![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1381
|
|
![]() Sportowa Dąbrowa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,882 Dołączył: śro, 08 lis 06 Skąd: Śródmieście Nr użytkownika: 267 Płeć: Mężczyzna ![]() |
KOLEJNE miasto gdzie da się "coś" zrobić z dworcem
cały tekst - TVS ![]() Czy Cieszyn można porównać z DG - drugim najbogatszym miastem npp w Polsce i pierwszym w woj. śląskim - jak czytam. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#1382
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT naszemiasto.pl Dąbrowa Górnicza dworce: nasze dworce niszczeją, a co gorsza nie ma chęci, by to zmienić Dąbrowa Górnicza dworce. Budynek o pięknej architekturze, do tego funkcjonalny, mógłby z powodzeniem zamienić się w siedzibę świetlicy środowiskowej, lokalnego centrum kultury czy muzeum kolejnictwa. By tak się stało potrzebne jest jednak współdziałanie lokalnych władz, kolei, a także miejscowej społeczności. Jak na razie na to się nie zanosi, a więc wszystko wskazuje na to, że budynek dworca PKP w Strzemieszycach Wielkich nadal będzie niszczał, aż pewnie w końcu się rozpadnie na dobre. Szkoda, wielka szkoda, bo stanowi perełkę architektoniczną w skali całego regionu. Dworzec ten nie miał jednak tyle szczęścia, co inne tego typu obiekty w kraju. 25 czerwca 2007 roku ktoś go podpalił (sprawcy nie zostali wykryci), w efekcie czego spłonęła spora część zadaszenia, drewniane stropy, okna, drzwi. Już kilka lat temu miejscowy społecznik i organizator strzemieszyckiego finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy Wiesław Olszewski zabiegał o to, by ratować wyjątkowy budynek przy ul. Stacyjnej, który przewidziany jest do umieszczenia w ewidencji zabytków. Proponował m.in. adaptację części pomieszczeń na małe centrum kultury, ale wszystko rozbiło się o procedury i formalności, a w zasadzie brak zaangażowania ze strony tych, którzy mogliby odmienić losy dworca, a więc głównie PKP. Kolej chciała ponoć nawet dworcowe mury rozebrać, ale nie otrzymała na to zgody. W tym roku swoje propozycje wysunęło także Stowarzyszenie Samorządne Strzemieszyce, apelując nawet o ratowanie zabytku do wicepremier Elżbiety Bieńkowskiej. ? Proponujemy wyremontowanie budynku wspólnie z miastem i przeznaczenie go na cele kulturalne i społeczne. W Strzemieszycach były kiedyś dwa domy kultury, kino i wszystko zostało zlikwidowane ? podkreślają Jerzy Reszke i Jacek Sobczyk ze Stowarzyszenia Samorządne Strzemieszyce. Inne ich propozycje to między innymi utworzenie muzeum, np. razem z parowozownią, bo jest to unikalny zespół stacyjny, a także powstanie regionalnego Muzeum Techniki lub rozwoju przemysłu. ? W Dąbrowie Górniczej nadal produkuje się obręcze kolejowe. Jest zaplecze naukowe w postaci Wydziału Transportu Politechniki Śląskiej w Katowicach. Jest jedyna w województwie śląskim szkoła o kierunku technika kolejnictwa w Sosnowcu. Są muzea, które nie eksponują swoich wszystkich zbiorów. Są urządzenia, które warto zachować. Tylko nie ma gdzie, więc stworzenie takiego miejsca jest potrzebne ? podkreślają reprezentanci Samorządnych Strzemieszyc. Dąbrowa Górnicza dworce: wciąż nie ma decyzji, wciąż nic nie wiadomo A co na to PKP? ? Obecnie nie zapadły jeszcze ostateczne decyzje, co do przyszłości byłego dworca w Dąbrowie Górniczej Strzemieszycach. Jest to spowodowane tym, że nieruchomość, na której jest on położony nie ma uregulowanego stanu prawnego. Postępowanie związane z regulacją stanu prawnego jest w trakcie. W związku z tym, do chwili uregulowania stanu prawnego nieruchomości nie ma możliwości przekazania obiektu na rzecz samorządu lokalnego ? wyjaśniał ostatnio Bartłomiej Sarna, rzecznik prasowy PKP S.A. we Wrocławiu. Problem w tym, że regulowanie owego stanu prawnego trwa już ponad sześć lat i końca nadal nie widać. Kolej nie ma żadnych pomysłów na pozostałe dworce w mieście. Ten w Gołonogu też czeka na regulacje prawne, w Ząbkowicach miał zostać wystawiony na sprzedaż, podobnie jak ten w centrum miasta przy ul. Kościuszki. Zabytkowy dworzec przy międzytorzu, tuż obok peronu, kolej chciała unicestwić, ale wobec braku pozwolenia na rozbiórkę nadal zastanawia się, co począć z tym budynkiem. I tak upłyną pewnie kolejne lata, a bliźniaczy do tego dąbrowskiego budynek dworca w Myszkowie lśni nowością i wygląda po remoncie naprawdę dobrze. Dąbrowa Górnicza dworce: dlaczego współpraca w DG nie jest dziś możliwa? Miasto twierdzi natomiast, że jest bezsilne. ? Pierwsza myśl, która przychodzi do głowy odnośnie budynków i terenów PKP to przede wszystkim złość. Złość o to, że przez lata zaniedbań PKP do ruiny doprowadziło budynki, często zabytkowe, które kiedyś służyły podróżnym i były wizytówkami miast. Dzisiaj wiele mówi się o inwestycjach realizowanych przez kolej, o Pendolino czy modernizacji dworców. Tych ostatnich Dąbrowa ma kilka i niestety dzisiaj żaden z nich priorytetem dla kolei nie jest ? mówi Bartosz Matylewicz, rzecznik prasowy Urzędu Miejskiego. ? Proponowaliśmy współpracę w centrum miasta i partycypowanie w kosztach. Nie chodziło nam o wielki dworzec, ale małą nowoczesną stację, z bezpiecznym dojściem, automatami do sprzedaży biletów i miejscem gdzie będzie można schronić się przed wiatrem czy deszczem lub śniegiem. Niestety PKP jest głuche na głosy miasta i mieszkańców tłumacząc się innymi priorytetami i brakiem środków. A dopóki tereny te są terenami kolejowymi, mając najlepszą wolę, niestety jako miasto ręce mamy związane ? dodaje. Od lat nic nowego, więc bez komentarza do artykułu (no może poza tym, że jednak PKP nie może wyburzyć, jak myśleli) Nawet nie wiadomo co dla DG wymyślili w studium modernizacji katowickiego węzła kolejowego, które już powstało. Miało oddzielać ruch towarowy i dalekobieżny od lokalnego, a więc dodatkowe tory, perony itp. Niektórzy z forumowiczów podważali sens jakiegokolwiek dworca w DG, jedynie remont peronu. Ale jak to jest, że PKP remontuje i czasem buduje nowe dworce (nie tylko remont peronów) w niewielkich miejscowościach, właściwie nawet wsiach do tego na peryferyjnych trasach, gdzie pasażerów jest kilkadziesiąt razy mniej niż np. DG Centrum. Często remontują jakieś stacje w lasach. Jest jednak coś, czego PKP w DG nie wyburzyła, a wyremontowała (foto z forum SSC): -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1383
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
to obecnie najladniejszy obiekt pkp w miescie
|
|
|
![]()
Post
#1384
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 802 Dołączył: pon, 26 lis 07 Skąd: Strzemieszyce Nr użytkownika: 902 Płeć: Mężczyzna Tlen: prosty3 ![]() |
moja dzielnico!
![]() -------------------- 07/08 :))
|
|
|
![]()
Post
#1385
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,493 Dołączył: czw, 20 lis 08 Skąd: DG Nr użytkownika: 2,576 Płeć: Mężczyzna ![]() |
pendolinio tędy będzie jeździć?
|
|
|
![]()
Post
#1386
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,978 Dołączył: sob, 01 kwi 06 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 197 Płeć: Mężczyzna GG: 2519362 ![]() |
Nie.
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#1387
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,171 Dołączył: pon, 01 wrz 03 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 18 Płeć: Mężczyzna GG: 1387662 ![]() |
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#1388
|
|
![]() Sportowa Dąbrowa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,882 Dołączył: śro, 08 lis 06 Skąd: Śródmieście Nr użytkownika: 267 Płeć: Mężczyzna ![]() |
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#1389
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Tanim kosztem za kilka mln można zrobić jak na przystanku tramwajowym w Gdańsku, 2 perony po zewnętrznej i dach, który zasłoniłby tę fatalną okolicę.
Oczywiście przejście podziemne i "tunel" dla samochodów swoją drogą. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1390
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,113 Dołączył: czw, 19 lis 09 Nr użytkownika: 3,566 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Tanim kosztem za kilka mln można zrobić jak na przystanku tramwajowym w Gdańsku, 2 perony po zewnętrznej i dach, który zasłoniłby tę fatalną okolicę. Oczywiście przejście podziemne i "tunel" dla samochodów swoją drogą. Też tak myślę - najlepiej jakby wszystkie stacje Dąbrowa Górnicza były w takim samym projekcie. No może przydałoby się na końcu jakieś pomieszczenie wyposażone w biletomat oraz dostęp do internetu - w pełni wystarczy. Ten post edytował Mały77 śro, 24 wrz 2014 - 06:42 |
|
|
![]()
Post
#1391
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,221 Dołączył: czw, 22 kwi 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 80 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Też tak myślę - najlepiej jakby wszystkie stacje Dąbrowa Górnicza były w takim samym projekcie. Poniekąd wszystkie stacje w DG są już w takim samym projekcie.... -------------------- Moje osobiste i subiektywne spojrzenie na Dąbrowę Górniczą - zapraszam
www.facebook.com/blogdabrowski.blogspot i http://blogdabrowski.blogspot.com |
|
|
![]()
Post
#1392
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT plk-sa.pl Przetarg na nowy system informacji pasażerskiej ogłoszony PKP Polskie Linie Kolejowe S.A ogłosiły przetarg na montaż i rozbudowę systemu informacji pasażerskiej. Wykonawca zaprojektuje, dostarczy i zamontuje elektroniczne wyświetlacze wraz z systemem monitoringu. Nowe urządzenia pojawią się na 763 dworcach, stacjach i przystankach kolejowych w całej Polsce. Dzięki tej inwestycji podwyższy się nie tylko standard obsługi, ale i bezpieczeństwo pasażerów. System ma być gotowy do końca przyszłego roku. Nowy system informacji ujednolici stosowane obecnie rozwiązania. Będzie go można łatwiej aktualizować, modyfikować i wprowadzać niezbędne zmiany, np. w czasie korekty rozkładu jazdy. - Wykorzystujemy ogromną szansę, jaką daje nam wsparcie z funduszy UE na lata 2007 – 2013. Montaż systemu na blisko 800 stacjach i przystankach zdecydowanie usprawni podróż koleją. Wyświetlacze i infokioski będą prezentowały zbiorczą informację o kilkunastu najbliższych połączeniach. Inwestycja podniesie nie tylko standard prezentowanych informacji, ale podwyższy też bezpieczeństwo pasażerów, dzięki instalacji monitoringu – mówi Andrzej Pawłowski – wiceprezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Na wszystkich dworcach, stacjach i przystankach objętych projektem, zostaną zainstalowane megafony oraz elektroniczne tablice prezentujące aktualne rozkłady jazdy oraz informację o najbliższych połączeniach oraz monitoring. Dodatkowo, na 288 stacjach o kluczowym znaczeniu dla ruchu pasażerskiego, PLK zainstaluje wyświetlacze peronowe, z wizualną, dynamiczną informacją pasażerską. Te obiekty zostaną wyposażone w pełny system monitoringu, obejmujący zasięgiem budynki dworców, perony oraz przejścia. ![]() Załapią się 4 stacje z DG: DG, Gołonóg, Ząbkowice i Sikorka. Np. w centrum pojawi się: - 10 wyświetlaczy krawędziowych - 2 tablice info przyjazdy/odjazdy - 4 tablice info rozkład jazdy - 4 train sensor - 2 zegary stacyjne - 10 megafonów - 10 kamer peronowych - plus oczywiście okablowanie i różny sprzęt sieciowy Pełna dokumentacja, z której można się też przy okazji dowiedzieć do jakich kategorii PKP zalicza nasze stacje no i jak to będzie wyglądało ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1393
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,978 Dołączył: sob, 01 kwi 06 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 197 Płeć: Mężczyzna GG: 2519362 ![]() |
Długo powiszą, oj długo
![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#1394
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1395
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Znowu przypomnienie tematu, nic nowego.
CYTAT naszemiasto.pl Dąbrowa Górnicza dworzec Gołonóg: kolejny dąbrowski dworzec niszczeje Dąbrowa Górnicza dworzec Gołonóg. Wszystkie dąbrowskie dworce wyglądają dziś tragicznie i nikt o nie nie dba. PKP ciągle tylko tłumaczy się jakimś tam enigmatycznym regulowaniem stosunków własnościowych i pomiarami, choć nikogo wokół dworców w Strzemieszycach czy Gołonogu nie widać. Tymczasem miasto podkreśla, że ma w takich sytuacjach związane ręce. Dworzec w Gołonogu to jedna z architektonicznych perełek na szlaku kolejowym kolei Warszawsko-Wiedeńskiej. Powstał w 1859 roku, przez wiele lat stanowiąc ważny punkt na mapie kolejowej naszego kraju. Od 2007 roku nie można już było kupić tutaj biletów, bo zamknięte zostały kasy. Potem budynek z roku na rok niszczał coraz bardziej, a dziś pozostały już tylko mury, które pewnie prędzej czy później się zawalą. Chyba, że ktoś dworzec np. podpali, jak miało to miejsce w Strzemieszycach. - Pierwsza myśl, która przychodzi do głowy odnośnie budynków i terenów PKP to przede wszystkim złość. Złość o to, że przez lata zaniedbań PKP do ruiny doprowadziło budynki, często zabytkowe, które kiedyś służyły podróżnym i były wizytówkami miast. Dzisiaj wiele mówi się o inwestycjach realizowanych przez kolej, o Pendolino czy modernizacji dworców. Tych ostatnich Dąbrowa ma kilka i niestety dzisiaj żaden z nich priorytetem dla kolei nie jest - mówi Bartosz Matylewicz, rzecznik dąbrowskiego Urzędu Miejskiego. - A dopóki tereny te są terenami kolejowymi, mając najlepszą wolę, niestety jako miasto ręce mamy związane - dodaje. Aż zal patrzeć więc na to, co dzieje się z dąbrowskimi dworcami. Zwłaszcza, że np. w Myszkowie pięknie wyremontowany został bliźniaczy do dworca w centrum Dąbrowy Górniczej (przy torowisku) tamtejszy dworzec. Dało się, dało! U nas nic się nie da... zdjęcia ![]() Tylko ponownie jak to jest, że w małych miejscowościach z bardzo małym ruchem (mniejszym niż w Gołonogu) remontują, a u nas nic. Może to jakiś nasz regionalny oddział jest taki słaby, naszym władzom mało zależy i nie naciskają, albo są skłóceni. Powinni uderzyć gdzieś wyżej i nagłośnić temat, bo ciekawe czy w Warszawie zdają sobie sprawę jak to wygląda w tej wielkości mieście przy głównej trasie. A skandalem jest płacenie przez miasto tak dużych pieniędzy dla PKP za to przejście w Strzemieszycach. A właśnie czy tą kładkę rozebrało PKP? Jeśli się do niej nie przyznawali to jakim prawem rozebrali nie swoje? Na pocieszenie to przynajmniej w Ząbkowicach przy okazji remontu torów, remontują też zadaszenie. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1396
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 497 Dołączył: pon, 01 paź 07 Skąd: reden Nr użytkownika: 818 Płeć: Mężczyzna ![]() |
i w ramach kolejnej ciekawostki, Kostrzyn, niecale 10 tys mieszkancow (wiem, wiem, jest bardziej oblegany od DG), koszt przebudowy dworca 7,7mln netto...
taka zwykla informacja ze DA SIE... http://biznes.onet.pl/kostrzyn-przebudowa-...e-detal-galeria |
|
|
![]()
Post
#1397
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,978 Dołączył: sob, 01 kwi 06 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 197 Płeć: Mężczyzna GG: 2519362 ![]() |
No dobra, ale nie porównujmy wielkości miast, a wielkość stacji - popatrz, ile tam jest pociągów, a ile u nas...
Co nie zmienia faktu, że u nas wystarczyłoby pewnie kilkaset tysięcy na zbudowanie małego, funkcjonalnego dworca. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#1398
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 497 Dołączył: pon, 01 paź 07 Skąd: reden Nr użytkownika: 818 Płeć: Mężczyzna ![]() |
toz wlasnie pisze ze mam swiadomosc jak tamta stacja jest obciazona i wcale nie wymagam, co pisalem kilka juz razy, zadnego palacu u nas, tylko cokolwiek nowoczesnego (odpowiednio wyposazony peron starcza jak najbardziej)...
a tymczasem ciagle mam wrazenie (choc moze to prawda?!) ze wg rzadzacych to PKP sie uwzielo na DG i nie da sie z nimi dogadac w zaden sposob... a wczoraj z fb PPP: CYTAT "Ja osobiście wolałbym, żeby PKP w końcu konkretnie określiło swoje plany odnośnie któregoś z już istniejących dąbrowskich dworców, bo jak na razie z tym mają największy problem. Trudno kupić czy wyremontować coś, czego PKP ze względu na nieuregulowaną własność nie może sprzedać…" CYTAT CYTAT Ot, kolejowa rzeczywistość i miasto poszatkowane kolejowymi terenami zamkniętymi, o które PKP nie doba, ale i oddać ich nie chce, jak gdyby były to srebra rodowe. |
|
|
![]()
Post
#1399
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 802 Dołączył: pon, 26 lis 07 Skąd: Strzemieszyce Nr użytkownika: 902 Płeć: Mężczyzna Tlen: prosty3 ![]() |
szkoda, ze wlasciciel nie chce sie na nic zgodzic
a obudowana wiata chroniaca od wiatru + opadow bylaby juz duzym komfortem -------------------- 07/08 :))
|
|
|
![]()
Post
#1400
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 694 Dołączył: nie, 26 lis 06 Skąd: DG Nr użytkownika: 337 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Mnie się wydaje że to wina Miasta, PKP przecież sprzedaje Miastu takie dworce za symboliczne kwoty, ktoś tu na pewno kłamie albo mija się z prawdą co do dworca PKP w Dąbrowie
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: środa, 15 października 2025 - 00:39 |