![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1241
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,113 Dołączył: czw, 19 lis 09 Nr użytkownika: 3,566 Płeć: Mężczyzna ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1242
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
btw. nie wiem czy bylo na forum ale sklepik na stacji DG zakończył działalność.
|
|
|
![]()
Post
#1243
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,113 Dołączył: czw, 19 lis 09 Nr użytkownika: 3,566 Płeć: Mężczyzna ![]() |
btw. nie wiem czy bylo na forum ale sklepik na stacji DG zakończył działalność. No co Ty? Przecież tam jeżdżą takie tłumy, że bez dworca obyć się nie mogą ... Między innymi dlatego uważam, że dobrze zorganizowana poczekalnia na peronie jest wystarczająca dla miasta Dąbrowa Górnicza. |
|
|
![]()
Post
#1244
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,978 Dołączył: sob, 01 kwi 06 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 197 Płeć: Mężczyzna GG: 2519362 ![]() |
Sklepik pewnie działałby dłużej/lepiej. gdyby jeszcze w czasie jego istnienia miał jakieś sensowne godziny otwarcia - pisałem tu wcześniej chyba, że kilka razy o różnych porach (rano, koło południa, po południu) był zamknięty bez żadnej informacji. W ten sposób żaden biznes nie miał szansy na utrzymanie.
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#1245
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,635 Dołączył: pon, 16 lut 09 Skąd: Centrum Nr użytkownika: 3,199 Płeć: Mężczyzna ![]() |
17.08.2013 z https://www.facebook.com/StacjaDabrowaGornicza
CYTAT Stacja zamyka swe podwoje, niestety. Dziękujemy za wsparcie i mamy nadzieję, że umililiśmy czas podróżnym.
-------------------- pozdrawiam,
Sylwester Dominik Historia miasta uwieczniona na fotografiach i pocztówkach. Zapraszam na www.dawnadabrowa.pl i www.facebook.com/dawnadabrowa |
|
|
![]()
Post
#1246
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 168 Dołączył: pon, 27 mar 06 Skąd: Dąbrowa Górnicza Nr użytkownika: 196 Płeć: Kobieta ![]() |
Sklepik pewnie działałby dłużej/lepiej. gdyby jeszcze w czasie jego istnienia miał jakieś sensowne godziny otwarcia - pisałem tu wcześniej chyba, że kilka razy o różnych porach (rano, koło południa, po południu) był zamknięty bez żadnej informacji. W ten sposób żaden biznes nie miał szansy na utrzymanie. Dokładnie,nie raz był w bardzo dziwnych godzinach zamknięty. Myslę,że była realna szansa utrzymania tego interesu...niestety nic z tego nie wyszło /:
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#1247
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,978 Dołączył: sob, 01 kwi 06 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 197 Płeć: Mężczyzna GG: 2519362 ![]() |
Pewnie spora część podróżnych coś by tam kupiła - wodę, batona, gazetę itp. Ale przekonawszy się raz, że jest zamknięte - takie rzeczy na podróż kupowała wcześniej. Znam z autopsji.
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#1248
|
|
![]() Smokin' nigga ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,125 Dołączył: sob, 01 maj 04 Skąd: DG Centrum Nr użytkownika: 85 Płeć: Mężczyzna GG: 2275899 Tlen: vacu ![]() |
Pewnie spora część podróżnych coś by tam kupiła - wodę, batona, gazetę itp. Ale przekonawszy się raz, że jest zamknięte - takie rzeczy na podróż kupowała wcześniej. Znam z autopsji. Co prawda sklepu nigdy nie prowadziłem ale przyjmując 20% marży (a na towarze, którego szłoby najwięcej - gazety, fajki, bilety - można o takiej pomarzyć, z kolei na gastronomii może być wyższa) to na oko trzeba by wyciągać 1000zł utargu świątek piątek żeby nie generować długu (a to jeszcze zależy jaki czynsz tam sobie życzyli!). To teraz sobie wyobraź ile trzeba sprzedać codziennie tych batoników i gazet... Nie wiem czy coś się zmieniło ale 5-6 lat temu aż tak wielu pasażerów z DG nie wyjeżdżało a poza pasażerami to wątpie czy ktoś tam zaglądał. Inna rzecz, że to nie dworzec przesiadkowy, tu się nie czeka (a wtedy lżej wyjąć pieniądz z portfela) tylko przychodzi "za pięć dwunasta" a po przyjeździe śmiga do domu. |
|
|
![]()
Post
#1249
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 694 Dołączył: nie, 26 lis 06 Skąd: DG Nr użytkownika: 337 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Z Naszego dworca korzystają w 80% ludzie którzy jadą i wracają z pracy dlatego mało kto myśli o zakupach w takim sklepie, każdy się śpieszy, ale fakt sklep był bardzo często zamknięty i to w tych godzinach co było dużo ludzi na dworcu
|
|
|
![]()
Post
#1250
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 765 Dołączył: nie, 17 cze 12 Skąd: Mydlice Nr użytkownika: 5,028 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Od interpelacji poselskiej minął już rok czasu .Ciekawe czy władze miasta dalej prowadzą rozmowy z PKP na temat dworców w Dąbrowie i z jakim skutkiem ciekawe czy do roku 2014 zdążą coś ustalić bo na jesieni w 2014r są wybory samorządowe ,także temat będzie cały czas aktualny wsród potencjalnych kandydatów na prezydenta miasta i ciekawe jakie oni zaproponują rozwiązania na temat dworców .
|
|
|
![]()
Post
#1251
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Kończą się prace nad "Studium Wykonalności dla modernizacji Katowickiego Węzła Kolejowego". wystąpili już o decyzje środowiskowe, w tym do UM w DG. No zobaczymy co wymyślili dla DG. Ciekawe czy UM zgłaszał swoje uwagi, żeby się znowu nie okazało, że zapomnieli o tunelu w centrum.
Na razie nie spotkałem nigdzie przecieków z tego dokumentu. Jak natraficie to piszcie ![]() Aha, ten plan jest na 30 lat ![]() CYTAT Studium Wykonalności modernizacji i rozbudowy Katowickiego Węzła Kolejowego 2010-PL-92245-S
ZAKRES PROJEKTU Opracowanie obejmuje: sporządzenie Studium Wykonalności dla modernizacji Katowickiego Węzła Kolejowego zawierające analizę i wybór opcji modernizacyjnej wraz z uzasadnieniem wyboru oraz Analizę środowiskową - określenie wpływu poszczególnych opcji modernizacji na środowisko; syntezę Studium Wykonalności w formie dokumentu pn. Rezultaty Studium Wykonalności; sporządzenie Raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko; przygotowanie i złożenie Wniosku o uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wraz z wymaganymi załącznikami. Decyzja KE nr K(2011)2574 z dnia 7 kwietnia 2011 r. CELE PROJEKTU Modernizacja linii kolejowych Katowickiego Węzła Kolejowego powinna spełniać następujące cele główne Projektu: Dostosowanie infrastruktury kolejowej do potrzeb przewozowych w zakresie przewozu osób i towarów, poprzez separacje ruchu dalekobieżnego (międzyregionalnego) od ruchu aglomeracyjnego, oraz separację ruchu towarowego od pasażerskiego, na liniach najbardziej obciążonych ruchem kolejowym, w celach poprawy funkcjonalności stacji i przystanków oraz zwiększenia prędkości i płynności ruchu pociągów. Eliminacja wąskich gardeł na obszarze Katowickiego Węzła Kolejowego. Stworzenie możliwości integracji podsystemów pasażerskiego transportu kolejowego, lotniczego oraz miejskiego na zdefiniowanym obszarze. Stworzenie możliwości integracji podsystemów towarowego transportu kolejowego, lotniczego oraz drogowego na zdefiniowanym obszarze. Poprawa jakości usług kolejowych. Poprawa efektywności wykorzystania linii kolejowych zbiegających się w Katowickim Węźle Kolejowym po zakończeniu realizacji projektu. Ochrona środowiska naturalnego na obszarze Katowickiego Węzła Kolejowego oraz eliminacja barier architektonicznych dla osób z ograniczoną zdolnością poruszania się. Stymulacja rozwoju gospodarczego na poziomie krajowym i regionalnym poprzez wzrost dostępności komunikacyjnej. Zadanie realizowane w ramach Decyzji Komisji Europejskiej – Agencji TEN-T Nr K(2-11)2574 z dnia 08.04.2011 r. przyznającej dofinansowanie z funduszu TEN-T w wysokości 3 180 000 EUR tj. 50% wartości projektu Umowa Nr 90/133/0001/11/I/I z Wykonawcą (Konsorcjum: KV Projekty Inżynieryjne i Architektoniczne Spółka z o.o., ul. Piękna 43/11, 00-672 Warszawa i KV Consultores de Ingenieria, proyectos y obras, S.L., c/Claudio Coello 52 – 1 planta, 28001 Madryt) z dnia 21.12.2011 r. podpisana na kwotę 1 119 699,20 EUR . Realizacja inwestycji – obszar Katowickiego Węzła Kolejowego zdefiniowany we Wstępnym Studium Wykonalności zrealizowanym w roku 2011, (ok. 1000 km. linii kolejowych) Planowany zakres rzeczowy: sporządzenie Studium Wykonalności dla modernizacji katowickiego Węzła Kolejowego , zawierające analizę i wybór opcji modernizacyjnej wraz z uzasadnieniem wyboru oraz Analizę środowiskową - określenie wpływu poszczególnych opcji modernizacji na środowisko; syntezę Studium Wykonalności w formie dokumentu pn. Rezultaty Studium Wykonalności; sporządzenie Raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko; przygotowanie i złożenie Wniosku o uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wraz z wymaganymi załącznikami; CZAS REALIZACJI PROJEKTU 2011-2013 KORZYŚCI DLA SPOŁECZEŃSTWA I ŚRODOWISKA Podstawową przesłanką rozwoju i przekształceń układu sieci kolejowej w Katowickim Węźle Kolejowym jest konieczność zaspokojenia rosnących potrzeb transportowych zarówno w zakresie połączeń pasażerskich jak i towarowych. PRZYSZŁE ZAMIERZENIA przygotowanie dokumentacji projektowej dla realizacji robót budowlanych i pozyskania niezbędnych decyzji administracyjnych (decyzji lokalizacyjnej i pozwolenia na budowę), realizacja robót budowlanych. STAN ZAAWANSOWANIA PRAC 21 grudnia 2011 roku podpisano Umowę na wykonanie zadania z Konsorcjum: KV Projekty Inżynieryjne i Architektoniczne Spółka z o.o., ul. Piękna 43/11, 00-672 Warszawa – Lider Konsorcjum KV Consultores de Ingenieria, proyectos y obras, S.L., c/Claudio Coello 52 – 1 planta, 28001 Madryt - Partner Konsorcjum Wartość umowy – 1 119 700,00 EURO. Zrealizowano już 75 % założonych do realizacji etapów. Po akceptacji przez Zarząd PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rekomendowanego przez Wykonawcę wariantu modernizacji Katowickiego Węzła, zostanie złożony do RDOŚ Raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko i wniosek o wydanie decyzji środowiskowej. Zakończenie prac nad Studium przewidywane jest w m-cu lipcu 2013 r. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1252
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,772 Dołączył: śro, 05 maj 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 87 ![]() |
Kończą się prace nad "Studium Wykonalności dla modernizacji Katowickiego Węzła Kolejowego". wystąpili już o decyzje środowiskowe, w tym do UM w DG. No zobaczymy co wymyślili dla DG. Ciekawe czy UM zgłaszał swoje uwagi, żeby się znowu nie okazało, że zapomnieli o tunelu w centrum. Co Wy z tym tunelem ? Przecie to zwykły wiadukt będzie. ![]() Kiedyś były plany nowych peronów na końcu ulicy Tysiąclecia oraz Graniczna - Łańcuckiego. Pomysł dobry choć teraz to chyba nie ma sensu. Nie ma tylu pasażerów. A studium jak to studium - wyliczy koszty modernizacji na miliardy złotówek. Nikt takiej forsy nie ma i wyląduje to wszystko w szufladzie. ![]() Ten post edytował bzenek pią, 27 wrz 2013 - 20:19 |
|
|
![]()
Post
#1253
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,978 Dołączył: sob, 01 kwi 06 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 197 Płeć: Mężczyzna GG: 2519362 ![]() |
Kiedyś były plany nowych peronów na końcu ulicy Tysiąclecia oraz Graniczna - Łańcuckiego. Pomysł dobry choć teraz to chyba nie ma sensu. Nie ma tylu pasażerów. To jeszcze chyba z czasów KRR pomysły? IMHO bez sensu - chyba, że w rejon końca Tysiąclecia przeniesiono by przystanek Gołonóg (odległość między tymi dwoma miejscami to około 700 metrów). -------------------- |
|
|
![]()
Post
#1254
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
To stare plany. Dworzec w centrum mial być przeniesiony w miejsce dzisiejszego wiaduktu. Nawet powstał kawałek przejścia podziemnego. Za PRL też w centrum nie inwestowali bo miał być zlikwidowany. Taki pech.
W innych planach już z III RP jest planowany przystanek (stacja) Ratusz dla SKM, na wysokości Centrum Administracyjnego. A co do planów to jasne, że to na 30 lat, ale dąbrowskie władze i PKP stracą kolejny argument dlaczego nie można budować tego tunelu dla samochodów / wiaduktu dla pociągów. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1255
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 765 Dołączył: nie, 17 cze 12 Skąd: Mydlice Nr użytkownika: 5,028 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Dzisiaj przeglądałem stronę DĄBROWIAK.EU w nadziei że znajdę jakieś ciekawe materiały dotyczące naszego dworca i rozmów stowarzyszenia z władzami naszego miasta dotyczących dworców w naszym mieście jest tam sporo różnego rodzaju publikacji zapraszam do lektury.A co do szybkiej kolei regionalnej to urząd wojewódzki przedłużył by ją do DG tylko nie mamy czynnych dworców i niestety społeczność Dąbrowy pozostanie na razie bez kolei szybkiej.Szkoda że w Dąbrowie rozmowy z PKP idą tak opieszale nie widać nic na lepsze jeżeli wogóle są prowadzone.Teraz idzie zima nie ma nawet jak się schronić w oczekiwaniu na pociąg .Przykry to obraz dla Dąbrowy takie zniszczone dworce.
|
|
|
![]()
Post
#1256
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 765 Dołączył: nie, 17 cze 12 Skąd: Mydlice Nr użytkownika: 5,028 Płeć: Mężczyzna ![]() |
http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/101...id,t.html.Swoją drogą dziwne jest to że na najbardziej obleganej i dochodowej linii Częstochowa-Gliwice są likwidowane kursy to anty zarządzanie Kolejami Śląskimi nic dobrego nie wróży ,zlikwidowanie biletów strefowych dawniej bilet z DG do Katowic kosztował 3zł z możliwością przesiadek była to cena konkurencyjna dla kzkgop obecnie nie ma strefówek i bilet kosztuje 5zl i koleje tracą pasażerów czy nie jest to działanie celowe aby ludzi zniechęcić do Kolei Śląskich widzę też tutaj niechęć marszałka Sekuły do Kolei Śląskich.
|
|
|
![]()
Post
#1257
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Też trochę śledzę na innych stronach co się dzieje z KŚ i aż mi się nie chce tego nawet poruszać już na forum :/
-------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1258
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Jest jakaś szansa
CYTAT gazeta.pl
Jeśli będę pieniądze, w grudniu na tory wróci normalność W porównaniu z obecną mizerią rozkładową przywrócenie sporej części połączeń oznaczałoby dla pasażerów pozytywną rewolucję. Takie plany mają Koleje Śląskie. Ale czy starczy na to pieniędzy? Pierwszą rewolucję pasażerowie przeżyli w czerwcu. Wtedy okazało się, że z rozkładu zniknie prawie 40 procent połączeń. Przedstawiciele Kolei Śląskich argumentowali, że nie mają innego wyjścia, bo spółka jest finansowym wrakiem, a efekty decyzji pasażerowie szybko odczuli na własnej skórze. Na połączenie do swojej miejscowości wiele osób musi czekać nawet po kilka godzin, a w pociągach z powodu tłoku trudno złapać oddech. Problemy potęgują dodatkowe kłopoty z odpowiednio długimi składami, których spółka ma zbyt mało. Okazało się, że po rozpoczęciu roku akademickiego pasażerowie ledwo mieszczą się w przykrótkich składach. Przywrócą wiele połączeń Czy coś zmieni się wraz z wprowadzeniem nowego, grudniowego rozkładu jazdy? Przedstawiciele KŚ w tej sprawie nabierają wody w usta. To, co można znaleźć w rozkładach jazdy opublikowanych przez zarządcę torów - spółkę PKP Polskie Linie Kolejowe, w porównaniu z obecną mizerią wygląda jak prawdziwa rewolucja. Chodzi o tzw. plakatowe rozkłady jazdy, które PKP PLK przygotowuje na podstawie planów dostarczonych przez poszczególnych przewoźników. W ten sposób już na długo przed wprowadzeniem czerwcowych cięć pasjonaci kolei alarmowali, że Koleje Śląskie szykują prawdziwy pogrom na torach. Przedstawiciele spółki odpowiadali, że to jedynie spekulacje. Okazało się, że wprowadzony rozkład różnił się tylko drobnymi szczegółami od propozycji ujawnionych przez PKP PLK. Jak można policzyć na plakatowym rozkładzie, od grudnia, według planów przesłanych przez Koleje Śląskie, wiele połączeń zostanie przywróconych. Przykładowo obecnie w dni powszednie z Katowic do Częstochowy jeżdżą 24 pociągi, a w projekcie rozkładu są 44 połączenia. Pozytywne zmiany widać też na innych liniach. Do stacji Tychy Lodowisko obecnie jeżdżą 22 pociągi, a ma być 26, do Bielska-Białej zamiast 18 ma być 26, a w przypadku Rybnika liczba połączeń w dni powszednie zwiększy się tylko o jedno, ale w weekendy zamiast 6 połączeń ma być 11 pociągów. Ile KŚ dostaną pieniędzy? Negocjacje trwają Czy te plany rzeczywiście zostaną zrealizowane? Maciej Zaremba, rzecznik KŚ, nie chce komentować sprawy. - Co do zasady nie przybliżamy zawartości rozkładu jazdy, gdy nie jest on ostatecznie zaakceptowany przez właściciela. Tym samym absolutnie nie komentujemy obecnego projektu rozkładu jazdy umieszczanego przez podmioty inne niż Koleje Śląskie - ucina Zaremba. Z odpowiedzi udzielonej przez urząd marszałkowski, czyli właściciela Kolei Śląskich, wynika, że wszystko będzie zależało od tego, ile pieniędzy z kasy województwa dostanie spółka. Jak wyglądają ustalenia dotyczące finansowego wsparcia kolejowej spółki i czy przekazana kwota pozwoli na przywrócenie części połączeń, tego jeszcze nie wiadomo. - Kwota dofinansowania na następny rok nie została jeszcze ostatecznie uzgodniona. Obecnie trwają jeszcze konsultacje z przewoźnikiem dotyczące przygotowanego przez niego projektu przyszłego rozkładu jazdy pociągów oraz rachunku ekonomicznego związanego z realizacją usług na podstawie umowy - mówi Witold Trólka z biura prasowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1259
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 694 Dołączył: nie, 26 lis 06 Skąd: DG Nr użytkownika: 337 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Nie wiem czy zauważyliście że na dworcu Naszym a dokładnie na peronie wymieniają płyty chodnikowe i co ciekawe stare płyty wymieniają na... stare płyty, jaki jest sens takich prac, chyba tylko to że jakaś firma zarobi niezłą kasę a peron i tak będzie nadal wyglądał paskudnie
|
|
|
![]()
Post
#1260
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 2,625 Dołączył: śro, 13 lip 05 Skąd: Mydlice Południe Nr użytkownika: 152 Płeć: Mężczyzna GG: 7413760 ![]() |
Może nie chodzi o stricte o wymianę co o wyrównanie peronu ;P. Jakieś tam popękane płyty powymieniają i gitara. "Remont" niskim kosztem i później można mówić "przecież był niedawno remont peronu, czego jeszcze chcecie?".
-------------------- 33001,04 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: środa, 15 października 2025 - 00:18 |