IPB

Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

> Miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego miasta
kwintosz
post wto, 25 wrz 2007 - 20:45
Post #1


UZYTKOWNIK
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 2,268
Dołączył: śro, 09 mar 05
Skąd: DG - Gołonóg
Nr użytkownika: 130
Płeć: Mężczyzna
GG: 3030588 status gadu-gadu



Dla niektórych może się wydać dziwny ten wątek a jednak.. Są to dokumenty bez których miasto niemalże
nie może należycie funkcjonować. Miasto podejmuje w nich decyzje na co dany teren jest przeznaczony.
Okazja do założenia tego wątku jest szczególna, a to dlatego iż na BIP pojawiły się projekty uchwał właśnie z
tym związane, w dodatku dla bardzo ważnych terenów w mieście.

Celem planu jest stworzenie prawa miejscowego pozwalającego na uzyskanie ładu przestrzennego i zrównoważonego rozwoju.

I tak (w skrócie jakiego terenu dotyczy i małe info - całość jak to już ma miejsce zawsze na forum, możecie zobaczyć na BIP, linki na dole):
QUOTE
w sprawie: przystąpienia do sporządzenia „Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Dąbrowa Górnicza dla terenów położonych w rejonie linii kolejowej PKP Katowice - Warszawa, ul. Powstańców, Parku Zielona do granicy administracyjnej z Będzinem.”

W przedmiocie ustaleń planu, o którym mowa w § 1 ustala się :
a) przeznaczenie terenów oraz linie rozgraniczające tereny o różnym przeznaczeniu lub różnych zasadach zagospodarowania
b ) zasady ochrony i kształtowania ładu przestrzennego
c) zasady ochrony środowiska, przyrody i krajobrazu kulturowego
d) zasady ochrony dziedzictwa kulturowego i zabytków oraz dóbr kultury współczesnej
e) wymagania wynikające z potrzeb kształtowania przestrzeni publicznych
f) parametry i wskaźniki kształtowania zabudowy oraz zagospodarowania terenu, w tym linie zabudowy, gabaryty obiektów i wskaźniki intensywności zabudowy
g) granice i sposoby zagospodarowania terenów lub obiektów podlegających ochronie, ustalonych na podstawie odrębnych przepisów, w tym terenów górniczych, a także narażonych na niebezpieczeństwo powodzi oraz zagrożonych osuwaniem się mas ziemnych
h) szczegółowe zasady i warunki scalania i podziału nieruchomości objętych planem miejscowym
i) szczególne warunki zagospodarowania terenów oraz ograniczenia
w ich użytkowaniu, w tym zakaz zabudowy
j) zasady modernizacji, rozbudowy i budowy systemów komunikacji
i infrastruktury technicznej
k) sposób i termin tymczasowego zagospodarowania, urządzania
i użytkowania terenów
l) stawki procentowe, na podstawie których ustala się opłatę, o której mowa w art.36 ust.4 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.

W obowiązującym „Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Dąbrowa Górnicza” dla w/w obszaru przyjęto następujące kierunki polityki przestrzennej:
• Projektowane drogi:
 Wschodnia obwodnica Będzina kategorii G
 Północna zewnętrzna obszarowa GOP kategorii E
• Obszary przeznaczone do adaptacji stanu istniejącego
 Istniejące tereny usług
 Gospodarka wodno – ściekowa – oczyszczalnia ścieków – dociążenie i wykorzystanie rezerwy
 Pozostałe z możliwymi przekształceniami bez kolizji z funkcjami terenów sąsiednich i otaczających oraz zgodnie z przyjętymi kierunkami zagospodarowania

Głównym celem planu miejscowego jest rozwiązanie połączenia komunikacyjnego w tym rejonie z centrum miasta oraz Będzinem.
Ponadto należy przeprowadzić dogłębną analizę ekofizjograficzną w kierunku przeznaczenia terenu pod zabudowę mieszkaniową.

QUOTE
w sprawie: przystąpienia do sporządzenia „Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Dąbrowy Górniczej dla terenów położonych w rejonie linii kolejowej PKP Katowice - Warszawa, ulic: Kościuszki - Sobieskiego do granicy administracyjnej z Będzinem”

W przedmiocie ustaleń planu, o którym mowa w § 1 ustala się :
a) przeznaczenie terenów oraz linie rozgraniczające tereny o różnym przeznaczeniu lub różnych zasadach zagospodarowania
b ) zasady ochrony i kształtowania ładu przestrzennego
c) zasady ochrony środowiska, przyrody i krajobrazu kulturowego
d) zasady ochrony dziedzictwa kulturowego i zabytków oraz dóbr kultury współczesnej
e) wymagania wynikające z potrzeb kształtowania przestrzeni publicznych
f) parametry i wskaźniki kształtowania zabudowy oraz zagospodarowania terenu, w tym linie zabudowy, gabaryty obiektów i wskaźniki intensywności zabudowy
g) granice i sposoby zagospodarowania terenów lub obiektów podlegających ochronie, ustalonych na podstawie odrębnych przepisów, w tym terenów górniczych, a także narażonych na niebezpieczeństwo powodzi oraz zagrożonych osuwaniem się mas ziemnych
h) szczegółowe zasady i warunki scalania i podziału nieruchomości objętych planem miejscowym
i) szczególne warunki zagospodarowania terenów oraz ograniczenia
w ich użytkowaniu, w tym zakaz zabudowy
j) zasady modernizacji, rozbudowy i budowy systemów komunikacji
i infrastruktury technicznej
k) sposób i termin tymczasowego zagospodarowania, urządzania
i użytkowania terenów
l) stawki procentowe, na podstawie których ustala się opłatę, o której mowa w art.36 ust.4 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.

Dla północnej i wschodniej części obszaru obowiązuje „Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla terenów CENTRUM A miasta Dąbrowy Górniczej” zatwierdzonego uchwałą nr XXX/582/2004 Rady Miejskiej w Dąbrowie Górniczej z dnia 25.08 2004-publikacja Dz.Urz.Woj.Śl.Nr 99 poz.2807 z dnia 20.10.2004.
W obowiązującym „Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Dąbrowa Górnicza” dla w/w obszaru przyjęto następujące kierunki polityki przestrzennej:
• „Obszary przeznaczone do adaptacji stanu istniejącego”
 Istniejące tereny usług
 Istniejące tereny wytwórczości
 Rezerwa pod projektowaną drogę o parametrach 6 KG ¼
W stanie istniejącym są to tereny kolejowe zamknięte, tereny po byłej KWK Paryż, tereny Huty Bankowej, terenu Galii oraz Mayland Real Estate s.p.z.o.o
Na terenach poprzemysłowych Huty Bankowej trwa realizacja Centrum Handlowo-Usługowego „Pogoria” zgodnie z uzyskanym pozwoleniem. Spółka Mayland Real Esteta ma zamiar zrealizować drugi obiekt handlowy powyżej 2000 m² p.uż..
Głównymi celami projektu planu miejscowego jest rozwiązanie następujących problemów przestrzennych:
1. Przebudowa układu komunikacyjnego w rejonie ulicy Sobieskiego-Przybylaka- Kościuszki
2. Przebieg Drogowej Trasy Średnicowej
3. Przebudowa Dworca PKP w Dąbrowie Górniczej
4. Lokalizacja centrum przesiadkowego oraz hotelu
5. Lokalizacja drugiego hipermarketu powyżej 2000 m² p.uż..
W tak strategicznym terenie jakim jest rejon Dworca PKP, który jest wizerunkiem miasta należy uporządkować gospodarkę przestrzenną poprzez właściwą dyspozycje terenów oraz wprowadzenie nakazów i zakazów dotyczące kształtowania zabudowy, ograniczeń możliwości lokalizacji obiektów, w szczególności garażów i obiektów tymczasowych.

BIP 1
BIP 2
Oj, oby nie było z tym problemów. Bez tego nic w tamtych rejonach się nie zmieni. A jak wygląda tamten teren sami wiecie. Szkoda gadać..

Ten post edytował kwintosz wto, 25 wrz 2007 - 20:46


--------------------
"(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted

When you love a woman you tell her that she's the one (..)"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
Odpowiedzi
:)
post sob, 02 sty 2016 - 23:46
Post #2


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



ale odkurzenie, ale nie ma co zakładać nowego

Wyjątkowa sytuacja

CYTAT
twojezaglebie

“Z urzędem można wygrać”- tak twierdzą mieszkańcy jednej z dąbrowskich ulic

Tworzeń nie będzie strefą przemysłową. Dąbrowska Rada Miejska uchyliła uchwałę, w której chciano zmienić istniejący miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego.

Ulica Tworzeń znajduje się w bliskiej odległości Huty Katowice, zamieszkuje ją 240 osób. Problemów jest tu wiele, jednak najpoważniejszym była możliwość zmiany w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta. W 2008 roku teren ul. Tworzeń chciano zmienić z przeznaczenia usługowo-mieszkaniowego na przemysłowy. Na to nie zgadzali się mieszkańcy tejże ulicy. Założyli stowarzyszenie Mój Tworzeń i przez ponad rok walczyli o to, żeby nie dopuść do tego, aby ich ulica stała się strefą przemysłową.

– Kilka tysięcy godzin pracy, ponad 800 wniosków i uwag, stos korespondencji z urzędami po to, aby przywrócić status sprzed 3 lat, odniosło skutek. Wygraliśmy. Z urzędem można wygrać – mówią przedstawiciele stowarzyszenia Mój Tworzeń.

Uchwałę, w której chciano zmienić miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego na tereny przemysłowe, dąbrowscy radni uchylili jednogłośnie. Konkretnie wyłączono z opracowania ok. 53 ha obszaru położonego wzdłuż ulicy Tworzeń.

To jednak nie koniec problemów mieszkańców Tworznia, którzy od lat walczą także o chodnik od skrzyżowania z aleją Piłsudskiego w kierunku Strzemieszyc i ograniczenie ruchu samochodów ciężarowych. O nowy chodnik w ostatnim czasie interpelował jeden z radych. – Na ulicy tej mieszka ponad 150 osób, w tym dzieci i młodzież do 18 roku życia, która codziennie przemierza ulicę w drodze do szkoły. Według danych z listopada 2015 roku, udostępnionych stowarzyszeniu Mój Tworzeń przez ArcelorMittal, na tym odcinku drogi codziennie przejeżdża około 600 samochodów ciężarowych oraz około 1700 samochodów osobowych. Większość tego ruchu odbywa się w ciągu kilku godzin (6 -8 i 13- 15.30), co stwarza realne zagrożenie dla ruchu pieszych, bo wówczas po ulicy porusza się kilkanaście aut na minutę. Niestety jej infrastruktura nie jest do tego przygotowana. Mieszkańcom należy się chodnik, żeby mogli tu bezpiecznie i godnie żyć – powiedział Grzegorz Jaszczura.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post



Reply to this topicStart new topic
1 Użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 

Mapa forum
RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 13:57
FMDG - Razem od 2003
Dąbrowa Górnicza