![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 19 Dołączył: pią, 10 sie 07 Skąd: Mydlice pn. Nr użytkownika: 780 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Witam,
W gwoli przestrogi dla wszystkich którzy tak jak ja dali by sobie rękę obciąć że wiedzą jak można jeździć po skrzyżowaniu o ruchu okrężnym potocznie zwanym rondem w centrum dąbrowy. Ponieważ miałem sporną sytuacje ze znajomym jak powinno się jeździć po rondzie w DG postanowiłem napisać do komendanta policji i o dziwo dosyć szybko otrzymałem odpowiedź. Poniżej mój mail do wydziału komunikacji dąbrowskiej policji: "Sz. P. Pozwoliłem sobie na maila do Państwa w związku z pojawiającymi się cały czas sprzecznościami odnośnie pierwszeństwa przejazdu na rondzie w centrum Dąbrowy Górniczej. Z jednej strony mamy znaki poziome mówiące iż wjeżdżając na rondo z lewego pasa możemy jechać na wprost lub w lewo a z prawego zaś na wprost lub w prawo. Z drugiej jednak strony mamy przerywane linie wewnątrz ronda i osoba znajdująca się na wewnętrznym pasie musi przekroczyć tą linię a osoba z prawego pasa może objechać rondo bez przekraczania tej linii. W załączeniu przesyłam zdjęcie naszego ronda ze szkicem dwóch torów jazdy które spotykają się u wylotu królowej Jadwigi w kierunku Będzina. Pojazd B chce objechać rondo z prawego pasa w ul. Kościuszki. Pojazd A z lewego pasa chce pojechać na wprost w kierunku Będzin. Proszę o informację kto będzie winny zaistniałej kolizji. Z góry dziękuję" W załączeniu pismo od komendanta. Oczywiście pewnie można by dochodzić w sądzie czy zarządca drogi nie wprowadza w błąd oznaczeniami przed rondem co może mieć wpływ na zamieszanie. Możecie być jednak pewni że policja która przyjedzie na miejsce zawsze wypisze mandat pojazdowi A. Dodatkowo styczniowy dodatek "ronda" do gazety prawnej potwierdza interpretację policji ![]() ![]() edit: załączony plik pdf mi nie działa więc wrzuciłem go na sendspace http://www.sendspace.com/file/904yd9 Pozdrawiam Ten post edytował altan wto, 26 mar 2013 - 19:04 |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 19 Dołączył: pią, 10 sie 07 Skąd: Mydlice pn. Nr użytkownika: 780 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Widzę że dalej nie dla wszystkich jest to do pogodzenia. Ze mną było tak samo dopóki nie zgłębiłem tematu. Zarządca drogi czytaj miasto ustawiło znaki pionowe i namalowało poziome po to by ułatwić poruszanie się i nie przebudowywać ronda.
Fakty są jednak brutalne. Znaki pionowe mają kolor niebieski więc są jedynie informacyjne i nie stoją powyżej ogólnych zasad kodeksu drogowego. A kodeks drogowy stanowi jasno. Na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym na każdym pasie można wykonywać ruch okrężny tak długo jak się ma na to ochotę. I żaden znak informacyjny nie może cie zmusić na opuszczenie ronda pierwszym, drugim czy trzecim zjazdem. Jeżeli poruszasz się pasem wewnętrznym i chcesz zjechać z ronda przecinając pas zewnętrzny to niestety ale musisz się upewnić czy jest on wolny. Oczywiście miasto poszło na łatwiznę i może nawet chciało pomóc ale zrobiło tylko zamieszanie. Jako ostateczny dowód załączam zdjęcie interpretacji gazety prawnej o której pisałem wcześniej. Kluczowe jest zdanie "(...) Miejsce kolizji jest niebezpieczne, tym bardziej że kierowca pojazdu zjeżdżającego z pasa przy wyspie na pas zewnętrzny nie widzi lub bardzo źle widzi pojazd na pasie zewnętrznym, jednak to on będzie winny kolizji." ![]() PS. Jak wspomniałem fajnie by było mieć rondo turbinowe chociaż nie wiem jak wygląda przepustowość takiego ronda skoro w Katowicach z niego zrezygnowano. http://pl.wikipedia.org/wiki/Rondo_turbinowe |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 18:13 |