![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,978 Dołączył: sob, 01 kwi 06 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 197 Płeć: Mężczyzna GG: 2519362 ![]() |
Tak mnie jakoś naszło na komunikacyjne science-fiction, zaczynam nowy wątek, żeby nie mieszać z bieżącymi sprawami (mam nadzieję, że administracja podzieli ten punkt widzenia
![]() Komunikacja miejska w naszym mieście daleka jest od ideału, ale zawsze można mieć nadzieję, że się poprawi i pogdybać sobie trochę. Część pomysłów na pewno się przewijała już wcześniej, może pojawi się coś nowego? Sądzę, że powinno się postawić na tramwaje jako transport wewnątrzmiejski, zamiast stad autobusów jeżdżących na trasie Centrum - Reden - Gołonóg - Huta + zmienić trasy autobusów niegdyś pospiesznych, żeby faktycznie zasługiwały na to miano. 1. Nowa linia, a właściwie torowisko tramwajowe - pętla od Ronda Budowniczych Huty Katowice przez Piłsudskiego, Piecucha, Aleją ZD i Morcinka. Przy okazji Aleję ZD i Morcinka można by było przebudować do jednonitkowych, IMHO ruch na tych ulicach nie uzasadnia takiej wielkości jezdni. 2. Autobusy z Katowic - 807, 808 i 811 powinny kończyć kursy w centrum, dalej w razie czego przesiadka na tramwaj, kontynuacja jazdy tramwajem bez dodatkowego biletu. 3. Autobusy od strony północno-wschodniej powinny dojeżdżać do dworca w Gołonogu, dalej jak poprzednio. 4. Tańsze bilety na jedno miasto (albo wprowadzenie tańszych biletów klikuprzystankowych). No i na deser zupełna już fantasmagoria - ale atrakcją byłaby na pewno: kolejka linowa (w stylu chorzowskiej Elki czyli kanapy + gondole) od stacji Dąbrowa Górnicza do Pogorii III i Zielonej (okolice przecięcia drogi łączącej oba miejsca z dawnymi torami z KP Kuźnica Warężyńska). Trasa miałaby trochę ponad kilometr (prawie dwa razy mniej niż Elka), przy stacji od strony Limanowskiego jest sporo miejsca na stację kolejki i parking, a do tego jest akurat pięknie pusty pas między zabudową związaną z Robotniczą a tą z okolic Konopnickiej ![]() -------------------- |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,162 Dołączył: śro, 07 lut 07 Skąd: Gołonóg Starówka, Zagłębie Dąbrowskie Nr użytkownika: 446 Płeć: Mężczyzna GG: 11390668 ![]() |
To tak:
1. 808 i 811 przez 95% jadą tą samą trasą, więc likwidacja jednej z nich z jednoczesnym zwiekszeniem czestotliwości drugiej. 2. Któraś z linii 807,808,811 zamiast konczyć w Centrum - jak proponuje Leszek - poprowadzić trasą linii 716 do przystanku Pogoria 3 Plaża i tam jej zakonczenie. Dajmy mieszkancom innych miast mozliwość dojazdu do wizytówki miasta 3. Sosnowiec planuje przedłużyć linie 815 do Kazimierza. Może spróbować przedłużyć dalej: przez Strzemieszyce - Sosnowiecką, Łuszczaka, Puszkina, Torową, Tworzeń do Huty 4. Trzeba skomunikować nowe tereny inwestycyjne. Proponuję aby linia 140 z Tucznawy jechała nową drogą, następnie przez Roździenskiego, Tworzeń do włączenia się na aktualną trasę na Piłsudskiego. W kierunku przeciwnym mógłby jeździć np. 237 lub jakaś nowa linia (141 lub 240 by łatwo skojarzyć) 5. Marzy mi się droga od węzła Pogoria nad S1 do Marianek przez Piekło wzdłuż linii kolejowej. Wtedy linia 635 mogłaby jechać przez Zieloną, Marianki, Piekło do Ząbkowic i dalej swoją aktualną trasą. Natomiast 84 od Ząbkowic przez Piekło, Gołonóg, Kasprzaka do Huty. 6. Budowa drogi do Ratanic. Jedyna dzielnica która nie ma połączenia drogowego z resztą miasta! A co za tym idzie korekta trasy linii 242 wraz z większeniem jej częstotliwości by nie konczyła już o 16 oraz w prowadzenie kursów w soboty, niedziele i święta. 7. Bus-pas w torowisku na relacji Gołonóg-Centrum. 8. Linie autobusowe konczące przy urzedzie Pracy przedłużyc do pętli na Mydlicach. Przynajmniej jedna z nich niech pojedzie ul. Moniuszki i Perla z obsługą przystanku Koszelew Kościół, który oczywiscie byłby wyjątkiem strefowym. 9. Przedłużenie ulicy Halerczyków do Bugaja wraz z dojazdem do tej dzielnicy linii 140 (oraz jej wariantu przeciwnego - patrz pkt.4). 10. Budowa drogi Gródki-Bugaj wraz ze zmianą trasy linii 175 tak by jechała tą drogą do Tucznawy lub 635 by od Wojkowic Koscielnych jechała przez Podwarpie, Trzebiesławice, Gródki, Bugaj do Tucznawy. 11. Przedłużenie linii 606 przez Wałek do "przedmieść" Chcechła. Tam w lesie jest takie miejsce - nie wiem jak sie nazywa to miejsce - gdzie zawracają autobusy olkuskie. Takie wydłużenie pozwoliłobyw miarę sprawnie połączyć Dąbrowę z Kluczami czy Olkuszem. A z tamtych stron wiele osób jeździ do pracy do DG. Miało byc science-fiction to myślę, że w wielu miejscach jest -------------------- Pozdrawiam!
Marcin |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: niedziela, 12 października 2025 - 00:11 |