![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1121
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
jakby mial powstac nowy dworzec to niech to wyburza i tak wnet samo sie zawali pewnie, jesli niema planow co do remontu to i tak jest stracone
Ten post edytował Sebastian22 śro, 30 sty 2013 - 15:53 |
|
|
![]()
Post
#1122
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,221 Dołączył: czw, 22 kwi 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 80 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Coś mi się obiło o uszy, że w Katowicach jest nowy konserwator zabytków. To by znaczyło, że to całe machanie szabelką przez konserwatora w sprawie dworca to takie "dzień dobry jestem nowy ale mam coś do powiedzenia".
Ale i tak mnie ściska - w Pabianicach się da a u nas nie -------------------- Moje osobiste i subiektywne spojrzenie na Dąbrowę Górniczą - zapraszam
www.facebook.com/blogdabrowski.blogspot i http://blogdabrowski.blogspot.com |
|
|
![]()
Post
#1123
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 694 Dołączył: nie, 26 lis 06 Skąd: DG Nr użytkownika: 337 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Ale po co miasto ma wydawać na remont czegoś co i tak się kiedyś zawali samo, gdyż to jest budynek nikomu nie potrzebny, niech lepiej Dąbrowa pomyśli o nowym dworcu a ten pseudo zabytek zburzyć i tyle.
|
|
|
![]()
Post
#1124
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,221 Dołączył: czw, 22 kwi 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 80 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Ale po co miasto ma wydawać na remont czegoś co i tak się kiedyś zawali samo, gdyż to jest budynek nikomu nie potrzebny, niech lepiej Dąbrowa pomyśli o nowym dworcu a ten pseudo zabytek zburzyć i tyle. Ale zaraz zaraz skąd pewność że remont będzie droższy niż budowa nowego? Poproszę jakieś info tutaj odnośnie dworca w Dąbrowie - bo na razie to tylko ogólniki są tutaj powtarzane że drogo itd. Gdyby tak było, to nikt nie remontowałby starych dworców. Zawiercie na remont swojej ruiny wydało 8 mln zł - wygogluj sobie i zobacz jak wygląda teraz. Ciekawe ile osób chciało go wcześniej wyburzyć Po drugie kasę na remont dało też PKP. Po trzecie dlaczego myślisz, że jak ten "pseudo zabytek" zostanie zburzony to wybudują nowy dworzec? -------------------- Moje osobiste i subiektywne spojrzenie na Dąbrowę Górniczą - zapraszam
www.facebook.com/blogdabrowski.blogspot i http://blogdabrowski.blogspot.com |
|
|
![]()
Post
#1125
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 694 Dołączył: nie, 26 lis 06 Skąd: DG Nr użytkownika: 337 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Ale po co miasto ma wydawać na remont czegoś co i tak się kiedyś zawali samo, gdyż to jest budynek nikomu nie potrzebny, niech lepiej Dąbrowa pomyśli o nowym dworcu a ten pseudo zabytek zburzyć i tyle. Ale zaraz zaraz skąd pewność że remont będzie droższy niż budowa nowego? Poproszę jakieś info tutaj odnośnie dworca w Dąbrowie - bo na razie to tylko ogólniki są tutaj powtarzane że drogo itd. Gdyby tak było, to nikt nie remontowałby starych dworców. Zawiercie na remont swojej ruiny wydało 8 mln zł - wygogluj sobie i zobacz jak wygląda teraz. Ciekawe ile osób chciało go wcześniej wyburzyć Po drugie kasę na remont dało też PKP. Po trzecie dlaczego myślisz, że jak ten "pseudo zabytek" zostanie zburzony to wybudują nowy dworzec? Moim zdaniem jak wydawać miliony to tylko na nowy dworzec, skromny ale funkcjonalny bo ten budynek co jest na dworzec się nie nadaje, jest zupełnie nie skomunikowany z peronem ani z dojściem od strony miasta. Może kiedyś doczekamy się zmian na lepsze... ![]() |
|
|
![]()
Post
#1126
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,221 Dołączył: czw, 22 kwi 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 80 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Ile miasto ma w ogóle kasy na dworzec w Dąbrowie? Budynek dworca ten ze sklepem PKP chciało sprzedać miastu za 800 tyś zł. Bartosz Matylewicz z UM uważa, że drugie tyle trzeba dać na remont i uważa, że to za dużo. Pytanie brzmi - jaki dworzec będziemy mieć w ogóle za mniej niż 1,6 mln zł?
http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/404...wiony,id,t.html -------------------- Moje osobiste i subiektywne spojrzenie na Dąbrowę Górniczą - zapraszam
www.facebook.com/blogdabrowski.blogspot i http://blogdabrowski.blogspot.com |
|
|
![]()
Post
#1127
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,772 Dołączył: śro, 05 maj 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 87 ![]() |
Zawiercie na remont swojej ruiny wydało 8 mln zł - wygogluj sobie i zobacz jak wygląda teraz. Ciekawe ile osób chciało go wcześniej wyburzyć Po drugie kasę na remont dało też PKP. Zawiercie umiera i nigdy by nie wyskrobało 8mln na remont dworca. Kasa w całości poszła z PKP w ramach zadania modernizacji CMK. Po trzecie dlaczego myślisz, że jak ten "pseudo zabytek" zostanie zburzony to wybudują nowy dworzec? Dworca kolejowego w centrum DG nie będzie. I trzeba w końcu się z tym pogodzić. Nie ma ani kasy, ani chęci, ani potrzeby. Może kiedyś doktor Kulczyk zakocha się w jakiejś dąbrowiance. ? Machnie jej "stary browar" z dworcem kolejowym oraz lądowiskiem helikopterów. Czy on bywa w Dąbrowie ? Może grilluje na Pogorii ? |
|
|
![]()
Post
#1128
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,113 Dołączył: czw, 19 lis 09 Nr użytkownika: 3,566 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Zawiercie na remont swojej ruiny wydało 8 mln zł - wygogluj sobie i zobacz jak wygląda teraz. Ciekawe ile osób chciało go wcześniej wyburzyć Szczerze mówiąc to dworzec w Zawierciu może i ładnie wygląda ale funkcjonalności aż tak dużej jak na 8mln nie uzyskał. Mam przyjemność czasami się tam przesiadać i czekać chwilę w bardzo małej poczekalni, w której w porannym szczycie nie mieszczą się wszyscy podróżni i tak trzeba stać na peronach. Większość pomieszczeń wynajęta sklepikarzom, którzy handlują takim samym asortymentem więc nie wróże im długiej kariery. Do tego skandalem są wyremontowane toalety, z których można korzystać tylko w godzinach 8-17. |
|
|
![]()
Post
#1129
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,221 Dołączył: czw, 22 kwi 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 80 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Nie martw się Mały77 my takiego dworca jak w Zawierciu mieć nie będziemy a pociągi w Dąbrowie to niedługo chyba tylko na stopa będziemy łapać
-------------------- Moje osobiste i subiektywne spojrzenie na Dąbrowę Górniczą - zapraszam
www.facebook.com/blogdabrowski.blogspot i http://blogdabrowski.blogspot.com |
|
|
![]()
Post
#1130
|
|
![]() Smokin' nigga ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,125 Dołączył: sob, 01 maj 04 Skąd: DG Centrum Nr użytkownika: 85 Płeć: Mężczyzna GG: 2275899 Tlen: vacu ![]() |
Ale zaraz zaraz skąd pewność że remont będzie droższy niż budowa nowego? Poproszę jakieś info tutaj odnośnie dworca w Dąbrowie - bo na razie to tylko ogólniki są tutaj powtarzane że drogo itd. Nie wiem jak jest w przypadku dworca ale jak już pisałem moja rodzina była w posiadaniu "zabytkowej" kamienicy i liczyliśmy koszty. Remont wychodził drożej niż wyburzenie i postawienie od nowa zgodnie z wytycznymi konserwatora, do tego po remoncie wciąż byłyby stare mury, dach wykonany wg. przestarzałej technologii (tego wymagał konserwator), tak samo stolarka. Podsumowując - remont oznaczał zachowanie wyglądu jednak kosztował więcej przy niższej jakości otrzymanego efektu. |
|
|
![]()
Post
#1131
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,113 Dołączył: czw, 19 lis 09 Nr użytkownika: 3,566 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Nie martw się Mały77 my takiego dworca jak w Zawierciu mieć nie będziemy a pociągi w Dąbrowie to niedługo chyba tylko na stopa będziemy łapać No dla mnie dworca może nie być - jeżeli chodzi o funkcjonalność, bo od dawna jestem za "opcją" wybudowania funkcjonalnego, nowoczesnego peronu spełniającego wszystkie funkcje dworca. |
|
|
![]()
Post
#1132
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,221 Dołączył: czw, 22 kwi 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 80 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Nie ma szans na nowy dworzec - to przecież jest jasne
PKP remontowało stare dworce - 220 dworców w Polsce mieli rewitalizować i tutaj tylko w ten sposób była realna szansa na coś normalnego. PKP olało nas i może spokojnie spać dalej bo tutaj nikt za starym budynkiem optować nie będzie. A i magistrat ma spokój, bo czytając tą naszą dyskusję uznał na pewno, że spokojnie może olać sprawę. Nikt żalu do nich mieć nie będzie.......... -------------------- Moje osobiste i subiektywne spojrzenie na Dąbrowę Górniczą - zapraszam
www.facebook.com/blogdabrowski.blogspot i http://blogdabrowski.blogspot.com |
|
|
![]()
Post
#1133
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,221 Dołączył: czw, 22 kwi 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 80 Płeć: Mężczyzna ![]() |
CYTAT KŚ: nowe ELF-y wożą już pasażerów Fot. Marcin Gola Zgodnie z zapowiedziami przewoźnika, nowoczesne, sześcioczłonowe ELF-y wyjechały w poniedziałek na tory. W sobotę na katowickim dworcu odbyła się ich prezentacja. - Dwa pierwsze ELF-y kursują na najdłuższej trasie czyli na tzn. średnicy. Jest to relacja Gliwice - Częstochowa. Trzeci pojazd z pasażeram pojedzie we wtorek, czwarty zostanie włączony do ekspolatacji w najbliższych dniach - mówi Maciej Zaremba, rzecznik Kolei Śląskich. - Można powiedzieć, że pojazdy przechodzą chrzest bojowy. Wszytsko jest w porządku. Piersze kursy potwierdziły w 100 proc. sprawnść pociągów - dodaje Zaręba. Sześcioczłonowy ELF może rozwinąć prędkość do 160 km na godzinę. Jego długość wynosi 114 metrów. Pomieści ponad 500 osób w tym 280 miejsc siedzących. Niestety posiada tylko jedną toaletę. W sobotę, 2 lutego 2013 r. przez cztery godziny wszyscy chętni mogli zobaczyć nowy nabytek Kolei Śląskich, który zatrzymał się przy peronie 5. Katowickiego dworca. - Śląski pojazd to najdłuższy wyprodukowany ELF. Przeznaczony jest głownie do obsługi ruchu aglomeracyjnego i regionalnego. Jest bardzo przyjazny dla pasażerów. System dynamicznej informacji pasażerskiej na bieżąco informuje o następnych przystankach. Wnętrze jest klimatyzowane i dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz matek z wózkami - wymienia zalety pojazdu w rozmowie z „TVS” Jerzy Berg, dyrektor marketingu Pesa w Bydgoszczy. - Skład wyposażony jest także w system monitoringu, który pozwala pasażerowi czuć się bardziej bezpiecznie, gdyż w przypadku jakichkolwiek aktów wandalizmy obsługa może szybko zareagować – dodaje Berg. W piątek do Kolei Śląskich z miesięcznym opóźnieniem dotarły cztery składy 27WEb. Kolejne dwa powinny zostać dostarczone do końca lutego. Za sześć pociągów ELF śląski przewoźnik zapłacił producentowi ponad 200 mln zł. http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/12388...-pasazerow.html -------------------- Moje osobiste i subiektywne spojrzenie na Dąbrowę Górniczą - zapraszam
www.facebook.com/blogdabrowski.blogspot i http://blogdabrowski.blogspot.com |
|
|
![]()
Post
#1134
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 385 Dołączył: sob, 15 mar 08 Skąd: Dąbrowa Górnicza Mydlice Nr użytkownika: 1,162 Płeć: Mężczyzna GG: 5107261 ![]() |
CYTAT Zagłębie: Dworce PKP przejęte przez samorządy? Konferencja w Sosnowcu. 2013-02-15, Aktualizacja: dzisiaj 14:56 Współpraca Polskich Kolei Państwowych z samorządem lokalnym jest możliwa? Zarząd PKP twierdzi, że jak najbardziej i przekonuje do tej opinii zagłębiowskie gminy. Jarosław Bator, dyrektor zarządzający ds. nieruchomości PKP, spotkał się w środę z szefami zagłębiowskich gmin i parlamentarzystami. Do spotkania doszło w Urzędzie Miejskim w Sosnowcu, gdzie Bator przekonywał gminy do przejmowania od PKP… dworców. Mówił, że wiele tych kolejowych obiektów nie jest wykorzystywanych w pełnym zakresie, niektóre z nich w ogóle stoją odłogiem, bowiem zostały całkowicie wyłączone z eksploatacji i warto je zagospodarować. - Samorządy zainteresowane naszą ofertą mają kilka możliwości. Mogą kupić dworzec lub dostać go na zasadzie przeniesienia własności w zamian za wygaszenie zaległości podatkowych - tłumaczy Bator. - Jest też możliwość, do czego zachęcamy, nieodpłatnego przekazania dworców samorządom po to, aby głównie wykorzystywały te obiekty na cele infrastrukturalne służące wykonywaniu zadań własnych jednostek samorządowych w dziedzinie transportu, a przy okazji do prowadzenia innych działań, np.na dworcu można założyć bibliotekę - podkreśla. Chodzi przede wszystkim o małe i średnie obiekty oraz linie kolejowe zbędne z punktu widzenia działalności gospodarczej prowadzonej przez spółki Grupy PKP. Konferencja w Sosnowcu była pierwszym spotkaniem, w którym PKP namawiało samorządowców do skorzystania z nowej propozycji. Teraz zarząd PKP rusza dalej w Polskę, aby namawiać tez innych. |
|
|
![]()
Post
#1135
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,221 Dołączył: czw, 22 kwi 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 80 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Może coś drgnie w jakimkolwiek kierunku
CYTAT Dworcami będą zarządzać menadżerowie Fot. Janusz Latos Menadżerowie na 13 największych dworcach, 20 zmodernizowanych obiektów do końca 2013 roku, docelowo 800 gotowych do przekazania samorządom lub wystawionych na sprzedaż w ramach programu „Dworce na własność” – to założenia nowego planu zarządzania dworcami przygotowanego przez Pion Nieruchomości PKP S.A. Obecnie PKP S.A. zarządza ponad 2500 dworcami, z czego ok. 600 obsługuje ruch pasażerski pociągów. - Głównym wyzwaniem Pionu Nieruchomości jest zagospodarowanie obiektów dworcowych, a ich utrzymaniu nadanie ekonomicznego sensu poprzez usprawnienie procesów komercjalizacji i modernizowania dworców. Od strony klientów wprowadzamy funkcję menadżera, który będzie dbał o komfort usług na podległym mu dworcu, zarówno dla pasażerów, jak i najemców – mówi Jarosław Bator, dyrektor zarządzający Pionem Nieruchomości. Wzorem centrów handlowych, PKP S.A. wprowadza menadżerów dworców – pojawią się oni do połowy 2013 roku na 13 kluczowych obiektach. Menadżerowie dworców będą działać w ramach Biur Obsługi Klienta. Pierwsze działa już na dworcu Warszawa Centralna, w ciągu kilku dni będzie uruchomione także na dworcu Wrocław Główny. Zadaniem menadżerów dworca będzie monitorowanie sytuacji na dworcu i sprawowanie opieki nad obiektem, zapewnienie właściwego poziomu usług wyrażonego poprzez odpowiedni stan czystości oraz szybkie reagowanie na zgłoszone przez klientów uwagi i skargi. Dworzec na własność Ze względu na wysokie koszty utrzymania, PKP S.A. planuje zbycie na rzecz samorządów dworców zlokalizowanych głównie w mniejszych miastach. Obecnie prawie 250 dworców jest gotowych do przekazania „od ręki”. W 2012 roku w ten sposób samorządy stały się właścicielami 58 dworców. - Oprócz przekazywania na rzecz samorządów, w pierwszej połowie tego roku chcemy wystawić na sprzedaż 50 dworców zlokalizowanych w atrakcyjnych miejscach. Ta oferta skierowana jest do każdego, kto ma pomysł na wykorzystanie dworca np. w celach komercyjnych. Mamy bardzo pozytywne przykłady wykorzystania budynków dworcowych jako np. restauracje – mówi Jarosław Bator. Obecnie trwa proces wyceny nieruchomości z listy 50 dworców, a wiosną pojawią się oferty sprzedaży w prasie ogólnopolskiej i na stronie internetowej PKP. Dworce nowoczesne i funkcjonalne W roku 2013 PKP S.A. planuje oddać do użytku 20 zmodernizowanych dworców. - Pomimo problemów na rynku wykonawców budowlanych nie zwalniamy tempa. W tym roku rozpoczniemy przebudowę dworców w Szczecinie, Bydgoszczy czy Ciechanowie. Oddamy do użytku obiekty w Krakowie, Łęczycy czy Jarocinie, w sumie 20 zmodernizowanych dworców – mówi Szymon Konop, dyrektor departamentu inwestycji w PKP S.A. PKP S.A. od początku 2013 roku wdrożyła także plan efektywnego wykorzystywania powierzchni komercyjnych na dworcach. Korzystając ze sprawdzonych wzorców rynkowych PKP S.A. zdecydowała się na wynajmowanie firm zewnętrznych w przypadku największych obiektów, co ma dodatkowo usprawnić ten proces. - To niezwykle ważne, bo sprawna komercjalizacja pozwala na podniesienie komfortu korzystania z dworców, a z drugiej strony daje nam niezbędne środki na ich utrzymanie i modernizację, szczególnie w mniejszych miejscowościach. Wprowadziliśmy zasadę, w myśl której dworzec powinien być w pełni skomercjalizowany przed oficjalnym otwarciem, tak jak ma to miejsce w przypadku np. centrów handlowych – tłumaczy Jarosław Bator. http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/12662...nadzerowie.html -------------------- Moje osobiste i subiektywne spojrzenie na Dąbrowę Górniczą - zapraszam
www.facebook.com/blogdabrowski.blogspot i http://blogdabrowski.blogspot.com |
|
|
![]()
Post
#1136
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,978 Dołączył: sob, 01 kwi 06 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 197 Płeć: Mężczyzna GG: 2519362 ![]() |
Czy sklep w budynku dworca jeszcze działa? Jakoś na początku lutego jechałem do Katowic i był zamknięty na głucho...
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#1137
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,635 Dołączył: pon, 16 lut 09 Skąd: Centrum Nr użytkownika: 3,199 Płeć: Mężczyzna ![]() |
http://www.facebook.com/StacjaDabrowaGorni...=ts&fref=ts - ostatni wpis z 2 lutego więc raczej działa
![]() -------------------- pozdrawiam,
Sylwester Dominik Historia miasta uwieczniona na fotografiach i pocztówkach. Zapraszam na www.dawnadabrowa.pl i www.facebook.com/dawnadabrowa |
|
|
![]()
Post
#1138
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,978 Dołączył: sob, 01 kwi 06 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 197 Płeć: Mężczyzna GG: 2519362 ![]() |
Może w takim razie zmienili godziny otwarcia tylko.
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#1139
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 694 Dołączył: nie, 26 lis 06 Skąd: DG Nr użytkownika: 337 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Już przez kilka dni chyba jest zamknięty.....
|
|
|
![]()
Post
#1140
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 215 Dołączył: wto, 04 kwi 06 Skąd: DG - korzeniec Nr użytkownika: 198 GG: 105879 ![]() |
W zeszłym tygodniu, jak tamtędy jechałem to był otwarty...
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: wtorek, 14 października 2025 - 12:34 |