![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Sportowa Dąbrowa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,882 Dołączył: śro, 08 lis 06 Skąd: Śródmieście Nr użytkownika: 267 Płeć: Mężczyzna ![]() |
O tym odcinku drogi napisano już wile
![]() CYTAT W Małopolsce i na Śląsku powstanie nowa droga ekspresowa? Jest apel Budowę drogi ekspresowej S94 między Dąbrową Górniczą a Krakowem w miejscu „zwykłej drogi krajowej” proponuje poseł Łukasz Kmita. Poseł zauważył, że zarówno autostrada A4 na odcinku Kraków-Katowice, jak i droga krajowa nr 94 przebiegająca przez Olkusz generują duży ruch pojazdów osobowych i ciężarowych. - Jest konieczność podjęcia przez Ministerstwo Infrastruktury we współpracy z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad szeregu działań zmierzających w przyszłości do znacznego upłynnienia ruchu na osi wschód-zachód – ocenił Kmita. Zdaniem parlamentarzysty, jednym z elementów projektu mogłoby być przygotowanie po śladzie istniejącej drogi DK94 nowego odcinka drogi ekspresowej S94. Nowa droga ekspresowa S94 łączyłaby trasę S1 (na wysokości Dąbrowy Górniczej) i dalej biegłaby przez Olkusz, gdzie wraz z budową nowej północnej obwodnicy miasta prowadziłaby po nowym śladzie w kierunku drogi S52 stanowiącej część północnej obwodnicy miasta Krakowa. Kmita ocenił, że „dostosowanie obecnej DK94 na odcinku Dąbrowa Górnicza-Olkusz do standardu drogi ekspresowej wydaje się być zadaniem możliwym szybko do wykonania i przy stosunkowo niewielkich nakładach inwestycyjnych”. – Na wskazanym odcinku należałoby zlikwidować skrzyżowania kolizyjne na poziomie istniejących dróg i wybudować bezkolizyjne zjazdy (na poziomie „plus jeden” lub „minus jeden”) w miejscu istniejących skrzyżowań wraz z dobudową dróg zbiorczych. Trudniejszym do wykonania byłby odcinek Olkusz-Kraków, ale jestem przekonany, że zadanie to byłoby możliwe przy wypracowaniu konsensusu ze społecznością lokalną – czytamy w interpelacji do ministra infrastruktury. Resort jeszcze nie odniósł się do pomysłu. Kmita ocenił, że „nowa trasa w standardzie drogi ekspresowej umożliwiałaby szybki przejazd pomiędzy aglomeracją śląsko-zagłębiowską, a metropolią krakowską i byłaby także strategicznie ważna, jeśli chodzi o połączenie lotniska Kraków Balice–Katowice Pyrzowice”. S94 przejęłaby zdaniem posła część ruchu z Łodzi i Częstochowy kierującego się w kierunku stolicy Małopolski, gdyż byłaby najkrótszym połączeniem drogowym na tej trasie. Jak dla mnie na początek wystarczyłaby likwidacja świateł przy starym Realu i na Mikrohucie. Ogólnie to wyjdzie takie SF94 -------------------- |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Trochę dziwny pomysł, że dopiero od DG, z dziurą w Sosnowcu od S86 do DG.
Na początek najbardziej przydałaby się w Sosnowcu likwidacja sygnalizacji i jakieś przejście podziemne lub kładka górą przy ogrodach działkowych za Auchan. A dla najbliższego regionu jeszcze węzeł dwupoziomowy na DK86 w Będzinie przy BRW. Potem normalny pas rozbiegowy przy wyjeździe z Al Róż w kierunku Katowic. Tu Sosnowiec nie jest zainteresowany. Kiedyś był w planach jakiś mega węzeł z estakadami na granicy Sosnowca i DG, gdy rozpoczynała działalność Expo Silesia. Nawet zjeżdżając od strony Katowic na Mieroszewskich w stronę DG miała być chyba jakaś estakada zamiast tych świateł obok Shella. Potem po likwidacji połączenia Staszica z 11 Listopada były jakieś pomysły nowego węzła na Wojska Polskiego. Jeśli kiedyś dojdzie do przebudowy na ekspresówkę to przy "starym Realu" z ciągiem DK94 by trzeba było coś zrobić - chyba najlepiej w obniżeniu terenu jak zrobiono przy Makro i Długosza. Ewentualnie wiadukt ale w poziomie niżej to dodatkowe wyciszenie. A ruch lokalny i zjazdy na poziomie 0. No i wtedy wróciłoby połączenie ze Staszicem. I Tysiąclecia tez nie powinna być zaślepiona tylko zaprojektować bezkolizyjne połączenie z drugą stroną. No a na sam Kraków to wiadomo, jak tam jest. Za Sławkowem coraz więcej ograniczeń i jezdnie zaczynają się powoli sypać, a po remoncie lata temu było całkiem fajnie. Potem Olkusz i tam chyba powinna wreszcie ruszać przebudowa. Ze względu na nawierzchnię to najgorszy odcinek. A dalej do Krakowa to już wleczeni jeden za drugim. Przez lata tak uspokojono tam ruch, że już mało gdzie jest możliwość wyprzedzenia, a zresztą niewiele to już i tak da. Bardzo by się przydało ale to chyba bardzo odległa przyszłość. Wcześniej powstanie S52 z Bielska w stronę Krakowa, gdzie plany od wielu, wielu lat ale wciąż chyba nawet nie ma zaplanowanego finansowania. S1 to u nas osobny temat, ale bardzo nas zbliży do Beskidów i Bielska budowany odcinek. To będzie rewolucja. Szkoda, że z tym jednym odcinkiem od Oświęcimia do Mysłowic, takie problemy i nie wiadomo kiedy tam zaczną. Po tym ruch na naszym odcinku dodatkowo wzrośnie, dlatego teraz analizują i być może kolejne odcinki (w tym w DG) przebudują od razu na 3+3. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 60 Dołączył: śro, 25 sty 23 Nr użytkownika: 6,452 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Jeśli kiedyś dojdzie do przebudowy na ekspresówkę to przy "starym Realu" z ciągiem DK94 by trzeba było coś zrobić - chyba najlepiej w obniżeniu terenu jak zrobiono przy Makro i Długosza. Ewentualnie wiadukt ale w poziomie niżej to dodatkowe wyciszenie. A ruch lokalny i zjazdy na poziomie 0. No i wtedy wróciłoby połączenie ze Staszicem. I Tysiąclecia tez nie powinna być zaślepiona tylko zaprojektować bezkolizyjne połączenie z drugą stroną. Obawiam się, że budowa bezkolizyjnego węzła obok starego Reala może być wyjątkowo trudna w realizacji. Ograniczeniem jest tutaj ulica Staszica, która biegnie bardzo blisko DK94, więc nie ma tam rezerwy terenowej. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 10:48 |