IPB

Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

152 Stron V  « < 6 7 8 9 10 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Dworzec PKP i centra przesiadkowe, oraz infrastruktura kolejowa w DG
Ocena 5 V
pulsatilla1214
post śro, 25 paź 2006 - 12:42
Post #141


UZYTKOWNIK
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 1,189
Dołączył: nie, 26 cze 05
Skąd: z bagien
Nr użytkownika: 148
Płeć: Kobieta



Istnieją już takie pociągi - tzw. pociągi przyspieszone. Zatrzymują sie wlaśnie tylko na niektórych stacjach. Szkoda natomiast, że kursują tylko od Katowic na Częstochowę, a nie od Gliwic i na odwrót.

P.S.

Co ciekawe nie wszystkie zatrzymują sie na tych samych stacjach - np pociąg przyspieszony relacji Częstochowa - Katowice nie zatrzymuje się w Szopienicach, a przyspieszony relacji Krakow - Katowice jak najbardziej rolleyes.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Hator
post śro, 25 paź 2006 - 13:14
Post #142


FdZD
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 1,433
Dołączył: pią, 08 sie 03
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 6
Płeć: Mężczyzna



CHCIEC TO MOC :)
QUOTE

Będzin zawarł pierwszą na Śląsku a drugą w kraju, zaraz po Giżycku, umowę z PKP S.A. dotyczącą miejskiego dworca. 21 sierpnia 2006 r. na Placu Kolei Warszawsko-Wiedeńskiej podpisał ją prezydent Będzina Radosław Baran oraz przedstawiciele Polskich Kolei Państwowych S.A.

Przestanie straszyć
Brudny, z odrapanymi ścianami przeciekającym dachem, wymalowany obskurnym graffiti. Dworcowy budynek straszył swym wyglądem od wielu lat.
O jego modernizacji mówiło się już od dłuższego czasu.. Na przeszkodzie stały sprawy formalne, związane z restrukturyzacją PKP. Mieszkańcy wielokrotnie podkreślali, że dworzec będziński jest miejscem nie tylko zaniedbanym, ale i niebezpiecznym. Dopóki jednak miasto nie wydzierżawiło tego terenu od PKP nic praktycznie nie można było zrobić.
- Przez cztery lata zabiegaliśmy o przejęcie dworca - mówi Radosław Baran, prezydent Będzina - wreszcie nasze starania są uwieńczone sukcesem. Przed nami ogrom prac remontowych. Jeszcze w tym roku zabezpieczymy budynek przed zimą wykonując niezbędne naprawy dachu, stolarki okiennej i zmieniając wygląd elewacji. Zmiana wizerunku dworca będzie zatem widoczna niebawem. Rozpoczną się również prace projektowe nad docelową przebudową wnętrza budynku.

Decyzja zapadła
Dzięki tej umowie miasto przez 29 lat będzie dzierżawiło budynek wraz z przyległym do niego placem - w sumie 4,8 tys. m kw. Po upływie terminu porozumienie zostanie automatycznie przedłużona. W przeciwnym razie PKP musiałyby zwrócić miastu wszystkie pieniądze, które w tym czasie wyda na modernizację. A ma być to kwota – bagatela - kilka milionów złotych.
- Na razie, z gminnych środków, mamy zapewnione 230 tys. zł. – stwierdza prezydent miasta.- Po wprowadzeniu umowy w życie możliwe będzie komercyjne zagospodarowanie obiektu. Umowa gwarantuje nam przeprowadzenie remontu, modernizacji i przebudowę budynku oraz przyległego terenu. Prowadzone roboty nie będą zakłócały funkcjonowanie dworca PKP.
Za dzierżawę dworca przez najbliższy rok samorząd będzie płacił PKP ok. 4 tys. zł miesięcznie. Natomiast pieniądze z działalności komercyjnej na dworcu wpływać będą do gminnego budżetu.
Samorządowcy są pewni, że dworzec już wkrótce rozkwitnie. Część pomieszczeń na pewno zostanie wynajęta. Planów na to, co będzie na dworcu jest wiele. Wśród nich znalazł się między innymi pomysł na umieszczenie tu punktu straży miejskiej.

Przywrócić miastu świetlność
Władze miasta już dzisiaj zapewniają, że po modernizacji stanie się on jedną z jego wizytówek Liczą też na ożywienie gospodarcze w okolicach dworca, gdzie codziennie przewija się ok. 2 tysięcy pasażerów. Zatrzymują się tu w ciągu doby aż 63 pociągi.
Obecni na historycznym podpisaniu umowy przedstawiciele PKP S.A Krystian Rogala - zastępca dyrektora ds. ekonomiczno-finansowych, Jarosław Padlowski - zastępca dyrektora ds. eksploatacyjnych oraz Jarosław Adwent - członek zarządu i dyrektor zarządzania nieruchomościami podkreślili zaangażowanie będzińskich władz w przejęciu budynku dworca.
- Gratuluję gospodarzom miasta i mieszkańcom. Umowę, jako wzorcową, prześlemy do wszystkich gmin. Władze Będzina uwierzyły, że kolej, a więc także dworce, są przede wszystkim dla dobra mieszkańców i pasażerów. Szczęśliwy finał negocjacji jest dzisiaj, sukces tego przedsięwzięcia będzie dopiero kompletny, gdy pasażerowie kolei i będzinianie zobaczą już odnowiony dworzec - mówił Jarosław Adwent.
W ciągu najbliższych miesięcy do wszystkich gmin w Polsce ma trafić propozycja dzierżawy dworców kolejowych na zasadach podobnych, jak ta Będzinie. W Polsce jest ponad 1500 takich obiektów, drugie tyle dawnych dworców wyłączono z eksploatacji.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vacu
post śro, 25 paź 2006 - 16:18
Post #143


Smokin' nigga
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,125
Dołączył: sob, 01 maj 04
Skąd: DG Centrum
Nr użytkownika: 85
Płeć: Mężczyzna
GG: 2275899 status gadu-gadu
Tlen: vacu status tlen



QUOTE(pulsatilla1214 @ Oct 25 2006, 12:42 PM) *
Szkoda natomiast, że kursują tylko od Katowic na Częstochowę, a nie od Gliwic i na odwrót.

Swego czasu były i takie ale problem był taki, że... zatrzymywały się na odcinku Katowice - Gliwice prawie na wszystkich stacjach (chyba pomijały Załęże) więc za bardzo nie miało to sensu i chyba z tego zrezygnowano.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pulsatilla1214
post śro, 25 paź 2006 - 18:54
Post #144


UZYTKOWNIK
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 1,189
Dołączył: nie, 26 cze 05
Skąd: z bagien
Nr użytkownika: 148
Płeć: Kobieta



Masz rację vacu. Gdyż chyba musiałyby zatrzymywać się na tym odcinku tak jak pociągi pospieszne (czyli jedynie w Zabrzu), wówczas takie szybkie połączenie miałoby sens.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kwintosz
post czw, 26 paź 2006 - 00:01
Post #145


UZYTKOWNIK
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 2,268
Dołączył: śro, 09 mar 05
Skąd: DG - Gołonóg
Nr użytkownika: 130
Płeć: Mężczyzna
GG: 3030588 status gadu-gadu



Haha niech sobie władze pkp wsadzą w d**** taki pociąg. Mówicie o tzw. Regio Plus... niestety poc. ten jeździ do K-c tylko, pozatym jest to znikoma ilość kursów i nie w tych godzinach co są najważniejsze,. Poza tym aby dostać się do Gliwic z Dąbrowy należy w Katowicach i tak wsiąść do pociągu który jedzie normalnie jako osobowy i jest chyba z 10 czy 15 min wczesniej w DG niż owy Regio.. poprostu parodia. Wole wstać 10 min wczesniej i przynajmniej siedzieć bo z tym rano jest różnie dla tych co przesiadają się w Kato z Regio.

Owszem jeździły z Gl. Regio chyba ze 2-wa ale jakoś już ich nie ma a na trasie Gl-K-e nadrabiały może z 5 min..

Szybka kolej.. na 1 zajęcia dojazd z dojściem zajmuje mi ponad 3 h a na uczelni jestem raptem 1,5h. a nie jest to tak daleko jakby się wydawać mogło..

Myślę że powinniśmy przestać off-topicować, skupmy się na dworcu, ewentualnie niech ktoś stworzy drugi topic o samym pkp gdzie będziemy mogli podyskutować..

Ten post edytował kwintosz czw, 26 paź 2006 - 00:09


--------------------
"(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted

When you love a woman you tell her that she's the one (..)"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vacu
post czw, 26 paź 2006 - 13:18
Post #146


Smokin' nigga
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,125
Dołączył: sob, 01 maj 04
Skąd: DG Centrum
Nr użytkownika: 85
Płeć: Mężczyzna
GG: 2275899 status gadu-gadu
Tlen: vacu status tlen



QUOTE(kwintosz @ Oct 26 2006, 12:01 AM) *
Myślę że powinniśmy przestać off-topicować, skupmy się na dworcu, ewentualnie niech ktoś stworzy drugi topic o samym pkp gdzie będziemy mogli podyskutować..

Ano racja.

Co do samego dworca to kolejna lipa - dziś po raz n-ty w ostatnich kilku miesiącach zdarzyło mi się, że nieczynne były kasy i nikt nie raczył poinformować o tym kierownika pociągu. I znów musiałem się prosić, na szczęście trafiłem na kanara w porządku, bo inaczej to 4 zł opłaty dodatkowej w plecy. Nie wiem z czego to wynika - być może olewają sprawę kasjerki - ale zdarza się to coraz częściej i bardzo mnie drażni mad.gif Tym bardziej, że bilety ciągle drożeją a obsługa coraz gorsza...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pulsatilla1214
post czw, 26 paź 2006 - 13:38
Post #147


UZYTKOWNIK
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 1,189
Dołączył: nie, 26 cze 05
Skąd: z bagien
Nr użytkownika: 148
Płeć: Kobieta



Właśnie. Może powinniśmy założyć osobny wątek na temat pań z okienek naszego wspaniałego dworca. Świetnie do niego pasują. Ale to jakie "akcje", szczególnie słowne, potrafią być ich udziałem powinno zostać co najmniej uwiecznione :) Potrafią wyprowadzć z równowagi nawet psychologa laugh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Hator
post czw, 26 paź 2006 - 20:34
Post #148


FdZD
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 1,433
Dołączył: pią, 08 sie 03
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 6
Płeć: Mężczyzna



QUOTE

Za dwa lata szybki pociąg z Tychów do Katowic
Tomasz Głogowski
2006-10-26, ostatnia aktualizacja 2006-10-26 19:54
Pierwszy szybki pociąg z Tychów do Katowic odjedzie w grudniu 2008 roku. Bilet na trasie ma kosztować nie więcej niż 3 zł i obowiązywać nie tylko w pociągach, ale też w autobusach i tramwajach .
Lekka Kolej Miejska to pomysł zarządu województwa śląskiego na rozładowanie korków w aglomeracji. Nowe pociągi mają co 15 minut jeździć z Tychów do Katowic, a w przyszłości także do Sosnowca i innych miast regionu.

Kolej miałaby wykorzystać istniejące już tory, po których od lat nie jeżdżą tradycyjne pociągi. Przede wszystkim połączenie Tychy Miasto - Katowice. Szybka kolej ma jednak omijać Murcki, a jeździć krótszą trasą przez Piotrowice i Ligotę. Taka podróż miałaby trwać niewiele ponad 20 minut.

Przedstawiciele samorządu poinformowali wczoraj, że pierwsze pociągi na tej trasie pojawią się w grudniu 2008 roku. Na pozostałych odcinkach kolej będzie powstawać aż do 2013 r. Remont torów i budowa nowych przystanków i peronów mają kosztować ponad 50 mln zł. Urząd Marszałkowski przekonuje, że pieniądze wyłoży Unia Europejska.

Gdyby udało się uruchomić Lekką Kolej Miejską w ciągu dwóch lat, planowane są kolejne inwestycje i przedłużenie trasy do Sosnowca. To przedsięwzięcie będzie jednak bardziej skomplikowane, bowiem na tej trasie trzeba wybudować nowe tory.

W Tychach nowe przystanki i parkingi mają pojawić się w przyszłym roku: na wysokości al. Bielskiej i tuż przy lodowisku. Tam będą zatrzymywać się też trolejbusy i autobusy. W Katowicach nowy przystanek ma pojawić się przy ul. Damrota (będą tam zawracać pociągi jadące przez Piotrowice i Ligotę). - Kolej ułatwi poruszanie się nie tylko pomiędzy miastami, ale i podróż po samych Katowicach czy Tychach - przekonuje Stanisław Biega, koordynator projektu.

LKM ma spełniać funkcję komunikacji miejskiej, co oznacza, że te same bilety będą obowiązywać nie tylko w pociągach, ale też w autobusach, trolejbusach i tramwajach. Mają kosztować nie więcej niż 3 zł.

Koleją miejską będzie zarządzać spółka wyłoniona przez Urząd Marszałkowski w przetargu. Do rywalizacji będą mogły stanąć zarówno PKP, jak i prywatni przewoźnicy mający koncesję na transport pasażerski (w Polsce jest kilka takich firm). Zwycięzca będzie musiał dogadać się z KZK GOP i MZK w Tychach w sprawie wspólnego biletu.

Urząd Marszałkowski w Katowicach zapowiada, że kupi niedługo dla LKM-u cztery nowoczesne pociągi elektryczne. Mają być sprawdzone, wygodne, z klimatyzacją.

Projekt LKM-u stworzyło na zamówienie samorządu śląskiego konsorcjum Politechniki Krakowskiej i stowarzyszenia Zielone Mazowsze.

reasumujac:
1 Trasa na poczatek to jednak tylko Tychy-Katowice
2 Cala siec optymistycznie powstanie do 2013
3 Cieszy niska cena na trase
4 Jeszcze bardziej cieszy wspolny bilet z kzk gop i mzk tychy


PS Proponuje rozdzielic temat DWORZEC PKP na dwa - jeden poswiecony dworcom w DG i drugi poswiecony koleji i komunikacji kolejowej na slasku.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sebastian22
post sob, 28 paź 2006 - 01:02
Post #149


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,944
Dołączył: śro, 16 lis 05
Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe)
Nr użytkownika: 169
Płeć: Mężczyzna



Dajcie spokoj z tymi ambitnymi planami PKP - poki co spolka PKP Przewozy Regionalne jest zadluzona na duuuuza sume i 1.12 jak co roku za funduje nam kolejne ciecia w rozkladzie...juz sa odpowiednie broszury poroznoszone po pociagach - jakoby mamy sprzeciwić sie samorzadom co by one chcialy dogadac sie w ramach dalszego finansowania kursow.....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pozdrawiam
post sob, 28 paź 2006 - 02:35
Post #150


jasiek
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 1,062
Dołączył: śro, 06 sie 03
Skąd: Mydlice
Nr użytkownika: 3



QUOTE(Sebastian22 @ Oct 27 2006, 11:02 PM) *
Dajcie spokoj z tymi ambitnymi planami PKP - poki co spolka PKP Przewozy Regionalne jest zadluzona na duuuuza sume i 1.12 jak co roku za funduje nam kolejne ciecia w rozkladzie...juz sa odpowiednie broszury poroznoszone po pociagach - jakoby mamy sprzeciwić sie samorzadom co by one chcialy dogadac sie w ramach dalszego finansowania kursow.....



Jak na raziec cały ten pomysł na LKM nie ma nic wspólnego z PKP

Ten post edytował pozdrawiam sob, 28 paź 2006 - 02:40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Hator
post sob, 28 paź 2006 - 23:02
Post #151


FdZD
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 1,433
Dołączył: pią, 08 sie 03
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 6
Płeć: Mężczyzna



QUOTE(pozdrawiam @ Oct 28 2006, 12:35 AM) *
Jak na raziec cały ten pomysł na LKM nie ma nic wspólnego z PKP


z PKP PR moze narazie nie ma ale z PKP Linie Kolejowe napewno ma.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pulsatilla1214
post śro, 08 lis 2006 - 12:53
Post #152


UZYTKOWNIK
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 1,189
Dołączył: nie, 26 cze 05
Skąd: z bagien
Nr użytkownika: 148
Płeć: Kobieta



Nasza zaprzyjaźniona strona sporo dziś za "Dziennikiem Zachodnim" napisała na temat dworca:

http://www.zaglebie.info/news_aktualnosci.php?n=2529

Dość! Tylko nie remont tych ruin dry.gif ! Dość modernizacji! Czas na coś nowego rolleyes.gif 2030..?

QUOTE
Gminie zależy na przejęciu nieruchomości zajętej pod chodnik przy ulicy Sikorskiego w Ząbkowicach


No tak... Są ważniejsze sprawy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pozdrawiam
post śro, 08 lis 2006 - 13:35
Post #153


jasiek
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 1,062
Dołączył: śro, 06 sie 03
Skąd: Mydlice
Nr użytkownika: 3



No cóż to już było. Jeśli ktoś się powołuje na nieuregulowaną sytuacje gruntów to warto napisać na czym dokładnie polega problem. Inaczej dalej będę sądził, że to tylko głupia wymówka żeby nic nie robić.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post śro, 08 lis 2006 - 16:25
Post #154


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



musimy to wkleic do naszego archiwum. 2030! Pisalem od zawsze ze PKP nie ma tego w bliskich planach a wladze wciaz powtarzaly od kilku lat ze niby jakas modernizacja do 2007 - przesuwanie torow i dlatego nie mozna robic nic z dworcem laugh.gif

QUOTE

O nowoczesnym dworcu PKP na razie trzeba zapomnieć
dziś

Dąbrowski dworzec PKP wygląda tak, jak w "Przedwiośniu" Stefana Żeromskiego. Czas zatrzymał się tu wiek temu. Brudne, ciasne pomieszczenie, w którym są kasy i tyle. Nie ma poczekalni przy peronach ani nowoczesnych sanitariatów. Wszystko wskazuje na to, że tak pozostanie jeszcze długo.

Miastu trudno jest pójść drogą wyznaczoną przez sąsiedni Będzin, gdzie po podpisaniu umowy dzierżawy z PKP już wkrótce budynek dworca będzie wyglądał jak nowy. Wszystko przez nieuregulowane sprawy własności gruntów.

Mieszkańcy nie mają wątpliwości, że jak najszybciej powinna wrócić kładka, która zapewniała bezpieczne przejście nad ruchliwą linią kolejową. Została rozebrana ponad 1,5 roku temu i pasażerowie muszą teraz uważać na pędzące pociągi.

- We Włoszczowej powstała stacja PKP za trzy miliony złotych, bo miał kto za nią lobbować. U nas nie ma nawet bezpiecznego przejścia przez tory, nie wspominając już o dworcu, którego praktycznie nie ma. Samorządowcy powinni wreszcie coś z tym zrobić, bo to lokalne władze są tutaj przecież gospodarzami - podkreśla Mirosław Pikuła, mieszkaniec Dąbrowy Górniczej.

Ostatnie spotkanie z przedstawicielami PKP Oddziału Gospodarowania Nieruchomościami w Katowicach odbyło się w sierpniu tego roku. Mówiono o czystości, uporządkowaniu terenów wokół dworca oraz propozycjach uregulowania zobowiązań podatkowych wobec gminy. Nie udało się natomiast ustalić szczegółów ewentualnego przejęcia przez miasto terenów wokół dworca głównego, co dawałoby szanse na sensowne inwestowanie w nie pieniędzy z gminnego budżetu.

Problem w tym, że stan prawny gruntów dworca jest nieuregulowany.

- PKP mają teren wraz z budynkiem stacyjnym przy torach i z budynkiem kas. PKP powinny złożyć wniosek do wojewody o uwłaszczenie, żeby dostać decyzję o oddaniu gruntu w użytkowanie wieczyste i tytuł własności do budynków. Decyzja ta będzie podstawą do ewentualnego przejęcia nieruchomości - wyjaśnia Lucyna Stępniewska z Biura Prasowego UM.

PKP na razie nie widzą jednak szans na szybką przebudowę dąbrowskiego dworca. Została ujęta w długofalowych planach modernizacji linii kolejowej do... 2030 roku.

Sprawa Dąbrowskiego dworca jest dość skomplikowana. Są tam dwa budynki PKP i faktycznie należałoby się zdecydować na remont któregoś z nich, bo Dąbrowa jest jednym z największych miast w regionie. Wszystko musi być jednak poprzedzone analizami przed rozpoczęciem modernizacji torowiska. Określą one, na ile kolei i miastu potrzebna jest trasa szybkiego ruchu i którędy będzie biegła. Nowy dworzec uwzględniono w tych planach, ale wszystko wymaga rozwiązania kwestii własności gruntów, a także nakładów - wyjaśnia Tomasz Liszaj, rzecznik prasowy PKP SA Oddziału Gospodarowania Nieruchomościami w Katowicach.

Na razie najbardziej zaawansowane rozmowy dotyczą przekazania miastu za zaległości podatkowe pałacyku neogotyckiego w Ząbkowicach, a także dwóch innych budynków wraz z gruntami.

- Uwłaszczenie tych gruntów i ich podział powinien zakończyć się do końca tego roku - podkreśla rzecznik.

Jak się okazuje, dąbrowskie władze są zainteresowane tylko częścią tych propozycji.

- Gminie zależy na przejęciu nieruchomości zajętej pod chodnik przy ulicy Sikorskiego w Ząbkowicach i tylko w tej sprawie gmina mogłaby podpisać stosowne porozumienie. W przypadku przejęcia pałacyku trzeba by wydać znaczne sumy na doprowadzenie go do porządku, a w mieście są jednak ważniejsze potrzeby niż przejęcie tej nieruchomości - dodaje Lucyna Stępniewska.


Potrzebne porozumienie

Wiktoria Stępniewska, mieszkanka Dąbrowy Górniczej

Sytuacja PKP nie jest łatwa, bo po podziale więcej do powiedzenia mają spółki. Jednak miasto powinno starać się osiągnąć jakieś porozumienie, które pozwoliłoby na remont dworca i całej infrastruktury kolejowej. Jednak przede wszystkim trzeba pomyśleć o rozwiązaniu problemu przechodzenia przez tory, bo teraz nie wygląda to najlepiej.
Piotr Sobierajski - Dziennik Zachodni


jesli zostawic jeden budynek to tylko i wylacznie ten przy torach bo tylko on ma wartosc. I polaczyc nowoczesny dworzec z ekstra odnowionym starym zabytkowym budynkiem. Nad torami bedzie wiadukt samochodowy to nie wiem jak z kaldka - moze lepiej przejscie podziemne. Kladka mogla by byc jesli bedzie ekstra nowoczesna i nietypowa.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
datmar
post śro, 08 lis 2006 - 18:19
Post #155


Mieszkaniec Dąbrowy Górniczej
**

Grupa: Użytkownik
Postów: 66
Dołączył: nie, 08 sie 04
Skąd: Ząbkowice / Wrocław
Nr użytkownika: 104
Płeć: Mężczyzna
GG: 11884 status gadu-gadu



QUOTE
W przypadku przejęcia pałacyku trzeba by wydać znaczne sumy na doprowadzenie go do porządku, a w mieście są jednak ważniejsze potrzeby niż przejęcie tej nieruchomości - dodaje Lucyna Stępniewska.


Tak zupełnie a propos - no pewnie że są potrzeby. Przecież w ogóle to Dąbrowa ma tyle zabytków, że nie wie, który najpierw odrestaurować. wink.gif Wiem, czepiam się... Rzeczywiście są zapewne pilniejsze wydatki, ale jednak takie nieruchomości lepiej przejąć wcześniej niż później (chyba że chcemy doprowadzić do takiej sytuacji, jak ostatnio opisywana w chyba Wyborczej sprawa planowanego wyburzenia części starych budynków w Chorzowie), bo im później tym albo większe będą konieczne nakłady albo nie będzie już na co tych nakładów przeznaczyć, bo się samo zawali...


--------------------
MD
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Hator
post śro, 08 lis 2006 - 21:59
Post #156


FdZD
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 1,433
Dołączył: pią, 08 sie 03
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 6
Płeć: Mężczyzna



czy ktos wie o jaki palacyk chodzi? moze jakis link albo odnosnik do zdjec np u pana nowaka?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sebastian22
post czw, 09 lis 2006 - 00:21
Post #157


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,944
Dołączył: śro, 16 lis 05
Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe)
Nr użytkownika: 169
Płeć: Mężczyzna



Heh widze ze nasz dworzec nadal bedzie swiecił brudem i starocia - trudno. Co do tej modernizacji to jak juz zamierzaja przesuwac tory itp. to napewno warto by zrobic jakies wieksze perony no i przejscie podziemne - nowoczesna kladka tez mogla by byc tyle ze w przejsciu mozna by zlokalizaowac np. kasy czy jakies sklepiki. W DG jest bardzo dziwnie - najwiekszy dworzec mamy w Ząbkowicach ale pociagi pospieszne zatrzymuja sie w Centrum co jest oczywiscie uzasadnione....ech Polska.

Ten post edytował Sebastian22 czw, 09 lis 2006 - 00:21
Go to the top of the page
 
+Quote Post
datmar
post czw, 09 lis 2006 - 08:10
Post #158


Mieszkaniec Dąbrowy Górniczej
**

Grupa: Użytkownik
Postów: 66
Dołączył: nie, 08 sie 04
Skąd: Ząbkowice / Wrocław
Nr użytkownika: 104
Płeć: Mężczyzna
GG: 11884 status gadu-gadu



QUOTE(Sebastian22 @ Nov 9 2006, 12:21 AM) *
W DG jest bardzo dziwnie - najwiekszy dworzec mamy w Ząbkowicach ale pociagi pospieszne zatrzymuja sie w Centrum co jest oczywiscie uzasadnione....ech Polska.


No po części wynika to z faktu, że w DG jest bardzo dziwnie, bo centrum miasta i środek miasta to dwa, całkiem odległe miejsca (centrum na brzegu to nie jest standard cool.gif )


--------------------
MD
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zibar
post czw, 09 lis 2006 - 10:37
Post #159


Sportowa Dąbrowa
*******

Grupa: MODERATOR
Postów: 2,882
Dołączył: śro, 08 lis 06
Skąd: Śródmieście
Nr użytkownika: 267
Płeć: Mężczyzna



Witam jeszcze raz !

Sprawa naszych stacji to wogóle jest śmieszna (czytaj trgikomiczna) ale upatruje tutaj złą wolę PKP, bo o opiszałości, nieudolności i krętactwach urzędników UM i PKP można pisać tomy, ale przecież niedawno niszczejący dworzec PKP w Strzemieszycach chciało przejąć stowarzyszenie mieszkańców i adptować, zarządać budynkiem coś na kształt Domu Kultury i ponoć PKP się wstępnie zgodziło a jak przyszło do konkretów to się wycofali i budynek dalej jest dewastowany wink.gif

Chyba, że ostatnio coś się ruszyło w tej sprawie ?

pzd
Zibar


--------------------
pzd
Zibar


>>>>>>Sportowa Dąbrowa<<<<<
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kwintosz
post czw, 09 lis 2006 - 13:24
Post #160


UZYTKOWNIK
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 2,268
Dołączył: śro, 09 mar 05
Skąd: DG - Gołonóg
Nr użytkownika: 130
Płeć: Mężczyzna
GG: 3030588 status gadu-gadu



To nie jest tak prosto i dziwnie jak piszecie. To jakie i gdzie znajdują się dworce w Dąbrowie jest wynikiem tego jaką historię ma w polsce kolej. A ma ją bardzo bogatą, jedna z najlepszych nawet teraz, pomimo tego że z połowa szlaków kolejowych jest już nieczynna lub usunięta, sieć kolejowa w Europie. Kiedyś największa i jedna z najdynamiczniej się rozwijających!! Zauważcie tylko jak wielka część dzielnic w DG była skomunikowana właśnie koleją. Można było dojechać prawie wszędzie, zresztą polecam stronę którą podałem w temacie o stronach internetowych o DG, właśnie o kolei. Fajnie tam jest to przedstawione. Przez miasto przechodziły ważne szlaki turystyczne: trasa Kraków-Warszawa (obecnie w niewielkim stopniu w porównaniu do kiedyś wykorzystywana, stąd taki dworzec), Kolej Warszawsko-Wiedeńska (dworzec w Strzemieszycach).

Możemy narzekać na to jak wygląda nasz dworzec "główny", szkoda także tych wyżej wymienionych bo przez nie też przewijają się ludzie i im służą. Sprawa z dworcem nie wygląda dobrze, moim zdaniem jedynym rozwiązaniem jest budowa nowego budynku, żadne adaptacje, generalne remonty bla bla bla. Coś co nie musi być nie wiadomo jakie wielkie i bogato wykończone, ważne aby było dość nowoczesne, czyste, schludne i pełniło funkcję reprezentacyjną miasta, było niejako wizytówką dla osób przejeżdzających pociągiem lub wysiadających u nas. Aby dworzec dał możliwość rozwinięcia skrzydeł miastu w tamtym kierunku i powiększenie tego co dziś nazywamy "centrum" Niestety PKP na to nie stać, jedyna nadzieja to możliwość dogadania się miasta właśnie PKP. Mam nadzieję że nowe władze wybrane w powszechnych wyborach sprostają temu zadaniu..

Ten post edytował kwintosz czw, 09 lis 2006 - 13:27


--------------------
"(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted

When you love a woman you tell her that she's the one (..)"
Go to the top of the page
 
+Quote Post

152 Stron V  « < 6 7 8 9 10 > » 
Reply to this topicStart new topic
5 Użytkowników czyta ten temat (5 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 

Mapa forum
RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 15:41
FMDG - Razem od 2003
Dąbrowa Górnicza