IPB

Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

152 Stron V  « < 78 79 80 81 82 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Dworzec PKP i centra przesiadkowe, oraz infrastruktura kolejowa w DG
Ocena 5 V
menago
post wto, 06 paź 2015 - 17:42
Post #1581


UZYTKOWNIK
****

Grupa: Użytkownik
Postów: 497
Dołączył: pon, 01 paź 07
Skąd: reden
Nr użytkownika: 818
Płeć: Mężczyzna



to chyba ten przetarg:
https://zamowienia.plk-sa.pl/servlet/HomeSe...3&expired=1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rokko31
post wto, 06 paź 2015 - 18:44
Post #1582


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 694
Dołączył: nie, 26 lis 06
Skąd: DG
Nr użytkownika: 337
Płeć: Mężczyzna



Czyli co, zrobią asfalt i na tym będzie remont polegać?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
menago
post wto, 06 paź 2015 - 19:42
Post #1583


UZYTKOWNIK
****

Grupa: Użytkownik
Postów: 497
Dołączył: pon, 01 paź 07
Skąd: reden
Nr użytkownika: 818
Płeć: Mężczyzna



o ile dobrze rozumuje to:
nawierzchnia, lawki, kosze na smieci, monitoring, instalacja rozgloszeniowa, tablice informacyjne, "zabudowa zadaszen peronowych"
pelny spis w dokumencie 'rachunek ilosciowy"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szer
post wto, 06 paź 2015 - 20:04
Post #1584


UZYTKOWNIK
*******

Grupa: FdZD
Postów: 2,625
Dołączył: śro, 13 lip 05
Skąd: Mydlice Południe
Nr użytkownika: 152
Płeć: Mężczyzna
GG: 7413760 status gadu-gadu



z PFU.pdf:

CYTAT
- rozbiórka nawierzchni peronu i krawędzi
- rozbiórka wiat
- wyprofilowanie i zagęszczenie gruntu nasypowego na peronie
- dostosowanie wysokości ścianki peronowej do wysokości 76cm
- zabudowa nowych elementów typu "L" na odcinku dobudowanego peronu
- roboty montażowe i betoniarskie związane z wykonaniem wieńca na całej długości peronu (2 strony)
- wykonanie zagęszczonej podbudowy z niesortu
- wykonanie podsypki cementowo-piaskowej
- układanie płyt peronowych typu "P" wraz z pasem dotykowym
- wykonanie nawierzchni z kostki betonowej
- ustawienie ławek szt. 2, koszy szt. 4
- malowanie pasów bezpieczeństwa w kolorze żółtym
- zadaszenia na peronie szt. 2 wykonać w konstrukcji szkieletu lekkiego zgodnie z istniejącymi konstrukcjami, wyposażyć w siedziska
- montaż tablic informacyjnych z dojściem do peronu, tablice kierunkowe, tablice z nazwą peronu i nr toru zgodnie z obowiązującymi przepisami i regulaminem


Z innych "ciekawych":
CYTAT
- zabudowa dziesięciu głośników na wyznaczonych słupach oświetleniowych
- montaż systemu monitoringu 4-kamery IP, rejestrator- 8-kanałów+okablowanie
- czyszczenie mechaniczne 12szt. słupów stalowych (...)
- wymiana oprac oświetleniowych na sodowe 100W w ilości 24 szt.


--------------------
33001,04
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post wto, 06 paź 2015 - 23:12
Post #1585


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



ale niespodzianka smile2.gif
czyżby została jakaś niewykorzystana kasa na inwestycje?

Z jednej strony można się cieszyć, a z drugiej to mogą uznać sprawę za załatwioną na wiele lat. To remont najniższym kosztem i taki zakres bardziej pasowałby do stacji Gołonóg albo przystanku Pogoria.

Będą tylko 2 małe wiaty (są chyba teraz 3), do tego pewnie brzydkie. Tu jest potrzebna większa przebudowa z przesunięciem torów. Peron jest bardzo wąski i jest niebezpiecznie, szczególnie że zwiększono prędkość przejeżdżających pociągów.
Drugi peron dla lokalnych pociągów, zadaszenie całego peronu, przejście podziemne. No i co z tunelem dla samochodów. Wieczne korki na Kolejowej i Konopnickiej, czasem uda się przejechać przez przejazd dopiero po przepuszczeniu 4 albo 5 pociągów! Jest problem z dojazdem służb ratunkowych i niepotrzebnym traceniem cennego czasu.


I jeszcze świeży artykuł o innym miejscu w DG:

CYTAT
naszemiasto.pl



Tucznawa: za niski wiadukt, mieszkańcy w strachu. A tymczasem PKP...

Tucznawa. Mieszkańcy Tucznawy od lat mają całkiem spory problem ze sprawną komunikacją i dojazdem do swoich posesji. Konkretnie chodzi o bezpośredni dojazd do Bugaju, który dla większych samochodów, karetek pogotowia czy też samochodów straży pożarnej jest po prostu niemożliwy najkrótszą, asfaltową drogą, czyli ulicą Batalionów Chłopskich. A wszystko to przez zbyt niski most kolejowy, jaki właśnie znajduje się na tej ulicy.

Samochody osobowe i niskie półciężarówki jeszcze tędy przejadą, ale inne auta już nie. To jest szczególnie niebezpieczne w przypadku pożarów, czy zagrożenia życia mieszkańców, którzy mieszkają na posesjach położonych m.in. przy ulicach Jagodowej, Jałowcowej, Borowinowej, Jaśminowej i Żurawinowej. Jak się okazuje kolej nie jest jednak zainteresowana ani przebudową mostu, który był niedawno remontowany, ani zagospodarowaniem i modernizacją dziurawej, polnej ul. Hallerczyków. To właśnie ona stanowi alternatywny dojazd do Bugaju. Co będzie dalej?

Mieszkańcy liczą, że miasto pomoże im rozwiązać ten kłopot, bo niewątpliwie nie jest tak, że nic nie da się zrobić. Konieczne są np. konstruktywne konsultacje z PKP i wspólne wypracowanie rozwiązania.

? Od lat borykamy się z tym problemem, ale niestety bez pozytywnego zakończenia. Wiele razy apelowaliśmy już o takie zmiany, by dało się tędy przejechać większymi pojazdami. To naprawdę spory kłopot, a w przypadku zagrożenia życia czy pożarów, nie ma nawet jak dojechać do nas pomoc ? podkreślają mieszkańcy Tucznawy. Potwierdza to Sławomir Żmudka miejscowy radny, który także interweniował w tej sprawie. ? Most był ostatnio remontowany przez PKP, ale jego parametry nie zostały niestety zmienione. Może można było po prostu obniżyć jezdnię, zastanowić się nad tym, znaleźć jakieś wyjście. To, że ta sytuacja trwa od lat, nie oznacza, że tak ma być nadal ? przyznaje Sławomir Żmudka.

- Zarówno droga łącząca ul. Hallerczyków z ul. Batalionów Chłopskich zlokalizowana równolegle do torów kolejowych, jak i most w ciągu ul. Batalionów Chłopskich znajdują się na terenach zamkniętych PKP i miasto nie posiada prawa dysponowania tym terenem. W ostatnim czasie most ten został odnowiony przez PKP PLK podczas remontu linii kolejowej z Jaworzna do Łaz, ale jego dotychczasowe parametry nie zostały zmienione. Aby możliwe było obniżenie jezdni należałoby przeprowadzić ekspertyzę techniczną mostu, który jest własnością PKP i bez zgody kolei miasto nie ma prawa tego zrobić. Podobnie ma się sprawa z wyrównaniem drogi również należącej do kolei - mówi Bartosz Matylewicz, rzecznik prasowy UM.

Niestety, póki co PKP nie wykazuje zainteresowania jakimikolwiek zmianami. ? Wiadukt ten został w okresie ostatnich dwóch lat podany naprawie w ramach rewitalizacji linii kolejowej na odcinku Dąbrowa Górnicza Ząbkowice ? Zawiercie. Naprawa obiektu została wykonana w zakresie przywrócenia istniejących parametrów obiektu. Nie była to przebudowa ani też modernizacja ? tłumaczy Jacek Karniewski z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. ? Zostały zachowane dotychczasowe parametry wiaduktu - skrajnia pod obiektem w ul. Batalionów Chłopskich: skrajnia pozioma 4,36 m, skrajnia pionowa 3,17m. Wiadukt nie jest przewidziany w najbliższych latach do przebudowy lub modernizacji. Wykonanie ekspertyzy jest zbędne, ponieważ istniejący obiekt spełnia wymagania w zakresie prawa budowlanego i eksploatacji linii kolejowej. PKP Polskie Linie Kolejowe nie są zainteresowane przebudową wiaduktu. Droga gruntowa biegnąca wzdłuż linii kolejowej jest wyłącznie drogą techniczną dla służb PKP i nie jest drogą ogólnie dostępną. Nie planujemy jej naprawy ? dodaje. Jak podkreśla Jacek Karniewski tę sprawę należy traktować jako wniosek i postulat mieszkańców. ? Realizacja takiej inwestycji może kosztować kilka milionów złotych, gdyż wiązałaby się ze zmianą układu komunikacji drogowej w dzielnicy Dąbrowy Górniczej i z wykonaniem nowego skrzyżowania drogi z linią kolejową. Obecna lokalizacja wiaduktu ze względów technicznych nie sprzyja takiej inwestycji ? mówi przedstawiciel PKP.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rokko31
post wto, 06 paź 2015 - 23:53
Post #1586


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 694
Dołączył: nie, 26 lis 06
Skąd: DG
Nr użytkownika: 337
Płeć: Mężczyzna



Czyżby to ten "Nowy Dworzec" na 100-lecie miasta? Jeśli tak to dość kiepsko, podejrzewam że nie na jednej wsi lepsze mają teraz dworce i perony, ale być może tylko tyle albo aż tyle Dąbrowa może zrobić
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post wto, 06 paź 2015 - 23:57
Post #1587


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



tymczasem w Gliwicach wink.gif



Nie po raz pierwszy wklejam link co się dzieje w Polsce - wątek ponad 300 stron snf (51).gif http://www.skyscrapercity.com/showthread.p...93&page=305

Nawet w Kunowicach (918 mieszkańców) więcej PKP inwestuje - str. 303^ albo innym Zwierzynie "Strzelce Krajeńskie Wschód znajdują się na linii kolejowej nr 203 Tczew-Kostrzyn, mniej więcej w połowie odcinka Krzyż-Gorzów Wielkopolski. Dworzec znajduje się w miejscowości Zwierzyn, a do samych Strzelec Krajeńskich jest około 7 kilometrów". - strona 302. To tak pierwsze z brzegu.

A tu w DG mamy obok centrum miasta w największej aglomeracji przy głównej linii kolejowej w PL


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
menago
post śro, 07 paź 2015 - 11:19
Post #1588


UZYTKOWNIK
****

Grupa: Użytkownik
Postów: 497
Dołączył: pon, 01 paź 07
Skąd: reden
Nr użytkownika: 818
Płeć: Mężczyzna



no coz, pozostaje stwierdzic ze DG ma po prostu pecha!
w wielu miastach, miescinach, wioskach itp itd da sie zrobic cos, cokolwiek, a u nas wiecznie nic, tylko przepychanki pomiedzy wladza ("teren nalezy do kolei") i pkp ("miasto nie chce wspolpracowac") i tak w kolko smile2.gif

ale i tak lepszy odswiezony peron niz nic...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Prosty
post śro, 07 paź 2015 - 16:55
Post #1589


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 802
Dołączył: pon, 26 lis 07
Skąd: Strzemieszyce
Nr użytkownika: 902
Płeć: Mężczyzna
Tlen: prosty3 status tlen



Ale dworzec na miarę np. Gliwic w DG to całkowicie inwestycja bez sensu. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo to dobry jest układ jak na Będzin Miasto. 2 perony, a pośrodku tory. Szkoda, że zadaszenie jest planowane tak jak myślałem - wiaty, które nie chronią przed wiatrem i zamieciami, niestety. Użyteczniejsze są te budki przystankowe na Ksawerze.


--------------------
07/08 :))
Go to the top of the page
 
+Quote Post
signaal
post śro, 07 paź 2015 - 17:48
Post #1590


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 805
Dołączył: pią, 08 sty 10
Nr użytkownika: 3,645
Płeć: Mężczyzna
GG: 3867643 status gadu-gadu



CYTAT(Prosty @ śro, 07 paź 2015 - 17:55) *
Ale dworzec na miarę np. Gliwic w DG to całkowicie inwestycja bez sensu. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo to dobry jest układ jak na Będzin Miasto. 2 perony, a pośrodku tory. Szkoda, że zadaszenie jest planowane tak jak myślałem - wiaty, które nie chronią przed wiatrem i zamieciami, niestety. Użyteczniejsze są te budki przystankowe na Ksawerze.

Nikt nie mówi o takim jak w Gliwicach ale może chociaż taki jak w Pszczynie albo Myszkowie?


--------------------
www.czerwonesamochody.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
menago
post śro, 07 paź 2015 - 18:55
Post #1591


UZYTKOWNIK
****

Grupa: Użytkownik
Postów: 497
Dołączył: pon, 01 paź 07
Skąd: reden
Nr użytkownika: 818
Płeć: Mężczyzna



nawet dworzec tego typu co w Nasielsku z prezentowanego linku by wystarczyl.
a z blizszych przykladow taki jak w Łazach, w Poraju,
z Myszkowem byloby jeszcze latwiej bo to chyba kopia naszego budynku...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post śro, 07 paź 2015 - 20:59
Post #1592


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



CYTAT(Prosty @ śro, 07 paź 2015 - 17:55) *
Jeśli chodzi o bezpieczeństwo to dobry jest układ jak na Będzin Miasto. 2 perony, a pośrodku tory. Szkoda, że zadaszenie jest planowane tak jak myślałem - wiaty, które nie chronią przed wiatrem i zamieciami, niestety. Użyteczniejsze są te budki przystankowe na Ksawerze.


Takie zabudowane wiaty w większości w wykonaniu PKP są bardzo brzydkie i przypominają przystanki PKS.
W DG i tak peron na nie jest zbyt wąski i dlatego będą zadaszenia podobnego typu jak teraz, z wąską podstawą. Tylko czemu mniej niż dotychczas. Żeby chociaż były dłuższe, ale nie wiem czy można na to liczyć, skoro PKP nie określiło wielkości tylko zdało się na wykonawcę, który sam ma wykonać projekt. Jeśli kryterium najniższej ceny to przecież zrobią jak najmniejsze.

W tej specyfikacji są jakieś błędy. Piszą o peronie wyspowym dwukrawędziowym, czyli takim jaki jest dotychczas, a później w wielu miejscach o peronach 1 i 2 jednokrawędziowych...


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rokko31
post śro, 07 paź 2015 - 21:50
Post #1593


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 694
Dołączył: nie, 26 lis 06
Skąd: DG
Nr użytkownika: 337
Płeć: Mężczyzna



Tyle mld ma dostać PKP, miasto też jest dość bogate :
http://sosnowiec.wyborcza.pl/sosnowiec/1,9...l#BoxLokSosnImg
a nie umiemy zbudować fajnego i funkcjonalnego dworca, który będzie służył pasażerom na lata.

Ten post edytował Rokko31 śro, 07 paź 2015 - 21:51
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dave
post sob, 10 paź 2015 - 11:02
Post #1594


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: FdZD
Postów: 962
Dołączył: śro, 31 sty 07
Skąd: D.G. Mydlice Północ
Nr użytkownika: 432
Płeć: Mężczyzna



REMONT (a nie mega modernizacja) peronu w DG nie jest związany z żadnym 100-leciem miasta i miasto nic do tego nie ma. Po prostu - nadszedł (wreszcie!) czas na jego remont, bo dookoła już nawet na pipidówach odświeżają lub remontują perony a DG była w d...

Remont nawierzchni peronu związany jest po prostu z nowymi pociągami, jakie od grudnia będą tam jeździły i stawały pod marką InterCity. W Będzinie Miasto też perony robią. Przed startem Pendolino też odświeżali/remontowali perony lub nawet dworce, gdzie Pendo się zatrzymuje. Teraz czas na Dąbrowę.
A na nowy dworzec to ja już daaawno straciłem nadzieję. A faktycznie - niewielki budynek w stylu powstających na linii E65 Północ IDS (czy jak to się tam nazywa) byłby w sam raz smile2.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sebastian22
post sob, 10 paź 2015 - 11:10
Post #1595


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,944
Dołączył: śro, 16 lis 05
Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe)
Nr użytkownika: 169
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(Dave @ sob, 10 paź 2015 - 12:02) *
REMONT (a nie mega modernizacja) peronu w DG nie jest związany z żadnym 100-leciem miasta i miasto nic do tego nie ma. Po prostu - nadszedł (wreszcie!) czas na jego remont, bo dookoła już nawet na pipidówach odświeżają lub remontują perony a DG była w d...

Remont nawierzchni peronu związany jest po prostu z nowymi pociągami, jakie od grudnia będą tam jeździły i stawały pod marką InterCity. W Będzinie Miasto też perony robią. Przed startem Pendolino też odświeżali/remontowali perony lub nawet dworce, gdzie Pendo się zatrzymuje. Teraz czas na Dąbrowę.
A na nowy dworzec to ja już daaawno straciłem nadzieję. A faktycznie - niewielki budynek w stylu powstających na linii E65 Północ IDS (czy jak to się tam nazywa) byłby w sam raz smile2.gif


Dokladnie, zburzyc te dwa budynki ktore straszą i nie beda pewno nigdy juz wykorzystywane a postawic ladny i funkcjonalny dworzec modułowy, bezposrednio przy peronie bo jest na to miejsce smile2.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
danielmdc
post sob, 10 paź 2015 - 20:21
Post #1596


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 571
Dołączył: wto, 15 sty 13
Skąd: Zagłębie Dąbrowskie
Nr użytkownika: 5,133
Płeć: Mężczyzna



Wszystkich dookoła stać na remonty/negocjacje z PKP tylko Dšbrowa staje okoniem laugh.gif Nie dziwi was że bogata wg. urzędasów i pożytecznych idiotów Dšbrowa nie potrafi od dziesištek lat rozwišzać problemu peronów i dworców na swoim terenie ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post sob, 10 paź 2015 - 21:45
Post #1597


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



Też miałem taką myśl, że może związane z nowymi pociągami, które mają ruszyć w grudniu. To byłoby na ostatnią chwilę. O tym, że w Będzinie też remontują to nie wiedziałem.

Peron mają trochę obniżyć do obecnych standardów. To i dobrze dla nowych pociągów KŚ.

PS. Chyba zaczynają, bo z daleka widziałem jakąś koparkę.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pon, 12 paź 2015 - 10:46
Post #1598


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



CYTAT
gazeta.pl

Dworca wciąż nie będzie, ale mieszkańcy Dąbrowy Górniczej doczekają się poczekalni

W Dąbrowie Górniczej niemała sensacja. Na terenie stacji kolejowej w centrum miasta pojawiły się ekipy budowlane. Niestety, nie oznacza to wcale, że budynek dworca kolejowego zostanie przywrócony do życia. Metamorfozę przejdzie za to peron.

W sierpniu częstochowski Zakład Linii Kolejowych PKP PLK ogłosił przetarg na nową zabudowę nawierzchni peronowej przy stacji Dąbrowa Górnicza. Kilka dni temu przy platformie, która ma przejść metamorfozę, pojawił się ciężki sprzęt. Zwieziono też część materiału budowlanego.

Jak wynika z dokumentacji przetargowej, najpierw rozebrana ma zostać nawierzchnia peronu oraz osłaniające ją wiaty. Po wyrównaniu gruntu wykonawca powinien przejść do zasadniczej modernizacji kolejowej platformy. Zamiast starych i zniszczonych płyt chodnikowych pojawią się płyty peronowe z częścią dotykową dla osób niewidomych oraz kostka betonowa, a także pasy bezpieczeństwa w kolorze żółtym.

Blaszane zadaszenia zastąpią dwie lekkie szkieletowe konstrukcje. Całość uzupełnią nowe oznaczenia i tablice informacyjne, w planach są także dwie ławki i cztery kosze oraz montaż kamer monitoringu. Wymienione zostaną także oprawy świetlne, dodatkowo na pochylni prowadzącej do peronu pojawią się szyny dla wózków, a barierki zostaną uszczelnione.

Zgodnie z planem roboty, których wartość wynosi ponad 216 tys. zł, powinny zakończyć się do 30 listopada.

Na tym nie koniec. Do końca roku na peronie pojawi się też poczekalnia. Częstochowski Zakład Linii Kolejowych rozstrzygnął niedawno przetarg na jej zaprojektowanie, wykonanie i ustawienie. Inwestycja będzie kosztowała blisko 480 tys. zł.









Widząc kwotę, to znowu będzie jakaś prowizorka z tą poczekalnią. No i chyba nie na peronie, bo jest zbyt wąski, chyba że dobudują między torami w przeciwną stronę od przejścia przez tory.

Edycja. Jednak na peronie snf (51).gif https://zamowienia.plk-sa.pl/servlet/HomeSe...7&expired=1

Ma mieć wymiary 30 m x 2,25 m, a z dachem 32 m x 4 m, drzwi przesuwne, ściany przejrzyste, dach nieprzejrzysty, konstrukcja z profili stalowych, zadaszenie poliwęglan, oświetlenie, wentylacja, chłodzenie i ogrzewanie.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
signaal
post pon, 12 paź 2015 - 15:47
Post #1599


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 805
Dołączył: pią, 08 sty 10
Nr użytkownika: 3,645
Płeć: Mężczyzna
GG: 3867643 status gadu-gadu



Tymczasem we Włocławku.
CYTAT
Włocławek będzie miał nowy, zbudowany w europejskim standardzie dworzec kolejowy oraz związany z nim zintegrowany węzeł przesiadkowy. Pod listem intencyjnym w tej sprawie podpisali się dziś przedstawiciele samorządu województwa kujawsko-pomorskiego, samorządu miasta, PKP SA i PKP Polskich Linii Kolejowych.

Szacowany koszt inwestycji, której elementem będzie też kompleksowa odnowa infrastruktury kolejowej w rejonie stacji, wyniesie 100 milionów złotych. Stary dworzec zostanie zburzony, zastąpi go nowa bryła, pełniąca także funkcję dworca pasażerskiego w obsłudze ruchu autobusowego. Nowy dworzec będzie w pełni dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Oprócz funkcji związanych z obsługą podróżnych, pasażerowie będą mieli do dyspozycji lokale handlowo-usługowe. Sygnatariusze listu będą dążyć do wpisania przedsięwzięcia do renegocjowanego obecnie Kontraktu Terytorialnego dla Województwa Kujawsko-Pomorskiego (między rządem a regionalnym samorządem) i sfinansowania go z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

–To jedna z najbardziej wyczekiwanych we Włocławku inwestycji – mówi prezydent Włocławka Marek Wojtkowski. – Nowoczesny budynek to wygoda podróżujących i poprawa estetyki tej części miasta – dodaje włodarz.

– Włocławek to kolejne miasto, w którym dzięki współpracy PKP SA z lokalnymi władzami powstanie nowy dworzec kolejowy z centrum przesiadkowym. Podobne przedsięwzięcie realizujemy w Słupsku, trwają także prace nad węzłami przesiadkowymi w Grudziądzu i Inowrocławiu. Dzięki pracom modernizacyjnym tworzymy nowe przestrzenie, odpowiadające potrzebom lokalnych społeczności i pasażerów – zaznacza dyrektor Departamentu Inwestycji PKP SA Bartosz Szubski.

– Wielomiliardowe inwestycje w infrastrukturę sprawiają, że podróż pociągami jest szybsza i wygodniejsza, dzięki czemu oferta przewoźników może być bogatsza – powiedział pełnomocnik zarządu PKP PLK do spraw planowania Maciej Kaczorek. – Realizowana obecnie w Bydgoszczy inwestycja Grupy PKP to nowoczesny i funkcjonalny dworzec oraz odnowione i dostosowane do potrzeb niepełnosprawnych perony. Podpisanie listu intencyjnego przybliża powstanie nowoczesnego węzła komunikacyjnego we Włocławku. W ostatnich latach, dzięki dobrej współpracy samorządu i PLK, region zyskuje jeden z najnowocześniejszych systemów komunikacyjnych w kraju.

– Przedsięwzięcie wpisuje się w założenia BiT City 2, kontynuacji BiT City. Chodzi o połączenia komunikacyjne Bydgoszczy i Torunia z Włocławkiem, Grudziądzem i Inowrocławiem. Główny nacisk położymy na usprawnienie powiązań komunikacji miejskiej z pasażerskimi przewozami podmiejskimi i regionalnymi – podkreśla marszałek Piotr Całbecki.

http://www.transport-publiczny.pl/wiadomos...awka-50516.html


--------------------
www.czerwonesamochody.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rokko31
post pon, 12 paź 2015 - 17:25
Post #1600


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 694
Dołączył: nie, 26 lis 06
Skąd: DG
Nr użytkownika: 337
Płeć: Mężczyzna



Obawiam się że jeśli w tej ostatniej perspektywie Unijnych pieniędzy PKP i miasto nie wybuduje nowego dworca u Nas to podejrzewam że ta prowizorka którą teraz chcą zrobić zostanie już na dobre kilkadziesiąt lat i nowy dworzec będzie tylko marzeniem mieszkańców Dąbrowy, bo kiedy mają go budować jak nie teraz, mam nadzieję że kiedyś się dowiemy czyja to jest wina, miasta czy PKP.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

152 Stron V  « < 78 79 80 81 82 > » 
Reply to this topicStart new topic
7 Użytkowników czyta ten temat (7 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 

Mapa forum
RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: wtorek, 14 października 2025 - 05:56
FMDG - Razem od 2003
Dąbrowa Górnicza