08
Nr użytkownika: 1,296
Płeć: Mężczyzna
GG: 784484 status gadu-gadu



Leszku, oczywiście jest możliwe dobudowanie peronu na stacji PKP Sikorka, ale czy ma sens? Śmiem w to wątpić. Na stacji tej nie ma tak dużego ruchu pasażerskiego. Dwa tory pasażerskie są wystarczające, drugie dwa to towarowe.
Co miałoby na celu dobudowanie dodatkowego peronu? W/g mnie nie ma sensu taka inwestycja w tym miejscu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

152 Stron V  « < 89 90 91 92 93 > » 
Reply to this topicStart new topic
21 Użytkowników czyta ten temat (21 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 

Mapa forum
RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: poniedziałek, 13 października 2025 - 14:14
FMDG - Razem od 2003
Dąbrowa Górnicza