![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Echhhhhh ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 512 Dołączył: wto, 05 sie 03 Skąd: LONDON Nr użytkownika: 2 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Hmm Jest dosc puzno juz jutro zrobie foto o jakie lawkui chodzi !!!!!!!!!!!
Pytanko. Dlaczego takich lawek urzad nie zrobil zamiast tych starych ? Zapewne odp bedzie ,ze starsi ludzie nie mieli by gdzie siedziec, ale moim zdaniem projektant lawek byl kolesiem i trafil w samop sedno projektujac swoja lawke. Jeszcze tej nowej nie widzialem zdewastowanej. Poprostu zlookal ,ze mlodzi ludzie lubia przesiadywac na oparciach i po dnich zrobil projektant lawy, ktore sie w 100 % sprawdzaja, ale dlaczego ich jest tak malo i dlaczego sa one w miejscach z ktorych Policja zawija za samo siedzenie ???????????????? |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
w PL tez zaczynaja sie pojawiac nowoczesne systemy np.
QUOTE Data System Nowoczesny system zarządzania komunikacją miejską w Koninie Data System we współpracy z firmami BuroRaj, R&G oraz Polkomtel uruchomiła dla Miejskiego Zakładu Komunikacji w Koninie System Zarządzania i Monitoringu Autobusów, a także System Zarządzania i Wyświetlania Treści na Tablicach Przystankowych. Pierwsze z rozwiązań, system Zarządzania i Monitoringu Autobusów odpowiedzialny jest za weryfikację w czasie rzeczywistym pracy wszystkich pojazdów MZK, pokonywanych przez nich tras, odwiedzanych przystanków, faktu otwierania drzwi, czasów wjazdu i wyjazdu z przystanków i co za tym idzie odnotowywania ewentualnych niezgodności pomiędzy rozkładem jazdy a rzeczywistością. System archiwizuje wszystkie dane przesyłane przez autobusy, dzięki czemu możliwe jest także rozpatrywanie ewentualnych reklamacji Klientów dotyczących spóźnień, nie zatrzymania się autobusu na przystanku, ewentualnego nie otwarcia drzwi przez kierowcę. Ponadto system podnosi poziom bezpieczeństwa pasażerów oraz kierowców autobusów, ponieważ pozwala w dowolnym momencie na wezwanie pomocy, która dzięki wdrożonemu rozwiązaniu od razu wie gdzie znajduje się autobus i może do niego bardzo szybko dotrzeć. Drugi system Zarządzania i Wyświetlania Treści na Tablicach Przestankowych jest pionierskim projektem. Dzięki niemu pasażerowie zgromadzeni na przystankach dowiadują się na bieżąco, za pomocą przystankowych tablic świetlnych o rzeczywistym czasie pozostałym do przyjazdu autobusu na który oczekują. W ten sposób pasażerowie mogą być pewni, że dany autobus właśnie dojeżdża i można spokojnie na niego poczekać nie martwiąc się, że przyszliśmy za późno lub autobus z jakiś przyczyn w ogóle nie nadjedzie. Rozwiązanie działa w oparciu o pozycję geograficzną przesyłaną przez pojazdy, a odczytywaną z systemu GPS oraz na bazie specjalnej aplikacji wykonanej przez Data System, która analizuje w czasie rzeczywistym pozycje autobusów i przystanków oraz przesyła odpowiednie komunikaty na tablice przystankowe zawierające czas dojazdu. Wszystkie informacje z autobusów do serwerów aplikacji oraz z serwerów aplikacji do tablic przesyłane są za pomocą usług transmisji danych (GPRS) w sieci Plus, dzięki czemu system nie wymagał budowy drogiej infrastruktury kablowej a także bardzo łatwe jest jego rozszerzanie o kolejne tablice przystankowe, które można zawiesić praktycznie w każdym miejscu na obszarze obsługiwanym przez MZK Konin. Wdrożone systemy podnoszą standard usług oferowany pasażerom przez MZK Konin ułatwiając im codzienne korzystanie ze środków komunikacji miejskiej, a także, co bardzo ważne, podnoszą poziom bezpieczeństwa. Bardzo ważny jest także fakt, że wdrożone rozwiązania dostarczają wiele ważnych informacji MZK Konin na bazie których, przedsiębiorstwo może dokonywać stałej analizy oferowanych usług w celu ich optymalizacji. ------------------------------------------------------------------------------------------ www.krakow.pl Szybciej przez miasto, mniejsze korki 44 świetlne tablice informacji pasażerskiej, 196 tramwajów wyposażonych w komputery pokładowe, system lokalizacji satelitarnej GPS – w Krakowie powstaje System Obszarowego Sterowania Ruchem - pierwszy tego rodzaju system optymalizacji i zarządzania ruchem miejskim realizowany w Polsce. Inwestycja System Obszarowego Sterowania Ruchem jest jednym z komponentów programu „Krakowski Transport Miejski”. Podstawowe zadania systemu to przyspieszenie przejazdu środkami transportu publicznego oraz rozładowanie korków i zwiększenie przepustowości ulic w mieście. Kontrakt na realizację systemu podpisany został 30 września ubiegłego roku. Planowane zakończenie realizacji - listopad 2007 roku (w okresie dalszych 12 miesięcy kontrakt przewiduje dostrajanie systemu i szkolenie personelu). Planowana wartość inwestycji to 43,3 mln zł. Inwestycja polega na zaprojektowaniu i zbudowaniu systemu obszarowego sterowania ruchem w korytarzu szybkiego tramwaju oraz na obszarze centrum miasta (w granicach I i II obwodnicy) wraz z ewentualną korektą skrzyżowań. Zakres zadania obejmuje zaprojektowanie systemu, instalację lub modernizację urządzeń sterowniczych oraz kontrolnych na węzłach drogowych i przejściach dla pieszych w obrębie centrum (ok. 80 skrzyżowań i przejść, w tym 35 na linii priorytetu ruchu szybkiego tramwaju) oraz wyposażenie Ośrodka Kontroli Ruchu i Nadzoru Ruchu Tramwajowego. Jednym z bardzo istotnych i ważnych elementów tego projektu jest System Nadzoru Ruchu Tramwajowego, który dotyczy zarządzania i lokalizacji tramwajów na trasie Krakowskiego Szybkiego Tramwaju. Jego realizacja umożliwi zarządzającemu ruchem bieżącą kontrolę ruchu oraz szybką i sprawną reakcję na zmiany, jak również dynamiczną informację dla pasażerów komunikacji miejskiej i nadzór tejże komunikacji. Podstawowe elementy tego systemu to centrum sterowania, zajezdnie tramwajowe wyposażone w system zarządzania danymi, przystanki tramwajowe wyposażone w tablice Dynamicznej Informacji Pasażerskiej, tramwaje wyposażone w komputery pokładowe, sygnalizacja świetlna z jednostką sterowania radiowego, sieć komputerowa WLAN zapewniająca łączność pomiędzy Centrum Sterowania i zajezdniami tramwajowymi, siec radiowa GSM/GPRS zapewniająca łączność pomiędzy poszczególnymi elementami systemu oraz system lokalizacji satelitarnej GPS. System Nadzoru Ruchu Tramwajowego integruje wszystkie składniki automatycznego systemu lokalizacji pojazdów i pomaga zarządzać komunikacją publiczną w sposób bardziej efektywny, a także stale optymalizować rozłożenie personelu i sprzętu. Rezultatem są bardziej punktualne usługi komunikacyjne, szybszy przejazd tramwajem trasa Podgórze – ul. Kamienna, łatwe zarządzanie, czytelna i wiarygodna informację dla pasażerów i operatora. Centrum sterowania systemu Automated Vehicle Location and Control (AVLC) zlokalizowane będzie przy ul. Św. Wawrzyńca nr 13 w Krakowie. Dwie zajezdnie: Zajezdnia Tramwajowa Podgórze i Zajezdnia Tramwajowa Nowa Huta będą wyposażone w system zarządzania danymi. Łącznie 196 tramwajów wyposażonych będzie w komputery pokładowe - przystosowane do instalacji w pojazdach autobusowych, tramwajach, metrze i innych pojazdach komunikacji publicznej. Znają on „swój” rozkład jazdy i są w stanie ustalić aktualną pozycję pojazdu, korzystając z sygnału satelitarnego poprzez Global Positioning System (GPS). Z tych dwu informacji system wnioskuje, czy pojazd jest w ruchu, czy porusza się zgodnie z rozkładem jazdy, czy jest opóźniony lub przyspieszony w stosunku do niego. Ta informacja jest stale przekazywana do centrum sterowania, które na bazie informacji o całej sieci decyduje, czy i jaką podjąć akcję. Komputer może też sterować wieloma urzadzeniami pokładowymi pojazdu, daje również kierowcy kontakt z centrum komputerowym. Na przystankach tramwajowych zostaną zainstalowane 44 tablice informacji pasażerskiej. Te świetlne, czytelne tablice będą informować pasażerów o czasie przyjazdu kolejnych tramwajów. To innowacyjny i oszczedny system dostarczania dynamicznej informacji. Dzięki tym tablicom wszystkie informacje są aktualne, wiarygodne i podawane w czasie rzeczywistym. Na tablicach można będzie wyświetlić również ważne informacje specjalne - np. o zamkniętej trasie, awarii lub zmianie trasy. Projekt realizuje Konsorcjum Siemens AG z siedzibą w Monachium i Siemens Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. (BF). ciekawy jestem jak sie sprawdza i czy beda niszczone @pozdrawiam Wiesz jak wyglada sytuacja z GPSem w PKM Sosnowiec? Ja juz wlasnie nie pamietam - kiedys mial byc przetrag na GPSy do autobusow - starych. A czy nowe go posiadaja? (tez juz nie pamietam ehhh ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() jasiek ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 1,062 Dołączył: śro, 06 sie 03 Skąd: Mydlice Nr użytkownika: 3 ![]() |
Wiesz jak wyglada sytuacja z GPSem w PKM Sosnowiec? Ja juz wlasnie nie pamietam - kiedys mial byc przetrag na GPSy do autobusow - starych. A czy nowe go posiadaja? (tez juz nie pamietam ehhh ![]() Jak na razie żaden autobus w GOPie nie posiada takowego systemu. Ale jest on już powszechnie wykorzystywany w transporcie. O ile się nie mylę to obowiązek posiadania GPS mają cysterny przewożące paliwa i gaz. A jest to wymagane przez inspekcje celną, a ma to przeciwdziałać niepłaceniu akcyzy za paliwa. W DG taki system miały wprowadzić wodociągi, ale czy tak się stało to nie wiem. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 17:38 |