IPB

Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

 
Reply to this topicStart new topic
> Budżet 2007
Hator
post czw, 16 lis 2006 - 15:57
Post #1


FdZD
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 1,433
Dołączył: pią, 08 sie 03
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 6
Płeć: Mężczyzna



plan budzetu
BUDŻET DG
cytuje:
w 2007
planowane dochody okolo: 300 mln zl
planowane wydatki okolo 375 mln zl

procentowo stosunek wydatkow do dochodow 25%

zastanawia mnie tylko jedno - czy planowane dochody nie policzyli podobnie jak biznes plan w aqua biggrin.gif bo 25% przerost wydatkow nad dochodami to nie duzo... problem w tym czy ten budzet jest realny bo plany planami a zycie zyciem.
pozdr


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post czw, 16 lis 2006 - 17:03
Post #2


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 7,335
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



QUOTE(Hator @ Nov 16 2006, 03:57 PM) *
plan budzetu
BUDŻET DG
cytuje:
w 2007
planowane dochody okolo: 300 mln zl
planowane wydatki okolo 375 mln zl




w 2006:

Dochody: 372,3 mln (chociaz w projekcie 2007 pisze ze w 2006 ponad 401mln hmm)
Wydatki: 397,9 mln

uff przerazilem sie w pierwszej chwili dlaczego tak mialyby spasc

jednak dochody 2007: 385,5 mln
wydatki 2007: 373,5 mln
nadwyzka? ohmy.gif

to bardzo na szybko
pozniej przyjrze sie dokladniej calemu temu projektowi


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Hator
post czw, 16 lis 2006 - 22:50
Post #3


FdZD
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 1,433
Dołączył: pią, 08 sie 03
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 6
Płeć: Mężczyzna



:) nie wiem gdzies to znalazl ale moze ja zla pozycje wkleilem - postaram sie na dniach przejrzec dokladniej i ewentualnie zweryfikowac mego posta
jesli sie pomylilem to przepraszam za wprowadzenie w blad
pozdr


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post wto, 02 sty 2007 - 12:21
Post #4


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 7,335
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



QUOTE
www.dabrowa-gornicza.pl

Budżet na 2007 r. przyjęty
[2006-12-29 07:28:35]


Podczas ostatniej w tym roku Sesji Rady Miejskiej zapadła najważniejsza uchwała dla działalności miasta czyli uchwała budżetowa na 2007 r. – Ten projekt to niestety spuścizna przedwyborcza, to trudne zadanie dla nowo powstałych komisji Rady jak i nowego prezydenta. Nie jest on satysfakcjonujący, ale proponuję Państwu autopoprawkę do niego, która urealnia możliwości finansowania w zakresie zadań i wprowadza ważne zmiany do Wieloletniego Planu Inwestycyjnego. Mam świadomość, że jako prezydent, będę zgłaszał zmiany do tego budżetu, biorąc pod uwagę, postulaty jakie były zgłaszane podczas obrad komisji Rady – argumentował prezydent Zbigniew Podraza, zwracając się do radnych o przyjęcie uchwały budżetowej wraz z autopoprawką.

Po stronie przychodów i wydatków są zwiększenia w wysokości 46 765 976 milionów, w stosunku do pierwotnej wersji. Tym samym wiele zadań istotnych dla miasta będzie możliwych do zrealizowania. Dochody budżetu miasta ustalono w wysokości 385 544 020 zł, przychody – 10 000 000,00 zł. Po drugiej stronie wydatki prognozowane są w kwocie – 373 584 006 zł, a rozchody – 21 960 014 zł. Plan zadań inwestycyjnych na 2007 r. założono na kwotę – 45 069 775 zł.
Budżet na 2007 r. wraz z prognozą długu na koniec roku budżetowego oraz informacją o stanie mienia komunalnego i objaśnieniami uzyskał pozytywna opinię IV składu orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej.

Przewodniczący Komisji Budżetowej Tadeusz Orpych podziękował prezydentowi i radnym za osiągnięty kompromis w sprawie budżetu – Jest to wyraz chęci dobrej współpracy między organami gminy, jest to też kredyt zaufania dla prezydenta i wierzymy że zmiany, o których mówimy, zostaną wprowadzone w I kwartale 2007 r.

Zdaniem radnych, reprezentujących PiS, którzy nie poparli uchwały budżetowej wraz z autopoprawką, prowizorium budżetowe byłoby lepsze, jako element motywujący do szybkiego działania i dalszych zmian w budżecie. – Niektóre ze zmian idą w dobrym kierunku, przykładowo oszczędności w ZPOK Lipówka II i MZBM, ale nie widać przełomu w WPI i jest to dalsze powielanie błędów inwestycji Hali Sportowej, Aquaparku czy Centrum Administracyjnego - argumentował radny Grzegorz Jaszczura.
Z kolei radni pozostałych klubów (SLD, PO, Blok Przyjaciół Dąbrowy) udzielili poparcia dla uchwały budżetowej wraz z poprawkami. Poprawki wniesione przez prezydenta Zbigniewa Podrazę urealniają finansowanie zadań, popieramy budżet, oczywiście mając na uwadze, wprowadzenie dalszych zmian, niezbędnych dla rozwoju miasta – zapowiedział Zbigniew Wróblewski.

- Radny Grzegorz Jaszczura mówił o trudnych problemach, które wymagają przełomu, ale trzeba na to czasu i rozwagi. Tą szansą będzie tworzenie budżetu roku 2008 i proszę żebyśmy dyskusję nad nim rozpoczęli już dzisiaj – powiedział na zakończenie dyskusji prezydent Zbigniew Podraza.

Z innych ważnych uchwał przyjęto do realizacji Gminny program Przeciwdziałania Narkomanii na rok 2007 oraz Gminny Program Profilaktyki i Rozwiązania Problemów Alkoholowych na rok 2007. Ustalono również dotację jednostkową dla zakładu budżetowego MZPOK Lipówka II na 2007 r., w wysokości 45 zł do 1 Mg odpadów, zmniejszając pierwotną kwotę dotacji, która wynosiła 70 zł. Tym samym zaoszczędzona kwota 1 261 500 zł zostanie wydatkowana między innymi na naprawę chodników i dróg. – Kwota dotacji jest obniżona do granicy bezpiecznej, żeby nie stworzyć zagrożenia dla zakładu – zaznaczył prezydent . Ustalono również kwotę dotacji jednostkowej dla zasobów Gminy, administrowanych przez MZBM. Stawka ta na 2007 r. wynosić będzie 7,50 zł/m².


bardzo martwia 2 rzeczy sad.gif

- budzet nie zwieksza sie
2005 - dochody - 385 mln, (wydatki 395mln)
2006 - dochody - 372 mln (czy 401mln?), (wydatki 397mln)
2007 - dochody - 386 mln + przychody 10 mln , (wydatki 374 mln + rozchody 22 mln)

w tym czasie taki Sosnowiec sie wyraznie rozwija:
dochody:
2003 - 366 mln
2004 - 419 mln
2005 - 442 mln
2006 - 530 mln
2007 - (627 mln zł) + przychód = 653 mln zł

^^ i to jest rozwoj a u nas co????
wyraznie od lat dzieje sie zle i mamy wytlumaczenie dlaczego w tych rankingach zaczelismy spadac a tym roku to juz wogole bedziemy mieli przecietne dochody jak na PL.

2 sprawa - bardzo male wydatki na inwestycje - tylko 45 mln. Pan Podraza obiecywal minimum 17% a wiec powinno byc 65 mln co i tak byloby malo. Wiadomo ze ten budzet jest w spadku po poprzednikach i naprawde okaze sie wszystko w budzecie 2008.

i jeszcze projekt - nie wiem czy zawiera juz te poprawki
http://www.bip.dabrowa-gornicza.pl/bip.pli.../39/9/21189.pdf

za to jest w nim WPI
zaskakujaco male wydakti w 2007 na transport i lacznosc, ktore prawie zawsze gminy maja najwieksze (oczywiscie nie liczac oswiaty)


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mucha
post wto, 02 sty 2007 - 13:39
Post #5


UZYTKOWNIK
***

Grupa: Użytkownik
Postów: 192
Dołączył: czw, 10 lis 05
Skąd: Broadway
Nr użytkownika: 167



Czy ktoś wie jakim cudem Sosnowiec tak szybko zwiększył dochody?

A te 45 mln na inwestycje to faktycznie mało. Nic wielkiego nas w tym roku nie czeka. Może chociaż wyremontują kawałek Piłsudskiego/Królowej Jadwigi...
A dworzec poczeka sad.gif


--------------------
(...) Miliony much nie moga sie mylic!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post wto, 02 sty 2007 - 13:47
Post #6


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 7,335
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



no wlasnie tez sie zastanawiam co sie dzieje w Sosnowcu. Byc moze to srodki z UE?
wedlug zalozen WPI dla DG od 2008 roku inwestycje maja sie zwiekszyc kilkukrotnie! No zobaczymy.

PS. a dworca to nie ma w zadnych planach. O Pilsudskiego na 2007 tez nic nie ma no chyba ze sa ogolnie w utrzymaniu drog ale watpie bo na komunikacje sa przeznaczone wyjatkowo skromne srodki


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szarisz
post wto, 02 sty 2007 - 16:08
Post #7


UZYTKOWNIK
**

Grupa: Użytkownik
Postów: 58
Dołączył: pon, 22 wrz 03
Skąd: Sosnowiec
Nr użytkownika: 22



W Sosnowcu w ostatniej kadencji pozyskano 200 mln zł z funduszy UE.
W samym tylko 2006 r. nakłady na inwestycje wyniosły 170 mln zł (80 zadań inwestycyjnych)...

Nie pisze tego po to, żeby chwalić sosnowieckie władze, tylko po to żeby pokazać jak wiele w DG jest do zrobienia...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Guest_tomasz sołtysik_*
post śro, 03 sty 2007 - 21:01
Post #8





Guests






dokładnie...
gro środków w budżecie Sosnowca to pieniądze Unijne...
w dąbrowskim mogą sie pokazać najwcześniej w 2008 roku, choć będzie to dosyć trudne:(
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pią, 05 sty 2007 - 10:38
Post #9


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 7,335
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



QUOTE


Budżet lepszy niż prowizorium
dziś

Podczas ostatniej, grudniowej sesji rajcy zatwierdzili tegoroczny budżet miasta. Projekt uchwały budżetowej, wraz z autopoprawkami wprowadzonymi przez nowego prezydenta Dąbrowy Górniczej Zbigniewa Podrazę, zyskał akceptację wszystkich komisji Rady Miejskiej. Dostał także pozytywną opinię IV składu orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej.

Za przyjęciem nowego budżetu głosowało 21 radnych, natomiast czterech było przeciw.

- Ten projekt to spuścizna przedwyborcza - przyznał wprost prezydent Zbigniew Podraza. - To trudne tak dla nowych komisji rady, jak i dla nowego prezydenta. Ponieważ ten kształt budżetu mnie nie satysfakcjonuje, dlatego po dokładnej analizie, w trakcie jego realizacji będę zgłaszał dalsze zmiany.

W stosunku do pierwotnej wersji projektu uchwały budżetowej przychody i wydatki zwiększyły się natomiast o 46 mln 795 tys. 976 zł, co ma dać szansę na realizację nowych, ważnych zadań i projektów.

Całkowite dochody budżetu miasta ustalono na 385 mln 544 tys. 20 zł, a wydatki zaplanowano na 373 mln 584 zł 6 zł. Spośród nich ponad 158 mln zł pochłoną wynagrodzenia i pochodne, ponad 78 mln zł oświata i wychowanie, ponad 46 mln zł gospodarka komunalna i ochrona środowiska, ponad 43 mln zł administracja publiczna, natomiast ponad 15 mln zł kosztować miasto będzie opieka społeczna. Na zadania inwestycyjne w 2007 r. przeznaczono na razie ponad 45 mln zł.

Radni Prawa i Sprawiedliwości, którzy głosowali przeciwko zatwierdzeniu budżetu w takim kształcie podkreślili, że być może lepiej byłoby pracować w oparciu o prowizorium budżetowe.

- Niektóre ze zmian idą w dobrym kierunku, ale wprowadzone autopoprawki nie załatwią wszystkich problemów. Brakuje w budżecie ułatwień dla małych i średnich przedsiębiorstw, a poprawy należy szukać przede wszystkim w zmniejszeniu kosztów obsługi urzędu miejskiego - zaznaczył radny Grzegorz Jaszczura.

- Na dokonanie przełomu potrzeba nam czasu i rozwagi. Tą szansą będzie tworzenie budżetu na rok 2008, a dyskusję nad jego projektem możemy rozpocząć już dzisiaj. Praca w oparciu o prowizorium byłaby niebezpieczna, bo ograniczałaby między innymi możliwości kredytowe miasta - argumentował prezydent Podraza.
(pas) - Dziennik Zachodni


jak widac obecna struktura budzetu jest zla i nie jest prorozwojowa


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mick
post pią, 05 sty 2007 - 11:08
Post #10


UZYTKOWNIK
****

Grupa: FdZD
Postów: 406
Dołączył: pią, 09 gru 05
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 174
Płeć: Mężczyzna
GG: 1006247 status gadu-gadu



Wydatki zaplanowano na 373 mln zł. Spośród nich ponad 158 mln zł pochłoną wynagrodzenia i pochodne!!!!

Ponad 42% idzie na wynagrodzenia i pochodne - to jakaś paranoja. Ja wiem, że gmina/powiat ma mnóstwo zadań i obowiązków, że władze urząd, jednostki gminne muszą świadczyć ileś tam usług dla mieszkańców, ale to chyba nieco za dużo.
158 mln zł to 1244 zł na mieszkańca. Chyba pora zastanowić się "co" DG musi/może robić i ile ludzi powinno to robić. Bo w Sosnowcu na inwestycje szło w 2006 r. 170 mln zł, a u nas w 2007 r. zaledwie 45 mln.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pią, 05 sty 2007 - 11:11
Post #11


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 7,335
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



QUOTE(Mick @ Jan 5 2007, 11:08 AM) *
Wydatki zaplanowano na 373 mln zł. Spośród nich ponad 158 mln zł pochłoną wynagrodzenia i pochodne!!!!

Ponad 42% idzie na wynagrodzenia i pochodne - to jakaś paranoja. Ja wiem, że gmina/powiat ma mnóstwo zadań i obowiązków, że władze urząd, jednostki gminne muszą świadczyć ileś tam usług dla mieszkańców, ale to chyba nieco za dużo.
158 mln zł to 1244 zł na mieszkańca. Chyba pora zastanowić się "co" DG musi/może robić i ile ludzi powinno to robić. Bo w Sosnowcu na inwestycje szło w 2006 r. 170 mln zł, a u nas w 2007 r. zaledwie 45 mln.


tak ale to nie wszystko!!
zobacz jeszcze - administracja ponad 43 mln i oswiata ponad 78 mln - to tez pensje


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pon, 08 sty 2007 - 19:48
Post #12


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 7,335
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



DZ sie znowu pomylil - po zmianach budzet 2007:

dochody: 393 mln zl
wydatki: 428 mln zl

http://www.bip.dabrowa-gornicza.pl/bip.pli.../15/5/21415.pdf


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pią, 12 sty 2007 - 10:49
Post #13


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 7,335
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



QUOTE


Mniejsze dotacje do miejskich spółek
dziś

Dąbrowscy rajcy zaakceptowali nowe stawki dopłat z gminnego budżetu, jakie przysługują miejskim spółkom. Sumy zostały znacznie obniżone, a żeby zmniejszyć koszty utrzymania spółek, planowane są zmiany kadrowe i restrukturyzacja.

Obecnie jednostkowa dotacja do Miejskiego Zakładu Przetwarzania Odpadów Komunalnych Lipówka II, dla wyrównania kosztów opłat za przyjęcie jednej tony odpadów, będzie wynosić zamiast prawie 80 tylko 45 zł.

- To pierwszy krok do zmian w tym zakładzie, które obejmą także redukcję zatrudnienia oraz ograniczenie usług obcych firm. Pozwoli to zaoszczędzić gminie około miliona złotych - stwierdził wiceprezydent Paweł Gocyła.

W tym roku MZKOP Lipówka II planuje przyjąć 30 tys. ton odpadów komunalnych, a docelowo ma ich być jeszcze więcej.

Do 7,5 zł za 1 metr kw. zmniejszona została także dotacja dla Miejskiego Zarządu Budynków Mieszkalnych. Zamiast planowanych 2 mln 548 tys. zł (tyle wynosi różnica między kosztami eksploatacji zasobami mieszkaniowymi, a wpływami z tytułu administrowania) z budżetu miasta popłyną jedynie 2 mln 100 tysięcy złotych. Różnicę mają wyrównać oszczędności, czyli reorganizacja struktur MZBM, odzyskanie zaległości czynszowych, a także wprowadzenie nowych procedur, które będą regulować wzajemne rozliczenia między MZBM a magistratem.
(pas) - Dziennik Zachodni


ogolnie takie oszczednosci to krok w dobra strone :)
z drugiej strony mam zbyt malo wiedzy zeby inaczej oceniac ten przypadek

i Sosnowiec

QUOTE

Budżet rozwoju
dziś

Sosnowieccy radni zatwierdzili tegoroczny budżet miasta. Do wydania jest 627 milionów zł. To większa od ubiegłorocznej kwota o blisko 100 milionów zł.
Tradycyjnie najwięcej, bo około 200 mln zł, gmina wyda na edukację. Podobną kwotę pieniędzy zaplanowano na miejskie inwestycje.

- Tegoroczny budżet można nazwać budżetem rozwoju. Blisko 184 miliony złotych zostało w nim zaplanowane na inwestycje - podkreśla Janusz Kaczor, skarbnik miasta.

Dobrą informacją dla zawodników i kibiców Zagłębia Sosnowiec jest to, że około 3,5 mln zł trafi na budowę oświetlenia płyty głównej Stadionu Ludowego. Ponadto zaplanowano jeszcze m.in. dalszą modernizację szatni dla zawodników.

W przyszłym roku zostanie spłacona ostatnia rata obligacji wyemitowanych na pokrycie kosztów przebudowy centrum miasta (w ubiegłym roku miasto wyemitowało obligacje na 50 milionów zł). W tym roku gmina planuje wziąć 21 milionów zł kredytu na prace inwestycyjne.

- Mimo spłat obligacji i planowanego kredytu zadłużenie miasta jest stosunkowo niewielkie w porównaniu z limitem określonym w ustawie o finansach publicznych. Gdyby gmina wzięła pożyczkę, to zadłużenia miasta pod koniec tego roku wyniosłoby 70 milionów złotych - tłumaczy skarbnik miasta.

W tym roku dochód na jednego mieszkańca Sosnowca wyniesie 2800 zł. W porównaniu z rokiem 2004 (gdy w życie weszła nowa ustawa o finansach publicznych) jest to o 50 procent więcej. Wtedy dochód wynosił 1800 zł.


Budowlane priorytety

Sporą część wydatków inwestycyjnych pochłoną w tym roku dalsze prace przy kolektora Bobrek i Centrum Dydaktyczno Naukowym - Instytucie Neofilologii.

Według pierwotnych planów zakończenie prac przy kolektorze miało nastąpić pod koniec tego roku, jednak aura pozwala na roboty ziemne i budowa kolektora powinna zakończyć się już latem. 15-kilometrowa rura o średnicy od 400 do 1200 milimetrów średnicy będzie przebiegać pod ziemią przez południowo-wschodnie dzielnice miasta. Tym samym pozwoli to na skanalizowanie tych dzielnic. Dodatkowo oczyszczalnia ścieków Radocha II będzie wyposażona w nowoczesne urządzenia, a nieczynne do tej pory ciągi technologiczne zostaną ponownie uruchomione. 70 procent dofinansowania do tego projektu (są to koszty kwalifikowane) pochodzi z Funduszu Spójności/ISPA Unii Europejskiej.

Budowa Instytutu Neofilologii będzie kosztować w tym roku 40 mlnw złotych. W przyszłym roku zaplanowano koniec budowy, wtedy gmina oraz UŚ wydadzą jeszcze 20 mln zł.

W pięciokondygnacyjnym budynku będzie się mogło uczyć ok. 3 tys. studentów. Będą tam również m.in. sala Rady Wydziału, sale wykładowe i seminaryjne, laboratorium tłumaczeń, restauracja, parking podziemny oraz pomieszczenie biurowo-gospodarcze.
Sebastian Reńca - Dziennik Zachodni


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mick
post pią, 12 sty 2007 - 11:25
Post #14


UZYTKOWNIK
****

Grupa: FdZD
Postów: 406
Dołączył: pią, 09 gru 05
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 174
Płeć: Mężczyzna
GG: 1006247 status gadu-gadu



184 mln zł!! No, no! To nawet więcej niż w DG na wynagrodzenia i pochodne biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dami7
post pią, 26 sty 2007 - 09:45
Post #15


UZYTKOWNIK
****

Grupa: Użytkownik
Postów: 414
Dołączył: pią, 18 cze 04
Skąd: Miner's Oak Forest City
Nr użytkownika: 102
Płeć: Mężczyzna



Czy miastu uda się wyjść z inwestycyjnego marazmu?
dziś Nowe władze w mieście wprowadziły korekty w Wieloletnim Programie Inwestycyjnym oraz w gminnym budżecie. Jak podkreślają magistraccy urzędnicy, chodzi o to, by szybciej i skuteczniej niż w ostatnich latach pozyskać najwięcej funduszy z Unii Europejskiej.




W tym roku Dąbrowa Górnicza chce wydać na zadania inwestycyjne ponad 40 mln zł z budżetu, a w WPI zarezerwowano na ten cel ponad 55 mln zł. Planowanych przedsięwzięć jest sporo, a swoje typy mają także mieszkańcy.

- Przede wszystkim trzeba się zająć centrum miasta, które nie jest ani ładne, ani funkcjonalne. Tereny przed Pałacem Kultury Zagłębia i po drugiej stronie przystanku warto zagospodarować, choćby punktami usługowymi i małą gastronomią z prawdziwego zdarzenia, nie mówiąc już o fatalnym stanie przejścia podziemnego, które powinno być wyremontowane już dawno - podkreśla Stanisław Grzechowiak, dąbrowianin.

Na forach internetowych mieszkańcy domagają się przede wszystkim remontów dróg i chodników, odnowienia dworca kolejowego, który jest fatalną wizytówką ponad 130-tysięcznego miasta, a także przyciągnięcia potężnych inwestorów, co dałoby nowe miejsca pracy. ***


W ostatnich latach wiele inwestycji przeprowadzanych było dość ślamazarnie, a urzędnicy nie potrafili sobie poradzić z przetargami, których rozstrzygnięcia wciąż się przeciągały. Nie pomogły nawet kolejne zmiany na stanowisku szefa Wydziału Przedsięwzięć Publicznych UM, a Dąbrowa Górnicza znalazła się w prestiżowym rankingu na szarym końcu miast województwa pod względem funduszy pozyskanych z Unii Europejskiej.

Czy w ciągu najbliższych czterech lat miasto znów zacznie się rozwijać? W tegorocznym budżecie na zadania inwestycyjne przeznaczonych zostało 40 mln 560 tys. zł. Z tego prawie 20 mln zł pochodzić będzie z Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, a 5 mln zł z zaciągniętych kredytów.

- Najważniejsze z nich to uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej, budowa kanalizacji i dróg, przebudowa wiaduktów drogowych oraz budowa Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego dla Dzieci Słabo Widzących i Niewidomych. To są priorytety, na których chcemy się oprzeć, a oprócz tego realizowanych będzie zgodnie z planami wiele innych, przydatnych dla miasta i mieszkańców przedsięwzięć. Rozpocznie się także systematyczne przygotowywanie dróg dojazdowych i uzbrajanie terenów dla nowych inwestorów - podkreśla Ewa Fudali z referatu strategii, promocji miasta i informacji prasowej dąbrowskiego magistratu.

Jedną z najważniejszych inwestycji gminnych jest remont wiaduktu w Strzemieszycach, w ciągu drogi krajowej nr 94 z Katowic do Krakowa, która łącznie pochłonie 10 mln zł (prawie połowa to dofinansowanie z resortu transportu). Jedna część nowej konstrukcji ma być gotowa w połowie roku.

Generalnego remontu i termomodernizacji powinien się także doczekać niszczejący budynek Domu Kultury w Ząbkowicach, gdzie z powodu przeciekającego dachu wyłączona jest z eksploatacji część pomieszczeń i sala teatralna. Całość prac będzie kosztowała ponad 3 mln zł. Na gospodarkę ściekową i ochronę wód miasto wyda natomiast ponad 15 mln zł. W planach jest także dalsza termomodernizacji szkół, a także budynków Ochotniczych Straży Pożarnych. W tym roku z tego dobrodziejstwa będą się mogli cieszyć ochotnicy z Ząbkowic i Tucznawy.

Przebudowa układu komunikacyjnego w centrum miasta oraz przejścia podziemnego uzależniona jest od wielkiej inwestycji, czyli Centrum Handlowego Pogoria, powstającego u zbiegu ulic Kościuszki i Sobieskiego. Jego budowa powinna zacząć się wkrótce, bo otwarcie planowane jest już w przyszłym roku. To także szansa na nowe miejsca pracy.

Systematycznie mają się także zwiększać wydatki w Wieloletnim Programie Inwestycyjnym. W tym roku na niezbędne przedsięwzięcia zaplanowano 55 mln zł, ale w przyszłym nakłady te mają wynieść już 166 mln zł, a w 2009 roku wzrosną o kolejne 20 mln zł. W WPI nie zapomniano tym razem o przygotowywaniu nowych terenów dla inwestorów. Fundusze na ten cel mają pochodzić w przeważającej większości z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Chętni będą mieli okazję ulokować swe firmy i przedsiębiorstwa w rejonie MZPOK Lipówka II, Kazdębia, Tucznawy oraz ulic Grabocińskiej i Katowickiej.

Już w styczniu miasto złożyło pięć wniosków do Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego o fundusze z Unii Europejskiej dla kilku przedsięwzięć z WPI. Znalazły się wśród nich m.in.: adaptacja strychu na pracownie wraz z wymianą pokrycia dachu w dąbrowskim Zespole Szkół Plastycznych (kwota wnioskowana to ponad 2,4 mln zł), termomodernizacja Domu Kultury w Ząbkowicach (ok. 967 tys. zł) oraz komputeryzacja placówek Miejskiej Biblioteki Publicznej (prawie 473 tys. zł).


Przydatne inwestycje W tym roku miasto zamierza wybudować akustyczne ekrany ochronne przy ul. Puszkina, na które zarezerwowano 300 tys. zł. Ponad dwa razy tyle ma pochłonąć budowa chodnika wraz z odwodnieniem przy ul. Strzemieszyckiej. Nowa kanalizacja sanitarna i deszczowa ma się pojawić też przy ulicach Zachodniej, Źródlanej, Studziennej, Hetmańskiej, Granicznej, Zięby, Uthkego i Łąkowej.

Z wodociągów natomiast powinni się cieszyć mieszkańcy ul. Szatanówka w Łęce oraz Sokolskiej. Rozpocznie się także termomodernizacja żłobka przy ul. Jaworowej 4, który będzie także częściowo przebudowany.


Piotr Sobierajski - Dziennik Zachodni

*** to chyba o nas biggrin.gif


--------------------
"Piorunochron na szczycie wieży kościelnej jest najlepszym dowodem na to, że wszyscy miewamy wątpliwości..."
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post śro, 31 sty 2007 - 22:42
Post #16


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 7,335
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



Budzet wraz z przychodami i rozchodami. Ja nie wiem jak to sie dzieje z tymi przesunieciami na koniec roku na rok obecny. To budzet 2006 znacznie powinien sie obnizyc a tak wiele pozycji jest po 2 razy. Inwestycje dawno ukonczone przesuwa sie na 2007 hmmm nie wiem jak to jest

dochody + przychody = wydatki + rozchody
393 087 718 zł + 56 765 976 zł = 427 893 680 zł + 21 960 014,00 zł
449 853 694 zł 449 853 694 zł



i widac zla strukture
2005 i 2007

1. Oświata i wychowanie.................................................145 mln 168 mln
2. Zdrowie i polityka społeczna ......................................53,1 mln 58,5 mln
3. Administracja publiczna..............................................49,3 mln 49,5 mln
4. Transport i łączność ...................................................24,3 mln 32,1 mln
5. Gospodarka komunalna i ochrona środowiska...............47,8 mln 45,2 mln
6. Gospodarka mieszkaniowa i działalność usługowa..........13,2 mln 20,6 mln
7. Kultura fizyczna, sport i turystyka................................ 12,2 mln 7,9 mln
8. Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego.....................16,7 mln 15,7 mln
9. Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa.........7 mln 7,1 mln
10. Obsługa długu publicznego............................................1,5 mln 6,6 mln
11. Pozostałe ..................................................................22,8 mln 16,7 mln


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post czw, 05 cze 2008 - 19:57
Post #17


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 7,335
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



CYTAT
Protokół nr 21/08
z posiedzenia Komisji Rozwoju i Promocji Miasta w dniu 03 kwietnia 2008

Osoby przybyłe na posiedzenie:
Zbigniew Podraza – Prezydent Miasta
Henryk Zaguła – I Z-ca Prezydenta Miasta
Iwona Krupa – Z-ca Prezydenta Miasta
Janina Bronikowska – Radosz – Skarbnik Miasta
Lesław Jakubik – Z-ca Naczelnika Wydziału Urbanistyki i Architektury
Waldemar Chojnacki – Z-ca Naczelnika Wydziału Inwestycji Miejskich
Stefan Murzyński – Naczelnik Wydziału Komunikacji i Drogownictwa
Iwona Dalach – Z-ca Naczelnika Wydziału Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej


Posiedzeniu przewodniczył Ireneusz Zugaj – Przewodniczący Komisji.
(...)
Przewodniczący Komisji – Ireneusz Zugaj:
Proszę o przedstawienie tematu dotyczącego sprawozdania z wykonania budżetu miasta za rok 2007.

Skarbnik Miasta - Janina Bronikowska – Radosz:
Dochody i wydatki od 2007 roku zostały wykonane w następujących kwotach: dochody 424.091.881,55zł, wydatki w kwocie 410.556.460,63zł z tego na wydatki bieżące zostało przeznaczone - wszystkich jednostek organizacyjnych i Urzędów 369. 221.265,25zł, a na wydatki majątkowe kwotę 41.335.195,38zł, różnica pomiędzy dochodami a wydatkami jest kwotą dodatnią i zamknęła się w 13.535.420,92zł. Patrząc na procentowe wykonanie, dochody zostały zrealizowane w 104,11% w stosunku kwoty planowanej, wydatki ogółem w kwocie 93%, wydatki bieżące 96,13% wydatki majątkowe w kwocie 72,07% zakładanej kwoty planowanej. Po stronie przychodów było zaplanowane 56.115.804,76zł, zrealizowanych zostało 56.028.550,73zł czyli prawie 100% przychody zostały wykonane. Rozchody związane ze spłatą wcześniej zaciągniętych zobowiązań również zostały zrealizowane w 100% mianowicie na kwotę 22.025.555,00zł planowanych rozchodów wykonano na 22.025.554,07zł tak wygląda globalnie jeżeli chodzi o budżet miasta. Natomiast rozwój i promocja była realizowana w różnych działach gospodarki narodowej przez różnych dysponentów i środki w tym zakresie były zrealizowane w kwotach następujących, razem na zadania inwestycyjne planowana kwota 49.645.884,70zł wykonanych zostało 33.740.093,80zł czyli 68% zakładanej kwoty planowanej. Pozostałe jednostki - również były zaplanowane wydatki - Gminny Fundusz Ochrony Środowiska z funduszu tego została wydatkowana kwota 6.336.774,25zł tak wygląda wykonanie wydatków inwestycyjnych. Natomiast, jeżeli chodzi o promocję miasta, promocję realizował Wydział Promocji Kultury i Sportu na kwotę planowaną 1.273.836,00zł zrealizowano 1.237.726,42zł taka kwota czyli 97,17% zakładanego planu wydatków bieżących zostało zrealizowane przez Wydział Promocji.

Przewodniczący Komisji – I. Zugaj:
Dziękuję bardzo, Panie Prezydencie poproszę o krótki komentarz.

I Z-ca Prezydenta Miasta – H. Zaguła:
Oczywiście, że tak, tym bardziej, że procent wykonania zadań inwestycyjnych jest niski. Jest kilka przyczyn tego, że jest taki niski procent wykonania, jedną z przyczyn jest to, że wiele zadań było zaplanowanych jako zadania z udziałem środków zewnętrznych, których nie pozyskaliśmy w związku z tym one nie były realizowane. Jest kilka zadań, gdzie wykonanie wynosi zero, z nich po prostu zrezygnowaliśmy, w niektórych przypadkach uznaliśmy, że realizacja tego zadania pochłania zbyt dużo środków z budżetu i nie stać nas na razie na realizacje tych zadań. Jedną z przyczyn jest również dość słabe przygotowanie dokumentacji technicznych tych wszystkich podstawowych dokumentów, które w procesach inwestycyjnych generalnie rozstrzygają o wielkości finansowania tych projektów. W tych zadaniach jest budowa miejsc parkingowych, dopiero w tym roku pojawiły się dokumentacje, będziemy to zadanie realizować w tym roku. Kłopoty w końcu roku z rozstrzyganiem przetargów szczególnie na dokumentację techniczną powodowały taką sytuację, że nie mieliśmy wykonawców dokumentacji technicznej w przypadku takiego zadania jak modernizacja przystanków, kłopoty z procesem wyłaniania wykonawcy zakończyły się tym, że to zadanie musi być zamiast w cyklu jednorocznym realizowane w cyklu dwuletnim. To tyle tytułem wstępu.

Przewodniczący Komisji – I. Zugaj:
Dziękuję bardzo, przejdźmy może do pytań. Chciałbym usłyszeć Państwa opinie zanim przejdziemy do głosowania.

Radny – J.Talkowski:
W grudniu otrzymaliśmy możliwość wykonania planu inwestycyjnego, tam było 38.06 oczywiście w sprawozdaniu jest skorygowana wielkość z ponad 70 na 50. Chciałbym powiedzieć, że pomimo skorygowania ten procent jest i tak za niski. Dlatego uważam, że na drugi raz ten plan trzeba będzie zrobić tak żeby jego realizacja w sensie rzeczowym była prawidłowa. Ogólnie rzecz biorąc stopień realizacji zadań inwestycyjnych jest stanowczo za niski.

I Z-ca Prezydenta Miasta – H. Zaguła:
Ja określiłem to w swoim wystąpieniu, że ja nie jestem zadowolony z tego i daleki od tego żeby mówić, że to jest w porządku. Starałem się przedstawić główne przyczyny, jeżeli zostały wytypowane akurat te dwa zadania inwestycyjne to chciałbym powiedzieć, że procedura przygotowania do przetargu przystanków autobusowych trwała tak długo, ponieważ kiedyś został popełniony błąd. Dlatego podjąłem decyzję taką, że przystępujemy do przeprojektowywania, uzupełniania dokumentacji dopiero potem przystąpimy do inwestycji. Inną sprawą jest to, co się stało w trakcie realizacji inwestycji, to znaczy główny wykonawca w między czasie ogłosił upadłość.

Radny – G. Jaszczura:
To Rogbud robił, ta firma, która upadała?

I Z-ca Prezydenta Miasta – H. Zaguła:
Tak Rogbud, ale on się „nie wyłożył” na tym zadaniu.

Radny – G. Jaszczura:
Czy na terenie gdzie jest Eurokamping nie grozi nam zwrot dotacji unijnej, tam poszła dotacja?

Prezydent Miasta – Z. Podraza:
Inwestycja jest zakończona.

I Z-ca Prezydenta Miasta – H. Zaguła:
Jest po kontroli Urzędu Marszałkowskiego. Sytuacja była taka, ze w studium wykonalności nikt nie przewidział, że ten ośrodek trzeba wyposażyć. W klasycznych tego typu inwestycjach w skład nakładów inwestycyjnych wchodzi, tzw. pierwsze wyposażenie.

Prezydent Miasta – Z. Podraza:
Z tego tytułu pod koniec ubiegłego roku zabezpieczyliśmy środki z budżetu 350tyś, w tej chwili to wyposażenie trwa, ale zakończenie tej kontroli będzie w momencie, kiedy ośrodek zostanie uruchomiony. Brakowało po prostu w studium wykonalności jakby zrealizowania zakupów, to wszystko zabezpieczyliśmy.

I Z-ca Prezydenta Miasta – H. Zaguła:
Jedyne zalecenie tej kontroli to, że: zwrot kosztów nastąpi po tym jak będzie wyposażony i uruchomiony ten ośrodek.

Prezydent Miasta – Z. Podraza:
Myślę, że w maju ten ośrodek powinien już funkcjonować.

Przewodniczący Komisji – I. Zugaj:
Dziękuję, czy są jeszcze jakieś opinie, pytania do Pana Prezydenta?

Radny – T. Pasek:
Szanowni Państwo, mnie się nasuwa takie pytanie: „Co w zakresie promocji i rozwoju miasta zrobiliśmy w przeciągu tego roku dla naszego miasta?” Czy jest coś, co mieszkańcy naszego miasta mogliby zauważyć, że jest zrobione coś, co mogłoby by ich zadawalać? Fakt mamy lodowisko, które zadawalało część mieszkańców, ale to są takie namacalne i takimi chciałbym się poruszać, czy zrobiliśmy coś, co mogłoby w przeciągu tego roku zadawalać naszych mieszkańców Dąbrowy Górniczej?

Prezydent Miasta – Z. Podraza:
Ja nie wiem, o czym Pan myśli, bo (...)

Radny – T. Pasek:
Ogólnie.

Prezydent Miasta – Z. Podraza:
Co do promocji miasta, to trzy olbrzymie projekty strategiczne zostały zrealizowane – strategia miasta przygotowana, studium zagospodarowania przestrzennego w tej chwili są realizowane lokalne programy rewitalizacji miasta. Jeżeli chodzi o duże inwestycje to jest szeroko zakrojona promocja, jeżeli chodzi o Ośrodek dla Dzieci Niepełnosprawnych, przypomnę, że dwudziestoma głosami nie przeszła poprawka na 20mln. w budżecie państwa na realizacje w 2008 mam nadzieję, że będzie to w roku 2009. Szeroko przygotowane są wszystkie dokumenty dotyczące działań związanych z inwestycjami na ten i na następny rok. Cztery projekty unijne, program związany z gospodarką wodno-ściekową podzielony na osiem etapów, przygotowany do procedury konkursowej. To są rzeczy, o których możemy mówić, to jest kwestia przygotowania i podpisania porozumienia z PKP, to jest duża inwestycja. Natomiast, jeżeli chcemy mówić o spektakularnych działaniach to możemy powiedzieć, że jest to lodowisko.

Radny – T. Pasek:
Panie Prezydencie, bardziej mi chodzi o namacalne rzeczy jak rozwój parkingów, które w mieście stwarzają ogromny problem.

Prezydent Miasta – Z. Podraza:
Jeżeli chodzi o parkingi to na niektórych osiedlach trwają prace, w tej chwili mamy rozpoczętych kilkadziesiąt procesów przetargowych. Poza tym jest wiele pojedynczych rzeczy zrobionych, których nie widać: na przykład wiele zakończonych remontów w szkołach, natomiast rzeczy widoczne gołym okiem to na przykład wyremontowane chodniki, deptaki, jest wiele takich rzeczy, które możemy pokazać. Chciałbym jeszcze dodać, że na pewno nic nie będziemy robić na pokaz i na pewno nie będziemy nic robić spektakularnego, będziemy realizować wszystkie zadania, które po kolei wpisujemy do planu inwestycyjnego.

Radny – J. Talkowski:
Ja mam wielkie negatywne odczucie, jeżeli chodzi o imprezę, która została zorganizowana, to znaczy Dąbrowa Górnicza – Miastem Świrów.

Prezydent Miasta – Z. Podraza:
O czym Pan mówi (...)

Radny – J. Talkowski:
Dziwię się, że taka impreza odbyła się w ramach promowania miasta. Nie można czegoś takiego robić, to wstyd dla naszego miasta, które posiada tradycje.

Radny – G. Jaszczura:
Pomijając wskaźnik wykonalności zadań inwestycyjnych na 65%, jeszcze niższy jest wskaźnik wykonalności z programów unijnych, bo wynosi tylko 46%, nie chce już mówić o tych parkingach. Natomiast, co do przedsięwzięć inwestycyjnych to widzę, że niektóre zostały zrealizowane, w 100% czyli bardzo dobrze, a niektóre w 0%. Na przykład dostawa i montaż nowych elementów architektonicznych jest prawie w 100% zrealizowana, a komputeryzacja biblioteki – 0%. Duży nacisk kładziemy na uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej, a budowa kanalizacji rozdzielczej w dzielnicy Staszyc – 0%. Nie wiem czy mieszkańcy zostali równo obdzieleni w realizacji tych inwestycji?

Prezydent Miasta – Z. Podraza:
Programy unijne są realizowane wówczas, gdy są uruchomione konkursy, my zawsze bierzemy w nich udział. Niestety część projektów nie została zakwalifikowana, tak jak było to w przypadku biblioteki, ale to nie znaczy, że na tym zakończymy.

Radny – G. Jaszczura:
Biblioteka jest z budżetu.

Prezydent Miasta – Z. Podraza:
Nie, to jest program unijny. Co do pewnych kwestii, które nie zostały zrealizowane. Otóż część tych zadań nie była realizowana z tytułu potrzeby uzupełnienia dokumentacji bądź też przełożenia tego projektu do większego projektu w całości zadania, zawsze była wiadomość na temat, co i kiedy będzie robione. Przyczyną braku realizacji tych inwestycji był wpływ procedur przetargowych, wzrost cen, trudności w znalezieniu wykonawców, to wszystko miało odbicie.

I Z-ca Prezydenta Miasta – H. Zaguła:
Odnośnie zadań z zakresu kanalizacji. Te wszystkie zadania zostały zbite w jeden program, któremu robimy aktualizacje. Co do gospodarki wodno-ściekowej – odrębne zadanie, stan na dzień dzisiejszy tego zadania jest rokujący na to, że będziemy mogli przystąpić do czerwcowego konkursu.

Radny – G. Jaszczura:
Powstaje Pana odpowiedzialność za podjęcie się jakby całościowego zadania, bo można przecież było robić to, etapami.

I Z-ca Prezydenta Miasta – H. Zaguła:
Nie rozumiemy się. Wniosek na to zadanie obejmuje całość i robimy to etapami. Są cztery kontrakty w ramach tych kontraktów jest 17 albo 18 zadań. Jednak procedura przygotowania dokumentacji do zabudowy trwa bardzo długo. Robimy to etapami jednak wniosek musi być złożony na całość.

Radny – G. Jaszczura:
Ja myślałem jako zadanie całego miasta, ale (...)

Prezydent Miasta – Z. Podraza:
To będzie jako zadanie całego miasta to całe przedsięwzięcie natomiast było trudno wyłonić jednego projektanta, który zrobiłby całość. My musimy zrobić to zadanie w całości tylko jest kwestia czy będziemy się rozliczać z czasu czy będziemy się rozliczać z efektów, bo jeśli z czasu to mówię na czas ma wpływ wiele czynników.


Przewodniczący Komisji – I. Zugaj:
Dziękuję, proponujemy abyśmy przeszli do głosowania. Poddaje pod głosowanie: Sprawozdanie z wykonania budżetu miasta Dąbrowy Górniczej za 2007 rok z działalności Komisji Rozwoju i Promocji Miasta, kto z Państwa jest za pozytywną opinią?

Wynik głosowania: za – 3, przeciw – 5, wstrzym. - 1

(...)


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 Użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 

Mapa forum
RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: niedziela, 20 styczeń 2019 - 16:09
FMDG - Razem od 2003
Dąbrowa Górnicza