![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1041
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,978 Dołączył: sob, 01 kwi 06 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 197 Płeć: Mężczyzna GG: 2519362 ![]() |
Ciekawe, kiedy kolej uzna, że to zablokowane tory są jej niezbędne i zażąda rozebrania...
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#1042
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 802 Dołączył: pon, 26 lis 07 Skąd: Strzemieszyce Nr użytkownika: 902 Płeć: Mężczyzna Tlen: prosty3 ![]() |
Nawet nie wiedzialem, ze nie ma juz wiezy, a szkoda. Charakterystyczny i sentymentalny obiekt :-)
-------------------- 07/08 :))
|
|
|
![]()
Post
#1043
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 98 Dołączył: śro, 03 wrz 08 Nr użytkownika: 1,438 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Wieżę ciśnień zburzono w drugim tygodniu marca 2012r. Natomiast budowa przejścia przez tory została zakończona. Uzupełniono połączenia płyt betonowych, dodano płotki ochronne przy wejściach na przejście, wstawiono krzyże św. Andrzeja i tablice informacyjno ostrzegawcze. Oświetlenie działa bardzo sprawanie - straszy tylko ten mrok w dwie strony po opuszczeniu przejścia
![]() |
|
|
![]()
Post
#1044
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Jak to mozliwe, ze te kilka plyt betonowych i barierek w Strzemieszycach az tyle kosztowalo... Nawet dodajac oswietlenie.
Nie wiem kiedy rozebrali tor na Zielonej ![]() Torow w DG coraz mniej, a w centrum to kiedys bylo przeciez ich kilkanascie. Moim marzeniem byla hala peronowa, a tu w jednym artykule wspominaja o planach. Szok. A co z tunelem pod torami? W PD miasto chwali sie z inwestycji obok dawnego dworca w centrum ![]() CYTAT Ze strony miasta przed wejściem do sklepu stanęła ławka, pojemnik na śmieci, a w środku poza zrobieniem zakupów, będzie można również znaleźć informacje o tym, co aktualnie dzieje się i warte jest uwagi w Dąbrowie Górniczej. Miasto będzie też partycypowało w kosztach bezprzewodowego dostępu do internetu. Fajnie, ze planuja tez remont peronow na linii Zawiercie - Zabkowice - Jaworzno. Kiedy doczekamy sie na Zabkowice - Katowice? CYTAT ![]() ![]() Dąbrowa Górnicza: Stacje i perony czekają także na nowy wygląd Linia z Zawiercia przez Dąbrowę Górniczą-Ząbkowice do Jaworzna-Szczakowej przejdzie remont. Będziemy podróżować tędy szybciej Huta Katowice i Strzemieszyce Południowe to dwa dąbrowskie przystanki kolejowe na linii z Częstochowy do Krakowa. Jest szansa, że niebawem przejdą modernizację, bo kolejarze zamierzają wyremontować tory z Zawiercia przez Ząbkowice do Jaworzna-Szczakowej. Po torach w kierunku Krakowa jeździ dzisiaj kilka pociągów pasażerskich. Większość połączeń to składy towarowe, dla których jest to jedna z ważniejszych tras w całym kraju. Właśnie dlatego znalazła się wśród dziewięciu najważniejszych planów modernizacyjnych spółki PKP Polskie Linie Kolejowe, które mają być zrealizowane do końca 2014 roku. - Przez stację Dąbrowa Górnicza-Ząbkowice w ciągu doby przejeżdża ponad 210 pociągów, w tym ponad 120 pasażerskich - wylicza Maciej Dutkiewicz, rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych. - Łączna długość linii to 34 kilometry, na którą składa się 85 kilometrów torów do wymiany. Efektem prac będzie usprawnienie ruchu towarowego na liniach wywozowych ze Śląska. Zaplanowane roboty pozwolą również skrócić czas przejazdu pociągów pasażerskich - dodaje. Rewitalizacja torów kolejowych oznaczała będzie przywrócenie jej pierwotnych parametrów technicznych. Remont ma objąć również całą infrastrukturę towarzyszącą, jak urządzenia sterowania ruchem kolejowym, sieć trakcyjna, system zasilania. Kolejarze część środków na modernizację chcą pozyskać z funduszy Unii Europejskiej. Nie wiadomo natomiast jeszcze, czy modernizację przejdą perony i budynki na stacjach i przystankach położonych na przeznaczonej do remontu linii. W PKP PLK nikt nie potrafił nam udzielić na ten temat informacji. Przystanek Dąbrowa Górnicza Huta Katowice powstał w latach 70., gdy budowano ten wielki zakład. Stacja Dąbrowa Górnicza Południowa istnieje natomiast od momentu, gdy przejechały tędy pierwsze pociągi Kolei Warszawsko-Wiedeńskiej z Warszawy do Granicy (dziś Sosnowiec-Maczki). Jeszcze na przełomie lat 80. i 90. kursowały tędy pociągi relacji m.in. Olsztyn - Zakopane czy Łódź Kaliska - Krynica. Potem składów było coraz mniej. Dziś do Krakowa jeździ tylko jeden pociąg osobowy, a reklama tego połączenia ze strony przewoźnika jest dość nikła. Być może pasażerów odstrasza właśnie coraz niższa -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1045
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 369 Dołączył: wto, 20 mar 07 Nr użytkownika: 580 ![]() |
Po likwidacji kopalni tory przez Robotniczą przestały pewnie mieć racjębytu. Ciekawe, czy tam w ogóle coś ostatnio jeździło. Swoją drogą, gdyby szlakiem tej linii poprowadzićdrogę powstać mogłoby fajne połączenie z Korzeńca na Zieloną.
|
|
|
![]()
Post
#1046
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
nie zlikwidowali calej linii - dalej sa tory na wysokosci sciezki rowerowej miedzy Zielona i Pogoria III. Przestali wydobywac piasek, a zajeli sie przewozami kolejowymi. Nie wiem czy ich potem nie wykupil – DB Schenker Rail Polska.
w planach droga ma isc troche inaczej: ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1047
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,978 Dołączył: sob, 01 kwi 06 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 197 Płeć: Mężczyzna GG: 2519362 ![]() |
Tak, ta linia była własnością DB Schenker (wcześniej PCC Rail), rozbierali ją od wiosny - od bazy obok Pogorii aż do podg Rozkówka w Czeladzi. Do niedawna jeszcze DB Schenker woził nią węgiel do Łagiszy, ale przegrali kolejny przetarg i widać nie opłacało im się utrzymywać linii. Więcej informacji o tej linii znajdziecie tu.
Ścieżka rowerowa - masz na myśli to miejsce: http://www.iv.pl/images/72905372444126117965.jpg (zdjęcie Dawid_FSO z Eksploratorów)? No to już tam też torów nie ma. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#1048
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
to widac dawno na tej sciezce nie bylem
![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1049
|
|
![]() jasiek ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 1,062 Dołączył: śro, 06 sie 03 Skąd: Mydlice Nr użytkownika: 3 ![]() |
Gazeta Wyborcza napisała:
CYTAT Po dwóch latach zaprzeczania Polskie Koleje Państwowe przyznały się do kładki w Strzemieszycach, na której przed dwoma laty zginął młody przechodzień.
Kilka dni temu władze Dąbrowy Górniczej otrzymały list z centrali PKP. Dariusz Zduńczuk, dyrektor Biura Nieruchomości w Warszawie, przyznaje w nim, że za zamkniętą kładkę odpowiada PKP. - Wydawałoby się, że to świetna wiadomość, bo przed sądem, który miał wskazać winnego za śmiertelny wypadek, adwokat pracownicy PKP, oskarżonej o zaniedbania, odpowiedzialność za zły stan kładki przerzucał na urząd miejski - wspominają dąbrowscy urzędnicy, którzy przez dwa lata nie mogli doprosić się kolei o remont zardzewiałej konstrukcji i wymianę przegniłych belek. Ostatecznie gmina postanowiła wybudować za 200 tys. zł przejście tuż obok zamkniętej kładki. Wtedy spółka Polskie Linie Kolejowe zażądała od miasta opłat za spowolnienie przejazdu składów towarowych. Chcąc nie chcąc, Dąbrowa zgodziła się płacić prawie 40 tys. zł miesięcznie. - Ludzkie życie jest bezcenne, a przejście miało być jedynie tymczasowe - wyjaśnia Bartosz Matylewicz z dąbrowskiego urzędu miejskiego. Nic bardziej mylnego, bo PKP postanowiły kładkę zlikwidować. Powód? Specjalistom z PKP rzucił się w oczy "brak wymaganej skrajni, czyli minimalnej odległości pomiędzy licem główki szyny jednego z istniejących torowisk a licem konstrukcji przedmiotowej kładki". Biuro uznało, że przebudowa byłaby droższa od postawienia nowej konstrukcji, więc trzeba kładkę zburzyć. Wygląda więc na to, że PKP pozbędzie się problemu, a przy okazji jeszcze zarobi kosztem gminy. - Prowizoryczne miejskie przejście poziome na zawsze pozostanie więc zapewne jedynym, jakie istnieje w Strzemieszycach, a PKP każe nam teraz w nieskończoność płacić za rzekome szkody spółki pod pretekstem, że pociągi muszą nieco zwolnić, bo piesi przechodzą przez tory - kwituje Matylewicz. |
|
|
![]()
Post
#1050
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Z ta kladka i przejsciem prawdziwy skandal. Zreszta pojawialo sie w ogolnopolskich mediach.
CYTAT ![]() Dąbrowa Górnicza: Tymczasowe przejście przez tory w Strzemieszycach Tymczasowe przejście przez torowisko kolejowe w Dąbrowie Górniczej - Strzemieszycach w rejonie ulic Transportowej sprawia, że teraz można bezpiecznie przejść na drugą stronę dzielnicy. Dąbrowianie długo czekali na takie udogodnienie, ale teraz sobie je chwalą. - Panie, tu ludzie nogi i ręce w zimie łamali, między pociągami się przeciskali, to był koszmar - mówi pan Mieczysław, który mieszka w rejonie ul. Sportowej. - Na szczęście teraz można i rower przeprowadzić, i przejść po równym terenie. Nareszcie jest w miarę bezpiecznie, a teraz niech sobie robią z tą kładką co chcą, a najlepiej rozbiorą - dodaje. Co będzie dalej z kładką? W PKP panuje totalna dezinformacja, bo Kamil Migała z Biura Prasowego PKP S.A. poinformował nas, że został opracowany projekt techniczny remontu kładki, rozszerzony o dodatkowe ekspertyzy, potwierdzające możliwość podniesienia elementów jej konstrukcji. Remont został wyceniony na kwotę 473 081,41 zł netto. Planowany termin zakończenia prac to 31 grudnia 2013 roku. Mniej więcej w tym samym czasie (pismo datowane jest na 13 sierpnia br.) Dariusz Zduńczuk, dyrektor Biura Nieruchomości PKP S.A., poinformował z kolei władze Dąbrowy Górniczej, że po analizie kosztów, które kolej musiałaby przeznaczyć na remont kładki i jej przystosowanie do przepisów prawa budowlanego, zapadła decyzja o jej rozbiórce. Dlaczego PKP S.A. chce rozbierać kładkę, na której zginął ponad dwa lata temu młody dąbrowianin,skoro nie przyznaje się do tego, że jest ona jej własnością? Dlaczego z drugiej strony zgodnie z decyzją Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Katowicach (popartą wyrokami sądowymi) zamierza ją jednak remontować, podając nawet czas zakończenia tej inwestycji? rudno się w tym bałaganie połapać, tak więc rozstrzygnięcia powinny przynieść najbliższe tygodnie. Póki co ważne, że bezpieczni są mieszkańcy, którzy w rejonie ul. Transportowej mogą przechodzić bez problemu przez torowisko. Ponieważ przejście powstało jednak przez tory, po których odbywa się normalny ruch pociągów, miasto musi teraz co miesiąc płacić PKP Polskim Liniom Kolejowym 40 tys. zł za wyłącznie z ruchu torów, ograniczenie w tym miejscu prędkości do 20 km/h oraz oświetlenie. ![]() ![]() CYTAT ![]() ![]() To już koniec dworca kolejowego w Dąbrowie Górniczej? Piotr Sobierajski Kolej chce się pozbyć obu dworcowych budynków, a zabytkowy nawet zrównać z ziemią. To przesądzone. W najbliższych dwóch, trzech latach w Dąbrowie Górniczej nie będzie w centrum dworca kolejowego, bo PKP SA postanowiła najpierw opracować Studium dla przebudowy węzła kolejowego Katowice, sięgającego m.in. od stolicy naszego województwa do Zawiercia. A to oznacza, że przez Dąbrowę Górniczą mogą wkrótce przebiegać nie dwa, ale nawet cztery tory. Osobne dla ruchu lokalnego, osobne dla pociągów pospiesznych, mknących Centralną Magistralą Kolejową. Wiele wskazuje też na to, że szybciej doczekamy się wyburzenia budynku byłego zabytkowego dworca w Dąbrowie. W Dąbrowie pasażerowie już od kwietnia 2010 r. nie mogą korzystać z dworca, poczekalni, ani kupić tu biletów (oprócz biletów na pociągi Kolei Śląskich, sprzedawanych w kontenerze). Kolej uznała, że utrzymanie budynku kosztuje za dużo i zamknęła go na kłódkę. A tymczasem przez dąbrowską stację przejeżdża codziennie 20 składów Intercity i ponad 70 składów Kolei Śląskich. Co dalej? "W ocenie PKP SA, jak również Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej zbycie tego obiektu na rzecz samorządu, względnie dzierżawa wieloletnia przez gminę byłyby najodpowiedniejszą formą zagospodarowania dworca, gwarantującą jego właściwe wykorzystanie i przebudowę (...)" - czytamy w piśmie Tadeusza Jarmuziewicza, sekretarza stanu w Ministerstwie Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej, w odpowiedzi na tegoroczną interpelację w sprawie budowy śląskiej trasy szybkiej kolei regionalnej zagłębiowskiego posła, Jerzego Borkowskiego. Miasto może by i dworzec wydzierżawiło lub kupiło, ale nie za proponowane 800 tys. zł. Zwłaszcza że samo ministerstwo oceniło koszty jego przebudowy aż na 3 mln zł. Do tego dochodzi brak podziału geodezyjnego gruntów wokół dworca, którego PKP nie może dokonać od kilku lat. - Jako miasto nie potrzebujemy dworca. Chcemy jednak i zabiegamy o to, by Dąbrowa była po prostu nowoczesną stacją - mówi nam Bartosz Matylewicz z Biura Prasowego UM w Dąbrowie Górniczej. - Chodzi o to, by pasażerowie mieli gdzie kupić bilety i schronić się przed deszczem, przymrozkami, a to gwarantowałaby np. nowoczesna, przeszklona konstrukcja nad peronem. Nie możemy jednak na razie mówić o konkretach, bo PKP nie wie, czy będą tu dwa, czy cztery tory, nie wie, jak będzie przebiegała docelowo sieć. Kiedy studium będzie gotowe, przyjdzie czas na konsultacje, potem decyzje muszą zapaść na szczeblu centralnym, a to potrwa kilka lat - dodaje Matylewicz. Zamiast myśleć o nowym dworcu, PKP chce koniecznie wyburzyć ponad 120-letni budynek byłego dworca Kolei Warszawsko-Wiedeńskiej, położony przy linii kolejowej. - Ze względu na bardzo zły stan techniczny tego budynku oraz brak możliwości jego komercyjnego zagospodarowania, PKP SA wszczęło procedurę zmierzającą do uzyskania zgody na rozbiórkę. Zgodnie z uzyskanymi informacjami w UM w Dąbrowie, budynek dworca nie jest wpisany do rejestru zabytków nieruchomych woj. śląskiego - przekonuje Kamil Migała z Biura Prasowego PKP SA. Jak się dowiedzieliśmy, na razie pismo w tej sprawie nie dotarło do Wydziału Urbanistyki i Architektury UM w Dąbrowie. A zgodnie z procedurami, stąd powinno trafić do śląskiego wojewódzkiego konserwatora zabytków, który wydaje w tej sprawie opinie. Dąbrowski dworzec jest bowiem wpisany do ewidencji zabytków i nikt nie może ingerować obecnie w jego wygląd ani tym bardziej go wyburzyć. ciekawe jak to sie ma do tunelu, SKM i stacji ratusz. Drugi peron i tory w centrum byly w planach od dawna. Zeby tylko PKP nei zrobily wszystkiego po swojemu i nie uwzglednia nawet tunelu -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1051
|
|
![]() jasiek ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 1,062 Dołączył: śro, 06 sie 03 Skąd: Mydlice Nr użytkownika: 3 ![]() |
Pan Sobierajski znowu miesza nam w głowach. Ludzie jeszcze pomyślą ze niedługo nowe tory zaczną budować. Prawda jest taka ze istnieje taka koncepcja oddzielenia ruchu lokalnego od dalekobieżnego. Jest ona znana od lat 80 i oczywiście pojawia się co jakiś czas w planach PLK. Tylko jeszcze nikt nie podjął decyzji o realizacji tego planu.
Kompletnie inna sprawa jest koncepcja wyburzenia budynku dworca (bliżej torów). PKP chce go wyburzyć gdyż po obecnie trwającej modernizacji na stacji DG pociągi będą przejeżdżać przez stacje 100KM na godzinę. To budzi obawę czy budynek się po prostu ze starości nie rozleci. Ten post edytował pozdrawiam sob, 01 wrz 2012 - 19:40 |
|
|
![]()
Post
#1052
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 385 Dołączył: sob, 15 mar 08 Skąd: Dąbrowa Górnicza Mydlice Nr użytkownika: 1,162 Płeć: Mężczyzna GG: 5107261 ![]() |
CYTAT Dworzec PKP w Dąbrowie Górniczej. Czy powstanie szklana konstrukcja nad peronem?
2012-09-07, Aktualizacja: 2012-09-07 09:20 Dziennik Zachodni Piotr Sobierajski Nowego dworca w Dąbrowie Górniczej nie będzie, bo nikt nie ma takich planów. Miasto chciałoby wybudować nowoczesną, szklaną konstrukcję nad peronem, ale do tego jeszcze daleka droga - pisze Piotr Sobierajski Co dalej z dąbrowskimi dworcami? To pytanie zadają sobie od dobrych kilkunastu miesięcy nie tylko pasjonaci kolejnictwa i historii, ale przede wszystkim pasażerowie. Wieści nie są dzisiaj niestety najlepsze, a miastu coraz trudniej dojść do porozumienia z PKP S.A., które co i rusz wymyśla nowe koncepcje. Zaczynając od początku największe emocje wzbudza oczywiście brak dworca w centrum miasta. Nowego nie będzie i z tą myślą powoli muszą się oswajać i mieszkańcy, i lokalne władze. Co więc w zamian? - Tak naprawdę ogromnego dworca nie potrzebujemy. Całkiem dobrym rozwiązaniem może być nowoczesna konstrukcja nad przebudowanym peronem, gdzie pasażerowie mogliby w cieple oczekiwać na przyjazd pociągu. Tam znalazłyby się także m.in. miejsca do siedzenia, toalety, automat z biletami. Wszystko, co zapewniałoby podróżnym komfort w oczekiwaniu na podróż. Jesteśmy w stanie partycypować nawet w kosztach budowy takiego nowoczesnego obiektu - mówi Bartosz Matylewicz z UM. - Problemem są jednak plany kolei, która właśnie opracowuje studium. A to ma dać odpowiedź na pytanie, w jakim kierunku będzie zmierzał rozwój kolei w województwie śląskim. Nie wiemy więc, czy przez nasze miasto będą przebiegać dwa tory, czy może cztery i powstaną osobne dla ruchu regionalnego. To sprawia, że o konkretach trudno mówić, ale cały czas prowadzimy w tej sprawie rozmowy z PKP - dodaje. Na razie PKP PLK remontuje nadal część torowiska Centralnej Magistrali Kolejowej w rejonie Dąbrowy, będzie też remontować peron dworcowy, pojawią się nowe podjazdy dla niepełnosprawnych, nowe szlabany, zwiększające bezpieczeństwo przechodzących przez tory. Z budynku byłego dworca Kolei Warszawsko-Wiedeńskiej wyprowadzony zostanie dyżurny ruchu, a miejsce dla niego znajdzie się w budynkach kontenerowych. - Prace przebiegają zgodnie z planem, tak więc wszystkie zaplanowane zmiany powinny zostać w tym roku zrealizowane - przyznaje Helmut Klabis, dyrektor ds. technicznych zakładu Polskich Linii Kolejowych w Częstochowie. PKP budynek dworca chce zburzyć, ale na razie nie ma wniosków w tej sprawie. - Oficjalnie PKP zwróciło się do nas jedynie z wnioskiem dotyczącym planów wyburzenia byłego pałacyku naczelnika w Ząbkowicach - mówi Bartosz Matylewicz. Gorzej cały czas wygląda natomiast sprawa z dworcami w Gołonogu i Strzemieszycach Południowych, które nadal mają nieuregulowany stan prawny działek, co wyklucza przekazanie ich miastu. PKP zaproponowało w październiku 2011 r. przekazanie dworca PKP w Ząbkowicach miastu, w zamian za długi wobec samorządu. Okazuje się jednak, że PKP takich długów… nie ma. Tak więc takie rozwiązanie też trudno wprowadzić w życie. |
|
|
![]()
Post
#1053
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Najpierw bylo wytlumaczenie, ze czekaja na przebudowe łuku, teraz na to studium, gdzie "pozdrawiam" pisal o planach z lat 80-tych. To jeszcze czasy budowy nowego dworca w okolicach wiaduktu.
A co z ta koncepcja przebudowy sprzed kilku lat, ktorej zaden mieszkaniec nie zobaczyl, a kasa na projekt poszla? W zakresie obecnych prac nie bedzie remontu peronu! Bedzie tylko nowy podjazd dla niepelnosprawnych. Nie bedzie tez nowego dojscia na peron. Wykonawcy mieli sami zaprojektowac i pytali PKP, ktore nie zgodzilo sie na wymiane zadnej betonowej plyty. Ma zostac jak jest. Zreszta zakres prac byl podany w tym temacie. Z nowego rozkladu KŚ: CYTAT Na głównych liniach pociągi będą kursowały w takcie (czyli w stałych odstępach czasowych). Na linii Gliwice-Częstochowa przybędzie pociągów przyspieszonych. Na tej trasie 30-minutowy takt obejmie odcinek Katowice-Dąbrowa Górnicza Ząbkowice.
-------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1054
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,772 Dołączył: śro, 05 maj 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 87 ![]() |
CYTAT W najbliższych dwóch, trzech latach w Dąbrowie Górniczej nie będzie w centrum dworca kolejowego, bo PKP SA postanowiła najpierw opracować Studium dla przebudowy węzła kolejowego Katowice, sięgającego m.in. od stolicy naszego województwa do Zawiercia .Phi ale nowość - przecie to studium tworzą już od wielu lat (4-5 ?) i efektów nie ma żadnych. ![]() CYTAT Linia z Zawiercia przez Dąbrowę Górniczą-Ząbkowice do Jaworzna-Szczakowej przejdzie remont. Będziemy podróżować tędy szybciej Zanim będziemy jeździć szybciej to 3-letni remont wygoni z pociągów ostatnich pasażerów. Potem pewnie będzie 3-letni remont Ząbkowice-Katowice i to będzie już zupełna katastrofa. Jestem pesymistą ![]() CYTAT Nie wiadomo natomiast jeszcze, czy modernizację przejdą perony i budynki na stacjach i przystankach położonych na przeznaczonej do remontu linii. W PKP PLK nikt nie potrafił nam udzielić na ten temat informacji. Huta Katowice idzie do rozbiórki. W Ząbkowicach wyremontują peron 3 i 2 - te obecnie najmniej potrzebne. Ten "katowicki" peron 1 zostanie po staremu. CYTAT Na głównych liniach pociągi będą kursowały w takcie (czyli w stałych odstępach czasowych). Na linii Gliwice-Częstochowa przybędzie pociągów przyspieszonych. Na tej trasie 30-minutowy takt obejmie odcinek Katowice-Dąbrowa Górnicza Ząbkowice. Ale co to znaczy ? Bo już obecnie jest 30min takt. Ten post edytował bzenek śro, 19 wrz 2012 - 23:03 |
|
|
![]()
Post
#1055
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 962 Dołączył: śro, 31 sty 07 Skąd: D.G. Mydlice Północ Nr użytkownika: 432 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Jest 30 minetowy takt, ale tylko w szczycie w dni robocze. W dni wolne cały dzień oraz w robocze poza szczytem jest 60 minutowy. Ciekawe, czy ten takt 30 minetowy będzie faktycznie cały dzień?
|
|
|
![]()
Post
#1056
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,978 Dołączył: sob, 01 kwi 06 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 197 Płeć: Mężczyzna GG: 2519362 ![]() |
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#1057
|
|
![]() Sportowa Dąbrowa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,882 Dołączył: śro, 08 lis 06 Skąd: Śródmieście Nr użytkownika: 267 Płeć: Mężczyzna ![]() |
LOL ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#1058
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
W zwiazku z ta przebudowa wroca problemy i zamieszanie
CYTAT gazeta.pl
Rozkład jak kalejdoskop. Prace na trasie DG-Będzin Z powodu rozpoczynających się we wtorek prac na odcinku Dąbrowa Górnicza - Będzin rozkład jazdy Kolei Śląskich będzie się codziennie zmieniał jak w kalejdoskopie. Jedne pociągi będą odjeżdżały wcześniej niż dotąd, inne później. Problem w tym, że co kilka dni inaczej. Na niektórych odcinkach będzie też okresowo wprowadzona komunikacja zastępcza. Zmian w rozkładzie jest tyle, że najlepiej, by osoby podróżujące na trasie Częstochowa - Gliwice sprawdzały godzinę odjazdu przed każdą podróżą. - Nie jesteśmy temu winni. To Polskie Linie Kolejowe tak poszatkowały nam rozkład jazdy - wyjaśnia Adam Warzecha, rzecznik Kolei Śląskich. Większość pociągów zacznie normalnie kursować 1 listopada. W przypadku niektórych okresowe zmiany będą jednak zdarzać się też w listopadzie, a nawet na początku grudnia. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1059
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 694 Dołączył: nie, 26 lis 06 Skąd: DG Nr użytkownika: 337 Płeć: Mężczyzna ![]() |
A ostatnio minister transportu coś mówił i obiecywał remonty około 60 dworców, nie ma tam czasem w planach Naszego dworca??
|
|
|
![]()
Post
#1060
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
^
PKP podzielil dworce na niewielka liczbe tych ktore chca zachowac (chyba kilkadziesiat, bylo juz w tym temacie) oraz reszte, w ktorej sa dabrowskie dworce. Jesli UM naprawde sie tym nie zajmie to nic z tego nie bedzie. Zeby zobaczyc jaka to jest kropla w planach ministra cytat z Rynku Kolejowego: CYTAT PKP SA jest właścicielem ok. 2600 dworców kolejowych. Z tej liczby niewiele ponad 500 to dworce czynne, czyli takie, w których odbywa się odprawa podróżnych, mimo iż pociągi zatrzymują się przy ok. 900 dworcach kolejowych. Oznacza to, ze PKP SA może zaoferować ok. 1500 dworców kolejowych bez obowiązków utrzymania na nich funkcji związanych z odprawą podróżnych. W przypadku kilkuset innych kolejowa spółka może zastrzec, że jakaś część obiektu powinna być zachowana dla funkcji dworcowej. Do tej pory PKP SA przekazało samorządom ok. 60 dworców kolejowych. Minister Sławomir Nowak na niedzielnej konferencji prasowej zapewniał także, że program modernizacji i rewitalizacji obiektów dworcowych będzie kontynuowany w kolejnych latach. - W 2012 r. (…) zmodernizowaliśmy 34 dworce, w latach 2013-15 zmodernizujemy 60 kolejnych. Oczywiście ten proces nie jest zakończony – powiedział szef resortu transportu. - W 2015 r. nakłady na modernizację, remonty dworców w całym kraju to będzie ok. 1 mld zł – dodał. Ale mimo wszystko wielu sie udalo, nawet w niewielkich miejscowosciach lub wioskach. Niektorzy pewnie znaja forum SSC i link, ale naszym wladzom lektura moglaby otworzyc oczy ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: wtorek, 14 października 2025 - 05:58 |