IPB

Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

152 Stron V  « < 85 86 87 88 89 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Dworzec PKP i centra przesiadkowe, oraz infrastruktura kolejowa w DG
Ocena 5 V
Zibar
post czw, 31 mar 2016 - 12:53
Post #1721


Sportowa Dąbrowa
*******

Grupa: MODERATOR
Postów: 2,882
Dołączył: śro, 08 lis 06
Skąd: Śródmieście
Nr użytkownika: 267
Płeć: Mężczyzna



są, są... popatrz na filmie. Szklane i to prawie do samego zadaszenia, na dole przezroczyste,a w górze - mleczne, nie ma tylko między pierwszymi filarami.

filmik od 18 min jest :środek, widać nawet ławeczki i biletomaty.

Ten post edytował Zibar czw, 31 mar 2016 - 12:59


--------------------
pzd
Zibar


>>>>>>Sportowa Dąbrowa<<<<<
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bathurst
post czw, 31 mar 2016 - 19:25
Post #1722


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,221
Dołączył: czw, 22 kwi 04
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 80
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(savalas @ czw, 31 mar 2016 - 10:49) *
tylko na co my się będziemy w Gołonogu przesiadać ? Na 55 jeżdżące w wekendy co 1,5 h ? Na K, które jeździ według własnego widzimisię a nie rozkładu ? Czy na pociągi do Katowic, żeby się powtórnie przesiąść na taki, którym gdziekolwiek w Polskę dojedziemy ?


Ja też nie rozumiem idei centrum przesiadkowego w Gołonogu. To już większy sens miałoby takie centrum w Ząbkowicach przy PKP lub DG Centrum.


--------------------
Moje osobiste i subiektywne spojrzenie na Dąbrowę Górniczą - zapraszam

www.facebook.com/blogdabrowski.blogspot i http://blogdabrowski.blogspot.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xMarcinx
post czw, 31 mar 2016 - 20:46
Post #1723


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,493
Dołączył: czw, 20 lis 08
Skąd: DG
Nr użytkownika: 2,576
Płeć: Mężczyzna



Golonog jest ok, czymś zupełnie innym jest dostosowanie rozkładu jazdy z tego przystanku. Jakby nie patrzeć golonog jest bardziej w centrum miasta jak centrum miasta i już teraz jest centrum przesiadkowym dla tych z zielonych dzielnic.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pulsatilla1214
post pią, 01 kwi 2016 - 00:11
Post #1724


UZYTKOWNIK
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 1,189
Dołączył: nie, 26 cze 05
Skąd: z bagien
Nr użytkownika: 148
Płeć: Kobieta



zgodnie z aktualnymi rozkładami KZK GOP przystanek Gołonóg Dworzec PKP to nie K, nie tylko 55, ale 19 linii autobusowych... smile.gif

http://rozklady.kzkgop.pl/index.php?co=lin..._przystanku=462

CYTAT
dostosowanie rozkładu jazdy


...dostosować to się co najwyżej mogą pasażerowie do rozkładu, przecież żyjemy w Polsce... laugh.gif Zresztą biorąc pod uwagę punktualność Kolei Śląskich (od powstania regularnie najbardziej spóźniające się regionalne w Polsce, choć ostatnio walczą o prymat z Kolejami Mazowieckimi wink.gif ) - czy rzeczywiście jakiś sens w próbach dostosowywania jazdy autobusów do tych nieprzewidywalnych pociągów.. wink.gif ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bathurst
post pią, 01 kwi 2016 - 14:11
Post #1725


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,221
Dołączył: czw, 22 kwi 04
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 80
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(xMarcinx @ czw, 31 mar 2016 - 20:46) *
Golonog jest ok, czymś zupełnie innym jest dostosowanie rozkładu jazdy z tego przystanku. Jakby nie patrzeć golonog jest bardziej w centrum miasta jak centrum miasta i już teraz jest centrum przesiadkowym dla tych z zielonych dzielnic.

Tzn chodzi Ci o to, że mieszkańcy Łęknic jadą do Gołonoga i tam wsiadają w autobusy do Katowic?
Nie zauważyłem żeby Gołonóg był centrum przesiadkowym dla ludzi z zielonych dzielnic w jakimś duzym stopniu. Może po prostu się nie orientuję. Kojarzę tylko, ludzi z odległych dzielnic na przystanku autobusowym przy Wybickiego, wysiadających z np. 801 i czekających na 140 czy 809 do Błędowa - może o to chodzi? Tylko równie dobrze moga przecież wysiąść w centrum miasta. Po prostu szkoda mi Centrum chociaż sam mieszkam w Gołonogu. Jeśli centrum przesiadkowe będzie w Gołonogu a nie Centrum to naprawdę jest to kolejna decyzja przez którą możemy zapomnieć o klasycznym centrum miasta z wygenerowanym ruchem ludzi a przecież do tego się powinno dążyć.

Ten post edytował Bathurst pią, 01 kwi 2016 - 14:12


--------------------
Moje osobiste i subiektywne spojrzenie na Dąbrowę Górniczą - zapraszam

www.facebook.com/blogdabrowski.blogspot i http://blogdabrowski.blogspot.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pią, 01 kwi 2016 - 15:35
Post #1726


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



Centrum przesiadkowe w Gołonogu chcą stworzyć sztucznie. Przesiadający się tam między autobusami to jakiś margines, a na pociąg to jeszcze mniej. No chyba, że się coś zmieniło w ostatnich latach, w co bardzo wątpię, bo u nas z komunikacji miejskiej korzysta coraz mniej ludzi. W ogóle to na tych przystankach mało kto wsiada/wysiada. Piszę z własnych obserwacji sprzed paru lat.

Za to wokół dworca w centrum jest zauważalna zmiana. Kierowcy zostawiają coraz więcej samochodów i przesiadają się na pociąg.

Tymczasem:

CYTAT
twojezaglebie

Tak wygląda wnętrze dworca PKP w Dąbrowie Górniczej. Budynek już po inspekcji

W piątek zobaczyliśmy, jak wygląda wnętrze zaniedbanego dworca PKP w Dąbrowie Górniczej. Przedstawiciele PKP przeprowadzali inwentaryzację.

11 stycznia informowaliśmy, że jest ogromna szansa na remont budynku dworcowego w Dąbrowie Górniczej. Informacje te potwierdził Jeremiasz Świerzawski, dyrektor projektów inwestycyjnych w centrali PKP.

Jak udało nam się ustalić, inwestycja może ruszyć już w 2016 roku ? na razie jest to wstępny termin, a wszystkie prace mają być przeprowadzone z zaleceniami konserwatora zabytków. Po rozmowach z miastem, PKP rozpoczną etap projektowy. ? Zgodnie z naszymi planami dąbrowski dworzec, który dzisiaj znajduje się w międzytorzu, uzyska status dworca aglomeracyjnego, który będzie wyposażony w poczekalnie, kasy biletowe, węzeł sanitarny z punktem obsługi rodzica z dzieckiem oraz dostosowany do potrzeb i obsługi osób niepełnosprawnych. Dodatkowo planujemy połączenie budynku z peronem przejściem podziemnym ? mówi Jeremiasz Świerzawski. Szacowana wartość planowanych prac remontowych to ok. 20 mln zł.

W piątek przedstawiciele PKP przeprowadzili na miejscu inwentaryzację. ? Kolejowa inwestycja, dotycząca modernizacji dworca w centrum, powoli idzie do przodu. Dziś przedstawiciele PKP Polskie Linie Kolejowe SA przeprowadzili wstępną inwentaryzację detali architektonicznych. Podczas generalnego remontu, kolej spróbuje zachować lub odtworzyć elementy stolarki drzwiowej i okiennej, schody czy ewentualne polichromie, które mogą kryć się pod warstwą tynku i farb ? napisał na swoim profilu prezydent Dąbrowy Górniczej, Zbigniew Podraza.

Zobaczcie zdjęcia z wnętrza snf (51).gif http://www.twojezaglebie.pl/tak-wyglada-wnetrze-dworca-99856


CYTAT
naszemiasto

DG: byliśmy we wnętrzu dworca PKP, który będzie remontowany. Zobaczcie, jak dziś wygląda!

DG. Tak oto wygląda wnętrze zabytkowego, XIX-wiecznego dworca Kolei Warszawsko-Wiedeńskiej w Dąbrowie Górniczej, który usytuowany jest tuż przy torowisku. Dziś jego stan pozostawia wiele do życzenia, ale już za dwa, trzy lata ma to być pięknie zmodernizowany obiekt, doskonale wyposażony i nareszcie służący w pełni podróżnym.

Do wnętrza dostaliśmy się dzięki uprzejmości PKP S.A, która właśnie wstępnie ocenia stan techniczny budynku, a także przeprowadza inwentaryzację wszystkich elementów. Po to, by zachować te zabytkowe, nadające temu budynkowi charakterystyczny styl i wygląd, a które da się jeszcze uratować. Prace PKP z udziałem konserwatora zabytków i rzeczoznawcy obiektów zabytkowych Aleksandra Harkawy trwać będą w tym roku, a potem dopiero będzie można sporządzić wszystkie potrzebne dokumentacje oraz opis przedmiotu zamówienia, będący podstawą do ogłoszenia przetargu na prace przy modernizacji zabytkowego dworca. ? Zaczynamy właśnie od inwentaryzacji zabytkowych elementów, by sprawdzić, które nadawać się będą do odnowienia i zachowania ? mówi Aleksander Harkawy.

W środku możemy dziś znaleźć pozostałości dotychczasowego wyposażenia, stare meble, piec kaflowy. Jest też m.in. opona, a także skrzynia na piasek. Nie mogło oczywiście zabraknąć ściennych "dzieł" wykonanych sprayem. Czas i warunki atmosferyczne zrobiły też swoje. Tak więc na poddaszu... rośnie dziś trawa, rosną sobie drzewa...

W budynku dworca, który architekturą przypomina wyremontowany kilka lat temu dworzec w Myszkowie, miałaby się znajdować m.in. kasa biletowa i poczekalnia. Planowana jest droga dojazdowa pod ten budynek, a także bezpośrednie przejście na dworcowy, wyremontowany w ubiegłym roku, peron kolejowy. Koszty całej inwestycji mają oscylować wokół 20 mln złotych. Budynek dworca PKP do 2012 roku pełnił rolę nastawni. Potem z każdym rokiem popadał w coraz większą ruinę.

zdjęcia snf (51).gif http://dabrowagornicza.naszemiasto.pl/arty...,id,tm,zid.html

Tu jest coś niezrozumiałe. W marcu mieli dokończyć formalności, aby wkrótce ogłosić przetarg na projekt. A teraz w artykule jakby konserwator miał oglądać cały rok, a dokumentacja później. Coś tu nie gra.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bzenek
post pią, 01 kwi 2016 - 16:08
Post #1727


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,772
Dołączył: śro, 05 maj 04
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 87



CYTAT(Zibar @ śro, 30 mar 2016 - 08:58) *
Tak ma wyglądać centrum przesiadkowe w Lublińcu

U nas to zawsze minima albo poniżej.

CYTAT(:) @ wto, 29 mar 2016 - 11:10) *
u nas będzie absolutne minimum

A czego Wy u nas oczekujecie ???

Dworzec w centrum DG nie jest żadnym centrum przesiadkowym i chyba nie będzie.
No chyba, że pogonimy wszystkie autobusy z centrum w rundkę do dworca ;)

Wszystko co potrzeba to parking na auta i rowery po obu stronach torów, chodnik do budynku dworca, ławki, latarnie i kosze na śmieci.

CYTAT(Bathurst @ pią, 01 kwi 2016 - 14:11) *
Kojarzę tylko, ludzi z odległych dzielnic na przystanku autobusowym przy Wybickiego, wysiadających z np. 801 i czekających na 140 czy 809 do Błędowa - może o to chodzi?

Jak im się skróci "wioskowe" linie do Gołonóg PKP to będą zmuszeni się tam przesiadać.
Będzie sukces prawie jak ŚKUP.

Jeszcze pewnie ubędzie od tego pasażerów i będzie można zlikwidować kilka zbędnych kursów biggrin.gif

CYTAT(Bathurst @ pią, 01 kwi 2016 - 14:11) *
Jeśli centrum przesiadkowe będzie w Gołonogu a nie Centrum to naprawdę jest to kolejna decyzja przez którą możemy zapomnieć o klasycznym centrum miasta z wygenerowanym ruchem ludzi a przecież do tego się powinno dążyć.

Warto dbać o centrum, którego jedynym wyznacznkiem jest przesiadka w drodze skądś dokądś ? ;)

Ten post edytował bzenek pią, 01 kwi 2016 - 16:33
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bathurst
post pią, 01 kwi 2016 - 17:45
Post #1728


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,221
Dołączył: czw, 22 kwi 04
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 80
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(bzenek @ pią, 01 kwi 2016 - 16:08) *
CYTAT(Zibar @ śro, 30 mar 2016 - 08:58) *
Tak ma wyglądać centrum przesiadkowe w Lublińcu

U nas to zawsze minima albo poniżej.

CYTAT(:) @ wto, 29 mar 2016 - 11:10) *
u nas będzie absolutne minimum

A czego Wy u nas oczekujecie ???

Dworzec w centrum DG nie jest żadnym centrum przesiadkowym i chyba nie będzie.
No chyba, że pogonimy wszystkie autobusy z centrum w rundkę do dworca ;)

Wszystko co potrzeba to parking na auta i rowery po obu stronach torów, chodnik do budynku dworca, ławki, latarnie i kosze na śmieci.

CYTAT(Bathurst @ pią, 01 kwi 2016 - 14:11) *
Kojarzę tylko, ludzi z odległych dzielnic na przystanku autobusowym przy Wybickiego, wysiadających z np. 801 i czekających na 140 czy 809 do Błędowa - może o to chodzi?

Jak im się skróci "wioskowe" linie do Gołonóg PKP to będą zmuszeni się tam przesiadać.
Będzie sukces prawie jak ŚKUP.

Jeszcze pewnie ubędzie od tego pasażerów i będzie można zlikwidować kilka zbędnych kursów biggrin.gif

CYTAT(Bathurst @ pią, 01 kwi 2016 - 14:11) *
Jeśli centrum przesiadkowe będzie w Gołonogu a nie Centrum to naprawdę jest to kolejna decyzja przez którą możemy zapomnieć o klasycznym centrum miasta z wygenerowanym ruchem ludzi a przecież do tego się powinno dążyć.

Warto dbać o centrum, którego jedynym wyznacznkiem jest przesiadka w drodze skądś dokądś ? ;)

No ale ja nie znam centrum miasta którego jedynym wyznacznikiem jest przesiadka ;-) W DG jeszcze ze dwie funkcje by się znalazły. Na przykład można przyjechać na Plac Wolności i nakarmić gołębie albo iść na 3 Maja- Sobieskiego i policzyć liczbę oddziałów bankowych.

Ten post edytował Bathurst pią, 01 kwi 2016 - 17:46


--------------------
Moje osobiste i subiektywne spojrzenie na Dąbrowę Górniczą - zapraszam

www.facebook.com/blogdabrowski.blogspot i http://blogdabrowski.blogspot.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xMarcinx
post wto, 05 kwi 2016 - 08:43
Post #1729


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,493
Dołączył: czw, 20 lis 08
Skąd: DG
Nr użytkownika: 2,576
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(Bathurst @ pią, 01 kwi 2016 - 14:11) *
Tzn chodzi Ci o to, że mieszkańcy Łęknic jadą do Gołonoga i tam wsiadają w autobusy do Katowic?
Nie zauważyłem żeby Gołonóg był centrum przesiadkowym dla ludzi z zielonych dzielnic w jakimś dużym stopniu. Może po prostu się nie orientuję. Kojarzę tylko, ludzi z odległych dzielnic na przystanku autobusowym przy Wybickiego, wysiadających z np. 801 i czekających na 140 czy 809 do Błędowa - może o to chodzi?


Z tego co kursowałem autobusami to ludzie z łeknic do Katowic zwykle jechali przez centrum, za to z innych odleglejszych dzielnic i owszem. Choć nie powiem, możliwe ze teraz rozkład jest tak ułożony że sprawniej to robić w golonogu, wydostajac sie z osiedla 604, 116. W każdym bądź razie jadąc z leknic do katowic przez centrum można było to zrobić w 43min co imo jest dobrym czasem. Inna rzecz, że ze względu na przejazd nigdy niebyła to pewna przesiadka.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post nie, 10 kwi 2016 - 21:30
Post #1730


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



Przetarg snf (51).gif https://zamowienia.plk-sa.pl/servlet/HomeSe...1&expired=0

CYTAT
Przebudowa urządzeń sterowania ruchem kolejowym na nastawniach DTC i DTA oraz odtworzenie posterunku odgałęźnego Okradzionów z przebudową układu torowego i sieci trakcyjnej w stacji Dąbrowa Górnicza Towarowa.w ramach projektu inwestycyjnego pn. „Prace na południowo - wschodniej obwodnicy GOP wraz z przyległymi odcinkami”.

Przedmiot Zamówienia obejmuje wykonanie następujących elementów:
• Przebudowa nawierzchni kolejowej:
wymiana torów i wstawek,
ścinanie ław torowiska,
podbijanie i regulacja położenia torów w planie i profilu,
wymiana rozjazdów,
• Wzmocnienie podtorza,
• Roboty branży elektroenergetycznej:
przebudowa sieci trakcyjnej na p.odg. Okradzionów; szlak p.odg. Okradzionów – DTA tor nr 2; Dąbrowa
Górnicza Towarowa DTA, Dąbrowa Górnicza Towarowa DTC,
zabudowa urządzeń eor w stacji Dąbrowa Górnicza Towarowa; rejon DTA, rejon DTC oraz na posterunku
odgałęźnym Okradzionów,
przebudowa oświetlenia zewnętrznego w stacji Dąbrowa Górnicza Towarowa; rejon DTA, rejon DTC oraz na
posterunku odgałęźnym Okradzionów.
• Roboty branży budowlanej:
budowa nowej nastawni DTA,
budowa kontenera na urządzenia branży automatyki przy starej nastawni „Okr”,
likwidacja posterunku zwrotnicowego Nr 12 w km 21,157 w rejonie DTC,
likwidacja budynku posterunku „Okr” w km 17,135,
likwidacja starej nastawni DTA i DTC po uruchomieniu nowych nastawni DTA i DTC.
• Roboty branży automatyki i telekomunikacji:
zabudowa nowych urządzeń na nastawniach DTA (obejmuje sterowanie podg. Okradzionów) i DTC,
przebudowa urządzeń srk na nastawniach DTB i DTB 11,
przebudowa urządzeń srk na podg Kozioł,
przebudowa urządzeń srk na podg Przymiarki,
zabudowa półsamoczynnych blokad liniowych na przyległych szlakach,
zabudowa nowych urządzeń łączności przewodowej i radiowej oraz systemów wspomagających prace
dyżurnego ruchu na nastawniach DTA i DTC,
zabudowa monitoringu TVU,
zabudowa TVU dla SKP.
• Certyfikacja i opracowanie dokumentacji powykonawczej,
Ocena wpływu zmian technicznych, eksploatacyjnych i organizacyjnych na bezpieczeństwo systemu
kolejowego.
• Opracowanie projektów wykonawczych wskazanych w PFU.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post czw, 14 kwi 2016 - 11:36
Post #1731


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



CYTAT
naszemiasto

Dworzec w Gołonogu: dziś to sypialnia dla bezdomnych, co dalej?

Dworzec w Gołonogu przez dziesięciolecia cieszył oczy pasażerów unikatową architekturą, a do tego pełnił funkcję przydatne dla podróżujących. Można było więc w kasie kupić bilet, spocząć w poczekalni, co dziś nie jest takie oczywiste, o czym świadczy przykład dworców w centrum Dąbrowy Górniczej. Dziś budynek popada w ruinę, a środek zagosoodarowali sobie na swoją siedzibę bezdomni.

Ostatnio mieliśmy okazję zajrzeć do wnętrz gołonoskiego dworca. Część pomieszczeń uległa spaleniu, a kilka z nich zostało zamienionych przez bezdomnych na... mieszkania. W środku panuje wszechobecny brud, ale na szczęście stan techniczny budynku nie jest najgorszy, więc da się go jeszcze uratować. Czy to możliwe?

Okazuje się, że kolej ma też pewne konkretne plany wobec niszczejącego dworca PKP w dzielnicy Gołonóg. – Wspólnie z miastem analizujemy możliwości. Mamy kilka ciekawych pomysłów, mam nadzieję, że uda się ten budynek odpowiednio zagospodarować, a tym samym dać mu drugie życie – przyznaje Jeremiasz Świerzawski z PKP S.A.

W Dąbrowie Górniczej na drugie życie czeka także obiekt dworca w dzielnicy Ząbkowice. W tym przypadku również nie zapadła jeszcze ostateczna decyzja, co z nim będzie w przyszłości.


Odwiedziliśmy także wnętrze zabytkowego, XIX-wiecznego dworca Kolei Warszawsko-Wiedeńskiej w Dąbrowie Górniczej, który usytuowany jest tuż przy torowisku.Dziś jego stan pozostawia wiele do życzenia, ale już za dwa, trzy lata ma to być pięknie zmodernizowany obiekt, doskonale wyposażony i nareszcie służący w pełni podróżnym.
PKP S.A. właśnie wstępnie ocenia stan techniczny budynku, a także prowadzi inwentaryzację wszystkich elementów. Po to, by zachować te zabytkowe, nadające temu budynkowi charakterystyczny styl i wygląd, a które da się jeszcze uratować. Prace PKP z udziałem konserwatora zabytków i rzeczoznawcy obiektów zabytkowych Aleksandra Harkawy trwać będą w tym roku, a potem dopiero będzie można sporządzić wszystkie potrzebne dokumentacje oraz opis przedmiotu zamówienia, będący podstawą do ogłoszenia przetargu na prace przy modernizacji zabytkowego dworca.

– Zaczynamy właśnie od inwentaryzacji zabytkowych elementów, które nadawać się będą do odnowienia i zachowania – mówi Aleksander Harkawy. – Prowadzone będą prace odkrywkowe. Będziemy sprawdzać, w jakim stanie są polichromie, boazerie. Będziemy chcieli przynajmniej w części zachować stolarkę okienną. Trzeba także ocenić, jaki jest stopień zagrzybienia ścian, bo na pierwszy rzut oka widać, że jest tego całkiem sporo – dodaje. – Zakres prac będziemy planować zgodnie z konserwatorskimi zaleceniami. Zależy nam bowiem na tym, by cały budynek zachował swoje historyczne cechy, elementy. Na razie nie chcemy określać, kiedy rozpocznie się na dobre cała inwestycja, bo wcześniej czeka nas przygotowanie wszystkich niezbędnych dokumentów, a przede wszystkim wspomniana inwentaryzacja konserwatorska – mówi Jeremiasz Świerzawski z PKP S.A. – Dziś widać już, że część elementów uda się zachować, ale wszystkie stropy, począwszy od piwnic i parteru, trzeba będzie wymienić. Podobnie jak więźbę dachową – dodaje.

W budynku dworca, który architekturą przypomina wyremontowany kilka lat temu dworzec w Myszkowie, miałaby się znajdować m.in. kasa biletowa i poczekalnia. Planowana jest droga dojazdowa pod ten budynek, a także bezpośrednie przejście na dworcowy, wyremontowany w ubiegłym roku, peron kolejowy. Koszty całej inwestycji mają oscylować wokół 20 mln złotych. Budynek dworca PKP do 2012 roku pełnił rolę nastawni. Potem z każdym rokiem popadał w coraz większą ruinę.


zdjęcia snf (51).gif http://dabrowagornicza.naszemiasto.pl/arty...,id,tm,zid.html


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post wto, 17 maj 2016 - 10:59
Post #1732


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



CYTAT
naszemiasto

Dworzec w Ząbkowicach niszczeje. Jaka przyszłość go czeka?

Dworzec w Ząbkowicach, jak wiele budynków tego typu w mieście, czeka na lepsze czasy. Oby takie nadeszły, bo nie wszystkie dworce w Dąbrowie Górniczej przetrwały bowiem do dziś. Nie udało się niestety uratować zabytkowego budynku w Strzemieszycach, który dwukrotnie ogarnięty był pożarem. Takie było jednak podejście PKP do tego, co cenne.

Kiedy tylko pytaliśmy, czy są jakieś pomysły, plany wobec tych świadków historii, zasługujących na lepszy los, słyszeliśmy, że trwają jakieś tam podziały gruntów, że nie teraz, że może później. W efekcie lata zaniedbań zrobiły swoje. I dzisiaj trzeba znaleźć około 20 milionów złotych, by uratować zabytkowy dworzec Kolei Warszawsko-Wiedeńskiej i sprawić, by mógł dalej przez wiele lat służyć podróżnym.

Na szczęście tutaj pozytywna decyzja już zapadła. Teraz przed koleją dużo pracy, bowiem trzeba dokładnie zinwentaryzować zabytkowe elementy, sprawdzić, które z nich mogą nadal stanowić całość z odnowioną bryłą budynku. Najważniejsze, że za dwa, trzy lata będzie można w normalnych warunkach zaczekać na pociąg, kupić bilety, czy po prostu skorzystać z toalety. Jeszcze niedawno to wszystko wydawało się abstrakcją.

Nadal nie wiadomo jednak, co dalej z dworcami w Gołonogu i Ząbkowicach. Oba niszczeją. Podczas ostatniej wizyty przedstawicieli PKP w naszym mieście usłyszeliśmy, że istnieją pewne plany i pomysły, co do budynku w Gołonogu, ale na razie nikt nie chce zdradzać szczegółów. To właśnie tam, w rejonie dworca PKP ma powstać jedno z centrów przesiadkowych w ramach „Zielonej mobilności”. Ma być to centrum typu park&ride, czyli zostaw samochód i wsiądź do pociągu czy autobusu. Istnieją więc szanse na to, że kolejowe pomieszczenia zostaną wykorzystane w ramach transportowej rewolucji, jaka zapowiadana jest w mieście.

Ostatnio po raz kolejny losem dworca w Ząbkowicach zainteresowali się natomiast dąbrowscy radni. Interpelację do prezydenta miasta wystosował w tej sprawie radny Grzegorz Jaszczura, pytając m.in. jakie jest stanowisko gminy w zakresie przejęcia i zagospodarowania budynku dworca kolejowego w Ząbkowicach. Padło też pytanie, czy przewiduje się, by stacja kolejowa w Dąbrowie Górniczej – Ząbkowicach była stacją krańcową Szybkiej Kolei Regionalnej? Ważną kwestią jest także zagospodarowanie placu dworcowego oraz terenów kolejowych wzdłuż ulicy Dworcowej, w pasie od dawnego szpitala geriatrycznego po skrzyżowanie z ulicą Korczyńskiego.

Jak się okazuje miasto podtrzymało swoje zdanie o tym, że nie chce przejąć dworca PKP w Ząbkowicach. Zresztą kolej wcześniej planowała nawet oddać go gminie za długi, ale jak się okazało… takich długów nie było.

– Gmina Dąbrowa Górnicza nie jest zainteresowana przejęciem od PKP S.A. nieruchomości zabudowanej budynkiem byłego dworca kolejowego w Ząbkowicach – czytamy w odpowiedzi wiceprezydenta Pawła Gocyły na interpelację radnego. – Odnosząc się do terenu przed dworcem, tak zwanego „placu dworcowego” wyjaśniam, że stanowi on część układu komunikacyjnego znajdującego się na nieruchomości ozn. nr geod. 2448/1 /k.m.14/. Nieruchomość ta, będąca obecnie własnością Skarbu Państwa, jest przedmiotem wszczętego przez wojewodę śląskiego postępowania o stwierdzenie nabycia prawa jej własności przez gminę Dąbrowa Górnicza w trybie komunalizacji. Jakiekolwiek jej ewentualne przyszłe zagospodarowanie będzie możliwe dopiero po zakończeniu procedury regulacyjnej. W zakresie pozostałych kwestii poruszonych w interpelacji, wystąpiłem do spółki PKP S.A. w Warszawie z prośbą o zajęcie stanowiska w ich temacie – wyjaśnia wiceprezydent Gocyła.

Ząbkowicka stacja powstała w 1847 roku, a do 2011 roku działa tutaj kasa biletowa. Była ostatnią w mieście, a po jej zamknięciu w żadnym budynku dworca nie można już kupić biletów.

Tymczasem dworzec w Dąbrowie Górniczej – Ząbkowicach, ze względu na swój węzłowy charakter, powinien mieć zdaniem części radnych szczególne znaczenie. Czekamy więc na lepsze czasy i oby ten budynek do nich dotrwał, a nie zamienił się tylko w kupę gruzu. Na razie kolej zastanawia się cały czas, co z nim zrobić.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post śro, 18 maj 2016 - 22:05
Post #1733


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



Kiedyś pisaliśmy w temacie jak nieprzyjazne jest otoczenie dworca, między innymi słabo oświetlona okolica.
Jest malutka korzystna zmiana - na jednym ze słupów na zakręcie łączącym Kościuszki z Kolejową zamiast jednej oprawy zamontowali 3 nowe w różnych kierunkach.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post śro, 08 cze 2016 - 21:39
Post #1734


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



CYTAT
twojezaglebie

Parking przed dworcem? Miasto i PKP od lat nie mogą się dogadać

Mieszkańcy Dąbrowy chcą miejsc parkingowych przed dworcem kolejowym w centrum. Szanse na to, w najbliższym czasie, są raczej marne. Miasto i PKP od lat nie mogą się dogadać.

eficyt miejsc parkingowych – to problem większości polskich miast. Nie inaczej jest w Dąbrowie Górniczej, gdzie na wielu osiedlach nierzadko toczy się walka o wolne miejsce. Problem z parkingiem, a raczej z jego brakiem, mieszkańcy dębowego miasta mają także w centrum. – Od 10 lat do pracy w Częstochowie dojeżdżam pociągiem. Codziennie mam problem z zaparkowaniem auta w okolicy dworca kolejowego w centrum, z którego odejżdżam. Czekam, aż w końcu ktoś pomyśli i powstanie w bliskiej odległości dworca jakiś parking, bo to naprawdę uciążliwy problem – mówi pan Sławomir, mieszkaniec Dąbrowy Górniczej.

W tej sprawie interpelował także radny Marek Węgrzynowicz. – Na chwilę obecną, przy dworcu kolejowym w centrum nie ma odpowiednich wyznaczonych miejsc, z których mogłyby korzystać osoby dojeżdżające samochodem na pociąg. Należy zaznaczyć, że jest duża grupa osób, która pozostawia samochody pod dworcem, udając się np. do pracy czy szkoły – mówi radny.

Czy są szanse, że mieszkańcy doczekają się parkingu przed dworcem? Raczej marne, ponieważ miasto od lat nie może porozumieć się w sprawie dworca z PKP. – Gmina od wielu lat jest czynnie zainteresowana uporządkowaniem terenu zlokalizowanego w ścisłym centrum miasta – w rejonie przystanku kolejowego „Dąbrowa Górnicza – centrum”. Niestety obecny stan prawny nieruchomości, zabudowanej budynkami dworca, uniemożliwia podjęcie przez władze miasta stosownych kroków oraz decyzji mogących jednoznacznie i bezproblemowo rozwiązać kwestię wykorzystania terenu wokół dworca. Na dzień dzisiejszy nie ma możliwości zwiększenia liczby miejsc postojowych, ponieważ ich lokalizacja związana jest ściśle z własnością terenu będącego w użytkowaniu wieczystym PKP – tereny kolejowe zamknięte. Zwarta zabudowa wokół dworca również nie pozwala na wyznaczenie dodatkowych miejsc postojowych – informuje dąbrowski magistrat.


dziwna odpowiedź, skoro przecież PKP wraz z remontem, przejściem podziemnym, planuje też parkingi


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pon, 20 cze 2016 - 21:18
Post #1735


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



Bardzo podobne rozwiązanie z wiaduktem powinno być u nas:



Otwarto nowy dworzec w Solcu Kujawskim. Podobny układ do DG, z tym że u nas wyremontują stary, a tu zbudowali nowy. No i u nas PKP planuje teraz tunel tylko dla pieszych. Nawet koszty podobne - też u nas planują wydać 20 mln. Wiadukt dla samochodów kosztował prawie 30 mln zł. Zawsze daje to jakiś obraz. Dla porównania z DG, Solec Kujawski ma 15 tys. mieszkańców i jakoś się dało.

CYTAT
rynek kolejowy

Solec Kujawski w powiecie bydgoskim ma nowy i nowoczesny dworzec kolejowy z funkcją zintegrowanej platformy przesiadkowej. Zakończona kilka tygodni temu inwestycja była ostatnią w grupie BiT City ? zespole koordynowanych przez samorząd województwa kompleksowych, powiązanych i uzupełniających się przedsięwzięć w dziedzinie transportu publicznego. Uroczyste otwarcie odbyło się 16 czerwca.
To druga ? po uruchomionym z wielką pompą w 2013 roku wiadukcie pod linią kolejową nr 18 ? solecka inwestycja finansowana w ramach pakietu BiT City. Powstały zupełnie nowa, przeszklona i elegancka bryła punktu obsługi podróżnych z systemem informacji pasażerskiej i monitoringiem, parkingi dla samochodów i rowerów (park & ride, bike& ride) oraz zatoka autobusowa; przebudowano też perony i zagospodarowano plac dworcowy. Koszty wyniosły blisko 20 milionów złotych, a licząc z budową wiaduktu blisko 50 milionów złotych.
(...)







Przypomniało trochę czyjś projekt dla DG



--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bzenek
post wto, 21 cze 2016 - 17:20
Post #1736


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,772
Dołączył: śro, 05 maj 04
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 87



CYTAT(:) @ pon, 20 cze 2016 - 21:18) *
Bardzo podobne rozwiązanie z wiaduktem powinno być u nas:


Ależ nie życzmy sobie podobnie zepsutej organizacji ruchu rowerowego !!! angry2.gif

Dla rowerów ma być pas na skraju jezdni.
A nie jakieś pseudo-chodniko-ścieżki co to się skończą 20m za wiaduktem !!!

Obrzydliwych barier przy drodze też nie chcemy ;)

Ten post edytował bzenek wto, 21 cze 2016 - 17:28
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pon, 04 lip 2016 - 15:20
Post #1737


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



fragment artykułu z DZ o Defum:

CYTAT
(...)
Miasto w najbliższych dniach ma też podpisać list intencyjny z PKP w sprawie remontu i przebudowy zabytkowego dworca Kolei Warszawsko-Wiedeńskiej w centrum, a także innych prac w mieście. W ramach wspólnych konsultacji wypracowana ma zostać także m.in. kwestia nowych parkingów wokół terenów po fabryce Defum.
(...)


i nowego wywiadu z prezydentem (idabrowa):

CYTAT
(...)
Wspomniał Pan o dworcu kolejowym. Czy w tej sprawie rzeczywiście coś ruszyło?


To jest dobry przykład na to, że trzeba konsekwentnie myśleć i działać, mimo bieżących trudności. Od 10 lat wielokrotnie prowadziłem rozmowy z PKP na temat katastrofalnego stanu dąbrowskich dworców i zabiegałem o ich remont. Dzięki tym właśnie staraniom, na początku tego roku przedstawiciele PKP poinformowali nas o planach remontu budynku dworca kolejowego. Muszę to powiedzieć – Nareszcie! Potraktowaliśmy tę deklarację PKP jako doskonałą okazję do wspólnego zagospodarowania również terenów znajdujących się wokół budynku dworca. Dlatego od marca, wspólnie z PKP, prowadzimy rozmowy dotyczące zakresu robót oraz dogrywamy szczegóły porozumienia, które w tej sprawie planujemy podpisać. Chcielibyśmy, aby wraz ze zmianą oblicza dąbrowskiego dworca udało się przemodelować układ komunikacyjny w rejonie ul. Kolejowej i Kościuszki, przenieść bliżej dworca przystanek autobusowy oraz stworzyć miejsca parkingowe dla samochodów i rowerów, które pozwolą na swobodne łączenie podróży koleją z własnymi środkami lokomocji.
(...)


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bzenek
post wto, 05 lip 2016 - 08:55
Post #1738


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,772
Dołączył: śro, 05 maj 04
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 87



CYTAT(:) @ pon, 04 lip 2016 - 15:20) *
i nowego wywiadu z prezydentem (idabrowa):
CYTAT
(...)
przenieść bliżej dworca przystanek autobusowy (...)


??? no przecie autobus już teraz staje pod drzwiami dworca.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leszek
post wto, 05 lip 2016 - 10:04
Post #1739


UZYTKOWNIK
*******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,978
Dołączył: sob, 01 kwi 06
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 197
Płeć: Mężczyzna
GG: 2519362 status gadu-gadu



Może chcą pod sam budynek przy torach go przemieścić? Albo niech wjeżdża na peron laugh.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sebastian22
post śro, 06 lip 2016 - 21:02
Post #1740


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,944
Dołączył: śro, 16 lis 05
Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe)
Nr użytkownika: 169
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(bzenek @ wto, 05 lip 2016 - 08:55) *
CYTAT(:) @ pon, 04 lip 2016 - 15:20) *
i nowego wywiadu z prezydentem (idabrowa):
CYTAT
(...)
przenieść bliżej dworca przystanek autobusowy (...)


??? no przecie autobus już teraz staje pod drzwiami dworca.

ale nie o tym dworcu mowa. Nowym dworcem będzie zabytkowy dworzec kolei warszawsko-wiedeńskiej który stoi między torami głównymi a bocznymi, przy samym peronie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

152 Stron V  « < 85 86 87 88 89 > » 
Reply to this topicStart new topic
10 Użytkowników czyta ten temat (10 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 

Mapa forum
RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: poniedziałek, 13 października 2025 - 19:10
FMDG - Razem od 2003
Dąbrowa Górnicza