IPB

Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

> Zielona mobilność, Przebudowa głównej arterii
:)
post czw, 10 gru 2015 - 00:34
Post #1


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



Ten projekt chyba zasługuje już na osobny wątek i wydzielenie z ogólnego o komunikacji.

Dzięki przypomnieniu jednego z użytkowników zdążyłem jeszcze skopiować najważniejszy plik planu zanim został wycofany z konsultacji (może z powodu dużej krytyki?)

Oto on snf (51).gif http://www.dabrowa-gornicza.org/zielonamobilnosc.pdf

No i co Wy na to ? biggrin.gif


Według mnie wiele pomysłów jest wyjątkowo głupich. Jest tego tyle, że aż trudno się rozpisywać i odnosić do wszystkiego.

Jednym z takich pomysłów jest zabranie jednego pasa na Królowej Jadwigi, Piłsudskiego, Sobieskiego i Kościuszki, i przeznaczenie na buspasy. Przecież takie rozwiązania stosuje się, gdy drogi są zakorkowane na całej długości. W DG nic to nie da poza stworzeniem korków. Udało nam się, że układ komunikacyjny był zbudowany na zapas i miasto nie miało takich problemów z korkami jak inne, a teraz na siłę chciano by to zniszczyć. Przecież i tak przed skrzyżowaniami trzeba dać możliwość korzystania z buspasów do skrętów w prawo, a więc nic się nie poprawi dla autobusów, bo tylko tam stoją i stały by dalej.

Następne pomysły to na wcześniej wspomnianych ulicach - budowa wielu wyniesionych przejść dla pieszych z ograniczeniami do 40 km/h. Jak najbardziej można, a czasami trzeba ograniczać i spowalniać ruch, ale każde normalne miasto pozostawia szkielet najważniejszych ulic przelotowych i dąży na nich do jak największej płynności, nawet podnosząc dopuszczalną prędkość. A tu szykują jakiś paraliż. Do tego nie trzeba pisać jak niebezpieczne są przejścia na drogach z 3 pasami.
Hitem jest przejście w samym centrum przez środek zatoki autobusowej z przeniesieniem przystanku tramwajowego. Do tego nie byłoby dojścia na przystanek tramwajowy w stronę Gołonoga z przejścia podziemnego. Te przejścia dla pieszych będą się dublowały z przejściami podziemnymi, a przecież w strategii miasta przejścia podziemne mają być remontowane. Nie zawsze przejście podziemne jest dobrym rozwiązaniem, ale te które teraz mamy powinny już pozostać.

Ten cały projekt jest jakiś oderwany od rzeczywistości i traktuje DG jako miasto samodzielne, a należymy do aglomeracji, w której wielu pracuje w innych miastach. Nie ma SKM, słabe połączenia komunikacyjne, większość zmuszona jest do samochodów, bo przecież nie będzie dojeżdżać do pracy z 2 godziny. Ta koncepcja wygląda tak jakby na siłę chciano zakorkować miasto i zmusić do komunikacji miejskiej i ewentualnie rowerów ( cały rok na rowerze to już inna sprawa), a zapomina że tak wielu musi wydostać się z DG jak najszybciej i jechać do innych miast.

Kolejna sprawa to punkty przesiadkowe z miejscami na 20-50 samochodów. No to przecież nawet jakby była SKM i super komunikacja to chyba taka kropla by nie rozwiązała problemów. I jeszcze ten punkt przesiadkowy wewnątrz pętli pod Urzędem Pracy - dla kogo?

Ogólnie to są chyba jakieś żarty smile2.gif Miasto nie chce i nie próbuje walczyć z parkowaniem w niedozwolonych miejscach, parking i koleiny na "deptaku" 3 Maja. Nauczono kierowców, że podjeżdżają tam pod banki jak pod McDrive'a, a marzy się, że będą zostawiać samochody pod Urzędem Pracy.


i jeszcze tekst:

CYTAT
twojezaglebie

Dąbrowa Górnicza przyjazna rowerzystom? Miasto czeka rowerowa rewolucja

„Zielona mobilność” zrewolucjonizuje dębowe miasto? Urzędnicy twierdzą, że tak. Słychać jednak także krytyczne głosy odnośnie projektu wartego około 80 mln zł. Dlaczego?

Dąbrowa Górnicza coraz bardziej przyjazna rowerzystom? Zdecydowanie tak. Miasto czeka prawdziwa rowerowa rewolucja. Stanie się tak dzięki realizowanemu projektowi, który pochłonie około 80 milionów złotych. Projekt zwiększenia „zielonej mobilności” zakłada rozbudowę miejskiej infrastruktury rowerowej oraz zintegrowanie jej z węzłami przesiadkowymi komunikacji publicznej – autobusami, tramwajami czy koleją. – Będzie to możliwe dzięki wyznaczeniu dróg rowerowych i całej rowerowej infrastrukturze łączącej największe osiedla, a także „zielone dzielnice” z punktami typu „bike & ride”, gdzie będzie można zostawić swój rower, przesiąść się do autobusu, tramwaju czy pociągu, a po powrocie znów wsiąść na własny rower i bezpiecznie wrócić nim do domu – mówi nam Bartosz Matylewicz.

Krytycznie do niektórych założeń programu odnoszą się jednak członkowie Stowarzyszenia Rowerowa Dąbrowa. – Jesteśmy zdecydowanie przeciwni inwestowaniu w bardzo drogi Inteligentny System Transportowy i w zbędne buspasy. W ITS chodzi głównie o „zwiększenie przepustowości” dla uczestników ruchu samochodowego. Jak to się ma do założeń „zielonej mobilności”? Zdecydowanie lepiej jest przeznaczyć te środki na oczekiwany przez zdecydowaną większość mieszkańców system rowerowy wraz z parkingami i wypożyczalniami rowerów publicznych – mówi Jan Brzost, prezes Stowarzyszenia Rowerowa Dąbrowa.

Czy w Dąbrowie potrzebny jest drogi ITS, który stosuje się głównie w bardzo zakorkowanych miastach? – Idea „zielonej mobilności” to przede wszystkim większa wygoda korzystania z transportu zbiorowego, poprawa bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów, skrócenie czasu poświęconego na komunikację oraz uspokojenie ruchu na terenie naszego miasta. Dlatego też, mówiąc o „zielonej mobilności”, staramy się nie ograniczać tylko i wyłącznie do infrastruktury rowerowej, ale przede wszystkim patrzeć szeroko na cały system komunikacji w Dąbrowie Górniczej – mówi Bartosz Matylewicz, rzecznik dąbrowskiego magistratu.

Ile miasto chce przeznaczyć z projektu na ITS i buspasy? – Szacowana przez nas wartość projektu „zielonej mobilności” to około 80 milionów złotych, jednak ostateczny kształt koncepcji poznamy po zakończeniu konsultacji z mieszkańcami i uwzględnieniu ich uwag przez projektantów. Priorytetem dla nas jest stworzenie spójnej koncepcji sieci tras i infrastruktury rowerowej oraz ich integracja z komunikacją publiczną i przyjazną infrastrukturą sprzyjającą pieszym – dodaje Matylewicz.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
Odpowiedzi
:)
post pon, 04 sty 2016 - 08:43
Post #2


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



CYTAT
DZ

Pojedziemy wolniej przez Dąbrowę, bo będą buspasy

Kierowców czeka drogowa rewolucja. Przez miasto pojedziemy 50 km/h, pojawią się też wspólne przystanki dla autobusów i tramwajów.

Projekt pod nazwą „Zielona mobilność” ma zrewolucjonizować ruch samochodowy na ul. Sobieskiego, Królowej Jadwigi i Piłsudskiego. Głównych drogach, prowadzących od Będzina przez całe miasto, aż do by łej Huty Katowice.Kierowcy nie będą mieli łatwo, bo w planach jest m.in. budowa wspólnych przystanków autobusowo-tramwajowych, buspasów, wyniesionych w górę przejść dla pieszych, które spowolnią ruch do około 50 km/h. To ma sprawić, by właściciele czterech kółek nie traktowali głównej osi komunikacyjnej miasta jak autostrady, a mieszkańcy chętniej przesiedli się na rowery i komunikację miejską. Andrzej Szamborski z wrocławskiej firmy Trako, która przygotowała koncepcję zmian komunikacyjnych w ramach „Zielonej mobilności” dla Dąbrowy Górniczej jest zaskoczony właśnie prędkością, z jaką kierowcy poruszają się w centrum. - Kiedy przyjechałem tu pierwszy raz i zobaczyłem, że samochody mijają mnie z prędkością 100 km na godzinę i ta cała kawalkada wjeżdża w samo serce miasta, to po prostu byłem przerażony. W centrum powinni pojawiać się piesi, matki z wózkami - mówi Andrzej Szamborski. - Chciałbym też uspokoić mieszkańców, bo my nie likwidujemy pasów dla samochodów. Będą tylko zamiast 3 metrów miały przepisowe 2,75 metra. Wtedy kierowcy będą wiedzieli, by jechać ostrożniej, by o nikogo nie zawadzić. Tak samo przed przejściami dla pieszych ruch spowalniany będzie za pomocą zwężeń, azylów, ale nadal będą to dwa pasy -dodaje. Jak podkreśla Rafał Zwoliński, naczelnik wydziału inwestycji miejskich w Urzędzie Miejskim z konsultacji wynika, że dąbrowianie są za proponowanymi zmianami. - W tej koncepcji pojawił się buspas, jako lewy zewnętrzny pas przeznaczony dla autobusów, ale i wszystkich służb, jak pogotowie ratunkowe, straż pożarna. Są zintegrowane przystanki autobusowo-tramwajowe, co ułatwi dojście pasażerom na przystanki i korzystanie z autobusu lub tramwaju. Do wyboru, co dziś jest niemożliwe, bo trzeba na przystanek tramwajowy dojść, zazwyczaj przejściem podziemnym - mówi Rafał Zwoliński. - W ślad za tym Tramwaje Śląskie chcą prowadzić inwestycje w mieście, tak byśmy to wspólnie zgrali. Chcemy też wykorzystać trakcję tramwajową do zamontowania oświetlenia ulicznego w technologii LED. Jeśli to się uda, to uwolnimy z słupów obszar przy drogach. I wtedy będzie więcej miejsca na główną drogę rowerową. Projekt zakłada też przeniesienie przystanku tramwajowego w centrum, w stronę Gołonoga, który jest odsunięty w bok, bliżej placu Wolności. Tak, by te dwa przystanki były na wprost siebie, na wysokości PKZ - dodaje.

Tramwaje Śląskie popierają te zmiany, ale konieczne są szybkie decycje. - Rozmowy są zaawansowane i by można było zrealizować pomysł wspólnych przystanków w takiej formie, gdzie autobus wjeżdżałby na torowisko, w ramach naszego nowego projektu inwestycyjnego konieczne są jak najszybsze decyzje - mówi Andrzej Zowada, rzecznik Tramwajów Śląskich. - Aby była możliwość realizacji tego pomysłu, konieczna będzie zmiana koncepcji projektu i np. zwiększenie odległości między torami, zmiana wysokości peronów przystankowych no i oczywiście zastosowanie innej technologii budowy torowiska, tzn. budowy w płycie betonowej, a nie na podkładach betonowych. To oznacza, że należy to uwzględnić na etapie projektowania, a prace projektowe już się rozpoczęły. Zatem decyzja władz miasta jest konieczna jak najszybciej. My przy każdej okazji podkreślamy konieczność integracji tramwaju z autobusem czy pociągiem, bo tylko zintegrowana komunikacja zbiorowa może być skuteczną alternatywą dla samochodów - dodaje. Cały projekt pod nazwą „Zielona mobilność” ma kosztować 80 mln zł, z czego 15 mln zł to koszty po stronie gminy, a dofinansowanie ma wynieść 85 procent całości prac. Całość poprzedziły konsultacje ze stowarzyszeniami, jednostkami miejskimi oraz mieszkańcami. 2016 rok ma być poświęcony na dalsze konsultacje i prace projektowe, a realizacja planowana jest na lata 2017-2020. Oprócz zmian na drogach powstaną też ścieżki rowerowe, garaże rowerowe na poszczególnych osiedlach, tak by te drogi rowerowe połączyły różne części miasta oraz główne centrum przesiadkowe koło dworca w Gołonogu.


Dobrze, że jeszcze będą konsultacje i może opamiętają się na etapie projektu.
Szykują masakrę. Sami niestety zobaczymy, że pojawią się wypadki na przejściach dla pieszych, gdzie teraz problemu nie ma. Pisałem kiedyś o tych przykładowych przejściach na Kościuszki i tydzień temu gdybym się nie zatrzymał to przejechałby mnie rozpędzony autobus. Samochód osobowy się zatrzymał na lewym pasie, a autobus nawet nie zwolnił, zaczął hamować z piskiem już właściwie na przejściu.

Do tego fajne stada będą oczekiwały na wjazd na przystanki. Teraz tramwaje oddzielone i nie ma problemu, a autobusy na przystankach mogą się omijać.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
olo
post pon, 04 sty 2016 - 12:12
Post #3


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,171
Dołączył: pon, 01 wrz 03
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 18
Płeć: Mężczyzna
GG: 1387662 status gadu-gadu



Pomysł jako taki najgłupszy nie jest, są miejsca w Polsce i na świecie gdzie to działa. I też z początku myślałem, że jest OK. Niestety wymagałby przestrojenia komunikacji publicznej, układów komunikacyjnych i zwiększenia kultury jazdy kierowców, również tych z MPK. Ciężko mi jest sobie wyobrazić, że bez żadnych problemów autobus wyjeżdżający z Wiśniowej bezproblemowo wbije się na swój lewy buspas. Co z autobusem 808 (dobrze mówię?) jadącym na Kasprzaka. Po wyjeździe z przystanku będzie miał ok 150 metrów, żeby zmienić pas na skrajnie prawy. Wystarczy zielone dla Piłsudskiego, dwa kolejne autobusy i ...można sobie wyobrazić. Ratunek jedynie w kolejnych światłach na przejściu dla pieszych. Jeżeli autobus będzie jechał dalej lewym pasem i zatrzyma się przed przejściem dla pieszych koło Lukoila to drżę na samą myśl o tych, którzy będą przechodzić przez przejście od strony autobusu. Kolejny przystanek koło Damelu. Zlikwidowany zostanie lewoskręt, czy autobus znów będzie się wbijał na środkowy, żeby za krzyżówką znów wbijać się na lewy. A na Redenie kolejny lewoskręt. A jeżeli by to miało tyczyć tylko wybranych przystanków, to po co ten rozgardiasz?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Posty w temacie
:)   Zielona mobilność   czw, 10 gru 2015 - 00:34
Leszek   CYTAT(:) @ czw, 10 gru 2015 - 00...   czw, 10 gru 2015 - 12:47
mawwm   z tego co wiem projekt Zielona Mobilność miał doty...   czw, 10 gru 2015 - 15:12
savalas   po co mi bus pas, jak busa nie mam. Godzinę musiał...   czw, 10 gru 2015 - 15:54
Leszek   Do północy to akurat z Katowic do DG nie jest tak ...   czw, 10 gru 2015 - 18:07
savalas   nie jest źle, tylko na jednej głównej trasie. Tam ...   czw, 10 gru 2015 - 20:54
:)   Firma, która stworzyła te plany nie powinna dostać...   czw, 10 gru 2015 - 22:47
Rokko31   Był ktoś na tych konsultacjach czy tylko tutaj wsz...   czw, 10 gru 2015 - 23:03
:)   Były jakoś słabo promowane. Dowiedziałem się, gdy ...   czw, 10 gru 2015 - 23:16
:)   CYTATgazeta.pl Zintegrowane przystanki i buspasy ...   pią, 11 gru 2015 - 12:06
:)   Jeśli powstaną te wyniesione przejścia dla pieszyc...   nie, 13 gru 2015 - 17:55
vacu   Miałem nawet nie komentować tego tematu bo zwyczaj...   pon, 14 gru 2015 - 22:51
:)   ^^^No właśnie. W miejscu gdzie są przejścia podzie...   pią, 18 gru 2015 - 10:23
vacu   CYTAT(:) @ pią, 18 gru 2015 - 11...   nie, 20 gru 2015 - 20:37
savalas   jeśli chodzi o przejścia, to natychmiast należy zl...   pią, 18 gru 2015 - 12:25
:)   ^^^ mieszkańcy tez się gdzieś nie mogli pewnie dop...   nie, 20 gru 2015 - 21:40
:)   CYTATDZ Pojedziemy wolniej przez Dąbrowę, bo będą...   pon, 04 sty 2016 - 08:43
olo   Pomysł jako taki najgłupszy nie jest, są miejsca w...   pon, 04 sty 2016 - 12:12
xMarcinx   Imo świetny pomysł zwłaszcza biorąc pod uwagę zmia...   pon, 04 sty 2016 - 13:01
danielmdc   Konsultacje były prowadzone ? A jacyś kierowcy w n...   pon, 04 sty 2016 - 19:09
vacu   CYTAT(danielmdc @ pon, 04 sty 2016 - 20...   wto, 05 sty 2016 - 21:37
Rokko31   CYTAT(vacu @ wto, 05 sty 2016 - 21:3...   wto, 05 sty 2016 - 21:42
vacu   CYTAT(Rokko31 @ wto, 05 sty 2016 - 22...   wto, 05 sty 2016 - 22:42
Rokko31   CYTAT(vacu @ wto, 05 sty 2016 - 22:4...   wto, 05 sty 2016 - 23:03
:)   raporty z konsultacji http://konsultacje.dabrowa-...   wto, 05 sty 2016 - 14:50
mawwm   CYTAT(:) @ wto, 05 sty 2016 - 14...   wto, 05 sty 2016 - 20:06
danielmdc   "Mądrym" pomysłem ekoterrorystów dla 50 ...   śro, 06 sty 2016 - 11:19
Dave   Z początku czytając takie info o "rewolucji...   śro, 06 sty 2016 - 11:29
:)   A zwróciliście uwagę na taki wariant w centrum: ? ...   czw, 07 sty 2016 - 15:17
xMarcinx   według mnie ten projekt fajny, bo wymusza by omija...   czw, 07 sty 2016 - 16:25
bis   CYTAT(xMarcinx @ czw, 07 sty 2016 - 16...   czw, 07 sty 2016 - 22:56
vacu   CYTAT(xMarcinx @ czw, 07 sty 2016 - 17...   czw, 07 sty 2016 - 22:56
:)   Właściwie to co nowe, pogrubione na końcu CYTATtw...   pon, 07 mar 2016 - 10:13
Leszek   CYTATRowery to podstawa rozwoju Dąbrowy Górniczej ...   pon, 07 lis 2016 - 11:18
juar_78   CYTAT(Leszek @ pon, 07 lis 2016 - 09...   pon, 07 lis 2016 - 16:01
Leszek   CYTAT(juar_78 @ pon, 07 lis 2016 - 17...   pon, 07 lis 2016 - 19:20
vacu   CYTAT(juar_78 @ pon, 07 lis 2016 - 17...   pon, 07 lis 2016 - 20:05
:)   W ostatniej wersji WPI koszty projektu zostały zwi...   pon, 02 sty 2017 - 10:55
:)   Jest przetarg: CYTATOpracowanie dokumentacji proj...   pią, 01 wrz 2017 - 09:06
bzenek   Jest i kolejny krok CYTATEtap I : Opracowanie doku...   sob, 09 wrz 2017 - 17:03
:)   CYTAT(bzenek @ sob, 09 wrz 2017 - 17...   śro, 13 wrz 2017 - 15:16
Yupi   CYTAT(:) @ śro, 13 wrz 2017 - 15...   śro, 13 wrz 2017 - 16:05
danielmdc   Wydzielony pas dla rowerzystów na Kasprzaka równa ...   sob, 09 wrz 2017 - 21:42
sandwich   CYTAT(danielmdc @ sob, 09 wrz 2017 - 21...   pon, 11 wrz 2017 - 05:56
pasqudek   A rowerzysta i tak woli chodnikiem   nie, 10 wrz 2017 - 01:29
danielmdc   I do pracy zamiast 15 minut będę jechał 1/1,5 h ...   pon, 11 wrz 2017 - 19:55
Rokko31   Jest przetarg na dokumentacje projektową "prz...   czw, 02 lis 2017 - 22:23
:)   ^ najważniejsze: CYTAT?Wykonanie dokumentacji pro...   sob, 04 lis 2017 - 08:41
:)   CYTATidabrowa Tramwajowa i rowerowa metamorfoza ...   czw, 23 lis 2017 - 01:11
Zibar   CYTATDąbrowa Górnicza: jedna oferta na rozbudowę g...   wto, 19 gru 2017 - 13:54
Dave   Gdzie w Dąbrowie jest przejście podziemne na Kaspr...   czw, 21 gru 2017 - 08:49
Leszek   W rejonie Kasprzaka, nie na Kasprzaka, zapewne cho...   czw, 21 gru 2017 - 11:18
Zibar   Dokładnie. Ten długi blok ze sklepami to jest ul. ...   czw, 21 gru 2017 - 13:13
olo   CYTAT(Zibar @ czw, 21 gru 2017 - 13...   czw, 21 gru 2017 - 20:57
:)   I projekt wykona ta sama firma, która wygrała wspó...   pią, 26 sty 2018 - 01:05
:)   CYTATgazeta.pl Skończy się trwający już 40 lat wy...   pon, 26 lut 2018 - 00:37
danielmdc   Jeżeli zielona debilność ma wyglądać tak jak w Sos...   pią, 25 maj 2018 - 21:23
:)   no w Sosnowcu katastrofa, a tam na Środuli gdzie ...   nie, 27 maj 2018 - 17:06
:)   CYTATgazeta.pl Budowa kilkudziesięciu kilometrów ...   sob, 13 paź 2018 - 00:43
:)   CYTATUM ZĄBKOWICE PRZYBLIŻĄ SIĘ DO CENTRUM Zielon...   pon, 22 paź 2018 - 00:38
Yupi   widac jakis pociotek ma taka kostke na zbyciu - to...   wto, 23 paź 2018 - 11:54
Leszek   W końcu to tylko wstępna wizualizacja, a nie proje...   wto, 23 paź 2018 - 12:25
warius   otwarto już oferty na budowę ścieżki rowerowej na ...   czw, 15 lis 2018 - 12:07
mydliczek   Niestety nie mam całości https://plus.dziennikzac...   czw, 29 lis 2018 - 10:53
:)   ^ całość i wizualizacje (swoją drogą delikatnie mó...   śro, 13 lut 2019 - 12:17
KAMAZ   Mnie ciekawi skrzyżowanie Legionów Polskich z Gryn...   śro, 13 lut 2019 - 13:10
Leszek   A wiecie może, jak chcą rozwiązać w Gołonogu połąc...   śro, 13 lut 2019 - 17:40
Zibar   CYTAT(Leszek @ śro, 13 lut 2019 - 18...   czw, 14 lut 2019 - 07:20
kolek   Nierealne marzenia, ale najlepiej jakby w centrum ...   śro, 13 lut 2019 - 18:57
:)   ^tam niewiele można przesunąć jezdnie bo kładka. M...   czw, 14 lut 2019 - 12:20
kwintosz   Na Redenie przystanki A i T osobno? Boże, kto to w...   wto, 19 mar 2019 - 08:05
:)   Wczoraj miał miejsce śmiertelny wypadek na przejśc...   śro, 08 maj 2019 - 12:21
warius   Parę obrazków z Zielonej mobilności, które były pr...   czw, 23 maj 2019 - 14:56
:)   super wiadomość, na którą czekaliśmy. Wreszcie prz...   śro, 16 paź 2019 - 10:34
warius   CYTAT(:) @ śro, 16 paź 2019 - 09...   śro, 30 paź 2019 - 13:17
:)   CYTATnasze miasto Dąbrowa Górnicza: elektryczne s...   wto, 22 paź 2019 - 10:59
warius   Mam nadzieje, że zostaną z nami dłużej niż Traffic...   wto, 22 paź 2019 - 11:42
kwintosz   Dziwne że na Gołonogu czy tam innym Manhattanie ni...   śro, 23 paź 2019 - 07:49
:)   ^ świetne wieści. Rzadko dziś spotykana sytuacja. ...   czw, 31 paź 2019 - 12:17
danielmdc   Co do zielonej debilności jest ktoś w stanie odpow...   czw, 31 paź 2019 - 17:22
warius   Ciężko stwierdzić, pod zielona mobilność jest podc...   czw, 31 paź 2019 - 21:19
warius   CYTATW ostatnim takim konkursie Regionalnego Progr...   wto, 05 lis 2019 - 14:59
:)   mamy potwierdzenie tych wspomnianych ofert CYTATn...   wto, 05 lis 2019 - 18:53
warius   CYTATBudowa centrum przesiadkowego w rejonie dworc...   wto, 19 lis 2019 - 10:50
warius   W dokumentacji nie ma niestety żadnej wizualizacji...   wto, 19 lis 2019 - 15:26
Leszek   Drugi rysunek jest mocno nieczytelny - jednocześni...   śro, 20 lis 2019 - 17:25
warius   CYTAT(Leszek @ śro, 20 lis 2019 - 17...   czw, 21 lis 2019 - 08:45
:)   Teraz mamy 2 tematy dotyczące jednego przetargu. M...   czw, 21 lis 2019 - 09:31
warius   W dokumentacji też jest jeszcze nowa droga od plan...   czw, 21 lis 2019 - 09:41
warius   CYTATProjektanci z firmy Mosty Katowice przygotowa...   czw, 21 lis 2019 - 13:22
:)   Podsumowanie ze strony UM CYTATKOMUNIKACYJNA META...   czw, 21 lis 2019 - 19:34
warius   Nie spodziewałbym się otwarcia ofert w przetargu n...   pią, 06 gru 2019 - 09:10
:)   Wykonawca dokumentacji to nie jakaś firma krzak. U...   śro, 11 gru 2019 - 13:44
warius   Część uwag została uwzględniona przez KIO, nowy te...   czw, 19 gru 2019 - 09:26
warius   CYTAT(warius @ czw, 19 gru 2019 - 09...   śro, 08 sty 2020 - 15:19
warius   CYTAT(warius @ śro, 08 sty 2020 - 15...   pią, 24 sty 2020 - 08:55
:)   A wiecie już może czy już jest podpisana umowa na ...   czw, 19 gru 2019 - 09:56
warius   CYTAT(:) @ czw, 19 gru 2019 - 09...   czw, 19 gru 2019 - 11:26
:)   ^ jak już się uda oby potem nie było jeszcze odwoł...   sob, 11 sty 2020 - 13:22
:)   ^jeszcze trochę i opóźni się cała inwestycja. Za ...   śro, 29 sty 2020 - 11:04
7 Stron V   1 2 3 > » 


Reply to this topicStart new topic
2 Użytkowników czyta ten temat (2 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 

Mapa forum
RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 17:42
FMDG - Razem od 2003
Dąbrowa Górnicza