IPB

Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

152 Stron V  « < 69 70 71 72 73 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Dworzec PKP i centra przesiadkowe, oraz infrastruktura kolejowa w DG
Ocena 5 V
signaal
post pią, 07 lis 2014 - 15:51
Post #1401


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 805
Dołączył: pią, 08 sty 10
Nr użytkownika: 3,645
Płeć: Mężczyzna
GG: 3867643 status gadu-gadu



CYTAT
Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe, odpowiedzialna za wygląd dworców i peronów, rozpoczęła remont stacji kolejowej w Świętochłowicach.
Artykuł otwarty
Wyremontowany zostanie peron, wiaty oraz przejścia pod torami przy ul. Dworcowej. Inwestycja powinna zakończyć się pod koniec roku. - Naszym zadaniem jest wymiana pokrycia dachowego wraz z podbitką, piaskowanie konstrukcji stalowej i poprawa krawędzi peronowych. Wykonamy także lifting przejścia podziemnego i zabezpieczymy jego ściany powłoką antygraffiti - wylicza Maciej Kubarski, kierownik robót.

Dotychczas zdemontowano część drewnianej konstrukcji.

Cały tekst: http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35063...l#ixzz3IOWQu2sA


To zaczynają być jawne jaja.


--------------------
www.czerwonesamochody.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rokko31
post pią, 07 lis 2014 - 15:58
Post #1402


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 694
Dołączył: nie, 26 lis 06
Skąd: DG
Nr użytkownika: 337
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(signaal @ pią, 07 lis 2014 - 15:51) *
CYTAT
Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe, odpowiedzialna za wygląd dworców i peronów, rozpoczęła remont stacji kolejowej w Świętochłowicach.
Artykuł otwarty
Wyremontowany zostanie peron, wiaty oraz przejścia pod torami przy ul. Dworcowej. Inwestycja powinna zakończyć się pod koniec roku. - Naszym zadaniem jest wymiana pokrycia dachowego wraz z podbitką, piaskowanie konstrukcji stalowej i poprawa krawędzi peronowych. Wykonamy także lifting przejścia podziemnego i zabezpieczymy jego ściany powłoką antygraffiti - wylicza Maciej Kubarski, kierownik robót.

Dotychczas zdemontowano część drewnianej konstrukcji.

Cały tekst: http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35063...l#ixzz3IOWQu2sA


To zaczynają być jawne jaja.

A może dla Dąbrowy szykują mego inwestycję dlatego nic nie robią na razie... wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Prosty
post pią, 07 lis 2014 - 16:44
Post #1403


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 802
Dołączył: pon, 26 lis 07
Skąd: Strzemieszyce
Nr użytkownika: 902
Płeć: Mężczyzna
Tlen: prosty3 status tlen



http://swietochlowice.naszemiasto.pl/artyk...rt,t,id,tm.html

to cos powiazane w artykule, data niezbyt odlegla, a jednak cos robia i to na stacji o mniejszym znaczeniu niz DG
wstawie cytat dla leniwych
CYTAT
- W najbliższym czasie PKP Polskie Linie Kolejowe SA nie planują remontu peronu w Świętochłowicach. W połowie lat 90 - tych został przeprowadzony remont krawędzi peronowych oraz została uszczelniona wiata peronowa - informuje Jacek Karniewski z zespołu prasowego PKP PLK. W urzędzie miasta starają się, aby peron w Świętochłowicach wyglądał lepiej, ale ich możliwości kończą się na prośbach i apelach, bo peron jest własnością PKP PLK.


perony beda robione w naszym miescie na trasie remontu z projektu Zawiercie - Szczakowa, z tego co wiem nawet DG Poludniowa, mimo jednego pociagu dziennie obecnie
moze ktos napisze zapytanie jako osoba prywatna do PLK czy beda jakies prace przewidziane ? chociaz pewnie jakby byly to juz uzyto by to do kampanii wink.gif

Ten post edytował Prosty pią, 07 lis 2014 - 16:44


--------------------
07/08 :))
Go to the top of the page
 
+Quote Post
danielmdc
post pią, 07 lis 2014 - 17:15
Post #1404


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 571
Dołączył: wto, 15 sty 13
Skąd: Zagłębie Dąbrowskie
Nr użytkownika: 5,133
Płeć: Mężczyzna



Odpowiedź jest banalna po co mają remontować coś co będzie zlikwidowane wink.gif Taki żarcik spiskowy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xMarcinx
post pią, 07 lis 2014 - 19:20
Post #1405


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,493
Dołączył: czw, 20 lis 08
Skąd: DG
Nr użytkownika: 2,576
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(Rokko31 @ pią, 07 lis 2014 - 15:58) *
A może dla Dąbrowy szykują mego inwestycję dlatego nic nie robią na razie... wink.gif


zaczynam sie bac, kolejna bizantyjska inwestycja jak pentagon? czyli co 2 tory i 5 peronow (tak na zapas) i mały 5000m2 pasaz handlowy z powieszchnia do wynajecia za 25zl/m2 dla znajomych inwestora? Oczywiscie na koszt mieszkańców. Pewnie nie jeden podpity mieszkaniec bedzina bedzie nam zazdroscil, tylko czy przy inwestcjach miejskich chodzi o to by miasta oscienne nam zazdroscily czy moze cos wiecej?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
prezes
post sob, 08 lis 2014 - 02:55
Post #1406


UZYTKOWNIK
****

Grupa: Użytkownik
Postów: 369
Dołączył: wto, 14 mar 06
Skąd: Łosień / Gołonóg
Nr użytkownika: 192
Płeć: Mężczyzna



stoję sobie dzisiaj po 20 na przejeździe na Konopnickiej, a tu Pendolino przejeżdża smile2.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mały77
post sob, 08 lis 2014 - 09:25
Post #1407


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,113
Dołączył: czw, 19 lis 09
Nr użytkownika: 3,566
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(prezes @ sob, 08 lis 2014 - 02:55) *
stoję sobie dzisiaj po 20 na przejeździe na Konopnickiej, a tu Pendolino przejeżdża smile2.gif

Niemożliwe - Pendolino jeździ z taką prędkością, że nie mogłeś go zobaczyć wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sebastian22
post sob, 08 lis 2014 - 13:58
Post #1408


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,944
Dołączył: śro, 16 lis 05
Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe)
Nr użytkownika: 169
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(Mały77 @ sob, 08 lis 2014 - 09:25) *
CYTAT(prezes @ sob, 08 lis 2014 - 02:55) *
stoję sobie dzisiaj po 20 na przejeździe na Konopnickiej, a tu Pendolino przejeżdża smile2.gif

Niemożliwe - Pendolino jeździ z taką prędkością, że nie mogłeś go zobaczyć wink.gif

no coz, za ponad miesiac od 14.12 bedzie to normalny widok ;p pewno zapoznanie trasy albo jakies inne testy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rokko31
post sob, 08 lis 2014 - 14:09
Post #1409


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 694
Dołączył: nie, 26 lis 06
Skąd: DG
Nr użytkownika: 337
Płeć: Mężczyzna



Jak ktoś z Dąbrowy będzie miał okazje przejechać się to dajcie znać jakie wrażenia... rolleyes.gif

Ten post edytował Rokko31 sob, 08 lis 2014 - 14:10
Go to the top of the page
 
+Quote Post
signaal
post pon, 10 lis 2014 - 19:03
Post #1410


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 805
Dołączył: pią, 08 sty 10
Nr użytkownika: 3,645
Płeć: Mężczyzna
GG: 3867643 status gadu-gadu



CYTAT
Kolejarze finiszują z pracami remontowymi na odcinku Ruda Śląska Chebzie - Zabrze. Jednak na dobre ekipy remontowe wyniosą się dopiero w przyszłym roku. Wtedy na najbardziej obleganej trasie Katowice - Gliwice pasażerowie pojadą o około 10 minut krócej
Artykuł otwarty
Remont siedmiokilometrowego odcinka między stacjami Ruda Śląska Chebzie, Ruda Śląska i Zabrze rozpoczął się na początku kwietnia. Kolejowa linia, podobnie jak w przypadku wcześniej przeprowadzonych remontów na trasie między Katowicami i Gliwicami, została właściwie wybudowana od nowa. Najpierw robotnicy zerwali większość starych szyn i drewnianych podkładów. Nowe podkłady są trwalsze, bo zostały wykonane z betonu. Natomiast szyny zostały ułożone z dłuższych fragmentów, a to oznacza, że pociągi nie będą stukotały. Wymienione zostały także niektóre elementy sieci trakcyjnej i urządzenia sterowania ruchem.

Perony wyładniały

Te wszystkie zmiany poprawią nie tylko bezpieczeństwo i komfort podróżowania, ale co ważne - pozwolą pociągom jechać szybciej. Zamiast pięćdziesięciu kilometrów na godzinę będą mogły pojechać dwa razy szybciej.

Wyładniały też perony na stacjach w Rudzie Śląskiej i Rudzie Śląskiej Chebziu.

Remont torów i rewitalizacja peronów (całość kosztuje około 40 mln zł) ma się zakończyć w grudniu. - Prace na pewno zakończymy do 14 grudnia. Chodzi o to, żeby wyremontowany odcinek był gotowy wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy - podkreśla Jacek Karniewski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe. Do końca roku potrwają też remonty peronów na stacjach w Świętochłowicach i Chorzowie Batorym. Tutaj jednak zakres prac jest o wiele mniejszy, a kolejarze mówią jedynie o "liftingu".

Szybciej o 10 min

Zakończenie remontu na odcinku Ruda Śląska Chebzie - Ruda Śląska - Zabrze nie oznacza jednak, że ekipy remontowe znikną z trasy Katowice - Gliwice. Na odnowienie czeka jeszcze 6-kilometrowy odcinek z Katowic do Chorzowa Batorego. W tym przypadku zakres prac będzie taki sam, a remont rozpocznie się wiosną przyszłego roku i zakończy jesienią. To oznacza kolejne utrudnienia dla pasażerów, ale kolejarze przekonują, że cierpliwość zostanie nagrodzona. - W rozkładzie 2012-2013, czyli przed rozpoczęciem rewitalizacji odcinka Katowice - Gliwice, pociągi pokonywały tę trasę w około 41 minut. Pod koniec przyszłego roku, dzięki wszystkim remontom, ten czas skróci się o około 10 minut - mówi Karniewski.

Cały tekst: http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,72739...l#ixzz3Igq89rg9

Czy poza Dąbrową i Gołonogiem będzie na odcinku Gliwice - Częstochowa jakaś stacja bez remontu?


--------------------
www.czerwonesamochody.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
menago
post pon, 10 lis 2014 - 19:51
Post #1411


UZYTKOWNIK
****

Grupa: Użytkownik
Postów: 497
Dołączył: pon, 01 paź 07
Skąd: reden
Nr użytkownika: 818
Płeć: Mężczyzna



Masłońskie Natalin?biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leszek
post pon, 10 lis 2014 - 20:10
Post #1412


UZYTKOWNIK
*******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,978
Dołączył: sob, 01 kwi 06
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 197
Płeć: Mężczyzna
GG: 2519362 status gadu-gadu



Katowice Zawodzie? Katowice Szopienice Południowe? Będzin? Będzin Ksawera? Chruszczobród?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Prosty
post pon, 10 lis 2014 - 21:17
Post #1413


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 802
Dołączył: pon, 26 lis 07
Skąd: Strzemieszyce
Nr użytkownika: 902
Płeć: Mężczyzna
Tlen: prosty3 status tlen



Chruszczobrod powinien byc robiony w ramach Jaworzno Szczakowa - Zawiercie, reszta z wymienionych wedlug moich informacji zostanie bez zmian

ciekawostka wink.gif
CYTAT
Prezydent Legionowa: Nie polecam budowy dworców

http://www.rynek-kolejowy.pl/54643/prezyde...wy_dworcow.html

Ten post edytował Prosty pon, 10 lis 2014 - 21:18


--------------------
07/08 :))
Go to the top of the page
 
+Quote Post
menago
post pon, 10 lis 2014 - 23:02
Post #1414


UZYTKOWNIK
****

Grupa: Użytkownik
Postów: 497
Dołączył: pon, 01 paź 07
Skąd: reden
Nr użytkownika: 818
Płeć: Mężczyzna



Chruszczobrod jest albo juz zrobiony, albo na ukonczeniu.

Jeszcze chyba Katowice Zaleze nie ruszone...

Ten post edytował menago pon, 10 lis 2014 - 23:03
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dave
post wto, 11 lis 2014 - 10:54
Post #1415


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: FdZD
Postów: 962
Dołączył: śro, 31 sty 07
Skąd: D.G. Mydlice Północ
Nr użytkownika: 432
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(Sebastian22 @ sob, 08 lis 2014 - 13:58) *
CYTAT(Mały77 @ sob, 08 lis 2014 - 09:25) *
CYTAT(prezes @ sob, 08 lis 2014 - 02:55) *
stoję sobie dzisiaj po 20 na przejeździe na Konopnickiej, a tu Pendolino przejeżdża smile2.gif

Niemożliwe - Pendolino jeździ z taką prędkością, że nie mogłeś go zobaczyć wink.gif

no coz, za ponad miesiac od 14.12 bedzie to normalny widok ;p pewno zapoznanie trasy albo jakies inne testy


Żadne zapoznanie trasy (przecie trasa jest odwieczna i "każdy" ją zna wink.gif ), tylko wymuszone "jazdy testowe" - nim dany pociąg zostanie dopuszczony ostatecznie do ruchu i przewozu ludzi, musi wyjeździć min, 5000 (!) km. Cholera wie po co, ale musi. Mimo, że do tego czasu jeździł już kupę razy w różnych innych testach.

A "Pendek" przez DG (od Wawy do Katowic po jego trasie przyszłego kursowania oraz z wjazdem do Częstochowy) jeździ już od co najmniej miesiąca niemal codziennie i to po 2-3 pociągi smile2.gif

Rokko31!

Ja nim w tym miesiącu powinienem jechać z Wawy do Katowic lub na odwrót. Miałem 31 października już jechać to odwołali! angry2.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post wto, 11 lis 2014 - 20:59
Post #1416


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



Już kiedyś pisałem, że grozi nam to, że do 2020 roku nie rusza nawet peronów w centrum i Gołonogu, jeśli nie pojawi się jakiś nowy projekt (nasze woj. ma problem z UE, że chcą za dużo na drogi, a za mało na kolej, więc nie wiadomo czy to będzie ostateczne).
Z jednej strony wyremontowana trasa skończy się w Ząbkowicach, a z drugiej strony w Będzinie (do remontu odcinek od Będzina, przez Katowice, Tychy, Czechowice).

Pojawią się tylko te elektroniczne tablice.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szer
post śro, 12 lis 2014 - 11:07
Post #1417


UZYTKOWNIK
*******

Grupa: FdZD
Postów: 2,625
Dołączył: śro, 13 lip 05
Skąd: Mydlice Południe
Nr użytkownika: 152
Płeć: Mężczyzna
GG: 7413760 status gadu-gadu



Tutaj macie przejazd Pendolino z Warszawy do Katowic
https://www.youtube.com/watch?v=EnooRBI_K-w


--------------------
33001,04
Go to the top of the page
 
+Quote Post
matidg
post czw, 13 lis 2014 - 17:37
Post #1418


UZYTKOWNIK
****

Grupa: Użytkownik
Postów: 385
Dołączył: sob, 15 mar 08
Skąd: Dąbrowa Górnicza Mydlice
Nr użytkownika: 1,162
Płeć: Mężczyzna
GG: 5107261 status gadu-gadu



CYTAT
Dąbrowa Górnicza dworce PKP: pomysły kandydatów na prezydenta na dąbrowskie dworce. Dobre?

Dąbrowa Górnicza dworce PKP. Dąbrowa Górnicza jest jedynym miastem zagłębiowskim, w którym nie ma ani jednego dworca kolejowego, w którym w normalnych warunkach można poczekać na pociąg czy kupić bilety. To znaczy budynki dworcowe są. I to aż cztery (w centrum, Gołonogu, Ząbkowicach i Strzemieszycach), a nawet pięć (wliczając w to ten na międzytorzu w centrum), ale dziś wszystkie niszczeją, zamknięte na cztery spusty. Sosnowiec, Będzin i Zawiercie doskonale poradziły sobie z tym problemem i w tych miastach wyremontowane dworce cieszą pasażerów.

Dąbrowa Górnicza dworce PKP: pomysły kandydatów na prezydenta na dąbrowskie dworce. Dobre?

W Dąbrowie Górniczej nic nie da się zadaniem lokalnych władz zrobić. Tymczasem wszyscy kandydaci do urzędu prezydenta miasta deklarują, że jeśli zostaną wybrani przez mieszkańców, to oni sobie szybko poradzą z tym wyzwaniem i dworce będą działać. Sprawdziliśmy więc, jakie mają na to pomysły i czy są one realne. Zobaczcie!

TOMASZ PASEK - KWW DWS Niezależni Tomasza Paska

Negocjacje z PKP ws. kompleksowej modernizacji dąbrowskich dworców kolejowych to absolutny priorytet nadchodzącej kadencji samorządu. Od kilku lat kolej prowadzi szeroko zakrojony program modernizacji dworców. Inwestycje toczą się nie tylko w wielkich miastach. Zajrzyjmy chociaż do Myszkowa, Pszczyny, Zawiercia. W Sosnowcu właśnie dworzec nieco się odświeża. W końcu ruszyła sprawa niszczejącego, zabytkowego dworca w Maczkach. W Dąbrowie Górniczej nie dzieje się nic. Warto skorzystać z doświadczeń sąsiadów (Myszkowa, Pszczyny, Zawiercia) i zapytać jak przebiega współpraca z PKP, na co zwracać uwagę. Przede wszystkim jednak należy stworzyć konkretną propozycję zmian dworcowej infrastruktury i udać się z nią na rozmowy w PKP. Głos w tej sprawie powinni zabrać mieszkańcy. Zorganizujmy więc szeroko zakrojone konsultacje społeczne, warsztaty, internetowe głosowanie. Chcę wiedzieć jak dworzec wyobrażają sobie mieszkańcy. Może wystarczą nowoczesne wiaty na peronach?

Może w budynku dworca należy urządzić tętniący życie ośrodek kultury dla młodzieży? Mogłaby to być siedziba np. Młodzieżowego Ośrodka Pracy Twórczej. Być może mieszkańcy mają zupełnie inne pomysły i oczekiwania. Jednak nie dowiemy się tego, jeśli nie spytamy. W zależności od przeznaczenia budynku dworcowego należałoby też poszukać źródeł finansowania inwestycji i wspomóc PKP w pozyskiwaniu środków strukturalnych lub szukaniu inwestorów strategicznych.

„Uzbrojeni” w poparcie mieszkańców i konkretne propozycje będziemy prowadzić negocjacje z koleją na zupełnie innym poziomie.

********************************************************************************

JERZY BORKOWSKI - KWW Jerzego Borkowskiego

Według mojej wiedzy, na dzień dzisiejszy nie uregulowane do końca są sprawy formalno-prawne dworca kolejowego w Dąbrowie Górniczej, ja już w 2012 r. zwracałem się z interpelacją poselską do Ministra Infrastruktury w sprawie naszego dworca, w ocenie PKP S.A. jak również Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej zbycie tego obiektu na rzecz samorządu, względnie dzierżawa wieloletnia przez gminę, byłyby najodpowiedniejszą formą zagospodarowania dworca kolejowego w Dąbrowie Górniczej, gwarantującą jego właściwe wykorzystanie i przebudowę, taką odpowiedź otrzymałem od p.Tadeusza Jarmuziewicza, Sekretarza Stanu w Ministerstwie Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej. I dokładnie w takim kierunku będę zmierzał jako prezydent Dąbrowy Górniczej,dobre sprzyjające okoliczności przy nowym rozdziale środków unijnych, z szczególnym naciskiem na rozbudowę infrastruktury kolejowej, po zakończeniu modernizacji dróg na pewno będą pomocne w realizacji planu przejęcia i remontu dworca kolejowego w Dąbrowie Górniczej.Nie wyobrażam sobie aby ten piękny budynek , który znajduje się przy peronie dawnego dworca kolei Warszawsko-Wiedeńskiej dalej niszczał i popadał w ruinę.

********************************************************************************

MAREK WĘGRZYNOWICZ KW Platforma Obywatelska RP

Budowa dworca kolejowego jest kluczowym ogniwem mojego programu wyborczego. Kwestią rozwiązania tego problemu interesowałem się już wcześniej m.in. prowadząc rozmowy z gospodarzami gmin i miast, które dokonały inwestycji w tego typu infrastrukturę, potrzebną nam wszystkim. Podkreślić w tym miejscu należy, że władze PKP dokonują inwestycji w tym zakresie w miejscach, gdzie samorządy otwarte są na współpracę. Z uzyskanych przeze mnie informacji wynika, że PKP posiada środki na tego typu inwestycje, jednak samorząd powinien rozważyć partycypowanie w kosztach utrzymania całej infrastruktury. Można wybudować dworzec z funkcją handlowo-usługową, gastronomiczną lub też na terenie dworca umieścić np. punkty informacji miejskiej, wówczas inwestycja może okaże się efektywna. Pomysłów na rozwiązanie problemu z brakiem dworca kolejowego w Dąbrowie Górniczej mam wiele i jeśli wyborcy obdarzą mnie zaufaniem i wybiorą mnie na urząd prezydenta Dąbrowy Górniczej, doprowadzę do budowy nowego dworca, tak jak ich zapewniałem w moim programie wyborczym. Jeśli wyborcy zdecydują o wyborze innego kandydata, także dla dobra mojego miasta i jego mieszkańców podzielę się z nim zdobytą wiedzą i pomysłami w tym zakresie, jednak zapewniam Państwa, że dokładny opis rozwiązania tego problemu nie może być zawarty w kilku zdaniach, gdyż gdyby budowa dworca nie była sprawą problematyczną, zapewne obecny dworzec nie wyglądałby tak, jak wygląda.

********************************************************************************

MAŁGORZATA ZARYCHTA-SURÓWKA KW Prawo i Sprawiedliwość

Sprawa dworców kolejowych w Dąbrowie Górniczej to jest jeden z najważniejszych tematów, których obecne władze samorządowe nie potrafiły rozwiązać.
Temat dworców ma różny wymiar i wymaga oddzielnego podejścia do każdego budynku oddzielnie.
Dworce w centrum miasta to jest przede wszystkim temat kształtowania przestrzeni miejskiej i stworzenia warunków do rozwoju całego obszaru.
Konsekwencje nieprzemyślanej lokalizacji wielu budynków, np. gmachu Urzędu Miejskiego czy CH Pogoria albo ALDI mimo protestów mieszkańców spowodowały, że nie wykorzystano środków dla stworzenia Centrum z prawdziwego zdarzenia i miasto ponad 120 tysięczne jest jego pozbawione w sensie funkcji jakie powinien obszar Centrum spełniać.
Dlatego w tej chwili niezwykle ważne jest wykorzystanie tej przestrzeni , która została, w sposób jak najlepiej służący mieszkańcom.
Do tego potrzeba przede wszystkim wyjaśnienia, jaki jest stan prawny całego terenu i czy infrastruktura kolejowa m.in.: ilość torów jest potrzebna.
Likwidacja nieużywanych torów kolejowych radykalnie mogłaby zmienić sytuację stwarzając możliwości do inwestowania.
Dworzec jest potrzebny, ale jeżeli żyje.
Dlatego koncepcja zmian powinna obejmować:
• Rozpatrzenie możliwości wykonania tunelu pod torami w celu połączenia dzielnic leżących za torem kolejowym z miastem.
• Niektóre dzielnice są odcięte od miasta np. Staszic i nie robi się nic dla regulacji ich połączeń z miastem. Przejazd przez ul. Konopnickiej to często problem dla użytkowników.
• Budowę nowego dworca z uwzględnieniem waloru zabytkowego , widzimy jako centrum handlowo –usługowe
• Stworzenie połączeń i parkingów w celu umożliwienia łatwych przesiadek na pociągi a co za tym idzie ułatwienie wszelkiej komunikacji miejskiej
• Wykorzystanie niektórych budynków dworców po remoncie na cele kulturalno-społeczne, np. jako galerie lub podobne instytucje
• Zagospodarowanie hal po zakładach DEFUM na tereny wystawowe, handlowe, klubowe po wyjaśnieniu statusu prawnego zakładu
• Stworzenie nowego układu komunikacyjnego w tym rejonie
To są założenia do koncepcji, której realizacja będzie zależeć od wyjaśnienia stanu prawnego, który wymagać będzie negocjacji m.in. z PKP.
Jest to jednak szansa na stworzenie żyjącego Centrum miasta, którego nie ma obecnie i otwarcie oferty dla mieszkańców przez stworzenie przestrzeni alternatywnej dla centrów handlowych.
Popieram propozycje Stowarzyszenia Samorządne Strzemieszyce które przedstawiło różne warianty rozwiązań w liście otwartym do Pani Wicepremier Elżbiety Bieńkowskiej sprawy dworca Północnego w Strzemieszycach. Na przeciąganiu sprawy przez obecne władze traci i dworzec i mieszkańcy.
Ważny jest również temat dworca w Ząbkowicach. Wydaje się ,że nie powinien on przede wszystkim być sprzedawany ,lecz służyć mieszkańcom. Można znaleźć przeznaczenie dla tych budynków, po konsultacjach z mieszkańcami. Nie można zbyt pochopnie decydować i ich wyburzeniu.
Podobnie jest z pozostałymi budynkami. Zmiany w sposobie ich wykorzystania to wyzwanie i dla urzędów i dla mieszkańców.
Jest jeszcze ważny aspekt, który podnoszono podczas pikiety w Strzemieszycach. Kolej to jest historia Strzemieszyc, ale i też Ząbkowic czy Dąbrowy. Te dzielnice, dawniej samodzielne osiedla lub miasta powstawały i rozwijały się wraz z rozwojem kolei. Czy mamy teraz prawo zaprzepaścić te lokalne tradycje. To są zabytki techniki. Trzeba je ratować, żeby wiedzieć więcej o sobie i swojej przeszłości.

********************************************************************************

ROBERT PŁONKA KW Stronnictwo Demokratyczne


Stan infrastruktury dworcowej na terenie miasta jest katastrofalny. Dąbrowa Górnicza kiedyś jeden z większych węzłów kolejowych w Polsce jest dzisiaj zmarginalizowana do roli przystanków kolejowych. Oczywiście rozumiemy ze system transportu kolejowego zmienia się i nie można utrzymywać połączeń nierentownych, niemniej jednak nie zwalnia to z obowiązku utrzymania infrastruktury w należytym stanie technicznym. W pierwszej kolejności wyremontowane powinny zostać perony. Przystosowane powinny zostać do potrzeb osób niepełnosprawnych, elektronicznego systemu informacji. Perony powinny być wyposażone w odpowiednią infrastrukturę m.in. chroniącą pasażerów przed nie korzystnymi warunkami atmosferycznymi i spełniać wszelkie wymogi bezpieczeństwa. Dworce należy odrestaurować tak, aby na powrót stały się perełkami architektury kolejowej i stały wizytówką Dąbrowy Górniczej. Dąbrowa Górnicza powinna zwrócić się z wnioskiem do PKP SA i za zgodą ministra właściwego do spraw transportu o przeniesienie na jednostkę samorządu terytorialnego prawa własności albo prawo użytkowania wieczystego nieruchomości wraz z usytuowanymi na niej budynkami dworców kolejowych w granicach niezbędnych do prawidłowego z nich korzystania. Powinniśmy korzystać z doświadczeń miast takich jak Tychy, Będzin, które przejęły obiekty PKP na podstawie umowy w długoletnią dzierżawę i mogą pochwalić się wyremontowanymi i nowoczesnymi peronami i dworcem.
Przy ścisłej współpracy z PKP, miasto powinno stworzyć centra przesiadkowe „Park&Ride“ ,które będą zlokalizowane na terenach np. po starych bocznicach. Centrum oprócz parkingu na 200-300 samochodów powinno zawierać przystanki autobusowe z elektronicznym systemem informacji. Zdegradowane obecnie budynki dworcowe powinny zostać odrestaurowane oraz skomercjalizowane co powinno być możliwe gdy te dworce „ożywią się “ dzięki przeorientowaniu komunikacji na opartą o linie kolejową.
Władze miasta w tym samym czasie muszą podjąć z PKP rozmowy na temat przejęcia nieruchomości bądź dzierżawy w celu zorganizowania centrów multimodalnych na stacjach na których będzie to możliwe i uzasadnione.
Stacja Dąbrowa Górnicza Centrum powinna być dostosowana do obsługi ruchu dalekobieżnego. Można również rozważyć przeniesienie całości ruchu dalekobieżnego na dworzec Ząbkowice, z uwagi na najlepsza infrastrukturę i bliskość największych terenów inwestycyjnych w tej części miasta, wówczas przynajmniej jedna para ekspresów z Warszawy do Katowic powinna obsługiwać połączenia do Dąbrowy Górniczej.
Dla każdego dworca ustalić należy najbardziej efektywne i społecznie użyteczne cele. Sytuacja poszczególnych dworców kolejowych jest bardzo zróżnicowana. W szczegółowych analizach techniczno-organizacyjnych należy każdy obiekt rozpatrywać osobno biorąc pod uwagę wszelkie istotne elementy jak np. stan techniczny, lokalizacja, konstrukcja, możliwość działalności komercyjnej, odprawa pasażerów, plany rozwojowe, rachunek ekonomiczny.
Dworce zlokalizowane przy liniach czynnych, które nie pełnią i nie będą pełnić zadań obsługi pasażerów należy niezwłocznie przekazać samorządom. Należy rozważyć możliwość przekwalifikowania jego funkcji, lub zagospodarowania w drodze przetargów i rokowań z innymi podmiotami. Kolej powinna na powrót stać się głównym, szybkim, wygodnym, bezpiecznym środkiem transportu pomiędzy miastami aglomeracji śląskiej.

********************************************************************************

ZBIGNIEW PODRAZA KWW SLD Lewica Razem

Pierwsza myśl, która przychodzi do głowy odnośnie budynków i terenów PKP to przede wszystkim złość. Złość o to, że przez lata zaniedbań PKP do ruiny doprowadziło zabytkowe budynki, które kiedyś służyły podróżnym i były wizytówkami miast. Wielokrotnie proponowaliśmy PKP współpracę i wspólne zagospodarowanie zarówno dworców jak i terenów wokół nich, jednak koleje pozostawały głuche na nasze propozycje.
Póki tereny na których znajdują się dworce są terenami kolejowymi, bez dobrej woli PKP, jako miasto mamy związane ręce, ale wierzę, że nieustanne lobbowanie, rozmowy z przedstawicielami Ministerstwa Infrastruktury i najwyższymi władzami kolei w końcu przyniosą upragniony sukces i uda nam się wspólnie stworzyć w Dąbrowie nowoczesną stację, z bezpiecznym dojściem na perony, z automatami do sprzedaży biletów i miejscem gdzie będzie można schronić się przed wiatrem czy deszczem i w komfortowych warunkach poczekać na pociąg. Wiem, że to zadanie trudne i wymagające wiele czasu i pracy, ale wierzę że w końcu nam się uda.

********************************************************************************

Która z tych propozycji, który z tych pomysłów ma realne szanse na realizację? Oceńcie sami.


Ten post edytował matidg czw, 13 lis 2014 - 17:38
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rokko31
post czw, 13 lis 2014 - 18:43
Post #1419


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 694
Dołączył: nie, 26 lis 06
Skąd: DG
Nr użytkownika: 337
Płeć: Mężczyzna



Jak to jest?, w innych miastach PKP oddaje praktycznie za złotówkę dworce albo za jakieś śmieszne pieniądze a U Nas jak pisze Pan Podraza (jest pewnie najlepiej poinformowany) PKP za nic nie chce oddać dworca nawet nie chce współpracować, to wygląda tak jakby Nasz dworzec dąbrowski był jakiś strategiczny i PKP za nic go nie odda, albo ktoś tu kłamie albo PKP bardzo nie lubi włodarzy Dąbrowy. Gdzie jest prawda, może ktoś Wie?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xMarcinx
post czw, 13 lis 2014 - 18:51
Post #1420


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,493
Dołączył: czw, 20 lis 08
Skąd: DG
Nr użytkownika: 2,576
Płeć: Mężczyzna



Pasek bdb, reszta powrot do szkoly. Kazda inwestycje zaczyna sie od badan, badan spolecznych, robimy to dla mieszkancow, jak juz wiemy co chca bawimy sie w projekty i stadia wykonywalności. Koniec z podejmowaniem decyzji za mieszkancow w obszarach w ktorych maja kompetencje sie wypowiadac (funkcjonalnosc, oczekiwania, potrzeby).
Go to the top of the page
 
+Quote Post

152 Stron V  « < 69 70 71 72 73 > » 
Reply to this topicStart new topic
14 Użytkowników czyta ten temat (14 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 

Mapa forum
RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: środa, 15 października 2025 - 00:18
FMDG - Razem od 2003
Dąbrowa Górnicza