IPB

Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

4 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Nowe drogi dwujezdniowe Strzemieszyce-Tucznawa, Tucznawa - S1/Ujejsce, Centrum-DK86
:)
post pon, 06 sie 2007 - 13:42
Post #1


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 7,457
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



Inwestycje wieksze od dabrowskiego odcinka DTŚ, zasluguja chyba na osobny watek (tereny inwestycyjne zostana rowniez uzbrojone)

Inwestycje niezwykle wazne dla rozwoju miasta, otworza nowe tereny inwestycyjne a przy okazji mieszkaniowe itp, nie do pozanania zmienia ta czesc miasta.

W pierwszej kolejnosci planowana jest budowa odcinka Strzemieszyce - Tucznawa a w drugiej polaczenie z S1.

Tylko "Budowa układu komunikacyjnego łączącego teren inwestycyjny w Tucznawie z Euroterminalnem" wstepnie szacowana na ponad 80 mln zl i lata realizacji 2007-2015

Ogloszono przetarg na projekt a w nim:

QUOTE
Wykonawca jest zobowiązany:
- wykonać mapy do celów projektowych,
- wykonać pełną inwentaryzację drzew do pozwolenia na wycinkę,
- projekt budowlany drogi łączącej DK-94 z drogą DW 796 umożliwiającej obsługę komunikacyjną terenu inwestycyjnego - Tucznawa ”w Dąbrowie Górniczej wraz z odwodnieniem i oświetleniem ulicznym [ odcinek I – od węzła drogowego DK-94 z DW -790 do skrzyżowania ul.Ząbkowickiej i Gołonowskiej ( przebudowa drogi w celu uzyskania przekroju poprzecznego 2/2) ; odcinek II od skrzyżowania ul.Gołonowskiej z ul.Ząbkowicką do skrzyżowania DW – 796 z nowoprojektowanym odcinkiem drogi ( budowa nowego odcinka drogi o przekroju poprzecznym 2/2)
- projekt wykonawczy, drogi łączącej DK-94 z drogą DW 796 umożliwiającej obsługę komunikacyjną terenu inwestycyjnego - Tucznawa ”w Dąbrowie Górniczej wraz z odwodnieniem i oświetleniem ulicznym [ odcinek I – od węzła drogowego DK-94 z DW -790 do skrzyżowania ul.Ząbkowickiej i Gołonowskiej( przebudowa drogi w celu uzyskania przekroju poprzecznego 2/2) ; odcinek II od skrzyżowania ul.Gołonowskiej z ul.Ząbkowicką do skrzyżowania DW – 796 z nowoprojektowanym odcinkiem drogi ( budowa nowego odcinka drogi o przekroju poprzecznym 2/2),
- opracowanie pełnej koncepcji nowej drogi na III odcinku o przekroju poprzecznym 2/2 - zgodnie z załącznikiem nr.6
- projekt budowlany i wykonawczy przyłącza energetycznego i przyłącza wody,
- przedmiary robót i kosztorysy inwestorskie,
- specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót,
- uzyskać decyzję na wycinkę i przesadzeniem drzew w imieniu inwestora,
- uzyskać decyzję o uwarunkowaniach środowiskowych
- dokonać wszelkich uzgodnień i opracowań włącznie z decyzją o pozwoleniu na budowę
- opracować Studium Wykonalności,
- nowoprojektowane drogi realizować zgodnie z załącznikiem nr.6


no i najciekawsze - mapa: (wszystko 2+2 lacznie z droga dorysowana na czarno)
http://www.bip.dabrowa-gornicza.pl/BIPDown...fname=mapa_.jpg


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
syzio
post pon, 06 sie 2007 - 15:26
Post #2


Dąbrowa G
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 626
Dołączył: wto, 15 lis 05
Skąd: Londyn
Nr użytkownika: 168
Płeć: Mężczyzna
GG: 3563765 status gadu-gadu
Skype: syzio0 status skype



Dlaczego droga ucina się pod terenem inwestycyjnym Tucznawa ? Co to jest po lewej stronie od 1 w kółeczku? (te linie)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post śro, 08 sie 2007 - 11:49
Post #3


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 7,457
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



nie wiem o jakiej koleczko Ci chodzi tongue.gif

droga wcale sie nie ucina a jedynie rozwidla i skreca. Od DK94 2-1-3 do granicy miasta za Tucznawa bedzie w pierwszej kolejnosci i dla niej bedzie robiony teraz projekt. Ciekawe jest to ze na mapie sa narysowane wezly a wiec bedzie chyba bezkolizyjna prawie jak eSka.
W druga strone od DK94 rowniez bedzie dwujezdniowka do Slawkowa. Ehh kiedy my tego wszytskiego (z DTŚ) doczekamy


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pią, 13 cze 2008 - 18:19
Post #4


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 7,457
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



CYTAT


(...)

Na razie bolączką nowych terenów w Tucznawie jest jednak brak dogodnego dojazdu i połączeń w z drogami krajowymi i autostradami. I to ma się jednak wkrótce zmienić, na co czekają z utęsknieniem mieszkańcy Ząbkowic. Dziś wszystkie tiry, wyładowane po brzegi towarami i kruszywami, które jadą w kierunku Zawiercia i Kielc, suną główną ul. Armii Krajowej, siejąc popłoch wśród pieszych i właścicieli aut osobowych.

- Droga, wokół której po obu stronach są domy i bloki nie powinna być w ogóle dopuszczona do ruchu dla tirów. Od lat piszemy pisma do magistratu, by coś z tym zrobić, bo nie da się tutaj przejść przez jezdnię. Nie wspominając już o huku i hałasie, na jaki jesteśmy cały czas narażeni - skarżą się mieszkańcy Ząbkowic.

W lipcu tego roku ukończony zostanie projekt nowego układu komunikacyjnego wokół nowych terenów inwestycyjnych w Tucznawie, wraz z pozwoleniem na budowę.

- Obwodnica dla dzielnicy Ząbkowice, która przebiegać będzie wzdłuż granicy terenu inwestycyjnego jest częścią tego projektu. W pierwszym etapie na odcinku od drogi wojewódzkiej nr 790, przy węźle drogowym z DK-94 w Strzemieszycach, do projektowanego skrzyżowania z ulicą Ząbkowicką chcemy maksymalnie wykorzystać istniejące jezdnie. Zaprojektowano poszerzenie jezdni do szerokości 14 metrów, pojawią się cztery pasy ruchu, ścieżka pieszo-rowerowa i utwardzone pobocze. W pierwszej kolejności ma być wykonany odcinek od DK 94, istniejącą drogą nr 9 do skrzyżowania na wysokości firmy Ficomirrors. Planujemy, że prace rozpoczną się jeszcze w tym roku - mówi Aneta Nowak z dąbrowskiego magistratu.

Kolejny etap prac obejmie odcinek od ul. Ząbkowickiej do drogi wojewódzkiej nr 796 (ul. Idzikowskiego). Droga ta częściowo będzie biegła wzdłuż granicy terenu inwestycyjnego w Tucznawie. Tu także projektowane są jezdnie o szerokości 14 m.

Docelowo teren inwestycyjny Tucznawa skomunikowany zostanie z Euroterminalem w Sławkowie i Portem Lotniczym w Pyrzowicach. Cały projekt obejmuje budowę i przebudowę dróg łączących Euroterminal w Sławkowie oraz drogę krajową nr 94 z drogą wojewódzką nr 796 relacji Dąbrowa Górnicza - Zawiercie, a następnie połączenie z drogą krajową nr 1 i istniejącym układem komunikacyjnym z lotniskiem w Pyrzowicach.
Piotr Sobierajski


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bzenek
post pią, 31 paź 2008 - 00:09
Post #5


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,729
Dołączył: śro, 05 maj 04
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 87



CYTAT(:) @ śro, 08 sie 2007 - 13:49) *
Ehh kiedy my tego wszytskiego (z DTŚ) doczekamy

Na zeszłotygoniowym poiedzeniu dąbrowskiej rady biznesu prezydent Zaguła poinformował, że jesli pojawią się takie prawne możliwości, to miasto rozważa budowę tej drogi w ramach partnerstwa publiczo-prywatnego.

Co by to miało oznaczać w praktyce to nie wiem. Może przejazd nią będzie płatny ? Może jakiś abonament będą płacić przedsiębiorcy dostępni z tej drogi ?

Nie wiem czy te zapowiedzi można traktować poważnie gdyż PPP jakoś nie może w tej V RP wystartować. ;)

Ten post edytował bzenek pią, 31 paź 2008 - 00:09
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bzenek
post sob, 01 lis 2008 - 16:23
Post #6


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,729
Dołączył: śro, 05 maj 04
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 87



Przypomniał mi się jeszcze jeden rewolucyjny pomysł z ostatniego posiedzenia dąbrowskiej rady biznesu. conf (9).gif

Prezydent Zaguła w swoim wystąpieniu zaskoczył wszystkich koncepcją nowej drogi. Byłoby to połączenie centrum miasta z drogą krajową 86 wzdłuż Pogorii III i IV. blink.gif

Perspektywicznie ma to być droga 2x2 i stanowi kontynuację dawno rozważanego przedłużenia ulicy Kościuszki pod torami kolejowymi. Stworzy to alternatywny dojazd do centrum miasta i otworzy dla inwestorów i turystów dąbrowskie pojezierze.

Sprawę potwierdził prezydent Podraza, obiecując, że za dwa lata powinien być gotowy plan rozwoju pojezierza wraz z nowymi drogami, terenami pod inwestycję i inną infrastrukturą. Będzie on podstawą do ubiegania się o środki unijne z następnego rozdania brukselskiego budżetu po 2012 roku.

A tak wygląda moja koncepcja tej drogi oddająca jak najwierniej machnięcie ręki prezydenta Zaguły. smile.gif




PS.
Może by ktoś władny zmienił temat wątku na "nowe drogi dwujezdniowe Strzemieszyce-Tucznawa, Tucznawa - S1/Ujejsce oraz Centrum-DK86".

Wszystkie one jak na razie są w sferze marzeń. smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post nie, 02 lis 2008 - 23:33
Post #7


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 7,457
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



Nastepnego rozdania brukselskiego moze juz nie byc. Wedlug wielu przewidywan nasze wojewodztwo ok 2012-13 moze przekroczyc 75% sredniej UE.

To jest fragment przebiegu:




To jest tez uchwalone w planie zagospodarowania. Widzialem tez plany polnocnej czesci w okolice Pogorii IV, z tym ze tam juz nie miala byc chyba dwujezdniowa, ale pewnie tym samym sladem.

Co do przedluzenia Kosciuszki to juz troche bylo na forum, sporo pewnie w temacie o nowym centrum. Na Korzencu sytuacja niejasna, miala byc 2+2, ale ze wzgledu na protesty cos pokrecili i niby ma byc chyba dwujezdniowa, z tym ze w jedna strone jeden pas jako parking, a druga strone jeden jako sciezka rowerowa. Bardzo wazna droga, ktora bardzo ozywilaby Korzeniec. Sam tunel juz by duzo dal. To tak blisko centrum, a odzdzielone torami.
A teraz nie zrobili nawet dwujezdniowego odcineczka od ronda do Przybylaka.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
aston
post śro, 12 lis 2008 - 23:36
Post #8


UZYTKOWNIK
***

Grupa: Użytkownik
Postów: 173
Dołączył: nie, 10 sie 08
Skąd: Strzemieszyce Wielkie
Nr użytkownika: 1,404
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(:) @ pon, 03 lis 2008 - 00:33) *
Nastepnego rozdania brukselskiego moze juz nie byc. Wedlug wielu przewidywan nasze wojewodztwo ok 2012-13 moze przekroczyc 75% sredniej UE.


Na szczęście teraz działa fundusz 2007-2015 więc możne uda się wyrobić, dopiero w funduszach po 2015 roku może być problem.

Druga sprawa to lata z których będą wyliczać te 75%, bo możliwe, ze będą to 2009-2011 (dziś właśnie w ten sposób - nie w momencie wejścia nowych funduszy, ale parę lat do tyłu).

Przypomnę, że na lata 2007-2015 jest do zagospodarowania 67 mld EURO, więc mam nadzieję, ze się postarają by część tej kasy została wydana w Dąbrowie smile2.gif

Ten post edytował aston śro, 12 lis 2008 - 23:51
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mick
post czw, 13 lis 2008 - 20:18
Post #9


UZYTKOWNIK
****

Grupa: FdZD
Postów: 406
Dołączył: pią, 09 gru 05
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 174
Płeć: Mężczyzna
GG: 1006247 status gadu-gadu



2007-2013
2015 to taka data raczej techniczna.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
aston
post czw, 13 lis 2008 - 21:30
Post #10


UZYTKOWNIK
***

Grupa: Użytkownik
Postów: 173
Dołączył: nie, 10 sie 08
Skąd: Strzemieszyce Wielkie
Nr użytkownika: 1,404
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(Mick @ czw, 13 lis 2008 - 22:18) *
2007-2013
2015 to taka data raczej techniczna.



No tak, w sumie, bo w programie na lata 2004-2006 trzeba było wydać kasę do końca 2008 roku, jednak projekty na która ta kasa poszła musiałby być już dużo wcześniej zatwierdzone i przygotowane.

Tak czy inaczej, z tego co czytałem na 99% (1% zostanie na to jakby zmienili zasady przyznawania funduszy) Nasze województwo otrzyma fundusze na lata 2014-2020, a tylko mazowieckie może się nie załapać.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bzenek
post czw, 13 lis 2008 - 22:53
Post #11


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,729
Dołączył: śro, 05 maj 04
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 87



CYTAT(aston @ czw, 13 lis 2008 - 01:36) *
Na szczęście teraz działa fundusz 2007-2015 więc możne uda się wyrobić

Chyba raczej już nie ma szans aby sie wyrobić. smile.gif

Po pewnym zastanowieniu dochodze do wniosku, że szanse na ową drogę Centrum-DK86 są marne. Po prostu nie widać inwestora zdolnego finansowo i organizacyjnie wybudować ta drogę. mellow.gif

GDDKiA będzie miała wkrótce 3 drogi z Siewierza/Pyrzowic do miast GOP i raczej nie będzie zainteresowana budową kolejnej.

Województwo (jak dobrze pójdzie) będzie nam budowało DTS Wschód i nie ma co liczyć na inne inwestycje w tym czasie.

Miasto DG raczej nie udźwignie tego finansowo, a już na pewno organizacyjnie. Zwłaszcza, ze część drogi będzie musiała przebiegać poza granicami miasta.

Ten post edytował bzenek czw, 13 lis 2008 - 22:54
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post sob, 06 gru 2008 - 14:13
Post #12


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 7,457
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



CYTAT
Protokół nr 29/08
z posiedzenia Komisji Rozwoju i Promocji Miasta w dniu 24 października 2008


(...)
Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej – R. Majewski:
Panie Prezydencie, jak wygląda problem skrzyżowania drogi 790 z ulicą Kazdębie, co dalej z tym problemem, bo były różne koncepcje rozwiązania tego, jak to wygląda na dzień dzisiejszy?

I Z-ca Prezydenta Miasta – H. Zaguła:
Do końca października mamy umowę o dostarczenie dokumentacji technicznej, projektowej na Dąbrowę, jeżeli zostaną spełnione warunki czasowe umowy, to mam nadzieję, że do końca tego roku otrzymamy pozwolenie na budowę, wtedy w pierwszym kwartale byłoby rozstrzygnięcie ofert przetargowych i w przyszłym roku realizacja.

Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej – R. Majewski:
Jak będzie wyglądało to skrzyżowanie, jaka jest koncepcja rozwiązania?

I Z-ca Prezydenta Miasta – H. Zaguła:
Fachowo to się nazywa podwójne rondo.


Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej – R. Majewski:
A jeżeli chodzi o samą drogę 790?

I Z-ca Prezydenta Miasta – H. Zaguła:
Pójdzie na razie do skrzyżowania, pójdzie wzdłuż Huty Katowice przez Wzgórze Breżniewa, w Ząbkowicach odbicie w kierunku Tucznawy, wzdłuż terenu Tucznawy przejście przez Idzikowskiego i łączenie z S1 na cztery etapy. Pierwszy etap to jest DK-94 z Koksowniczą, w przyszłym roku to będziemy robić.

Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej – R. Majewski:
Przed wakacjami została wysłana z Katowickiej Dyrekcji Dróg i Autostrad dokumentacja odnośnie budowy obwodnicy łączącej Euroterminal z drogą S1 i z drogą 94, chciałem się zapytać czy dostaliśmy jakąś odpowiedzieć czy mamy jakieś wiadomości na temat czy coś się w tym temacie dzieje i jakie jest podejście do tego wszystkiego?

I Z-ca Prezydenta Miasta – H. Zaguła:
Nie mamy, na razie jest średnie zainteresowanie tym, przewidujemy to na piątym etapie - połączenie DK94 z Euroterminalem.
(...)



--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post nie, 27 wrz 2009 - 23:20
Post #13


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 7,457
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



Miala ruszac budowa, a tu dopiero niedawno rozstrzygnieto:

CYTAT
Postępowanie prowadzone w trybie zapytania o cenę o wartości zamówienia poniżej kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art.11 ust. 8 Pzp zgodnie z postanowieniami Ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo Zamówień Publicznych (Dz.U. z 2007r. Nr 223, poz. 1655 z póź.zm.) na zadanie pod nazwą: „Wydzielanie pasów drogowych i uregulowanie stanu prawnego nieruchomości zajętych pod drogę na odcinku od węzła drogowego DW-790 z DK-94 do skrzyżowania DW 796 z nowobudowanym odcinkiem drogi w ramach zadania inwestycyjnego – Tucznawa wraz z budową układu komunikacyjnego”.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post śro, 31 mar 2010 - 19:46
Post #14


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 7,457
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



CYTAT
Droga droga do Tucznawy
Agnieszka Stefaniak - Zubko / sosnowiec.info.pl

Na dzisiejszej sesji Rady Miejskiej w Dąbrowie Górniczej zapadnie decyzja w sprawie budowy drogi prowadzącej do terenów inwestycyjnych Tucznawa. Podczas posiedzenia Komisji Rozwoju i Promocji Miasta, projekt uchwały dotyczącej budowy drogi do Tucznawy wzbudził wątpliwości nie tylko radnych opozycyjnych.

Wartość przedsięwzięcia oszacowano na ok. 83 mln zł netto. Gdyby gmina zdecydowała się zaciągnąć kredyt na sfinansowanie tego projektu, poziom zadłużenia miasta wzrósłby do ustawowego progu. Dlatego władze Dąbrowy zamierzają znaleźć inwestora, który wybuduje drogę i będzie ją utrzymywał za wynagrodzenie od gminy w formie tzw opłaty za dostępność drogi. Zgodnie z projektem uchwały umowa na realizację tego przedsięwzięcia w formie partnerstwa publiczno - prawnego zostanie zawarta na okres 18 lat.

Jak przekonuje prezydent Zbigniew Podraza, właśnie teraz jest właściwy moment na podejmowanie tego typu decyzji.
– Określenie szczegółów tej inwestycji automatycznie spowoduje pojawienie się inwestorów. W chwili obecnej jest to jedyny obszar w Katowickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej, który może wzbudzić zainteresowanie – argumentował Zbigniew Podraza.

Radni, którzy sceptycznie podchodzą do tego projektu najbardziej obawiają się formy, w jakiej chce ją realizować prezydent.
– Skoro ta droga to taka priorytetowa inwestycja, to dlaczego wcześniej nie zabezpieczono na nią środków? Zwracam też uwagę, że zgodnie z prawem unijnym specjalne strefy ekonomiczne mogą funkcjonować tylko do 2018 roku. Czy zatem taka inwestycja ma sens? – zastanawiał się Grzegorz Jaszczura.

Stronie prezydenckiej trudno było przekonać także radnego Zbigniewa Harańczyka.
– Czy ta inwestycja nie byłaby tańsza, gdyby gmina realizowała ją sama? Może lepiej odczekać parę lat i drogę wybudować samodzielnie? – pytał radny Harańczyk.

Zupełnie inną wizję przyszłości Tucznawy przedstawił radny Jerzy Talkowski.
– W tej chwili bardzo przyśpieszamy, nawet nie wiedząc, czy są przyszli inwestorzy. Uważam, że montaż publiczno – prywatny jest niekorzystny dla miasta. Jeśli pójdziemy w przemysł, nie ma gwarancji, że to wypali. Na tym terenie powinno stanąć piękne osiedle – przekonywał były prezydent Dąbrowy Górniczej.

Jednak żaden z tych argumentów nie zbił z tropu zwolenników budowy drogi do terenów inwestycyjnych. Tym bardziej, że jej planowany przebieg pokrywa się niemal w całości z wymagającą gruntownych napraw i remontów drogą przebiegającą, m.in. w rejonie ulicy Koksowniczej.
– Nawet jeśli w Tucznawie powstałoby osiedle, zamieszkałe przez ok. 10 tysięcy osób, to dla jego funkcjonowania ta droga i tak jest potrzebna – uważa Henryk Zaguła, pierwszy zastępca prezydenta miasta.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
georgeb
post śro, 31 mar 2010 - 21:11
Post #15


UZYTKOWNIK
***

Grupa: FdZD
Postów: 229
Dołączył: śro, 06 sie 03
Nr użytkownika: 4
Płeć: Mężczyzna



10 tysięczne osiedle Panie Talkowski prima aprilis dopiero jutro. Droga musi być, bez drogi nikt nie zainwestuje, stare dziady liczą ze jakiś inwestor zrobi miastu prezent i sam wybuduje sobie drogę, jeśli odpuszczą temat drogi to można pomarzyć o jakiejś większej inwestycji. Mamy już piękną drogę do strefy na Tworzniu syf, brud, 30cm koleiny, trzeci świat, podobno sprawa drogi była juz domknięta ale zaczęły sie protesty "biznesmenów" mających swoje budy przy tej ulicy, że przecież nie można im zamknąć drogi. I dalej wszyscy przez x lat będą oglądać ten syf- wstyd.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dave
post pon, 05 kwi 2010 - 11:20
Post #16


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: FdZD
Postów: 868
Dołączył: śro, 31 sty 07
Skąd: D.G. Mydlice Północ
Nr użytkownika: 432
Płeć: Mężczyzna



A ja jestem przeciwny budowie tej drogi i to ze środków gminy! Tyle milionów na dwupasmową drogę w miejscu, gdzie ta w zupełności wystarczy? ohmy.gif Gdyby było jeszcze pewne, że w tej Tucznawie działka w KSSE zostanie spożytkowana przez dużego inwestora, jak na fabrykę samochodów czy cś podobne, dla kilku tysięcy miejsc pracy, to owszem! Ale jeśli będą tam tylko małe pierdółki? Albo nic? Kasa wyrzucona w błoto! A co to? TIRy nie zmieszczą się na tej drodze, co jest teraz?! dry.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bzenek
post pon, 05 kwi 2010 - 12:09
Post #17


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,729
Dołączył: śro, 05 maj 04
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 87



CYTAT(Dave @ pon, 05 kwi 2010 - 11:20) *
W chwili obecnej jest to jedyny obszar w Katowickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej, który może wzbudzić zainteresowanie ? argumentował Zbigniew Podraza.

Może wzbudzić ale jakoś od lat nie wzbudza. mellow.gif

CYTAT
Wartość przedsięwzięcia oszacowano na ok. 83 mln zł netto.

Tylko za co to jest cena ? Za odcinek od DK94 do Łośnia ? Czy do Tucznawy ? A może do samej S1 ?

CYTAT(Dave @ pon, 05 kwi 2010 - 11:20) *
A ja jestem przeciwny budowie tej drogi i to ze środków gminy!

Też mam mieszane uczucia.

CYTAT
Jak przekonuje prezydent Zbigniew Podraza, właśnie teraz jest właściwy moment na podejmowanie tego typu decyzji.
? Określenie szczegółów tej inwestycji automatycznie spowoduje pojawienie się inwestorów.

No chyba, że dopinamy wszystkie sprawy formalne i czekamy w gotowości.

Jak się znajdzie jakiś imperialista na fabrykę to i my mu wtedy od razy drogę budujemy. To by było OK.

Ten post edytował bzenek pon, 05 kwi 2010 - 12:09
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kursor
post pią, 09 kwi 2010 - 09:21
Post #18


UZYTKOWNIK
****

Grupa: Użytkownik
Postów: 393
Dołączył: nie, 19 lut 06
Skąd: DG
Nr użytkownika: 187



CYTAT
Spore kontrowersje wywołały plany budowy nowej drogi, prowadzącej do zaplanowanej strefy ekonomicznej na terenie Tucznawy. Władze miasta uważają pomysł za trafiony, który przyciągnie nowych inwestorów. Ma przynieść nie tylko korzyści finansowe, ale także przyczynić się do rozwoju Dąbrowy Górniczej.

Dodając zdjęcie oświadczam, że mam prawo do dysponowania nim, zgadzam się na przetwarzanie danych w celu jego publikacji, oraz na nieodpłatne wykorzystanie zdjęć w serwisie naszemiasto.pl oraz innych serwisach i gazetach Grupy Polskapresse. Proszę o podpisanie autora zdjęcia w sposób podany w formularzu
Problemem jest jednak sposób finansowania tego przedsięwzięcia. To nie gmina wyłożyłaby na nie swoje pieniądze, ale prywatna firma. W zamian otrzymywałaby pieniądze za jej użytkowanie.

Koszt inwestycji ma wynieść maksymalnie 100 mln zł. Ma ona powstać w trybie partnerstwa publiczno-prywatnego. Do wybudowania, późniejszego eksploatowania i utrzymania drogi w dobrym stanie zostanie zobowiązana firma, która wygra przetarg. Jej wynagrodzenie będzie zależne, od jakości wykonywanych usług. Trasa ma biec drogą wojewódzką 790, ulicami Gołonoską, Koksowniczą, przez las do ul. Idzikowskiego, już na terenie Tucznawy. Projekt ma zostać zrealizowany w latach 2010-2028.

Zdaniem władz miasta dobry dojazd powinien zdecydowanie zwiększyć zainteresowanie terenami wśród inwestorów. Ma także pozwolić mieszkańcom szybko dojechać do Tucznawy. Dodatkową korzyścią ma być to, że obowiązek ubezpieczenia inwestycji należeć będzie do partnera prywatnego. To on ponosić będzie też odpowiedzialność za stan techniczny drogi w trakcie jej użytkowania.

- Teren w Tucznawie jest największym tego typu terenem inwestycyjnym w Polsce i ten potencjał trzeba wykorzystać. Aby było to w pełni możliwe konieczne jest jego skomunikowanie z najważniejszymi drogami przebiegającymi przez miasto. Dzięki temu wzrośnie atrakcyjność terenu inwestycyjnego, gdzie pracę może znaleźć nawet około czterech tysięcy osób, oraz zmniejszy się uciążliwość ruchu na drogach już istniejących - stwierdza Zbigniew Podraza. prezydent miasta.

Z taką wizją nie zgadza się część radnych. Nie podoba im się pomysł wybudowania drogi i sposób jej sfinansowania. Ich zdaniem lepszym rozwiązaniem będzie najpierw znalezienie inwestorów. Obecny wariant wiąże się także ze zbyt dużym ryzykiem. - Ta inwestycja zmusza do sztywnego ulokowania pieniędzy aż na 18 lat, a jak na razie ta droga wiedzie donikąd, bo nikt nie wie czy w przyszłości uda się zlokalizować wzdłuż niej strefę ekonomiczną - podkreśla radny Marek Cygroń.

Pomimo kontrowersji projekt uchwały w tej sprawie został zaakceptowanych przez rajców.

Współpraca: PAS

Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post czw, 15 kwi 2010 - 22:08
Post #19


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 7,457
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



CYTAT




Zdesperowani mieszkańcy Ząbkowic chcą obwodnicy

Piotr Sobierajski

Dzisiaj 00:56:19 , Aktualizacja dzisiaj 08:42:49
Co najmniej trzy lata mieszkańcy dzielnicy Ząbkowice będą musieli jeszcze poczekać na powstanie wschodniej obwodnicy miasta. Ma ona być też drogą dojazdową z DK 94 do terenów inwestycyjnych w Tucznawie.

Droga powstanie w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego, czyli będzie finansowana przez prywatnego inwestora (maksymalnie ma to kosztować do 100 mln zł). Potem miasto będzie płaciło firmie za jej użytkowanie co kwartał. Po około 12 latach droga ma przejść w zarząd miasta.

- Projekt jest już gotowy. Droga ma powstać w ciągu maksymalnie 36 miesięcy, do końca 2013 roku - informuje Bartosz Matylewicz z Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej.

Obecnie Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Katowicach opracowuje decyzję środowiskową, która jest potrzebna do uzyskania pozwolenia na budowę.

- Kiedy tylko taka decyzja do nas dotrze, rozpoczniemy starania o pozwolenie na budowę - zapewnia Matylewicz.

Dziś drogą wojewódzką 796, jedyną prowadzącą w kierunku Zawiercia i Kielc, przejeżdża przez Ząbkowice 4 tys. samochodów w ciągu doby. Jedna trzecia to tiry. Sytuacja jeszcze bardziej się skomplikuje w najbliższych latach, kiedy podczas przebudowy DK 1 przy wlocie na ul. Armii Krajowej pojawi się rondo. Wtedy ruch może się zwiększyć do nawet 9 tys. aut na dobę.

Mieszkańcy Ząbkowic są tak zdesperowani, że nie wykluczają zablokowania ruchu w centrum ich dzielnicy. Twierdzą, że będą blokować trasę, jak niegdyś mieszkańcy Augustowa.

- Pomoże tylko budowa obu obwodnic Ząbkowic, tyle że w tej sprawie nie widać jakiegoś szczególnego zapału ze strony władz miasta. Zachodnia obwodnica mogłaby przejąć funkcje drogi wojewódzkiej 796 na odcinku ząbkowickim, natomiast na ulicach Armii Krajowej i Szosowej można byłoby wprowadzić ruch lokalny ze wszystkimi ograniczeniami dla ruchu tirów - podkreśla Dawid Kmiotek z Towarzystwa Przyjaciół Ząbkowic.

- Teraz ruch jest tak wielki, że nie możemy wyjechać spod naszych domów. Mieliśmy u nas trzy poważne wypadki, a ostatnio samochód wjechał na czerwonym świetle na skrzyżowanie i zablokował cały ruch - dodaje Bożena Jurkiewicz, mieszkanka Ząbkowic.

Urzędnicy twierdzą jednak, że nie mogą ograniczać tonażu pojazdów na drodze wojewódzkiej, dlatego, przynajmniej na razie tiry z Ząbkowic nie znikną.
(...)


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pon, 08 lis 2010 - 22:06
Post #20


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 7,457
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



Na BIPie pojawilo sie ogloszenie o zamiarze zawarcia umowy na:

Świadczenie usług prawnych w związku z postępowaniem prowadzonym w trybie dialogu konkurencyjnego na wybór partnera prywatnego w zakresie "Budowy oraz eksploatacji drogi stanowiącej połączenie komunikacyjne z terenem inwestycyjnym Tucznawa w Dąbrowie Górniczej."

NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA
CMS CAMERON McKENNA Dariusz Greszta Spółka Komandytowa, ul. Emilii Plater 53, 00-113
Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
3 Użytkowników czyta ten temat (3 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 

Mapa forum
RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: czwartek, 18 lipiec 2019 - 21:20
FMDG - Razem od 2003
Dąbrowa Górnicza