![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1221
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,221 Dołączył: czw, 22 kwi 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 80 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Jakiekolwiek miejskie plany dotyczące kolejowej infrastruktury w sytuacji wygaszania przewozów pasażerskich w Polsce są stratą czasu i energii. A to co jest nazywane wygaszaniem jest niczym innym jak urealnianiem ilości połączeń względem posiadanych środków pieniężnych. Aktualne pretensje do KŚ wynikają głownie z nadmuchanych oczekiwań społecznych przez ex-marszałka i rząd PO, który to dobrze wiedział, że z pustego to i Salom nie naleje ale dalej trzymał się stanowiska zaklinającego rzeczywistość, że jest super. nie zgodzę się, wiele składów jest nabitych pasażerami po brzegi, jakie oczekiwania społeczne? Żeby móc do roboty dojechać normalnie - gdzie tu wydumanie? co do przelewania z pustego w próżne to doskonale wiedzieli tylko że to jak przelać do swoich portfeli ![]() Bzenek kilka postów wcześniej pisał jak fajnie Tychy wyszły na inwestycjach w kolej dlatego między innymi moim zdaniem Signaal ma rację. Niech się najpierw kolej zreformuje, ustabilizuje i dopiero potem można zobaczyć w co warto a w co nie inwestować. -------------------- Moje osobiste i subiektywne spojrzenie na Dąbrowę Górniczą - zapraszam
www.facebook.com/blogdabrowski.blogspot i http://blogdabrowski.blogspot.com |
|
|
![]()
Post
#1222
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 765 Dołączył: nie, 17 cze 12 Skąd: Mydlice Nr użytkownika: 5,028 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Kwestia dworców kolejowych w naszym mieście powinna stanąć ponad podziałami politycznymi niezależnie od tego jaki prezydent będzie sprawował władze w mieście czy będzie z lewicy ,prawicy czy bezpartyjny kandydat. Zawsze będą oczekiwania społeczne co do dworców niezależnie czy będą jezdziły KŚ czy Przewozy Regionalne czy inna spółka w przyszłości .Ale coś z tym trzeba zrobić ,zobaczcie teraz dworzec w strzemieszycach został podpalony to stwarza zagrożenie bezpieczeństwa ,wejdzie jakiś bezdomny złomiarz i tragedia będzie.A dworzec w Gołonogu przecież by można porozmawiać z PKP ,odkupić ten budynek ,wyremontować już istniejący a takto jest nieczynny to popada z każdym rokiem w coraz gorszą ruinę a za chwile usłyszymy że ktoś podpalił dworzec w Gołonogu spali się i będzie po problemie wyburzą ruiny i zostaną same perony.A może to jest celowe działanie władz miasta nic nierobienia tylko obiecywania że jakieś rozmowy z PKP trwają niech się same dworce zawalą.Przecież coś z tym trzeba zrobić ,wstyd dla naszego miasta jak ktoś przejezdza pociągiem przez Dąbrowe że mamy takie paskudne dworce myśli o nas że to jakaś mieścina.Tym bardziej że jest duże oczekiwanie społeczne swiadczą również publikacje stowarzyszenia DĄBROWIAK .EU które to opisuje w bardzo ciekawych artykułach stan infrastruktury PKP w naszym mieście,ile to razy Dziennik Zachodni pisał o dworcach w DG i jakoś nic nie idzie ku lepszemu władze miasta jak by miały klapki na oczach i w małym stopniu dostrzegały ten problem.Może my mieszkańcy miasta zrobimy petycje ,podpisy na internecie w sprawie dworców PKP i wyślemy do spółki odpowiedzialnej za Dąbrowskie dworce jak władze miasta nie umieją się dogadać.Przecież mamy też parlamentarzystów w Sejmie z naszego regionu których to by można zangażować w rozmowy z pkp jak problem jest aż tak żłożony.
|
|
|
![]()
Post
#1223
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,221 Dołączył: czw, 22 kwi 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 80 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Obserwując i biorąc udział od dawna w dyskusji pokusiłem się o najnowszą, subiektywną analizę sytuacji
Odnoszę wrażenie, że problem dworców w DG to głównie problem wizerunku miasta. Śmiem twierdzić, że mieszkańcom dworce nie są potrzebne. Serio. Właściwie to mnie jako pasażerowi nie są potrzebne, dworzec w Sosnowcu jest mi bardziej potrzebny. Natomiast jako mieszkaniec chciałbym żeby te miejsca otrzymały drugie życie - ale to są pobożne życzenia. Świat się zmienia cały czas, nie potrzeba kasy na dworcu bo się kupi bilet w necie, ani hotelu ani restauracji itd. Dla kogo to miałoby być? Komercyjne inwestycje? Brak na naszych dworcach takiego przepływu ludzi, żeby móc o tym myśleć. Z kolei nie wiem czy budynek przy torach kolejowych to dobre miejsce na prywatne przedszkole, przychodnie lekarskie, pensjonat, mieszkania itd. Pozostaje problem wizerunkowy, tylko dla kogo te remonty? - przecież do nas nikt nie przyjedzie. A ci co przejeżdżają tylko to albo miejscowi więc wyglądem dworca nie zmieni im się zdania o mieście ( dobrym lub złym) bo mają już pogląd wyrobiony albo przypadkowi podróżni w pociągach IC którzy albo nie spojrzą za okno albo mają to raczej gdzieś. Przecież nie pojedzie w IC Bill Gates nie zauroczy się choćby najpiękniejszym dworcem w DG i z tego powodu nie postawi nam tutaj Krzemowej Doliny. Gdyby tak było to wszystkie inwestycje byłyby np. w Wenecji ![]() Lepiej postawić na peronie makiety z ładnymi zdjęciami miasta ( jak w przejściu w Centrum) będzie taniej..... Centrum przesiadkowe też pod dworcem nie jest potrzebne -dla kogo? Tyle autobusów na ciasnym odcinku Kościuszki? Jak ktoś chce iść na autobus to w sumie nie daleko ma do Centrum na przystaneki na odwrót. -------------------- Moje osobiste i subiektywne spojrzenie na Dąbrowę Górniczą - zapraszam
www.facebook.com/blogdabrowski.blogspot i http://blogdabrowski.blogspot.com |
|
|
![]()
Post
#1224
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 765 Dołączył: nie, 17 cze 12 Skąd: Mydlice Nr użytkownika: 5,028 Płeć: Mężczyzna ![]() |
A to jest z naszego archiwum z roku 2008 w działe pytań na które odpowiedz przesłał pan prezydent Zbigniew Podraza.
10. Przy najbliższej modernizacji linii kolejowej mającej na celu złagodzenie łuku, PKP planuje likwidacje przejazdu kolejowego przy ul. Konopnickiej. Byłoby to wielkim utrudnieniem dla mieszkańców dzielnic położonych po północnej stronie torów, którzy musieliby wracając do swoich posesji samochodami nakładać drogi, jadąc nowym planowanym tunelem przy dworcu. Jednak dla pieszych byłoby to już zdecydowanie zbyt daleko, a przejazd przy Konopnickiej jest głównym ciągiem pieszym łączącym dzielnicę z centrum. Czy w przypadku likwidacji planuje się tunel lub kładkę dla pieszych? Prasa donosiła o porozumieniu miasta z PKP w sprawie terenów w okolicy dworca i jego samego. Czy są już znane nieco bliższe szczegóły (co dokładnie ma powstać, gdzie oraz źródła i wysokość finansowania)? Do 15 września tego roku ma powstać "Wariantowa koncepcja programowo - przestrzenna" dotycząca: - modernizacji torowiska pozwalająca rozwijać przez pociągi prędkości 160 km/h, - skrzyżowania dwupoziomowego w ciągu ulicy Kościuszki jako połączenia miasta północ - południe, - adaptacji istniejącego lub realizacji nowego budynku dworca oraz centrum przesiadkowego, - adaptacji bocznic kolejowych, Po wyborze wariantu koncepcji ma powstać "Studium wykonalności" (do 31.8.2009r.) uwzględniające analizę techniczną, finansową, ekonomiczną oraz oddziaływanie na środowisko. |
|
|
![]()
Post
#1225
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,221 Dołączył: czw, 22 kwi 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 80 Płeć: Mężczyzna ![]() |
A teraz Grzegorz wyobraź sobie, że przed wyborami wychodzi kandydat i mówi: nie potrzebujemy dużego dworca w DG. Wystarczy małe, schludne zadaszenie na peronie. Jak myślisz - wygrałby wybory? Niestety ludziom się często mówi to co chcą usłyszeć a wolą bajek słuchać niż prawdy.
Nie sądzę żebyś o tym nie wiedział - po prostu wykorzystujesz wątek do ataku na Podrazę ( może ktoś się złapie) Tylko zauważ efekt osiągasz odwrotny - paradoksalnie przysparzasz mu zwolenników ![]() -------------------- Moje osobiste i subiektywne spojrzenie na Dąbrowę Górniczą - zapraszam
www.facebook.com/blogdabrowski.blogspot i http://blogdabrowski.blogspot.com |
|
|
![]()
Post
#1226
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,978 Dołączył: sob, 01 kwi 06 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 197 Płeć: Mężczyzna GG: 2519362 ![]() |
A wspominaną koncepcję to chyba miało PKP przygotować - więc teraz raczej do nich pytania należałoby kierować.
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#1227
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 765 Dołączył: nie, 17 cze 12 Skąd: Mydlice Nr użytkownika: 5,028 Płeć: Mężczyzna ![]() |
W sumie Bathurst masz racje ale ja nie twierdze że ma być to duży dworzec ,mega wypasiony ,wystarczył by nam ten budynek co jest trzeba by go tylko wyremontować,dworzec na miare naszych czasów i możliwosci i przepływu pasażerów ,odremontować perony to zadanie dla władz miasta do namysłu co zrobić z dworcem.A w innych dzielnicach miasta jeżeli niema takiej potrzeby niech zbużą stacje i zostawią same perony .Ja bathurst pokazuje sytuacje że prezydentowi udało się wykonać obietnice wyborcze np.Budowa ośrodka dla dzieci niewidomych,Gospodarka wodno-ściekowa,zdaję sobie z tego sprawe że pkp nie jest łatwym partnerem do rozmów ale lata lecą a żadnych konkretnych efektów tym bardziej że prezydent jest na półmetku drugiej kadencji tak więc czasu było sporo do działań.Zobaczcie na przykładzie Strzemieszyc rozebrali kładke ,miasto na swój koszt zrobiło przejście przez tory to PKP każe sobie placić co miesiąc 20 tyś zł za spowolnienie ruchu pociagów,zobaczcie jak to pkp się umie ustawić jakie to są koszty w skali roku dla miasta.
|
|
|
![]()
Post
#1228
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 805 Dołączył: pią, 08 sty 10 Nr użytkownika: 3,645 Płeć: Mężczyzna GG: 3867643 ![]() |
Jakiekolwiek miejskie plany dotyczące kolejowej infrastruktury w sytuacji wygaszania przewozów pasażerskich w Polsce są stratą czasu i energii. Normalnie jakbym słyszał bełkot samozwańczego eksperta Biegi. Sytuacja kolejnictwa na śląsku, jest efektem tylko i wyłącznie niskiego dofinansowania ze strony państwa. A to co jest nazywane wygaszaniem jest niczym innym jak urealnianiem ilości połączeń względem posiadanych środków pieniężnych. Aktualne pretensje do KŚ wynikają głownie z nadmuchanych oczekiwań społecznych przez ex-marszałka i rząd PO, który to dobrze wiedział, że z pustego to i Salom nie naleje ale dalej trzymał się stanowiska zaklinającego rzeczywistość, że jest super. Odrębną sprawą są remonty torowisk prowadzone trochę partyzancko, bo w godzinach szczytu z wyłączeniami torowisk itd., na co nie ma rady skoro zaniedbania na kolei sięgają lat 80 i 90, kiedy to powinny być robione te remonty, które są robione teraz. Nie dość, że byłoby to tańsze to i mniej odczuwalne, gdyż po wyłączeniu linii w jednym kierunku funkcjonowała by druga o zwiększonej prędkości przejazdowej dopuszczająca ruch wahadłowy. Kiedy u nas po wyłączeniu jednej linii druga z marnych 30 km przejazdowych musi być ze względów bezpieczeństwa ograniczona do 15.. i w oparciu o taka infrastrukturę oraz ilość pociągów, która jest nie adekwatna do popytu jest tworzona komunikacja. Ani jednego ani drugiego się nie przyspieszy, bo pociągi musza po czymś jeździć, tak jak i remonty torowisk przy skali aktualnych zaniedbań nie zrobią się po strzeleniu palcami. Czyli generalnie napisałeś, że się ze mną zgadzasz. ![]() Część pociągów w wyniku optymalizacji rozkładów jazdy jeździć przestała. Reszta, w wyniku urealnienia cen, lada chwila jeździć przestanie. Do tego wszystko co zostało w związku z remontami jeździ wg. 120 wariantów rozkładu jazdy do tego z przesiadkami na autobusy. Gdyby urealnienie, optymalizacja i remonty nie wystąpiły na raz to może dałoby się to przełknąć... Co do samego tematu - korzystam z pociągów w DG dosyć regularnie i braku dworca jeszcze nie odczułem. -------------------- www.czerwonesamochody.com
|
|
|
![]()
Post
#1229
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,493 Dołączył: czw, 20 lis 08 Skąd: DG Nr użytkownika: 2,576 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Czyli generalnie napisałeś, że się ze mną zgadzasz. ![]() Część pociągów w wyniku optymalizacji rozkładów jazdy jeździć przestała. Reszta, w wyniku urealnienia cen, lada chwila jeździć przestanie. Do tego wszystko co zostało w związku z remontami jeździ wg. 120 wariantów rozkładu jazdy do tego z przesiadkami na autobusy. Gdyby urealnienie, optymalizacja i remonty nie wystąpiły na raz to może dałoby się to przełknąć... Co do samego tematu - korzystam z pociągów w DG dosyć regularnie i braku dworca jeszcze nie odczułem. Co do stanu obecnego oczywiście, jednak nie co do diagnozy. Zwłaszcza, że inwestycje z rzeczy samej wiążą się z ryzykiem, a miastu nie chce się go podjąć. Dziwne tymbardziej ze sprzedawano działki w centrum, przekazywano teren pod C.H itd, a teraz nie chcą kupić budynku dworca za 800 tys. , kiedy podobnej wielkości działka w s-ce została sprzedana za ponad milion. Wniosek z tego jeden dla miasta przy realizacji projektów ważniejsze są czynniki finansowe (kasa za sprzedaż) niż czynniki spoleczno-ekonomiczne (zieleń w centrum miasta, utrzymanie miejsc pracy lokalnych rzemieślników, kwestie wizerunkowe).. to też trudno powiedzieć, że miasto troszczy się o mieszkańców. Skoro patrząc tylko przez pryzmat finansów, które sa kalkulowane na góra rok, tracą milony które nie sa policzalne w klasycznych analizach finansowych, bo nazwyczajniej nie da sie policzyć ile warty jest dla mieszkańców np. małpi gaj. A wracając do Tych to prędzej lub pózniej wyjdą na swoje, osobiscie jestem zdania ze predzej. Ten post edytował xMarcinx śro, 05 cze 2013 - 15:32 |
|
|
![]()
Post
#1230
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,978 Dołączył: sob, 01 kwi 06 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 197 Płeć: Mężczyzna GG: 2519362 ![]() |
kiedy podobnej wielkości działka w s-ce została sprzedana za ponad milion. Jaka? Przy okazji - nie wiadomo, czy PKP nie chciało sprzedać samego budynku, bez działki ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#1231
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,493 Dołączył: czw, 20 lis 08 Skąd: DG Nr użytkownika: 2,576 Płeć: Mężczyzna ![]() |
To już trochę temu było, ale chyba chodzi o tą na 3 maja przy ślimaku.
W podobnych i dużo wyższych cenach były sprzedawane działki w centrach większości miast. W łodzi, miasto sprzedawało grunty przy piotrowskiej - 5tys. za metr..dla porownania cena 1 metra w warszawskiej Woli to 3200- 6000 PLN. Przecie PKP nie wzięło tej ceny z kosmosu tylko musiał im coś podsunąć rzeczoznawca (oczywiście nieco dodając wiedząc, że jest już zainteresowany). 800 tys za działkę jakieś 60x20m (ok 700 zł m2) + budynek (gruz) w centrum to nie jest dużo. O ile faktycznie w cenie jest działka, no ale nie wyobrażam sobie, że miasto chce kupić budynek by na cudzej działce (z kimś tak nieudolnym) coś robić..(a nie, jednak wyobrażam sobie w końcu mieszkam w DG). Tak offtopując centrum administracyjne kosztowało ponad 100 mln i mieszkańcom jakoś specjalnie nie jest do niczego potrzebne. No i tak sobie myślę ze nawet te 20 mln na zrobienie porządku z terenem dworca to nie byłoby wcale dużo ![]() Ten post edytował xMarcinx śro, 05 cze 2013 - 19:53 |
|
|
![]()
Post
#1232
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,978 Dołączył: sob, 01 kwi 06 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 197 Płeć: Mężczyzna GG: 2519362 ![]() |
No dobra, ale jednak okolice dworca w DG to - nie czarujmy się - zadupie (choć 5 minut od PKZ), więc nie ma co porównywać z 3 Maja w Sosnowcu (o Łodzi czy Warszawie nie ma co wspominać, to mniej więcej jak pisać, że Golfa można sprzedać za 500 tys. peelenów, bo Aston Martin tyle kosztuje...).
A co do brania ceny z kosmosu - jest to całkiem prawdopodobne. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#1233
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,493 Dołączył: czw, 20 lis 08 Skąd: DG Nr użytkownika: 2,576 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Niemniej wychodzi 700zł za metr kiedy np Antoniów 250-300zł metr. Do ceny z 3 maja jest co porównywać bo budowany będzie tam obiekt mieszkalny, a z jednej strony dwa pasy i z drugiej trony dwa pasy.. Ceny w innych miastach podałem by zobrazować co znaczy dużo. Odnośnie wyceny PKP to nie mogą brać ceny z sufitu tylko musi być opinia rzeczoznawcy, który za nieobiektywna wycenę ma spore problemy. Jakby cena była faktycznie odjechana, a miasto chciało faktycznie kupić to by raz dwa udowodniło przed sądem i kupiło po cenie rynkowej.
|
|
|
![]()
Post
#1234
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,978 Dołączył: sob, 01 kwi 06 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 197 Płeć: Mężczyzna GG: 2519362 ![]() |
Erm, gdzie koło dworca masz dwa pasy? Bo jeżeli chodzi Ci o to, że po jednym w każdą stronę, to to i tak 2x mniej niż w Sosnowcu.
Działka pod hotel w parku z pozwoleniem na budowę i projektem jest po trochę ponad 500 zł/metr. A co do kupowania za "cenę rynkową" - jakie prawo to nakazuje? -------------------- |
|
|
![]()
Post
#1235
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,221 Dołączył: czw, 22 kwi 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 80 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Odnośnie wyceny PKP to nie mogą brać ceny z sufitu tylko musi być opinia rzeczoznawcy, który za nieobiektywna wycenę ma spore problemy. eee najwyżej trochę musiałby się potłumaczyć przed Komisją Odpowiedzialności Zawodowej, dałby radę ![]() Stawiam, że PKP jeszcze długo nie znajdzie chętnego na tą działkę. -------------------- Moje osobiste i subiektywne spojrzenie na Dąbrowę Górniczą - zapraszam
www.facebook.com/blogdabrowski.blogspot i http://blogdabrowski.blogspot.com |
|
|
![]()
Post
#1236
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,493 Dołączył: czw, 20 lis 08 Skąd: DG Nr użytkownika: 2,576 Płeć: Mężczyzna ![]() |
W sensie, ze w sosnowcu dwa pasu z jednej strony i z drugiej, przez co mamy kiepską lokalizacje, tak kiepską jak w DG przy torach, ale zawsze w centrum. Nie ma takiego prawa, takie są mechanizmy rynku, ktore nie raz dawały w kość przy PPP czy ZP.
Co do odpowiedzialności przed KOZ to początek (niemniej tu 1/8 postępowań kończy się utratą licencji na okres od 3 mc do ponownego zdania egzaminu) to dochodzi odpowiedzialność cywilna i karna. |
|
|
![]()
Post
#1237
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 805 Dołączył: pią, 08 sty 10 Nr użytkownika: 3,645 Płeć: Mężczyzna GG: 3867643 ![]() |
Dlatego nie warto ładować w kasy coś co nie jest "nasze".
CYTAT Tychy będą musiały oddać 25 mlionów zł. Wszystko przez likwidację połączeń przez Koleje Śląskie 2013-06-22 17:50, TVS/Natalia Rasiewicz Stawka jest wysoka, podobnie jak wysokie jest prawdopodobieństwo, że Tychy mogą tę batalię przegrać. Chodzi o 25 milionów złotych unijnej dotacji na remont stacji kolejowej. To część projektu, który miał zachęcić mieszkańców dojeżdżających do Katowic, żeby z samochodów przesiedli się do pociągu. Tyle, że po likwidacji przez Koleje Śląskie znacznej części połączeń, projekt nie spełnia już unijnych wymagań. Odjeżdżają pieniądze, bo te otrzymane z Unii Europejskiej na renowację stacji przesiadkowych w Tychach najpewniej przyjdzie oddać. - Zagrożenie takie istnieje. Dlatego, że zmniejszenie liczby połączeń pociąga za sobą pewne konsekwencje - mówi Ewa Grudniok, Urząd Miasta w Tychach. Głównym warunkiem otrzymania dotacji na remont stacji przesiadkowych w Tychach miało być zmniejszenie liczby samochodowych połączeń ze stolicą województwa. Jednak po tym jak Koleje Śląskie zlikwidowały ponad połowę połączeń, Tychy nie będą w stanie spełnić unijnych warunków, bo mieszkańcom trudniej zamienić samochód na niepewną komunikację publiczną. - Zdarza się tak, że przychodzę pięć minut spóźniona i godzinę czekam, ale i tak to jest lepiej niż dwie godziny - stwierdza Aleksandra Jurasz, mieszkanka Tychów. Na remont i modernizację stacji przesiadkowych miasto wydało 30 milionów złotych. Dotacja, którą będą musieli zwrócić, jeśli nie uda się wywiązać się z umowy to aż 85% tej kwoty. Czyli 25 milionów złotych. Zabezpieczeniem dla miasta miała być umowa zawarta z marszałkiem województwa śląskiego. Marszałek zobowiązuje się w niej utrzymać ruch kolejowy, jednak nie określa na jakim poziomie, dlatego by wywiązać się z umowy wystarczy, by zostawił Tychom tylko jeden pociąg. - Zbyt duże były pomysły do zrealizowania, a nikt nie popatrzył jaka jest rzeczywistość. Papier wszystko przyjmie, a rzeczywistość swoje i pokazało, że papier przyjął wszystko, a Tychy w tym momencie są zdane na łaskę pana marszałka. Nie ma co ukrywać - marszałek ograł Tychy jak stary zawodowiec - uważa Jakub Chełstowski, radny z Tychów. Sytuacja dziwi tym bardziej, że zgodnie z analizą wykonaną na zlecenie samego marszałka, to właśnie kolej ma stanowić trzon komunikacji publicznej w województwie śląskim. Tomasz Tosza ekspert w sprawie unijnych dotacji, jak mówi winnych tej sytuacji i za ewentualny zwrot dotacji nie szukałby w Tychach: - Beneficjent jest niewinny. To zawinił ktoś inny, ktoś kto powinien za komunikację publiczną odpowiadać i realizować to w należyty sposób. Trzeba powiedzieć, że projekt tyski jest projektem wzorcowym. Urząd na razie prowadzi dyskusję z tyskimi urzędnikami. - Na ten moment ostatecznych decyzji, takich wymiernych dla pasażerów jeszcze nie ma. Trudno powiedzieć mi dokładnie, kiedy one mogłyby nastąpić - informuje Aleksandra Marzyńska, Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego. Nieoficjalnie mówi się o przywróceniu 5 połączeń. Jednak i to może okazać się za mało, by spełnić unijne wymogi. - 2 września będzie kolejny rozkład, tak zwany rozkład zamknięciowy, wynikający z prac remontowo-modernizacyjnych. Następny w połowie października, a w drugą niedzielę grudnia tego roku zostanie wprowadzony rozkład na 2014 - wyjaśnia Maciej Zaremba, Koleje Śląskie. Ale to dla Tychów może okazać się już za późno, bo liczba samochodów na trasie Katowice-Tychy nie spadnie do poziomu jakiego chciałaby tego Bruksela. http://www.tvs.pl/45250,tychy_beda_musialy...je_slaskie.html -------------------- www.czerwonesamochody.com
|
|
|
![]()
Post
#1238
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 765 Dołączył: nie, 17 cze 12 Skąd: Mydlice Nr użytkownika: 5,028 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Dziennik Zachodni nasze miasto dnia 27.07.2013 [Dąbrowa Górnicza dworzec Ząbkowice: budynek PKP niszczeje
Dąbrowa Górnicza dworzec Ząbkowice. Budynek dworca PKP w Ząbkowicach był jeszcze kilkanaście lat temu jednym z najważniejszych na linii Centralnej Magistrali Kolejowej. Nie tylko z racji sporego ruchu pasażerskiego, ale także towarowego, bo tu właśnie mieści się jeden z większych węzłów kolejowych w regionie. Dziś dworzec zamknięty jest na cztery spusty i niszczeje. Kolej chciała go przekazać miastu za długi, ale jak tłumaczą w magistracie PKP nie ma wobec miasta żadnych długów, więc to nie wchodzi w grę. Miasto myślało nawet o tym, by stworzyć tu mieszkania, ale ostatecznie... mamy to co mamy. Czyli obraz nędzy i rozpaczy. Ten post edytował Grzegorz-dg pon, 26 sie 2013 - 18:56 |
|
|
![]()
Post
#1239
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 765 Dołączył: nie, 17 cze 12 Skąd: Mydlice Nr użytkownika: 5,028 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Na stronie Sejmu znalazłem takie oto informacje w dziale interpelacje Posłów przybliży on nam nieco stan prawny gruntów Dąbrowskich dworców PKP.
[*] [*]Tekst odpowiedzi [/list] Odpowiedź podsekretarza stanu w Ministerstwie Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej - z upoważnienia ministra - na interpelację nr 5591 w sprawie zagospodarowania nieruchomości wchodzących w skład majątku PKP znajdujących się na terenie gm. Dąbrowa Górnicza w woj. śląskim Szanowna Pani Marszałek! W związku z przekazanymi przy pismach z dnia 15 czerwca 2012 r., nr SPS-023-5589/12, nr SPS-023-5590/12 oraz nr SPS-023-5591/12, interpelacjami posła Jerzego Borkowskiego oraz grupy posłów w sprawie zagospodarowania nieruchomości wchodzących w skład majątku PKP znajdujących się na terenie gmin: Zawiercie, Będzin oraz Dąbrowa Górnicza przedstawiam następujące informacje w rzeczonej sprawie. Zgodnie z ustawą z dnia 8 września 2000 r. o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego Polskie Koleje Państwowe (Dz. U. Nr. 84, poz. 948, z późn. zm.), PKP SA gospodaruje mieniem w szczególności poprzez wnoszenie do spółek, głównie utworzonych na podstawie przepisów tej ustawy (spółki Grupy PKP), sprzedaż, oddawanie do odpłatnego korzystania w drodze umów prawa cywilnego, a także stosując inne prawem przewidziane tryby zbycia zbędnego mienia. Mienie może być również przekazane nieodpłatnie, w drodze umowy, na własność jednostkom samorządu terytorialnego na cele związane z inwestycjami infrastrukturalnymi służącymi wykonywaniu zadań własnych tych jednostek w dziedzinie transportu a mienie, którego zagospodarowanie w innych formach nie jest możliwe, a względy ekonomiczne nie uzasadniają jego utrzymywania. Aktualnie PKP SA posiada ok. 105,5 tys. działek gruntu o łącznej powierzchni ponad 103,6 tys. ha. Jak wynika ze sporządzonych planów przygotowania nieruchomości do obrotu, z posiadanych przez PKP SA gruntów jedynie 8%, tj. ok. 8,3 tys. ha będzie przeznaczone do sprzedaży komercyjnej. Zdecydowana większość nieruchomości podlegać będzie aportowaniu do spółek Grupy PKP (głównie PKP PLK SA), zaś pozostałe zbyte zostaną jednostkom samorządu terytorialnego lub Skarbowi Państwa (głównie w trybach nieodpłatnych) bądź też w drodze zrzeczenia się praw do nieruchomości na rzecz Skarbu Państwa. W wyniku przeprowadzonych analiz oszacowano, że z ogólnego zasobu nieruchomości PKP SA 16%, tj. 16,6 tys. ha, może podlegać przekazaniu na rzecz jednostek samorządu terytorialnego lub Skarbu Państwa. Szczególną grupę nieruchomości PKP SA stanowią dworce kolejowe. Aktualnie spółka dysponuje 2551 dworcami kolejowymi, z których w 934 odbywa się odprawa podróżnych a 1617, tj. 36,6%, stanowią dworce nieczynne. Dzieje się tak m.in. z powodu optymalizacji kosztów przez przewoźników działających na rynku kolejowych przewozów pasażerskich, którzy coraz częściej rezygnują z najmu kas biletowych na rzecz mobilnych systemów sprzedaży biletów w pociągach czy też sprzedaży w biletomatach, ustawianych poza budynkami dworców kolejowych. Dlatego też w przypadkach gdy przewoźnicy rezygnują z wynajmu kas i odmawiają partycypowania w kosztach eksploatacji i utrzymania powierzchni publicznych, a nieruchomość nie posiada potencjału komercyjnego, zapewniającego przynajmniej pokrycie wydatków związanych z powierzchnią publiczną, PKP SA z przyczyn ekonomicznych zmuszona jest do zamykania obiektu dworca. Jak wyżej wskazano, zmieniające się uwarunkowania na rynku kolejowych przewozów pasażerskich powodują konieczność stałej weryfikacji podziału obiektów dworcowych na lokalizacje, w których wykonywanie czynności związanych z obsługą pasażerów jest z punktu widzenia operatorów przewozowych niezbędne. Wdrożone w bieżącym roku w PKP SA działania ukierunkowane są na wyselekcjonowanie trzech zasadniczych grup dworców: - przeznaczonych do pozostawienia i zarządzania w PKP SA, - przeznaczonych do przekazania jednostkom samorządu terytorialnego, - przeznaczonych do likwidacji i pozostałych form zagospodarowania, skutkujących zdjęciem obiektów z ewidencji dworców kolejowych. Dworce nieczynne, tj. takie, w których nie są wykonywane funkcje związane z obsługą podróżnych, są zagospodarowywane w różnych możliwych formach, w tym: - nieodpłatnie przekazywane na rzecz samorządów w trybie art. 39 ust. 3 lub 4 ustawy o komercjalizacji (...) PKP, - przekazywane jednostkom samorządu terytorialnego w trybie art. 66 ustawy z dnia 28 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa, - sprzedawane w drodze przetargów publicznych, - przekwalifikowywane na inne funkcje, fizyczna likwidacja obiektów w złym stanie technicznym. Tak jak na obszarze całego kraju, na terenie województwa śląskiego prowadzone są rozmowy z gminami, kierowana jest korespondencja do władz samorządowych z propozycjami zbycia majątku w trybach określonych przepisami prawa, w tym w szczególności ustawy o komercjalizacji (...) PKP. W oparciu o dotychczasowe doświadczenia można stwierdzić, że z powodu braku środków finansowych gminy nie są zainteresowane odpłatnymi formami nabywania nieruchomości. Natomiast nieodpłatne przekazywanie nieruchomości nakłada obowiązek podejmowania prób wcześniejszego ich zagospodarowania w innych formach np. poprzez sprzedaż. Dopiero spełnienie tego wymogu dopuszcza możliwość zastosowania trybu nieodpłatnego przekazywania nieruchomości. Dodatkowym warunkiem ograniczającym swobodny obrót nieruchomościami kolejowymi jest przepis wynikający z art. 53 ustawy o transporcie kolejowym, stanowiący o usytuowaniu budynków i budowli znajdujących się w sąsiedztwie linii kolejowej, co negatywnie wpływa na chęć przejmowania przez jednostki samorządu terytorialnego oferowanych przez PKP SA nieruchomości. W takich okolicznościach jedynym rozwiązaniem dla spółki jest fizyczna likwidacja obiektów (gdy nie są wpisane do rejestru zabytków) i zrzeczenie się prawa do tych nieruchomości na rzecz Skarbu Państwa. Odnosząc się do sprawy kosztów ponoszonych w związku z eksploatacją i utrzymaniem nieruchomości objętych wskazanymi na wstępie interpelacjami, uprzejmie informuję, iż z przekazanych przez PKP SA wyjaśnień dotyczących poszczególnych lokalizacji wynika, iż w przypadku nieruchomości wyłączonych z eksploatacji koszty są ograniczane do niezbędnego minimum, przy jednoczesnym zapewnieniu bezpieczeństwa osób i rzeczy. W odniesieniu do poszczególnych lokalizacji wskazanych w przywołanych na wstępie interpelacjach PKP SA przedstawiła następujące wyjaśnienia. Ad 1. Nieruchomości położone na terenie gminy Zawiercie Grunt będący przedmiotem zainteresowania gminy zlokalizowany jest przy linii kolejowej nr 4 Grodzisk Mazowiecki - Zawiercie i stanowi on działkę ewidencyjną nr 70/4 o pow. 1,6294 ha. Aktualnie trwa procedura podziałowa przedmiotowej działki. Po jej zakończeniu PKP SA przedstawi gminie Zawiercie warunki nabycia nowo powstałych nieruchomości. Ad 2. Nieruchomości położone na terenie gminy Będzin Budynek dworca kolejowego Będzin Miasto zlokalizowany jest na działce nr 27/2 o pow. 0,1831 przy linii kolejowej nr 1 Warszawa Centralna - Katowice. Zgodnie z informacjami przekazanymi przez PKP SA spółka podejmie z gminą Będzin rozmowy dotyczące zbycia ww. nieruchomości na rzecz gminy. Ad 3. Nieruchomości położone na terenie gminy Dąbrowa Górnicza Budynek dworca kolejowego Dąbrowa Górnicza Centrum zlokalizowany jest na działkach: nr 1/6 o pow. 0,1023 ha, nr 1/11 o pow. 0,2860 ha oraz nr 1/17 o pow. 19,1366 ha przy linii kolejowej nr 1 Warszawa Centralna - Katowice. Aktualnie działka nr 1/17 jest w trakcie podziału geodezyjnego. Po jego zakończeniu PKP SA planuje przekazanie przedmiotowych nieruchomości na rzecz gminy Dąbrowa Górnicza. Budynek dworca kolejowego Dąbrowa Górnicza - Ząbkowice zlokalizowany jest na działce nr 2448/13 o powierzchni 0,1175 ha przy linii kolejowej nr 1 Warszawa Centralna - Katowice. Budynek stanowi pustostan. PKP SA planuje przekazać przedmiotową nieruchomość na rzecz gminy. Aktualnie spółka oczekuje na jej stanowisko w tej sprawie. Budynek dworca kolejowego Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce zlokalizowany jest na działce nr 448/23 o powierzchni 70,9985 ha przy linii kolejowej nr 62 Tunel - Sosnowiec Główny o nieuregulowanym stanie prawnym. Z uwagi na dużą liczbę budynków położonych na przedmiotowej działce wojewoda śląski zakwestionował uzyskanie przez PKP SA prawa użytkowania wieczystego do ww. działki. Dlatego też ewentualne zagospodarowanie nieruchomości jest uzależnione od stosownej decyzji wojewody śląskiego. Budynek, tzw. pałacyk naczelnika, w Dąbrowie Górniczej Ząbkowicach, położony jest na działce nr 2448/24 o pow. 0,7337 ha. PKP SA planuje sprzedaż przedmiotowej nieruchomości w trybie nieograniczonego przetargu publicznego. Aktualnie toczy się postępowanie w sprawie ujawnienia budynku w księdze wieczystej. Z poważaniem Podsekretarz stanu Andrzej Massel Warszawa, dnia 6 lipca 2012 r. Ten post edytował Grzegorz-dg pon, 26 sie 2013 - 20:07 |
|
|
![]()
Post
#1240
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 694 Dołączył: nie, 26 lis 06 Skąd: DG Nr użytkownika: 337 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Na stronie Sejmu znalazłem takie oto informacje w dziale interpelacje Posłów przybliży on nam nieco stan prawny gruntów Dąbrowskich dworców PKP. [*] [*]Tekst odpowiedzi [/list] Odpowiedź podsekretarza stanu w Ministerstwie Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej - z upoważnienia ministra - na interpelację nr 5591 w sprawie zagospodarowania nieruchomości wchodzących w skład majątku PKP znajdujących się na terenie gm. Dąbrowa Górnicza w woj. śląskim Szanowna Pani Marszałek! W związku z przekazanymi przy pismach z dnia 15 czerwca 2012 r., nr SPS-023-5589/12, nr SPS-023-5590/12 oraz nr SPS-023-5591/12, interpelacjami posła Jerzego Borkowskiego oraz grupy posłów w sprawie zagospodarowania nieruchomości wchodzących w skład majątku PKP znajdujących się na terenie gmin: Zawiercie, Będzin oraz Dąbrowa Górnicza przedstawiam następujące informacje w rzeczonej sprawie. Zgodnie z ustawą z dnia 8 września 2000 r. o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego Polskie Koleje Państwowe (Dz. U. Nr. 84, poz. 948, z późn. zm.), PKP SA gospodaruje mieniem w szczególności poprzez wnoszenie do spółek, głównie utworzonych na podstawie przepisów tej ustawy (spółki Grupy PKP), sprzedaż, oddawanie do odpłatnego korzystania w drodze umów prawa cywilnego, a także stosując inne prawem przewidziane tryby zbycia zbędnego mienia. Mienie może być również przekazane nieodpłatnie, w drodze umowy, na własność jednostkom samorządu terytorialnego na cele związane z inwestycjami infrastrukturalnymi służącymi wykonywaniu zadań własnych tych jednostek w dziedzinie transportu a mienie, którego zagospodarowanie w innych formach nie jest możliwe, a względy ekonomiczne nie uzasadniają jego utrzymywania. Aktualnie PKP SA posiada ok. 105,5 tys. działek gruntu o łącznej powierzchni ponad 103,6 tys. ha. Jak wynika ze sporządzonych planów przygotowania nieruchomości do obrotu, z posiadanych przez PKP SA gruntów jedynie 8%, tj. ok. 8,3 tys. ha będzie przeznaczone do sprzedaży komercyjnej. Zdecydowana większość nieruchomości podlegać będzie aportowaniu do spółek Grupy PKP (głównie PKP PLK SA), zaś pozostałe zbyte zostaną jednostkom samorządu terytorialnego lub Skarbowi Państwa (głównie w trybach nieodpłatnych) bądź też w drodze zrzeczenia się praw do nieruchomości na rzecz Skarbu Państwa. W wyniku przeprowadzonych analiz oszacowano, że z ogólnego zasobu nieruchomości PKP SA 16%, tj. 16,6 tys. ha, może podlegać przekazaniu na rzecz jednostek samorządu terytorialnego lub Skarbu Państwa. Szczególną grupę nieruchomości PKP SA stanowią dworce kolejowe. Aktualnie spółka dysponuje 2551 dworcami kolejowymi, z których w 934 odbywa się odprawa podróżnych a 1617, tj. 36,6%, stanowią dworce nieczynne. Dzieje się tak m.in. z powodu optymalizacji kosztów przez przewoźników działających na rynku kolejowych przewozów pasażerskich, którzy coraz częściej rezygnują z najmu kas biletowych na rzecz mobilnych systemów sprzedaży biletów w pociągach czy też sprzedaży w biletomatach, ustawianych poza budynkami dworców kolejowych. Dlatego też w przypadkach gdy przewoźnicy rezygnują z wynajmu kas i odmawiają partycypowania w kosztach eksploatacji i utrzymania powierzchni publicznych, a nieruchomość nie posiada potencjału komercyjnego, zapewniającego przynajmniej pokrycie wydatków związanych z powierzchnią publiczną, PKP SA z przyczyn ekonomicznych zmuszona jest do zamykania obiektu dworca. Jak wyżej wskazano, zmieniające się uwarunkowania na rynku kolejowych przewozów pasażerskich powodują konieczność stałej weryfikacji podziału obiektów dworcowych na lokalizacje, w których wykonywanie czynności związanych z obsługą pasażerów jest z punktu widzenia operatorów przewozowych niezbędne. Wdrożone w bieżącym roku w PKP SA działania ukierunkowane są na wyselekcjonowanie trzech zasadniczych grup dworców: - przeznaczonych do pozostawienia i zarządzania w PKP SA, - przeznaczonych do przekazania jednostkom samorządu terytorialnego, - przeznaczonych do likwidacji i pozostałych form zagospodarowania, skutkujących zdjęciem obiektów z ewidencji dworców kolejowych. Dworce nieczynne, tj. takie, w których nie są wykonywane funkcje związane z obsługą podróżnych, są zagospodarowywane w różnych możliwych formach, w tym: - nieodpłatnie przekazywane na rzecz samorządów w trybie art. 39 ust. 3 lub 4 ustawy o komercjalizacji (...) PKP, - przekazywane jednostkom samorządu terytorialnego w trybie art. 66 ustawy z dnia 28 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa, - sprzedawane w drodze przetargów publicznych, - przekwalifikowywane na inne funkcje, fizyczna likwidacja obiektów w złym stanie technicznym. Tak jak na obszarze całego kraju, na terenie województwa śląskiego prowadzone są rozmowy z gminami, kierowana jest korespondencja do władz samorządowych z propozycjami zbycia majątku w trybach określonych przepisami prawa, w tym w szczególności ustawy o komercjalizacji (...) PKP. W oparciu o dotychczasowe doświadczenia można stwierdzić, że z powodu braku środków finansowych gminy nie są zainteresowane odpłatnymi formami nabywania nieruchomości. Natomiast nieodpłatne przekazywanie nieruchomości nakłada obowiązek podejmowania prób wcześniejszego ich zagospodarowania w innych formach np. poprzez sprzedaż. Dopiero spełnienie tego wymogu dopuszcza możliwość zastosowania trybu nieodpłatnego przekazywania nieruchomości. Dodatkowym warunkiem ograniczającym swobodny obrót nieruchomościami kolejowymi jest przepis wynikający z art. 53 ustawy o transporcie kolejowym, stanowiący o usytuowaniu budynków i budowli znajdujących się w sąsiedztwie linii kolejowej, co negatywnie wpływa na chęć przejmowania przez jednostki samorządu terytorialnego oferowanych przez PKP SA nieruchomości. W takich okolicznościach jedynym rozwiązaniem dla spółki jest fizyczna likwidacja obiektów (gdy nie są wpisane do rejestru zabytków) i zrzeczenie się prawa do tych nieruchomości na rzecz Skarbu Państwa. Odnosząc się do sprawy kosztów ponoszonych w związku z eksploatacją i utrzymaniem nieruchomości objętych wskazanymi na wstępie interpelacjami, uprzejmie informuję, iż z przekazanych przez PKP SA wyjaśnień dotyczących poszczególnych lokalizacji wynika, iż w przypadku nieruchomości wyłączonych z eksploatacji koszty są ograniczane do niezbędnego minimum, przy jednoczesnym zapewnieniu bezpieczeństwa osób i rzeczy. W odniesieniu do poszczególnych lokalizacji wskazanych w przywołanych na wstępie interpelacjach PKP SA przedstawiła następujące wyjaśnienia. Ad 1. Nieruchomości położone na terenie gminy Zawiercie Grunt będący przedmiotem zainteresowania gminy zlokalizowany jest przy linii kolejowej nr 4 Grodzisk Mazowiecki - Zawiercie i stanowi on działkę ewidencyjną nr 70/4 o pow. 1,6294 ha. Aktualnie trwa procedura podziałowa przedmiotowej działki. Po jej zakończeniu PKP SA przedstawi gminie Zawiercie warunki nabycia nowo powstałych nieruchomości. Ad 2. Nieruchomości położone na terenie gminy Będzin Budynek dworca kolejowego Będzin Miasto zlokalizowany jest na działce nr 27/2 o pow. 0,1831 przy linii kolejowej nr 1 Warszawa Centralna - Katowice. Zgodnie z informacjami przekazanymi przez PKP SA spółka podejmie z gminą Będzin rozmowy dotyczące zbycia ww. nieruchomości na rzecz gminy. Ad 3. Nieruchomości położone na terenie gminy Dąbrowa Górnicza Budynek dworca kolejowego Dąbrowa Górnicza Centrum zlokalizowany jest na działkach: nr 1/6 o pow. 0,1023 ha, nr 1/11 o pow. 0,2860 ha oraz nr 1/17 o pow. 19,1366 ha przy linii kolejowej nr 1 Warszawa Centralna - Katowice. Aktualnie działka nr 1/17 jest w trakcie podziału geodezyjnego. Po jego zakończeniu PKP SA planuje przekazanie przedmiotowych nieruchomości na rzecz gminy Dąbrowa Górnicza. Budynek dworca kolejowego Dąbrowa Górnicza - Ząbkowice zlokalizowany jest na działce nr 2448/13 o powierzchni 0,1175 ha przy linii kolejowej nr 1 Warszawa Centralna - Katowice. Budynek stanowi pustostan. PKP SA planuje przekazać przedmiotową nieruchomość na rzecz gminy. Aktualnie spółka oczekuje na jej stanowisko w tej sprawie. Budynek dworca kolejowego Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce zlokalizowany jest na działce nr 448/23 o powierzchni 70,9985 ha przy linii kolejowej nr 62 Tunel - Sosnowiec Główny o nieuregulowanym stanie prawnym. Z uwagi na dużą liczbę budynków położonych na przedmiotowej działce wojewoda śląski zakwestionował uzyskanie przez PKP SA prawa użytkowania wieczystego do ww. działki. Dlatego też ewentualne zagospodarowanie nieruchomości jest uzależnione od stosownej decyzji wojewody śląskiego. Budynek, tzw. pałacyk naczelnika, w Dąbrowie Górniczej Ząbkowicach, położony jest na działce nr 2448/24 o pow. 0,7337 ha. PKP SA planuje sprzedaż przedmiotowej nieruchomości w trybie nieograniczonego przetargu publicznego. Aktualnie toczy się postępowanie w sprawie ujawnienia budynku w księdze wieczystej. Z poważaniem Podsekretarz stanu Andrzej Massel Warszawa, dnia 6 lipca 2012 r. Ciekawe czy Dąbrowa ma jakieś plany z Naszym dworcem, jak dostaniemy go od PKP?, już nie będzie wymówki że to sprawa kolei. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: wtorek, 14 października 2025 - 20:05 |