![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1701
|
|
![]() Sportowa Dąbrowa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,882 Dołączył: śro, 08 lis 06 Skąd: Śródmieście Nr użytkownika: 267 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Za FB
CYTAT Miałem tu już nic nie pisać, ale przytoczę garść świeżych informacji w sprawie dworca (nie tylko w centrum). Jestem w stałym kontakcie z PKP i władzami miasta. Generalnie między tymi dwoma instytucjami jest bardzo dobry kontakt, i dobrze, bo dzięki temu uda sprawnie powiązać się ten temat z dwoma dużymi dąbrowskimi projektami tj. #ZielonaMobilnośćDG i #FabrykaPełnaŻycia. Tak jak donosiły media przed jakimś czasem, do dworca w centrum będzie poprowadzony tunel od strony ulicy Kościuszki/Kolejowej. Niestety nie uda się przebudować układu torowego bocznicy Huty Bankowej, w ten sposób, aby zwolnić plac. Jedyne co da się zrobić to zredukować liczbę torów z trzech do jednego, co powinno obniżyć koszt przejścia podziemnego. Wyremontowany zostanie budynek dworca w międzytorzu. Część powierzchni zagospodaruje miasto, być może wprowadzi tam pewne instytucje. Miejmy nadzieję, że remont nie wygeneruje zbyt dużych kosztów. Oczywiście taniej byłoby postawić nowy dworzec, np. dużo tańszy w utrzymaniu, ekologiczny Innowacyjny Dworzec Systemowy, ale stojący obiekt kolei warszawsko-wiedeńskiej jest zabytkiem. Dobre informacje płyną również z Gołonoga, gdzie ma być zorganizowany zintegrowany węzeł przesiadkowy (parking, zatoczka autobusowa). Niestety co do samego budynku dworca nie ma na razie żadnych konkretów. Trochę mnie zaciekawił ten fragment wytłuszczony. Czyżby planowany tunel - to tylko przejście podziemne z jednej strony do budynku dworca? Jeśli tak to jakaś porażka! -------------------- |
|
|
![]()
Post
#1702
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
eee jak powstanie tunel to przecież nie zostawią 1 toru z przejazdem. Bez sensu, PKP też chce likwidować przejazdy i ograniczenia.
Ten autor z FB pisze jakieś bzdury. Dworce systemowe są dla małych miasteczek, a jeden zbudowali na wsi. Kiedyś dawałem przykłady. I jakie dobre nowe wieści płyną teraz z Gołonoga, skoro wszyscy wiemy od dawna co chcą tam zrobić w ramach "Zielonej mobilności". Odkrywa coś, co każdy wie dawno z prasy, oprócz redukcji torów z 3 do 1. A remont nie jest z miejskiej kasy i niech właśnie PKP wreszcie o coś zadba bez oszczędzania, żeby znowu nie było byle jak. A tu trzymaniej kciuków, żeby jak najtaniej hehe. Mam nadzieję, że autor tamtego wpisu nie miesza się za bardzo i nie podrzuca jakiś swoich pomysłów. Niech trzyma się jak najdalej! -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1703
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 133 Dołączył: pią, 05 cze 09 Nr użytkownika: 3,346 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Trochę mnie zaciekawił ten fragment wytłuszczony. Czyżby planowany tunel - to tylko przejście podziemne z jednej strony do budynku dworca? Jeśli tak to jakaś porażka! Tunel pod torami powinien byc teraz jednym z priorytetow dla miasta. To co teraz sie wyrabia na przejezdzie kolejowym to jest dramat przy czym miasto planuje zwiekszyc parkingi na pogorii 3 co bedzie skutkowac duzo wieksza liczba zmotoryzowanych plazowiczow w cieplejsze dni a jak wiadomo juz teraz korki od przejazdu do ronda w centrum nie sa rzadkoscia. Po wybudowaniu tunelu mozna spokojnie zamknac przejazd i polaczyc Kolejowa z Poniatowskiego. Bylby to drugi oddech w komunikacji z centrum. ![]() Ten post edytował Paulus77 czw, 10 mar 2016 - 14:10 |
|
|
![]()
Post
#1704
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Tunel samochodowy przy dworcu, łączący Kościuszki z Limanowskiego jest od wielu lat w programach zagospodarowania przestrzennego miasta.
PKP planuje teraz przejście podziemne dla pieszych. Nic nie było o tunelu dla samochodów, a jest taka okazja. Czy miasto w ogóle podejmowało temat? Teraz tworzą się takie korki, a będzie tylko gorzej. Do tego jeśli uda się zrealizować plany dotyczące Defum i "zielona mobilność" zakorkuje Sobieskiego i Królowej Jadwigi. Miasto planuje też w najbliższych latach połączenie z Poniatowskiego, które jeszcze zwiększy ruch. Planują ronda na skrzyżowaniach - Kolejowa/Konopnickiej/Poniatowskiego i Konopnickiej/Limanowskiego. Nie mogą to być zwykłe proste ronda bez jakiś dziwnych rozwiązań i dodatkowych pasów bo będzie się korkował przejazd na torowisku. Nawet po wybudowaniu tunelu, w miejscu obecnego przejazdu musi pozostać możliwość przemieszczania się pieszych i rowerzystów. Nie można odciąć ludzi i nikt nie będzie chodził w tą i z powrotem dookoła. Nie można tworzyć dodatkowej bariery i znowu dzielić miasto. Musiał by tu też powstać tunel dla pieszych, albo co najmniej przejście dla pieszych przez torowisko ze szlabanami (tak jak teraz przy peronie). -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1705
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 133 Dołączył: pią, 05 cze 09 Nr użytkownika: 3,346 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Nawet po wybudowaniu tunelu, w miejscu obecnego przejazdu musi pozostać możliwość przemieszczania się pieszych i rowerzystów. Nie można odciąć ludzi i nikt nie będzie chodził w tą i z powrotem dookoła. Nie można tworzyć dodatkowej bariery i znowu dzielić miasto. Musiał by tu też powstać tunel dla pieszych, albo co najmniej przejście dla pieszych przez torowisko ze szlabanami (tak jak teraz przy peronie). Jak najbardziej tunelik dla rowerzystow i pieszych moglby tam powstac, chodzi mi jedynie o wylaczenie ruchu samochodowego. Auta czekajace na otwarcie zapory tworza straszne zamieszanie bo czesc kierowcow omija korek jadac kolejowa pod prad i skreca w prawo w kierunku palacu kultury. Nie raz tam mialem problemy a raz stluczke i pewnie nie ja jeden ![]() |
|
|
![]()
Post
#1706
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 805 Dołączył: pią, 08 sty 10 Nr użytkownika: 3,645 Płeć: Mężczyzna GG: 3867643 ![]() |
Nawet po wybudowaniu tunelu, w miejscu obecnego przejazdu musi pozostać możliwość przemieszczania się pieszych i rowerzystów. Nie można odciąć ludzi i nikt nie będzie chodził w tą i z powrotem dookoła. Nie można tworzyć dodatkowej bariery i znowu dzielić miasto. Musiał by tu też powstać tunel dla pieszych, albo co najmniej przejście dla pieszych przez torowisko ze szlabanami (tak jak teraz przy peronie). Jak najbardziej tunelik dla rowerzystow i pieszych moglby tam powstac, chodzi mi jedynie o wylaczenie ruchu samochodowego. Auta czekajace na otwarcie zapory tworza straszne zamieszanie bo czesc kierowcow omija korek jadac kolejowa pod prad i skreca w prawo w kierunku palacu kultury. Nie raz tam mialem problemy a raz stluczke i pewnie nie ja jeden ![]() CYTAT Więcej środków unijnych na dworce? W zakresie planów związanych z transportem kolejowym minister przypominał w pierwszej kolejności o niewystarczającym przygotowaniu perspektywy unijnej 2014–2020 na kolei. – Wydanie 67 miliardów na kolei to potężne wyzwanie, przygotowani jesteśmy na pewnego rodzaju turbulencje. Roztropne i rozumne wykorzystanie tych środków nie jest łatwe, a sytuacja jest trudna, ponieważ mamy praktycznie pustą szufladę jeśli chodzi o projekty inwestycyjne na tą perspektywę. Poprzednia administracja rządowa zajęta była wydatkowaniem środków do końca 2015 roku i trzeba przyznać że to była polska racja stanu. Niestety nie prowadzono równolegle przygotowań kolejnych projektów – powiedział Adamczyk. Przypomniał również o luce inwestycyjnej w zamówieniach PKP PLK na najbliższe lata. Obecnie szacowana wysokość nakładów inwestycyjnych na ten rok spadła do 4,2 mld złotych i jak podkreślił dziś minister – także i ona nie jest pewna. –To olbrzymi problem który spędza nam sen z powiek powiedział Adamczyk. Wiceminister Piotr Stomma zapewnił, że trwają poszukiwania sposobów na bardziej równomierne rozłożenie wydatkowania środków unijnych na kolei, co określił jako „krytyczny problem”. Jak wyjawił, jednym z pomysł jest zwiększenie liczby projektów dotyczących infrastruktury punktowej, w tym dworców kolejowych http://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/inwest...ijne-75762.html Się wyjaśniło skąd nagłe zainteresowanie dąbrowskim dworcem ze strony PLK? -------------------- www.czerwonesamochody.com
|
|
|
![]()
Post
#1707
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 2 Dołączył: czw, 05 lis 15 Nr użytkownika: 5,730 Płeć: Mężczyzna ![]() |
eee jak powstanie tunel to przecież nie zostawią 1 toru z przejazdem. Bez sensu, PKP też chce likwidować przejazdy i ograniczenia.Ten autor z FB pisze jakieś bzdury. Dworce systemowe są dla małych miasteczek, a jeden zbudowali na wsi. Kiedyś dawałem przykłady.I jakie dobre nowe wieści płyną teraz z Gołonoga, skoro wszyscy wiemy od dawna co chcą tam zrobić w ramach "Zielonej mobilności".Odkrywa coś, co każdy wie dawno z prasy, oprócz redukcji torów z 3 do 1.A remont nie jest z miejskiej kasy i niech właśnie PKP wreszcie o coś zadba bez oszczędzania, żeby znowu nie było byle jak. A tu trzymaniej kciuków, żeby jak najtaniej hehe. Mam nadzieję, że autor tamtego wpisu nie miesza się za bardzo i nie podrzuca jakiś swoich pomysłów. Niech trzyma się jak najdalej! Hej, sorki, napisałem to na szybko, bo byłem naciskany z kilku stron. Chodziło o to, żeby raczej uspokoić atmosferę, bo znowu zaczynała się podgrzewać.a) Tunel ma być dla pieszych i oczywiście obejmować również peron.![]() ![]() A remont nie jest z miejskiej kasy i niech właśnie PKP wreszcie o coś zadba bez oszczędzania, żeby znowu nie było byle jak. A tu trzymaniej kciuków, żeby jak najtaniej hehe. Mam nadzieję, że autor tamtego wpisu nie miesza się za bardzo i nie podrzuca jakiś swoich pomysłów. Niech trzyma się jak najdalej! Dodam jeszcze, że kasa PKP też jest kasą z naszych podatków, więc proponuję wspólnie kontrolować te wydatki ![]() ![]() Trochę mnie zaciekawił ten fragment wytłuszczony. Czyżby planowany tunel - to tylko przejście podziemne z jednej strony do budynku dworca? Jeśli tak to jakaś porażka! Tunel pod torami powinien byc teraz jednym z priorytetow dla miasta. To co teraz sie wyrabia na przejezdzie kolejowym to jest dramat przy czym miasto planuje zwiekszyc parkingi na pogorii 3 co bedzie skutkowac duzo wieksza liczba zmotoryzowanych plazowiczow w cieplejsze dni a jak wiadomo juz teraz korki od przejazdu do ronda w centrum nie sa rzadkoscia.Po wybudowaniu tunelu mozna spokojnie zamknac przejazd i polaczyc Kolejowa z Poniatowskiego. Bylby to drugi oddech w komunikacji z centrum.![]() |
|
|
![]()
Post
#1708
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
^
Witamy i fajnie, że się dzielisz informacjami Chyba możemy rozumieć, że tunel dla pieszych będzie łączył Kolejową z Limanowskiego (z wyjściami na dworzec i peron) ? Jak bardzo potrzebny jest tunel drogowy to chyba nie trzeba pisać. Nie tylko korki, ale też bezpieczeństwo mieszkańców i przejazd dla służb ratowniczych, które muszą stać przed zamkniętymi szlabanami. Może to kogoś kosztować życie. Inna sprawa, że niby tak władze powtarzają, że miasto ma być dla ludzi, a tu mamy taki podział torami. Ja mam troszkę inne zdanie w temacie dworca. Ważne jest nie tylko, że wreszcie coś zrobią, ale też jak. PKP ma wyjątkowo dużo pieniędzy na inwestycje, co się może szybko nie powtórzyć. Tunel drogowy też można podciągnąć pod dofinansowanie unijne (jakaś np. likwidacja ograniczeń, bezpieczeństwo itp.), a ruch na przejeździe przy Konopnickiej jest wyjątkowo duży. Podobnego ruchu samochodowego na tak ważnej i uczęszczanej linii kolejowej w dalekiej okolicy nie ma. Sam jestem ciekawy czy jest gdzieś większy na odcinku z Katowic do Warszawy czy Częstochowy (a za Zawierciem i tak ruch pociągów się rozdziela na 2). Budują wiadukty i tunele w jakiś wioskach, a nie mogą w centrum sporego miasta, w największej konurbacji, przy jednej z najważniejszych linii w kraju. Taki tunel to nie żaden luksus. Jeśli nie u nas, to wydadzą pieniądze gdzie indziej. A masz jakieś informacje w sprawie planowanych inwestycji drogowych? Są jakieś wstępne pomysły? Wiemy o tych rondach i połączeniu z Poniatowskiego, ale czy przebudują Kolejową? -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1709
|
|
![]() Sportowa Dąbrowa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,882 Dołączył: śro, 08 lis 06 Skąd: Śródmieście Nr użytkownika: 267 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Jesli teraz nie zrobią porządku, to już tak zostanie. Zamiast robić infrastrukturę, ktora skieruje na P3 kolejne setki aut i bezsensownie na siłe zmieniać organizację ruchu wzdłuż linii tramwajowej lepiej wykonać ten tunel i bezpieczne drogi rowerowe z wszystkich dzielnic w okolice P3 bo tego najbardziej brakuje.
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#1710
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 2 Dołączył: czw, 05 lis 15 Nr użytkownika: 5,730 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Jakiś czas temu miałem jakiś problem z zalogowaniem się na forum, choć już wtedy miałem się wypowiedzieć. No, ale teraz jestem
![]() Ale do rzeczy ![]() Kiedy przed ponad rokiem dołączyłem się do wieloletniej już walki o dworzec, zaczynałem od małych rzeczy. Wśród samych radnych panowało bowiem przekonanie, że dworzec w ogóle nie jest potrzebny. Według nich wystarczyłaby taka poczekalnia, która jest teraz (notabene był to pomysł, który wypracowaliśmy wspólnie na fejsie, potem chciałem zgłaszać to do DBP, ale PKP PLK nie wyraziło zgody, bo "za wąsko"; a wczoraj widziałem, że poczekalnia była już przepełniona). Ja z kolei wyszedłem z założenia, że skoro przed jakimś czasem chcieli ten budynek wyburzyć, to jego remont mógłby być zupełnie nieopłacalny. To, w połączeniu z niechęcią niektórych ludzi w UM do tworzenia jakiegokolwiek obiektu dworcowego (widocznie mało korzystają z kolei), powodowało, że zacząłem przedstawiać koncepcję rozszerzonych dworców systemowych. Trzeba sobie przede wszystkim zdać sprawę, że większość pasażerów korzystających z naszej stacji podróżuje na małych dystansach do pracy, szkół i na uczelnię. Nie jesteśmy węzłem przesiadkowym, więc wielkiego obiektu nie potrzebujemy, byleby był funkcjonalny. Potem jednak poznałem ludzi, którzy byli w środku budynku. Oni z kolei twierdzili, że jego stan nie jest zły, zresztą dyrektor Jeremiasz Świerzawski z PKP, dobry duch projektu, jest zapalonym architektem i własnie dzięki temu coś z dworcem zaczęło się dziać. To wszystko powoduje, że tak naprawdę ja nie mam zdania co do formy jaką w tej chwili powinien przybrać dworzec. Ten tańszy wcale nie musiałby być gorszy, bo zastosowano by w nim nowe technologie, choć o trwałości dworców podobnych do systemowych jeszcze mało wiemy... Opinie na ten temat wśród mieszkańców też są podzielone.. Ale klamka zapadła i dobrze, że jest jak jest, więc nie ma co dłużej o tym dyskutować, tylko pilnować wykonawstwa ![]() A co do tunelu (samochodowego) - nie tylko według mnie to miejsce jest najgorszym z możliwych. Chodzi o to, że akurat w tym miejscu układ torowy jest najbardziej rozbudowany i tunel byłby najdłuższy. Poza tym generowałby on duży ruch przez centrum. Co w zamian? Na razie nic konkretnego, ale od jakiegoś czasu na mieście chodzą pomysły o przeprawie przez tory bardziej w stronę stacji Będzin Ksawera, tam gdzie są tylko dwa tory. Miałby tam być kanalizowany ruch ze strony Będzina i Mydlic w stronę Pogorii, Łagiszy, Marianek czy Ratanic. A tunel ma być tunelem na przestrzał - pieszo-rowerowym. To wystarczy ![]() |
|
|
![]()
Post
#1711
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
No i spełnili pierwszą obietnicę!
![]() Zabezpieczali dzisiaj brakujące części dachu na dworcu. I to spora ekipa. Oby teraz udało się ogłosić zgodnie z planem przetarg na projekt. @ inż. Doman'ski O niezrozumiałej niechęci części władz było też na forum. Nawet przewodniczący komisji rozwoju. Z połączeń dalekobieżnych też korzysta sporo mieszkańców i DG nie jest tu jakimś wyjątkiem. Dla pociągów, które się tu zatrzymują nie ma wielkiej różnicy z Sosnowcem. Gdyby jeszcze jak dawniej zatrzymywały się ekspresy. Może po remoncie będzie szansa na Pendolino. A co do tunelu to przecież od bardzo dawna jest on w planach zagospodarowania. To po co te plany? Oby teraz zostawili na niego rezerwę, a nie zbudowali na środku parkingu. Co od planów od strony Będzina, to oczywiście każde nowe połączenie cieszy, ale to nie rozwiąże problemów na Konopnickiej. Poprawa byłaby tu niewielka, a może żadna bo ruch ciągle rośnie. Tunel dla samochodów jeśli nie obok dworca, to mógłby powstać w miejscu przejazdu na Konopnickiej. Nie wiadomo jak z finansowaniem na terenach PKP, czy jeśli nie chce PKP, to mogłoby to finansować w jakiś sposób miasto. To nie jest jakaś inwestycja nie do udźwignięcia przez miasto, które wydało 50 mln na "Aleje" czy 20 mln na termomodernizacje jednej szkoły. Do tego zapomniałem wcześniej napisać, że problemy i opóźnienia mają też autobusy. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1712
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,772 Dołączył: śro, 05 maj 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 87 ![]() |
Gdyby jeszcze jak dawniej zatrzymywały się ekspresy. Może po remoncie będzie szansa na Pendolino. Kiedy w Dąbrowie stawały ekspresy ??? Od początku lat 80' (kiedy to brat jeździł na studia do Warszawy) nie pamiętam czegoś takiego. Zawsze odwoziliśmy go / odprowadzaliśmy w niedzielę na popołudniowy ekspres Chemik z Sosnowca. Wiązące tony południowej kontrabandy międzynarodowe pociągi typu Batory czy Praha też nie zatrzymywały się w Dąbrowie. A co do tunelu to przecież od bardzo dawna jest on w planach zagospodarowania. Co Wy z tym "tunelem" ??? Tam zwykły wiadukt wystarczy. Wiadukt nad kilkoma torami w Sokółce + tunel dla ludzi i rowerzystów ma kosztować 20mln -> LINK U nas droga pójdzie dołem więc pewnie będzie trochę drożej może 30mln. ale od jakiegoś czasu na mieście chodzą pomysły o przeprawie przez tory bardziej w stronę stacji Będzin Ksawera, tam gdzie są tylko dwa tory. Toż to tani żart - najbliższym miejscem gdzie są tylko dwa tory jest dopiero... przejazd kolejowy na Ksawerze. ;) Genialnym i tanim pomysłem byłoby przedłużenie ulicy Limanowskiego do przejazdu na Ksawerze (północną stroną torów). Auta do Będzina pojadą tamtędy. Ale budowa tam nowego wiaduktu chyba raczej nie ma sensu. A co do tunelu (samochodowego) - nie tylko według mnie to miejsce jest najgorszym z możliwych. (...) generowałby on duży ruch przez centrum. Bo taki wiadukt pod torami w ciągu Kościuszki trzeba rozpatrywać razem z nowym połączeniem Kolejowa-Poniatowskiego i Kolejowa-Perla/Moniszki (po trasie niedoszłej DTS). To pozwoli ominąć centrum. Oczywiście żadnych autostrad !!! Zwyczajna miejska ulica po jednym pasie w każdą stronę + pasy rowerowe + równoległe miejsca parkingowe + ronda na skrzyżowaniach. |
|
|
![]()
Post
#1713
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
^
Tak już się przyjęło - wiadukt dla pociągów nazywany tunelem w Sosnowcu czy Ząbkowicach. A w DG ostatecznie mógłby powstać też wiadukt dla samochodów nad torami. PS. Na dworcu zabezpieczono też okna na piętrze. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1714
|
|
![]() Sportowa Dąbrowa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,882 Dołączył: śro, 08 lis 06 Skąd: Śródmieście Nr użytkownika: 267 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Tak ma wyglądać centrum przesiadkowe w Lublińcu
![]() Projekt zakłada budowę czteropoziomowego parkingu ze 118 miejscami, 4 przystanki dla autobusów i 2 dla busów oraz po tyle samo miejsc parkingowych dla autobusów i busów... Nad peronami i wejściem na dworzec ma być zadaszenie... W bezpośrednim sąsiedztwie ma być miejsce dla postoju taksówek, niepełnosprawnych oraz samochodów, których postój nie będzie przekraczał 10 min. Gliwice ![]() DG? -------------------- |
|
|
![]()
Post
#1715
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
^^
u nas będzie absolutne minimum zabezpieczony dworzec: ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1716
|
|
![]() Sportowa Dąbrowa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,882 Dołączył: śro, 08 lis 06 Skąd: Śródmieście Nr użytkownika: 267 Płeć: Mężczyzna ![]() |
U nas to zawsze minima albo poniżej. Jak molo to krzywe, jak bieżnia to jajko z niepełnym wymiarem. Teraz teren dworca też będzie jakiś kaleki. Brakuje trochę fantazji i rozmachu. Kiedyś wklejałem wam projekt zadaszenia przystanku tramwajowego w Łodzi. Już jest i powstał z tego taki dworzec tramwajowy, centrum przesiadkowe z prawdziwego zdarzenia.
![]() nawet kolorystycznie by do tych naszych bloków pasowało ![]() Ten post edytował Zibar śro, 30 mar 2016 - 09:02 -------------------- |
|
|
![]()
Post
#1717
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,978 Dołączył: sob, 01 kwi 06 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 197 Płeć: Mężczyzna GG: 2519362 ![]() |
Mówisz o stajni jednorożców? Wygląda fajnie, ale z większości opinii, które widziałem wynika, że jest jeszcze bardziej bezsensowna niż "rusztowania" na katowickim rynku.
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#1718
|
|
![]() Sportowa Dąbrowa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,882 Dołączył: śro, 08 lis 06 Skąd: Śródmieście Nr użytkownika: 267 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Chodzi mi tylko o rodzaj zadaszenia, wydaje się, że taki byłby najtańszy do wykonania a byłby osłoną od warunków atmosferycznych przez cały okres bo jest dość wysoki i nie nagrzewałby się w upalne dni, ma boczne ściany osłaniające od wiatru, ale przy obecnej koncepcji odbudowy dworca praktycznie niemożliwy do realizacji.
Co do walki na wizualizacje to jednak DG nie pozostaje w tyle, zobaczymy co uda się zrealizować ![]() ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#1719
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 609 Dołączył: pią, 23 mar 07 Nr użytkownika: 612 ![]() |
tylko na co my się będziemy w Gołonogu przesiadać ? Na 55 jeżdżące w wekendy co 1,5 h ? Na K, które jeździ według własnego widzimisię a nie rozkładu ? Czy na pociągi do Katowic, żeby się powtórnie przesiąść na taki, którym gdziekolwiek w Polskę dojedziemy ?
|
|
|
![]()
Post
#1720
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,978 Dołączył: sob, 01 kwi 06 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 197 Płeć: Mężczyzna GG: 2519362 ![]() |
Chodzi mi tylko o rodzaj zadaszenia, wydaje się, że taki byłby najtańszy do wykonania a byłby osłoną od warunków atmosferycznych przez cały okres bo jest dość wysoki i nie nagrzewałby się w upalne dni, ma boczne ściany osłaniające od wiatru Bocznych ścian nie ma, więc ochrony od wiatru nie zapewnia żadnej. A jest na tyle wysoki, że jeżeli pada i wieje, nie daje też ochrony przed deszczem... -------------------- |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: poniedziałek, 13 października 2025 - 21:40 |