![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 109 Dołączył: śro, 20 maj 15 Nr użytkownika: 5,654 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Wątek o komunikacji na Śląsku i w naszym regionie
|
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT twojezaglebie Nowe autobusy trafią do Sosnowca. Spółka otrzymała pieniądze na ich zakup PKM Sosnowiec otrzymał blisko 30 milionów netto dofinansowania na zakup 14 nowych elektrycznych autobusów. Sosnowiec znalazł się wśród 13 wybranych w całej Polsce miast, które otrzymają pieniądze na zakup pojazdów. Centrum Unijnych Projektów Transportowych rozstrzygnęło właśnie konkurs wniosków o dofinansowanie niskoemisyjnego transportu zbiorowego w miastach. O środki mogli ubiegać się m.in. przewoźnicy świadczący usługi transportu pasażerskiego. Wśród trzynastu wybranych, w całej Polsce miast, znalazł się Sosnowiec. ? W naszym przypadku wniosek złożyło Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Sosnowcu. Znaleźć się wśród dofinansowanych wniosków było niezwykle trudno ze względu na ogromne zainteresowanie, a także złożoność wszystkich dokumentów i formalności, które były brane pod uwagę. Ogromnie się cieszę, ze PKM Sosnowiec znalazł się na liście. Gratuluje wszystkim, którzy wykonali wspaniałą prace. To ważne wydarzenie dla rozwoju elektromobilności w miejskim publicznym transporcie zbiorowym ? tłumaczy Arkadiusz Chęciński, prezydent Sosnowca. Dzięki otrzymanym środkom PKM Sosnowiec zakupi czternaście nowych elektrycznych autobusów oraz wybuduje całą potrzebną infrastrukturę. ? Dofinansowanie pozwoli na zakup 14 autobusów z czego pięć będzie miało 18 metrów, a dziewięć 12 metrów. Wybudujemy również trzy ładowarki pantografowe oraz osiem ładowarek przewodowych typu plug-in. Z takich już w tej chwili korzystamy na przykład przy ulicy Mościckiego ? wyjaśnia Piotr Drabek, dyrektor PKM Sosnowiec. Jak zapowiadają przedstawiciele spółki jedna z trzech ładowarek pantografowych stanie na dworcu autobusowym, przy ulicy Mościckiego, pozostałe dwie w sosnowieckiej bazie Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej, przy ulicy Lenartowicza. Tego typu ładowarki przymocowane są do masztu i są opuszczane z góry na dół, na dach autobusu. Osiem mniejszych urządzeń do ładowania autobusów również trafi do bazy PKM w Sosnowcu ? Właściwie przygotowanie do wdrażania projektu już trwa, ponieważ budujemy w sosnowieckiej bazie przyłącze o łącznej mocy 2,4 MW ? mówi dyrektor Drabek. Warto podkreślić, że sosnowiecki PKM już korzysta z autobusów elektrycznych. Trzy pojazdy jeżdżą już od lutego 2018 roku. ? Pojazdy są mocno eksploatowane, pierwszy z nich ma już na koncie blisko 170 tysięcy przejechanych kilometrów. Nie chcemy zapeszać, ale możemy powiedzieć, że spisują się doskonale ? mówi prezydent Chęciński. Nowe autobusy będą obsługiwały w sumie jedenaście linii autobusowych, w tym: 34, 90, 188, 723. ? Liczymy, że autobusy trafią do nas w rok od podpisania umowy z Centrum Unijnych Projektów Transportowych ? wyjaśnia Marek Pikuła, prezes PKM Sosnowiec. Ciekawe czy to znaczy, że nic nie trafi do Gołonoga? W tej chwili w DG jest jeden elektryczny. Czyżby miasto Sosnowiec coś dołożyło? PKM jest przecież wspólną własnością kilku miast, to byłoby jedyne wytłumaczenie. To chyba będzie też nowa kolorostyka. CYTAT naszemiasto Zagłębie: torowiska tramwajowe w przebudowie. Co z nową trasą w Sosnowcu? W miastach zagłębiowskich trwa wymiana i przebudowa torowisk tramwajowych. Okazało się, że dwie inwestycje, w Sosnowcu oraz Będzinie, mają opóźnienia. Największe utrudnienia dla pasażerów są natomiast w Dąbrowie Górniczej, gdzie tramwaje kończą bieg wcześniej i nie dojeżdżają pod byłą Hutę Katowice. W Dąbrowie Górniczej zakończyła się w październiku br. modernizacja drugiego toru torowiska wzdłuż ul. Kasprzaka, na odcinku między rondem Budowniczych Huty Katowice a pętlą Gołonóg. Inwestycja wkroczyła teraz w kolejny etap, który jest realizowany przy zawieszonym ruchu tramwajów od pętli w Gołonogu do byłej Huty Katowice. Tramwaje linii 21 oraz 22 dojeżdżają tylko do Podstacji w Gołonogu. Na trasie: Dąbrowa Górnicza Gołonóg Kasprzaka ? Tworzeń Huta Katowice uruchomiona została przez ZTM autobusowa komunikacja zastępcza T-21. Obecnie trwa tu modernizacja torowiska na odcinku od pętli Gołonóg do przejazdu torowo-drogowego w rejonie skrzyżowania ul. Kasprzaka z al. Piłsudskiego. Inwestycję, wartą ponad 51 mln zł netto, od marca 2019 r. zrealizuje Przedsiębiorstwo Inżynieryjnych Robót Kolejowych TOR-KRAK Sp. z o.o W drugim etapie ?Zintegrowanego Projektu modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko ? Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego? znajdują się jeszcze dwa zadania na terenie Dąbrowy Górniczej. To?Przebudowa torowiska wydzielonego w ciągu ulicy Królowej Jadwigi i ul. Piłsudskiego w Dąbrowie Górniczej na odcinku od Al. Róż do ul. Kasprzaka" i "Przebudowa torowiska tramwajowego w ciągu ul. Sobieskiego i ul. Królowej Jadwigi w Dąbrowie Górniczej, od Pętli KWK Paryż do Al. Róż". - Wszystkie inwestycje na terenie Dąbrowy Górniczej od początku były konsultowane z władzami miasta i wpisują się w miejski projekt "Zielonej mobilności". Prawdopodobny termin ogłoszenia przetargów na wyłonienie wykonawców dla dwóch wspomnianych zadań to pierwszy kwartał 2020 roku ? informuje Andrzej Zowada, rzecznik spółki Tramwaje Śląskie. Ujęte w ?Zintegrowanym Projekcie modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko ? Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego? zadania: "Przebudowa torowiska w jezdni w ciągu ul. Mariackiej i ul. Żeromskiego w Sosnowcu" oraz "Budowa i modernizacja infrastruktury torowo - sieciowej w ciągu ul. Piłsudskiego w Sosnowcu od ul. Sobieskiego do drogi ekspresowej S86" zostały już zrealizowane. Aktualnie trwa przebudowa infrastruktury tramwajowej w ciągu ul. Będzińskiej w Sosnowcu od granicy z Będzinem do ul. Staropogońskiej wraz z przebudową pętli Będzińska. To 2140 metrów toru pojedynczego. Do tej pory wykonano m.in. roboty ziemne, ułożono i zasypano kable na całym odcinku, wykonano ponad 100 fundamentów pod nowe słupy trakcyjne i szafę sterującą podstacji trakcyjnej, ułożono warstwy podbudowy na odcinku 700 m, ułożono podkłady i zamontowano na nich szyny na długości 700 m. Szyny zostały zespawane, wyprofilowany został też gotowy odcinek toru. 29 września 2019 r. nowy tor został dopuszczony do ruchu. Rozpoczęły się natomiast prace na drugim torze, gdzie do tej pory zdemontowano wszystkie szyny, wykonano rozbiórki kruszywa i wykonano ok. 50 procent robót ziemnych. - Do wykonania zostały prace analogicznie jak te, zrealizowane na torze oddanym do ruchu oraz całość prac na pętli Będzińska. Podczas modernizacji ruch tramwajów jest utrzymany po jednym torze ? mówi Andrzej Zowada. Wartość umowy wynosi 16 mln 516 tys. 535,25 zł netto. Termin realizacji określony w umowie to: 28 czerwca 2020 r. A co z budową nowej linii tramwajowej w Sosnowcu? - Pierwszy przetarg został unieważniony, bowiem wpłynęła tylko jedna oferta o blisko 20 mln zł przekraczająca budżet zamawiającego na realizację zadania "Budowa linii tramwajowej w dzielnicy Zagórze od pętli tramwajowej do ronda Jana Pawła II w Sosnowcu". W powtórzonym przetargu wpłynęło pięć nowych ofert. Zostały otwarte 28 października. Obecnie trwają prace komisji przetargowej przed ogłoszeniem wyniku przetargu ? wyjaśnia Andrzej Zowada. W projekcie do realizacji przewidziane są jeszcze zadania: "Przebudowa torowiska w jezdni w ciągu ul. Mariackiej i ul. Żeromskiego w Sosnowcu", "Przebudowa infrastruktury tramwajowej w ciągu ul. Wojska Polskiego w Sosnowcu, od ul. Gen. Andersa do ul. Orląt Lwowskich", "Przebudowa torowiska tramwajowego wraz z siecią trakcyjną w Sosnowcu w ciągu ulic: - ul. Gen. W. Andersa od ul. Wojska Polskiego do Ronda Ludwik; - ul. 1 Maja od Ronda Ludwik do Ronda E. Gierka", "Przebudowa torowiska tramwajowego w ciągu ul. Małachowskiego od ul. Mościckiego do ul. 3 Maja". W ramach ?Zintegrowanego Projektu modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko ? Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego? trwa także przebudowa infrastruktury tramwajowej w ciągu ul. Małobądzkiej w Będzinie na odcinku od Ronda Czeladzkiego do granicy z Sosnowcem. To 5680 metrów toru pojedynczego. Do tej pory m.in. wykonano demontaż torowiska na całym zakresie tego etapu, usunięto kolizje z infrastrukturą gazową, wykonano warstwę stabilizacji i drenaż wraz z montażem studzienek, ułożono warstwę odsączającą, geotkaniny i geosiatki, wykonano warstwę podbudowy, ułożono podkłady na długości 700 m, ułożono i pospawano szyny na odcinku 250 m. Inwestycja podzielona jest na sześć mniej więcej równych długością toru pojedynczego fragmentów. Prace realizowane są na pierwszym. Wszystkie opisane czynności wykonawca będzie musiał powtórzyć na pozostałych pięciu odcinkach. Wartość umowy wynosi: 30 mln 898 tys. 573,73 zł netto. Termin realizacji określony w umowie to 28 czerwca 2020 r. Podczas modernizacji ruch tramwajów jest utrzymany po jednym torze. - Obie realizowane inwestycje, w Sosnowcu i Będzinie, mają opóźnienia w stosunku do harmonogramu ? mówi Andrzej Zowada. Tramwaje Śląskie czekają jednak na razie na to, co wydarzy się w 2020 roku, bo do zakończenia prac zostało jeszcze kilka miesięcy, więc jest szansa, że zaległości uda się nadrobić. Czyli zmieniły się projekty. Kiedyś miał być np. odcinek Kasprzaka-Graniczna. Od Granicznej do Al Róż torowisko w lepszym stanie ale mają być te wspólne przystanki, więc może i tak wyremontują już w całości. -------------------- ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 13:56 |