IPB

Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

152 Stron V  « < 76 77 78 79 80 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Dworzec PKP i centra przesiadkowe, oraz infrastruktura kolejowa w DG
Ocena 5 V
signaal
post wto, 23 cze 2015 - 14:54
Post #1541


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 805
Dołączył: pią, 08 sty 10
Nr użytkownika: 3,645
Płeć: Mężczyzna
GG: 3867643 status gadu-gadu



CYTAT(Bathurst @ pon, 22 cze 2015 - 22:16) *
No z Balicami to chyba można porównać - swego czasu dynamika wzrostu liczby pasażerów w Pyrzowicach była tak duża, że należało się spodziewać przegonienia Balic. Dobrze żarło ale jednak zdechło. Za to w cargo Pyrzowice są chyba dużo mocniejsze niż Balice.

Ale to tak na marginesie i nie na temat :-)

W każdym razie nie rozumiem dlaczego te warianty zostały tak dziwacznie wytyczone. Nie dość, że daleko do lotniska to jeszcze dołożyli kilometrów torów. Myślę, że jednak nie ma się co martwić. Prędzej będziemy w stanie się teleportować z dowolnego miejsca niż wybudują ten dojazd.

Żeby dopełnić obrazu Pyrzowice oficjalnie mocno idą w transport towarów i czartery więc ten pociąg na lotnisko... :-/


--------------------
www.czerwonesamochody.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bathurst
post wto, 23 cze 2015 - 19:57
Post #1542


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,221
Dołączył: czw, 22 kwi 04
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 80
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(Leszek @ wto, 23 cze 2015 - 11:08) *
CYTAT(Bathurst @ pon, 22 cze 2015 - 21:16) *
W każdym razie nie rozumiem dlaczego te warianty zostały tak dziwacznie wytyczone. Nie dość, że daleko do lotniska to jeszcze dołożyli kilometrów torów. Myślę, że jednak nie ma się co martwić. Prędzej będziemy w stanie się teleportować z dowolnego miejsca niż wybudują ten dojazd.


Dołożyli? Tylko w porównaniu do projektu, który pozostał w sferze fantazji. To jest wykorzystanie istniejących linii (co prawda częściowo istniejących tylko na papierze, ale jednak).


Dołożyli, przestrzelili, kulą w płot, Panu Bogu w okno - wykorzystają linie istniejące ( choć w sumie są tylko na papierze) a one biegną wszędzie tylko nie do centrum aglomeracji :-)
Jak kiedyś dojdzie do realizacji tego szalonego pomysłu to sama modernizacja i utrzymanie tych "istniejących" linii z ich kilometrażem będzie tak drogie, że ehhh....
Choć pewnie Zawiercie cieszyłoby się, gdyby wariant wschodni wypalił.


--------------------
Moje osobiste i subiektywne spojrzenie na Dąbrowę Górniczą - zapraszam

www.facebook.com/blogdabrowski.blogspot i http://blogdabrowski.blogspot.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pon, 29 cze 2015 - 11:56
Post #1543


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



Z linią do Pyrzowic jest takie "zagrożenie", że jeśli powstanie w stronę Piekar to wiele pociągów na pewno ominie Zagłębie.

Tymczasem cud. Dzięki ostatnim wypadkom obok przejazdu na Konopnickiej, postawili kawałek nowego ogrodzenia.
A stare resztki ogrodzenia wzdłuż Kolejowej powoli same się przewracają.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pon, 29 cze 2015 - 13:58
Post #1544


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



CYTAT
PAP

9 miliardów złotych na infrastrukturę kolejową na Śląsku

Ok. 9 mld zł trafi na infrastrukturę kolejową w woj. śląskim w obecnej perspektywie unijnej 2014-2020 - zapowiedziała w poniedziałek w Katowicach minister infrastruktury i rozwoju Maria Wasiak. Duża część tej kwoty ma dotyczyć linii o znaczeniu towarowym.

Podczas poniedziałkowej wizyty w katowickim centrum dowodzenia operacjami PKP Cargo minister akcentowała rolę Górnego Śląska w kolejowych przewozach towarowych. Wskazała, że w woj. śląskim wydano w ostatnich latach na infrastrukturę kolejową ponad 2,5 mld zł; w obecnej perspektywie unijnej będzie to 9 mld zł.

Członek zarządu zarządcy kolejowej infrastruktury, spółki PKP PLK i jej dyrektor ds. realizacji inwestycji Marcin Mochocki podał, że znaczna część tej kwoty, ponad 5 mld zł, trafi na "całkowitą przebudowę całego węzła Górnego Śląska, dwóch linii średnicowych, które przecinają tę aglomerację".

Chodzi o połączenia wiodące od Będzina, przez Sosnowiec, Katowice, Tychy, w kierunku Czechowic-Dziedzic i granicy państwa w Zebrzydowicach, a także od Sosnowca-Jęzora, przez Mysłowice, Katowice w stronę Chorzowa i Gliwic.

- W ramach tej inwestycji średnica zostanie rozbudowana o infrastrukturę dedykowaną wyłącznie dla ruchu aglomeracyjnego, dzięki czemu przewoźnicy będą mogli zaoferować zupełnie nową jakość, jeśli chodzi o połączenia aglomeracyjne w całym regionie - ocenił Mochocki.

Rozbudowywany o dwa tory ma być odcinek Będzin-Sosnowiec-Katowice. Rozbudowa do czterech torów planowana jest również z Katowic w kierunku Tychów, a analizowana jeszcze - w kierunku Chorzowa Batorego.

Pozostałe ponad 4 mld zł planowanych inwestycji ma dotyczyć infrastruktury przeznaczonej przede wszystkim dla ruchu towarowego - kluczowej dla sprawnego wywozu towarów z regionu, - Kładziemy dzisiaj nacisk na infrastrukturę towarową, bo to jest bardzo ważne dla Śląska - podkreśliła Wasiak.

Minister przyznała, że już trwający program intensywnych inwestycji kolejowych w regionie "trochę paraliżuje tę sieć". - Dlatego PKP PLK przeznaczyły dodatkowe 100 mln zł, które teraz wydaje, w ciągu trzech miesięcy (...), żeby udrożnić wszystkie ciągi towarowe. Ten program zaczął się w czerwcu i skończy z końcem lata - wskazała szefowa resortu infrastruktury.

"Program poprawy przepustowości na obszarze Górnego Śląska" powstał w uzgodnieniu z ministerstwem i najważniejszymi przewoźnikami towarowymi na przełomie I i II kw. br. Wykonawcy już zostali wyłonieni. - Ta modernizacja infrastruktury skupiona będzie na podstawowych liniach towarowych na terenie Śląska oraz na udostępnieniu nowej infrastruktury na stacjach obsługujących najważniejsze kopalnie w regionie - wyjaśnił Mochocki.

Dopytywany wskazał, że chodzi o "rozbudowę możliwości kluczowych punktów obsługujących ruch towarowy na terenie całej aglomeracji Górnego Śląska". Oznacza to m.in. prace rewitalizacyjne na odcinkach linii kolejowych m.in. w rejonie Dąbrowy Górniczej oraz prace na liniach łączących duże stacje towarowe z poszczególnymi kopalniami.

Prezes PKP Cargo Adam Purwin ocenił, że dodatkowe 100 mln zł "to bardzo pozytywny sygnał dla przewoźników towarowych". Przypomniał przy tym, że w okresie szczytu przewozowego średnia prędkość pociągów towarowych na Śląsku spada do 10 km/h.

Purwin wskazał też w poniedziałek na postęp, który PKP Cargo zrobiły w ostatnich latach w dziedzinie zarządzania przewozami. W katowickiej siedzibie spółki proces ten optymalizowany jest przy pomocą rozwiązań informatycznych; lokomotywy są wyposażone w nadajniki GPS, co umożliwia sprawne nadzorowanie codziennie blisko tysiąca pociągów.

- Tutaj biorą początek nasze najważniejsze trasy nad polskie morze i to właśnie my odpowiadamy za gros przewozów i eksportu polskiego węgla nad morze, ale też obsługujemy wiele połączeń międzynarodowych. Aby to usprawnić w ostatnich miesiącach sfinalizowaliśmy transakcję zakupu czeskiej spółki AWT, a więc Śląsk może patrzeć z większym optymizmem także na południe Europy - uznał Purwin.

Zapowiedział też, że w niedawno wynajętej nowej siedzibie w Katowicach PKP Cargo będą koncentrowały działalność związaną z ekspansją międzynarodową. - Ten ciężar będzie przenosił się tutaj z Warszawy i innych miejsc - wskazał prezes.

Znaczna część zapowiadanych na 9 mld zł inwestycji infrastrukturalnych w woj. śląskim ma być finansowana z europejskiego mechanizmu finansowego "Łącząc Europę". Odpowiedni projekt PKP PLK mają złożyć w konkursie organizowanym przez Komisję Europejską od października br.


Jak wiemy od dawna znowu plany nas ominą. Jak nie teraz to kiedy?
Zapowiedziano "całkowitą przebudowę całego węzła Górnego Śląska". Widać DG poza nim jeśli chodzi o odcinek od Ząbkowic do Będzina. Może w przyszłości część połączeń SKM będzie kończyła się w Będzinie (od strony Katowic).


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zibar
post wto, 30 cze 2015 - 16:49
Post #1545


Sportowa Dąbrowa
*******

Grupa: MODERATOR
Postów: 2,882
Dołączył: śro, 08 lis 06
Skąd: Śródmieście
Nr użytkownika: 267
Płeć: Mężczyzna



Nigdy?
Jeśli w tej perspektywie finansowania nie zostanie to zrealizowane to do DG dotrze ta kolej jak dotarła DTŚ. Marginalizacja miasta trwa. Tylko co na to nasz prezydent i odpowiedzialni za to urzędnicy?


--------------------
pzd
Zibar


>>>>>>Sportowa Dąbrowa<<<<<
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post śro, 29 lip 2015 - 13:32
Post #1546


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



Pamiętamy smile2.gif

CYTAT




Wstyd mi za dworzec w Dąbrowie Górniczej - mówią mieszkańcy

Generalnie ruiny. Po prostu syf i malaria. Miasto słynie z tego brzydkiego budynku dworca, tragedia ? takie opinie panują wśród mieszkańców na temat dworca w centrum Dąbrowy Górniczej.

Danucie Czarniak taki stan dworca bardzo się nie podoba: - To wstyd, żeby miasto praktycznie nie miało dworca. Chyba wszyscy mieszkańcy by chcieli aby tu coś postawili. Jest XXI wiek, a to tak źle wygląda, nawet mniejsze stacyjki mają lepsze dworce. Przydałoby się miejsce gdzie ludzie mogliby poczekać lub coś zjeść, szczególnie gdy pociągi się spóźniają.

- W Dąbrowie Górniczej przydałby się w końcu dworzec z prawdziwego zdarzenia. 3 lata temu gdy sprzątałam pomieszczenia gospodarcze było w miarę dobrze, teraz wszystko jest brudne, brzydkie, przychodzą tam pijaczki i bezdomni. Mogli by chociaż zrobić toaletę ? mówi Marta Hejde.


Pani Zofia Ziemlańska ma bardzo złe zdanie odnośnie dworca ? Jest tutaj bardzo brzydko, nawet na wsiach są ładniejsze dworce. Gdy czasem przyjeżdża do mnie rodzina, to dziwi się co to w ogóle jest. Miasto jest przecież takie piękne, a tu taki budynek w opłakanym stanie. A przecież dworzec powinien być wizytówką miasta. Obecnie ludzie tutaj marzną gdy jest zimno, nie ma nawet toalet. Sosnowiec ma nawet ładny dworzec. Wstydzę się dworca w Dąbrowie.

- Duże miasto ta nasza Dąbrowa. Gdy byłem młody planowano wybudować dworzec niedaleko od centrum, a ten budynek i dworzec w Gołonogu wyburzyć, no ale to nie wyszło. Ludzie przewijają się tutaj często, a nie mają jak schronić się przed złą pogodą. Gdy pada deszcz lub sypie śnieg, wszystko na nich leci, te daszki nie chronią. Przydałaby się chociaż szklana wiata, można byłoby się tam schować i schronić ? opowiada Witold Krzykowski.

Paweł Nagadowski zabiera właśnie swoje córki w podróż pociągiem:

- Miasto super się rozwija, ale tutaj to jest dramat i wstyd. Przecież była to linia Warszawsko-Wiedeńska. Ten dworzec niszczy wizerunek miasta, chyba najwyższa pora by miasto dogadało się z PKP i zrobiła z tym porządek bo na pewno odpycha on ludzi. Wystarczyłoby odremontować ten stary budynek, aby była tam poczekalnia i można było się schować.

Podróżni również mają obiekcje odnośnie dworca. Problemem nie jest tylko stan budynku, jedyna kasa jaka tu stoi, to mała budka Kolei Śląskich: - Kasa jest tylko w małej budce i raczej nie dostanę tego biletu, którego chce, trochę kiepsko ? mówi pani Joanna, która chciała skorzystać z dworca w Dąbrowie.

Anna Biedak mieszka w Ogrodzieńcu, przez najbliższy rok będzie na dworcu częściej, gdy nie ma dojazdu to jeździ pociągiem: - Dworzec w Dąbrowie mi się nie podoba, jest straszny i niechlujny. Ten budynek to powinni zburzyć. Według mnie to karygodne żeby doprowadzić do takiego stanu i o to nie dbać, przecież mamy XXI wiek. Dawniej były piękne dworce i do tego zadbane, więc nie tylko ten dworzec jest tragedią. Człowiek wjeżdżający tutaj nie wie czy to już miasto, sama nie raz musiałam się dobrze przyglądać. Gdy wychodzi się z pociągu człowiek czuje się jak na peryferiach, a wystarczy zrobić kilka kroków i można zobaczyć duże, piękne miasto. Z peronu dworca w centrum nie widać, że miasto się rozwija. A widzę, że jest tu sporo miejsca do wykorzystania. Byłam w Urzędzie Miasta i jest po prostu wspaniały, jakby zestawić te dwa miejsca to byłaby masakra.

O plany odnośnie budowy dworca zapytaliśmy Urząd Miasta.

- Od lat próbujemy z PKP wypracować kompromis w kwestii dworca. Podpisaliśmy nawet porozumienie, w którym na siebie wzięliśmy opracowanie i sfinansowanie koncepcji zagospodarowania całego terenu wokół budynku w centrum, jednak kolej z tego porozumienia się wycofała. Sprawy nie ułatwia podział PKP na spółki, które same ze sobą nie mogą dojść do porozumienia ? informuje Anna Zubko z biura prasowego


- Niedawno dostaliśmy propozycję przejęcia dworca w Ząbkowicach, ale za rzekome długi PKP. Kolej żadnych zobowiązań wobec miasta jednak nie ma. Dostaliśmy też propozycję przejęcia budynku dworca w centrum (w międzytorzu). Ale co miasto może zrobić z terenem otoczonym torami? Żeby zbudować jakikolwiek dojazd i tak musimy mieć zgodę PKP. Budynki dąbrowskich dworców są praktycznie w ruinie, a oddanie ich za darmo niczego nie rozwiązuje, bo potrzebne są miliony na ich odbudowę. Dzisiaj dla nas najważniejszy jest przyzwoity peron w centrum, o który obecnie zabiegamy ? dodaje.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szer
post śro, 29 lip 2015 - 15:26
Post #1547


UZYTKOWNIK
*******

Grupa: FdZD
Postów: 2,625
Dołączył: śro, 13 lip 05
Skąd: Mydlice Południe
Nr użytkownika: 152
Płeć: Mężczyzna
GG: 7413760 status gadu-gadu



CYTAT
- Niedawno dostaliśmy propozycję przejęcia dworca w Ząbkowicach, ale za rzekome długi PKP. Kolej żadnych zobowiązań wobec miasta jednak nie ma. Dostaliśmy też propozycję przejęcia budynku dworca w centrum (w międzytorzu). Ale co miasto może zrobić z terenem otoczonym torami? Żeby zbudować jakikolwiek dojazd i tak musimy mieć zgodę PKP. Budynki dąbrowskich dworców są praktycznie w ruinie, a oddanie ich za darmo niczego nie rozwiązuje, bo potrzebne są miliony na ich odbudowę. Dzisiaj dla nas najważniejszy jest przyzwoity peron w centrum, o który obecnie zabiegamy ? dodaje.


PKP chciało oddać dworzec za umorzenie długów, których nie mają, czyli jakby nie patrzeć za darmo i miasto nie brało/bierze?


--------------------
33001,04
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leszek
post śro, 29 lip 2015 - 19:19
Post #1548


UZYTKOWNIK
*******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,978
Dołączył: sob, 01 kwi 06
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 197
Płeć: Mężczyzna
GG: 2519362 status gadu-gadu



To podstęp - za darmo to można w ryj dostać laugh.gif
A tak serio - gdyby oddali dworzec za nieistniejące długi (załóżmy, że 500 tysi), po jakimś czasie kolej mogłaby dojść do wniosku, że skoro długu nie mieli, a miasto przejęło budynek - UM ma zwrócić kolei te 500 tysi, bo w końcu na tyle wyceniono dworzec...


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bathurst
post czw, 30 lip 2015 - 13:15
Post #1549


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,221
Dołączył: czw, 22 kwi 04
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 80
Płeć: Mężczyzna



Mielibyśmy wtedy do czynienia z wyższą ekwilibrystyką bezczelności smile.gif W sumie scenariusz dosyć realny..


--------------------
Moje osobiste i subiektywne spojrzenie na Dąbrowę Górniczą - zapraszam

www.facebook.com/blogdabrowski.blogspot i http://blogdabrowski.blogspot.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leszek
post czw, 30 lip 2015 - 14:25
Post #1550


UZYTKOWNIK
*******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,978
Dołączył: sob, 01 kwi 06
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 197
Płeć: Mężczyzna
GG: 2519362 status gadu-gadu



Coś mi kołacze, że podobnie było w którejś gminie w związku z podatkami od kopalni (bo niedawno część z nich zostało uznana za nienależne i gminy muszą zwracać pobrane kwoty), ale głowy nie dam (być może tylko ktoś snuł podobne jak ja przypuszczenia).


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
matidg
post czw, 30 lip 2015 - 19:48
Post #1551


UZYTKOWNIK
****

Grupa: Użytkownik
Postów: 385
Dołączył: sob, 15 mar 08
Skąd: Dąbrowa Górnicza Mydlice
Nr użytkownika: 1,162
Płeć: Mężczyzna
GG: 5107261 status gadu-gadu



Oferta sprzedaży dworca w centrum znaleziona na stronie pkp
CYTAT
Dąbrowa Górnicza, ul. Kolejowa, dworzec PKP

Adres:
Kolejowa, Dąbrowa Górnicza 41-300

Cena:
560000.00 zł (orientacyjna)

Tryb sprzedaży:
przetarg ustny nieograniczony

Powierzchnia gruntu:
2482.00 m

Powierzchnia budynków/lokali:
723.00 m

Opis nieruchomości:
Nieruchomość zabudowana dwoma budynkami, budynkiem dawnych kas i poczekalni PKP o
powierzchni użytkowej 665 m oraz budynkiem gospodarczym o powierzchni 57 m.
Dzięki korzystnemu położeniu komunikacyjnemu nieruchomość pozwala na wiele
możliwości zagospodarowania komercyjno-usługowego.


Ten post edytował matidg czw, 30 lip 2015 - 19:50
Go to the top of the page
 
+Quote Post
signaal
post nie, 02 sie 2015 - 15:02
Post #1552


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 805
Dołączył: pią, 08 sty 10
Nr użytkownika: 3,645
Płeć: Mężczyzna
GG: 3867643 status gadu-gadu



Dworzec robi się zbędny coraz bardziej. Przewozy Regionalne likwidują pociągi Interregio, które miały w zwyczaju zatrzymywać się w DG.


--------------------
www.czerwonesamochody.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BogorJan
post pon, 03 sie 2015 - 09:14
Post #1553


UZYTKOWNIK
**

Grupa: Użytkownik
Postów: 76
Dołączył: sob, 29 mar 14
Skąd: Łęknica
Nr użytkownika: 5,378
Płeć: Mężczyzna



Ostatnio zauważyłem SOK-istów (Służba Ochrony Kolei) w dwóch miejscach:
1. pomiędzy ulicą Folwarczną a Przodowników, nielegalne przejście przez torowisko (bieda dla tych co wracali na nogach Pogorii
2. przejście z Zagłębia Dąbrowskiego na działki również nielegalne przejście przez torowisko,
szeroko rozumiana profilaktyka,
kto szedł od strony Łęknic ten załapał upomnienie albo musiał iść na przejazd na Wróblewskiego.

Co do dworców w DG jeśli chcemy to na starych pocztówkach można powspominać jakie kiedyś były ładne.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xMarcinx
post pon, 03 sie 2015 - 16:33
Post #1554


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,493
Dołączył: czw, 20 lis 08
Skąd: DG
Nr użytkownika: 2,576
Płeć: Mężczyzna



Na zagłębia dąbrowskiego łapanie pieszych to kpina, jedno przejście 2km drugie z dobry kilometr. Już widzę jak ten dziadek lub babcia z domków ciśnie w upał te 4 km by dostać się do lekarza lub sklepów na Wybickiego. Lepiej by pogonili tych debili w PKP by zrobić tam cywilizowane przejście dla pieszych jak na zielonej.

Ten post edytował xMarcinx pon, 03 sie 2015 - 16:50
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leszek
post pon, 03 sie 2015 - 17:06
Post #1555


UZYTKOWNIK
*******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,978
Dołączył: sob, 01 kwi 06
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 197
Płeć: Mężczyzna
GG: 2519362 status gadu-gadu



Ale widzisz "drobną" różnicę w natężeniu ruchu na linii Katowice-Warszawa w porównaniu ze zlikwidowanymi torami na Zielonej?
BTW - od rogu Podłęknickiej i Wróblewskiego (jeśli google earth nie kłamie, dalej na wschód są już ogródki działkowe) do przejścia na Urbańskiego jest trochę ponad 500 metrów, a cały odcinek od przejazdu przy przystanku w Gołonogu do Urbańskiego to mniej niż 1500 metrów. Od Urbańskiego do przejścia pod torami na wysokości Granicznej jest mniej niż 600 metrów, zaraz dalej jest wiadukt nad torami.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xMarcinx
post wto, 04 sie 2015 - 20:13
Post #1556


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,493
Dołączył: czw, 20 lis 08
Skąd: DG
Nr użytkownika: 2,576
Płeć: Mężczyzna



Co nie zmienia faktu, ze i na bardziej ruchliwych trasach sa sygnalizatory i przejścia dla pieszych. Tu nie chodzi o to czy jest 600 czy 1500 metrów a o podejście do obywateli, które jest bulwersujące. Z tego dzikiego przejścia korzystają też mieszkańcy łęknic by pieszo wydostać się z wioski do względnej cywilizacji.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vacu
post wto, 04 sie 2015 - 23:51
Post #1557


Smokin' nigga
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,125
Dołączył: sob, 01 maj 04
Skąd: DG Centrum
Nr użytkownika: 85
Płeć: Mężczyzna
GG: 2275899 status gadu-gadu
Tlen: vacu status tlen



CYTAT(xMarcinx @ wto, 04 sie 2015 - 21:13) *
Co nie zmienia faktu, ze i na bardziej ruchliwych trasach sa sygnalizatory i przejścia dla pieszych. Tu nie chodzi o to czy jest 600 czy 1500 metrów a o podejście do obywateli, które jest bulwersujące. Z tego dzikiego przejścia korzystają też mieszkańcy łęknic by pieszo wydostać się z wioski do względnej cywilizacji.

Wyobrażam sobie, choć specjalistą nie jestem (nie znam się ale się wypowiem tongue.gif), że takie przejście to nie tylko ułożenie kilku metrów kostki i postawienie barierek ale zapewne też aktualizacji różnego typu instrukcji i sygnalizacji dla maszynistów. Może są jakieś ograniczenia prędkości na przejściach (?) a wtedy i czasy przejazdu trzeba by zaktualizować, jeśli tak to już kilka różnych spółek musiałoby się dogadać. Mnie się wydaje, że to dlatego często przymyka się oko na dzikie przejścia, bo za dużo zachodu z ich usankcjonowaniem (choć jak widać tu nie przymykają). Inna rzecz, że jak już chcemy podnosić prędkości to warto by było o tych pieszych pomyśleć.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mały77
post śro, 05 sie 2015 - 06:41
Post #1558


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,113
Dołączył: czw, 19 lis 09
Nr użytkownika: 3,566
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(xMarcinx @ wto, 04 sie 2015 - 21:13) *
Z tego dzikiego przejścia korzystają też mieszkańcy łęknic by pieszo wydostać się z wioski do względnej cywilizacji.

Po pierwsze - nazwy dzielnic pisze się wielką literą wink.gif
Po drugie - Łęknice to nie wioska tylko dobrze skomunikowana wypoczynkowa dzielnica Dąbrowy Górniczej wink.gif
Ale masz rację - część mieszkańców Łęknic też korzysta z tego przejścia, chociaż większość to użytkownicy działek.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leszek
post śro, 05 sie 2015 - 08:56
Post #1559


UZYTKOWNIK
*******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,978
Dołączył: sob, 01 kwi 06
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 197
Płeć: Mężczyzna
GG: 2519362 status gadu-gadu



CYTAT(vacu @ wto, 04 sie 2015 - 23:51) *
CYTAT(xMarcinx @ wto, 04 sie 2015 - 21:13) *
Co nie zmienia faktu, ze i na bardziej ruchliwych trasach sa sygnalizatory i przejścia dla pieszych. Tu nie chodzi o to czy jest 600 czy 1500 metrów a o podejście do obywateli, które jest bulwersujące. Z tego dzikiego przejścia korzystają też mieszkańcy łęknic by pieszo wydostać się z wioski do względnej cywilizacji.

Wyobrażam sobie, choć specjalistą nie jestem (nie znam się ale się wypowiem tongue.gif), że takie przejście to nie tylko ułożenie kilku metrów kostki i postawienie barierek


To chyba aktualne przepisy:
CYTAT
Dz.U.1998.151.987
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ
z dnia 10 września 1998 r.
w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe i ich usytuowanie.
[...]
§100.1.Na liniach o niewielkim natężeniu ruchu pociągów możliwe jest wykonywanie naziemnych przejść przez tory kolejowe dla pieszych i ruchu bagażowego, zwanych dalej "przejściami". Przejścia powinny być zlokalizowane w miejscach zapewniających dobrą widoczność linii kolejowej w obu kierunkach. Liczba przejść powinna wynikać z natężenia ruchu pieszego lub bagażowego.
2.Przejścia przez więcej niż trzy tory kolejowe, przejścia przez tor, gdzie prędkość przejeżdżających pociągów przekracza 15 km/h, oraz przy braku widoczności nadjeżdżających pociągów, powinny być zabezpieczone zaporami zamykanymi na czas przejazdu pociągu oraz wyposażone w sygnalizację świetlną i dźwiękową.
[...]

snf (51).gif

Nie chce mi się teraz szukać, ale obawiam się, że ta i tak linia nie podpada pod "niewielkie natężenie ruchu" (czyli w ogóle nie można zrobić przejścia naziemnego), ale nawet jeśli - już widzę, jak stawiają zapory, bo ludziom się nie chce przejść kilkuset metrów.

Ten post edytował Leszek śro, 05 sie 2015 - 08:58


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BogorJan
post śro, 05 sie 2015 - 09:21
Post #1560


UZYTKOWNIK
**

Grupa: Użytkownik
Postów: 76
Dołączył: sob, 29 mar 14
Skąd: Łęknica
Nr użytkownika: 5,378
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(Mały77 @ śro, 05 sie 2015 - 07:41) *
CYTAT(xMarcinx @ wto, 04 sie 2015 - 21:13) *
Z tego dzikiego przejścia korzystają też mieszkańcy łęknic by pieszo wydostać się z wioski do względnej cywilizacji.

Po pierwsze - nazwy dzielnic pisze się wielką literą wink.gif
Po drugie - Łęknice to nie wioska tylko dobrze skomunikowana wypoczynkowa dzielnica Dąbrowy Górniczej wink.gif
Ale masz rację - część mieszkańców Łęknic też korzysta z tego przejścia, chociaż większość to użytkownicy działek.


Bardzo dziękuję Mały77 z ust mi to wyjąłeś.
Ponadto z tego przejścia korzysta bardzo dużo osób nie tylko z działek czy Łęknic,
spodziewam się że jak się dogadają to zastawią przejście od strony działek siatką z dwóch stron i się skończy, chodzenie na skróty.
Odkąd mieszkam na Ł. czyli 1984r, korzystało się z tego przejścia a jeździło tych pociągów znacznie więcej do tego jeszcze była trzecie tory na HK.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

152 Stron V  « < 76 77 78 79 80 > » 
Reply to this topicStart new topic
7 Użytkowników czyta ten temat (7 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 

Mapa forum
RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: wtorek, 14 października 2025 - 09:06
FMDG - Razem od 2003
Dąbrowa Górnicza