IPB

Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

152 Stron V  « < 68 69 70 71 72 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Dworzec PKP i centra przesiadkowe, oraz infrastruktura kolejowa w DG
Ocena 5 V
Zibar
post czw, 14 sie 2014 - 07:20
Post #1381


Sportowa Dąbrowa
*******

Grupa: MODERATOR
Postów: 2,882
Dołączył: śro, 08 lis 06
Skąd: Śródmieście
Nr użytkownika: 267
Płeć: Mężczyzna



KOLEJNE miasto gdzie da się "coś" zrobić z dworcem
cały tekst - TVS



Czy Cieszyn można porównać z DG - drugim najbogatszym miastem npp w Polsce i pierwszym w woj. śląskim - jak czytam.


--------------------
pzd
Zibar


>>>>>>Sportowa Dąbrowa<<<<<
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pią, 19 wrz 2014 - 15:03
Post #1382


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



CYTAT
naszemiasto.pl

Dąbrowa Górnicza dworce: nasze dworce niszczeją, a co gorsza nie ma chęci, by to zmienić

Dąbrowa Górnicza dworce. Budynek o pięknej architekturze, do tego funkcjonalny, mógłby z powodzeniem zamienić się w siedzibę świetlicy środowiskowej, lokalnego centrum kultury czy muzeum kolejnictwa. By tak się stało potrzebne jest jednak współdziałanie lokalnych władz, kolei, a także miejscowej społeczności. Jak na razie na to się nie zanosi, a więc wszystko wskazuje na to, że budynek dworca PKP w Strzemieszycach Wielkich nadal będzie niszczał, aż pewnie w końcu się rozpadnie na dobre. Szkoda, wielka szkoda, bo stanowi perełkę architektoniczną w skali całego regionu.

Dworzec ten nie miał jednak tyle szczęścia, co inne tego typu obiekty w kraju. 25 czerwca 2007 roku ktoś go podpalił (sprawcy nie zostali wykryci), w efekcie czego spłonęła spora część zadaszenia, drewniane stropy, okna, drzwi. Już kilka lat temu miejscowy społecznik i organizator strzemieszyckiego finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy Wiesław Olszewski zabiegał o to, by ratować wyjątkowy budynek przy ul. Stacyjnej, który przewidziany jest do umieszczenia w ewidencji zabytków. Proponował m.in. adaptację części pomieszczeń na małe centrum kultury, ale wszystko rozbiło się o procedury i formalności, a w zasadzie brak zaangażowania ze strony tych, którzy mogliby odmienić losy dworca, a więc głównie PKP. Kolej chciała ponoć nawet dworcowe mury rozebrać, ale nie otrzymała na to zgody.

W tym roku swoje propozycje wysunęło także Stowarzyszenie Samorządne Strzemieszyce, apelując nawet o ratowanie zabytku do wicepremier Elżbiety Bieńkowskiej. ? Proponujemy wyremontowanie budynku wspólnie z miastem i przeznaczenie go na cele kulturalne i społeczne. W Strzemieszycach były kiedyś dwa domy kultury, kino i wszystko zostało zlikwidowane ? podkreślają Jerzy Reszke i Jacek Sobczyk ze Stowarzyszenia Samorządne Strzemieszyce. Inne ich propozycje to między innymi utworzenie muzeum, np. razem z parowozownią, bo jest to unikalny zespół stacyjny, a także powstanie regionalnego Muzeum Techniki lub rozwoju przemysłu.

? W Dąbrowie Górniczej nadal produkuje się obręcze kolejowe. Jest zaplecze naukowe w postaci Wydziału Transportu Politechniki Śląskiej w Katowicach. Jest jedyna w województwie śląskim szkoła o kierunku technika kolejnictwa w Sosnowcu. Są muzea, które nie eksponują swoich wszystkich zbiorów. Są urządzenia, które warto zachować. Tylko nie ma gdzie, więc stworzenie takiego miejsca jest potrzebne ? podkreślają reprezentanci Samorządnych Strzemieszyc.

Dąbrowa Górnicza dworce: wciąż nie ma decyzji, wciąż nic nie wiadomo


A co na to PKP? ? Obecnie nie zapadły jeszcze ostateczne decyzje, co do przyszłości byłego dworca w Dąbrowie Górniczej Strzemieszycach. Jest to spowodowane tym, że nieruchomość, na której jest on położony nie ma uregulowanego stanu prawnego. Postępowanie związane z regulacją stanu prawnego jest w trakcie. W związku z tym, do chwili uregulowania stanu prawnego nieruchomości nie ma możliwości przekazania obiektu na rzecz samorządu lokalnego ? wyjaśniał ostatnio Bartłomiej Sarna, rzecznik prasowy PKP S.A. we Wrocławiu. Problem w tym, że regulowanie owego stanu prawnego trwa już ponad sześć lat i końca nadal nie widać.

Kolej nie ma żadnych pomysłów na pozostałe dworce w mieście. Ten w Gołonogu też czeka na regulacje prawne, w Ząbkowicach miał zostać wystawiony na sprzedaż, podobnie jak ten w centrum miasta przy ul. Kościuszki. Zabytkowy dworzec przy międzytorzu, tuż obok peronu, kolej chciała unicestwić, ale wobec braku pozwolenia na rozbiórkę nadal zastanawia się, co począć z tym budynkiem. I tak upłyną pewnie kolejne lata, a bliźniaczy do tego dąbrowskiego budynek dworca w Myszkowie lśni nowością i wygląda po remoncie naprawdę dobrze.

Dąbrowa Górnicza dworce: dlaczego współpraca w DG nie jest dziś możliwa?


Miasto twierdzi natomiast, że jest bezsilne. ? Pierwsza myśl, która przychodzi do głowy odnośnie budynków i terenów PKP to przede wszystkim złość. Złość o to, że przez lata zaniedbań PKP do ruiny doprowadziło budynki, często zabytkowe, które kiedyś służyły podróżnym i były wizytówkami miast. Dzisiaj wiele mówi się o inwestycjach realizowanych przez kolej, o Pendolino czy modernizacji dworców. Tych ostatnich Dąbrowa ma kilka i niestety dzisiaj żaden z nich priorytetem dla kolei nie jest ? mówi Bartosz Matylewicz, rzecznik prasowy Urzędu Miejskiego. ? Proponowaliśmy współpracę w centrum miasta i partycypowanie w kosztach. Nie chodziło nam o wielki dworzec, ale małą nowoczesną stację, z bezpiecznym dojściem, automatami do sprzedaży biletów i miejscem gdzie będzie można schronić się przed wiatrem czy deszczem lub śniegiem. Niestety PKP jest głuche na głosy miasta i mieszkańców tłumacząc się innymi priorytetami i brakiem środków. A dopóki tereny te są terenami kolejowymi, mając najlepszą wolę, niestety jako miasto ręce mamy związane ? dodaje.


Od lat nic nowego, więc bez komentarza do artykułu (no może poza tym, że jednak PKP nie może wyburzyć, jak myśleli)
Nawet nie wiadomo co dla DG wymyślili w studium modernizacji katowickiego węzła kolejowego, które już powstało. Miało oddzielać ruch towarowy i dalekobieżny od lokalnego, a więc dodatkowe tory, perony itp.

Niektórzy z forumowiczów podważali sens jakiegokolwiek dworca w DG, jedynie remont peronu. Ale jak to jest, że PKP remontuje i czasem buduje nowe dworce (nie tylko remont peronów) w niewielkich miejscowościach, właściwie nawet wsiach do tego na peryferyjnych trasach, gdzie pasażerów jest kilkadziesiąt razy mniej niż np. DG Centrum. Często remontują jakieś stacje w lasach.

Jest jednak coś, czego PKP w DG nie wyburzyła, a wyremontowała (foto z forum SSC):



--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sebastian22
post pią, 19 wrz 2014 - 17:18
Post #1383


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,944
Dołączył: śro, 16 lis 05
Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe)
Nr użytkownika: 169
Płeć: Mężczyzna



to obecnie najladniejszy obiekt pkp w miescie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Prosty
post pią, 19 wrz 2014 - 18:58
Post #1384


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 802
Dołączył: pon, 26 lis 07
Skąd: Strzemieszyce
Nr użytkownika: 902
Płeć: Mężczyzna
Tlen: prosty3 status tlen



moja dzielnico! rolleyes.gif


--------------------
07/08 :))
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xMarcinx
post nie, 21 wrz 2014 - 20:24
Post #1385


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,493
Dołączył: czw, 20 lis 08
Skąd: DG
Nr użytkownika: 2,576
Płeć: Mężczyzna



pendolinio tędy będzie jeździć?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leszek
post nie, 21 wrz 2014 - 20:26
Post #1386


UZYTKOWNIK
*******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,978
Dołączył: sob, 01 kwi 06
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 197
Płeć: Mężczyzna
GG: 2519362 status gadu-gadu



Nie.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
olo
post pon, 22 wrz 2014 - 10:31
Post #1387


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,171
Dołączył: pon, 01 wrz 03
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 18
Płeć: Mężczyzna
GG: 1387662 status gadu-gadu



CYTAT(xMarcinx @ nie, 21 wrz 2014 - 20:24) *
pendolinio tędy będzie jeździć?

piekłolino


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zibar
post pon, 22 wrz 2014 - 13:34
Post #1388


Sportowa Dąbrowa
*******

Grupa: MODERATOR
Postów: 2,882
Dołączył: śro, 08 lis 06
Skąd: Śródmieście
Nr użytkownika: 267
Płeć: Mężczyzna



W Rumi też się dało, tu połączono dwie odległe funkcje w jednym budynku


Cały tekst snf (51).gif


--------------------
pzd
Zibar


>>>>>>Sportowa Dąbrowa<<<<<
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post wto, 23 wrz 2014 - 12:38
Post #1389


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



Tanim kosztem za kilka mln można zrobić jak na przystanku tramwajowym w Gdańsku, 2 perony po zewnętrznej i dach, który zasłoniłby tę fatalną okolicę.
Oczywiście przejście podziemne i "tunel" dla samochodów swoją drogą.







--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mały77
post śro, 24 wrz 2014 - 06:41
Post #1390


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,113
Dołączył: czw, 19 lis 09
Nr użytkownika: 3,566
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(:) @ wto, 23 wrz 2014 - 12:38) *
Tanim kosztem za kilka mln można zrobić jak na przystanku tramwajowym w Gdańsku, 2 perony po zewnętrznej i dach, który zasłoniłby tę fatalną okolicę.
Oczywiście przejście podziemne i "tunel" dla samochodów swoją drogą.

Też tak myślę - najlepiej jakby wszystkie stacje Dąbrowa Górnicza były w takim samym projekcie.
No może przydałoby się na końcu jakieś pomieszczenie wyposażone w biletomat oraz dostęp do internetu - w pełni wystarczy.

Ten post edytował Mały77 śro, 24 wrz 2014 - 06:42
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bathurst
post śro, 24 wrz 2014 - 18:38
Post #1391


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,221
Dołączył: czw, 22 kwi 04
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 80
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(Mały77 @ śro, 24 wrz 2014 - 06:41) *
Też tak myślę - najlepiej jakby wszystkie stacje Dąbrowa Górnicza były w takim samym projekcie.

Poniekąd wszystkie stacje w DG są już w takim samym projekcie....


--------------------
Moje osobiste i subiektywne spojrzenie na Dąbrowę Górniczą - zapraszam

www.facebook.com/blogdabrowski.blogspot i http://blogdabrowski.blogspot.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pią, 17 paź 2014 - 09:42
Post #1392


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



CYTAT
plk-sa.pl

Przetarg na nowy system informacji pasażerskiej ogłoszony

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A ogłosiły przetarg na montaż i rozbudowę systemu informacji pasażerskiej. Wykonawca zaprojektuje, dostarczy i zamontuje elektroniczne wyświetlacze wraz z systemem monitoringu. Nowe urządzenia pojawią się na 763 dworcach, stacjach i przystankach kolejowych w całej Polsce. Dzięki tej inwestycji podwyższy się nie tylko standard obsługi, ale i bezpieczeństwo pasażerów. System ma być gotowy do końca przyszłego roku.

Nowy system informacji ujednolici stosowane obecnie rozwiązania. Będzie go można łatwiej aktualizować, modyfikować i wprowadzać niezbędne zmiany, np. w czasie korekty rozkładu jazdy.

- Wykorzystujemy ogromną szansę, jaką daje nam wsparcie z funduszy UE na lata 2007 – 2013. Montaż systemu na blisko 800 stacjach i przystankach zdecydowanie usprawni podróż koleją. Wyświetlacze i infokioski będą prezentowały zbiorczą informację o kilkunastu najbliższych połączeniach. Inwestycja podniesie nie tylko standard prezentowanych informacji, ale podwyższy też bezpieczeństwo pasażerów, dzięki instalacji monitoringu – mówi Andrzej Pawłowski – wiceprezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Na wszystkich dworcach, stacjach i przystankach objętych projektem, zostaną zainstalowane megafony oraz elektroniczne tablice prezentujące aktualne rozkłady jazdy oraz informację o najbliższych połączeniach oraz monitoring.

Dodatkowo, na 288 stacjach o kluczowym znaczeniu dla ruchu pasażerskiego, PLK zainstaluje wyświetlacze peronowe, z wizualną, dynamiczną informacją pasażerską.

Te obiekty zostaną wyposażone w pełny system monitoringu, obejmujący zasięgiem budynki dworców, perony oraz przejścia.



Załapią się 4 stacje z DG: DG, Gołonóg, Ząbkowice i Sikorka.
Np. w centrum pojawi się:
- 10 wyświetlaczy krawędziowych
- 2 tablice info przyjazdy/odjazdy
- 4 tablice info rozkład jazdy
- 4 train sensor
- 2 zegary stacyjne
- 10 megafonów
- 10 kamer peronowych
- plus oczywiście okablowanie i różny sprzęt sieciowy

Pełna dokumentacja, z której można się też przy okazji dowiedzieć do jakich kategorii PKP zalicza nasze stacje no i jak to będzie wyglądało snf (51).gif https://zamowienia.plk-sa.pl/servlet/HomeSe...8&expired=0


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leszek
post pią, 17 paź 2014 - 09:59
Post #1393


UZYTKOWNIK
*******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,978
Dołączył: sob, 01 kwi 06
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 197
Płeć: Mężczyzna
GG: 2519362 status gadu-gadu



Długo powiszą, oj długo sad.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sebastian22
post pią, 17 paź 2014 - 16:09
Post #1394


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,944
Dołączył: śro, 16 lis 05
Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe)
Nr użytkownika: 169
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(Leszek @ pią, 17 paź 2014 - 09:59) *
Długo powiszą, oj długo sad.gif

moze dzieki monitoringowi uda sie to jakoś uchronić przed wandalizmem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post czw, 23 paź 2014 - 13:47
Post #1395


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



Znowu przypomnienie tematu, nic nowego.

CYTAT
naszemiasto.pl

Dąbrowa Górnicza dworzec Gołonóg: kolejny dąbrowski dworzec niszczeje

Dąbrowa Górnicza dworzec Gołonóg. Wszystkie dąbrowskie dworce wyglądają dziś tragicznie i nikt o nie nie dba. PKP ciągle tylko tłumaczy się jakimś tam enigmatycznym regulowaniem stosunków własnościowych i pomiarami, choć nikogo wokół dworców w Strzemieszycach czy Gołonogu nie widać. Tymczasem miasto podkreśla, że ma w takich sytuacjach związane ręce.

Dworzec w Gołonogu to jedna z architektonicznych perełek na szlaku kolejowym kolei Warszawsko-Wiedeńskiej. Powstał w 1859 roku, przez wiele lat stanowiąc ważny punkt na mapie kolejowej naszego kraju. Od 2007 roku nie można już było kupić tutaj biletów, bo zamknięte zostały kasy. Potem budynek z roku na rok niszczał coraz bardziej, a dziś pozostały już tylko mury, które pewnie prędzej czy później się zawalą. Chyba, że ktoś dworzec np. podpali, jak miało to miejsce w Strzemieszycach.

- Pierwsza myśl, która przychodzi do głowy odnośnie budynków i terenów PKP to przede wszystkim złość. Złość o to, że przez lata zaniedbań PKP do ruiny doprowadziło budynki, często zabytkowe, które kiedyś służyły podróżnym i były wizytówkami miast. Dzisiaj wiele mówi się o inwestycjach realizowanych przez kolej, o Pendolino czy modernizacji dworców. Tych ostatnich Dąbrowa ma kilka i niestety dzisiaj żaden z nich priorytetem dla kolei nie jest - mówi Bartosz Matylewicz, rzecznik dąbrowskiego Urzędu Miejskiego. - A dopóki tereny te są terenami kolejowymi, mając najlepszą wolę, niestety jako miasto ręce mamy związane - dodaje.

Aż zal patrzeć więc na to, co dzieje się z dąbrowskimi dworcami. Zwłaszcza, że np. w Myszkowie pięknie wyremontowany został bliźniaczy do dworca w centrum Dąbrowy Górniczej (przy torowisku) tamtejszy dworzec. Dało się, dało! U nas nic się nie da...


zdjęcia snf (51).gif http://dabrowagornicza.naszemiasto.pl/arty...,id,tm,zid.html

Tylko ponownie jak to jest, że w małych miejscowościach z bardzo małym ruchem (mniejszym niż w Gołonogu) remontują, a u nas nic. Może to jakiś nasz regionalny oddział jest taki słaby, naszym władzom mało zależy i nie naciskają, albo są skłóceni. Powinni uderzyć gdzieś wyżej i nagłośnić temat, bo ciekawe czy w Warszawie zdają sobie sprawę jak to wygląda w tej wielkości mieście przy głównej trasie. A skandalem jest płacenie przez miasto tak dużych pieniędzy dla PKP za to przejście w Strzemieszycach. A właśnie czy tą kładkę rozebrało PKP? Jeśli się do niej nie przyznawali to jakim prawem rozebrali nie swoje?

Na pocieszenie to przynajmniej w Ząbkowicach przy okazji remontu torów, remontują też zadaszenie.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
menago
post nie, 02 lis 2014 - 22:19
Post #1396


UZYTKOWNIK
****

Grupa: Użytkownik
Postów: 497
Dołączył: pon, 01 paź 07
Skąd: reden
Nr użytkownika: 818
Płeć: Mężczyzna



i w ramach kolejnej ciekawostki, Kostrzyn, niecale 10 tys mieszkancow (wiem, wiem, jest bardziej oblegany od DG), koszt przebudowy dworca 7,7mln netto...

taka zwykla informacja ze DA SIE...

http://biznes.onet.pl/kostrzyn-przebudowa-...e-detal-galeria
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leszek
post nie, 02 lis 2014 - 22:39
Post #1397


UZYTKOWNIK
*******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,978
Dołączył: sob, 01 kwi 06
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 197
Płeć: Mężczyzna
GG: 2519362 status gadu-gadu



No dobra, ale nie porównujmy wielkości miast, a wielkość stacji - popatrz, ile tam jest pociągów, a ile u nas...
Co nie zmienia faktu, że u nas wystarczyłoby pewnie kilkaset tysięcy na zbudowanie małego, funkcjonalnego dworca.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
menago
post pon, 03 lis 2014 - 10:13
Post #1398


UZYTKOWNIK
****

Grupa: Użytkownik
Postów: 497
Dołączył: pon, 01 paź 07
Skąd: reden
Nr użytkownika: 818
Płeć: Mężczyzna



toz wlasnie pisze ze mam swiadomosc jak tamta stacja jest obciazona i wcale nie wymagam, co pisalem kilka juz razy, zadnego palacu u nas, tylko cokolwiek nowoczesnego (odpowiednio wyposazony peron starcza jak najbardziej)...

a tymczasem ciagle mam wrazenie (choc moze to prawda?!) ze wg rzadzacych to PKP sie uwzielo na DG i nie da sie z nimi dogadac w zaden sposob...

a wczoraj z fb PPP:
CYTAT
"Ja osobiście wolałbym, żeby PKP w końcu konkretnie określiło swoje plany odnośnie któregoś z już istniejących dąbrowskich dworców, bo jak na razie z tym mają największy problem. Trudno kupić czy wyremontować coś, czego PKP ze względu na nieuregulowaną własność nie może sprzedać…"


CYTAT
CYTAT
Ot, kolejowa rzeczywistość i miasto poszatkowane kolejowymi terenami zamkniętymi, o które PKP nie doba, ale i oddać ich nie chce, jak gdyby były to srebra rodowe.



Go to the top of the page
 
+Quote Post
Prosty
post pon, 03 lis 2014 - 13:29
Post #1399


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 802
Dołączył: pon, 26 lis 07
Skąd: Strzemieszyce
Nr użytkownika: 902
Płeć: Mężczyzna
Tlen: prosty3 status tlen



szkoda, ze wlasciciel nie chce sie na nic zgodzic
a obudowana wiata chroniaca od wiatru + opadow bylaby juz duzym komfortem


--------------------
07/08 :))
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rokko31
post pon, 03 lis 2014 - 17:10
Post #1400


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 694
Dołączył: nie, 26 lis 06
Skąd: DG
Nr użytkownika: 337
Płeć: Mężczyzna



Mnie się wydaje że to wina Miasta, PKP przecież sprzedaje Miastu takie dworce za symboliczne kwoty, ktoś tu na pewno kłamie albo mija się z prawdą co do dworca PKP w Dąbrowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post

152 Stron V  « < 68 69 70 71 72 > » 
Reply to this topicStart new topic
5 Użytkowników czyta ten temat (5 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 

Mapa forum
RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: środa, 15 października 2025 - 00:39
FMDG - Razem od 2003
Dąbrowa Górnicza