IPB

Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

152 Stron V  « < 80 81 82 83 84 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Dworzec PKP i centra przesiadkowe, oraz infrastruktura kolejowa w DG
Ocena 5 V
Mały77
post sob, 07 lis 2015 - 14:11
Post #1621


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,113
Dołączył: czw, 19 lis 09
Nr użytkownika: 3,566
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(:) @ śro, 04 lis 2015 - 09:48) *
CYTAT
Przewodniczący Komisji ? K. Dybich: moim zdaniem dworzec w Dąbrowie jest nie potrzebny, taka jest moja ocena.


I to jest odpowiedź. Inni zabiegają, a u nas "władza miejska" żałuje pieniędzy PKP i woli żeby z funduszy kolejowych więcej kasy zostało na inne dworce w jakiś wioskach. Bo PKP pieniądze wyda tylko gdzie indziej. Muszą się zmienić władze w tym mieście.

A ja się zgodzę z radnym - w DG nie potrzeba żadnego dworca - potrzebna nam nowoczesna stacja - i chyba w tym kontekście należy odbierać słowa radnego.
Stacja wielofunkcyjna, z monitorowaną, ogrzewaną poczekalnią i automatami biletowymi - znajdująca się na peronie - jeżeli peron za wąski można zrobić tak jak w Będzinie.
ZA to bardzo przydałby się tunel z miejscami parkingowymi ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
danielmdc
post sob, 07 lis 2015 - 17:02
Post #1622


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 571
Dołączył: wto, 15 sty 13
Skąd: Zagłębie Dąbrowskie
Nr użytkownika: 5,133
Płeć: Mężczyzna



Nie jestem taki pewny czy ten nieporadny miał na myœli to co ty wink.gif Naprawdę niewiele trzeba żeby zrobić schludny dworzec/stację. Tylko trzeba mieć na to pomysł i chęci a tego od kilkudziesięciu lat ze strony nierobów z UM nie ma.

Ten post edytował danielmdc sob, 07 lis 2015 - 17:03
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post sob, 07 lis 2015 - 23:49
Post #1623


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



Pamiętam, gdy kiedyś w DG zatrzymywały się ekspresy.

Taki zakres robót byłby odpowiedni np. do Gołonoga. UM to powinien tylko zabiegać w PKP. Jak nie to wyremontują setki dworców w niewielkich miejscowościach, a DG będą omijać. Po co mają inwestować, gdy tego miasto sobie nie życzy.
DG miała wyjątkowego pecha. Najpierw przerwana budowa nowego dworca w latach 80-tych. Przez to, że były inne plany to nie inwestowano w dotychczasowe dworce. Do tego jeszcze te 2 dworce w centrum. Likwidacja kasy PKP - to też nie chodziło o koszt prądu i tych kilku etatów, ale o niefunkcjonalny budynek, do tego w marnym stanie, który wymagał remontu. Może gdyby kasy były w tym obok peronu to wcześniej udałoby się go uratować. Jak widać ostatnio w bliźniaczym budynku w Myszkowie się udało.

Trochę się dziwię niektórym z Was, że podoba się Wam kasa KŚ w kontenerze z toi toiem dla kasjerek oraz te kontenery dla pracowników PKP. Do tego brak toalet dla pasażerów. To wszystko mogłoby być w jednym budynku.

Wracając do obecnego remontu i planowanej poczekalni, to ma być zlokalizowana na początku peronu, 3 metry od wejścia i ma sięgać do połowy szerokości peronu. Dach będzie trochę wystawał na peron. No chyba, że wykonawca zmieni wariant na inny. W stronę Częstochowy peron trochę się skróci i pociągi będą musiały się zatrzymywać kawałek wcześniej. Wymiary są podane w specyfikacji.
Oby się te gazety i rzecznicy PKP nie mylili i poczekalnia powstała tak ja mówili/pisali. Ten przetarg był unieważniony, a innego nie znalazłem.

Część nawierzchni peronu od strony Katowic jest już gotowa.


image hosting 20mb

I jeszcze jedno. Naprawdę najwyższy czas, żeby miasto wraz z PKP zaczęło na poważnie planować budowę tunelu. Plany i realizacja trochę zajmie, a żeby się nie obudzili, gdy centrum całkiem się zakorkuje.
Zdarzają się sytuacje, gdy od przejazdu na Konopnickiej korek ciągnie się wzdłuż Kolejowej, Kościuszki i kończy się na rondzie w Centrum! Może być totalny paraliż, bo ten korek nie posuwa się szybko. Nie ma wtedy dojazdu do dworca, do CH Pogoria od strony Przybylaka (wyjazdu zresztą też). A już nie muszę pisać co się dzieje, gdy całkowicie zablokuje się przez to rondo w Centrum.
Ostatnio taka sytuacja była wczoraj po 16. Dojazd od centrum do przejazdu zajmował ponad 30 minut. W tym czasie przez przejazd przejechało też 5 pociągów. Będzie coraz gorzej, miasto rozbudowuje się po tej stronie torów, w sezonie do tego zachęca do przyjeżdżania na Pogorię III cały region. Częstotliwość pociągów KŚ ma się też zwiększać. O czasie dojazdu służb ratunkowych to chyba nie warto pisać, bo tym się władze nie interesują.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post nie, 08 lis 2015 - 21:05
Post #1624


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



Od 3 dni na odcinku Ząbkowice - DG ruch odbywa się po jednym torze. Zamknięty jest przejazd na Urbańskiego i trwają jakieś prace.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post czw, 12 lis 2015 - 09:25
Post #1625


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



CYTAT
czt.org.pl

Katowicki węzeł kolejowy będzie w pełni bezkolizyjny!



Znamy dokładną koncepcję układu torowego najważniejszego odcinka Katowickiego Węzła Kolejowego. Za kilka lat będzie w pełni bezkolizyjny, z osobnymi torami dla ruchu aglomeracyjnego i dalekobieżnego.



Dzięki projektowi Transport pod kontrolą pozyskaliśmy i publikujemy materiały dotyczące odcinka Katowice - Katowice Szopienice. To centralna część węzła katowickiego, którego przebudowa została podzielona na kilka projektów. Wszystkie znalazły się w Krajowym Programie Kolejowym na liście podstawowej i mają zostać zrealizowane w ciągu najbliższych 7 lat. W tej chwili trwa ocena oddziaływania na środowisko przedsięwzięcia i do 17 listopada przyjmowane są uwagi społeczeństwa (więcej o tym na końcu).

Ponieważ projekt obejmuje centralną część węzła daje pojęcie o całości zamierzenia. I wbrew temu do czego przyzwyczaiła nas PKP PLK musimy przyznać, że jest całkiem dobry. A będzie oznaczał rewolucję. Na całej długości odcinka powstaną osobne tory dla ruchu dalekobieżnego i osobne dla ruchu aglomeracyjnego. Po 2 pary torów zostaną wyprowadzone w 3 kierunkach: Sosnowca, Tychów i Chorzowa. W każdym z tych kierunków tory dalekobieżne będą położone wewnątrz, a aglomeracyjne na zewnątrz. Wszelkie przecięcia torów zorganizowane zostaną bezkolizyjnie.

Zerwano z zasadą, że tory linii nr 138 z Mysłowic (Krakowa) prowadzone są konsekwentnie po południowej stronie torów linii nr 1 (z Sosnowca i Częstochowy) aż do stacji Katowice. W projekcie tuż za stacją Katowice - Szopienice tory tej linii wprowadzane są bezkolizyjnymi wiaduktami pomiędzy odpowiednie tory linii nr 1 zgodnie z zasadą, że południowa połowa torów służy do ruchu w kierunku wschodnim, a północna w kierunku zachodnim.

Wątpliwości budzi jedynie czy nie należałoby zaplanować więcej nowych przystanków (wg projektu ma dojść jedynie przystanek przy ul. Damrota) na przykład zgodnie z analizą dla SKR Tychy Lodowisko - Sosnowiec Środula z 2006 r. Druga propozycja dotyczyłaby rozsunięcia torów w rejonie EC Szopienice tak, aby w przyszłości możliwe było dobudowanie bezkolizyjnych łącznic wpinających w linię nr 161 Katowice Szopienice Północne - Chorzów Stary, dzięki czemu możliwe byłoby stworzenie linii aglomeracyjnej Katowice - Siemianowice. Tych spraw z pewnością będą dotyczyły uwagi CZT, które opublikujemy wkrótce

O komentarz do tych planów poprosiliśmy głównego specjalistę w CZT, Stanisława Biegę. Oto jego opinia:

Wzór dla innych aglomeracji

Projekt modernizacji węzła katowickiego może być przykładem, jak powinny być wydatkowane środki unijne na poprawę konkurencyjności sieci kolejowej i zapewnienie mieszkańcom sprawnego systemu transportowego. W perspektywie 2014-2020 ponad 2 mld zł mają zostać przeznaczone na poprawę przepustowości węzła i stworzenie dodatkowych torów dla ruchu aglomeracyjnego. Dzięki temu Górny Śląsk będzie mógł w 2020 r. przy synergii różnych inwestycji (infrastruktura + tabor), poważnym podejściu do organizacji przewozów w celu faktycznego wykorzystania popytu do generowania zwiększonych przewozów koleją, zapewnić obsługę aglomeracji podobnie jak to miejsce dzisiaj wokół Warszawy i w Trójmieście.

W węźle warszawskim dodatkowe tory aglomeracyjne są na odcinku Warszawa Wschodnia - Warszawa Zachodnia, Warszawa Zachodnia-Grodzisk Mazowiecki, Warszawa Wschodnia - Warszawa Rembertów, Warszawa Żerań - Chotomów (tutaj tylko jeden dodatkowy tor), obecnie są budowane na odc. Zielonka - Wołomin Słoneczna. Istnieje linia obwodowa przez Warszawę Gdańską wykorzystana w ruchu aglomeracyjnym. W Trójmieście oprócz linii SKM od Gdańska Śródmieście do Rumii, mamy od jesieni tego roku nową linię dwutorową do obsługi linii aglomeracyjnych z Gdańska Wrzeszcza przez lotnisko do Gdańska Osowej. Doświadczenia innych krajów pokazują, że potencjał obsługi tego rynku jest ogromny. Należy to sprawnie wykorzystać w perspektywie 2014-2020, dzięki ostatniej możliwości pozyskania dużego strumienia pomocy unijnej.

Niestety przyjęty przez rząd w sierpniu 2015 r. Krajowy Program Kolejowy jest dokumentem niezwykle słabym, którego idee fixe jest wydawanie środków, a nie ich wykorzystanie w konkretnym celu. W efekcie 67 mld zł rozpłynąć się może bez widocznego efektu. Dlatego zwracamy uwagę na projekt katowicki budowy nowych torów na odcinku Katowice (Dworzec PKP) do Chorzowa Batorego, Katowice (Dworzec PKP) do Tychów, Katowice (Dworzec PKP) do Będzina i dalej jako linia trzytorowa do Dąbrowy Górniczej. Tylko takie projekty, dzięki odseparowaniu przewozów aglomeracyjnych od dalekobieżnych mogą kolei zapewnić impuls rozwojowy, a mieszkańcom dostępny i często kursujący transport szynowy.

Analiza zrobiona w 2006 r. dla SKR Tychy - Będzin pokazała, że pociągi muszą kursować w ciągu dnia co 15 minut, inaczej zbyt mała częstotliwość uniemożliwi rezygnację z kursowania równoległych linii autobusowych. Ale aby to było możliwe niezbędne jest poprawienie przepustowości odcinka Tychy - Będzin, gdyż w przypadku zapewnienia oferty co 30 minut na odcinku Katowice - Bielska-Biała, przy ruchu pociągów kwalifikowanych co 1-2 godziny, obecnej częstotliwości pociągów Katowice - Rybnik, na więcej pociągów w ruchu aglomeracyjnym nie ma miejsca.



Kolej na Śląsku coraz bardziej odstaje

Kolej na Górnym Śląsku od 26 lat jest w trwałym regresie. O ile w czasach PRL-u praca eksploatacyjna na obszarze dzisiejszego woj. śląskiego była większa niż na obszarze odpowiadającym województwu mazowieckiemu, to dzisiaj śląskie zostało wyprzedzone przez 3 inne regiony. Liderem jest Mazowsze z pracą eksploatacyjną blisko 17 mln pockm (tylko Koleje Mazowieckie, a mamy jeszcze SKM Warszawa i WKD). O drugie miejsce w nowym rozkładzie jazdy walczą Wielkopolska i woj. pomorskie - oba regiony z pracą w ruchu regionalnym ponad 10 mln pockm. Tutaj właśnie ruch aglomeracyjny jest najszybciej rozwijany (pomorskie - często kursujący PKM, w wielkopolskim pociągi minimum raz w godzinie na 5 kierunkach wychodzących z Poznania - Wągrowiec, Gniezno, Września, Jarocin, Leszno).

Ale także dolnośląskie ma obecnie więcej pociągów niż śląskie. Już w obecnym rozkładzie jazdy został osiągnięty pułap prawie 9 mln pockm. Z kolei obsługa woj. śląskiego jeszcze w połowie lat 90-tych obejmowała znacznie powyżej 10 mln pockm. W roku bieżącym Kolej Śląskie wykonują tylko 6,3 mln pockm, w przyszłym roku ma to być niecałe 6,5 mln pockm. Do tego Przewozy Regionalne obsługują linie stykowe w ilości ok. 1 mln pockm. Jednak taki poziom oferty to ilość pociągów mniejsza nawet niż w woj. dolnośląskim, gdzie od kilku lat rocznie było wykonywane ponad 8 mln pockm. Gdy jednak porównamy to z liczbą mieszkańców (śląskie 4,6 mln mieszkańców, dolnośląskie o 1/3 mniej: 2,9 mln, pomorskie 2,2 mln mieszkańców, ponad 50% mniej niż w śląskim, wielkopolskie 3,3 mln mieszkańców, 1/4 mniej ludności) i z faktem, że śląskie w Polsce ma najgęstszą sieć kolejową, to widać jak potencjał kolei jest marnowany.



Kolej na dobrą kolej na Śląsku

W ramach naszego projektu Kolej na dobrą kolej>>> przewidujemy tak naprawdę bardzo skromny wzrost pracy eksploatacyjnej- do poziomu 7,25 mln pockm (+14% w stosunku do stanu obecnego). Ale tylko takiej wielkości wzrost jest możliwy w obecnej sytuacji, biorąc pod uwagę zasoby taborowe dostępne do realizacji przewozów w regionie, gdy uwzględnimy potrzeby zmniejszenia rekompensaty w celu uzyskania środków na zakup nowego taboru.

Koszt pockm w Kolejach Śląskich jest dziś chyba najwyższy w kraju i wynosi ponad 40 zł/pockm (wyższy koszt pockm ma PKP Intercity, które obsługuje inny segment przewozów, taborem o wyższej pojemności). Już taki poziom przewozów umożliwia zapewnienie oferty o minimalnym standardzie w aglomeracji katowickiej (takt 30 lub 60 minut w dni robocze w zależności od linii). Nasze propozycje rozkładu jazdy stanowiące załącznik do projektu na początku grudnia uwzględnią taki poziom pracy eksploatacyjnej (obecnie to jest ok. 7 mln pockm). Poprawa oferty nie zmieni jednak znacząco pozycji śląskiego na mapie kolejowej kraju. W ramach tego samego projektu znacznie większa ilość nowego taboru zakupionego na Dolnym Śląsku (tylko w tym roku 10 pojazdów) pozwala tam zwiększyć ofertę do poziomu nawet ponad 10 mln pockm.

W przyszłości przy założeniu zakupu w nowej perspektywie w woj. śląskim do ok. 20 ezt będzie możliwe zwiększenie w perspektywie 2019-2020 r. pracy eksploatacyjnej wykonywanej przez Koleje Śląskie do poziomu ok. 9-9,2 mlnpockm. Gdy np. zostanie zakupione 15 ezt, poziom potencjalnego wzrostu zmaleje o ok. 700 tys. pockm do 8,3-8,5 mln pockm.



Konieczne inwestycje infrastrukturalne

Aby jednak dyskusje takie miały podstawy merytoryczne konieczne jest przeprowadzenie obok zakupu nowego taboru, inwestycji w likwidację wąskich gardeł katowickiego węzła.

Dlatego projekt inwestycji, która umożliwia separację ruchu regionalnego i dalekobieżnego na odcinkach, które obecnie stanowią wąskie gardła systemu, powinien stanowić przykład godny naśladowania w innych rejonach kraju. Dzięki temu będzie możliwe dodatkowo stworzenie wydajnego węzła intermodalnego na stacji Katowice, z idealnie zintegrowanymi przesiadkami. Równocześnie na stację Katowice będzie mogło wjechać 8 pociągów w różnych relacjach np. w ruchu aglomeracyjnym od strony Tychów Lodowiska, Sosnowca lub Dąbrowy Górniczej, czy Częstochowy, Tarnowskich Gór/Lublińca, Gliwic, Krakowa, pociągów dalekobieżnych od strony Warszawy i Ostrawy. Taki komfort organizacji przewozów oglądałem w Londynie, czy w Australii w Sydney i Melbourne. Dzięki temu kolej jest w tych ośrodkach niezwykle popularna.



Projekt uwag dla omawianej inwestycji opublikujemy w załączniku do artykułu w poniedziałek. Może on posłużyć za szablon przy tworzeniu własnych uwag. Przypominamy, że wnioski można wysyłać do 17.11.2015. Adresatem powinna być Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Katowicach.

Z pełną dokumentacją można zapoznać się w serwisie Transportpodkontrola.pl pod bezpośrednim linkiem>>> w dziale Materiały informacyjne (polecamy zacząć od katalogu: Karta Informacyjna Przedsięwzięcia z załącznikami >Zal Graficzne > Zal 2. Projekt zagospodarowania terenu). Zachęcamy też do subskrybowania powiadomień o nowych wydarzeniach dla inwestycji z wybranego zakresu.

Serwis Transport pod kontrolą>>>, umożliwia śledzenie aktualnie prowadzonych postępowań z udziałem społeczeństwa w ramach procedur administracyjnych dla inwestycji transportowych w całym kraju.

Projekt Kolej na dobrą kolej>>> to propozycja uzdrowienia kolei pasażerskiej w 8 regionach i na 2 trasach międzywojewódzkich. Wejdź koniecznie i poprzyj te zmiany. Twój podpis jest bardzo cenny

snf (51).gif http://www.czt.org.pl/aktualnosci/kolej/in...ni-bezkolizyjny


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sebastian22
post pią, 13 lis 2015 - 19:51
Post #1626


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,944
Dołączył: śro, 16 lis 05
Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe)
Nr użytkownika: 169
Płeć: Mężczyzna



wieści z dąbrowskiego "dworca" a raczej peronu (sporo zdjęć...takich samych jak to DZ):

http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/908...jecia,id,t.html

Ten post edytował Sebastian22 pią, 13 lis 2015 - 19:51
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post nie, 15 lis 2015 - 00:21
Post #1627


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



Nowa nawierzchnia to obecny standard. Zobaczymy jakie będą wiaty i poczekalnia, i wtedy jaki ostateczny efekt. Coś straszą poczekalnią kontenerową. Takie można zobaczyć np. podczas remontów dworców i składają się z kilku połączonych paskudnych kontenerów. Ale w DG przecież ma być całkiem co innego - indywidualnie dopasowana do peronu i przeszklona.
Widać, że peron będzie troszkę szerszy i odległość od torów będzie mniejsza, to plus. Z tym jest w kraju problem, bo stosowane są różne normy. Podczas niektórych ostatnich remontów niektórzy dalej stosują jakąś stara umowę polsko-radziecką, przez którą perony mają być dalej oddalone od torów niż w Europie zachodniej, aby umożliwić przejazd wojsk radzieckich.

Dalej też chyba nie będzie nawet zegara na peronie. Przydałyby się te elektroniczne tablice, na które ogólnopolski przetarg został anulowany.

No to po remoncie będzie z 20% mniej wstydu przed znajomymi przyjezdnymi wink.gif Ruiny dworca, dojścia na peron, otoczenie na terenach PKP i najbliższa okolica dalej tragiczna. Miasto tez nic nie dba. Nawet nie ma dobrego oświetlenia na połączeniu Kościuszki i Kolejowej, przez co po zmroku jest tam dość ciemno.

PS. Wzdłuż torów od dworca w stronę Gołonoga kładą też jakieś kable, chyba światłowody.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post śro, 18 lis 2015 - 09:00
Post #1628


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



CYTAT
DZ

Jedziesz koleją z Dąbrowy Górniczej? Czekaj na końcu peronu

Jeśli chcecie zdążyć na pociąg w Dąbrowie Górniczej, czekajcie na niego na końcu peronu. Tylko tam się zatrzyma. Pod koniec roku będzie tu poczekalnia.

Sprawdziliśmy, jak przebiega generalny remont peronu kolejowego w centrum Dąbrowy Górniczej, na zakończenie którego z niecierpliwością czekają pasażerowie. Jego zwieńczeniem ma być bowiem nowa kontenerowa poczekalnia, która wobec braku dworca PKP da wreszcie schronienie przed deszczem i wiatrem. Okazuje się, że na razie prace przebiegają sprawnie, ale trzeba liczyć się także z utrudnieniami. Wszystkie pociągi zatrzymują się bowiem teraz na samym końcu peronu, którego fragment jest już całkowicie wyremontowany.

By się nie spóźnić i wsiąść do swojego składu, warto się więc kierować od razu w to miejsce. - Pogoda nam na razie sprzyja, więc efekty prac są widoczne. Gotowa jest końcowa część peronu, gdzie zatrzymują się pociągi, a także prawie połowa po stronie w kierunku Zawiercia. Wkrótce zaczniemy remont drugiej części peronu - mówi Andrzej Maciejczyk, kierownik robót na dąbrowskim peronie. - Ta część remontu zakończy się do końca listopada, a do końca roku stanie na peronie poczekalnia. Trochę utrudnień dla pasażerów jest, ale mam nadzieję, że po zakończeniu inwestycji podróżni odczują pozytywne zmiany - dodaje. Nowa poczekalnia o powierzchni 65 metrów kw. będzie wyposażona w ławki, klimatyzację oraz system nagłośnienia, dzięki czemu będzie wiadomo, kiedy przyjeżdżają na stację pociągi. W ramach inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych SA na dąbrowskim dworcu pojawią się również m.in. nowe płyty krawędziowe oraz pas dotykowy dla osób niewidomych i słabowidzących, dwa nowe zadaszenia, ławki, tablice informacyjne. Przewidziano także montaż instalacji nagłośnieniowej do zapowiedzi megafonowych i remont instalacji oświetleniowej. Na peronie pojawią się nowe kamery monitoringu. Inwestycję tę wykonują firmy Inwest Krak z Krakowa i Wojewódzkie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych z Katowic. Szacunkowy koszt wszystkich prac to około 700 tysięcy złotych. A co o tych zmianach sądzą pasażerowie? - To nie jest szczyt marzeń, bo wszystkie sąsiednie miasta - czy to Będzin, czy Sosnowiec - mają swoje dworce. Można tam się schronić w razie deszczu, napić herbaty, no i kupić bilety. Poczekalnia się przyda, ale dworca niestety nie zastąpi. No, ale dobrze, że w ogóle się coś zmienia na lepsze - podkreśla Anna Grzelińska, która dojeżdża do pracy pociągami do Katowic. Rzeczywiście, dworzec PKP w centrum miasta zamknięty został już ponad 5 lat temu, w kwietniu 2010 roku. Potem PKP zamknęło także na cztery spusty pozostałe dworce w mieście, w dzielnicach Goło-nóg i Ząbkowice.

Dworca nadal nie będzie Dąbrowianie oczekują na porozumienie władz miasta z PKP, tak by dworzec w centrum mógł zostać otwarty na nowo. W lutym 2011 r. miasto podpisało z Oddziałem Gospodarowania Nieruchomości PKP SA w Katowicach porozumienie, które miało doprowadzić do przekazania czterech dworców miastu, ale negocjacje utknęły w martwym punkcie. - PKP zażyczyło sobie 800 tys. zł za budynek dworca głównego, ale tam oprócz prądu nie ma nic. Nie ma wody, kanalizacji. By mógł pełnić swoje funkcje, musielibyśmy wydać drugie tyle na remont, a na to miasta nie stać - wyjaśniał wtedy Bartosz Matylewicz, rzecznik Urzędu Miejskiego. Lata mijają, chętnych na kupno dworca nie ma i dlatego teraz PKP obniżyło cenę za budynek przy ul. Kościuszki do 565 tys. zł. - Warto kupić ten obiekt, by się nie okazało, że trafi w inne ręce, a my zostaniemy bez dworca - apelowała podczas ostatniej sesji Rady Miejskiej radna Katarzyna Zagajska. - Zakup dworca jest dyskusyjny, bo musielibyśmy wydać na jego remont wiele milionów zł. W tym rejonie miała powstać też DTŚ, więc nie wiadomo, co będzie dalej - argumentuje Zbigniew Podraza, prezydent Dąbrowy.


Na peronie całkiem ciemno, stare lampy już nie działają.

Co do dworca przy Kościuszki to warto go przejąć tylko dla gruntu, na którym stoi, a sam budynek wyburzyć. Jeszcze ktoś inny kupi i skomplikuje potem jakieś plany zagospodarowania okolicy. Co innego dworzec przy torach.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sebastian22
post śro, 18 lis 2015 - 20:21
Post #1629


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,944
Dołączył: śro, 16 lis 05
Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe)
Nr użytkownika: 169
Płeć: Mężczyzna



Dokladnie, dworzec ma sens tylko przy torach a nie taki kawał od peronu, poza tym ten budynek to ruina i nalezy go wyburzyć tak czy siak.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcin.p
post pon, 23 lis 2015 - 21:40
Post #1630


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,162
Dołączył: śro, 07 lut 07
Skąd: Gołonóg Starówka, Zagłębie Dąbrowskie
Nr użytkownika: 446
Płeć: Mężczyzna
GG: 11390668 status gadu-gadu



Płonie dworzec w Gołonogu!....


--------------------
Pozdrawiam!
Marcin
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post śro, 25 lis 2015 - 12:58
Post #1631


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



filmik z peronu



--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pią, 04 gru 2015 - 09:23
Post #1632


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



Lekko opóźniony remont peronu powoli dobiega końca. Oczywiście poczekalnia to osobny przetarg i mają na nią termin do końca roku.
Pojawiły się zadaszenia - wiaty i jak na standardy PKP z daleka nie wyglądają źle i są szare albo srebrne (nie niebieskie) smile2.gif Szkoda tylko, że będą tylko dwie. Jakby były z 4, to prezentowały by się jeszcze lepiej i przykryły więcej peronu.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sebastian22
post pią, 04 gru 2015 - 19:33
Post #1633


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,944
Dołączył: śro, 16 lis 05
Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe)
Nr użytkownika: 169
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(:) @ pią, 04 gru 2015 - 09:23) *
Lekko opóźniony remont peronu powoli dobiega końca. Oczywiście poczekalnia to osobny przetarg i mają na nią termin do końca roku.
Pojawiły się zadaszenia - wiaty i jak na standardy PKP z daleka nie wyglądają źle i są szare albo srebrne (nie niebieskie) smile2.gif Szkoda tylko, że będą tylko dwie. Jakby były z 4, to prezentowały by się jeszcze lepiej i przykryły więcej peronu.

szkoda ze nie ma fotki, a jakie to sa wiaty? takie jak przystanki komunikacji czy jakies bardziej dworcowe?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post sob, 05 gru 2015 - 00:25
Post #1634


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



Widziałem z daleka, przejeżdżając ulicą wink.gif

Konstrukcja tak jak w wymaganiach przetargu. Podobnie jak stare, podparte tylko na środku. Jakby były wyższe i szersze to mogłyby stanowić zadaszenie całego peronu, na całej długości. Na szczęście nie przypominają autobusowych.
Zobaczymy jak im wyjdzie poczekalnia. W przyszłości pojawi się jeszcze elektroniczny system informacji, tylko że PKP anulowało dawno temu ogólnopolski przetarg i zaczynają procedury od początku.


Znalazłem jeszcze coś ciekawego smile2.gif Mam mapę ze Studium wykonalności modernizacji i rozbudowy katowickiego węzła kolejowego z 2013 r.

Oto fragment dotyczący DG:



Jak widać planują rozgałęzienie linii na odcinku Sosnowiec - DG z pominięciem Będzina. Jak wiadomo w Będzinie jest problem z miejscem na 4 tory, ewentualnie jest szansa na 3. Pewnie chcą zrobić tak, że przez Będzin zostanie ruch aglomeracyjny i lokalny, a nowym odgałęzieniem reszta.

To pewnie odlegle plany po 2020, bo teraz skupią się na torach z Katowic do Będzina.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leszek
post sob, 05 gru 2015 - 00:56
Post #1635


UZYTKOWNIK
*******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,978
Dołączył: sob, 01 kwi 06
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 197
Płeć: Mężczyzna
GG: 2519362 status gadu-gadu



To odgałęzienie to jakieś SF raczej...
Mapa mało precyzyjna, ale chyba miałoby to iść przez teren KWK Paryż i obecnego osiedla Podskarpie (albo chcą wyburzyć część Ksawery) ze zrobieniem nowego przystanku, drugi wypadałby w totalnej d^^ziurze, gdzieś w polach na wschód od Zagórskiej.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pią, 11 gru 2015 - 13:24
Post #1636


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



Trafiłem na coś takiego

CYTAT
Rynek kolejowy

UTK: nieprawidłowe zabezpieczenia w Dąbrowie Górniczej

Prezes UTK zobowiązał PKP PLK do usunięcia nieprawidłowości związanych z zastosowaniem nieadekwatnych zabezpieczeń do panującego natężenia ruchu na przejazdach kolejowo-drogowych linii nr 162 Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce – Dąbrowa Górnicza Huta Katowice.

Prezes Urzędu Transportu Kolejowego (UTK) w ramach czynności nadzorczych związanych ze stanem technicznym skrzyżowań linii kolejowych z drogami publicznymi, przeprowadził kontrolę zarządcy PKP Polskie Linie Kolejowe (PKP PLK). Kontrola dotyczyła utrzymania, prawidłowej klasyfikacji, stanu technicznego oraz weryfikacji zapisów w dokumentacji przejazdów kategorii „D” (bez rogatek, półrogatek oraz bez samoczynnej sygnalizacji świetlnej) linii kolejowej nr 162 Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce – Dąbrowa Górnicza Huta Katowice.

Podczas kontroli stwierdzono liczne nieprawidłowości dotyczące:

zastosowania niewłaściwej kategorii przejazdu, w związku z przekroczonym iloczynem ruchu, w konsekwencji zastosowaniu niewłaściwych zabezpieczeń na przejeździe,
niewłaściwego umiejscowienia znaków i wskaźników lub ich uszkodzeniu,
braku oznakowania,
braku przepisowych warunków widoczności dla ruchu drogowego,
zanieczyszczeniu żłobków na przejazdach,
licznych uszkodzeń drogi przejazdowej, asfaltowej i uszkodzeniach płyt,
braku wygrodzenia na dojazdach do przejazdu.
Powyższe nieprawidłowości naruszają przepisy:
ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym,
rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 26 lutego 1996 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać skrzyżowania linii kolejowych z drogami publicznymi i ich usytuowanie,
regulacji wewnętrznych zarządcy, w tym systemu zarządzania bezpieczeństwem SMS.

Prezes UTK nakazał usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości, w tym dostosowanie zabezpieczeń do panującego natężenia ruchu, w celu spełnienia warunków technicznych i organizacyjnych zapewniających bezpieczeństwo użytkowników przejazdów w terminie do 31 grudnia 2016 roku, w przypadku niewykonania decyzji w wyznaczonym terminie, prezes UTK na podstawie art.66 ust. 2aa ustawy o transporcie kolejowym nakłada karę pieniężną w wysokości do 5000 euro za każdy dzień zwłoki w wykonaniu ww. decyzji.



CYTAT
Rynek kolejowy

UTK: kilkanaście naruszeń przepisów na linii 133

Prezes UTK stwierdził liczne nieprawidłowości dotyczące utrzymania i braku nadzoru nad stanem technicznym infrastruktury na linii 133 Dąbrowa Górnicza Ząbkowice – Kraków Główny Osobowy.

Prezes Urzędu Transportu Kolejowego (UTK) w wyniku czynności kontrolnych stwierdził liczne nieprawidłowości dotyczące utrzymania i braku nadzoru zarządcy infrastruktury PKP Polskie Linie Kolejowe (PKP PLK) nad stanem technicznym linii kolejowej nr 133 Dąbrowa Górnicza Ząbkowice – Kraków Główny Osobowy.

Naruszenie przepisów polegało m.in. na: niestosowaniu dokumentacji systemu zarządzania bezpieczeństwem (SMS) oraz regulacji wewnętrznych, które stanowią podstawowe dokumenty bezpiecznego zarządzania działalnością zarządcy infrastruktury kolejowej, nieprowadzeniu dokumentacji, tj.: „Książki kontroli obchodów”, niewykonywanie obchodów torów przez toromistrzów lub dróżników obchodowych, niesporządzaniu protokołów zakwalifikowania części rozjazdowych do wymiany.

Naruszeniem przepisów było też eksploatowanie torów z przekroczoną dopuszczalną wichrowatością, przekroczoną dopuszczalną nierównością pionową szyn, przekroczonym dopuszczalnym poszerzeniem torów, eksploatowanie toru, dla którego badanie defektoskopowe wykazało występowanie wad wymagających wymiany szyn w 29 miejscach.

Dopuszczono też, aby drzew i krzewy rosły w odległości mniejszej niż 15 m od osi skrajnego toru kolejowego, eksploatowane były tory mimo braku podbicia i odwodnienia, zanieczyszczonej podsypki, niewłaściwego zabezpieczenia pęknięcia szyny, złego stanu przytwierdzenia szyn do podkładów. Naruszenie przepisów stanowily też stwierdzone przypadki eksploatowaniu uszkodzonych podkładów, zużytych lub uszkodzonych części rozjazdów i zużytych podrozjazdnic drewnianych.

Prezes UTK nakazał zarządcy infrastruktury natychmiastowe usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości i dokonanie analizy możliwości występowania analogicznych nieprawidłowości w innych lokalizacjach oraz w przypadku ich potwierdzenia natychmiastowe ich usunięcie.

W 2014 r. Prezes UTK przeprowadził 141 działań nadzorczych dotyczących utrzymania infrastruktury torowej i przyległych gruntów. Kontrolerzy urzędu odbyli 146 jazd inspekcyjnych w pojazdach kolejowych. Do końca lipca br., wykonano już 153 czynności nadzorcze oraz 96 jazd inspekcyjnych.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leszek
post pią, 11 gru 2015 - 19:05
Post #1637


UZYTKOWNIK
*******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,978
Dołączył: sob, 01 kwi 06
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 197
Płeć: Mężczyzna
GG: 2519362 status gadu-gadu



CYTAT
Dopuszczono też, aby drzew i krzewy rosły w odległości mniejszej niż 15 m od osi skrajnego toru kolejowego, eksploatowane były tory mimo braku podbicia i odwodnienia, zanieczyszczonej podsypki, niewłaściwego zabezpieczenia pęknięcia szyny, złego stanu przytwierdzenia szyn do podkładów. Naruszenie przepisów stanowily też stwierdzone przypadki eksploatowaniu uszkodzonych podkładów, zużytych lub uszkodzonych części rozjazdów i zużytych podrozjazdnic drewnianych.

Z w/w powodów kary można dać za sporą część linii.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post śro, 16 gru 2015 - 00:41
Post #1638


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



Zaczęli już tez kopać w miejscu przyszłej poczekalni


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post śro, 16 gru 2015 - 09:34
Post #1639


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



Po remoncie peronu władze pewnie uznają temat za zamknięty i będą czekały do 2020 na nowe plany PKP. To nic, że brak toalet, wokół kontenery. Może dobrze, że okolica taka zarośnięta, bo oczekujący mają gdzie załatwiać swoje potrzeby (częsty widok).
Ten Pan z komisji rozwoju już publicznie mówił, że dworzec nie jest w ogóle potrzebny, mimo że to nie zadanie z miejskiej kasy.
Gdzie indziej mają inne ambicje. W takim Ciechanowie są oburzeni nowym dworcem o jakim w DG można chyba pomarzyć wink.gif - że mały jak na 46 tyś miasto, nadaje się co najwyżej na miejscowości 7 - 10 tys, mieszkańców





Inne w małych miejscowościach (jeden z nich nawet na wsi)







Planowany:



CYTAT
CZT

Ciechanów: klitka nowym dworcem dla 46-tysięcznego miasta

Innowacyjne Dworce Systemowe - miały być ładne i tanie. Tylko czy pawilonik, w którym hall kasowy z poczekalnią zajmują w sumie 41 m2, dobry na przedmieściach 10-tys. Strzelec Krajeńskich czy 7-tysięcznego Nasielska, jest wystarczający dla 46-tysięcznego, niegdyś wojewódzkiego, Ciechanowa?



IDS - pomysł PKP na zaniedbane dworce, które są zdecydowanie za duże w stosunku do obecnych potrzeb. Zamiast wydawać krocie na modernizację przeskalowanych gmachów, w których trudno będzie wynająć całą powierzchnię, lepiej je rozebrać i zbudować małe, za to estetyczne, obiekty. Będą one znacznie tańsze w utrzymaniu nie tylko z uwagi na mniejszą wielkość, ale również dzięki zastosowaniu współczesnych technologii (zwłaszcza dobrego ocieplenia).

Obecnie w realizacji są pierwsze 4 pilotażowe obiekty, budowane według tego samego, typowego projektu (z niewielkimi modyfikacjami w zakresie materiałów): Nasielsk, Strzelce Krajeńskie, Mława i Ciechanów. Pierwsze 2 miejscowości to małe miasteczka. Nasielsk liczy ok. 7,4 tysiąca mieszkańców, Strzelce Krajeńskie ponad 10 tysięcy. Mława jest większa (31 tys.), ale to jeden z tych przypadków, gdzie stacja usytuowana jest za miastem, a bliżej centrum na linii funkcjonuje przystanek osobowy (Mława Miasto), z którego korzysta większość mieszkańców.

Zresztą także w przypadku Nasielska i Strzelec stacje są już poza granicami miast. W Nasielsku za placem dworcowym zdziwionego podróżnego wita znak drogowy z nazwą miejscowości Pieścirogi. Przez Strzelce Krajeńskie przechodziła linia kolejowa ze stacją blisko centrum miasta, ale pociągi pasażerskie nie kursują nią już od 1962 r. Stacja Strzelce Krajeńskie Wschód zlokalizowana jest 5 km dalej, na linii nr 203 między Krzyżem i Gorzowem Wielkopolskim, w miejscowości Zwierzyn, która jest siedzibą gminy. To tutaj w 2011 r. wydarzył się tragiczny wypadek, niezabezpieczony na pochyłym torze skład towarowy pod wpływem własnego ciężaru ruszył (jak mówią kolejarze "zbiegł") i rozpędzony uderzył w budynek dworca, w wyniku czego zginęły trzy osoby. Właśnie z powodu zniszczenia dworca konieczny był nowy budynek.



Czy IDS sprawdzi się w Ciechanowie?

Zupełnie inaczej jest z Ciechanowem.Tu dworzec jest, choć nie w samym centrum miasta, to przynajmniej pośrodku jego zabudowy mieszkaniowej, z dobrą komunikacją miejską do centrum. Poza tym to znacznie większe miasto (do 1998 r. wojewódzkie): 46 tysięcy mieszkańców. Czyli większe niż np. Sieradz, Żyrardów, Mińsk Mazowiecki, Malbork czy Sopot. A przecież wszystkie te miasta posiadają dworce z prawdziwego zdarzenia, nie jakieś wiaty. W przypadku Mińska Mazowieckiego PKP poszukuje komercyjnych partnerów do budowy nowego dworca zintegrowanego z centrum handlowym.

Projekt nowego dworca w Ciechanowie (zbliżony do pozostałych 3 dworców IDS, patrz załącznik na dole artykułu) przewiduje duże wspólne zadaszenie, pod którym znajdą się m.in. parkingi rowerowe. Ale pod tym zadaszeniem kubatur jest niewiele. Dla pasażerów otwarte jest, nie licząc toalet i punktu handlowo-usługowego o powierzchni 60 m2 położonego w osobnej części, głównie jedno pomieszczenie, pełniące funkcję hallu kasowego połączonego z poczekalnią - o łącznej powierzchni 41 m2. Z tego ławki dla 15 osób zajmą przestrzeń o wymiarach 2,7 m x 7,5 m. Przylegać do niej będzie przestrzeń komunikacyjna z okienkiem kasowym również o wymiarach 2,7 m x 7,5 m. Szału nie ma.

Przed bardziej obleganym albo spóźniającym się pociągiem pasażerowie będą się przeciskać, a w zimie szerokie przeszklenia będą zaparowywać od oddechów upakowanych jak sardynki w puszce ludzi, chcących oczekiwać na pociąg przynajmniej w cieple.

Bo do łask powrócić ma pojęcie "letniej poczekalni". Taki charakter będzie miało obszerne zadaszenie, przekrywające powierzchnię znacznie większą niż zajmą kubatury. Znajdą się pod nim m.in. dodatkowe ławki do oczekiwania na świeżym powietrzu. Tylko czy z przedwojennych wzorów akurat takie powinny być przenoszone w 21 wiek? Nie żeby nie były potrzebne ławki na peronach, ale nie mogą one zastępować niewystarczającej liczby miejsc w zamkniętych, ogrzewanych pomieszczeniach.

Kamil Żerdziewski, redaktor naczelny portalu "Ciechanów Inaczej" zwraca uwagę, że przy prognozowaniu wykorzystania nowego dworca nie należy bezrefleksyjnie sugerować się funkcjonowaniem obecnego. ? Standard starego dworca pozostawia wiele do życzenia, łącznie z sanitarnym, w tym np. nieprzyjemnymi zapachami. Znam sporo osób, które świadomie unikają korzystania z niego, nawet wolą kupić bilet drożej u konduktora, byle tam nie wchodzić. Kiedy powstanie nowy budynek może okazać się, że chce z niego korzystać więcej osób niż obecnie.

Wcale nie tak tanio

Jak się w dodatku okazuje budowa nowego dworca wcale nie będzie też taka tania. W przetargu zwyciężyły następujące oferty:

Nasielsk: 6 397 855, 00 zł (Warmińskie Przedsiębiorstwo Budowlane SA)
Ciechanów: 3 289 897, 00 zł (Warmińskie Przedsiębiorstwo Budowlane SA)
Mława: 4 194 300, 00 zł (Warmińskie Przedsiębiorstwo Budowlane SA)
Strzelce Krajeńskie Wschód: 4 753 870, 29 zł (AMP sp. z o.o.)

Z tym, że Warmińskie Przedsiębiorstwo Budowlane SA podpisało umowy tylko na dworzec w Nasielsku i Mławie, a od podpisania umowy na dworzec w Ciechanowie odstąpiło. Jak się okazało - dobrze na tym wyszło. W ponownym przetargu jego oferta znowu okazała się najkorzystniejsza, ale tym razem wyniosła blisko 5 mln zł.

5 mln za kompaktowy dworzec, reklamowany jako mały i tani to jednak sporo. Można za tę kwotę wybudować nawet 10 domów jednorodzinnych o łącznej powierzchni 1000-1500 m2. Tymczasem powierzchnia netto dworca będzie wynosiła zaledwie 250 m2. Wychodzi 20 tys. za m2. Czyli jak w przypadku najdroższych apartamentów w centrum Warszawy! Na przykład w "Żaglu" Libeskinda. W dodatku w przypadku apartamentów cena uwzględnia koszt gruntu i to w najdroższej lokalizacji, a tu gruntu nie trzeba było kupować.

Przypomnijmy, że kiedy 2 lata temu w przetargu na modernizację dworca Toruń Miasto (nieco większego niż ciechanowskiego) najtańsza oferta wyniosła 3,5 mln zł, PKP unieważniło przetarg, uznając kwotę za wygórowaną. Czyli w analizach kolejowych menedżerów budowa nowego obiektu jest tańsza niż modernizacja istniejącego, a w rzeczywistości jest dużo droższa. W dodatku znacznie przekracza kwoty przez PKP uważane za zbyt wysokie.
(...)
Kiedy kilka lat temu Jacek Prześluga, ówczesny członek zarządu PKP SA dzielił się koncepcją dworca-parasolu, którego IDS jest niewątpliwie pewnym echem, rozumieliśmy ją jako pomysł na obiekty w małych miejscowościach, gdzie dotychczas w ogóle nie było dworca lub jego funkcje pełnił jakiś barak. Ta idea była słuszna. Jeśli jednak pawilonik ma służyć jako dworzec w mieście 40-to tysięcznym jak Ciechanów, czy jak ostatnio słyszymy Oświęcim, gdzie w dodatku obecnie jest już spory obiekt (wystaczy go wyremontować), to jest to już zdecydowanie tej idei wypaczenie.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sebastian22
post śro, 16 gru 2015 - 20:02
Post #1640


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,944
Dołączył: śro, 16 lis 05
Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe)
Nr użytkownika: 169
Płeć: Mężczyzna



Klitka dla 46-tyś miasta....a co dla 120 tyś? hahahhaa

dla mnie ten dworzec jest super smile2.gif bardzo ładnie wyglada

Ten post edytował Sebastian22 śro, 16 gru 2015 - 20:03
Go to the top of the page
 
+Quote Post

152 Stron V  « < 80 81 82 83 84 > » 
Reply to this topicStart new topic
21 Użytkowników czyta ten temat (21 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 

Mapa forum
RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: wtorek, 14 października 2025 - 03:15
FMDG - Razem od 2003
Dąbrowa Górnicza