IPB

Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

152 Stron V  « < 49 50 51 52 53 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Dworzec PKP i centra przesiadkowe, oraz infrastruktura kolejowa w DG
Ocena 5 V
:)
post czw, 19 kwi 2012 - 11:26
Post #1001


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



Przetarg na luk rozstrzygniety.

dla przypomnienia (lekko sie zmienilo, bo pozniej pewnie zniknie ze strony PKP):

CYTAT
Stacja Dąbrowa Górnicza
- Likwidacja rozjazdów nr 7 i 11 i zabudowa w miejsca po rozjazdach toru,
- Zmiana geometrii torów nr 1 i 2 od km 299,520 do km 300,100,
- Wymiana na nowy rozjazdu zwyczajnego nr 10,
- Przebudowa rozjazdu krzyżowego podwójnego nr 78 na rozjazd zwyczajny wraz z likwidacją toru żeberkowego nr 34a (227m),
- Regulacja naprężeń w torze nr 1 i 2,
- Przebudowa sieci trakcyjnej w wymaganym zakresie,
- Przebudowa urządzeń elektrycznego ogrzewania rozjazdów powiązana z przebudową układu torowego,
- Przebudowa urządzeń oświetlenia zewnętrznego w stacji,
- Budowa przyłącza energetycznego do budynku nowej nastawni,
- Zabudowa nowych urządzeń wewnętrznych przekaźnikowych z pulpitem komputerowym lub komputerowych, zabudowę nowych stojaków istniejącej na przyległych szlakach samoczynnej blokady liniowej, zabudowę sygnalizatorów, napędów zwrotnicowych, elementów urządzeń układowej kontroli niezajętości torów i rozjazdów oraz elektromagnesów torowych SHP,
- Zabudowa urządzeń zasilających urządzenia srk,
- Zabudowa urządzeń do strzeżenia przejścia na miejscu ? przejście kategorii E w km 300,020
obejmująca zabudowę wraz urządzeniami TVU do rejestracji sytuacji na przejeździe,
- Przebudowa urządzeń łączności technologicznej i ogólno eksploatacyjnej (bezprzewodowej iprzewodowej),
- Zabudowa wolnostojącego masztu radiowego,
- Zabudowa urządzeń rozgłoszeniowych,
- Wykonanie podjazdu na peron przystosowanego dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się,
- Budowa nastawni kontenerowej wraz z instalacjami wewnętrznymi: wodnokanalizacyjną, elektryczną i ogrzewania oraz zewnętrznymi.


Wlasciwie to dalsza likwidacja wink.gif Nawet zostanie stary chodnik do peronu. Ale dobrze, przynajmniej beda mieli jedno wytlumaczenie mniej przeciw tunelowi i nowej stacji. No i chyba zrobi sie wiecej miejsca na przebudowe Kolejowej i planowanej w przyszlosci drogi.

snf (51).gif http://www.przetargi.plk-sa.pl/kprzetarg_s...futix=-45920000


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rouse
post śro, 25 kwi 2012 - 23:59
Post #1002


UZYTKOWNIK
****

Grupa: Użytkownik
Postów: 373
Dołączył: nie, 22 paź 06
Nr użytkownika: 241



Ruszyły rozmowy w sprawie projektu przebudowy dworca PKP

http://dabrowiak.eu/aktualnosci/ruszyly-ro...owy-dworca-pkp/


Go to the top of the page
 
+Quote Post
BARES
post wto, 15 maj 2012 - 19:03
Post #1003


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 516
Dołączył: sob, 02 gru 06
Skąd: D.G. Mydlice
Nr użytkownika: 352
Płeć: Mężczyzna



CYTAT
Inwestycyjna dziewiątka PKP PLK. Kolejarze ścigają się z Brukselą


interia.pl


Chcą przeprowadzić remonty dziewięciu szlaków za ponad 2,5 mld zł, aby nie stracić dofinansowania z Unii.

Rewitalizacje to najprostsze remonty przywracające pierwotne parametry linii kolejowych /AFP

Dotarliśmy do szczegółów inwestycyjnej listy ostatniej szansy, przy pomocy której spółka PKP Polskie Linie Kolejowe chce wydać do końca 2014 r. lwią część dotacji z Brukseli. Ekspresowe remonty - to zadanie dla nowego szefa PKP PLK Remigiusza Paszkiewicza.

Najbardziej zaawansowane są dziś przygotowania do remontu 50 km między Bydgoszczą a Toruniem (oba miasta mają zostać lepiej skomunikowane w ramach projektu tzw. BiT City). Koszt projektu to 203 mln zł. Po zakończeniu prac czas przejazdu ma się skrócić o połowę do 35 minut. I tylko dla tej jednej z 9 inwestycji toczy się dziś przetarg.


- Jeśli nie będzie odwołań, podpisanie umowy nastąpi w czerwcu. To szybkie tempo, bo ogłoszenie o przetargu ukazało się na przełomie lutego i marca - mówi Maciej Dutkiewicz z PKP PLK.

Pozostałe projekty są w fazie przedprzetargowej, czyli dla niektórych z nich nie ma jeszcze nawet pełnej dokumentacji projektowej. Dodatkowe utrudnienie: rozpoczęcie prac mogą później storpedować protesty oferentów podczas przetargu. - O pieniądze nie trzeba się martwić. Obawiać się można tylko o sprawność inwestycyjną kolejarzy - mówi analityk rynku kolejowego Adrian Furgalski. - Według mnie prace o tak prostym zakresie są do zrealizowania przez PKP PLK do 2015 r., jeśli nie będzie problemów środowiskowych - ocenia.

Kolejne inwestycje PLK z listy rewitalizacji to 124 km równoległych do CMK torów Koluszki - Częstochowa, a także ich przedłużenie o 61 km z Częstochowy do stacji Fosowskie (chodzi o tzw. protezę koniecpolską, która łączy CMK z Dolnym Śląskiem). Do remontu jest również odcinek Inowrocław - Jabłonowo Pomorskie za 264 mln zł. To z kolei ciąg dalszy remontu trasy, która ma prowadzić do obwodu kaliningradzkiego - pierwsza część prac, czyli remont od Poznania do Inowrocławia, zakończyła się w 2010 r.
Dziennik Gazeta Prawna

Na liście rewitalizacji jest też m.in. szlak z Błotnicy Strzeleckiej do Opola-Proszowic, który docelowo będzie służył obsłudze ruchu towarowego. PLK planują też wyremontowanie łącznie 34 km czterech linii kolejowych na Śląsku - w rejonie Zawiercia, Dąbrowy Górniczej, Ząbkowic i Jaworzna - które dziś znajdują się w fatalnym stanie technicznym. Kluczowe znaczenie dla wywozu towarów ze Śląska - w stronę Poznania i Szczecina - będzie miała przeznaczona do remontu linia nr 143 Kalety Kluczbork.

Oprócz rewitalizacji spółka PLK opracowuje też tzw. projekt przejazdowy. Chodzi o dostosowanie 230 przejazdów dla samochodów przez tory do kategorii B, czyli wyposażenie ich w sygnalizację automatyczną i półrogatki. Jak ustaliliśmy, trwają także prace nad planami kolejnych remontów linii towarowych PKP (w rejonie Śląska) za ok. 500 mln zł. Łącznie z wymianą rozjazdów na szlakach PKP w całej Polsce za ok. 300 mln zł mogłoby to dać całościowe koszty projektów: 3,3 mld zł.




Planowane inwestycje spółki PKP Polskie Linie Kolejowe





--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zizi
post pią, 18 maj 2012 - 20:53
Post #1004


UZYTKOWNIK
***

Grupa: Użytkownik
Postów: 168
Dołączył: pon, 27 mar 06
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Nr użytkownika: 196
Płeć: Kobieta



Ponoć dzisiaj 18 maja doszło do zerwania trakcji przez inny pociąg. Coś wiecie na ten temat?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
signaal
post pią, 18 maj 2012 - 23:13
Post #1005


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 805
Dołączył: pią, 08 sty 10
Nr użytkownika: 3,645
Płeć: Mężczyzna
GG: 3867643 status gadu-gadu



CYTAT(zizi @ pią, 18 maj 2012 - 20:53) *
Ponoć dzisiaj 18 maja doszło do zerwania trakcji przez inny pociąg. Coś wiecie na ten temat?

Od Pogori w kierunku Ząbkowic od wczesnego rana do okołopołudnia.


--------------------
www.czerwonesamochody.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zizi
post czw, 14 cze 2012 - 19:46
Post #1006


UZYTKOWNIK
***

Grupa: Użytkownik
Postów: 168
Dołączył: pon, 27 mar 06
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Nr użytkownika: 196
Płeć: Kobieta



Dodany plik  Zdjęcie_0193.jpg ( 375,59K ) Liczba pobrań: 86


Postawili dwie tablice informacyjne z nazwą miasta.


Dodany plik  Foto_2012_0002aa.jpg ( 134,26K ) Liczba pobrań: 36



Dodany plik  Zdjęcie_0193.jpg ( 375,59K ) Liczba pobrań: 86





Ten post edytował zizi czw, 14 cze 2012 - 19:49
Załączony plik
Dodany plik  Foto_2012_0003aa.jpg ( 45,84K ) Liczba pobrań: 19
 


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dave
post sob, 16 cze 2012 - 10:57
Post #1007


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: FdZD
Postów: 962
Dołączył: śro, 31 sty 07
Skąd: D.G. Mydlice Północ
Nr użytkownika: 432
Płeć: Mężczyzna



I "przestawili" (kto? tongue.gif) jedną wiatę - między 2 stojące już i odświeżone, postawiono trzecią, która stała najdalej od przejścia przez tory.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post czw, 28 cze 2012 - 13:04
Post #1008


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



^ niezle inwestycje biggrin.gif Tylko najlepiej jakby zdjac wszystkie tabliczki i sie nie przyznawac.

Przygotowuja sie do przebudowy luku. Zaczeli zwozic kamienie.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Prosty
post czw, 28 cze 2012 - 19:30
Post #1009


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 802
Dołączył: pon, 26 lis 07
Skąd: Strzemieszyce
Nr użytkownika: 902
Płeć: Mężczyzna
Tlen: prosty3 status tlen



na dworcu Dąbrowa Górnicza wschodnia pojawila sie tabliczka z nazwa miejscowosci i tabliczka tor1 i tor2 !


--------------------
07/08 :))
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kwintosz
post pią, 29 cze 2012 - 16:30
Post #1010


UZYTKOWNIK
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 2,268
Dołączył: śro, 09 mar 05
Skąd: DG - Gołonóg
Nr użytkownika: 130
Płeć: Mężczyzna
GG: 3030588 status gadu-gadu



CYTAT(Prosty @ czw, 28 cze 2012 - 18:30) *
na dworcu Dąbrowa Górnicza wschodnia pojawila sie tabliczka z nazwa miejscowosci i tabliczka tor1 i tor2 !


A tam to jeszcze coś jeździ? wink.gif


--------------------
"(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted

When you love a woman you tell her that she's the one (..)"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FAREN
post sob, 30 cze 2012 - 10:37
Post #1011


UZYTKOWNIK


Grupa: Użytkownik
Postów: 5
Dołączył: nie, 20 cze 10
Skąd: Sosnowiec/Bukowno
Nr użytkownika: 3,943
Płeć: Mężczyzna
GG: 4329396 status gadu-gadu



Jeździ jeździ wink.gif

W Strzemieszycach też postawiono nową tablice z nazwą, ciekawie wygląda nowiuśka tablica przy ogólnym stanie tamtejszego dworca. Co do Strzemieszyc to menelstwo zerwało z budynku tablice z nazwą z pod niej widać teraz resztki dawnego napisu Strzemieszyce Północne.

a teraz z innej beczki:
Koleje Śląskie nie planują uruchomienia obsługi przystanku Dąbrowa Górnicza Pogoria
http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/8597/...ku-Pogoria.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dave
post śro, 04 lip 2012 - 22:22
Post #1012


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: FdZD
Postów: 962
Dołączył: śro, 31 sty 07
Skąd: D.G. Mydlice Północ
Nr użytkownika: 432
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(Prosty @ czw, 28 cze 2012 - 19:30) *
na dworcu Dąbrowa Górnicza wschodnia pojawila sie tabliczka z nazwa miejscowosci i tabliczka tor1 i tor2 !



Ależ Dąbrowa Górnicza Wschodnia nie miałą i nie ma dworca! wink.gif
To tylko peron i wiata (o ile jeszcze jest) a dawniej było coś a'la poczekalnia/dworzec na peronie chyba (takie cuś jak pozostałość w Szopienicach).

Zamknięto 1 tor od Ząbkowic do Dąbrowy Górniczej, co potrwa zapewne wiele dni. Tym samym znów opóźnienia i zamęt :/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Prosty
post czw, 05 lip 2012 - 00:05
Post #1013


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 802
Dołączył: pon, 26 lis 07
Skąd: Strzemieszyce
Nr użytkownika: 902
Płeć: Mężczyzna
Tlen: prosty3 status tlen



Nie ma juz wiaty ani nic, pole z peronem zostalo. No i oczywiscie z tablicami smile2.gif


--------------------
07/08 :))
Go to the top of the page
 
+Quote Post
matidg
post czw, 05 lip 2012 - 12:30
Post #1014


UZYTKOWNIK
****

Grupa: Użytkownik
Postów: 385
Dołączył: sob, 15 mar 08
Skąd: Dąbrowa Górnicza Mydlice
Nr użytkownika: 1,162
Płeć: Mężczyzna
GG: 5107261 status gadu-gadu



CYTAT
Dyskryminacja Zagłębia przez Koleje Śląskie?

2012-07-05, Aktualizacja: dzisiaj 07:27

Dziennik Zachodni Piotr Sobierajski

Mieszkańcy Zagłębia nie mają czym dojechać do pracy czy na zakupy, bo Koleje Śląskie wykreśliły z obowiązującego od lipca rozkładu jazdy kilka przystanków. Składy kursujące z Gliwic do Częstochowy i z powrotem nie zatrzymują się m.in. w Będzinie, Dąbrowie Górniczej-Sikorce, Chruszczobrodzie, Będzinie-Ksawerze, czy Wiesiółce. Powodem tych zmian jest remont torowiska w Dąbrowie Górniczej(m.in. wymiana 600 m torów), jaki prowadzą PKP Polskie Linie Kolejowe, ale jak udało nam się ustalić, w grę wchodzą jeszcze inne przyczyny, m.in. brak porozumienia między obiema kolejowymi spółkami, co do kwestii remontu.

A zmiany są ogromne. Na linii Częstochowa - Gliwice niemal wszystkie składy jeżdżą z opóźnieniem. Odwołanych pociągów, które się nie zatrzymują np. w Będzinie-Ksawerze czy Chruszczobrodzie, jest kilkanaście. I to w porannych i wieczornych godzinach.

- Kończę pracę w weekendy o godz. 19, a pierwszy pociąg, który może mnie zawieźć do domu, do Chruszczobrodu, jest po godz. 22. To nie jest normalne, by czekać trzy godziny na pociąg. Czemu akurat te przystanki zostały wyłączone z obsługi, a nie inne, choćby w części po stronie śląskiej - mówi pan Andrzej. - Podobne zamieszanie jest z porannymi kursami. Po prostu nie możemy się dostać do Sosnowca czy Katowic - dodaje.

Koleje Śląskie tłumaczą zmiany koniecznością dostosowania kursów do zaplanowanych przez PKP PLK remontów. Z naszych ustaleń wynika jednak, co potwierdzili nam sami kolejarze, że gdyby KŚ np. odwołały dwa, trzy kursy, to na torach zrobiłoby się luźniej i nie byłoby potrzeby wykluczania przystanków z rozkładu, co ma pozwolić pociągom nadrobić stracony czas.

To mogłoby jednak zdaniem kolejarzy oznaczać mniejszą dotację z Urzędu Marszałkowskiego i straty w spółce. - Otrzymujemy informację o remontach od PKP PLK i musimy dostosować do nich nasz rozkład jazdy. Jeśli GDDKiA remontuje drogi i spóźniają się autobusy, to przecież nikt nie wini kierowców - przekonuje Adam Warzecha, rzecznik Kolei Śląskich. - Staramy się, by te zmiany były jak najmniej uciążliwe. Mamy umowę z Urzędem Marszałkowskim, z której musimy się wywiązać - dodaje.

Nieco inaczej sprawę przedstawia natomiast PKP PLK.

- Przed każdą reorganizacją ruchu pociągów, także związaną z remontem, jesteśmy obowiązani uzgodnić z przewoźnikami zasady prowadzenia ruchu - wyjaśnia Krzysztof Łańcucki, rzecznik prasowy PKP PLK SA.

- Tak też uczyniliśmy i tym razem. Ponieważ przez jedyny czynny tor między Dąbrową Górniczą i Ząbkowicami może przejechać mniejsza ilość pociągów, zaproponowaliśmy dwa wariantowe rozwiązania. Ograniczenie ilości pociągów lub skierowanie pociągów objazdem przez Mysłowice i Sosnowiec-Maczki lub przez Sosnowiec Południowy, co spowodowałoby wydłużenie czasu przejazdu o ok. 30 minut. KŚ nie zaakceptowały żadnego z tych rozwiązań i złożyły wniosek o rozkład jazdy, w którym pociągi nie zatrzymają się na niektórych przystankach - dodaje.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pozdrawiam
post czw, 05 lip 2012 - 18:34
Post #1015


jasiek
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 1,062
Dołączył: śro, 06 sie 03
Skąd: Mydlice
Nr użytkownika: 3



Znowu DZ fantazja ponosi. Sprawa jest dosyć prosta. PLK prowadzi prace remontowe na szlaku i przez to przepustowość linii jest mniejsza. KS miały do wyboru albo wyciąć 3 pociągi całkowicie albo wprowadzić ograniczenia w zatrzymywaniu się niektórych pociągów. Ja tam nie będę się upierać które rozwiązanie jest lepsze. Ale jak panu Sobierajskiemu z tego wyszła dyskryminacja Zagłębia przez KS ( nawet ze znakiem zapytania) to już na prawdę nie wiem.

Ten post edytował pozdrawiam czw, 05 lip 2012 - 18:35
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sebastian22
post pią, 06 lip 2012 - 11:38
Post #1016


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,944
Dołączył: śro, 16 lis 05
Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe)
Nr użytkownika: 169
Płeć: Mężczyzna



Ten artykul to totalne bzdury - szkoda nawet komentowac
Go to the top of the page
 
+Quote Post
prezes
post sob, 07 lip 2012 - 13:31
Post #1017


UZYTKOWNIK
****

Grupa: Użytkownik
Postów: 369
Dołączył: wto, 14 mar 06
Skąd: Łosień / Gołonóg
Nr użytkownika: 192
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(Onet.pl @ sob, 07 lip 2012 - 09:00)
Magistrat buduje przejście przez tory kolejowe
dzisiaj, 09:00

Jednopoziomowe przejście przez tory w rejonie kładki, na której w 2010 r. zginął 25-letni mężczyzna, buduje samorząd Dąbrowy Górniczej. Władze miasta wyjaśniają, że przyjęły takie rozwiązanie, ponieważ kolej przez ostatnie dwa lata nie wyremontowała kładki.


Jak poinformował w piątek rzecznik dąbrowskiego magistratu Bartosz Matylewicz, miasto za budowę przejścia przez ruchliwą linię Katowice-Zawiercie zapłaci 212 tys. zł. Dodatkowo samorząd ma płacić kolei za jego funkcjonowanie ? koszty do końca tego roku mają sięgnąć 150 tys. zł.

- W związku z tym, że przejście przebiegać będzie przez tory, na których odbywa się normalny ruch kolejowy, po zakończeniu prac budowlanych miasto będzie musiało zawrzeć umowę ze spółką PKP Polskie Linie Kolejowe i co miesiąc płacić PKP ok. 40 tys. zł za wyłączenie z ruchu torów stacyjnych, wprowadzenie ograniczenia prędkości biegu pociągów do 20 km/h na dwóch torach oraz koszty oświetlenia ? wyjaśnił Matylewicz.

Podkreślił jednocześnie, że budowa legalnego przejścia przez tory w tym miejscu jest odpowiedzią na wielokrotne apele mieszkańców dzielnicy Strzemieszyce. Mieszkańcy po zamknięciu kładki po wypadku w 2010 r. muszą nadkładać drogi lub nielegalnie przechodzić przez tory pod zamkniętą kładką.

25-letni mieszkaniec Dąbrowy Górniczej zginął przed dwoma laty rażony prądem z sieci trakcyjnej, gdy załamała się pod nim deska w kładce. Od tego czasu trwał spór, kto jest odpowiedzialny stan techniczny obiektu ? nieremontowanego od ponad 10 lat.

Prokuratorzy w śledztwie wskazali na osobę, która w spółce PKP SA pełniła funkcję zarządcy w Rejonie Administrowania i Utrzymania Nieruchomości obejmującym m.in. Dąbrowę Górniczą. W procesie dotyczącym nieumyślnego spowodowania śmierci 25-latka sąd uznał jednak, że osoba ta nie była zobowiązana do zajmowania się kładką. W kwietniu w pierwszej instancji procesu zapadł wyrok uniewinniający.

Choć po wypadku Śląski Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego nałożył na PKP obowiązek przeprowadzenia remontu, a potem ukarał spółkę karą 50 tys. zł, koleje odwoływały się od tych decyzji. Według kolejarzy obiekt w księgach figuruje jako mienie skarbu państwa, którym administruje gmina. Potwierdzili to dziennikarze lokalnych mediów.

Według informacji medialnych, wobec bałaganu mającego swoje źródła jeszcze w poprzedniej epoce, miasto w 2003 r. na prośbę PKP wpisało kładkę do ksiąg. Kolejarze mieli zapowiadać wówczas, że zaraz potem przewłaszczą obiekt, lecz tego nie zrobili.

- Decyzja o budowie przejścia zapadła ponad rok temu, kiedy po wielu interwencjach, prośbach i miesiącach bezczynności kolejowych spółek żadna z nich nie czuła się odpowiedzialna za stan kładki i jej remont. Wszelkie próby interwencji w tej sprawie kończyły się fiaskiem i wymijającymi odpowiedziami ze strony kolei - wskazał Matylewicz.

Budowę jednopoziomowego przejścia miasto zaproponowało Oddziałowi Gospodarowania Nieruchomościami PKP SA w Katowicach wiosną ub. roku. O przedstawienie warunków technicznych, jakie musi spełnić przejście przez tory, a także zgodę na wejście w teren i przeprowadzenie prac budowlanych prezydent miasta zwrócił się 1 kwietnia 2011 r. Taka procedura była konieczna, ponieważ teren, na którym znajdują się kładka i tory ma charakter zamknięty i zgodnie z przepisami jest wyjęty spod jurysdykcji miasta.

Ostatecznie samorząd Dąbrowy Górniczej w ostatnich dniach wybrał firmę, która zbuduje przejście przez tory. W piątek teren przekazano wykonawcy, który na zrealizowanie kontraktu będzie miał ma 45 dni. W pobliżu kładki ułożone zostaną płyty przejazdowe i zainstalowane dwa spowalniające ruch pieszych wykonane z rur labirynty. Przejście zostanie też oświetlone i odpowiednio oznakowane.

(jmr)


Ten post edytował prezes sob, 07 lip 2012 - 13:35
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pozdrawiam
post sob, 07 lip 2012 - 17:01
Post #1018


jasiek
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 1,062
Dołączył: śro, 06 sie 03
Skąd: Mydlice
Nr użytkownika: 3



Co za bełkot!!! To właściwie co się i gdzie się buduje? W Strzeszycach miała być przecież tymczasowa kładka ??? I co to ma wspólnego z linia z Katowic do Zawiercia???
Go to the top of the page
 
+Quote Post
matidg
post śro, 11 lip 2012 - 14:05
Post #1019


UZYTKOWNIK
****

Grupa: Użytkownik
Postów: 385
Dołączył: sob, 15 mar 08
Skąd: Dąbrowa Górnicza Mydlice
Nr użytkownika: 1,162
Płeć: Mężczyzna
GG: 5107261 status gadu-gadu



CYTAT
Dworzec PKP w Dąbrowie Górniczej: Będzie sklep Stacja

2012-07-11, Aktualizacja: dzisiaj 08:49

Dziennik Zachodni Piotr Sobierajski

Nie chciało go kupić za 800 tys. zł miasto, za to teraz w budynku dworca PKP przy ul. Kościuszki będziemy mogli zjeść hamburgera, popić coca-colą, a przy okazji kupić sobie na drogę do pociągu aktualną prasę.

Część dworcowych pomieszczeń wydzierżawił bowiem właśnie dąbrowianin Tomasz Kozieł, który zamierza w tym miejscu zrobić dobry interes, sprzedając - jak zastrzega nie tylko podróżnym - artykuły szybko zbywalne, czyli właśnie m.in. prasę, papierosy, napoje. Sklep na dąbrowskim dworcu ma wystartować już 1 sierpnia, a będzie się nazywał… "Stacja".

Dąbrowa Górnicza nie może się doczekać od kilku lat dworca z prawdziwego zdarzenia. Nie ma poczekalni, podróżnym wiatr wieje w oczy, a deszcz pada na głowy. Nawet Koleje Śląskie wolą sprzedawać bilety w kontenerze. A budynek byłego dworca, wymalowany sprayem, stał samotnie, oszpecony.

Do teraz, bo w środku trwa już w najlepsze remont. Z boku, od strony wejścia na peron, wprawione zostały nowe, szklane drzwi. Zmienia się też wnętrze dworca. Skąd pomysł na biznes w takim miejscu?

- Po prostu spieszyłem się kiedyś na pociąg do Warszawy. Była szósta. A tu nigdzie nie można kupić prasy, by poczytać w pociągu ani napić się kawy.

Pomyślałem, że tak dalej być nie może i postanowiłem zainwestować w interes w tym miejscu - tłumaczy Tomasz Kozieł.

- Tędy ciągną tłumy nad Zieloną i nad Pogorię, a podróżni będą mogli napić się kawy, herbaty, zjeść coś dobrego. A przede wszystkim będzie to miejsce, w którym można będzie od godz. 6 do 20 w normalnych warunkach poczekać na pociąg - dodaje. - Myślałem, że trudno będzie porozumieć się z PKP, ale wszystkie formalności poszły sprawnie - podkreśla dąbro-wianin.

Pracy jest mnóstwo, bo w opłakanym stanie jest m.in. dworcowa instalacja elektryczna i kanalizacja.

Kolejowe dworce i budynki coraz częściej zmieniają teraz właścicieli albo oddawane są w dzierżawę. I tak na dworcu w Wiśle można teraz kupić sobie ciuchy, na dworcu w Sosnowcu poczytać i wypożyczyć w bibliotece książki. W Sosnowcu-Porąbce można załatwić sobie usługi zakładu kamieniarskiego, a na stacji Sosnowiec Południowy ubezpieczyć mieszkanie.

W województwie śląskim już kilkadziesiąt dworców zmieniło przeznaczenie.

- Budynki wynajmowane lub kupowane przez samorząd są przeznaczane na przykład na placówki straży miejskiej, informację turystyczną, bibliotekę, czasem mieszkania socjalne. Natomiast firmy wynajmują budynki przede wszystkim na działalność gospodarczą, a w przypadku sprzedaży także na funkcje mieszkaniowe - mówi Andrzej Brzeski, zajmujący się w PKP SA kolejowymi nieruchomościami.

- Jednym z przykładów zmian właścicielskich jest sprzedaż dworca w Wyrach i Radzionkowie. Ponadto dzierżawione przez gminy są dworce w Zabrzu i Będzinie - dodaje.

http://dabrowagornicza.naszemiasto.pl/arty...96f5fef61,1,3,5
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szer
post śro, 11 lip 2012 - 15:58
Post #1020


UZYTKOWNIK
*******

Grupa: FdZD
Postów: 2,625
Dołączył: śro, 13 lip 05
Skąd: Mydlice Południe
Nr użytkownika: 152
Płeć: Mężczyzna
GG: 7413760 status gadu-gadu



Ale to już było i za każdym razem upadało po czasie.


--------------------
33001,04
Go to the top of the page
 
+Quote Post

152 Stron V  « < 49 50 51 52 53 > » 
Reply to this topicStart new topic
21 Użytkowników czyta ten temat (21 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 

Mapa forum
RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: wtorek, 14 października 2025 - 03:11
FMDG - Razem od 2003
Dąbrowa Górnicza