![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
UZYTKOWNIK ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 33 Dołączył: śro, 01 gru 10 Nr użytkownika: 4,285 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Dąbrowiak WT - do Leszka
Dzięki kolego za tak dużą dozę informacji na temat Dabrowy Górniczej. Jestem pod wrażeniem ! Ja, będąc (jak widać) dąbrowiakiem z dziada pradziada. nie mam tak dużej wiedzy. Dzięki za informację o kop. Flora. Interesuje mnie geneza hałdy "Stanisław" ("Stanisław Mały" i "Stanisław Duży") - czy też pochodzi w kop. Flora? Mieskam tu w pobliżu i nic o tym nie wiem. Dąbrowiak WT |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,978 Dołączył: sob, 01 kwi 06 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 197 Płeć: Mężczyzna GG: 2519362 ![]() |
Wiesława, nie Wiesław
![]() Akurat ona miała kolejkę oddzielną, dochodziła tylko zapewne do tej samej rampy. A cegielnia i Stanisław mogły mieć wspólną kolejkę z oszczędności (na starszych mapach oprócz cegielni do kolejki podłączony jest Podreden) . Pytanie, czy faktycznie dochodziła do Alberta, dziwnie to jest na messtischu zaznaczone - nie wiadomo jakim cudem z dwóch kolejek przemysłowych zrobił się nagle tor normalny. Na jednej z map wygląda to tak, jakby do rampy od strony stacji Staszic dochodziły tory - i to pasowałoby do powyższego (do Alberta zapewne też doprowadzono bocznicę). BTW, wbrew oznaczeniu na mapie, kolejka Wiesławy zapewne była napowietrzna (sądząc z zachowanego filara). -------------------- |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 13:59 |