IPB

Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

> Zielona mobilność, Przebudowa głównej arterii
:)
post czw, 10 gru 2015 - 00:34
Post #1


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



Ten projekt chyba zasługuje już na osobny wątek i wydzielenie z ogólnego o komunikacji.

Dzięki przypomnieniu jednego z użytkowników zdążyłem jeszcze skopiować najważniejszy plik planu zanim został wycofany z konsultacji (może z powodu dużej krytyki?)

Oto on snf (51).gif http://www.dabrowa-gornicza.org/zielonamobilnosc.pdf

No i co Wy na to ? biggrin.gif


Według mnie wiele pomysłów jest wyjątkowo głupich. Jest tego tyle, że aż trudno się rozpisywać i odnosić do wszystkiego.

Jednym z takich pomysłów jest zabranie jednego pasa na Królowej Jadwigi, Piłsudskiego, Sobieskiego i Kościuszki, i przeznaczenie na buspasy. Przecież takie rozwiązania stosuje się, gdy drogi są zakorkowane na całej długości. W DG nic to nie da poza stworzeniem korków. Udało nam się, że układ komunikacyjny był zbudowany na zapas i miasto nie miało takich problemów z korkami jak inne, a teraz na siłę chciano by to zniszczyć. Przecież i tak przed skrzyżowaniami trzeba dać możliwość korzystania z buspasów do skrętów w prawo, a więc nic się nie poprawi dla autobusów, bo tylko tam stoją i stały by dalej.

Następne pomysły to na wcześniej wspomnianych ulicach - budowa wielu wyniesionych przejść dla pieszych z ograniczeniami do 40 km/h. Jak najbardziej można, a czasami trzeba ograniczać i spowalniać ruch, ale każde normalne miasto pozostawia szkielet najważniejszych ulic przelotowych i dąży na nich do jak największej płynności, nawet podnosząc dopuszczalną prędkość. A tu szykują jakiś paraliż. Do tego nie trzeba pisać jak niebezpieczne są przejścia na drogach z 3 pasami.
Hitem jest przejście w samym centrum przez środek zatoki autobusowej z przeniesieniem przystanku tramwajowego. Do tego nie byłoby dojścia na przystanek tramwajowy w stronę Gołonoga z przejścia podziemnego. Te przejścia dla pieszych będą się dublowały z przejściami podziemnymi, a przecież w strategii miasta przejścia podziemne mają być remontowane. Nie zawsze przejście podziemne jest dobrym rozwiązaniem, ale te które teraz mamy powinny już pozostać.

Ten cały projekt jest jakiś oderwany od rzeczywistości i traktuje DG jako miasto samodzielne, a należymy do aglomeracji, w której wielu pracuje w innych miastach. Nie ma SKM, słabe połączenia komunikacyjne, większość zmuszona jest do samochodów, bo przecież nie będzie dojeżdżać do pracy z 2 godziny. Ta koncepcja wygląda tak jakby na siłę chciano zakorkować miasto i zmusić do komunikacji miejskiej i ewentualnie rowerów ( cały rok na rowerze to już inna sprawa), a zapomina że tak wielu musi wydostać się z DG jak najszybciej i jechać do innych miast.

Kolejna sprawa to punkty przesiadkowe z miejscami na 20-50 samochodów. No to przecież nawet jakby była SKM i super komunikacja to chyba taka kropla by nie rozwiązała problemów. I jeszcze ten punkt przesiadkowy wewnątrz pętli pod Urzędem Pracy - dla kogo?

Ogólnie to są chyba jakieś żarty smile2.gif Miasto nie chce i nie próbuje walczyć z parkowaniem w niedozwolonych miejscach, parking i koleiny na "deptaku" 3 Maja. Nauczono kierowców, że podjeżdżają tam pod banki jak pod McDrive'a, a marzy się, że będą zostawiać samochody pod Urzędem Pracy.


i jeszcze tekst:

CYTAT
twojezaglebie

Dąbrowa Górnicza przyjazna rowerzystom? Miasto czeka rowerowa rewolucja

„Zielona mobilność” zrewolucjonizuje dębowe miasto? Urzędnicy twierdzą, że tak. Słychać jednak także krytyczne głosy odnośnie projektu wartego około 80 mln zł. Dlaczego?

Dąbrowa Górnicza coraz bardziej przyjazna rowerzystom? Zdecydowanie tak. Miasto czeka prawdziwa rowerowa rewolucja. Stanie się tak dzięki realizowanemu projektowi, który pochłonie około 80 milionów złotych. Projekt zwiększenia „zielonej mobilności” zakłada rozbudowę miejskiej infrastruktury rowerowej oraz zintegrowanie jej z węzłami przesiadkowymi komunikacji publicznej – autobusami, tramwajami czy koleją. – Będzie to możliwe dzięki wyznaczeniu dróg rowerowych i całej rowerowej infrastrukturze łączącej największe osiedla, a także „zielone dzielnice” z punktami typu „bike & ride”, gdzie będzie można zostawić swój rower, przesiąść się do autobusu, tramwaju czy pociągu, a po powrocie znów wsiąść na własny rower i bezpiecznie wrócić nim do domu – mówi nam Bartosz Matylewicz.

Krytycznie do niektórych założeń programu odnoszą się jednak członkowie Stowarzyszenia Rowerowa Dąbrowa. – Jesteśmy zdecydowanie przeciwni inwestowaniu w bardzo drogi Inteligentny System Transportowy i w zbędne buspasy. W ITS chodzi głównie o „zwiększenie przepustowości” dla uczestników ruchu samochodowego. Jak to się ma do założeń „zielonej mobilności”? Zdecydowanie lepiej jest przeznaczyć te środki na oczekiwany przez zdecydowaną większość mieszkańców system rowerowy wraz z parkingami i wypożyczalniami rowerów publicznych – mówi Jan Brzost, prezes Stowarzyszenia Rowerowa Dąbrowa.

Czy w Dąbrowie potrzebny jest drogi ITS, który stosuje się głównie w bardzo zakorkowanych miastach? – Idea „zielonej mobilności” to przede wszystkim większa wygoda korzystania z transportu zbiorowego, poprawa bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów, skrócenie czasu poświęconego na komunikację oraz uspokojenie ruchu na terenie naszego miasta. Dlatego też, mówiąc o „zielonej mobilności”, staramy się nie ograniczać tylko i wyłącznie do infrastruktury rowerowej, ale przede wszystkim patrzeć szeroko na cały system komunikacji w Dąbrowie Górniczej – mówi Bartosz Matylewicz, rzecznik dąbrowskiego magistratu.

Ile miasto chce przeznaczyć z projektu na ITS i buspasy? – Szacowana przez nas wartość projektu „zielonej mobilności” to około 80 milionów złotych, jednak ostateczny kształt koncepcji poznamy po zakończeniu konsultacji z mieszkańcami i uwzględnieniu ich uwag przez projektantów. Priorytetem dla nas jest stworzenie spójnej koncepcji sieci tras i infrastruktury rowerowej oraz ich integracja z komunikacją publiczną i przyjazną infrastrukturą sprzyjającą pieszym – dodaje Matylewicz.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
Odpowiedzi
:)
post śro, 13 lut 2019 - 12:17
Post #2


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



^ całość i wizualizacje (swoją drogą delikatnie mówiąc nie są najwyższej klasy)

CYTAT
naszemiasto

Oto nowa Dąbrowa Górnicza. Gotowe projekty już blisko

Nie w tym roku, jak było to planowane, ale dopiero w pierwszym kwartale 2019 roku poznamy projekty nowego układu komunikacyjnego w Dąbrowie Górniczej, jaki opracowuje zwycięska w przetargu firma MOSTY Katowice.

Pierwotnie całość dokumentacji projektowej miała być gotowa w terminie 270 dni od 19 stycznia 2018 roku, a więc już w październiku powinniśmy wiedzieć, jak wyglądać będą nowe centra przesiadkowe w śródmieściu i Gołonogu oraz drogi rowerowe i układ komunikacyjny wzdłuż linii tramwajowej od granicy z Będzinem do ronda Budowniczych Huty Katowice. Okazało się jednak, że termin ten został przedłużony.

? Wykonanie projektów przesunięte zostało ostatecznie na 30 marca 2019 roku, co spowodowane było między innymi dodatkowymi ustaleniami z dostawcami mediów, które przebiegają na terenie planowanych do przebudowy części naszego miasta ? informuje Lucyna Stępniewska z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej.

W ramach budowy centrum przesiadkowego przy dworcu kolejowym w centrum trzeba zaprojektować m.in. parking na minimum 180 miejsc od strony ul. Kościuszki oraz na 180 miejsc od strony ul. Limanowskiego. Rozwiązanie powinno również uwzględniać miejsce na lokalizację wypożyczalni rowerów jak również zadaszonego parkingu dla rowerów, zarówno od strony ul. Kościuszki jak i od strony ul. Limanowskiego. Po obu stronach torów kolejowych ma się zmieścić minimum 50 rowerów. Centrum przesiadkowe powinno być tak zaprojektowane, aby jednocześnie mogło być obsługiwane przez minimum pięć autobusów komunikacji zbiorowej. Musi też być bezpośrednio połączone z budynkiem dworca PKP.

Centrum przesiadkowe będzie wyposażone w monitoring, małą architekturę tj. ławki , automaty biletowe, kosze na śmieci oraz elektroniczne tablice informacyjne umożliwiające podawanie bieżących informacji dla korzystających z obiektów. Centrum przesiadkowe będzie bezpośrednio połączone z budynkiem dworca PKP oraz przejściem podziemnym które połączy dworzec z peronami oraz ulicą Limanowskiego. Układ drogowy zostanie w sposób bezkolizyjny połączony tunelem po torami PKP, który łączyć będzie ulicę Kościuszki z ulicą Limanowskiego. Projektant w realizowanym zadaniu wykona opracowanie połączenia drogowego od skrzyżowania wylotu z tunelu pod dworcem PKP i ulicy Limanowskiego odcinek ulicy do skrzyżowania ulicy Robotniczej z ulicą Korzeniec.
Podobne rozwiązania komunikacyjne mają się też pojawić przy dworcu kolejowym w Gołonogu. Tam parking będzie miał 200 miejsc i ma się pojawić od strony ul. Piecucha. Tutaj tunel dla pieszych i rowerzystów będzie nie tylko w ciągu ul. Podłęknickiej, ale również Granicznej.

Dąbrowianie czekają też na remont obu dworców (w centrum i Gołonogu), który przez ostatnie lata pozostawał tylko w sferze marzeń, ale tym razem ma być inaczej. Dlatego, że miasto porozumiało się konkretnie z PKP, co pozwoliło na wspólne ogłoszenie przetargu na projekty centrów przesiadkowych.
W ramach projektu nowego układu drogowego od granicy z Będzinem do Ronda Budowniczych Huty Katowice ma powstać przez całe miasto droga rowerowa, prowadząca od ul. Sobieskiego do skrzyżowania ul. Piłsudskiego z Kasprzaka. Wspólne przystanki autobusowo-tramwajowe pojawią się z kolei w centrum w rejonie skrzyżowania ul. Kościuszki z Królowej Jadwigi (przystanek tramwajowy przy poczcie zostanie przesunięty za skrzyżowanie z ulicą Kościuszki), na Merkurym w rejonie skrzyżowania ul. Królowej Jadwigi z aleją Róż oraz na Manhattanie w rejonie przejścia podziemnego w ciągu ul. Piłsudskiego.

Dla ułatwienia komunikacji pieszej oraz korzystania z komunikacji miejskiej, w ciągu ulicy Sobieskiego w miejscach przystanków tramwajowych i autobusowych wyniesione zostaną przejścia dla pieszych w poziomie jezdni.
W tym zadaniu opracowana zostanie też dokumentacja dla przebudowy geometrii skrzyżowania typu rondo u zbiegu ulic Sobieskiego i Chopina oraz w rejonie ulic Piłsudskiego i Morcinka.

Opracowana zostanie również dla przebudowy infrastruktury pieszej:

Opracowanie dokumentacji projektowej dla przebudowy przejścia podziemnego
?CENTRUM?z uwzględnieniem wykonania drogi rowerowej o szerokości min. 2,5 m z wykonaniem zjazdów. Pozostałą szerokość przejścia podziemnego należy utrzymać dla ruchu pieszego. Opracowana dokumentacja musi uwzględniać zachowanie wszystkich dotychczasowych relacji ruchowych.

Opracowanie dokumentacji projektowej dla przebudowy przejścia podziemnego ? MERKURY? z uwzględnieniem wykonania drogi rowerowej o szerokości min. 2,5 m z wykonaniem zjazdów. Pozostałą szerokość przejścia podziemnego należy utrzymać dla ruchu pieszego. Opracowana dokumentacja musi uwzględniać zachowanie wszystkich dotychczasowych relacji ruchowych.

Opracowanie dokumentacji projektowej dla przebudowy przejścia podziemnego ? MANHATAN? z uwzględnieniem wykonania drogi rowerowej o szerokości min. 2,5 m z wykonaniem zjazdów. Pozostałą szerokość przejścia podziemnego należy utrzymać dla ruchu pieszego. Opracowana dokumentacja musi uwzględniać zachowanie wszystkich dotychczasowych relacji ruchowych, oraz wykonana zostanie dokumentacja dla likwidacji przejść podziemnych w rejonie: Huty Bankowej, Kasprzaka oraz likwidacji kładki dla pieszych w rejonie Huty Bankowej.

? Ze szczegółowych analiz komunikacyjnych, które otrzymaliśmy niedawno, wynika m.in., że jeśli nic nie zrobimy, liczba samochodów wjeżdżających do centrum miasta nadal będzie rosła i za kilka lat Dąbrowa Górnicza stanie ? podkreśla Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej. - Dzięki analizom demograficznym łatwo wysnuć wniosek, że musimy się otworzyć na pozyskiwanie nowych mieszkańców. Z badań dotyczących jakości życia i oczekiwań społecznych wiemy, że poszerzają się potrzeby i aspiracje dąbrowian. Dlatego powinniśmy zaprojektować i zbudować nowe drogi prowadzące przez śródmieście Dąbrowy, które będą stanowiły alternatywę dla już istniejących, zbudować centra przesiadkowe przy dworcach kolejowych, połączyć tunelami komunikacyjnymi obszary znajdujące się z obu stron torów, usprawnić transport publiczny, doprowadzić do zrównoważenia uczestników ruchu, udostępniając przestrzeń w centrum pieszym i rowerzystom, otworzyć miasto na napływ kapitału i rozwój przedsiębiorczości oraz stworzyć nowe, atrakcyjne przestrzenie miejskie ? dodaje.

Dlatego priorytetem jest także budowa nowej drogi, łączącej ul. Poniatowskiego i Kolejową z ulicą Perla. Ma to być główna droga, którą będzie można ominąć ścisłe centrum miasta. W stronę Pogorii III i Parku Zielona poprowadzi kierowców wspomniany nowy tunel pod torami w ciągu ul. Kościuszki, natomiast w ciągu ul. Konopnickiej pojawi się pod torami kolejowymi przejście tylko dla pieszych i rowerzystów.

? Po spotkaniach i konsultacjach z mieszkańcami wiemy, że mamy w centrum nadmierny ruch samochodów, za chwilę zakorkuje nam się centrum miasta. M.in. dlatego, że w 2010 roku mieliśmy w mieście zarejestrowanych 65 tys. samochodów, a dziś jest ich już 85 tysięcy. Śródmieście powinno być bardziej dostępne dla pieszych, rowerzystów, osób niepełnosprawnych. Dziś jest ono podzielone na cztery ćwiartki, rondem i przejściem podziemnym, które blokują płynne, łatwe poruszanie się po centrum ? mówi Wojciech Czyżewski, przewodniczący zespołu ds. Fabryki Pełnej Życia.







































Jak widać z planów zmieniło się bardzo dużo. Zrezygnowano lub zmieniono niektóre głupie nieprzemyślane propozycje.
Pojawił się jeszcze jeden dodatkowy tunel pod torami łączący Wróblewskiego z Al. Zagłębia Dąbrowskiego. Dodatkowe rondo, którego nie było na Piłsudskiego/Morcinka. Wygląda na to, że zrezygnowali z ronda na Piłsudskiego/Majakowskiego.
W centrum po przeniesieniu przystanku tramwajowego w stronę Gołonoga przynajmniej będzie nowe wyjście z tunelu, którego wcześniej miało nie być, co było beznadziejne. Na wizualizacji w centrum niewiele widać i z tego wiele nie wynika jak będzie. Jeśli będą tu wspólne przystanki to sobie nie wyobrażam kolejek tramwajów i autobusów czekających jeden za drugim. Teraz same autobusy na przystanku mogą się omijać.
Dobrze, że na Sobieskiego zostaną 2 pasy. Zniknęło też to śmieszne "centrum przesiadkowe" przy Urzędzie pracy.
Autobusy przy dworcu w Centrum będą sobie robiły dodatkową rundkę pod dworzec.
Dalej upierają się przy tych przejściach dla pieszych, a wiadomo jak to niebezpieczne na ulicach wielopasmowych. Brakuje nam potrąceń pieszych w miejscach, w których teraz ich nie ma.
No i otworzą się duże tereny dzięki drodze od Sobieskiego do Kolejowej.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Posty w temacie
:)   Zielona mobilność   czw, 10 gru 2015 - 00:34
Leszek   CYTAT(:) @ czw, 10 gru 2015 - 00...   czw, 10 gru 2015 - 12:47
mawwm   z tego co wiem projekt Zielona Mobilność miał doty...   czw, 10 gru 2015 - 15:12
savalas   po co mi bus pas, jak busa nie mam. Godzinę musiał...   czw, 10 gru 2015 - 15:54
Leszek   Do północy to akurat z Katowic do DG nie jest tak ...   czw, 10 gru 2015 - 18:07
savalas   nie jest źle, tylko na jednej głównej trasie. Tam ...   czw, 10 gru 2015 - 20:54
:)   Firma, która stworzyła te plany nie powinna dostać...   czw, 10 gru 2015 - 22:47
Rokko31   Był ktoś na tych konsultacjach czy tylko tutaj wsz...   czw, 10 gru 2015 - 23:03
:)   Były jakoś słabo promowane. Dowiedziałem się, gdy ...   czw, 10 gru 2015 - 23:16
:)   CYTATgazeta.pl Zintegrowane przystanki i buspasy ...   pią, 11 gru 2015 - 12:06
:)   Jeśli powstaną te wyniesione przejścia dla pieszyc...   nie, 13 gru 2015 - 17:55
vacu   Miałem nawet nie komentować tego tematu bo zwyczaj...   pon, 14 gru 2015 - 22:51
:)   ^^^No właśnie. W miejscu gdzie są przejścia podzie...   pią, 18 gru 2015 - 10:23
vacu   CYTAT(:) @ pią, 18 gru 2015 - 11...   nie, 20 gru 2015 - 20:37
savalas   jeśli chodzi o przejścia, to natychmiast należy zl...   pią, 18 gru 2015 - 12:25
:)   ^^^ mieszkańcy tez się gdzieś nie mogli pewnie dop...   nie, 20 gru 2015 - 21:40
:)   CYTATDZ Pojedziemy wolniej przez Dąbrowę, bo będą...   pon, 04 sty 2016 - 08:43
olo   Pomysł jako taki najgłupszy nie jest, są miejsca w...   pon, 04 sty 2016 - 12:12
xMarcinx   Imo świetny pomysł zwłaszcza biorąc pod uwagę zmia...   pon, 04 sty 2016 - 13:01
danielmdc   Konsultacje były prowadzone ? A jacyś kierowcy w n...   pon, 04 sty 2016 - 19:09
vacu   CYTAT(danielmdc @ pon, 04 sty 2016 - 20...   wto, 05 sty 2016 - 21:37
Rokko31   CYTAT(vacu @ wto, 05 sty 2016 - 21:3...   wto, 05 sty 2016 - 21:42
vacu   CYTAT(Rokko31 @ wto, 05 sty 2016 - 22...   wto, 05 sty 2016 - 22:42
Rokko31   CYTAT(vacu @ wto, 05 sty 2016 - 22:4...   wto, 05 sty 2016 - 23:03
:)   raporty z konsultacji http://konsultacje.dabrowa-...   wto, 05 sty 2016 - 14:50
mawwm   CYTAT(:) @ wto, 05 sty 2016 - 14...   wto, 05 sty 2016 - 20:06
danielmdc   "Mądrym" pomysłem ekoterrorystów dla 50 ...   śro, 06 sty 2016 - 11:19
Dave   Z początku czytając takie info o "rewolucji...   śro, 06 sty 2016 - 11:29
:)   A zwróciliście uwagę na taki wariant w centrum: ? ...   czw, 07 sty 2016 - 15:17
xMarcinx   według mnie ten projekt fajny, bo wymusza by omija...   czw, 07 sty 2016 - 16:25
bis   CYTAT(xMarcinx @ czw, 07 sty 2016 - 16...   czw, 07 sty 2016 - 22:56
vacu   CYTAT(xMarcinx @ czw, 07 sty 2016 - 17...   czw, 07 sty 2016 - 22:56
:)   Właściwie to co nowe, pogrubione na końcu CYTATtw...   pon, 07 mar 2016 - 10:13
Leszek   CYTATRowery to podstawa rozwoju Dąbrowy Górniczej ...   pon, 07 lis 2016 - 11:18
juar_78   CYTAT(Leszek @ pon, 07 lis 2016 - 09...   pon, 07 lis 2016 - 16:01
Leszek   CYTAT(juar_78 @ pon, 07 lis 2016 - 17...   pon, 07 lis 2016 - 19:20
vacu   CYTAT(juar_78 @ pon, 07 lis 2016 - 17...   pon, 07 lis 2016 - 20:05
:)   W ostatniej wersji WPI koszty projektu zostały zwi...   pon, 02 sty 2017 - 10:55
:)   Jest przetarg: CYTATOpracowanie dokumentacji proj...   pią, 01 wrz 2017 - 09:06
bzenek   Jest i kolejny krok CYTATEtap I : Opracowanie doku...   sob, 09 wrz 2017 - 17:03
:)   CYTAT(bzenek @ sob, 09 wrz 2017 - 17...   śro, 13 wrz 2017 - 15:16
Yupi   CYTAT(:) @ śro, 13 wrz 2017 - 15...   śro, 13 wrz 2017 - 16:05
danielmdc   Wydzielony pas dla rowerzystów na Kasprzaka równa ...   sob, 09 wrz 2017 - 21:42
sandwich   CYTAT(danielmdc @ sob, 09 wrz 2017 - 21...   pon, 11 wrz 2017 - 05:56
pasqudek   A rowerzysta i tak woli chodnikiem   nie, 10 wrz 2017 - 01:29
danielmdc   I do pracy zamiast 15 minut będę jechał 1/1,5 h ...   pon, 11 wrz 2017 - 19:55
Rokko31   Jest przetarg na dokumentacje projektową "prz...   czw, 02 lis 2017 - 22:23
:)   ^ najważniejsze: CYTAT?Wykonanie dokumentacji pro...   sob, 04 lis 2017 - 08:41
:)   CYTATidabrowa Tramwajowa i rowerowa metamorfoza ...   czw, 23 lis 2017 - 01:11
Zibar   CYTATDąbrowa Górnicza: jedna oferta na rozbudowę g...   wto, 19 gru 2017 - 13:54
Dave   Gdzie w Dąbrowie jest przejście podziemne na Kaspr...   czw, 21 gru 2017 - 08:49
Leszek   W rejonie Kasprzaka, nie na Kasprzaka, zapewne cho...   czw, 21 gru 2017 - 11:18
Zibar   Dokładnie. Ten długi blok ze sklepami to jest ul. ...   czw, 21 gru 2017 - 13:13
olo   CYTAT(Zibar @ czw, 21 gru 2017 - 13...   czw, 21 gru 2017 - 20:57
:)   I projekt wykona ta sama firma, która wygrała wspó...   pią, 26 sty 2018 - 01:05
:)   CYTATgazeta.pl Skończy się trwający już 40 lat wy...   pon, 26 lut 2018 - 00:37
danielmdc   Jeżeli zielona debilność ma wyglądać tak jak w Sos...   pią, 25 maj 2018 - 21:23
:)   no w Sosnowcu katastrofa, a tam na Środuli gdzie ...   nie, 27 maj 2018 - 17:06
:)   CYTATgazeta.pl Budowa kilkudziesięciu kilometrów ...   sob, 13 paź 2018 - 00:43
:)   CYTATUM ZĄBKOWICE PRZYBLIŻĄ SIĘ DO CENTRUM Zielon...   pon, 22 paź 2018 - 00:38
Yupi   widac jakis pociotek ma taka kostke na zbyciu - to...   wto, 23 paź 2018 - 11:54
Leszek   W końcu to tylko wstępna wizualizacja, a nie proje...   wto, 23 paź 2018 - 12:25
warius   otwarto już oferty na budowę ścieżki rowerowej na ...   czw, 15 lis 2018 - 12:07
mydliczek   Niestety nie mam całości https://plus.dziennikzac...   czw, 29 lis 2018 - 10:53
:)   ^ całość i wizualizacje (swoją drogą delikatnie mó...   śro, 13 lut 2019 - 12:17
KAMAZ   Mnie ciekawi skrzyżowanie Legionów Polskich z Gryn...   śro, 13 lut 2019 - 13:10
Leszek   A wiecie może, jak chcą rozwiązać w Gołonogu połąc...   śro, 13 lut 2019 - 17:40
Zibar   CYTAT(Leszek @ śro, 13 lut 2019 - 18...   czw, 14 lut 2019 - 07:20
kolek   Nierealne marzenia, ale najlepiej jakby w centrum ...   śro, 13 lut 2019 - 18:57
:)   ^tam niewiele można przesunąć jezdnie bo kładka. M...   czw, 14 lut 2019 - 12:20
kwintosz   Na Redenie przystanki A i T osobno? Boże, kto to w...   wto, 19 mar 2019 - 08:05
:)   Wczoraj miał miejsce śmiertelny wypadek na przejśc...   śro, 08 maj 2019 - 12:21
warius   Parę obrazków z Zielonej mobilności, które były pr...   czw, 23 maj 2019 - 14:56
:)   super wiadomość, na którą czekaliśmy. Wreszcie prz...   śro, 16 paź 2019 - 10:34
warius   CYTAT(:) @ śro, 16 paź 2019 - 09...   śro, 30 paź 2019 - 13:17
:)   CYTATnasze miasto Dąbrowa Górnicza: elektryczne s...   wto, 22 paź 2019 - 10:59
warius   Mam nadzieje, że zostaną z nami dłużej niż Traffic...   wto, 22 paź 2019 - 11:42
kwintosz   Dziwne że na Gołonogu czy tam innym Manhattanie ni...   śro, 23 paź 2019 - 07:49
:)   ^ świetne wieści. Rzadko dziś spotykana sytuacja. ...   czw, 31 paź 2019 - 12:17
danielmdc   Co do zielonej debilności jest ktoś w stanie odpow...   czw, 31 paź 2019 - 17:22
warius   Ciężko stwierdzić, pod zielona mobilność jest podc...   czw, 31 paź 2019 - 21:19
warius   CYTATW ostatnim takim konkursie Regionalnego Progr...   wto, 05 lis 2019 - 14:59
:)   mamy potwierdzenie tych wspomnianych ofert CYTATn...   wto, 05 lis 2019 - 18:53
warius   CYTATBudowa centrum przesiadkowego w rejonie dworc...   wto, 19 lis 2019 - 10:50
warius   W dokumentacji nie ma niestety żadnej wizualizacji...   wto, 19 lis 2019 - 15:26
Leszek   Drugi rysunek jest mocno nieczytelny - jednocześni...   śro, 20 lis 2019 - 17:25
warius   CYTAT(Leszek @ śro, 20 lis 2019 - 17...   czw, 21 lis 2019 - 08:45
:)   Teraz mamy 2 tematy dotyczące jednego przetargu. M...   czw, 21 lis 2019 - 09:31
warius   W dokumentacji też jest jeszcze nowa droga od plan...   czw, 21 lis 2019 - 09:41
warius   CYTATProjektanci z firmy Mosty Katowice przygotowa...   czw, 21 lis 2019 - 13:22
:)   Podsumowanie ze strony UM CYTATKOMUNIKACYJNA META...   czw, 21 lis 2019 - 19:34
warius   Nie spodziewałbym się otwarcia ofert w przetargu n...   pią, 06 gru 2019 - 09:10
:)   Wykonawca dokumentacji to nie jakaś firma krzak. U...   śro, 11 gru 2019 - 13:44
warius   Część uwag została uwzględniona przez KIO, nowy te...   czw, 19 gru 2019 - 09:26
warius   CYTAT(warius @ czw, 19 gru 2019 - 09...   śro, 08 sty 2020 - 15:19
warius   CYTAT(warius @ śro, 08 sty 2020 - 15...   pią, 24 sty 2020 - 08:55
:)   A wiecie już może czy już jest podpisana umowa na ...   czw, 19 gru 2019 - 09:56
warius   CYTAT(:) @ czw, 19 gru 2019 - 09...   czw, 19 gru 2019 - 11:26
:)   ^ jak już się uda oby potem nie było jeszcze odwoł...   sob, 11 sty 2020 - 13:22
:)   ^jeszcze trochę i opóźni się cała inwestycja. Za ...   śro, 29 sty 2020 - 11:04
7 Stron V   1 2 3 > » 


Reply to this topicStart new topic
1 Użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 

Mapa forum
RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 17:37
FMDG - Razem od 2003
Dąbrowa Górnicza