![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1401
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 805 Dołączył: pią, 08 sty 10 Nr użytkownika: 3,645 Płeć: Mężczyzna GG: 3867643 ![]() |
CYTAT Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe, odpowiedzialna za wygląd dworców i peronów, rozpoczęła remont stacji kolejowej w Świętochłowicach. Artykuł otwarty Wyremontowany zostanie peron, wiaty oraz przejścia pod torami przy ul. Dworcowej. Inwestycja powinna zakończyć się pod koniec roku. - Naszym zadaniem jest wymiana pokrycia dachowego wraz z podbitką, piaskowanie konstrukcji stalowej i poprawa krawędzi peronowych. Wykonamy także lifting przejścia podziemnego i zabezpieczymy jego ściany powłoką antygraffiti - wylicza Maciej Kubarski, kierownik robót. Dotychczas zdemontowano część drewnianej konstrukcji. Cały tekst: http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35063...l#ixzz3IOWQu2sA To zaczynają być jawne jaja. -------------------- www.czerwonesamochody.com
|
|
|
![]()
Post
#1402
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 694 Dołączył: nie, 26 lis 06 Skąd: DG Nr użytkownika: 337 Płeć: Mężczyzna ![]() |
CYTAT Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe, odpowiedzialna za wygląd dworców i peronów, rozpoczęła remont stacji kolejowej w Świętochłowicach. Artykuł otwarty Wyremontowany zostanie peron, wiaty oraz przejścia pod torami przy ul. Dworcowej. Inwestycja powinna zakończyć się pod koniec roku. - Naszym zadaniem jest wymiana pokrycia dachowego wraz z podbitką, piaskowanie konstrukcji stalowej i poprawa krawędzi peronowych. Wykonamy także lifting przejścia podziemnego i zabezpieczymy jego ściany powłoką antygraffiti - wylicza Maciej Kubarski, kierownik robót. Dotychczas zdemontowano część drewnianej konstrukcji. Cały tekst: http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35063...l#ixzz3IOWQu2sA To zaczynają być jawne jaja. A może dla Dąbrowy szykują mego inwestycję dlatego nic nie robią na razie... ![]() |
|
|
![]()
Post
#1403
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 802 Dołączył: pon, 26 lis 07 Skąd: Strzemieszyce Nr użytkownika: 902 Płeć: Mężczyzna Tlen: prosty3 ![]() |
http://swietochlowice.naszemiasto.pl/artyk...rt,t,id,tm.html
to cos powiazane w artykule, data niezbyt odlegla, a jednak cos robia i to na stacji o mniejszym znaczeniu niz DG wstawie cytat dla leniwych CYTAT - W najbliższym czasie PKP Polskie Linie Kolejowe SA nie planują remontu peronu w Świętochłowicach. W połowie lat 90 - tych został przeprowadzony remont krawędzi peronowych oraz została uszczelniona wiata peronowa - informuje Jacek Karniewski z zespołu prasowego PKP PLK. W urzędzie miasta starają się, aby peron w Świętochłowicach wyglądał lepiej, ale ich możliwości kończą się na prośbach i apelach, bo peron jest własnością PKP PLK. perony beda robione w naszym miescie na trasie remontu z projektu Zawiercie - Szczakowa, z tego co wiem nawet DG Poludniowa, mimo jednego pociagu dziennie obecnie moze ktos napisze zapytanie jako osoba prywatna do PLK czy beda jakies prace przewidziane ? chociaz pewnie jakby byly to juz uzyto by to do kampanii ![]() Ten post edytował Prosty pią, 07 lis 2014 - 16:44 -------------------- 07/08 :))
|
|
|
![]()
Post
#1404
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 571 Dołączył: wto, 15 sty 13 Skąd: Zagłębie Dąbrowskie Nr użytkownika: 5,133 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Odpowiedź jest banalna po co mają remontować coś co będzie zlikwidowane
![]() |
|
|
![]()
Post
#1405
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,493 Dołączył: czw, 20 lis 08 Skąd: DG Nr użytkownika: 2,576 Płeć: Mężczyzna ![]() |
A może dla Dąbrowy szykują mego inwestycję dlatego nic nie robią na razie... ![]() zaczynam sie bac, kolejna bizantyjska inwestycja jak pentagon? czyli co 2 tory i 5 peronow (tak na zapas) i mały 5000m2 pasaz handlowy z powieszchnia do wynajecia za 25zl/m2 dla znajomych inwestora? Oczywiscie na koszt mieszkańców. Pewnie nie jeden podpity mieszkaniec bedzina bedzie nam zazdroscil, tylko czy przy inwestcjach miejskich chodzi o to by miasta oscienne nam zazdroscily czy moze cos wiecej? |
|
|
![]()
Post
#1406
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 369 Dołączył: wto, 14 mar 06 Skąd: Łosień / Gołonóg Nr użytkownika: 192 Płeć: Mężczyzna ![]() |
stoję sobie dzisiaj po 20 na przejeździe na Konopnickiej, a tu Pendolino przejeżdża
![]() |
|
|
![]()
Post
#1407
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,113 Dołączył: czw, 19 lis 09 Nr użytkownika: 3,566 Płeć: Mężczyzna ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1408
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
stoję sobie dzisiaj po 20 na przejeździe na Konopnickiej, a tu Pendolino przejeżdża ![]() Niemożliwe - Pendolino jeździ z taką prędkością, że nie mogłeś go zobaczyć ![]() no coz, za ponad miesiac od 14.12 bedzie to normalny widok ;p pewno zapoznanie trasy albo jakies inne testy |
|
|
![]()
Post
#1409
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 694 Dołączył: nie, 26 lis 06 Skąd: DG Nr użytkownika: 337 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Jak ktoś z Dąbrowy będzie miał okazje przejechać się to dajcie znać jakie wrażenia...
![]() Ten post edytował Rokko31 sob, 08 lis 2014 - 14:10 |
|
|
![]()
Post
#1410
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 805 Dołączył: pią, 08 sty 10 Nr użytkownika: 3,645 Płeć: Mężczyzna GG: 3867643 ![]() |
CYTAT Kolejarze finiszują z pracami remontowymi na odcinku Ruda Śląska Chebzie - Zabrze. Jednak na dobre ekipy remontowe wyniosą się dopiero w przyszłym roku. Wtedy na najbardziej obleganej trasie Katowice - Gliwice pasażerowie pojadą o około 10 minut krócej Artykuł otwarty Remont siedmiokilometrowego odcinka między stacjami Ruda Śląska Chebzie, Ruda Śląska i Zabrze rozpoczął się na początku kwietnia. Kolejowa linia, podobnie jak w przypadku wcześniej przeprowadzonych remontów na trasie między Katowicami i Gliwicami, została właściwie wybudowana od nowa. Najpierw robotnicy zerwali większość starych szyn i drewnianych podkładów. Nowe podkłady są trwalsze, bo zostały wykonane z betonu. Natomiast szyny zostały ułożone z dłuższych fragmentów, a to oznacza, że pociągi nie będą stukotały. Wymienione zostały także niektóre elementy sieci trakcyjnej i urządzenia sterowania ruchem. Perony wyładniały Te wszystkie zmiany poprawią nie tylko bezpieczeństwo i komfort podróżowania, ale co ważne - pozwolą pociągom jechać szybciej. Zamiast pięćdziesięciu kilometrów na godzinę będą mogły pojechać dwa razy szybciej. Wyładniały też perony na stacjach w Rudzie Śląskiej i Rudzie Śląskiej Chebziu. Remont torów i rewitalizacja peronów (całość kosztuje około 40 mln zł) ma się zakończyć w grudniu. - Prace na pewno zakończymy do 14 grudnia. Chodzi o to, żeby wyremontowany odcinek był gotowy wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy - podkreśla Jacek Karniewski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe. Do końca roku potrwają też remonty peronów na stacjach w Świętochłowicach i Chorzowie Batorym. Tutaj jednak zakres prac jest o wiele mniejszy, a kolejarze mówią jedynie o "liftingu". Szybciej o 10 min Zakończenie remontu na odcinku Ruda Śląska Chebzie - Ruda Śląska - Zabrze nie oznacza jednak, że ekipy remontowe znikną z trasy Katowice - Gliwice. Na odnowienie czeka jeszcze 6-kilometrowy odcinek z Katowic do Chorzowa Batorego. W tym przypadku zakres prac będzie taki sam, a remont rozpocznie się wiosną przyszłego roku i zakończy jesienią. To oznacza kolejne utrudnienia dla pasażerów, ale kolejarze przekonują, że cierpliwość zostanie nagrodzona. - W rozkładzie 2012-2013, czyli przed rozpoczęciem rewitalizacji odcinka Katowice - Gliwice, pociągi pokonywały tę trasę w około 41 minut. Pod koniec przyszłego roku, dzięki wszystkim remontom, ten czas skróci się o około 10 minut - mówi Karniewski. Cały tekst: http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,72739...l#ixzz3Igq89rg9 Czy poza Dąbrową i Gołonogiem będzie na odcinku Gliwice - Częstochowa jakaś stacja bez remontu? -------------------- www.czerwonesamochody.com
|
|
|
![]()
Post
#1411
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 497 Dołączył: pon, 01 paź 07 Skąd: reden Nr użytkownika: 818 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Masłońskie Natalin?
![]() |
|
|
![]()
Post
#1412
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,978 Dołączył: sob, 01 kwi 06 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 197 Płeć: Mężczyzna GG: 2519362 ![]() |
Katowice Zawodzie? Katowice Szopienice Południowe? Będzin? Będzin Ksawera? Chruszczobród?
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#1413
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 802 Dołączył: pon, 26 lis 07 Skąd: Strzemieszyce Nr użytkownika: 902 Płeć: Mężczyzna Tlen: prosty3 ![]() |
Chruszczobrod powinien byc robiony w ramach Jaworzno Szczakowa - Zawiercie, reszta z wymienionych wedlug moich informacji zostanie bez zmian
ciekawostka ![]() CYTAT Prezydent Legionowa: Nie polecam budowy dworców http://www.rynek-kolejowy.pl/54643/prezyde...wy_dworcow.html Ten post edytował Prosty pon, 10 lis 2014 - 21:18 -------------------- 07/08 :))
|
|
|
![]()
Post
#1414
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 497 Dołączył: pon, 01 paź 07 Skąd: reden Nr użytkownika: 818 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Chruszczobrod jest albo juz zrobiony, albo na ukonczeniu.
Jeszcze chyba Katowice Zaleze nie ruszone... Ten post edytował menago pon, 10 lis 2014 - 23:03 |
|
|
![]()
Post
#1415
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 962 Dołączył: śro, 31 sty 07 Skąd: D.G. Mydlice Północ Nr użytkownika: 432 Płeć: Mężczyzna ![]() |
stoję sobie dzisiaj po 20 na przejeździe na Konopnickiej, a tu Pendolino przejeżdża ![]() Niemożliwe - Pendolino jeździ z taką prędkością, że nie mogłeś go zobaczyć ![]() no coz, za ponad miesiac od 14.12 bedzie to normalny widok ;p pewno zapoznanie trasy albo jakies inne testy Żadne zapoznanie trasy (przecie trasa jest odwieczna i "każdy" ją zna ![]() A "Pendek" przez DG (od Wawy do Katowic po jego trasie przyszłego kursowania oraz z wjazdem do Częstochowy) jeździ już od co najmniej miesiąca niemal codziennie i to po 2-3 pociągi ![]() Rokko31! Ja nim w tym miesiącu powinienem jechać z Wawy do Katowic lub na odwrót. Miałem 31 października już jechać to odwołali! ![]() |
|
|
![]()
Post
#1416
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Już kiedyś pisałem, że grozi nam to, że do 2020 roku nie rusza nawet peronów w centrum i Gołonogu, jeśli nie pojawi się jakiś nowy projekt (nasze woj. ma problem z UE, że chcą za dużo na drogi, a za mało na kolej, więc nie wiadomo czy to będzie ostateczne).
Z jednej strony wyremontowana trasa skończy się w Ząbkowicach, a z drugiej strony w Będzinie (do remontu odcinek od Będzina, przez Katowice, Tychy, Czechowice). Pojawią się tylko te elektroniczne tablice. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1417
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 2,625 Dołączył: śro, 13 lip 05 Skąd: Mydlice Południe Nr użytkownika: 152 Płeć: Mężczyzna GG: 7413760 ![]() |
Tutaj macie przejazd Pendolino z Warszawy do Katowic
https://www.youtube.com/watch?v=EnooRBI_K-w -------------------- 33001,04 |
|
|
![]()
Post
#1418
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 385 Dołączył: sob, 15 mar 08 Skąd: Dąbrowa Górnicza Mydlice Nr użytkownika: 1,162 Płeć: Mężczyzna GG: 5107261 ![]() |
CYTAT Dąbrowa Górnicza dworce PKP: pomysły kandydatów na prezydenta na dąbrowskie dworce. Dobre?
Dąbrowa Górnicza dworce PKP. Dąbrowa Górnicza jest jedynym miastem zagłębiowskim, w którym nie ma ani jednego dworca kolejowego, w którym w normalnych warunkach można poczekać na pociąg czy kupić bilety. To znaczy budynki dworcowe są. I to aż cztery (w centrum, Gołonogu, Ząbkowicach i Strzemieszycach), a nawet pięć (wliczając w to ten na międzytorzu w centrum), ale dziś wszystkie niszczeją, zamknięte na cztery spusty. Sosnowiec, Będzin i Zawiercie doskonale poradziły sobie z tym problemem i w tych miastach wyremontowane dworce cieszą pasażerów. Dąbrowa Górnicza dworce PKP: pomysły kandydatów na prezydenta na dąbrowskie dworce. Dobre? W Dąbrowie Górniczej nic nie da się zadaniem lokalnych władz zrobić. Tymczasem wszyscy kandydaci do urzędu prezydenta miasta deklarują, że jeśli zostaną wybrani przez mieszkańców, to oni sobie szybko poradzą z tym wyzwaniem i dworce będą działać. Sprawdziliśmy więc, jakie mają na to pomysły i czy są one realne. Zobaczcie! TOMASZ PASEK - KWW DWS Niezależni Tomasza Paska Negocjacje z PKP ws. kompleksowej modernizacji dąbrowskich dworców kolejowych to absolutny priorytet nadchodzącej kadencji samorządu. Od kilku lat kolej prowadzi szeroko zakrojony program modernizacji dworców. Inwestycje toczą się nie tylko w wielkich miastach. Zajrzyjmy chociaż do Myszkowa, Pszczyny, Zawiercia. W Sosnowcu właśnie dworzec nieco się odświeża. W końcu ruszyła sprawa niszczejącego, zabytkowego dworca w Maczkach. W Dąbrowie Górniczej nie dzieje się nic. Warto skorzystać z doświadczeń sąsiadów (Myszkowa, Pszczyny, Zawiercia) i zapytać jak przebiega współpraca z PKP, na co zwracać uwagę. Przede wszystkim jednak należy stworzyć konkretną propozycję zmian dworcowej infrastruktury i udać się z nią na rozmowy w PKP. Głos w tej sprawie powinni zabrać mieszkańcy. Zorganizujmy więc szeroko zakrojone konsultacje społeczne, warsztaty, internetowe głosowanie. Chcę wiedzieć jak dworzec wyobrażają sobie mieszkańcy. Może wystarczą nowoczesne wiaty na peronach? Może w budynku dworca należy urządzić tętniący życie ośrodek kultury dla młodzieży? Mogłaby to być siedziba np. Młodzieżowego Ośrodka Pracy Twórczej. Być może mieszkańcy mają zupełnie inne pomysły i oczekiwania. Jednak nie dowiemy się tego, jeśli nie spytamy. W zależności od przeznaczenia budynku dworcowego należałoby też poszukać źródeł finansowania inwestycji i wspomóc PKP w pozyskiwaniu środków strukturalnych lub szukaniu inwestorów strategicznych. „Uzbrojeni” w poparcie mieszkańców i konkretne propozycje będziemy prowadzić negocjacje z koleją na zupełnie innym poziomie. ******************************************************************************** JERZY BORKOWSKI - KWW Jerzego Borkowskiego Według mojej wiedzy, na dzień dzisiejszy nie uregulowane do końca są sprawy formalno-prawne dworca kolejowego w Dąbrowie Górniczej, ja już w 2012 r. zwracałem się z interpelacją poselską do Ministra Infrastruktury w sprawie naszego dworca, w ocenie PKP S.A. jak również Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej zbycie tego obiektu na rzecz samorządu, względnie dzierżawa wieloletnia przez gminę, byłyby najodpowiedniejszą formą zagospodarowania dworca kolejowego w Dąbrowie Górniczej, gwarantującą jego właściwe wykorzystanie i przebudowę, taką odpowiedź otrzymałem od p.Tadeusza Jarmuziewicza, Sekretarza Stanu w Ministerstwie Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej. I dokładnie w takim kierunku będę zmierzał jako prezydent Dąbrowy Górniczej,dobre sprzyjające okoliczności przy nowym rozdziale środków unijnych, z szczególnym naciskiem na rozbudowę infrastruktury kolejowej, po zakończeniu modernizacji dróg na pewno będą pomocne w realizacji planu przejęcia i remontu dworca kolejowego w Dąbrowie Górniczej.Nie wyobrażam sobie aby ten piękny budynek , który znajduje się przy peronie dawnego dworca kolei Warszawsko-Wiedeńskiej dalej niszczał i popadał w ruinę. ******************************************************************************** MAREK WĘGRZYNOWICZ KW Platforma Obywatelska RP Budowa dworca kolejowego jest kluczowym ogniwem mojego programu wyborczego. Kwestią rozwiązania tego problemu interesowałem się już wcześniej m.in. prowadząc rozmowy z gospodarzami gmin i miast, które dokonały inwestycji w tego typu infrastrukturę, potrzebną nam wszystkim. Podkreślić w tym miejscu należy, że władze PKP dokonują inwestycji w tym zakresie w miejscach, gdzie samorządy otwarte są na współpracę. Z uzyskanych przeze mnie informacji wynika, że PKP posiada środki na tego typu inwestycje, jednak samorząd powinien rozważyć partycypowanie w kosztach utrzymania całej infrastruktury. Można wybudować dworzec z funkcją handlowo-usługową, gastronomiczną lub też na terenie dworca umieścić np. punkty informacji miejskiej, wówczas inwestycja może okaże się efektywna. Pomysłów na rozwiązanie problemu z brakiem dworca kolejowego w Dąbrowie Górniczej mam wiele i jeśli wyborcy obdarzą mnie zaufaniem i wybiorą mnie na urząd prezydenta Dąbrowy Górniczej, doprowadzę do budowy nowego dworca, tak jak ich zapewniałem w moim programie wyborczym. Jeśli wyborcy zdecydują o wyborze innego kandydata, także dla dobra mojego miasta i jego mieszkańców podzielę się z nim zdobytą wiedzą i pomysłami w tym zakresie, jednak zapewniam Państwa, że dokładny opis rozwiązania tego problemu nie może być zawarty w kilku zdaniach, gdyż gdyby budowa dworca nie była sprawą problematyczną, zapewne obecny dworzec nie wyglądałby tak, jak wygląda. ******************************************************************************** MAŁGORZATA ZARYCHTA-SURÓWKA KW Prawo i Sprawiedliwość Sprawa dworców kolejowych w Dąbrowie Górniczej to jest jeden z najważniejszych tematów, których obecne władze samorządowe nie potrafiły rozwiązać. Temat dworców ma różny wymiar i wymaga oddzielnego podejścia do każdego budynku oddzielnie. Dworce w centrum miasta to jest przede wszystkim temat kształtowania przestrzeni miejskiej i stworzenia warunków do rozwoju całego obszaru. Konsekwencje nieprzemyślanej lokalizacji wielu budynków, np. gmachu Urzędu Miejskiego czy CH Pogoria albo ALDI mimo protestów mieszkańców spowodowały, że nie wykorzystano środków dla stworzenia Centrum z prawdziwego zdarzenia i miasto ponad 120 tysięczne jest jego pozbawione w sensie funkcji jakie powinien obszar Centrum spełniać. Dlatego w tej chwili niezwykle ważne jest wykorzystanie tej przestrzeni , która została, w sposób jak najlepiej służący mieszkańcom. Do tego potrzeba przede wszystkim wyjaśnienia, jaki jest stan prawny całego terenu i czy infrastruktura kolejowa m.in.: ilość torów jest potrzebna. Likwidacja nieużywanych torów kolejowych radykalnie mogłaby zmienić sytuację stwarzając możliwości do inwestowania. Dworzec jest potrzebny, ale jeżeli żyje. Dlatego koncepcja zmian powinna obejmować: • Rozpatrzenie możliwości wykonania tunelu pod torami w celu połączenia dzielnic leżących za torem kolejowym z miastem. • Niektóre dzielnice są odcięte od miasta np. Staszic i nie robi się nic dla regulacji ich połączeń z miastem. Przejazd przez ul. Konopnickiej to często problem dla użytkowników. • Budowę nowego dworca z uwzględnieniem waloru zabytkowego , widzimy jako centrum handlowo –usługowe • Stworzenie połączeń i parkingów w celu umożliwienia łatwych przesiadek na pociągi a co za tym idzie ułatwienie wszelkiej komunikacji miejskiej • Wykorzystanie niektórych budynków dworców po remoncie na cele kulturalno-społeczne, np. jako galerie lub podobne instytucje • Zagospodarowanie hal po zakładach DEFUM na tereny wystawowe, handlowe, klubowe po wyjaśnieniu statusu prawnego zakładu • Stworzenie nowego układu komunikacyjnego w tym rejonie To są założenia do koncepcji, której realizacja będzie zależeć od wyjaśnienia stanu prawnego, który wymagać będzie negocjacji m.in. z PKP. Jest to jednak szansa na stworzenie żyjącego Centrum miasta, którego nie ma obecnie i otwarcie oferty dla mieszkańców przez stworzenie przestrzeni alternatywnej dla centrów handlowych. Popieram propozycje Stowarzyszenia Samorządne Strzemieszyce które przedstawiło różne warianty rozwiązań w liście otwartym do Pani Wicepremier Elżbiety Bieńkowskiej sprawy dworca Północnego w Strzemieszycach. Na przeciąganiu sprawy przez obecne władze traci i dworzec i mieszkańcy. Ważny jest również temat dworca w Ząbkowicach. Wydaje się ,że nie powinien on przede wszystkim być sprzedawany ,lecz służyć mieszkańcom. Można znaleźć przeznaczenie dla tych budynków, po konsultacjach z mieszkańcami. Nie można zbyt pochopnie decydować i ich wyburzeniu. Podobnie jest z pozostałymi budynkami. Zmiany w sposobie ich wykorzystania to wyzwanie i dla urzędów i dla mieszkańców. Jest jeszcze ważny aspekt, który podnoszono podczas pikiety w Strzemieszycach. Kolej to jest historia Strzemieszyc, ale i też Ząbkowic czy Dąbrowy. Te dzielnice, dawniej samodzielne osiedla lub miasta powstawały i rozwijały się wraz z rozwojem kolei. Czy mamy teraz prawo zaprzepaścić te lokalne tradycje. To są zabytki techniki. Trzeba je ratować, żeby wiedzieć więcej o sobie i swojej przeszłości. ******************************************************************************** ROBERT PŁONKA KW Stronnictwo Demokratyczne Stan infrastruktury dworcowej na terenie miasta jest katastrofalny. Dąbrowa Górnicza kiedyś jeden z większych węzłów kolejowych w Polsce jest dzisiaj zmarginalizowana do roli przystanków kolejowych. Oczywiście rozumiemy ze system transportu kolejowego zmienia się i nie można utrzymywać połączeń nierentownych, niemniej jednak nie zwalnia to z obowiązku utrzymania infrastruktury w należytym stanie technicznym. W pierwszej kolejności wyremontowane powinny zostać perony. Przystosowane powinny zostać do potrzeb osób niepełnosprawnych, elektronicznego systemu informacji. Perony powinny być wyposażone w odpowiednią infrastrukturę m.in. chroniącą pasażerów przed nie korzystnymi warunkami atmosferycznymi i spełniać wszelkie wymogi bezpieczeństwa. Dworce należy odrestaurować tak, aby na powrót stały się perełkami architektury kolejowej i stały wizytówką Dąbrowy Górniczej. Dąbrowa Górnicza powinna zwrócić się z wnioskiem do PKP SA i za zgodą ministra właściwego do spraw transportu o przeniesienie na jednostkę samorządu terytorialnego prawa własności albo prawo użytkowania wieczystego nieruchomości wraz z usytuowanymi na niej budynkami dworców kolejowych w granicach niezbędnych do prawidłowego z nich korzystania. Powinniśmy korzystać z doświadczeń miast takich jak Tychy, Będzin, które przejęły obiekty PKP na podstawie umowy w długoletnią dzierżawę i mogą pochwalić się wyremontowanymi i nowoczesnymi peronami i dworcem. Przy ścisłej współpracy z PKP, miasto powinno stworzyć centra przesiadkowe „Park&Ride“ ,które będą zlokalizowane na terenach np. po starych bocznicach. Centrum oprócz parkingu na 200-300 samochodów powinno zawierać przystanki autobusowe z elektronicznym systemem informacji. Zdegradowane obecnie budynki dworcowe powinny zostać odrestaurowane oraz skomercjalizowane co powinno być możliwe gdy te dworce „ożywią się “ dzięki przeorientowaniu komunikacji na opartą o linie kolejową. Władze miasta w tym samym czasie muszą podjąć z PKP rozmowy na temat przejęcia nieruchomości bądź dzierżawy w celu zorganizowania centrów multimodalnych na stacjach na których będzie to możliwe i uzasadnione. Stacja Dąbrowa Górnicza Centrum powinna być dostosowana do obsługi ruchu dalekobieżnego. Można również rozważyć przeniesienie całości ruchu dalekobieżnego na dworzec Ząbkowice, z uwagi na najlepsza infrastrukturę i bliskość największych terenów inwestycyjnych w tej części miasta, wówczas przynajmniej jedna para ekspresów z Warszawy do Katowic powinna obsługiwać połączenia do Dąbrowy Górniczej. Dla każdego dworca ustalić należy najbardziej efektywne i społecznie użyteczne cele. Sytuacja poszczególnych dworców kolejowych jest bardzo zróżnicowana. W szczegółowych analizach techniczno-organizacyjnych należy każdy obiekt rozpatrywać osobno biorąc pod uwagę wszelkie istotne elementy jak np. stan techniczny, lokalizacja, konstrukcja, możliwość działalności komercyjnej, odprawa pasażerów, plany rozwojowe, rachunek ekonomiczny. Dworce zlokalizowane przy liniach czynnych, które nie pełnią i nie będą pełnić zadań obsługi pasażerów należy niezwłocznie przekazać samorządom. Należy rozważyć możliwość przekwalifikowania jego funkcji, lub zagospodarowania w drodze przetargów i rokowań z innymi podmiotami. Kolej powinna na powrót stać się głównym, szybkim, wygodnym, bezpiecznym środkiem transportu pomiędzy miastami aglomeracji śląskiej. ******************************************************************************** ZBIGNIEW PODRAZA KWW SLD Lewica Razem Pierwsza myśl, która przychodzi do głowy odnośnie budynków i terenów PKP to przede wszystkim złość. Złość o to, że przez lata zaniedbań PKP do ruiny doprowadziło zabytkowe budynki, które kiedyś służyły podróżnym i były wizytówkami miast. Wielokrotnie proponowaliśmy PKP współpracę i wspólne zagospodarowanie zarówno dworców jak i terenów wokół nich, jednak koleje pozostawały głuche na nasze propozycje. Póki tereny na których znajdują się dworce są terenami kolejowymi, bez dobrej woli PKP, jako miasto mamy związane ręce, ale wierzę, że nieustanne lobbowanie, rozmowy z przedstawicielami Ministerstwa Infrastruktury i najwyższymi władzami kolei w końcu przyniosą upragniony sukces i uda nam się wspólnie stworzyć w Dąbrowie nowoczesną stację, z bezpiecznym dojściem na perony, z automatami do sprzedaży biletów i miejscem gdzie będzie można schronić się przed wiatrem czy deszczem i w komfortowych warunkach poczekać na pociąg. Wiem, że to zadanie trudne i wymagające wiele czasu i pracy, ale wierzę że w końcu nam się uda. ******************************************************************************** Która z tych propozycji, który z tych pomysłów ma realne szanse na realizację? Oceńcie sami. Ten post edytował matidg czw, 13 lis 2014 - 17:38 |
|
|
![]()
Post
#1419
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 694 Dołączył: nie, 26 lis 06 Skąd: DG Nr użytkownika: 337 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Jak to jest?, w innych miastach PKP oddaje praktycznie za złotówkę dworce albo za jakieś śmieszne pieniądze a U Nas jak pisze Pan Podraza (jest pewnie najlepiej poinformowany) PKP za nic nie chce oddać dworca nawet nie chce współpracować, to wygląda tak jakby Nasz dworzec dąbrowski był jakiś strategiczny i PKP za nic go nie odda, albo ktoś tu kłamie albo PKP bardzo nie lubi włodarzy Dąbrowy. Gdzie jest prawda, może ktoś Wie?
|
|
|
![]()
Post
#1420
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,493 Dołączył: czw, 20 lis 08 Skąd: DG Nr użytkownika: 2,576 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Pasek bdb, reszta powrot do szkoly. Kazda inwestycje zaczyna sie od badan, badan spolecznych, robimy to dla mieszkancow, jak juz wiemy co chca bawimy sie w projekty i stadia wykonywalności. Koniec z podejmowaniem decyzji za mieszkancow w obszarach w ktorych maja kompetencje sie wypowiadac (funkcjonalnosc, oczekiwania, potrzeby).
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: środa, 15 października 2025 - 00:18 |