IPB

Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

152 Stron V  « < 4 5 6 7 8 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Dworzec PKP i centra przesiadkowe, oraz infrastruktura kolejowa w DG
Ocena 5 V
vacu
post pon, 07 sie 2006 - 11:48
Post #101


Smokin' nigga
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,125
Dołączył: sob, 01 maj 04
Skąd: DG Centrum
Nr użytkownika: 85
Płeć: Mężczyzna
GG: 2275899 status gadu-gadu
Tlen: vacu status tlen



QUOTE(datmar)
Ale z drugiej strony: myślmy pozytywnie! Być może to znak, że wreszcie coś zrobią?

G...o pewnie zrobią. W zeszłym roku też wyrywali stare tory tyle, że od strony Limanowskiego i nic ciekawego z tego nie powstało - po prostu pewnie były im potrzebne gdzie indziej albo coś takiego.

A przy okazji - kiedyś czytałem, że dworca nie będzie na razie nowego, bo do któregoś tam roku PKP ma modernizować tę trasę i m.in. w okolicach dworca tory mają być przestawione tzn. przesunięte w stronę miasta żeby złagodzić skręt. W każdym razie na początku lipca kładli wokół torów nowe linie do "semaforów" i inne kable techniczne tak więc chyba i te plany nieco się odsunęły [w końcu po co mieliby kłaść nowe kable, żeby je zaraz wyrywać?]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post śro, 09 sie 2006 - 14:24
Post #102


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



no na razie to co jakis czas trwa dalsze rozbieranie infrastruktury kolejowej - np na budynku DG1 od dluzszego czasu namalowali farba mniej wiecej tak - "przeznaczony do zburzenia w 2006r" laugh.gif

QUOTE(vacu)
A przy okazji - kiedyś czytałem, że dworca nie będzie na razie nowego, bo do któregoś tam roku PKP ma modernizować tę trasę i m.in. w okolicach dworca tory mają być przestawione tzn. przesunięte w stronę miasta żeby złagodzić skręt.


to taka wymowka naszych wladz - przebudowa miala byc do roku 2006-2007. Wiadomo ze nic z tego nie bedzie a na razie kasy na to nie ma nawet do 2013 r - wogole PKP nie pokazalo nawet zadnych planow modernizacji i zostalo to odsuniete w nieokreslona przyszlosc ( zapomniane albo wogole takich planow nigdy nie bylo).
Jesli DG nie przejmie dworca to nie mozna liczyc ze PKP go wyremontuje gdy nie robi nawet nic w Wawie czy Katowicach. Jesli nawet doczekamy sie jakis dzialan ze strony PKP to pewnie za 10-15 lat i to bedzie jak najmniejszym kosztem. Jesli chcemy miec prawdziwy dworzec to musi go przebudowac miasto


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
datmar
post pią, 11 sie 2006 - 07:59
Post #103


Mieszkaniec Dąbrowy Górniczej
**

Grupa: Użytkownik
Postów: 66
Dołączył: nie, 08 sie 04
Skąd: Ząbkowice / Wrocław
Nr użytkownika: 104
Płeć: Mężczyzna
GG: 11884 status gadu-gadu



:)+-->
QUOTE(:))
Jesli DG nie przejmie dworca to nie mozna liczyc ze PKP go wyremontuje gdy nie robi nawet nic w Wawie czy Katowicach. Jesli nawet doczekamy sie jakis dzialan ze strony PKP to pewnie za 10-15 lat i to bedzie jak najmniejszym kosztem. Jesli chcemy miec prawdziwy dworzec to musi go przebudowac miasto[/quote]

PKP tego dworca na pewno nie wyremontuje, nie znalazł się na liście "prestiżowych" (vide: witryna www.dworcekolejowe.pl). Tym samym jest raczej przeznaczony do oddania pierwszemu z brzegu chętnemu - dobrze byłobo gdyby tym chętnym okazał o się miasto:


--------------------
MD
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pozdrawiam
post pią, 18 sie 2006 - 15:11
Post #104


jasiek
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 1,062
Dołączył: śro, 06 sie 03
Skąd: Mydlice
Nr użytkownika: 3



www.bedzin.pl napisał:

QUOTE
DWORZEC PKP BĘDZIN MIASTO



Będzin zawrze pierwszą na Śląsku a drugą w kraju umowę z PKP S.A. dotyczącą czynnego dworca PKP. 21 sierpnia 2006 r. o godz. 11.00 na Placu Kolei Warszawsko-Wiedeńskiej w Będzinie podpisze ją prezydent Będzina Radosław Baran oraz przedstawiciele Polskich Kolei Państwowych S.A.


Przedmiotem podpisywanej umowy jest dzierżawa budynku dworca PKP Będzin Miasto oraz terenu o łącznej powierzchni ok. 4800 m kw.



- Przez cztery lata zabiegaliśmy o przejęcie dworca – mówi Radosław Baran, prezydent Będzina –Wreszcie nasze starania są uwieńczone sukcesem. Przed nami ogrom prac remontowych. Jeszcze w tym roku zabezpieczymy budynek przed zimą wykonując niezbędne naprawy dachu, stolarki okiennej i zmieniając wygląd elewacji. Zmiana wizerunku dworca będzie zatem widoczna niebawem. Rozpoczną się również prace projektowe nad docelową przebudową wnętrza budynku. Na razie, z gminnych środków, mamy zapewnione 230 tys. zł. Po wprowadzeniu umowy w życie możliwe będzie komercyjne zagospodarowanie obiektu. Umowa gwarantuje nam przeprowadzenie remontu, modernizacji i przebudowę budynku oraz przyległego terenu. Prowadzone roboty nie będą zakłócały funkcjonowania dworca PKP.



Będzin inwestując w zdewastowany obecnie budynek, modernizując go i utrzymując będzie mogła czerpać profity z wynajmu pomieszczeń. Umowa dzierżawy zawarta będzie na 29 lat.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
syzio
post pią, 18 sie 2006 - 22:45
Post #105


Dąbrowa G
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 626
Dołączył: wto, 15 lis 05
Skąd: PL
Nr użytkownika: 168
Płeć: Mężczyzna
GG: 3563765 status gadu-gadu
Skype: syzio0 status skype



A u nas kicha i nic więciej ciekawe czy dożyjemy tego że ten dworzec nasz przynajmniej wyremontują lub wybudują nowy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
datmar
post czw, 31 sie 2006 - 08:43
Post #106


Mieszkaniec Dąbrowy Górniczej
**

Grupa: Użytkownik
Postów: 66
Dołączył: nie, 08 sie 04
Skąd: Ząbkowice / Wrocław
Nr użytkownika: 104
Płeć: Mężczyzna
GG: 11884 status gadu-gadu



QUOTE(POLITYKA)
Polskie Koleje Państwowe chcą pozbyć się 1500 dworców. Bo szpetne i niedochodowe. Ale samorządy też ich nie chcą.
Agnieszka Sowa

Dworzec Główny w Olsztynie. Szary, brudny, nijaki. Relikt minionej epoki. Powstawał na początku lat 70.: poniemiecka architektura musiała ustąpić socjalistycznej nowoczesności. Dziś w zniszczonym budynku późny socjalizm walczy o lepsze z wczesnym kapitalizmem. Jarmarczne budki, kioski, sklepiki i tandetne reklamy rozpychają się w dworcowej poczekalni. W przejściach podziemnych smród, na obdrapanych ścianach graffiti. Sklepikarze i sokiści bezskutecznie usiłują pozbyć się bezdomnych.

Takich i gorszych stacji są w Polsce setki. – PKP nie są w stanie utrzymać wszystkich dworców – mówi dyrektor Paweł Olczyk, pełnomocnik Zarządu PKP SA ds. zagospodarowania mienia i szef Biura Nieruchomości Strategicznych. – Dla najbardziej atrakcyjnych szukamy inwestorów. Resztę musimy sprzedać, wydzierżawić albo po prostu zamknąć.

Olsztyński Główny jest w grupie 72 wybranych, które miały stać się wizytówką PKP. To dworce w dużych miastach, potencjalnie atrakcyjne dla inwestorów. Reszty, około 1500 czynnych stacji, PKP nie chcą. Najchętniej pozbyłyby się wszystkich. Najbardziej zniszczone są wyburzane. W Modlinie koleje zastosowały rozwiązanie pośrednie: w budynku dworca zamurowano wszystkie drzwi i okna.

Wymagającymi remontów dworcami PKP próbują uszczęśliwić samorządy. Jednak większość burmistrzów nie kwapi się, by w zamian za umorzenie długów kolei wobec miasta (np. zaległe opłaty za ziemię pod nieruchomości) przejmować w dzierżawę zrujnowane budynki, wymagające wielomilionowych nakładów. Dworce zatem niszczeją, szpecąc centralne dzielnice miast.


Więcej w aktualnym numerze Polityki (35/2006), niestety - kompletna treść artykułu nie jest dostępna w serwisie internetowym Polityki, zas chwilowo nie mam dostępu do skanera...

Swoją drogą - ciekawe jak (czy?) powiedzie się pomysł władz Będzina w zakresie remontu ichniego dworca. A przy okazji mógłby ktoś zainteresować się losem dworca w Ząbkowicach, w końcu to jeden z kilkudziesięciu pierwszych dworców kolejowych na ziemiach polskich (kolej warszawsko-wiedeńska), jako taki chyba powininen stanowić zabytek, a cały zespół budynków znajdowac się pod opieką państwa (choć pewnie bluźnię, bo lepiej, żeby zniknął, a nie stanowił problem finansowy wink.gif).


--------------------
MD
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pulsatilla1214
post czw, 31 sie 2006 - 22:56
Post #107


UZYTKOWNIK
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 1,189
Dołączył: nie, 26 cze 05
Skąd: z bagien
Nr użytkownika: 148
Płeć: Kobieta



Nie tylko dworzec w Ząbkowicach - także strzemieszycki czy gołonoski są podobnego wieku i stanowią ciekawy przykład architektury kolejowej II połowy XIX wieku.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
datmar
post wto, 05 wrz 2006 - 09:53
Post #108


Mieszkaniec Dąbrowy Górniczej
**

Grupa: Użytkownik
Postów: 66
Dołączył: nie, 08 sie 04
Skąd: Ząbkowice / Wrocław
Nr użytkownika: 104
Płeć: Mężczyzna
GG: 11884 status gadu-gadu



QUOTE(pulsatilla1214)
Nie tylko dworzec w Ząbkowicach - także strzemieszycki czy gołonoski są podobnego wieku i stanowią ciekawy przykład architektury kolejowej II połowy XIX wieku.


Strzemieszycki jednak właśnie dostaje (oby) swoją szansę na drugie życie. A porównując cały kompleks budynków kolejowych w Ząbkowicach z budyneczkiem w Gołonogu warto byłoby jednak najpierw zająć się tym pierwszym...


--------------------
MD
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pozdrawiam
post sob, 30 wrz 2006 - 03:36
Post #109


jasiek
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 1,062
Dołączył: śro, 06 sie 03
Skąd: Mydlice
Nr użytkownika: 3



Interesuje mnie czy waszym zdaniem lepiej ratować dworzec w Gołonogu czy w Centrum. Obawiam się nie ma szans na istnie 2 dworców. PKP chyba już zdecydowało i postawiło kreskę na Gołonogu. Moim zdaniem dworzec w Gołonogu ma lepsze położenie i o wiele mniejszym kosztem można coś tam wymyślić ciekawego. Pozostaje problem odległość od Centrum, ale już dojazd autobusem jest o wiele łatwiejszy.

No jest jeszcze koncepcja nowego dworca w okolicach CA, ale to już chyba marzenia.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vacu
post sob, 30 wrz 2006 - 12:16
Post #110


Smokin' nigga
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,125
Dołączył: sob, 01 maj 04
Skąd: DG Centrum
Nr użytkownika: 85
Płeć: Mężczyzna
GG: 2275899 status gadu-gadu
Tlen: vacu status tlen



QUOTE(pozdrawiam @ Sep 30 2006, 03:36 AM) *
Interesuje mnie czy waszym zdaniem lepiej ratować dworzec w Gołonogu czy w Centrum. Obawiam się nie ma szans na istnie 2 dworców. PKP chyba już zdecydowało i postawiło kreskę na Gołonogu. Moim zdaniem dworzec w Gołonogu ma lepsze położenie i o wiele mniejszym kosztem można coś tam wymyślić ciekawego. Pozostaje problem odległość od Centrum, ale już dojazd autobusem jest o wiele łatwiejszy.

No jest jeszcze koncepcja nowego dworca w okolicach CA, ale to już chyba marzenia.
Jeśli byłby taki wybór to IMO tylko w Centrum. Dlaczego? Do centrum można dostać się z każdej części miasta bez przesiadki. Z dojazdem do gołonoga byłby większy problem. Poza tym jednak co centrum to centrum, nawet jeśli jest jakie jest. Wyobraź sobie, że ktoś kto nie zna DG wysiądzie w gołonogu, zobaczy osiedle... i co dalej? Takie rzeczy powinny być w centrum, już z CA zaszaleli i to moim zdaniem też był błąd, bo w ten sposób to nigdy prawdziwego Centrum się nie dorobimy - urząd tu, dworzec tam, centrum przesiadkowe jeszcze gdzie indziej... sad.gif

[Edycja]
Okolice CA to w ogóle uważamza porażkę. Nie rozumiem w ogóle jak można tam było wybudować CA a jeszcze dworzec? Chyba tylko po to, żeby do CA dojechać ale to bez sensu, bo kto będzie pociągiem jeździł do urzędu [powiatem ziemskim nawet nie jesteśmy a jak ma być jeden dworzec w DG to z DG też nikt nie dojedzie...]?

Ten post edytował vacu sob, 30 wrz 2006 - 12:18
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kwintosz
post nie, 01 paź 2006 - 17:34
Post #111


UZYTKOWNIK
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 2,268
Dołączył: śro, 09 mar 05
Skąd: DG - Gołonóg
Nr użytkownika: 130
Płeć: Mężczyzna
GG: 3030588 status gadu-gadu



A ja uważam że okolica w którym znajduje się obecnie dworzec jest odpowiednia. Tam gdzie obecnie się on znajduje a także w jego niedalekiej odległości, bardziej w stronę Będzina jest b. dużo miejsca. Spokojnie zmieściłby się tam spory dworzec i nawet ze 4-5 torów a więc przynajmniej 2 perony.

Kiedyś marzyło mi się, że można by zamknąć ulicę Kościuszki dla ruchu samochodowego (ruch puścić ulicą po drugiej stronie PKZ-u, Górników Redenu? po uprzednim remoncie) od ronda i zrobić ładny deptak w stronę dworaca, jeśli mniej więcej w tych okolicach on miałby się znajdować..

Jak wypłyneła sprawa z Geantem pomyślałem sobie czemu by tego nie wykorzystać i zrobić ładny deptak w okolicach Galerii Handlowej. Główne dojście do Galerii od centrum deptakiem a w niedalekiej odległosci drugi w kierunku dworca: drzewka, fontanna, gustowne oświetlenie, ławki.. Wtedy wychodząc z dworca i idąc deptakiem po przejściu 100 czy 200 m po jeden stronie miałoby się Galerię Handlową a po drugiej centrum. Oczywiście nie chodzi mi tu o to aby wysiadać "w sklepie" wystarczyłoby poprostu zachować rozsądne odległości.

Tyle że po moich obserwacjach i luknięciu na mapę zauważyłem że teren jaki ma być przeznaczony pod budowę jest chyba mniejszy niż się spodziewałem, i znajduje się bliżej ulicy Sobieskiego niż torów?? Nie zapuszałem się dokładnie w tamte tereny więc nie wiem. Kluczem tutaj byłby teren pomiędzy ulicą Przybylaka a torami oraz obszar w kierunku Będzina, który zaczyna się od momentu gdzie konczy się ta ulica (nie wiem czy kapujecie). Bo wydaje mi się że jest to teren pomiędzy tym gdzie miałaby się znajdować galeria a torami, a więc tamtędy musiałby być poprowadzony deptak. A tam... dam odrazu mapke taką prostą, żeby była jasność:



Nie wiem także jak to wygląda w rzeczywistości z dworcem, musiałbym się przyjrzeć jak będe jechał na uczelnie (we wtorek, znowu sad.gif walke i runde nr VII czas zacząć) ale myśle że dało by radę przesunąć go jakieś 150-200 m wcześniej (w kierunku Będzina)
Miałoby to swoje zalety że okolica centrum by się powiększyła (teren po obecnym dworcu można by zabudować, na dworzec można by łatwo dotrzeć bo w okolice jechałyby autobusy do Galerii.

Ale to są tylko pobożne życzenia i nigdy czegoś takiego się nie doczekamy. Myślę także że w najbliższym 5-leciu w ogóle rozwiązania sprawy z dworcem. A szkoda bo takie wykorzystanie tego iż mają być prowadzone jakiekolwiek prace w pobliżu tego terenu można by wykorzystać i dogadać się..

A się na płodziłem, sorki..

Ten post edytował kwintosz nie, 01 paź 2006 - 17:42


--------------------
"(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted

When you love a woman you tell her that she's the one (..)"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post nie, 01 paź 2006 - 22:39
Post #112


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



tu jest juz watek - 4 strony!!! http://www.dabrowa-gornicza.org/index.php?showtopic=360

od ronda Kosciuszki bedzie 2+2 a potem wezel z DTŚ i wiadukt nad torami - dalej juz jednojezdniowa kolo Zielonej i do ul. Letniej (miala byc po drugiej stronie torow tez 2+2 ale protestowali mieszkancy ze niby ruch sie zwiekszy - szkoda. Najpierw skargi zostaly odrzucone a potem zmieniono tam w planie na jednojezdniowa - bardzo dziwne).
Miejsca na nowy dworzec jest wystarzcajaco duzo - nawet na dwa perony. W miejscu ktore zaznaczyles bedzie przebiegala DTŚ - rownolegle do torow. Centrum handlowe bedzie polaczone kladka z 3 maja (chyba pierwszy wiele lat temu to zaproponowalem, w czasach gdy kladke chciano zrobic w samym centrum).

Kosciszuki do centrum musi pozostac otwarta dla ruchu bo tamtedy bedzie poprowadzony dojazd do centrum handlowego a tazke do dzielnic po drugiej stronie torow. Konopnickiej od Gornikow Redenu do przejazdu jest waziutka i jednokierunkowa.
Wystarczy ze wzdluz Koscisuzki powstanie zwarta meijska zabudowa z czescia uslugowa na dole i szerokim chodnikiem.
To wszystko powinno sie znalezc w tamtym watku a tak sie wszystko pomiesza.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kwintosz
post nie, 01 paź 2006 - 22:57
Post #113


UZYTKOWNIK
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 2,268
Dołączył: śro, 09 mar 05
Skąd: DG - Gołonóg
Nr użytkownika: 130
Płeć: Mężczyzna
GG: 3030588 status gadu-gadu



Moim celem było wsazanie miejsca na nowy Dworzec a nie na układ komunikacyjny w centrum, tak poprostu wyszło. tongue.gif Znam ten wątek :) Fakt nie uwzględniłem DTŚ-ki w tym wszystkim.. Tyle tylko czy napewno ta inwestycja zostanie wykonana, tego chyba nie wie nikt.. Tak czy siak uważam że dworzec powinien zostać mniej więcej w tych okolicach gdzie jest obecnie. :) Chodź szczerze powiedziawszy jak będzie ta DTŚ to jakoś sobie tego nie wyobrażam.. Nawet gdyby miał zostać jeden z dworców i chciano przeniść lokalizacje jego w okolice "Pentagonu" to tam nie ma zbytnio miejsca, pozatym ludzie wysiadali by w "polu" a myślę że każdy by chciał wysiaść jak najbliżej "centrum" bo stamtąd można dojechać wszędzie komunikacją miejską a dużo osób przyjezdych z niej korzysta.. Już teraz nie raz na peronie ludzie pytają w którą strone do centrum bo przecież wysiada się jakby w mieścinie 10 tysięcznej.. laugh.gif

Jeśli uważacie że nalezy przenieść posta to dajcie znać..


--------------------
"(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted

When you love a woman you tell her that she's the one (..)"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post sob, 07 paź 2006 - 21:28
Post #114


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



mam cos nowego :)

QUOTE
Lekka Kolej Miejska na Śląsku

Konsorcjum stowarzyszenia Zielone Mazowsze i Politechniki Krakowskiej wykonało na zamówienie Zarządu Województwa Śląskiego wstępne analizy dla pierwszej linii Lekkiej Kolei Miejskiej (LKM) z Tychów przez Katowice do Sosnowca. Ma ona zostać uruchomiona w oparciu o
istniejącą infrastrukturę kolejową, po której z częstotliwością co 15 minut będą kursowały nowe pociągi. Powstaną nowe przystanki tak, aby zapewnić atrakcyjność kolei dla wszystkich mieszkańców zabudowy wzdłuż linii. Będą one wyposażone w nowoczesne systemy informowania o ruchu pociągów, monitoring kamer, a także zostaną zintegrowane z lokalną komunikacją publiczną (autobusy, trolejbusy, tramwaje), samochodową (parkingi parkuj i jedź) i rowerową (parkingi rowerowe) poprzez zaplanowanie węzłów przesiadkowych przy każdym przystanku LKM.

Pierwszy etap

Autorzy opracowania zaproponowali w pierwszym etapie połączenie Tychów z Katowicami poprzez wznowienie ruchu na linii kolejowej przez Tychy Miasto, na której przewozy pasażerskie nie są prowadzone od 2001 r. Pociągi na pewno nie będzie jeździć jak kiedyś przez Murcki, lecz szybszą trasą przez Piotrowice i Ligotę do Katowic. W tym etapie zaproponowano budowę nowych przystanków w Tychach: przy lodowisku oraz na wysokości al. Bielskiej. Ponadto, pociągi zatrzymają się na istniejących stacjach - Tychy Miasto, Tychy Zachodnie i Tychy. Na tej ostatniej pętla trolejbusowa zostanie przedłużona aż za budynek dworca tak, że trolejbusy będą zatrzymywać się przy peronie, po którego drugiej stronie będą stawać pociągi, umożliwiając przesiadkę na zasadzie "drzwi w drzwi". W Katowicach pociągi zatrzymają się na stacjach Piotrowice, Ligota, Katowice i będą zawracać na nowym przystanku w okolicy Damrota.

- Budowa przystanku Damrota jest konieczna już w pierwszym etapie, aby kolej była konkurencyjna wobec obecnych połączeń autobusowych, które dobrze komunikują także z tą częścią miasta. Znajdują się tu przecież ważne cele podróży, jak choćby Politechnika, Akademia Muzyczna, czy Biblioteka Śląska - przekonuje Stanisław Biega, koordynator zespołu autorskiego. Z tego samego powodu czas jazdy z Tychów Lodowiska do Damrota nie może przekraczać 25 minut.

Drugi etap

Dopiero w drugim etapie autorzy proponują budowę dodatkowych przystanków w Katowicach - w rejonie kąpieliska Bugla, przy ul. Jankego, oraz modernizację przystanku Podlesie. Wtedy też linia miałaby zostać wydłużona do Sosnowca, z przystankami w Katowicach: Zawodzie, Szopienice, Morawa, i Sosnowcu: Naftowa, Sosnowiec Gł., Parkowa, Środula. Ostatni przystanek, dzięki stworzeniu skorelowanych linii autobusowych objeżdżających osiedle Środula oraz Pogoń, znacznie poprawi komunikację tej części miasta, która zresztą wykazuje bardzo silne ciążenia do Katowic. Dla wielu pasażerów czas dojazdu do pracy może skrócić się nawet o połowę!

Kto będzie nas wozić?

Operator kolei zostanie najprawdopodobniej wyłoniony w przetargu. Nawet jeśli wygra któraś ze spółek PKP, to będzie musiała oddzielić przedsięwzięcie od reszty działalności. Do obsługi pierwszego etapu potrzeba czterech pociągów. Mogłyby to być zamówione już przez samorząd wojewódzki we wspólnym przetargu z Mazowszem pojazdy Stadlera. Wówczas pierwszy etap można by uruchomić już za 2 lata, kiedy zostanie dostarczony ostatni pociąg. W innym wariancie to przewoźnik będzie musiał zapewnić tabor.

Niezależnie od tego, kto zostanie operatorem, będzie on musiał porozumieć się z MZK Tychy, a najlepiej także z KZK GOP w celu stworzenia wspólnego systemu biletowego, tak by pasażerowie mogli bez utrudnień przesiadać się pomiędzy różnymi środkami transportu.
Dołoży Unia

Koszt pierwszego etapu to co najmniej 28 mln zł netto, a drugiego 68 mln zł, bez uwzględnienia taboru (kilkanaście milionów zł za jeden nowy pociąg, ale w grę wchodzi także zakup używanego lub wynajem). Do tego należy doliczyć koszty dostosowania komunikacji miejskiej i stworzenia siedmiu parkingów „parkuj i jedź”, szacowane na ok. 9 mln zł. Intencją samorządów jest współfinansowanie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-13.

Oprócz połączenia Tychy – Sosnowiec, autorzy przekonują do stworzenia całego systemu kolei miejskiej na Śląsku. Proponują wydłużenie linii aż do Huty Katowice oraz realizację kolejnego połączenia: Gliwice - Bytom - Chorzów - Katowice - Mysłowice. Ponadto widzą możliwość utworzenia dodatkowych linii obsługiwanych szynobusami, np: Tychy – Oświęcim, czy Sosnowiec Gł. - Sosnowiec Kazimierz.


do DG niestety w ostatniej kolejnosci... Troche sztucznie skonczyc w Sosnowcu. Wladze Bedzina i DG powinny lobbowac zeby zrobic to mozliwie szybciej.
I mapka-schemat: (bedzie DG ratusz no no :))


jakies wizualki

Tychy - Bielska


Sosnowiec - Parkowa

dozyjemy?? wink.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Hator
post sob, 07 paź 2006 - 23:45
Post #115


FdZD
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 1,433
Dołączył: pią, 08 sie 03
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 6
Płeć: Mężczyzna



fajny pomysl - szkoda tylko, ze jak zwykle w takich projektach DG traktuje sie "na odwal" - moim zdaniem to nie tylko kwesytia naszego polozenia (wschodni koniec gop'u) ale takze braku odpowiedniego lobby, przez co DG w naszym regionie (juz nie mowiac o kraju) postrzegane jest jako miescinka na prowincji.
a wracajac do tematu to skoro ma powstac trasa zielona - szynobusowa to czemu ma isc tylko do kazimierza - przeciez stamtad to o rzut beretem do stacji w strzemieszycach i DG wschodniej = a komunikacja dzieki temu w tych dzielnicach znacznie by sie poprawila!!!
tutaj wladze powinny zrobic wszystko by taka opcje uwzgledniono (lacznie z "zafundowaniem" remontow - przynajmniej na strzemieszycach by tam pociag mogl dojezdzac)!!

wogole jesli chodzi o czesc dabrowska to ja bym to troszke inaczej poprowadzil. Chodzi mi o uwzglednienie dzielnic polnocnych dabrowy - z reprezentujacymi je Zabkowicami. Otoz, linie zolta poprowadzilbym do zabkowic zamiast na HK. Natomiast nitka zielona moglaby isc tez z zabkowic, ale przez hute katowice, do strzemieszyc i stamtad juz "stara" trasa.

PS sadzac po ogromie spraw do zrobienia w tym projekcie (natury organizacyjnej, finansowej itp) i uwzgledniajac, ze to Polska wlasnie biggrin.gif, ja ten pomysl traktuje narazie jako sci-fi.

Ten post edytował Hator sob, 07 paź 2006 - 23:49


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kwintosz
post nie, 08 paź 2006 - 00:00
Post #116


UZYTKOWNIK
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 2,268
Dołączył: śro, 09 mar 05
Skąd: DG - Gołonóg
Nr użytkownika: 130
Płeć: Mężczyzna
GG: 3030588 status gadu-gadu



Powiem krótko: pomysł ten jest nierealny w obecnej sytuacji. Okres 5 lat jest tu jak to nazwał @hator sci-fi. To co się dzieje obecnie, wszystkie projekty, plany to nic innego jak tylko tzw kiełbasy wyborcze. Może i tak pod tym tekstem nikt nie figuruje ale ktoś miał w tym swój interes.. wink.gif
Poza tym , to ma być konkurencyjne? Tyle stacji na trasie do Katowic?? Czas to pieniądze, pieniądze to czas. Ludzie oczekują szybkich połączeń, bezpośrednich, bezawaryjnych, dokładnych oraz tanich. Już widze jak ludzie rezygnują z autobusu 821, 831 czy 801 laugh.gif Nawet przy dobrym, nowym taborze, super nowych torach nie widze możliwości znacznej poprawy w dostaniu się do centum S-ca czy K-c. Jedynym plusem może być skomunikowanie i zintegorwanie pomijanych obecnie dzielnic tych miejscowości. dry.gif Za dużo tu kombinacji i fantazji, aczkolwiek już kiedyś o tym wspominano.. wink.gif Nie uwierze, dopóki nie zobacze

Ten post edytował kwintosz nie, 08 paź 2006 - 00:00


--------------------
"(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted

When you love a woman you tell her that she's the one (..)"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Hator
post nie, 08 paź 2006 - 00:21
Post #117


FdZD
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 1,433
Dołączył: pią, 08 sie 03
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 6
Płeć: Mężczyzna



no ja jestem ciekaw opini naszego drugiego eksperta od komunikacji - pozdrawiam.

pozdrawiam i ":)" na prezesow w kzk gop biggrin.gif

Ten post edytował Hator nie, 08 paź 2006 - 00:22


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pozdrawiam
post nie, 08 paź 2006 - 06:02
Post #118


jasiek
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 1,062
Dołączył: śro, 06 sie 03
Skąd: Mydlice
Nr użytkownika: 3



No, co ja mogę wymyślić. Budujecie??? – budujemy . No to budujcie.

Pomysł to retusz z ery głębokiego Gierka. Jego efektem jest np. wiadukt przy Granicznej czy fundamenty nowego dworca tuż obok. Oczywiście mam podobne zastrzeżenie, co Hator. Kolej nie może omijać Ząbkowic. Co do reszty to taka kolej może działać od jutra rana i niekoniecznie musi mieć coś wspólnego z tymi nowoczesnymi przystankami, nowy taborem i parkingami. Jak zobaczę pieniądze przynajmniej na papierze to uwierzę.

PS. A co do prezesa KZKGOP to dziękuje, ale nie skorzystam. No chyba że macie jakieś inne stanowiska ??? :-)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vacu
post nie, 08 paź 2006 - 12:22
Post #119


Smokin' nigga
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,125
Dołączył: sob, 01 maj 04
Skąd: DG Centrum
Nr użytkownika: 85
Płeć: Mężczyzna
GG: 2275899 status gadu-gadu
Tlen: vacu status tlen



A mnie się ten pomysł podoba średnio. Już teraz jedzie się pociągiem do Katowic ok. 35 minut a przy tylu stacjach to będzie jeszcze dłużej - dla porównania 801/831 w najlepszych czasach jeździł ok. 25 minut (teraz przez remont na rondzie i w okolicach może być trochę dłużej). Np. do Gliwic też to nie będzie trasa konkurencyjna (ja sporo się tam najeździłem stąd moje zainteresowanie :)), bo kto jechał pociągiem do G-c przez Bytom ten wie ile trwa taka wycieczka. Także od nas to może połączenie z Tychami wydaje mi się tylko sensowne, bo teraz chyba nie jest ono najlepsze a z tego co słyszałem sporo osób z DG/S-ca tam dojeżdza.
Tak więc idea może i szczytna (ekologia, mniej korków itp.) ale po pierwsze ten plan jest nierealny a po drugie tak jak napisał kwintosz "czas to pieniądz" a jak na moje oko jeśli chodzi o szybkość to raczej nie będzie to atut tej "kolejki".
To będzie tak jak z tramwajami - niby fajnie ale jak mam jechać do S-ca 40 minut a mogę autobusem 20 to kto zgadnie co wybiorę?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Hator
post nie, 08 paź 2006 - 15:15
Post #120


FdZD
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 1,433
Dołączył: pią, 08 sie 03
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 6
Płeć: Mężczyzna



problem czasu podrozy jest do rozwiazania przez wprowadzenie kursow przyspieszonych.
na krotka mete autobus jest szybszy, ale na dluzsza mete wygrywaja wlasnie tramwaje i pociagi - problem coraz wiekszego zapychania sie ulic przez samochody, liczne skrzyzowania ze swiatlami, ciagle remonty i przebudowy ulic, wiaduktow - poza tym tendencja komunikacji miejskiej idzie w strone transportu szynowego - ekologia - na co wlasnie w duzym stopniu zwraca UE uwage dofinansowujac takie projekty.

Optymalnym rozwiazaniem jest wlasnie model trojmiejski - polaczenia miedzy kilkoma miastami - pociag, polaczenia wewnatrz miasta, ewentualnie z sasiednim miastem - autobus i tramwaj.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post

152 Stron V  « < 4 5 6 7 8 > » 
Reply to this topicStart new topic
1 Użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 

Mapa forum
RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 09:45
FMDG - Razem od 2003
Dąbrowa Górnicza