![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1581
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 497 Dołączył: pon, 01 paź 07 Skąd: reden Nr użytkownika: 818 Płeć: Mężczyzna ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1582
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 694 Dołączył: nie, 26 lis 06 Skąd: DG Nr użytkownika: 337 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Czyli co, zrobią asfalt i na tym będzie remont polegać?
|
|
|
![]()
Post
#1583
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 497 Dołączył: pon, 01 paź 07 Skąd: reden Nr użytkownika: 818 Płeć: Mężczyzna ![]() |
o ile dobrze rozumuje to:
nawierzchnia, lawki, kosze na smieci, monitoring, instalacja rozgloszeniowa, tablice informacyjne, "zabudowa zadaszen peronowych" pelny spis w dokumencie 'rachunek ilosciowy" |
|
|
![]()
Post
#1584
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 2,625 Dołączył: śro, 13 lip 05 Skąd: Mydlice Południe Nr użytkownika: 152 Płeć: Mężczyzna GG: 7413760 ![]() |
z PFU.pdf:
CYTAT - rozbiórka nawierzchni peronu i krawędzi - rozbiórka wiat - wyprofilowanie i zagęszczenie gruntu nasypowego na peronie - dostosowanie wysokości ścianki peronowej do wysokości 76cm - zabudowa nowych elementów typu "L" na odcinku dobudowanego peronu - roboty montażowe i betoniarskie związane z wykonaniem wieńca na całej długości peronu (2 strony) - wykonanie zagęszczonej podbudowy z niesortu - wykonanie podsypki cementowo-piaskowej - układanie płyt peronowych typu "P" wraz z pasem dotykowym - wykonanie nawierzchni z kostki betonowej - ustawienie ławek szt. 2, koszy szt. 4 - malowanie pasów bezpieczeństwa w kolorze żółtym - zadaszenia na peronie szt. 2 wykonać w konstrukcji szkieletu lekkiego zgodnie z istniejącymi konstrukcjami, wyposażyć w siedziska - montaż tablic informacyjnych z dojściem do peronu, tablice kierunkowe, tablice z nazwą peronu i nr toru zgodnie z obowiązującymi przepisami i regulaminem Z innych "ciekawych": CYTAT - zabudowa dziesięciu głośników na wyznaczonych słupach oświetleniowych
- montaż systemu monitoringu 4-kamery IP, rejestrator- 8-kanałów+okablowanie - czyszczenie mechaniczne 12szt. słupów stalowych (...) - wymiana oprac oświetleniowych na sodowe 100W w ilości 24 szt. -------------------- 33001,04 |
|
|
![]()
Post
#1585
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
ale niespodzianka
![]() czyżby została jakaś niewykorzystana kasa na inwestycje? Z jednej strony można się cieszyć, a z drugiej to mogą uznać sprawę za załatwioną na wiele lat. To remont najniższym kosztem i taki zakres bardziej pasowałby do stacji Gołonóg albo przystanku Pogoria. Będą tylko 2 małe wiaty (są chyba teraz 3), do tego pewnie brzydkie. Tu jest potrzebna większa przebudowa z przesunięciem torów. Peron jest bardzo wąski i jest niebezpiecznie, szczególnie że zwiększono prędkość przejeżdżających pociągów. Drugi peron dla lokalnych pociągów, zadaszenie całego peronu, przejście podziemne. No i co z tunelem dla samochodów. Wieczne korki na Kolejowej i Konopnickiej, czasem uda się przejechać przez przejazd dopiero po przepuszczeniu 4 albo 5 pociągów! Jest problem z dojazdem służb ratunkowych i niepotrzebnym traceniem cennego czasu. I jeszcze świeży artykuł o innym miejscu w DG: CYTAT naszemiasto.pl
![]() Tucznawa: za niski wiadukt, mieszkańcy w strachu. A tymczasem PKP... Tucznawa. Mieszkańcy Tucznawy od lat mają całkiem spory problem ze sprawną komunikacją i dojazdem do swoich posesji. Konkretnie chodzi o bezpośredni dojazd do Bugaju, który dla większych samochodów, karetek pogotowia czy też samochodów straży pożarnej jest po prostu niemożliwy najkrótszą, asfaltową drogą, czyli ulicą Batalionów Chłopskich. A wszystko to przez zbyt niski most kolejowy, jaki właśnie znajduje się na tej ulicy. Samochody osobowe i niskie półciężarówki jeszcze tędy przejadą, ale inne auta już nie. To jest szczególnie niebezpieczne w przypadku pożarów, czy zagrożenia życia mieszkańców, którzy mieszkają na posesjach położonych m.in. przy ulicach Jagodowej, Jałowcowej, Borowinowej, Jaśminowej i Żurawinowej. Jak się okazuje kolej nie jest jednak zainteresowana ani przebudową mostu, który był niedawno remontowany, ani zagospodarowaniem i modernizacją dziurawej, polnej ul. Hallerczyków. To właśnie ona stanowi alternatywny dojazd do Bugaju. Co będzie dalej? Mieszkańcy liczą, że miasto pomoże im rozwiązać ten kłopot, bo niewątpliwie nie jest tak, że nic nie da się zrobić. Konieczne są np. konstruktywne konsultacje z PKP i wspólne wypracowanie rozwiązania. ? Od lat borykamy się z tym problemem, ale niestety bez pozytywnego zakończenia. Wiele razy apelowaliśmy już o takie zmiany, by dało się tędy przejechać większymi pojazdami. To naprawdę spory kłopot, a w przypadku zagrożenia życia czy pożarów, nie ma nawet jak dojechać do nas pomoc ? podkreślają mieszkańcy Tucznawy. Potwierdza to Sławomir Żmudka miejscowy radny, który także interweniował w tej sprawie. ? Most był ostatnio remontowany przez PKP, ale jego parametry nie zostały niestety zmienione. Może można było po prostu obniżyć jezdnię, zastanowić się nad tym, znaleźć jakieś wyjście. To, że ta sytuacja trwa od lat, nie oznacza, że tak ma być nadal ? przyznaje Sławomir Żmudka. - Zarówno droga łącząca ul. Hallerczyków z ul. Batalionów Chłopskich zlokalizowana równolegle do torów kolejowych, jak i most w ciągu ul. Batalionów Chłopskich znajdują się na terenach zamkniętych PKP i miasto nie posiada prawa dysponowania tym terenem. W ostatnim czasie most ten został odnowiony przez PKP PLK podczas remontu linii kolejowej z Jaworzna do Łaz, ale jego dotychczasowe parametry nie zostały zmienione. Aby możliwe było obniżenie jezdni należałoby przeprowadzić ekspertyzę techniczną mostu, który jest własnością PKP i bez zgody kolei miasto nie ma prawa tego zrobić. Podobnie ma się sprawa z wyrównaniem drogi również należącej do kolei - mówi Bartosz Matylewicz, rzecznik prasowy UM. Niestety, póki co PKP nie wykazuje zainteresowania jakimikolwiek zmianami. ? Wiadukt ten został w okresie ostatnich dwóch lat podany naprawie w ramach rewitalizacji linii kolejowej na odcinku Dąbrowa Górnicza Ząbkowice ? Zawiercie. Naprawa obiektu została wykonana w zakresie przywrócenia istniejących parametrów obiektu. Nie była to przebudowa ani też modernizacja ? tłumaczy Jacek Karniewski z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. ? Zostały zachowane dotychczasowe parametry wiaduktu - skrajnia pod obiektem w ul. Batalionów Chłopskich: skrajnia pozioma 4,36 m, skrajnia pionowa 3,17m. Wiadukt nie jest przewidziany w najbliższych latach do przebudowy lub modernizacji. Wykonanie ekspertyzy jest zbędne, ponieważ istniejący obiekt spełnia wymagania w zakresie prawa budowlanego i eksploatacji linii kolejowej. PKP Polskie Linie Kolejowe nie są zainteresowane przebudową wiaduktu. Droga gruntowa biegnąca wzdłuż linii kolejowej jest wyłącznie drogą techniczną dla służb PKP i nie jest drogą ogólnie dostępną. Nie planujemy jej naprawy ? dodaje. Jak podkreśla Jacek Karniewski tę sprawę należy traktować jako wniosek i postulat mieszkańców. ? Realizacja takiej inwestycji może kosztować kilka milionów złotych, gdyż wiązałaby się ze zmianą układu komunikacji drogowej w dzielnicy Dąbrowy Górniczej i z wykonaniem nowego skrzyżowania drogi z linią kolejową. Obecna lokalizacja wiaduktu ze względów technicznych nie sprzyja takiej inwestycji ? mówi przedstawiciel PKP. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1586
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 694 Dołączył: nie, 26 lis 06 Skąd: DG Nr użytkownika: 337 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Czyżby to ten "Nowy Dworzec" na 100-lecie miasta? Jeśli tak to dość kiepsko, podejrzewam że nie na jednej wsi lepsze mają teraz dworce i perony, ale być może tylko tyle albo aż tyle Dąbrowa może zrobić
|
|
|
![]()
Post
#1587
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
tymczasem w Gliwicach
![]() ![]() Nie po raz pierwszy wklejam link co się dzieje w Polsce - wątek ponad 300 stron ![]() Nawet w Kunowicach (918 mieszkańców) więcej PKP inwestuje - str. 303^ albo innym Zwierzynie "Strzelce Krajeńskie Wschód znajdują się na linii kolejowej nr 203 Tczew-Kostrzyn, mniej więcej w połowie odcinka Krzyż-Gorzów Wielkopolski. Dworzec znajduje się w miejscowości Zwierzyn, a do samych Strzelec Krajeńskich jest około 7 kilometrów". - strona 302. To tak pierwsze z brzegu. A tu w DG mamy obok centrum miasta w największej aglomeracji przy głównej linii kolejowej w PL -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1588
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 497 Dołączył: pon, 01 paź 07 Skąd: reden Nr użytkownika: 818 Płeć: Mężczyzna ![]() |
no coz, pozostaje stwierdzic ze DG ma po prostu pecha!
w wielu miastach, miescinach, wioskach itp itd da sie zrobic cos, cokolwiek, a u nas wiecznie nic, tylko przepychanki pomiedzy wladza ("teren nalezy do kolei") i pkp ("miasto nie chce wspolpracowac") i tak w kolko ![]() ale i tak lepszy odswiezony peron niz nic... |
|
|
![]()
Post
#1589
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 802 Dołączył: pon, 26 lis 07 Skąd: Strzemieszyce Nr użytkownika: 902 Płeć: Mężczyzna Tlen: prosty3 ![]() |
Ale dworzec na miarę np. Gliwic w DG to całkowicie inwestycja bez sensu. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo to dobry jest układ jak na Będzin Miasto. 2 perony, a pośrodku tory. Szkoda, że zadaszenie jest planowane tak jak myślałem - wiaty, które nie chronią przed wiatrem i zamieciami, niestety. Użyteczniejsze są te budki przystankowe na Ksawerze.
-------------------- 07/08 :))
|
|
|
![]()
Post
#1590
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 805 Dołączył: pią, 08 sty 10 Nr użytkownika: 3,645 Płeć: Mężczyzna GG: 3867643 ![]() |
Ale dworzec na miarę np. Gliwic w DG to całkowicie inwestycja bez sensu. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo to dobry jest układ jak na Będzin Miasto. 2 perony, a pośrodku tory. Szkoda, że zadaszenie jest planowane tak jak myślałem - wiaty, które nie chronią przed wiatrem i zamieciami, niestety. Użyteczniejsze są te budki przystankowe na Ksawerze. Nikt nie mówi o takim jak w Gliwicach ale może chociaż taki jak w Pszczynie albo Myszkowie? -------------------- www.czerwonesamochody.com
|
|
|
![]()
Post
#1591
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 497 Dołączył: pon, 01 paź 07 Skąd: reden Nr użytkownika: 818 Płeć: Mężczyzna ![]() |
nawet dworzec tego typu co w Nasielsku z prezentowanego linku by wystarczyl.
a z blizszych przykladow taki jak w Łazach, w Poraju, z Myszkowem byloby jeszcze latwiej bo to chyba kopia naszego budynku... |
|
|
![]()
Post
#1592
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Jeśli chodzi o bezpieczeństwo to dobry jest układ jak na Będzin Miasto. 2 perony, a pośrodku tory. Szkoda, że zadaszenie jest planowane tak jak myślałem - wiaty, które nie chronią przed wiatrem i zamieciami, niestety. Użyteczniejsze są te budki przystankowe na Ksawerze. Takie zabudowane wiaty w większości w wykonaniu PKP są bardzo brzydkie i przypominają przystanki PKS. W DG i tak peron na nie jest zbyt wąski i dlatego będą zadaszenia podobnego typu jak teraz, z wąską podstawą. Tylko czemu mniej niż dotychczas. Żeby chociaż były dłuższe, ale nie wiem czy można na to liczyć, skoro PKP nie określiło wielkości tylko zdało się na wykonawcę, który sam ma wykonać projekt. Jeśli kryterium najniższej ceny to przecież zrobią jak najmniejsze. W tej specyfikacji są jakieś błędy. Piszą o peronie wyspowym dwukrawędziowym, czyli takim jaki jest dotychczas, a później w wielu miejscach o peronach 1 i 2 jednokrawędziowych... -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1593
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 694 Dołączył: nie, 26 lis 06 Skąd: DG Nr użytkownika: 337 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Tyle mld ma dostać PKP, miasto też jest dość bogate :
http://sosnowiec.wyborcza.pl/sosnowiec/1,9...l#BoxLokSosnImg a nie umiemy zbudować fajnego i funkcjonalnego dworca, który będzie służył pasażerom na lata. Ten post edytował Rokko31 śro, 07 paź 2015 - 21:51 |
|
|
![]()
Post
#1594
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 962 Dołączył: śro, 31 sty 07 Skąd: D.G. Mydlice Północ Nr użytkownika: 432 Płeć: Mężczyzna ![]() |
REMONT (a nie mega modernizacja) peronu w DG nie jest związany z żadnym 100-leciem miasta i miasto nic do tego nie ma. Po prostu - nadszedł (wreszcie!) czas na jego remont, bo dookoła już nawet na pipidówach odświeżają lub remontują perony a DG była w d...
Remont nawierzchni peronu związany jest po prostu z nowymi pociągami, jakie od grudnia będą tam jeździły i stawały pod marką InterCity. W Będzinie Miasto też perony robią. Przed startem Pendolino też odświeżali/remontowali perony lub nawet dworce, gdzie Pendo się zatrzymuje. Teraz czas na Dąbrowę. A na nowy dworzec to ja już daaawno straciłem nadzieję. A faktycznie - niewielki budynek w stylu powstających na linii E65 Północ IDS (czy jak to się tam nazywa) byłby w sam raz ![]() |
|
|
![]()
Post
#1595
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
REMONT (a nie mega modernizacja) peronu w DG nie jest związany z żadnym 100-leciem miasta i miasto nic do tego nie ma. Po prostu - nadszedł (wreszcie!) czas na jego remont, bo dookoła już nawet na pipidówach odświeżają lub remontują perony a DG była w d... Remont nawierzchni peronu związany jest po prostu z nowymi pociągami, jakie od grudnia będą tam jeździły i stawały pod marką InterCity. W Będzinie Miasto też perony robią. Przed startem Pendolino też odświeżali/remontowali perony lub nawet dworce, gdzie Pendo się zatrzymuje. Teraz czas na Dąbrowę. A na nowy dworzec to ja już daaawno straciłem nadzieję. A faktycznie - niewielki budynek w stylu powstających na linii E65 Północ IDS (czy jak to się tam nazywa) byłby w sam raz ![]() Dokladnie, zburzyc te dwa budynki ktore straszą i nie beda pewno nigdy juz wykorzystywane a postawic ladny i funkcjonalny dworzec modułowy, bezposrednio przy peronie bo jest na to miejsce ![]() |
|
|
![]()
Post
#1596
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 571 Dołączył: wto, 15 sty 13 Skąd: Zagłębie Dąbrowskie Nr użytkownika: 5,133 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Wszystkich dookoła stać na remonty/negocjacje z PKP tylko Dšbrowa staje okoniem
![]() |
|
|
![]()
Post
#1597
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Też miałem taką myśl, że może związane z nowymi pociągami, które mają ruszyć w grudniu. To byłoby na ostatnią chwilę. O tym, że w Będzinie też remontują to nie wiedziałem.
Peron mają trochę obniżyć do obecnych standardów. To i dobrze dla nowych pociągów KŚ. PS. Chyba zaczynają, bo z daleka widziałem jakąś koparkę. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1598
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT gazeta.pl Dworca wciąż nie będzie, ale mieszkańcy Dąbrowy Górniczej doczekają się poczekalni W Dąbrowie Górniczej niemała sensacja. Na terenie stacji kolejowej w centrum miasta pojawiły się ekipy budowlane. Niestety, nie oznacza to wcale, że budynek dworca kolejowego zostanie przywrócony do życia. Metamorfozę przejdzie za to peron. W sierpniu częstochowski Zakład Linii Kolejowych PKP PLK ogłosił przetarg na nową zabudowę nawierzchni peronowej przy stacji Dąbrowa Górnicza. Kilka dni temu przy platformie, która ma przejść metamorfozę, pojawił się ciężki sprzęt. Zwieziono też część materiału budowlanego. Jak wynika z dokumentacji przetargowej, najpierw rozebrana ma zostać nawierzchnia peronu oraz osłaniające ją wiaty. Po wyrównaniu gruntu wykonawca powinien przejść do zasadniczej modernizacji kolejowej platformy. Zamiast starych i zniszczonych płyt chodnikowych pojawią się płyty peronowe z częścią dotykową dla osób niewidomych oraz kostka betonowa, a także pasy bezpieczeństwa w kolorze żółtym. Blaszane zadaszenia zastąpią dwie lekkie szkieletowe konstrukcje. Całość uzupełnią nowe oznaczenia i tablice informacyjne, w planach są także dwie ławki i cztery kosze oraz montaż kamer monitoringu. Wymienione zostaną także oprawy świetlne, dodatkowo na pochylni prowadzącej do peronu pojawią się szyny dla wózków, a barierki zostaną uszczelnione. Zgodnie z planem roboty, których wartość wynosi ponad 216 tys. zł, powinny zakończyć się do 30 listopada. Na tym nie koniec. Do końca roku na peronie pojawi się też poczekalnia. Częstochowski Zakład Linii Kolejowych rozstrzygnął niedawno przetarg na jej zaprojektowanie, wykonanie i ustawienie. Inwestycja będzie kosztowała blisko 480 tys. zł. ![]() ![]() ![]() ![]() Widząc kwotę, to znowu będzie jakaś prowizorka z tą poczekalnią. No i chyba nie na peronie, bo jest zbyt wąski, chyba że dobudują między torami w przeciwną stronę od przejścia przez tory. Edycja. Jednak na peronie ![]() Ma mieć wymiary 30 m x 2,25 m, a z dachem 32 m x 4 m, drzwi przesuwne, ściany przejrzyste, dach nieprzejrzysty, konstrukcja z profili stalowych, zadaszenie poliwęglan, oświetlenie, wentylacja, chłodzenie i ogrzewanie. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1599
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 805 Dołączył: pią, 08 sty 10 Nr użytkownika: 3,645 Płeć: Mężczyzna GG: 3867643 ![]() |
Tymczasem we Włocławku.
CYTAT Włocławek będzie miał nowy, zbudowany w europejskim standardzie dworzec kolejowy oraz związany z nim zintegrowany węzeł przesiadkowy. Pod listem intencyjnym w tej sprawie podpisali się dziś przedstawiciele samorządu województwa kujawsko-pomorskiego, samorządu miasta, PKP SA i PKP Polskich Linii Kolejowych. Szacowany koszt inwestycji, której elementem będzie też kompleksowa odnowa infrastruktury kolejowej w rejonie stacji, wyniesie 100 milionów złotych. Stary dworzec zostanie zburzony, zastąpi go nowa bryła, pełniąca także funkcję dworca pasażerskiego w obsłudze ruchu autobusowego. Nowy dworzec będzie w pełni dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Oprócz funkcji związanych z obsługą podróżnych, pasażerowie będą mieli do dyspozycji lokale handlowo-usługowe. Sygnatariusze listu będą dążyć do wpisania przedsięwzięcia do renegocjowanego obecnie Kontraktu Terytorialnego dla Województwa Kujawsko-Pomorskiego (między rządem a regionalnym samorządem) i sfinansowania go z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. –To jedna z najbardziej wyczekiwanych we Włocławku inwestycji – mówi prezydent Włocławka Marek Wojtkowski. – Nowoczesny budynek to wygoda podróżujących i poprawa estetyki tej części miasta – dodaje włodarz. – Włocławek to kolejne miasto, w którym dzięki współpracy PKP SA z lokalnymi władzami powstanie nowy dworzec kolejowy z centrum przesiadkowym. Podobne przedsięwzięcie realizujemy w Słupsku, trwają także prace nad węzłami przesiadkowymi w Grudziądzu i Inowrocławiu. Dzięki pracom modernizacyjnym tworzymy nowe przestrzenie, odpowiadające potrzebom lokalnych społeczności i pasażerów – zaznacza dyrektor Departamentu Inwestycji PKP SA Bartosz Szubski. – Wielomiliardowe inwestycje w infrastrukturę sprawiają, że podróż pociągami jest szybsza i wygodniejsza, dzięki czemu oferta przewoźników może być bogatsza – powiedział pełnomocnik zarządu PKP PLK do spraw planowania Maciej Kaczorek. – Realizowana obecnie w Bydgoszczy inwestycja Grupy PKP to nowoczesny i funkcjonalny dworzec oraz odnowione i dostosowane do potrzeb niepełnosprawnych perony. Podpisanie listu intencyjnego przybliża powstanie nowoczesnego węzła komunikacyjnego we Włocławku. W ostatnich latach, dzięki dobrej współpracy samorządu i PLK, region zyskuje jeden z najnowocześniejszych systemów komunikacyjnych w kraju. – Przedsięwzięcie wpisuje się w założenia BiT City 2, kontynuacji BiT City. Chodzi o połączenia komunikacyjne Bydgoszczy i Torunia z Włocławkiem, Grudziądzem i Inowrocławiem. Główny nacisk położymy na usprawnienie powiązań komunikacji miejskiej z pasażerskimi przewozami podmiejskimi i regionalnymi – podkreśla marszałek Piotr Całbecki. http://www.transport-publiczny.pl/wiadomos...awka-50516.html -------------------- www.czerwonesamochody.com
|
|
|
![]()
Post
#1600
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 694 Dołączył: nie, 26 lis 06 Skąd: DG Nr użytkownika: 337 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Obawiam się że jeśli w tej ostatniej perspektywie Unijnych pieniędzy PKP i miasto nie wybuduje nowego dworca u Nas to podejrzewam że ta prowizorka którą teraz chcą zrobić zostanie już na dobre kilkadziesiąt lat i nowy dworzec będzie tylko marzeniem mieszkańców Dąbrowy, bo kiedy mają go budować jak nie teraz, mam nadzieję że kiedyś się dowiemy czyja to jest wina, miasta czy PKP.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: wtorek, 14 października 2025 - 05:56 |