![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Juz chyba bylo gdzies wspomniane na forum ze rozstrzygaja sie losy podzialu na NUTSy ale nie wiem gdzie
![]() Ze strony UM: Powiaty grodzkie: Sosnowiec, Jaworzno i Dąbrowa Górnicza zostały włączone – w ramach unijnej Nomenklatury Jednostek Terytorialnych do Celów Statystycznych (NUTS) – do Aglomeracji Górnośląskiej. Powiaty ziemskie: będziński i zawierciański wchłonły Podregion Częstochowski. W praktyce oznacza to rozbicie spójności Zagłębia Dąbrowskiego. Konsekwencją tego może być marginalizacja zagłębiowskich miast i gmin i uniemożliwienie pozyskiwania unijnych funduszy na rzecz wspólnych, ponadlokalnych projektów. Starostowie, prezydenci, burmistrzowie i wójtowie z Zagłębia Dąbrowskiego spotykają się w środę 16 marca w Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Górniczej, by szukać sposobu zmiany tej niekorzystnej, dla Zagłębia, kategoryzacji. Jest możliwe, że uczestnicy spotkania zaapelują do parlamentarzystów, eurodeputowanych oraz ministra gospodarki i pracy o zmianę granic podregionów w ramach NUTS. ------------------------------------- Ciekawe czy ten podzial bedzie odgrywal taka wielka role. Z jednej strony dziwnie odlaczyc nas od aglomeracji, a z drugiej od Zaglebia... Ten post edytował kwintosz pią, 13 paź 2006 - 19:23 |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() FdZD ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 1,433 Dołączył: pią, 08 sie 03 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 6 Płeć: Mężczyzna ![]() |
nie bylo gdzie zabardzo wkleic wiec wklejam tu
QUOTE ![]() Powstanie strategia marketingu i promocji woj. śląskiego 12.10.2006 Samorząd woj. śląskiego proponuje samorządom miast, instytucjom kultury i nauki oraz mediom i przedstawicielom biznesu wspólne stworzenie strategii marketingu i promocji regionu. Samorząd woj. śląskiego proponuje samorządom miast, instytucjom kultury i nauki oraz mediom i przedstawicielom biznesu wspólne stworzenie strategii marketingu i promocji regionu. Samorządowcy uważają, że tylko przemyślane i spójne działania wypromują pozytywny wizerunek województwa. O tym, jak skutecznie kształtować wizerunek regionu oraz jego wpływie na rozwój gospodarczy dyskutowali w środę w Katowicach samorządowcy i specjaliści od marketingu. Uczestnicy forum byli zgodni, że lokalne władze i instytucje powinny zjednoczyć wysiłki w tym zakresie. "Na budowanie pozytywnego wizerunku składają się dwa elementy. Musi być coś, co zasługuje na promocję - udane przedsięwzięcia, flagowe projekty. Drugi krok to sensowny marketing, czyli przekładanie tych sukcesów na akcje marketingowe" ľ mówił prof. Andrzej Klasik z Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Samorządowcy z miast regionu przekonywali, że na skuteczną promocję trzeba wybrać właściwy moment. Prezydent Katowic Piotr Uszok narzekał, że kilka lat temu trudno było kształtować dobry wizerunek miasta w sytuacji, gdy np. upadała Huta Baildon, czemu towarzyszyły protesty i strajki głodowe. Dziś, gdy kosztem ponad 1 mld zł miasto zmodernizowało układ komunikacyjny i przygotowuje się do przebudowy centrum, sytuacja jest inna. Także prezydent Sosnowca Kazimierz Górski przypomniał, że kilka lat temu trudno było w mieście o wyremontowany, efektowny budynek komunalny, którego zdjęcie mogłoby ozdobić folder. Teraz samorządowcy chwalą się swoimi osiągnięciami i liczą, że przyciągnie to inwestorów. "Naszą najlepszą reklamą są nasi klienci. Rola tych, którzy już zdecydowali się ulokować tu swoje przedsięwzięcia w przyciąganiu kolejnych, jest nie do przecenienia. A skoro udało nam się ich do siebie przekonać w poprzednich latach, gdy warunki były trudniejsze, tym bardziej powinno udać się teraz w warunkach wzrostu gospodarczego" ľ przekonywał prezes Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej, Piotr Wojaczek. Według niego, w wielu zagranicznych korporacjach decyzja o wyborze lokalizacji inwestycji nie wynika jedynie z parametrów ekonomicznych. Równie ważne jest otoczenie kulturalne, możliwość edukacji dla dzieci menedżerów, dostępność rozrywek, restauracji itp. Wojaczek zauważył, że niektóre śląskie miasta odstają w tym zakresie od innych, stąd m.in. potrzeba lepszej promocji regionu jako uzupełniającej się całości. Zdaniem szefa regionalnej Izby Gospodarczej w Katowicach, Tadeusza Donocika, pozytywny wizerunek regionu wzmacnia również konkurencyjność działających tu przedsiębiorstw. Zadeklarował udział Izby w przygotowaniu i realizacji wspólnej strategii marketingowej regionu, która pozwoliłaby wypromować woj. śląskie (od Jasnej Góry, przez aglomerację katowicką, po Beskidy) na miarę działań promocyjnych podejmowanych przez Kraków czy Wrocław. "Po wyborach rozliczymy samorządowców ze składanych przez nich deklaracji. Liczę, że wkrótce powstanie wspólna strategia promocyjna, a przemyślane dbanie o pozytywny wizerunek Śląska stanie się kluczowym elementem promocji gospodarczej regionu" ľ powiedział Donocik. -------------------- |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: niedziela, 12 października 2025 - 01:15 |