![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1361
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,772 Dołączył: śro, 05 maj 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 87 ![]() |
Każde miasto chce żeby to przez jego terytorium przebiegała ta linia, tak się wszyscy napalili a pewnie przyjdzie poczekać z 50 lat na realizację ![]() Całe szczęście, że się wypalił ten wariacki pomysł kolejki do lotniska. ![]() Zróbmy może najpierw normalną kolej do Bielska, Oświęcimia, Tarnowskich Gór czy do Sławkowa. Przecie z Sosnowca do Sławkowa to pociągi jeżdżą z prędkością rowerzysty. A to jest wymarzona podmiejska linia na krótkie perony i szynobusy co godzinę. ![]() |
|
|
![]()
Post
#1362
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
może taka przyszłość:
CYTAT gazeta.pl PKP zbuduje ekodworce. Będą tanie i bardzo innowacyjne Kolej chce zastąpić część starych dworców nowymi, ekologicznymi i tańszymi w utrzymaniu. Mogą powstać nawet w kilkudziesięciu miejscowościach. W Polsce jest 2300 dworców kolejowych, ale niecałe 600 jest czynnych. Tylko największe z nich zarabiają, m.in. dzięki wynajmowaniu powierzchni na lokale użytkowe. W 2013 roku czynne dworce łącznie przyniosły ok. 50 mln zł straty. PKP SA - spółka, która zarządza dworcami - stara się zminimalizować koszty utrzymania dworców. Niektóre przekazuje samorządom, inne sprzedaje na wolnym rynku. Część planuje po prostu wyburzyć, a na ich miejsce zbudować nowe - mniejsze i znacznie tańsze w utrzymaniu. - Chcemy zainwestować w innowacyjne dworce systemowe. To niewielkie, ekologiczne placówki zrobione w prefabrykowanych wcześniej części. Podobne funkcjonują już we Francji czy w Szwajcarii - mówi "Wyborczej" Piotr Ciżkowicz, wiceprezes PKP SA, odpowiedzialny m.in. za zarządzanie nieruchomościami. Co to jest innowacyjny dworzec systemowy? To niewielki parterowy budynek zrobiony według standardowego projektu. Ma być ekologiczny: wyposażony m.in. w panele słoneczne, pompę ciepła, odzysk wody deszczowej. Światła na nim mają się zapalać, reagując na ruch. Nowe dworce na początek zastąpią stare budynki w Ciechanowie, Mławie, Nasielsku i Strzelcach Krajeńskich. Jeśli projekt się spodoba, to możliwe jest od razu zbudowanie ich w kilkunastu lokalizacjach. Docelowo mogą powstać nawet w kilkudziesięciu miejscach w Polsce. Skąd pomysł na zastąpienie starych dworców nowymi? Stare są w tak złym stanie, że trzeba je albo gruntownie zmodernizować, albo całkowicie wyburzyć i zbudować nowe. Dylemat rozstrzygnęły liczby w arkuszu kalkulacyjnym: modernizację czterech wspomnianych dworców kolej wyceniła wstępnie na 18,2 mln zł, ich wyburzenie i budowę nowych - na 13 mln zł. Mały, czyli niższe koszty Przykładem może być istniejący dworzec w Nasielsku, który ma ponad 1,6 tys. m kw. powierzchni. To za dużo do obsługi pasażerów. Jego remont pochłonąłby ok. 6,9 mln zł. Jego utrzymanie - nawet po przebudowie - kosztowałoby rocznie 67 tys. zł. PKP na to nie stać. Tymczasem wybudowanie 5 razy mniejszego dworca systemowego kosztowałoby 4,5 mln zł, a jego roczne utrzymanie - 17 tys. zł. W przypadku Mławy przebudowa obecnego dworca liczącego niemal 1,5 tys. m kw. pochłonęłaby 4,8 mln zł, a jego wyburzenie i zbudowanie dworca systemowego liczącego 223 m kw. - 2,6 mln zł. Utrzymanie go po remoncie kosztowałoby 106 tys. zł rocznie, na nowego dworca - około 12 tys. zł. Dodatkowe argumenty przemawiają za zastąpieniem dworca w Strzelcach Krajeńskich (woj. lubuskie). Budynek stoi nieużywany od katastrofy kolejowej w lipcu 2011 r. Przejeżdżający pociąg się wykoleił, a wagony uderzyły w budynek dworca, naruszając jego konstrukcję nośną. - Od momentu tamtej katastrofy, w której zginęły trzy osoby, nie mamy innego wyjścia, jak tylko zastąpić stary budynek nowym - przyznaje Eugeniusz Krzyżanowski, wójt pobliskiego Zwierzyna. - Nie wykorzystujemy dziś w ogóle kubatury starego dworca. W nowym gmina będzie miała do dyspozycji połowę jego powierzchni. Chcemy, by był tam posterunek dzielnicowego, punkt informacji turystycznej i może jeszcze niewielki punkt gastronomiczny, który sprawi, że dworzec będzie żył nie tylko w czasie przyjazdu pociągów - przewiduje. Koncepcja już gotowa Na razie pracownicy PKP opracowali koncepcję architektoniczną dworców. Lada moment ma ruszyć przetarg na wybór projektantów. Przetarg na wykonawców ma być przeprowadzony we wrześniu. Jeśli uda się go rozstrzygnąć, w listopadzie ruszyłyby prace na dworcach, a w czerwcu - lipcu 2015 roku nastąpiłoby ich otwarcie. Przygotowanie koncepcji przez PKP oznacza, że autorzy projektu budowlanego nie będą mieli zbyt szerokiego pola do popisu. Mimo to architekci przychylnie oceniają wizualizacje udostępnione przez kolej. - Większość ilustracji pokazuje przyzwoitą architekturę użyteczności publicznej, utrzymaną w jednorodnej stylistyce, wspólnej dla wszystkich miejscowości - zauważa Piotr Lewicki z krakowskiego biura projektów Lewicki Łatak. - Wizualizacje zawsze próbują zaprezentować obiekty w sposób możliwie najbardziej atrakcyjny, ale finalnie jakość architektury, nie tylko w aspekcie estetycznym, zależy od zastosowanych materiałów, wymyślonych detali wykończenia i budowlanej staranności wykonania. Często ze względów ekonomicznych z projektu przed jego realizacją znikają rozwiązania kosztowne w budowie i w czasie eksploatacji. Prywatnie ubolewam, że tak ważny temat - o zasięgu krajowym - jak nowe dworce, nie był przedmiotem otwartego konkursu. Taka metoda doprowadziłaby do wyłonienia lepszych rozwiązań - dodaje. wizualizacje z naszamlawa.pl : CYTAT Wariant I (drewno i kamień): kontekst architektury drewnianej. Dworce w lokalizacjach gdzie występowała lub występuje architektura drewniana, w miejscu lokalizacji dawnych dworców drewnianych.
Wariant II (beton + kamień): kontekst śródmiejski. Dworce w lokalizacjach o charakterze miejskim lub gdzie wskazana jest lokalizacja obiektu na zasadzie kontrastu. Wariant III (zieleń + kamień): w miejscach o dużej przewadze zieleni, obszarach o wysokich walorach krajobrazowych, objętych ochroną środowiskową. Wariant IV (corten i cegła): kontekst architektury ceglanej. Lokalizacja w miastach przemysłowych z tradycją architektury ceglanej. inne: -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1363
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,113 Dołączył: czw, 19 lis 09 Nr użytkownika: 3,566 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Fajnie wygląda, ale jak dla naszego ruchu kolejowego zdecydowanie za duży ...
|
|
|
![]()
Post
#1364
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 765 Dołączył: nie, 17 cze 12 Skąd: Mydlice Nr użytkownika: 5,028 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Ciekawe koncepcje i propozycje a jak by taki dworzec w naszym mieście się sprawdził?.
|
|
|
![]()
Post
#1365
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Fajnie wygląda, ale jak dla naszego ruchu kolejowego zdecydowanie za duży ... takie powstaną w wielu wioskach na jakiś podrzędnych bocznych liniach kolejowych. Wygląda na to, że między Ząbkowicami, a DG do 2020 nic się nie zmieni, przynajmniej ze środków unijnych. Teraz w remoncie odcinek Zawiercie - Ząbkowice (nie licząc oczywiście w tym przypadku odnogi na Jaworzno), a w planach jest Częstochowa - Zawiercie i Będzin - Katowice - Tychy - granica... Zostanie tu taka dziura. Może odzyskają jakieś kilkudziesięcioletnie płyty chodnikowe z tamtych peronów i u nas kilka sztuk wymienią, chyba tylko na to można mieć nadzieję. CYTAT naszemiasto.pl
Remont torów kolejowych na linii Zawiercie-Sosnowiec-Jaworzno postępuje Prace na tym odcinku trwają od połowy ubiegłego roku i obejmują 4 linie kolejowe tworzące ciąg towarowo-pasażerski pomiędzy Zawierciem, Dąbrową Górniczą i Jaworznem, który z kolei jest częścią najszybszego połączenia z Warszawy do Katowic. To jedna z najważniejszych tras w regionie o łącznej długości 92 kilometrów. Od początku realizacji inwestycji obejmującej wymianę wszystkich torów wraz z pozostała infrastrukturą: siecią trakcyjną, przejazdami kolejowymi, peronami, mostami, wiaduktami i przepustami oraz systemem sterowania ruchem pociągów, wyremontowano już 32 kilometry torów i 3 przejazdy. Wymieniono również 99 rozjazdów Do użytku został oddany peron przy dworcu Dąbrowa Górnicza-Ząbkowice, a obecnie trwa przebudowa kolejnych 7 peronów. Odnowiono także 14 kilometrów sieci trakcyjnej oraz 40 obiektów inżynieryjnych. Modernizowana trasa pełni bardzo ważną funkcję komunikacyjną w regionie - pozwala na wjazd do Katowic pociągów regionalnych i pośpiesznych w stronę Częstochowy i Warszawy, a także jest kolejową obwodnicą towarową Zagłębia Dąbrowskiego i Górnego Śląska. Jej remont usprawni połączenie między województwem śląskim a centralną i północną Polską. Dzięki rewitalizacji możliwe będzie przywrócenie maksymalnych prędkości: 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 100 km/h dla pociągów towarowych na liniach. Pasażerowie podróżujący na tej trasie zaoszczędzą sporo czasu, gdyż docelowo podróż z Warszawy do Katowic potrwa niewiele ponad 2 godziny. Podwyższy się także komfort i bezpieczeństwo podróży. Cała inwestycja, której wartość wynosi 365,6 milionów złotych, potrwa do połowy przyszłego roku. 31 marca 2014 roku projekt dostał dofinansowanie w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1366
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
nowe Zawiercie-DG
-------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1367
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 805 Dołączył: pią, 08 sty 10 Nr użytkownika: 3,645 Płeć: Mężczyzna GG: 3867643 ![]() |
Ktoś wie jaki jest sens wycinki drzew na szlaku dawnej linii kolejowej Dąbrowa Górnicza - Dąbrowa górnicza Strzemieszyce?
![]() ![]() ![]() -------------------- www.czerwonesamochody.com
|
|
|
![]()
Post
#1368
|
|
![]() Sportowa Dąbrowa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,882 Dołączył: śro, 08 lis 06 Skąd: Śródmieście Nr użytkownika: 267 Płeć: Mężczyzna ![]() |
W Łodzi powstaje zadaszony całkowicie przystanek tramwajowy
![]() Czy coś takiego nie mogłoby powstać nad torowiskiem w Centrum i innymi stacjami w DG? W zupełności imho wystarczyłoby zamiast dworca. Dodatkowo monitoring, automaty biletowe, elektroniczny rozkład jazdy z rzeczywistym czasem przyjazdu i pewnie więcej osób zaczęło by korzystać z tej formy transportu. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#1369
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,113 Dołączył: czw, 19 lis 09 Nr użytkownika: 3,566 Płeć: Mężczyzna ![]() |
No i to jest to!!! Do tego duży parking P&R i gotowe ...
|
|
|
![]()
Post
#1370
|
|
![]() Sportowa Dąbrowa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,882 Dołączył: śro, 08 lis 06 Skąd: Śródmieście Nr użytkownika: 267 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Gliwice chyba czytają nasze forum
![]() cały tekst bo modernizacja dworca ma wyglądać tak ![]() a nasz dworzec dalej będzie żałosny, bo bawet ten temat nie pojawia się przed nadchodzącymi wyborami. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#1371
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,978 Dołączył: sob, 01 kwi 06 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 197 Płeć: Mężczyzna GG: 2519362 ![]() |
Tyle, że nie ma co porównywać dworca w Gliwicach z Dąbrową niestety...
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#1372
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 497 Dołączył: pon, 01 paź 07 Skąd: reden Nr użytkownika: 818 Płeć: Mężczyzna ![]() |
to moze chociaz do remontu peronow w Rudzie S. Chebzie http://katowice.gazeta.pl/katowice/51,3506...388006.html?i=2 ?
![]() Lazy, Zawiercie, Poraj, Myszkow, Ruda, nie mowiac juz o wiekszych miasta - tylko ciagle w DG sa problemy (pomijajac kwestie jakikolwiek ten dworzec/peron mialby byc...) |
|
|
![]()
Post
#1373
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 802 Dołączył: pon, 26 lis 07 Skąd: Strzemieszyce Nr użytkownika: 902 Płeć: Mężczyzna Tlen: prosty3 ![]() |
Lazy, Zawiercie, Poraj, Myszkow, Ruda, nie mowiac juz o wiekszych miasta - tylko ciagle w DG sa problemy (pomijajac kwestie jakikolwiek ten dworzec/peron mialby byc...) http://www.plk-inwestycje.pl/inwestycje/pr...ko/poiis-71-69/ w ramach inwestycji POIiŚ na tej linii robi sie/zrobiono/bedzie robic sie peron na kazdej stacji w DG, na trasie tej linii tutaj fotki np 3 zdjecie, chyba mozna link http://www.skyscrapercity.com/showpost.php...;postcount=3808 a kwestia dworca w centrum - miasto nie przeplaci, a wlasciciel sie nie ugnie - chyba, ze sa jakies nowe informacje o ktorych nie wiem ![]() Ten post edytował Prosty wto, 29 lip 2014 - 17:21 -------------------- 07/08 :))
|
|
|
![]()
Post
#1374
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 497 Dołączył: pon, 01 paź 07 Skąd: reden Nr użytkownika: 818 Płeć: Mężczyzna ![]() |
a to przepraszam, spodziewalem sie ze jak zwykle nawet peron DG ominieto
![]() ale moje pytanie brzmi, bo nie znam sie, czy w/w prace beda obejmowac DG 'centrum' i Golonog? czy tylko do Zabkowic od strony Zawiercia? Ten post edytował menago wto, 29 lip 2014 - 20:50 |
|
|
![]()
Post
#1375
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 802 Dołączył: pon, 26 lis 07 Skąd: Strzemieszyce Nr użytkownika: 902 Płeć: Mężczyzna Tlen: prosty3 ![]() |
Niestety nie, od strony Sosnowca w naszym miescie pierwsza stacja na remonty peronow to DG Południowa, pozniej HK, ktora juz nie bedzie stacja po skonczeniu remontu z tego co wiem, potem juz tylko Zabkowice, Sikorka
-------------------- 07/08 :))
|
|
|
![]()
Post
#1376
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,221 Dołączył: czw, 22 kwi 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 80 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Niestety nie, od strony Sosnowca w naszym miescie pierwsza stacja na remonty peronow to DG Południowa, pozniej HK, ktora juz nie bedzie stacja po skonczeniu remontu z tego co wiem, potem juz tylko Zabkowice, Sikorka Nie ma juz stacji Dg Huta Katowice -------------------- Moje osobiste i subiektywne spojrzenie na Dąbrowę Górniczą - zapraszam
www.facebook.com/blogdabrowski.blogspot i http://blogdabrowski.blogspot.com |
|
|
![]()
Post
#1377
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 805 Dołączył: pią, 08 sty 10 Nr użytkownika: 3,645 Płeć: Mężczyzna GG: 3867643 ![]() |
I po co to wszystko? Dla 12 pociągów na dobę (na tych "główniejszych" stacjach) z dramatycznie rosnącą tendencją spadkową...
-------------------- www.czerwonesamochody.com
|
|
|
![]()
Post
#1378
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 802 Dołączył: pon, 26 lis 07 Skąd: Strzemieszyce Nr użytkownika: 902 Płeć: Mężczyzna Tlen: prosty3 ![]() |
Glownie dla towarowych na odcinku od Zabkowic do Jaworzna, za to Zawiercie - Zabkowice dla wszystkich. No moze na jakis dalekobiezny, na odcinek Krakow - Czestochowa sie to przyczyni do lepszego czasu podrozy, ale bez zatrzyman, ale teraz juz tak chyba nic nie jezdzi.
Przejezdzalem wczoraj nad torami kolo HK, ale nie zwrocilem uwagi czy perony juz rozebrane. Jesli nie ma - moj blad ![]() Ten post edytował Prosty śro, 30 lip 2014 - 14:30 -------------------- 07/08 :))
|
|
|
![]()
Post
#1379
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,978 Dołączył: sob, 01 kwi 06 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 197 Płeć: Mężczyzna GG: 2519362 ![]() |
Perony na przystanku DGHK zostały rozebrane jesienią zeszłego roku.
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#1380
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 385 Dołączył: sob, 15 mar 08 Skąd: Dąbrowa Górnicza Mydlice Nr użytkownika: 1,162 Płeć: Mężczyzna GG: 5107261 ![]() |
CYTAT Do Pyrzowic przez Zagłębie – rusza przetarg na rewitalizacją linii kolejowej
Potwierdzają się informacje o nowym przebiegu kolei do Pyrzowic. PKP ogłosiły przetarg na dokumentację potrzebną do rewitalizacji i odbudowy linii kolejowej z Zawiercia do Tarnowskich Gór. Remont i elektryfikacja linii do lotniska w Pyrzowicach mogą zostać wykonane dzięki finansowaniu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego. Projekt jest na pierwszym miejscu listy samorządu, ma więc duże szanse na dofinansowanie. Po wykonaniu projektu, w zależności od przebiegu procedur administracyjnych, prace mogą ruszyć już w 2016 roku. Dojazd do portu lotniczego będzie możliwy zarówno od strony Tarnowskich Gór, jak i Zawiercia. Orientacyjny czas jazdy na lotnisko proponowanym połączeniem od strony Zawiercia wyniesie ok. 45 minut, a przy założeniu, że pociąg zatrzyma się także w Zawierciu, 55 minut. Wartość projektu związanego z przygotowaniem dokumentacji wyniesie około 1,7 mln złotych. Wykonawca po podpisaniu umowy będzie miał 380 dni na realizację zadania. Po przygotowaniu dokumentacji, PLK będą mogły ogłosić przetarg na prowadzenie prac budowlanych w formule projektuj i buduj. Przypomnijmy, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w marcu odstąpiły od umowy z niemiecko – polskim konsorcjum na projektowanie nowej linii do lotniska w Pyrzowicach, prowadzącej od południa przez Piekary Śląskie. Powodem decyzji było blisko 2,5 roczne opóźnienie konsorcjum wykonującego prace projektowe i pozyskującego niezbędne decyzje. Plan zakłada wykorzystanie istniejących linii oraz remont i elektryfikację linii nr 182. Oznacza to, że pociągi pojechałyby z Katowic przez Sosnowiec do Zawiercia i dalej do Tarnowskich Gór. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: środa, 15 października 2025 - 06:25 |