![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,978 Dołączył: sob, 01 kwi 06 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 197 Płeć: Mężczyzna GG: 2519362 ![]() |
Tak mnie jakoś naszło na komunikacyjne science-fiction, zaczynam nowy wątek, żeby nie mieszać z bieżącymi sprawami (mam nadzieję, że administracja podzieli ten punkt widzenia
![]() Komunikacja miejska w naszym mieście daleka jest od ideału, ale zawsze można mieć nadzieję, że się poprawi i pogdybać sobie trochę. Część pomysłów na pewno się przewijała już wcześniej, może pojawi się coś nowego? Sądzę, że powinno się postawić na tramwaje jako transport wewnątrzmiejski, zamiast stad autobusów jeżdżących na trasie Centrum - Reden - Gołonóg - Huta + zmienić trasy autobusów niegdyś pospiesznych, żeby faktycznie zasługiwały na to miano. 1. Nowa linia, a właściwie torowisko tramwajowe - pętla od Ronda Budowniczych Huty Katowice przez Piłsudskiego, Piecucha, Aleją ZD i Morcinka. Przy okazji Aleję ZD i Morcinka można by było przebudować do jednonitkowych, IMHO ruch na tych ulicach nie uzasadnia takiej wielkości jezdni. 2. Autobusy z Katowic - 807, 808 i 811 powinny kończyć kursy w centrum, dalej w razie czego przesiadka na tramwaj, kontynuacja jazdy tramwajem bez dodatkowego biletu. 3. Autobusy od strony północno-wschodniej powinny dojeżdżać do dworca w Gołonogu, dalej jak poprzednio. 4. Tańsze bilety na jedno miasto (albo wprowadzenie tańszych biletów klikuprzystankowych). No i na deser zupełna już fantasmagoria - ale atrakcją byłaby na pewno: kolejka linowa (w stylu chorzowskiej Elki czyli kanapy + gondole) od stacji Dąbrowa Górnicza do Pogorii III i Zielonej (okolice przecięcia drogi łączącej oba miejsca z dawnymi torami z KP Kuźnica Warężyńska). Trasa miałaby trochę ponad kilometr (prawie dwa razy mniej niż Elka), przy stacji od strony Limanowskiego jest sporo miejsca na stację kolejki i parking, a do tego jest akurat pięknie pusty pas między zabudową związaną z Robotniczą a tą z okolic Konopnickiej ![]() -------------------- |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() Smokin' nigga ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,125 Dołączył: sob, 01 maj 04 Skąd: DG Centrum Nr użytkownika: 85 Płeć: Mężczyzna GG: 2275899 Tlen: vacu ![]() |
Ja już tu pisałem raz o mojej utopii, zgadzam się z wieloma powyższymi punktami ale ja bym zrobił tak (zaznaczam, że to czyste sci-fi):
- szybki i jeżdżący z częstotliwością metra tramwaj na obecnej trasie HK - UP - na powyższym odcinku zero autobusów - autobusy ze wszystkich kierunków kończą trasę na "osi" czyli przy torach tramwajowych, dalej przesiadka na tramwaj. - przystanki autobusowe w środkowym pasie zieleni (nie analizowałem czy wszędzie to możliwe zaznaczam) + przejścia pod/nadziemne - na jednym bilecie można jechać w ramach miasta np. 1h niezależnie od ilości przesiadek - uważam, że nawet byśmy nie potrzebowali tramwajów wyjeżdżających z DG, na dzień dzisiejszy dojazd do S-ca czy Czeladzi tramwajem to i tak wyzwanie karkołomne. Natomiast tramwaj miałby pełnić rolę transportera wzdłuż osi miasta - autobusy jeżdżą w układzie "gwiazdy" tzn od peryferii w kierunku centrum (bodajże w Dublinie się z tym spotkałem). Trasy się nie nakładają. Z pozoru bez sensu bo trzeba przewijać się za każdym razem przez "oś" lub centrum, jednak dziś linie biegną i tak pseudolosowo albo krajoznawczo więc przy rozsądnym zaplanowaniu rozkładu nie sądzę by wydłużyłłobby to czasu podróży. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 17:39 |