IPB

Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

> Zielona mobilność, Przebudowa głównej arterii
:)
post czw, 10 gru 2015 - 00:34
Post #1


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



Ten projekt chyba zasługuje już na osobny wątek i wydzielenie z ogólnego o komunikacji.

Dzięki przypomnieniu jednego z użytkowników zdążyłem jeszcze skopiować najważniejszy plik planu zanim został wycofany z konsultacji (może z powodu dużej krytyki?)

Oto on snf (51).gif http://www.dabrowa-gornicza.org/zielonamobilnosc.pdf

No i co Wy na to ? biggrin.gif


Według mnie wiele pomysłów jest wyjątkowo głupich. Jest tego tyle, że aż trudno się rozpisywać i odnosić do wszystkiego.

Jednym z takich pomysłów jest zabranie jednego pasa na Królowej Jadwigi, Piłsudskiego, Sobieskiego i Kościuszki, i przeznaczenie na buspasy. Przecież takie rozwiązania stosuje się, gdy drogi są zakorkowane na całej długości. W DG nic to nie da poza stworzeniem korków. Udało nam się, że układ komunikacyjny był zbudowany na zapas i miasto nie miało takich problemów z korkami jak inne, a teraz na siłę chciano by to zniszczyć. Przecież i tak przed skrzyżowaniami trzeba dać możliwość korzystania z buspasów do skrętów w prawo, a więc nic się nie poprawi dla autobusów, bo tylko tam stoją i stały by dalej.

Następne pomysły to na wcześniej wspomnianych ulicach - budowa wielu wyniesionych przejść dla pieszych z ograniczeniami do 40 km/h. Jak najbardziej można, a czasami trzeba ograniczać i spowalniać ruch, ale każde normalne miasto pozostawia szkielet najważniejszych ulic przelotowych i dąży na nich do jak największej płynności, nawet podnosząc dopuszczalną prędkość. A tu szykują jakiś paraliż. Do tego nie trzeba pisać jak niebezpieczne są przejścia na drogach z 3 pasami.
Hitem jest przejście w samym centrum przez środek zatoki autobusowej z przeniesieniem przystanku tramwajowego. Do tego nie byłoby dojścia na przystanek tramwajowy w stronę Gołonoga z przejścia podziemnego. Te przejścia dla pieszych będą się dublowały z przejściami podziemnymi, a przecież w strategii miasta przejścia podziemne mają być remontowane. Nie zawsze przejście podziemne jest dobrym rozwiązaniem, ale te które teraz mamy powinny już pozostać.

Ten cały projekt jest jakiś oderwany od rzeczywistości i traktuje DG jako miasto samodzielne, a należymy do aglomeracji, w której wielu pracuje w innych miastach. Nie ma SKM, słabe połączenia komunikacyjne, większość zmuszona jest do samochodów, bo przecież nie będzie dojeżdżać do pracy z 2 godziny. Ta koncepcja wygląda tak jakby na siłę chciano zakorkować miasto i zmusić do komunikacji miejskiej i ewentualnie rowerów ( cały rok na rowerze to już inna sprawa), a zapomina że tak wielu musi wydostać się z DG jak najszybciej i jechać do innych miast.

Kolejna sprawa to punkty przesiadkowe z miejscami na 20-50 samochodów. No to przecież nawet jakby była SKM i super komunikacja to chyba taka kropla by nie rozwiązała problemów. I jeszcze ten punkt przesiadkowy wewnątrz pętli pod Urzędem Pracy - dla kogo?

Ogólnie to są chyba jakieś żarty smile2.gif Miasto nie chce i nie próbuje walczyć z parkowaniem w niedozwolonych miejscach, parking i koleiny na "deptaku" 3 Maja. Nauczono kierowców, że podjeżdżają tam pod banki jak pod McDrive'a, a marzy się, że będą zostawiać samochody pod Urzędem Pracy.


i jeszcze tekst:

CYTAT
twojezaglebie

Dąbrowa Górnicza przyjazna rowerzystom? Miasto czeka rowerowa rewolucja

„Zielona mobilność” zrewolucjonizuje dębowe miasto? Urzędnicy twierdzą, że tak. Słychać jednak także krytyczne głosy odnośnie projektu wartego około 80 mln zł. Dlaczego?

Dąbrowa Górnicza coraz bardziej przyjazna rowerzystom? Zdecydowanie tak. Miasto czeka prawdziwa rowerowa rewolucja. Stanie się tak dzięki realizowanemu projektowi, który pochłonie około 80 milionów złotych. Projekt zwiększenia „zielonej mobilności” zakłada rozbudowę miejskiej infrastruktury rowerowej oraz zintegrowanie jej z węzłami przesiadkowymi komunikacji publicznej – autobusami, tramwajami czy koleją. – Będzie to możliwe dzięki wyznaczeniu dróg rowerowych i całej rowerowej infrastrukturze łączącej największe osiedla, a także „zielone dzielnice” z punktami typu „bike & ride”, gdzie będzie można zostawić swój rower, przesiąść się do autobusu, tramwaju czy pociągu, a po powrocie znów wsiąść na własny rower i bezpiecznie wrócić nim do domu – mówi nam Bartosz Matylewicz.

Krytycznie do niektórych założeń programu odnoszą się jednak członkowie Stowarzyszenia Rowerowa Dąbrowa. – Jesteśmy zdecydowanie przeciwni inwestowaniu w bardzo drogi Inteligentny System Transportowy i w zbędne buspasy. W ITS chodzi głównie o „zwiększenie przepustowości” dla uczestników ruchu samochodowego. Jak to się ma do założeń „zielonej mobilności”? Zdecydowanie lepiej jest przeznaczyć te środki na oczekiwany przez zdecydowaną większość mieszkańców system rowerowy wraz z parkingami i wypożyczalniami rowerów publicznych – mówi Jan Brzost, prezes Stowarzyszenia Rowerowa Dąbrowa.

Czy w Dąbrowie potrzebny jest drogi ITS, który stosuje się głównie w bardzo zakorkowanych miastach? – Idea „zielonej mobilności” to przede wszystkim większa wygoda korzystania z transportu zbiorowego, poprawa bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów, skrócenie czasu poświęconego na komunikację oraz uspokojenie ruchu na terenie naszego miasta. Dlatego też, mówiąc o „zielonej mobilności”, staramy się nie ograniczać tylko i wyłącznie do infrastruktury rowerowej, ale przede wszystkim patrzeć szeroko na cały system komunikacji w Dąbrowie Górniczej – mówi Bartosz Matylewicz, rzecznik dąbrowskiego magistratu.

Ile miasto chce przeznaczyć z projektu na ITS i buspasy? – Szacowana przez nas wartość projektu „zielonej mobilności” to około 80 milionów złotych, jednak ostateczny kształt koncepcji poznamy po zakończeniu konsultacji z mieszkańcami i uwzględnieniu ich uwag przez projektantów. Priorytetem dla nas jest stworzenie spójnej koncepcji sieci tras i infrastruktury rowerowej oraz ich integracja z komunikacją publiczną i przyjazną infrastrukturą sprzyjającą pieszym – dodaje Matylewicz.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
Odpowiedzi
:)
post sob, 04 lis 2017 - 08:41
Post #2


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



^ najważniejsze:

CYTAT
?Wykonanie dokumentacji projektowych dla budowy dróg rowerowych i przebudowy infrastruktury drogowej w ciągu ulic: Sobieskiego, Królowej Jadwigi, Piłsudskiego?
w ramach zadania inwestycyjnego pn.: ?Promowanie zielonej mobilności na terenie Gminy Dąbrowa Górnicza?
oraz
?Wykonanie dokumentacji projektowych dla zadań pn.: ?Przebudowa torowiska tramwajowego w ciągu ul. Sobieskiego i ul. Królowej Jadwigi w Dąbrowie Górniczej od Pętli KWK Paryż do Al. Róż? (zadanie nr 2.5) i ?Przebudowa torowiska wydzielonego w ciągu ulicy Królowej Jadwigi i ul. Piłsudskiego w Dąbrowie Górniczej na odcinku od Al. Róż do ul. Kasprzaka? (zadanie nr 2.6)
w ramach projektu pn. ?Zintegrowany projekt modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko ? Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego?.

(...)
I. Zakres rzeczowy zadania ?Wykonanie dokumentacji projektowych dla budowy dróg rowerowych i przebudowy infrastruktury drogowej w ciągu ulic: Sobieskiego, Królowej Jadwigi, Piłsudskiego? obejmuje:

Wykonanie dokumentacji projektowej dla budowy drogi rowerowej na odcinku od granic miasta z Będzinem do skrzyżowania ulicy Piłsudskiego z ulicą Kasprzaka. Drogę rowerową należy zaprojektować jako dwukierunkową o szerokości min 3,0 m dopuszczaniem miejscowych zawężeń po uzgodnieniu z Zamawiającym) zlokalizowaną po jednej stronie drogi (w przypadku braku takiej możliwości dopuszcza się zmianę strony drogi po uzgodnieniu z Zamawiającym). Jeżeli występuje taka możliwość drogę rowerową należy zaprojektować w sposób trwale oddzielony od chodnika (np. pas zieleni ) . W ramach opracowania należy uwzględnić połączenie tej drogi rowerowej z projektowanym centrum przesiadkowym zlokalizowanym w rejonie dworca PKP Centrum. Przekroje poprzeczne ulicy Królowej Jadwigi i Piłsudskiego winny pozostać niezmienione, drogę rowerową należy zaprojektować jako wydzielony pas poza jezdnią. Dla ułatwienia komunikacji pieszej oraz korzystania z komunikacji miejskiej, w ciągu ulicy Sobieskiego w miejscach przystanków tramwajowych i autobusowych zaprojektować wyniesione przejścia dla pieszych w poziomie jezdni.
W rejonie zlokalizowanego przystanku zintegrowanego Centrum na odcinku od skrzyżowania ulic Sobieskiego-Królowej Jadwigi ? Kościuszki do skrzyżowania ulicy Królowej Jadwigi z ulicą Górników Redenu należy zaprojektować nawierzchnię drogi i torowiska w jednym poziomie umożliwiając poruszanie się w tej przestrzeni pieszych i rowerzystów na kierunkach poprzecznych do kierunku ruchu pojazdów samochodowych i tramwajów.
Na całej szerokości przedłużenia ulicy 3-go Maja w kierunku CH POGORIA zaprojektować nawierzchnię drogi i torowiska w jednym poziomie umożliwiając poruszanie się w tej przestrzeni pieszych i rowerzystów na kierunkach poprzecznych do kierunku ruchu pojazdów samochodowych i tramwajów znajdujących się w ciągu ulicy Sobieskiego.
Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia 2 koncepcji rozwiązań układu komunikacyjnego na odcinku od skrzyżowania ulicy Sobieskiego z ulicą Chopina do skrzyżowania ulicy Królowej Jadwigi z Al. Róż wraz z analizą ruchową dla proponowanych rozwiązań do wyboru przez Zamawiającego:
- Wariant I ? niezmieniony przekrój poprzeczny drogi, drogę rowerową należy zaprojektować jako wydzielony pas poza jezdnią.
- Wariant II ? zmieniony przekrój poprzeczny drogi na 1/1 wraz z przebudową i zagospodarowaniem uwolnionej przestrzeni pasa drogowego.
Informacje dodatkowe dla projektanta:
- Od granicy miasta z Gminą Będzin do drogi zjazdowej do Ośrodka Szkolenia Kierowców LOK znajdującej się za stacją paliw SHELL - Budowa wydzielonej drogi rowerowej bez ingerencji w jezdnię, po południowej stronie drogi. Droga przyległa do chodnika, oddzielona od jezdni pasem zieleni.
- Od drogi zjazdowej do Ośrodka Szkolenia Kierowców LOK znajdującej się za stacją paliw SHELL do ulicy Chopina ? istniejący chodnik o szer. 2,5 m. Możliwość zawężenia pasów ruchu z 3,5 m do 3,0m celem budowy drogi rowerowej zlokalizowanej pomiędzy chodnikiem a jezdnią. Zawężenie chodnika do 1,5m. Droga rowerowa oddzielona od jezdni krawężnikiem. Ewentualnie aby uniknąć miejscowego zawężenia pasów ruchu możliwe przesunięcie jezdni w stronę torów tramwajowych. 
- Od ul. Chopina do ul. Sienkiewicza. Proponowana droga rowerowa po południowej stronie drogi. Istnieje możliwość budowy drogi rowerowej przyległej do chodnika oraz oddzielonej od jezdni pasem zieleni. Konieczna miejscowa wycinka drzew lub przełożenie słupów oświetleniowych. Wąskie gardło pod budynkiem w rejonie ulicy Żeromskiego.
- Odcinek od ul. Sienkiewicza do ul. Kościuszki. Wymagana przebudowa całej szerokości drogi. Brak miejsca po zewnętrznych stronach jezdni na budowę dróg rowerowych. Na odcinkach o większej szerokości (przy kamienicach) po stronie południowej drogi odbywa się parkowanie pojazdów. Proponowana droga rowerowa po południowej stronie drogi przy zachowaniu możliwości parkowania (znikoma liczba miejsc w rejonie) konieczna zmiana osi jezdni polegająca np. na ich zbliżeniu do torowiska tramwajowego o około 3m, co umożliwi budowę drogi rowerowej o szerokości 2m oddzielonej od jezdni wyniesioną opaską o szerokości 1m. Biorąc pod uwagę zlokalizowane na tym odcinku przystanki tramwajowe oraz ograniczoną szerokość pasa drogowego zbliżenie jezdni do torowiska przy obecnych przekrojach może nie być wykonalne - należy przeanalizować zmianę lokalizacji przystanków względem siebie oraz zmniejszenie szerokości pasów ruchu na odcinku od ul. 3 Maja do ul. Kościuszki.
- Odcinek od skrzyżowania z ul. Kościuszki i Królowej Jadwigi do skrzyżowania z ul. Aleja Róż. Na zdecydowanej większości odcinka istnieje możliwość umieszczenie drogi rowerowej poza jezdnią. Wąskim gardłem jest rejon przystanku autobusowego przy dużym kościele, kierunek Będzin oraz rejon wejścia do kościoła. Prowadzenie wydzielonej drogi rowerowej po północnej i południowej stronie drogi. W miejscach newralgicznych (wąskich) przerwanie drogi rowerowej i prowadzenie ruchu na zasadach ogólnych.
- Odcinek od skrzyżowania ulicy Królowej Jadwigi z ul. Aleją Róż do skrzyżowania ulicy Piłsudskiego z ulicą Kasprzaka odcinka istnieje możliwość umieszczenie drogi rowerowej poza jezdnią. Wąskim gardłem jest rejon przystanku autobusowego w rejonie ulicy Kopernika.

2. W ramach zadania należy zaprojektować przystanki zintegrowane w następujących rejonach:
- Plac Wolności rejon skrzyżowania ulicy Kościuszki z ulicą Królowej Jadwigi z uwzględnieniem przesunięcia przystanku tramwajowego zlokalizowanego przy Poczcie na kierunku do Gołonoga za skrzyżowanie z ulicą Kościuszki,
- Przystanek zintegrowany MERKURY rejon skrzyżowania ulicy Królowej Jadwigi z Al. Róż z możliwością przesunięcia w kierunku Al. Majakowskiego.
- Przystanek zintegrowany MANHATAN rejon przejścia podziemnego w ciągu ul. Piłsudskiego.

3. Wykonanie dokumentacji projektowej dla przebudowy geometrii skrzyżowania typu ?RONDO? u zbiegu ulic Sobieskiego i Chopina.

4. Wykonanie dokumentacji dla przebudowy skrzyżowania ulic Sobieskiego ? Sienkiewicza na skrzyżowanie typu? RONDO? - projektant zobowiązany jest do przedstawienia 2 koncepcji do wyboru przez Zamawiającego.

5. Wykonanie dokumentacji projektowej dla przebudowy skrzyżowania ulic Królowej Jadwigi / Poniatowskiego / Majakowskiego / Piłsudskiego na skrzyżowanie typu ?RONDO?. Przy opracowaniu dokumentacji należy uwzględnić generowany prze Targowisko Miejskie zarówno ruch kołowy jak i pieszy - projektant zobowiązany jest do przedstawienia 2 koncepcji do wyboru przez Zamawiającego.

6. Wykonanie dokumentacji projektowych dla przebudowy infrastruktury pieszej:
1) Wykonanie dokumentacji projektowej dla przebudowy przejścia podziemnego ? CENTRUM? z uwzględnieniem wykonania drogi rowerowej o szerokości min. 2,5 m z wykonaniem zjazdów. Pozostałą szerokość przejścia podziemnego należy utrzymać dla ruchu pieszego. Opracowana dokumentacja musi uwzględniać zachowanie wszystkich dotychczasowych relacji ruchowych.
2) Wykonanie dokumentacji projektowej dla przebudowy przejścia podziemnego ? MERKURY? z uwzględnieniem wykonania drogi rowerowej o szerokości min. 2,5 m z wykonaniem zjazdów. Pozostałą szerokość przejścia podziemnego należy utrzymać dla ruchu pieszego. Opracowana dokumentacja musi uwzględniać zachowanie wszystkich dotychczasowych relacji ruchowych.
3) Wykonanie dokumentacji projektowej dla przebudowy przejścia podziemnego ? GRANICZNA ? z uwzględnieniem wykonania drogi rowerowej o szerokości min. 2,5 m z wykonaniem zjazdów. Pozostałą szerokość przejścia podziemnego należy utrzymać dla ruchu pieszego. Opracowana dokumentacja musi uwzględniać zachowanie wszystkich dotychczasowych relacji ruchowych.
4) Wykonanie dokumentacji projektowej dla przebudowy przejścia podziemnego ?? MANHATAN? z uwzględnieniem wykonania drogi rowerowej o szerokości min. 2,5 m z wykonaniem zjazdów z przebudową pochylni umożliwiającej poprowadzeniu ruchu pieszego i rowerowego. Pozostałą szerokość przejścia podziemnego należy utrzymać dla ruchu pieszego. Opracowana dokumentacja musi uwzględniać zachowanie wszystkich dotychczasowych relacji ruchowych.
5) Wykonanie dokumentacji projektowej dla remontu kładki dla pieszych CH POGORIA ( wymiana nawierzchni). Należy również wykonać dokumentację projektową dla demontażu przedmiotowej kładki jako rozwiązanie docelowe wprowadzenia ruchu pieszego w ciągu ulicy 3 Maja w poziomie jezdni. Przedmiotową dokumentację demontażu należy uzgodnić z Zarządcą Drogi oraz Zarządcą Centrum Handlowego ?Pogoria?.
6) Wykonanie dokumentacji projektowych dla likwidacji przejść podziemnych w rejonie: Huty Bankowej, Kasprzaka oraz likwidacji kładki dla pieszych w rejonie skrzyżowania ulicy Sobieskiego z ulicą Sienkiewicza.

7. Wykonanie dokumentacji projektowej dla budowy kanału technologicznego w zakresie obszaru oddziaływania całej przebudowy tj w ciągu ulicy Sobieskiego, Królowej Jadwigi oraz Piłsudskiego.

8. Wykonanie dokumentacji projektowej dla budowy/modernizacji oświetlenia ulicznego, które umożliwi prawidłowe oświetlenie dobudowanej infrastruktury rowerowej oraz jezdni i chodnika w ciągu ulicy Sobieskiego, Królowej Jadwigi oraz Piłsudskiego.

9. Wykonanie studium wykonalności

10. Wykonanie analizy dotyczącej wzrostu ilości osób korzystających z transportu publicznego w stosunku do wariantu bezinwestycyjnego ( odniesienie do całości systemu) oraz po zakończeniu inwestycji.

11. Plany, wizualizacje
Wykonawca zobowiązany jest do umieszczenia, w czytelny sposób, wariantów koncepcyjnych inwestycji na planie miasta Dąbrowa Górnicza w skali najbliższego sąsiedztwa inwestycji z wyraźnym oznaczeniem powierzchni inwestycji, punktów odniesienia (otoczenie inwestycji) i kierunków geograficznych.
Wykonawca zobowiązany jest wykonania wizualizacji sporządzonych wariantów koncepcyjnych inwestycji oraz wariantu stanowiącego podstawę do wykonania dokumentacji budowlanej:
w ujęciu na całą inwestycję ? plan ogólny,
w ujęciach ukazujących inwestycję z każdego kierunku geograficznego (północ-południe-wschód-zachód),
w ujęciu od najbardziej atrakcyjnej strony inwestycji.
3) Plany i wizualizacje przedstawione przez Wykonawcę muszą oznaczać się:
możliwie dokładnym odwzorowaniem planowanej inwestycji (precyzja i dbałość ? o szczegóły),
czytelnością
wysokimi walorami estetycznymi (atrakcyjność wizualna)
4) W każdym przypadku wymaga się od Wykonawcy dostarczenia planów i wizualizacji w formie wydruku na planszach o wymiarach co najmniej B2 (50x70 cm) oraz w odpowiedniej jakości plikach elektronicznych, w sposób umożliwiający publikację planów i wizualizacji w materiałach informacyjnych Zamawiającego oraz wydruk we wskazanym formacie.

II. Wykonanie dokumentacji projektowej dla zadania pn. ?Przebudowa torowiska tramwajowego w ciągu ul. Sobieskiego i ul. Królowej Jadwigi w Dąbrowie Górniczej od Pętli KWK Paryż do Al. Róż? (zadanie nr 2.5.), z wyłączeniem już zmodernizowanych przejazdów drogowo ? tramwajowych ? 2 odcinki, zawierającej wszystkie składniki prac projektowych niezbędne do uzyskania decyzji umożliwiającej prawidłową realizację robót i zrealizowania budowy z uwzględnieniem aktualnych przepisów, Ustaw ? prawo budowlane, o zagospodarowaniu przestrzennym i aktów wykonawczych związanych z w/w ustawami oraz wytycznymi technicznymi budowy i utrzymania torów tramwajowych.
Zakres opracowania obejmuje torowisko od przejazdu torowo-drogowego do Powiatowego Urzędu Pracy wraz z nim do zmodernizowanego fragmentu torowiska w obrębie ronda w Alei Róż. W rejonie pętli tramwajowej modernizacji podlegają tory szlakowe oraz wszystkie rozjazdy.
Całkowita długość torowiska do modernizacji to ok. 2200 mb torowiska, tj. ok. 4400 mb toru pojedynczego.
Zadanie nr 2.5. przewidziane jest do realizacji w ramach projektu pn. ?Zintegrowany projekt modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko ? Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego? ? etap II, w perspektywie finansowej UE na lata 2014 ? 2020.

1. Stan istniejący:
Torowisko wydzielone poza jezdnię (podwójny tor) w ciągu ulicy Jana II Sobieskiego i Królowej Jadwigi wykonane na podkładach drewnianych i betonowych z przytwierdzeniem typu K z szyn S-49 oraz S-180.
Przejazdy drogowe wykonane są w technologii bezpodsypkowej na prefabrykowanych płytach torowych lub z płyt nawierzchniowych EPT.
Sieć trakcyjna wielokrotna i płaska bez kompensacji zawieszona na odciągach zakotwionych do słupów trakcyjno ? oświetleniowych, słupów trakcyjnych okrągłych lub kratowych. Odcinek zasilany jest z podstacji trakcyjnej nr 03 ?Szopena?.
Na przedmiotowym odcinku znajdują się obiekty inżynieryjne ? przejścia podziemne oraz kładki nad torowiskiem dla pieszych.
Odcinki już zmodernizowane:
- przejazd drogowo-tramwajowy w obrębie skrzyżowania z al. Tadeusza Kościuszki wraz z fragmentem torowiska do przystanku ?D.G. Sienkiewicza? z wyłączeniem peronów (długość ok. 466 mb toru podwójnego),
- przejazd drogowo-tramwajowy wraz z przejściem dla pieszych w obrębie skrzyżowania z ul. Ks. Grzegorza Augustynika (długość ok. 43 mb toru podwójnego),

2. Stan oczekiwany:
Torowisko wydzielone na strunobetonowych podkładach z przytwierdzeniem sprężystym szyn typu SB.
Przejazdy w technologii bezpodsypkowej na prefabrykowanych płytach torowych.
Sieć trakcyjna wielokrotna skompensowana.
Wszystkie rozjazdy powinny być wyposażone w ogrzewanie gwarantujące poszanowanie energii elektrycznej oraz umożliwiać zdalny nadzór z Centralnej Dyspozytorni Technicznej.
Rozjazdy najazdowe (wjazd na pętlę od strony Będzina oraz wjazd na pętlę od strony Dąbrowy Górniczej) powinny być wyposażone w napęd elektryczny, zdalnie sterowany, nadzorowany z Centralnej Dyspozytorni Technicznej.
W ramach prac projektowych należy przeliczyć obszar zasilania podstacji nr 03 ?Szopena? i na tej podstawie zaprojektować sekcje zasilania oraz zaprojektować nowe kable zasilające i powrotne z podstacji. W podstacji trakcyjnej należy przewidzieć zabudowę nowego wyposażenia.
Wszystkie rozłączniki kablowe oraz rozłączniki izolatorów powinny być wyposażone ?w siłowniki oraz system zdalnego sterowania poprzez kable sterownicze.
W ramach układu zasilania należy również wprowadzić zmiany programowe na podstacjach trakcyjnych oraz w Centralnej Dyspozytorni Technicznej w Chorzowie w celu umożliwienia sterowania rozłącznikami.
W ramach prac projektowych należy również przewidzieć przebudowę peronów przystankowych.
Przejazdy tramwajowo - drogowe należy zaprojektować z sygnalizacją zabezpieczającą, gwarantującą pełny priorytet dla tramwajów.
Lokalizację przelotek umożliwiających zmianę toru jazdy, należy uzgodnić z Działem Ruchu Tramwajów Śląskich S.A.


3. Ogólne właściwości funkcjonalno-użytkowe obiektów
Obiekty infrastruktury tramwajowej objęte przedmiotem zamówienia ? tj. torowisko tramwajowe, perony przystankowe, elementy układu zasilania, nawierzchnia jezdni ? po zakończeniu realizacji przedmiotu zamówienia powinny spełniać następujące wymagania dotyczące właściwości funkcjonalno użytkowych:
1) Torowisko tramwajowe i perony przystankowe
a) Torowisko tramwajowe dwutorowe, dwukierunkowe.
cool.gif Torowisko tramwajowe powinno być zaprojektowane w technologii zapewniającej maksymalne wytłumienie wibracji, drgań i hałasu (zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami w tym zakresie).
c) Projekt winien obejmować odwodnienie torów, w tym odprowadzenie do sieci miejskiej (należy uzyskać zgodę właściciela) oraz zapewniać elektryczną izolację torowiska.
d) Tor należy projektować jako bezstykowy z zastosowaniem urządzeń wyrównawczych.
e) Nawierzchnia stalowa torów z szyn typu 60R2 i 49E1 ze stali R260 wg PN-EN 14811+A1:2010.
f) Konstrukcja torowiska, powinna zapewniać jego trwałość i bezpieczne użytkowanie przez minimum 30 lat dla podbudowy w postaci płyty betonowej i 15 lat dla nawierzchni stalowej, bez konieczności okresowej regulacji układu geometrycznego torów, przy dopuszczeniu ewentualnych napraw bieżących - usuwanie zużycia szyn przez szlifowanie lub napawanie ich zużytych powierzchni i krawędzi tocznej (odpowiednio do rodzaju zużycia).
g) Ukształtowanie wysokościowe i wymiary peronów przystankowych powinny zapewniać dogodne warunki obsługi pasażerów, ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb pasażerów niepełnosprawnych. Konstrukcja elementów składowych przystanków powinna zapewniać bezpieczeństwo użytkowania przez pasażerów (ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb pasażerów niepełnosprawnych) we wszystkich warunkach atmosferycznych.
Preferowane przez Spółkę parametry techniczne peronu przystankowego są następujące:
- długość minimalna ? 34 mb,
- wysokość platformy - 250 mm ponad główkę szyny,
- odległość krawędzi peronu od osi toru - 1250 mm.
h) Konstrukcja elementów składowych przystanków powinna zapewniać bezpieczeństwo użytkowania przez pasażerów we wszystkich warunkach atmosferycznych.
i) Perony przystankowe winny być wyposażone w wiaty z gablotami (miejscem na reklamę) oraz w stojaki na rowery. Zamawiający nie dysponuje katalogiem mebli miejskich.
j) Perony przystankowe tymczasowe (o ile zajdzie taka potrzeba) winny spełniać odpowiednie standardy, tj. wyposażone w miejsca siedzące (np. ławki) i kosz na śmieci.

2) Elementy układu zasilania
a) Poszczególne elementy układu zasilania: sieć trakcyjna i konstrukcje wsporcze, powinny zapewniać trwałość i bezpieczne ich użytkowanie przez okres minimum 20 lat.
cool.gif Sieć trakcyjną na szlaku prostym należy zaprojektować jako wielokrotną skompensowaną z przewodem jezdnym typu DjpS 100.
c) Jako ochronę przeciwporażeniową należy zastosować izolację podwójną oraz uszynienie w przypadku słupów, na których są urządzenia specjalne sieci trakcyjnej (tj. punkty zasilające, odgromniki, przetwornice napięcia, instalacje ogrzewania zwrotnic).
d) Osprzęt dla sieci trakcyjnej powinien być odporny na korozję oraz działanie sił do 12 kN.
e) Należy zaprojektować słupy trakcyjno-oświetleniowe o smukłej sylwetce, wykonane ze stali, ocynkowane oraz pomalowane dwukrotnie farbą przeznaczoną do powłok ocynkowanych w kolorze zgodnym z klasyfikacją powłok malarskich RAL ? do uzgodnienia z Zamawiającym i architektem miasta.
f) Sieć trakcyjna powinna być izolowana wzdłużnie i poprzecznie.
g) Sieć trakcyjna oraz urządzenia zasilane z sieci trakcyjnej powinny być chronione przed wyładowaniami atmosferycznymi poprzez urządzenia ograniczające napięcie (ochronniki).
h) W projekcie należy uwzględnić zaprojektowanie punktów zasilających:
- wymiana izolatorów sekcyjnych,
- podłączeniem kabla do punktu zasilającego,
- uszynienie słupów.
i) Projekt ma uwzględniać przeliczenie obszaru zasilania dla stacji 03 ?Szopena? wraz ?z koniecznością budowy nowych linii kabli zasilających i sieci powrotnej z podstacji trakcyjnej.
j) Projekt ma uwzględniać zabudowę zdalnego sterowania rozłącznikami izolatorów sekcyjnych oraz zabudowę rozłączników wraz ze zdalnym sterowaniem dla punktów zasilających z włączeniem do systemu zdalnego sterowania.

3) Prace przedprojektowe, w tym:
- opracowanie trzech koncepcji (po przekazaniu koncepcji Zamawiający w ciągu 14 dni dokona wyboru wariantu na podstawie którego zostanie prowadzony dalszy ciąg prac projektowych),
- aktualizacja podkładów geodezyjnych łącznie z wywiadami branżowymi,
- inwentaryzacja nadziemnych i podziemnych urządzeń infrastruktury technicznej w zakresie niezbędnym dla potrzeb projektowych,
- uzyskanie map ewidencyjnych wraz z wypisem z rejestru gruntów,
- dokumentacja geotechniczna,
- ocena oddziaływania inwestycji na środowisko naturalne wraz z uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach
- decyzja o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego, o ile jest wymagana,
- wszystkie inne decyzje i uzgodnienia niezbędne do prawidłowego opracowania dokumentacji projektowej, w tym uzyskanie zatwierdzenia projektu budowlanego.

4) Opracowanie projektowe (dla każdej branży odrębnie):
a) Projekt budowlany i wykonawczy.
cool.gif Projekt organizacji ruchu drogowego na czas budowy.
c) Projekt docelowej organizacji ruchu (zmiana wynikająca z wprowadzenia dodatkowych elementów ruchu) z uwzględnieniem priorytetu dla tramwaju.
d) Zbiorcze zestawienie kosztów inwestycji.
e) Przedmiar robót.
f) Kosztorysy inwestorskie opracowane metodą uproszczoną.
g) Założenia realizacji.
h) Harmonogram realizacji inwestycji.
i) Zbiór materiałów do uzyskania opinii, uzgodnień i pozwoleń wymaganych przepisami szczególnymi.
j) Uzyskanie decyzji administracyjnej umożliwiającej realizację robót (zgłoszenie robót lub pozwolenie na budowę).
k) Sporządzenie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia ze względu na specyfikę projektowanego obiektu budowlanego, uwzględnionej w planie bezpieczeństwa i ochrony zdrowia.
l) Sporządzenie specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych.

(...)
III. Wykonanie dokumentacji projektowej dla zadania pn. ?Przebudowa torowiska wydzielonego w ciągu ulicy Królowej Jadwigi i ul. Piłsudskiego w Dąbrowie Górniczej na odcinku od Al. Róż do ul. Kasprzaka? (zadanie nr 2.6), z wyłączeniem już zmodernizowanych przejazdów drogowo ? tramwajowych ? 2 odcinki, zawierającej wszystkie składniki prac projektowych niezbędne do uzyskania decyzji umożliwiającej prawidłową realizację robót i zrealizowania budowy z uwzględnieniem aktualnych przepisów, Ustaw ? prawo budowlane, o zagospodarowaniu przestrzennym i aktów wykonawczych związanych z w/w ustawami oraz wytycznymi technicznymi budowy i utrzymania torów tramwajowych.
Zakres opracowania obejmuje odcinek od zmodernizowanego fragmentu torowiska w obrębie ronda w Alei Róż do granicy zadania pn. ?Przebudowa torowiska tramwajowego wydzielonego w ciągu ul. Kasprzaka w Dąbrowie Górniczej od skrzyżowania ul. Piłsudskiego i ul. Kasprzaka do skrzyżowania ul. Kasprzaka i ul. Zaplecze? (zadanie nr 2.7).
Całkowita długość torowiska do modernizacji ? ok. 2700 mb, tj. 5400 mb toru pojedynczego.
Zadanie nr 2.6. przewidziane jest do realizacji w ramach projektu pn. ?Zintegrowany projekt modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko ? Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego? ? etap II, w perspektywie finansowej UE na lata 2014 ? 2020.

1. Stan istniejący:

Torowisko wydzielone poza jezdnię (podwójny tor) w ciągu ulicy Królowej Jadwigi i Alei Józefa Piłsudskiego wykonane na podkładach drewnianych i betonowych z przytwierdzeniem typu K z szyn S-49 oraz S-180.
Przejazdy drogowe wykonane są w technologii bezpodsypkowej na prefabrykowanych płytach torowych lub z płyt nawierzchniowych EPT.
Sieć trakcyjna wielokrotna i płaska bez kompensacji zawieszona na odciągach zakotwionych do słupów trakcyjno ? oświetleniowych lub słupów kratowych. Odcinek zasilany jest ?z podstacji trakcyjnej nr 03 ?Szopena? oraz podstacji nr 04 ?Gołonóg?.
Na przedmiotowym odcinku znajdują się obiekty inżynieryjne ? przejścia podziemne dla pieszych.
Odcinki już zmodernizowane:
- przejazd drogowo-tramwajowy wraz z przejściem dla pieszych w obrębie skrzyżowania z ul. Włodzimierza Majakowskiego (długość ok. 63 mb toru podwójnego),
- przejazd drogowo-tramwajowy wraz z przejściem dla pieszych w obrębie skrzyżowania z ul. Tysiąclecia (długość ok. 60 mb toru podwójnego).

2. Stan oczekiwany:

Torowisko wydzielone na strunobetonowych podkładach z przytwierdzeniem sprężystym szyn typu SB.
Przejazdy w technologii bezpodsypkowej na prefabrykowanych płytach torowych.
Sieć trakcyjna wielokrotna skompensowana.
Wszystkie rozjazdy powinny być wyposażone w ogrzewanie gwarantujące poszanowanie energii elektrycznej oraz umożliwiać zdalny nadzór z Centralnej Dyspozytorni Technicznej.
W ramach prac projektowych należy przeliczyć obszar zasilania podstacji nr 03 ?Szopena? oraz nr 04 ?Gołonóg? i na tej podstawie zaprojektować sekcje zasilania oraz zaprojektować nowe kable zasilające i powrotne z podstacji. W podstacjach trakcyjnych należy przewidzieć zabudowę nowego wyposażenia.
Wszystkie rozłączniki kablowe oraz rozłączniki izolatorów powinny być wyposażone ?w siłowniki oraz system zdalnego sterowania poprzez kable sterownicze.
W ramach układu zasilania należy również wprowadzić zmiany programowe na podstacjach trakcyjnych oraz w Centralnej Dyspozytorni Technicznej w Chorzowie w celu umożliwienia sterowania rozłącznikami.
W ramach prac projektowych należy również przewidzieć przebudowę peronów przystankowych.
Przejazdy tramwajowo - drogowe należy zaprojektować z sygnalizacją zabezpieczającą, gwarantującą pełny priorytet dla tramwajów.
Lokalizację przelotek umożliwiających zmianę toru jazdy, należy uzgodnić z Działem Ruchu Tramwajów Śląskich S.A.


3. Ogólne właściwości funkcjonalno-użytkowe obiektów

Obiekty infrastruktury tramwajowej objęte przedmiotem zamówienia ? tj. torowisko tramwajowe, perony przystankowe, elementy układu zasilania, nawierzchnia jezdni ? po zakończeniu realizacji przedmiotu zamówienia powinny spełniać następujące wymagania dotyczące właściwości funkcjonalno użytkowych:

1) Torowisko tramwajowe i perony przystankowe
a) Torowisko tramwajowe dwutorowe, dwukierunkowe.
cool.gif Torowisko tramwajowe powinno być zaprojektowane w technologii zapewniającej maksymalne wytłumienie wibracji, drgań i hałasu (zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami w tym zakresie).
c) Projekt winien obejmować odwodnienie torów w tym odprowadzenie do sieci miejskiej (należy uzyskać zgodę właściciela) oraz zapewniać elektryczną izolację torowiska.
d) Tor należy projektować jako bezstykowy z zastosowaniem urządzeń wyrównawczych.
e) Nawierzchnia stalowa torów z szyn typu 60R2 i 49E1 ze stali R260 wg PN-EN 14811+A1:2010.
f) Konstrukcja torowiska, powinna zapewniać jego trwałość i bezpieczne użytkowanie przez minimum 30 lat dla podbudowy w postaci płyty betonowej i 15 lat dla nawierzchni stalowej, bez konieczności okresowej regulacji układu geometrycznego torów, przy dopuszczeniu ewentualnych napraw bieżących - usuwanie zużycia szyn przez szlifowanie lub napawanie ich zużytych powierzchni i krawędzi tocznej (odpowiednio ?do rodzaju zużycia).
g) Ukształtowanie wysokościowe i wymiary peronów przystankowych powinny zapewniać dogodne warunki obsługi pasażerów, ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb pasażerów niepełnosprawnych. Konstrukcja elementów składowych przystanków powinna zapewniać bezpieczeństwo użytkowania przez pasażerów (ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb pasażerów niepełnosprawnych) we wszystkich warunkach atmosferycznych.
Preferowane przez Spółkę parametry techniczne peronu przystankowego są następujące:
- długość minimalna ? 34 mb,
- wysokość platformy - 250 mm ponad główkę szyny,
- odległość krawędzi peronu od osi toru - 1250 mm.
h) Konstrukcja elementów składowych przystanków powinna zapewniać bezpieczeństwo użytkowania przez pasażerów we wszystkich warunkach atmosferycznych.
i) Perony przystankowe winny być wyposażone w wiaty z gablotami (miejscem na reklamę) oraz w stojaki na rowery. Zamawiający nie dysponuje katalogiem mebli miejskich.
j) Perony przystankowe tymczasowe (o ile zajdzie taka potrzeba) winny spełniać odpowiednie standardy, tj. wyposażone w miejsca siedzące (np. ławki) i kosz na śmieci.

2) Elementy układu zasilania
a) Poszczególne elementy układu zasilania: sieć trakcyjna i konstrukcje wsporcze, powinny zapewniać trwałość i bezpieczne ich użytkowanie przez okres minimum 20 lat.
cool.gif Sieć trakcyjną na szlaku prostym należy zaprojektować jako wielokrotną skompensowaną z przewodem jezdnym typu DjpS 100.
c) Jako ochronę przeciwporażeniową należy zastosować izolację podwójną oraz uszynienie w przypadku słupów, na których są urządzenia specjalne sieci trakcyjnej (tj. punkty zasilające, odgromniki, przetwornice napięcia, instalacje ogrzewania zwrotnic).
d) Osprzęt dla sieci trakcyjnej powinien być odporny na korozję oraz działanie sił do 12 kN.
e) Należy zaprojektować słupy trakcyjno-oświetleniowe o smukłej sylwetce, wykonane ze stali, ocynkowane oraz pomalowane dwukrotnie farbą przeznaczoną do powłok ocynkowanych w kolorze zgodnym z klasyfikacją powłok malarskich RAL ? do uzgodnienia z Zamawiającym i architektem miasta.
f) Sieć trakcyjna powinna być izolowana wzdłużnie i poprzecznie.
g) Sieć trakcyjna oraz urządzenia zasilane z sieci trakcyjnej powinny być chronione przed wyładowaniami atmosferycznymi poprzez urządzenia ograniczające napięcie (ochronniki).
h) W projekcie należy uwzględnić zaprojektowanie punktów zasilających:
- wymiana izolatorów sekcyjnych,
- podłączeniem kabla do punktu zasilającego,
- uszynienie słupów
i) Projekt ma uwzględniać przeliczenie obszaru zasilania dla stacji 03 ?Szopena? oraz dla stacji 04 ?Gołonóg? wraz z koniecznością budowy nowych linii kabli zasilających i sieci powrotnej z podstacji.
j) Projekt ma uwzględniać zabudowę zdalnego sterowania rozłącznikami izolatorów sekcyjnych oraz zabudowę rozłączników wraz ze zdalnym sterowaniem dla punktów zasilających z włączeniem do systemu zdalnego sterowania.

3) Prace przedprojektowe, w tym:
- opracowanie trzech koncepcji (po przekazaniu koncepcji Zamawiający w ciągu 14 dni dokona wyboru wariantu na podstawie którego zostanie prowadzony dalszy ciąg prac projektowych),
- aktualizacja podkładów geodezyjnych łącznie z wywiadami branżowymi,
- inwentaryzacja nadziemnych i podziemnych urządzeń infrastruktury technicznej w zakresie niezbędnym dla potrzeb projektowych,
- uzyskanie map ewidencyjnych wraz z wypisem z rejestru gruntów,
- dokumentacja geotechniczna,
- ocena oddziaływania inwestycji na środowisko naturalne wraz z uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach,
- decyzja o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego, o ile jest wymagana,
- wszystkie inne decyzje i uzgodnienia niezbędne do prawidłowego opracowania dokumentacji projektowej, w tym uzyskanie zatwierdzenia projektu budowlanego.


Jak widać jest dużo zmian. Na szczęście zrezygnowali z buspasów. No i kilka nowych rond, nawet przy targu oraz na skrzyżowaniach z Sienkiewicza i Chopina.
Oby tylko nie wybrali w centrum wariantu z jednym pasem! W szczycie byłby kompletny paraliż, w połączeniu z przejściem dla pieszych, którym ciągle będzie się przemieszczał tłum mieszkańców. Byłoby nieporównywalnie gorzej niż wiele lat temu 1 Listopada przy cmentarzu na "Alejach", gdy jeszcze nie zamykali całej drogi.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Posty w temacie
:)   Zielona mobilność   czw, 10 gru 2015 - 00:34
Leszek   CYTAT(:) @ czw, 10 gru 2015 - 00...   czw, 10 gru 2015 - 12:47
mawwm   z tego co wiem projekt Zielona Mobilność miał doty...   czw, 10 gru 2015 - 15:12
savalas   po co mi bus pas, jak busa nie mam. Godzinę musiał...   czw, 10 gru 2015 - 15:54
Leszek   Do północy to akurat z Katowic do DG nie jest tak ...   czw, 10 gru 2015 - 18:07
savalas   nie jest źle, tylko na jednej głównej trasie. Tam ...   czw, 10 gru 2015 - 20:54
:)   Firma, która stworzyła te plany nie powinna dostać...   czw, 10 gru 2015 - 22:47
Rokko31   Był ktoś na tych konsultacjach czy tylko tutaj wsz...   czw, 10 gru 2015 - 23:03
:)   Były jakoś słabo promowane. Dowiedziałem się, gdy ...   czw, 10 gru 2015 - 23:16
:)   CYTATgazeta.pl Zintegrowane przystanki i buspasy ...   pią, 11 gru 2015 - 12:06
:)   Jeśli powstaną te wyniesione przejścia dla pieszyc...   nie, 13 gru 2015 - 17:55
vacu   Miałem nawet nie komentować tego tematu bo zwyczaj...   pon, 14 gru 2015 - 22:51
:)   ^^^No właśnie. W miejscu gdzie są przejścia podzie...   pią, 18 gru 2015 - 10:23
vacu   CYTAT(:) @ pią, 18 gru 2015 - 11...   nie, 20 gru 2015 - 20:37
savalas   jeśli chodzi o przejścia, to natychmiast należy zl...   pią, 18 gru 2015 - 12:25
:)   ^^^ mieszkańcy tez się gdzieś nie mogli pewnie dop...   nie, 20 gru 2015 - 21:40
:)   CYTATDZ Pojedziemy wolniej przez Dąbrowę, bo będą...   pon, 04 sty 2016 - 08:43
olo   Pomysł jako taki najgłupszy nie jest, są miejsca w...   pon, 04 sty 2016 - 12:12
xMarcinx   Imo świetny pomysł zwłaszcza biorąc pod uwagę zmia...   pon, 04 sty 2016 - 13:01
danielmdc   Konsultacje były prowadzone ? A jacyś kierowcy w n...   pon, 04 sty 2016 - 19:09
vacu   CYTAT(danielmdc @ pon, 04 sty 2016 - 20...   wto, 05 sty 2016 - 21:37
Rokko31   CYTAT(vacu @ wto, 05 sty 2016 - 21:3...   wto, 05 sty 2016 - 21:42
vacu   CYTAT(Rokko31 @ wto, 05 sty 2016 - 22...   wto, 05 sty 2016 - 22:42
Rokko31   CYTAT(vacu @ wto, 05 sty 2016 - 22:4...   wto, 05 sty 2016 - 23:03
:)   raporty z konsultacji http://konsultacje.dabrowa-...   wto, 05 sty 2016 - 14:50
mawwm   CYTAT(:) @ wto, 05 sty 2016 - 14...   wto, 05 sty 2016 - 20:06
danielmdc   "Mądrym" pomysłem ekoterrorystów dla 50 ...   śro, 06 sty 2016 - 11:19
Dave   Z początku czytając takie info o "rewolucji...   śro, 06 sty 2016 - 11:29
:)   A zwróciliście uwagę na taki wariant w centrum: ? ...   czw, 07 sty 2016 - 15:17
xMarcinx   według mnie ten projekt fajny, bo wymusza by omija...   czw, 07 sty 2016 - 16:25
bis   CYTAT(xMarcinx @ czw, 07 sty 2016 - 16...   czw, 07 sty 2016 - 22:56
vacu   CYTAT(xMarcinx @ czw, 07 sty 2016 - 17...   czw, 07 sty 2016 - 22:56
:)   Właściwie to co nowe, pogrubione na końcu CYTATtw...   pon, 07 mar 2016 - 10:13
Leszek   CYTATRowery to podstawa rozwoju Dąbrowy Górniczej ...   pon, 07 lis 2016 - 11:18
juar_78   CYTAT(Leszek @ pon, 07 lis 2016 - 09...   pon, 07 lis 2016 - 16:01
Leszek   CYTAT(juar_78 @ pon, 07 lis 2016 - 17...   pon, 07 lis 2016 - 19:20
vacu   CYTAT(juar_78 @ pon, 07 lis 2016 - 17...   pon, 07 lis 2016 - 20:05
:)   W ostatniej wersji WPI koszty projektu zostały zwi...   pon, 02 sty 2017 - 10:55
:)   Jest przetarg: CYTATOpracowanie dokumentacji proj...   pią, 01 wrz 2017 - 09:06
bzenek   Jest i kolejny krok CYTATEtap I : Opracowanie doku...   sob, 09 wrz 2017 - 17:03
:)   CYTAT(bzenek @ sob, 09 wrz 2017 - 17...   śro, 13 wrz 2017 - 15:16
Yupi   CYTAT(:) @ śro, 13 wrz 2017 - 15...   śro, 13 wrz 2017 - 16:05
danielmdc   Wydzielony pas dla rowerzystów na Kasprzaka równa ...   sob, 09 wrz 2017 - 21:42
sandwich   CYTAT(danielmdc @ sob, 09 wrz 2017 - 21...   pon, 11 wrz 2017 - 05:56
pasqudek   A rowerzysta i tak woli chodnikiem   nie, 10 wrz 2017 - 01:29
danielmdc   I do pracy zamiast 15 minut będę jechał 1/1,5 h ...   pon, 11 wrz 2017 - 19:55
Rokko31   Jest przetarg na dokumentacje projektową "prz...   czw, 02 lis 2017 - 22:23
:)   ^ najważniejsze: CYTAT?Wykonanie dokumentacji pro...   sob, 04 lis 2017 - 08:41
:)   CYTATidabrowa Tramwajowa i rowerowa metamorfoza ...   czw, 23 lis 2017 - 01:11
Zibar   CYTATDąbrowa Górnicza: jedna oferta na rozbudowę g...   wto, 19 gru 2017 - 13:54
Dave   Gdzie w Dąbrowie jest przejście podziemne na Kaspr...   czw, 21 gru 2017 - 08:49
Leszek   W rejonie Kasprzaka, nie na Kasprzaka, zapewne cho...   czw, 21 gru 2017 - 11:18
Zibar   Dokładnie. Ten długi blok ze sklepami to jest ul. ...   czw, 21 gru 2017 - 13:13
olo   CYTAT(Zibar @ czw, 21 gru 2017 - 13...   czw, 21 gru 2017 - 20:57
:)   I projekt wykona ta sama firma, która wygrała wspó...   pią, 26 sty 2018 - 01:05
:)   CYTATgazeta.pl Skończy się trwający już 40 lat wy...   pon, 26 lut 2018 - 00:37
danielmdc   Jeżeli zielona debilność ma wyglądać tak jak w Sos...   pią, 25 maj 2018 - 21:23
:)   no w Sosnowcu katastrofa, a tam na Środuli gdzie ...   nie, 27 maj 2018 - 17:06
:)   CYTATgazeta.pl Budowa kilkudziesięciu kilometrów ...   sob, 13 paź 2018 - 00:43
:)   CYTATUM ZĄBKOWICE PRZYBLIŻĄ SIĘ DO CENTRUM Zielon...   pon, 22 paź 2018 - 00:38
Yupi   widac jakis pociotek ma taka kostke na zbyciu - to...   wto, 23 paź 2018 - 11:54
Leszek   W końcu to tylko wstępna wizualizacja, a nie proje...   wto, 23 paź 2018 - 12:25
warius   otwarto już oferty na budowę ścieżki rowerowej na ...   czw, 15 lis 2018 - 12:07
mydliczek   Niestety nie mam całości https://plus.dziennikzac...   czw, 29 lis 2018 - 10:53
:)   ^ całość i wizualizacje (swoją drogą delikatnie mó...   śro, 13 lut 2019 - 12:17
KAMAZ   Mnie ciekawi skrzyżowanie Legionów Polskich z Gryn...   śro, 13 lut 2019 - 13:10
Leszek   A wiecie może, jak chcą rozwiązać w Gołonogu połąc...   śro, 13 lut 2019 - 17:40
Zibar   CYTAT(Leszek @ śro, 13 lut 2019 - 18...   czw, 14 lut 2019 - 07:20
kolek   Nierealne marzenia, ale najlepiej jakby w centrum ...   śro, 13 lut 2019 - 18:57
:)   ^tam niewiele można przesunąć jezdnie bo kładka. M...   czw, 14 lut 2019 - 12:20
kwintosz   Na Redenie przystanki A i T osobno? Boże, kto to w...   wto, 19 mar 2019 - 08:05
:)   Wczoraj miał miejsce śmiertelny wypadek na przejśc...   śro, 08 maj 2019 - 12:21
warius   Parę obrazków z Zielonej mobilności, które były pr...   czw, 23 maj 2019 - 14:56
:)   super wiadomość, na którą czekaliśmy. Wreszcie prz...   śro, 16 paź 2019 - 10:34
warius   CYTAT(:) @ śro, 16 paź 2019 - 09...   śro, 30 paź 2019 - 13:17
:)   CYTATnasze miasto Dąbrowa Górnicza: elektryczne s...   wto, 22 paź 2019 - 10:59
warius   Mam nadzieje, że zostaną z nami dłużej niż Traffic...   wto, 22 paź 2019 - 11:42
kwintosz   Dziwne że na Gołonogu czy tam innym Manhattanie ni...   śro, 23 paź 2019 - 07:49
:)   ^ świetne wieści. Rzadko dziś spotykana sytuacja. ...   czw, 31 paź 2019 - 12:17
danielmdc   Co do zielonej debilności jest ktoś w stanie odpow...   czw, 31 paź 2019 - 17:22
warius   Ciężko stwierdzić, pod zielona mobilność jest podc...   czw, 31 paź 2019 - 21:19
warius   CYTATW ostatnim takim konkursie Regionalnego Progr...   wto, 05 lis 2019 - 14:59
:)   mamy potwierdzenie tych wspomnianych ofert CYTATn...   wto, 05 lis 2019 - 18:53
warius   CYTATBudowa centrum przesiadkowego w rejonie dworc...   wto, 19 lis 2019 - 10:50
warius   W dokumentacji nie ma niestety żadnej wizualizacji...   wto, 19 lis 2019 - 15:26
Leszek   Drugi rysunek jest mocno nieczytelny - jednocześni...   śro, 20 lis 2019 - 17:25
warius   CYTAT(Leszek @ śro, 20 lis 2019 - 17...   czw, 21 lis 2019 - 08:45
:)   Teraz mamy 2 tematy dotyczące jednego przetargu. M...   czw, 21 lis 2019 - 09:31
warius   W dokumentacji też jest jeszcze nowa droga od plan...   czw, 21 lis 2019 - 09:41
warius   CYTATProjektanci z firmy Mosty Katowice przygotowa...   czw, 21 lis 2019 - 13:22
:)   Podsumowanie ze strony UM CYTATKOMUNIKACYJNA META...   czw, 21 lis 2019 - 19:34
warius   Nie spodziewałbym się otwarcia ofert w przetargu n...   pią, 06 gru 2019 - 09:10
:)   Wykonawca dokumentacji to nie jakaś firma krzak. U...   śro, 11 gru 2019 - 13:44
warius   Część uwag została uwzględniona przez KIO, nowy te...   czw, 19 gru 2019 - 09:26
warius   CYTAT(warius @ czw, 19 gru 2019 - 09...   śro, 08 sty 2020 - 15:19
warius   CYTAT(warius @ śro, 08 sty 2020 - 15...   pią, 24 sty 2020 - 08:55
:)   A wiecie już może czy już jest podpisana umowa na ...   czw, 19 gru 2019 - 09:56
warius   CYTAT(:) @ czw, 19 gru 2019 - 09...   czw, 19 gru 2019 - 11:26
:)   ^ jak już się uda oby potem nie było jeszcze odwoł...   sob, 11 sty 2020 - 13:22
:)   ^jeszcze trochę i opóźni się cała inwestycja. Za ...   śro, 29 sty 2020 - 11:04
7 Stron V   1 2 3 > » 


Reply to this topicStart new topic
2 Użytkowników czyta ten temat (2 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 

Mapa forum
RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 17:46
FMDG - Razem od 2003
Dąbrowa Górnicza