![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1001
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Przetarg na luk rozstrzygniety.
dla przypomnienia (lekko sie zmienilo, bo pozniej pewnie zniknie ze strony PKP): CYTAT Stacja Dąbrowa Górnicza - Likwidacja rozjazdów nr 7 i 11 i zabudowa w miejsca po rozjazdach toru, - Zmiana geometrii torów nr 1 i 2 od km 299,520 do km 300,100, - Wymiana na nowy rozjazdu zwyczajnego nr 10, - Przebudowa rozjazdu krzyżowego podwójnego nr 78 na rozjazd zwyczajny wraz z likwidacją toru żeberkowego nr 34a (227m), - Regulacja naprężeń w torze nr 1 i 2, - Przebudowa sieci trakcyjnej w wymaganym zakresie, - Przebudowa urządzeń elektrycznego ogrzewania rozjazdów powiązana z przebudową układu torowego, - Przebudowa urządzeń oświetlenia zewnętrznego w stacji, - Budowa przyłącza energetycznego do budynku nowej nastawni, - Zabudowa nowych urządzeń wewnętrznych przekaźnikowych z pulpitem komputerowym lub komputerowych, zabudowę nowych stojaków istniejącej na przyległych szlakach samoczynnej blokady liniowej, zabudowę sygnalizatorów, napędów zwrotnicowych, elementów urządzeń układowej kontroli niezajętości torów i rozjazdów oraz elektromagnesów torowych SHP, - Zabudowa urządzeń zasilających urządzenia srk, - Zabudowa urządzeń do strzeżenia przejścia na miejscu ? przejście kategorii E w km 300,020 obejmująca zabudowę wraz urządzeniami TVU do rejestracji sytuacji na przejeździe, - Przebudowa urządzeń łączności technologicznej i ogólno eksploatacyjnej (bezprzewodowej iprzewodowej), - Zabudowa wolnostojącego masztu radiowego, - Zabudowa urządzeń rozgłoszeniowych, - Wykonanie podjazdu na peron przystosowanego dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się, - Budowa nastawni kontenerowej wraz z instalacjami wewnętrznymi: wodnokanalizacyjną, elektryczną i ogrzewania oraz zewnętrznymi. Wlasciwie to dalsza likwidacja ![]() ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1002
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 373 Dołączył: nie, 22 paź 06 Nr użytkownika: 241 ![]() |
Ruszyły rozmowy w sprawie projektu przebudowy dworca PKP
http://dabrowiak.eu/aktualnosci/ruszyly-ro...owy-dworca-pkp/ |
|
|
![]()
Post
#1003
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 516 Dołączył: sob, 02 gru 06 Skąd: D.G. Mydlice Nr użytkownika: 352 Płeć: Mężczyzna ![]() |
CYTAT Inwestycyjna dziewiątka PKP PLK. Kolejarze ścigają się z Brukselą interia.pl Chcą przeprowadzić remonty dziewięciu szlaków za ponad 2,5 mld zł, aby nie stracić dofinansowania z Unii. Rewitalizacje to najprostsze remonty przywracające pierwotne parametry linii kolejowych /AFP Dotarliśmy do szczegółów inwestycyjnej listy ostatniej szansy, przy pomocy której spółka PKP Polskie Linie Kolejowe chce wydać do końca 2014 r. lwią część dotacji z Brukseli. Ekspresowe remonty - to zadanie dla nowego szefa PKP PLK Remigiusza Paszkiewicza. Najbardziej zaawansowane są dziś przygotowania do remontu 50 km między Bydgoszczą a Toruniem (oba miasta mają zostać lepiej skomunikowane w ramach projektu tzw. BiT City). Koszt projektu to 203 mln zł. Po zakończeniu prac czas przejazdu ma się skrócić o połowę do 35 minut. I tylko dla tej jednej z 9 inwestycji toczy się dziś przetarg. - Jeśli nie będzie odwołań, podpisanie umowy nastąpi w czerwcu. To szybkie tempo, bo ogłoszenie o przetargu ukazało się na przełomie lutego i marca - mówi Maciej Dutkiewicz z PKP PLK. Pozostałe projekty są w fazie przedprzetargowej, czyli dla niektórych z nich nie ma jeszcze nawet pełnej dokumentacji projektowej. Dodatkowe utrudnienie: rozpoczęcie prac mogą później storpedować protesty oferentów podczas przetargu. - O pieniądze nie trzeba się martwić. Obawiać się można tylko o sprawność inwestycyjną kolejarzy - mówi analityk rynku kolejowego Adrian Furgalski. - Według mnie prace o tak prostym zakresie są do zrealizowania przez PKP PLK do 2015 r., jeśli nie będzie problemów środowiskowych - ocenia. Kolejne inwestycje PLK z listy rewitalizacji to 124 km równoległych do CMK torów Koluszki - Częstochowa, a także ich przedłużenie o 61 km z Częstochowy do stacji Fosowskie (chodzi o tzw. protezę koniecpolską, która łączy CMK z Dolnym Śląskiem). Do remontu jest również odcinek Inowrocław - Jabłonowo Pomorskie za 264 mln zł. To z kolei ciąg dalszy remontu trasy, która ma prowadzić do obwodu kaliningradzkiego - pierwsza część prac, czyli remont od Poznania do Inowrocławia, zakończyła się w 2010 r. Dziennik Gazeta Prawna Na liście rewitalizacji jest też m.in. szlak z Błotnicy Strzeleckiej do Opola-Proszowic, który docelowo będzie służył obsłudze ruchu towarowego. PLK planują też wyremontowanie łącznie 34 km czterech linii kolejowych na Śląsku - w rejonie Zawiercia, Dąbrowy Górniczej, Ząbkowic i Jaworzna - które dziś znajdują się w fatalnym stanie technicznym. Kluczowe znaczenie dla wywozu towarów ze Śląska - w stronę Poznania i Szczecina - będzie miała przeznaczona do remontu linia nr 143 Kalety Kluczbork. Oprócz rewitalizacji spółka PLK opracowuje też tzw. projekt przejazdowy. Chodzi o dostosowanie 230 przejazdów dla samochodów przez tory do kategorii B, czyli wyposażenie ich w sygnalizację automatyczną i półrogatki. Jak ustaliliśmy, trwają także prace nad planami kolejnych remontów linii towarowych PKP (w rejonie Śląska) za ok. 500 mln zł. Łącznie z wymianą rozjazdów na szlakach PKP w całej Polsce za ok. 300 mln zł mogłoby to dać całościowe koszty projektów: 3,3 mld zł. Planowane inwestycje spółki PKP Polskie Linie Kolejowe ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1004
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 168 Dołączył: pon, 27 mar 06 Skąd: Dąbrowa Górnicza Nr użytkownika: 196 Płeć: Kobieta ![]() |
Ponoć dzisiaj 18 maja doszło do zerwania trakcji przez inny pociąg. Coś wiecie na ten temat?
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#1005
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 805 Dołączył: pią, 08 sty 10 Nr użytkownika: 3,645 Płeć: Mężczyzna GG: 3867643 ![]() |
Ponoć dzisiaj 18 maja doszło do zerwania trakcji przez inny pociąg. Coś wiecie na ten temat? Od Pogori w kierunku Ząbkowic od wczesnego rana do okołopołudnia. -------------------- www.czerwonesamochody.com
|
|
|
![]()
Post
#1006
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 168 Dołączył: pon, 27 mar 06 Skąd: Dąbrowa Górnicza Nr użytkownika: 196 Płeć: Kobieta ![]() |
![]() Postawili dwie tablice informacyjne z nazwą miasta. ![]() ![]() Ten post edytował zizi czw, 14 cze 2012 - 19:49
Załączony plik
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#1007
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 962 Dołączył: śro, 31 sty 07 Skąd: D.G. Mydlice Północ Nr użytkownika: 432 Płeć: Mężczyzna ![]() |
I "przestawili" (kto?
![]() |
|
|
![]()
Post
#1008
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
^ niezle inwestycje
![]() Przygotowuja sie do przebudowy luku. Zaczeli zwozic kamienie. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1009
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 802 Dołączył: pon, 26 lis 07 Skąd: Strzemieszyce Nr użytkownika: 902 Płeć: Mężczyzna Tlen: prosty3 ![]() |
na dworcu Dąbrowa Górnicza wschodnia pojawila sie tabliczka z nazwa miejscowosci i tabliczka tor1 i tor2 !
-------------------- 07/08 :))
|
|
|
![]()
Post
#1010
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,268 Dołączył: śro, 09 mar 05 Skąd: DG - Gołonóg Nr użytkownika: 130 Płeć: Mężczyzna GG: 3030588 ![]() |
na dworcu Dąbrowa Górnicza wschodnia pojawila sie tabliczka z nazwa miejscowosci i tabliczka tor1 i tor2 ! A tam to jeszcze coś jeździ? ![]() -------------------- "(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted
When you love a woman you tell her that she's the one (..)" |
|
|
![]()
Post
#1011
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 5 Dołączył: nie, 20 cze 10 Skąd: Sosnowiec/Bukowno Nr użytkownika: 3,943 Płeć: Mężczyzna GG: 4329396 ![]() |
Jeździ jeździ
![]() W Strzemieszycach też postawiono nową tablice z nazwą, ciekawie wygląda nowiuśka tablica przy ogólnym stanie tamtejszego dworca. Co do Strzemieszyc to menelstwo zerwało z budynku tablice z nazwą z pod niej widać teraz resztki dawnego napisu Strzemieszyce Północne. a teraz z innej beczki: Koleje Śląskie nie planują uruchomienia obsługi przystanku Dąbrowa Górnicza Pogoria http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/8597/...ku-Pogoria.html |
|
|
![]()
Post
#1012
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 962 Dołączył: śro, 31 sty 07 Skąd: D.G. Mydlice Północ Nr użytkownika: 432 Płeć: Mężczyzna ![]() |
na dworcu Dąbrowa Górnicza wschodnia pojawila sie tabliczka z nazwa miejscowosci i tabliczka tor1 i tor2 ! Ależ Dąbrowa Górnicza Wschodnia nie miałą i nie ma dworca! ![]() To tylko peron i wiata (o ile jeszcze jest) a dawniej było coś a'la poczekalnia/dworzec na peronie chyba (takie cuś jak pozostałość w Szopienicach). Zamknięto 1 tor od Ząbkowic do Dąbrowy Górniczej, co potrwa zapewne wiele dni. Tym samym znów opóźnienia i zamęt :/ |
|
|
![]()
Post
#1013
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 802 Dołączył: pon, 26 lis 07 Skąd: Strzemieszyce Nr użytkownika: 902 Płeć: Mężczyzna Tlen: prosty3 ![]() |
Nie ma juz wiaty ani nic, pole z peronem zostalo. No i oczywiscie z tablicami
![]() -------------------- 07/08 :))
|
|
|
![]()
Post
#1014
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 385 Dołączył: sob, 15 mar 08 Skąd: Dąbrowa Górnicza Mydlice Nr użytkownika: 1,162 Płeć: Mężczyzna GG: 5107261 ![]() |
CYTAT Dyskryminacja Zagłębia przez Koleje Śląskie?
2012-07-05, Aktualizacja: dzisiaj 07:27 Dziennik Zachodni Piotr Sobierajski Mieszkańcy Zagłębia nie mają czym dojechać do pracy czy na zakupy, bo Koleje Śląskie wykreśliły z obowiązującego od lipca rozkładu jazdy kilka przystanków. Składy kursujące z Gliwic do Częstochowy i z powrotem nie zatrzymują się m.in. w Będzinie, Dąbrowie Górniczej-Sikorce, Chruszczobrodzie, Będzinie-Ksawerze, czy Wiesiółce. Powodem tych zmian jest remont torowiska w Dąbrowie Górniczej(m.in. wymiana 600 m torów), jaki prowadzą PKP Polskie Linie Kolejowe, ale jak udało nam się ustalić, w grę wchodzą jeszcze inne przyczyny, m.in. brak porozumienia między obiema kolejowymi spółkami, co do kwestii remontu. A zmiany są ogromne. Na linii Częstochowa - Gliwice niemal wszystkie składy jeżdżą z opóźnieniem. Odwołanych pociągów, które się nie zatrzymują np. w Będzinie-Ksawerze czy Chruszczobrodzie, jest kilkanaście. I to w porannych i wieczornych godzinach. - Kończę pracę w weekendy o godz. 19, a pierwszy pociąg, który może mnie zawieźć do domu, do Chruszczobrodu, jest po godz. 22. To nie jest normalne, by czekać trzy godziny na pociąg. Czemu akurat te przystanki zostały wyłączone z obsługi, a nie inne, choćby w części po stronie śląskiej - mówi pan Andrzej. - Podobne zamieszanie jest z porannymi kursami. Po prostu nie możemy się dostać do Sosnowca czy Katowic - dodaje. Koleje Śląskie tłumaczą zmiany koniecznością dostosowania kursów do zaplanowanych przez PKP PLK remontów. Z naszych ustaleń wynika jednak, co potwierdzili nam sami kolejarze, że gdyby KŚ np. odwołały dwa, trzy kursy, to na torach zrobiłoby się luźniej i nie byłoby potrzeby wykluczania przystanków z rozkładu, co ma pozwolić pociągom nadrobić stracony czas. To mogłoby jednak zdaniem kolejarzy oznaczać mniejszą dotację z Urzędu Marszałkowskiego i straty w spółce. - Otrzymujemy informację o remontach od PKP PLK i musimy dostosować do nich nasz rozkład jazdy. Jeśli GDDKiA remontuje drogi i spóźniają się autobusy, to przecież nikt nie wini kierowców - przekonuje Adam Warzecha, rzecznik Kolei Śląskich. - Staramy się, by te zmiany były jak najmniej uciążliwe. Mamy umowę z Urzędem Marszałkowskim, z której musimy się wywiązać - dodaje. Nieco inaczej sprawę przedstawia natomiast PKP PLK. - Przed każdą reorganizacją ruchu pociągów, także związaną z remontem, jesteśmy obowiązani uzgodnić z przewoźnikami zasady prowadzenia ruchu - wyjaśnia Krzysztof Łańcucki, rzecznik prasowy PKP PLK SA. - Tak też uczyniliśmy i tym razem. Ponieważ przez jedyny czynny tor między Dąbrową Górniczą i Ząbkowicami może przejechać mniejsza ilość pociągów, zaproponowaliśmy dwa wariantowe rozwiązania. Ograniczenie ilości pociągów lub skierowanie pociągów objazdem przez Mysłowice i Sosnowiec-Maczki lub przez Sosnowiec Południowy, co spowodowałoby wydłużenie czasu przejazdu o ok. 30 minut. KŚ nie zaakceptowały żadnego z tych rozwiązań i złożyły wniosek o rozkład jazdy, w którym pociągi nie zatrzymają się na niektórych przystankach - dodaje. |
|
|
![]()
Post
#1015
|
|
![]() jasiek ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 1,062 Dołączył: śro, 06 sie 03 Skąd: Mydlice Nr użytkownika: 3 ![]() |
Znowu DZ fantazja ponosi. Sprawa jest dosyć prosta. PLK prowadzi prace remontowe na szlaku i przez to przepustowość linii jest mniejsza. KS miały do wyboru albo wyciąć 3 pociągi całkowicie albo wprowadzić ograniczenia w zatrzymywaniu się niektórych pociągów. Ja tam nie będę się upierać które rozwiązanie jest lepsze. Ale jak panu Sobierajskiemu z tego wyszła dyskryminacja Zagłębia przez KS ( nawet ze znakiem zapytania) to już na prawdę nie wiem.
Ten post edytował pozdrawiam czw, 05 lip 2012 - 18:35 |
|
|
![]()
Post
#1016
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Ten artykul to totalne bzdury - szkoda nawet komentowac
|
|
|
![]()
Post
#1017
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 369 Dołączył: wto, 14 mar 06 Skąd: Łosień / Gołonóg Nr użytkownika: 192 Płeć: Mężczyzna ![]() |
CYTAT(Onet.pl @ sob, 07 lip 2012 - 09:00) Magistrat buduje przejście przez tory kolejowe
dzisiaj, 09:00 Jednopoziomowe przejście przez tory w rejonie kładki, na której w 2010 r. zginął 25-letni mężczyzna, buduje samorząd Dąbrowy Górniczej. Władze miasta wyjaśniają, że przyjęły takie rozwiązanie, ponieważ kolej przez ostatnie dwa lata nie wyremontowała kładki. Jak poinformował w piątek rzecznik dąbrowskiego magistratu Bartosz Matylewicz, miasto za budowę przejścia przez ruchliwą linię Katowice-Zawiercie zapłaci 212 tys. zł. Dodatkowo samorząd ma płacić kolei za jego funkcjonowanie ? koszty do końca tego roku mają sięgnąć 150 tys. zł. - W związku z tym, że przejście przebiegać będzie przez tory, na których odbywa się normalny ruch kolejowy, po zakończeniu prac budowlanych miasto będzie musiało zawrzeć umowę ze spółką PKP Polskie Linie Kolejowe i co miesiąc płacić PKP ok. 40 tys. zł za wyłączenie z ruchu torów stacyjnych, wprowadzenie ograniczenia prędkości biegu pociągów do 20 km/h na dwóch torach oraz koszty oświetlenia ? wyjaśnił Matylewicz. Podkreślił jednocześnie, że budowa legalnego przejścia przez tory w tym miejscu jest odpowiedzią na wielokrotne apele mieszkańców dzielnicy Strzemieszyce. Mieszkańcy po zamknięciu kładki po wypadku w 2010 r. muszą nadkładać drogi lub nielegalnie przechodzić przez tory pod zamkniętą kładką. 25-letni mieszkaniec Dąbrowy Górniczej zginął przed dwoma laty rażony prądem z sieci trakcyjnej, gdy załamała się pod nim deska w kładce. Od tego czasu trwał spór, kto jest odpowiedzialny stan techniczny obiektu ? nieremontowanego od ponad 10 lat. Prokuratorzy w śledztwie wskazali na osobę, która w spółce PKP SA pełniła funkcję zarządcy w Rejonie Administrowania i Utrzymania Nieruchomości obejmującym m.in. Dąbrowę Górniczą. W procesie dotyczącym nieumyślnego spowodowania śmierci 25-latka sąd uznał jednak, że osoba ta nie była zobowiązana do zajmowania się kładką. W kwietniu w pierwszej instancji procesu zapadł wyrok uniewinniający. Choć po wypadku Śląski Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego nałożył na PKP obowiązek przeprowadzenia remontu, a potem ukarał spółkę karą 50 tys. zł, koleje odwoływały się od tych decyzji. Według kolejarzy obiekt w księgach figuruje jako mienie skarbu państwa, którym administruje gmina. Potwierdzili to dziennikarze lokalnych mediów. Według informacji medialnych, wobec bałaganu mającego swoje źródła jeszcze w poprzedniej epoce, miasto w 2003 r. na prośbę PKP wpisało kładkę do ksiąg. Kolejarze mieli zapowiadać wówczas, że zaraz potem przewłaszczą obiekt, lecz tego nie zrobili. - Decyzja o budowie przejścia zapadła ponad rok temu, kiedy po wielu interwencjach, prośbach i miesiącach bezczynności kolejowych spółek żadna z nich nie czuła się odpowiedzialna za stan kładki i jej remont. Wszelkie próby interwencji w tej sprawie kończyły się fiaskiem i wymijającymi odpowiedziami ze strony kolei - wskazał Matylewicz. Budowę jednopoziomowego przejścia miasto zaproponowało Oddziałowi Gospodarowania Nieruchomościami PKP SA w Katowicach wiosną ub. roku. O przedstawienie warunków technicznych, jakie musi spełnić przejście przez tory, a także zgodę na wejście w teren i przeprowadzenie prac budowlanych prezydent miasta zwrócił się 1 kwietnia 2011 r. Taka procedura była konieczna, ponieważ teren, na którym znajdują się kładka i tory ma charakter zamknięty i zgodnie z przepisami jest wyjęty spod jurysdykcji miasta. Ostatecznie samorząd Dąbrowy Górniczej w ostatnich dniach wybrał firmę, która zbuduje przejście przez tory. W piątek teren przekazano wykonawcy, który na zrealizowanie kontraktu będzie miał ma 45 dni. W pobliżu kładki ułożone zostaną płyty przejazdowe i zainstalowane dwa spowalniające ruch pieszych wykonane z rur labirynty. Przejście zostanie też oświetlone i odpowiednio oznakowane. (jmr) Ten post edytował prezes sob, 07 lip 2012 - 13:35 |
|
|
![]()
Post
#1018
|
|
![]() jasiek ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 1,062 Dołączył: śro, 06 sie 03 Skąd: Mydlice Nr użytkownika: 3 ![]() |
Co za bełkot!!! To właściwie co się i gdzie się buduje? W Strzeszycach miała być przecież tymczasowa kładka ??? I co to ma wspólnego z linia z Katowic do Zawiercia???
|
|
|
![]()
Post
#1019
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 385 Dołączył: sob, 15 mar 08 Skąd: Dąbrowa Górnicza Mydlice Nr użytkownika: 1,162 Płeć: Mężczyzna GG: 5107261 ![]() |
CYTAT Dworzec PKP w Dąbrowie Górniczej: Będzie sklep Stacja
2012-07-11, Aktualizacja: dzisiaj 08:49 Dziennik Zachodni Piotr Sobierajski Nie chciało go kupić za 800 tys. zł miasto, za to teraz w budynku dworca PKP przy ul. Kościuszki będziemy mogli zjeść hamburgera, popić coca-colą, a przy okazji kupić sobie na drogę do pociągu aktualną prasę. Część dworcowych pomieszczeń wydzierżawił bowiem właśnie dąbrowianin Tomasz Kozieł, który zamierza w tym miejscu zrobić dobry interes, sprzedając - jak zastrzega nie tylko podróżnym - artykuły szybko zbywalne, czyli właśnie m.in. prasę, papierosy, napoje. Sklep na dąbrowskim dworcu ma wystartować już 1 sierpnia, a będzie się nazywał… "Stacja". Dąbrowa Górnicza nie może się doczekać od kilku lat dworca z prawdziwego zdarzenia. Nie ma poczekalni, podróżnym wiatr wieje w oczy, a deszcz pada na głowy. Nawet Koleje Śląskie wolą sprzedawać bilety w kontenerze. A budynek byłego dworca, wymalowany sprayem, stał samotnie, oszpecony. Do teraz, bo w środku trwa już w najlepsze remont. Z boku, od strony wejścia na peron, wprawione zostały nowe, szklane drzwi. Zmienia się też wnętrze dworca. Skąd pomysł na biznes w takim miejscu? - Po prostu spieszyłem się kiedyś na pociąg do Warszawy. Była szósta. A tu nigdzie nie można kupić prasy, by poczytać w pociągu ani napić się kawy. Pomyślałem, że tak dalej być nie może i postanowiłem zainwestować w interes w tym miejscu - tłumaczy Tomasz Kozieł. - Tędy ciągną tłumy nad Zieloną i nad Pogorię, a podróżni będą mogli napić się kawy, herbaty, zjeść coś dobrego. A przede wszystkim będzie to miejsce, w którym można będzie od godz. 6 do 20 w normalnych warunkach poczekać na pociąg - dodaje. - Myślałem, że trudno będzie porozumieć się z PKP, ale wszystkie formalności poszły sprawnie - podkreśla dąbro-wianin. Pracy jest mnóstwo, bo w opłakanym stanie jest m.in. dworcowa instalacja elektryczna i kanalizacja. Kolejowe dworce i budynki coraz częściej zmieniają teraz właścicieli albo oddawane są w dzierżawę. I tak na dworcu w Wiśle można teraz kupić sobie ciuchy, na dworcu w Sosnowcu poczytać i wypożyczyć w bibliotece książki. W Sosnowcu-Porąbce można załatwić sobie usługi zakładu kamieniarskiego, a na stacji Sosnowiec Południowy ubezpieczyć mieszkanie. W województwie śląskim już kilkadziesiąt dworców zmieniło przeznaczenie. - Budynki wynajmowane lub kupowane przez samorząd są przeznaczane na przykład na placówki straży miejskiej, informację turystyczną, bibliotekę, czasem mieszkania socjalne. Natomiast firmy wynajmują budynki przede wszystkim na działalność gospodarczą, a w przypadku sprzedaży także na funkcje mieszkaniowe - mówi Andrzej Brzeski, zajmujący się w PKP SA kolejowymi nieruchomościami. - Jednym z przykładów zmian właścicielskich jest sprzedaż dworca w Wyrach i Radzionkowie. Ponadto dzierżawione przez gminy są dworce w Zabrzu i Będzinie - dodaje. http://dabrowagornicza.naszemiasto.pl/arty...96f5fef61,1,3,5 |
|
|
![]()
Post
#1020
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 2,625 Dołączył: śro, 13 lip 05 Skąd: Mydlice Południe Nr użytkownika: 152 Płeć: Mężczyzna GG: 7413760 ![]() |
Ale to już było i za każdym razem upadało po czasie.
-------------------- 33001,04 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: wtorek, 14 października 2025 - 03:11 |