![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Ten projekt chyba zasługuje już na osobny wątek i wydzielenie z ogólnego o komunikacji.
Dzięki przypomnieniu jednego z użytkowników zdążyłem jeszcze skopiować najważniejszy plik planu zanim został wycofany z konsultacji (może z powodu dużej krytyki?) Oto on ![]() No i co Wy na to ? ![]() Według mnie wiele pomysłów jest wyjątkowo głupich. Jest tego tyle, że aż trudno się rozpisywać i odnosić do wszystkiego. Jednym z takich pomysłów jest zabranie jednego pasa na Królowej Jadwigi, Piłsudskiego, Sobieskiego i Kościuszki, i przeznaczenie na buspasy. Przecież takie rozwiązania stosuje się, gdy drogi są zakorkowane na całej długości. W DG nic to nie da poza stworzeniem korków. Udało nam się, że układ komunikacyjny był zbudowany na zapas i miasto nie miało takich problemów z korkami jak inne, a teraz na siłę chciano by to zniszczyć. Przecież i tak przed skrzyżowaniami trzeba dać możliwość korzystania z buspasów do skrętów w prawo, a więc nic się nie poprawi dla autobusów, bo tylko tam stoją i stały by dalej. Następne pomysły to na wcześniej wspomnianych ulicach - budowa wielu wyniesionych przejść dla pieszych z ograniczeniami do 40 km/h. Jak najbardziej można, a czasami trzeba ograniczać i spowalniać ruch, ale każde normalne miasto pozostawia szkielet najważniejszych ulic przelotowych i dąży na nich do jak największej płynności, nawet podnosząc dopuszczalną prędkość. A tu szykują jakiś paraliż. Do tego nie trzeba pisać jak niebezpieczne są przejścia na drogach z 3 pasami. Hitem jest przejście w samym centrum przez środek zatoki autobusowej z przeniesieniem przystanku tramwajowego. Do tego nie byłoby dojścia na przystanek tramwajowy w stronę Gołonoga z przejścia podziemnego. Te przejścia dla pieszych będą się dublowały z przejściami podziemnymi, a przecież w strategii miasta przejścia podziemne mają być remontowane. Nie zawsze przejście podziemne jest dobrym rozwiązaniem, ale te które teraz mamy powinny już pozostać. Ten cały projekt jest jakiś oderwany od rzeczywistości i traktuje DG jako miasto samodzielne, a należymy do aglomeracji, w której wielu pracuje w innych miastach. Nie ma SKM, słabe połączenia komunikacyjne, większość zmuszona jest do samochodów, bo przecież nie będzie dojeżdżać do pracy z 2 godziny. Ta koncepcja wygląda tak jakby na siłę chciano zakorkować miasto i zmusić do komunikacji miejskiej i ewentualnie rowerów ( cały rok na rowerze to już inna sprawa), a zapomina że tak wielu musi wydostać się z DG jak najszybciej i jechać do innych miast. Kolejna sprawa to punkty przesiadkowe z miejscami na 20-50 samochodów. No to przecież nawet jakby była SKM i super komunikacja to chyba taka kropla by nie rozwiązała problemów. I jeszcze ten punkt przesiadkowy wewnątrz pętli pod Urzędem Pracy - dla kogo? Ogólnie to są chyba jakieś żarty ![]() i jeszcze tekst: CYTAT twojezaglebie
Dąbrowa Górnicza przyjazna rowerzystom? Miasto czeka rowerowa rewolucja „Zielona mobilność” zrewolucjonizuje dębowe miasto? Urzędnicy twierdzą, że tak. Słychać jednak także krytyczne głosy odnośnie projektu wartego około 80 mln zł. Dlaczego? Dąbrowa Górnicza coraz bardziej przyjazna rowerzystom? Zdecydowanie tak. Miasto czeka prawdziwa rowerowa rewolucja. Stanie się tak dzięki realizowanemu projektowi, który pochłonie około 80 milionów złotych. Projekt zwiększenia „zielonej mobilności” zakłada rozbudowę miejskiej infrastruktury rowerowej oraz zintegrowanie jej z węzłami przesiadkowymi komunikacji publicznej – autobusami, tramwajami czy koleją. – Będzie to możliwe dzięki wyznaczeniu dróg rowerowych i całej rowerowej infrastrukturze łączącej największe osiedla, a także „zielone dzielnice” z punktami typu „bike & ride”, gdzie będzie można zostawić swój rower, przesiąść się do autobusu, tramwaju czy pociągu, a po powrocie znów wsiąść na własny rower i bezpiecznie wrócić nim do domu – mówi nam Bartosz Matylewicz. Krytycznie do niektórych założeń programu odnoszą się jednak członkowie Stowarzyszenia Rowerowa Dąbrowa. – Jesteśmy zdecydowanie przeciwni inwestowaniu w bardzo drogi Inteligentny System Transportowy i w zbędne buspasy. W ITS chodzi głównie o „zwiększenie przepustowości” dla uczestników ruchu samochodowego. Jak to się ma do założeń „zielonej mobilności”? Zdecydowanie lepiej jest przeznaczyć te środki na oczekiwany przez zdecydowaną większość mieszkańców system rowerowy wraz z parkingami i wypożyczalniami rowerów publicznych – mówi Jan Brzost, prezes Stowarzyszenia Rowerowa Dąbrowa. Czy w Dąbrowie potrzebny jest drogi ITS, który stosuje się głównie w bardzo zakorkowanych miastach? – Idea „zielonej mobilności” to przede wszystkim większa wygoda korzystania z transportu zbiorowego, poprawa bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów, skrócenie czasu poświęconego na komunikację oraz uspokojenie ruchu na terenie naszego miasta. Dlatego też, mówiąc o „zielonej mobilności”, staramy się nie ograniczać tylko i wyłącznie do infrastruktury rowerowej, ale przede wszystkim patrzeć szeroko na cały system komunikacji w Dąbrowie Górniczej – mówi Bartosz Matylewicz, rzecznik dąbrowskiego magistratu. Ile miasto chce przeznaczyć z projektu na ITS i buspasy? – Szacowana przez nas wartość projektu „zielonej mobilności” to około 80 milionów złotych, jednak ostateczny kształt koncepcji poznamy po zakończeniu konsultacji z mieszkańcami i uwzględnieniu ich uwag przez projektantów. Priorytetem dla nas jest stworzenie spójnej koncepcji sieci tras i infrastruktury rowerowej oraz ich integracja z komunikacją publiczną i przyjazną infrastrukturą sprzyjającą pieszym – dodaje Matylewicz. -------------------- ![]() |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
I projekt wykona ta sama firma, która wygrała wspólne przetargi z PKP. Może to i dobrze, bo drogi będą się łączyły. Trochę wprowadzają w błąd, jakby to prace budowlane, a nie projekt:
CYTAT transport-publiczny.pl
Mosty Katowice wyremontują tory w centrum Dąbrowy Górniczej Dąbrowa Górnicza i Tramwaje Śląskie rozstrzygnęły przetarg na modernizację blisko 5 km trasy tramwajowej w ciągu Sobieskiego, Królowej Jadwigi i Piłsudskiego. Przewidziano też budowę drogi rowerowej, co wymusi miejscami przebudowę całego pasa jezdni oraz kilku przejść podziemnych. Ponadto założono likwidację dwóch kładek oraz dwóch nieczynnych przejść podziemnych. Dąbrowa Górnicza i Tramwaje Śląskie prowadzą wspólny przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej dla modernizacji infrastruktury tramwajowej i towarzyszącej. W ramach części tramwajowej przewidziano dwa zadania: przebudowę trasy w ciągu ul. Sobieskiego i ul. Królowej Jadwigi od pętli KWK Paryż do al. Róż oraz w ciągu ul. Królowej Jadwigi i ul. Piłsudskiego na odcinku od al. Róż do ul. Kasprzaka. Część miejska projektu obejmuje budowę dróg rowerowych i przebudowę infrastruktury drogowej w ciągu ulic: Sobieskiego, Królowej Jadwigi, Piłsudskiego. Modernizacja trasy w ciągu ul. Sobieskiego i ul. Królowej Jadwigi od pętli KWK Paryż do al. Róż obejmie ok. 2200 m torowiska, czyli 4400 m toru pojedynczego. W ramach przebudowy trasy w ciągu Królowej Jadwigi i Piłsudskiego na odcinku od al. Róż do ul. Kasprzaka zmodernizowane zostanie ok. 2700 m torowisk, czyli 5400 m toru pojedynczego. Z prac wyłączone zostaną już zmodernizowane przejazdy drogowo-torowe. Niemniej jednak wszystkie przejazdy mają zostać zabezpieczone za pomocą sygnalizacji, gwarantującej pełny priorytet dla tramwaju. Przewidziano też tzw. przelotki umożliwiające zmianę toru jazdy. W ramach miejskiej inwestycji powstanie wydzielona droga rowerowa na odcinku od granic miasta z Będzinem do skrzyżowania ulicy Piłsudskiego z ulicą Kasprzaka. Jej szerokość wyniesie 3 m. Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia dwóch koncepcji rozwiązań układu komunikacyjnego na odcinku od skrzyżowania ulicy Sobieskiego z ulicą Chopina do skrzyżowania ulicy Królowej Jadwigi z al. Róż wraz z analizą ruchową dla proponowanych rozwiązań do wyboru przez zamawiającego. Pierwszy wariant zakłada niezmieniony przekrój poprzeczny drogi, natomiast drugi wariant zakłada zmieniony przekrój poprzeczny drogi na 1/1 wraz z przebudową i zagospodarowaniem uwolnionej przestrzeni pasa drogowego. Na odcinku od ul. Sienkiewicza do ul. Kościuszki przewidziano przebudowę całej szerokości drogi – z uwagi na ograniczone miejsce i plan wytyczenia drogi rowerowej założono zbliżenie jezdni do torowiska. Powstać ma też dokumentacja dla przebudowy skrzyżowania Sobieskiego i Chopina. Na skrzyżowaniach Sobieskiego z Sienkiewicza oraz Królowej Jadwigi, Poniatowskiego, Majakowskiego i Piłsudskiego zaplanowano ronda. Przewidziano powstanie trzech przystanków zintegrowanych Plac Wolności (rejon skrzyżowania ulicy Kościuszki z ulicą Królowej Jadwigi z uwzględnieniem przesunięcia przystanku tramwajowego zlokalizowanego przy Poczcie na kierunku do Gołonoga za skrzyżowanie z ulicą Kościuszki), Merkury (rejon skrzyżowania ulicy Królowej Jadwigi z Al. Róż z możliwością przesunięcia w kierunku al. Majakowskiego) oraz Manhattan (rejon przejścia podziemnego w ciągu ul. Piłsudskiego). Powstać mają też dokumentacje dla przebudowy przejść podziemnych Centrum, Merkury, Graniczna i Manhattan, do których ma także zostać wprowadzony ruch rowerowy. Przewidziano także likwidację kładki CH Pogoria (docelowo mają być przejścia w poziomie jezdni), a także likwidację przejść podziemnych w rejonie Huty Bankowej i Kasprzaka oraz kładki dla pieszych w rejonie skrzyżowania ulicy Sobieskiego z ulicą Sienkiewicza. Jak się okazało w grudniu, jedyną ofertę na prace złożyła firma Mosty Katowice. Jej wartość wynosiła 2,989 mln zł brutto i o blisko 900 tys. zł przekraczała kwotę, jaką zamawiający planowali przeznaczyć na realizację przedsięwzięcia. Dzisiaj (22 stycznia) jednak wybrano ten podmiot jako wykonawcę zamówienia. -------------------- ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 17:46 |