![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,221 Dołączył: czw, 22 kwi 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 80 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Postanowiłem założyć ten wątek ponieważ od 30 stycznia mamy jako mieszkańcy możliwość współdecydowania w wydaniu 5 mln zł z budżetu miejskiego. Nie wiem jak wyjdzie w praktyce ten pomysł ale teoretycznie wygląda to nawet ciekawie. Możemy tutaj rozmawiać o tym co w danych dzielnicach jest potrzebne. Właściwie to nawet nie tylko rozmawiać ale tworzyć grupy do lobbowania za konkretnymi pomysłami
![]() Poniżej link gdzie jest info o tym przedsięwzięciu ( w pliku PDF na stronie) http://www.dabrowa-gornicza.pl/aktualnosc-...ieszkancow.html oraz artykuł z Niezależnego Portalu Miejskiego CYTAT Dąbrowianie mają swój budżet ! W Dąbrowie Górniczej będzie funkcjonował budżet partycypacyjny - tak podczas dzisiejszej sesji zdecydowali dąbrowscy radni. To oznacza, że mieszkańcy będą mogli decydować na co zostanie przeznaczona część kwoty z miejskiego budżetu. Dla nich zarezerwowanych bowiem zostanie w miejskiej kasie każdego roku aż 5 mln. zł. Za podjęciem uchwały wprowadzającej budżet partycypacyjny zagłosowało 21 radnych. Dyskusja nad budżetem partycypacyjnym trwała od kilku miesięcy. Regularnie spotykał się zespół, składający się z przedstawicieli Urzędu Miejskiego, radnych, organizacji pozarządowych i mieszkańców, któremu udało się wypracować model funkcjonowania najoptymalniej dopasowany do dąbrowskich warunków. - Po konsultacjach dotyczących systemu dróg rowerowych w mieście, obok trwających konsultacji dotyczących przyszłości ul. Majakowskiego, wprowadzenie budżetu partycypacyjnego to kolejny krok do zwiększenia udziału mieszkańców we współrządzeniu i współdecydowaniu o sprawach ważnych dla miasta. To również dobra lekcja współodpowiedzialności za podejmowane decyzje. – mówi Zbigniew Podraza, prezydent Dąbrowy Górniczej. A na czym to wszystko ma polegać? Z ogólnego budżetu miasta, ok. 5 mln zł zostanie przeznaczona na realizację zadań, które zgłoszą mieszkańcy w jednym z 27 obszarów na które w czasie prac nad projektem zostało podzielone miasto. Konkretne przedsięwzięcia zgłoszą, przedyskutują i wybiorą dąbrowianie. - Możliwość zgłoszenia projektu będzie miał każdy mieszkaniec, który ukończył 16 rok życia, a jego pomysł poparło co najmniej 15 innych mieszkańców jego dzielnicy. Projekty będzie można zgłaszać od 8 kwietnia do 20 maja, a potem pracownicy urzędu będą mieli 90 dni na ich weryfikację. Polegać ona będzie m.in. na sprawdzeniu czy proponowana inwestycja dotyczy gruntów gminnych, czy jest możliwość współpracy z innym właścicielem terenu, czy w danym miejscu nie jest zaplanowane już jakieś przedsięwzięcie. W niektórych sytuacjach zaproponowane zostaną alternatywne rozwiązania. – mówi Piotr Drygała z Biura Organizacji Pozarządowych. Po weryfikacji projektów przyjdzie czas na wybór projektów do realizacji. Jesień byłaby czasem dzielnicowych forów, podczas których byłaby prezentowana lista projektów, z krótkim omówieniem i zaznaczeniem, które nadają się do realizacji. Zwieńczeniem będzie listopadowe głosowanie, w którym każdy z mieszkańców otrzyma 10 punktów, które będzie mógł przydzielić poszczególnym propozycjom. Te najwyżej ocenione zostaną zrealizowane. Po zakończeniu procedurze zgłaszania projektów, weryfikacji i głosowań, w 2014 roku będą mogły ruszyć inwestycje wytypowane przez mieszkańców. Dzięki dzisiejszej uchwale już niebawem ruszy akcja informacyjno-edukacyjna. Mieszkańcy dowiedzą się, jak sporządzić i złożyć wniosek, gdzie można uzyskać pomoc przy jego przygotowaniu czy z kim go opracować. Bieżące informacje o pracach nad budżetem obywatelskim dostępne będą w Internecie, a także w dzielnicowych punktach obywatelskich. - Budżet partycypacyjny to nie tylko możliwość włączenia się mieszkańców do współdecydowania, ale przede wszystkim okazja do pobudzenia ich do aktywności. Dzięki temu każdy będzie miał szanse zgłaszania pomysłów i projektów, będzie miał możliwość dyskusji nad nimi oraz możliwość podejmowania decyzji o wyborze tych projektów, które jego zdaniem są najbardziej potrzebne. – podsumowuje Marcin Bazylak, Pełnomocnik Prezydenta Miasta. materiały prasowe UM *** http://www.dabrowa-gornicza.org/index.php?...ew_post&f=5 -------------------- Moje osobiste i subiektywne spojrzenie na Dąbrowę Górniczą - zapraszam
www.facebook.com/blogdabrowski.blogspot i http://blogdabrowski.blogspot.com |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() Smokin' nigga ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,125 Dołączył: sob, 01 maj 04 Skąd: DG Centrum Nr użytkownika: 85 Płeć: Mężczyzna GG: 2275899 Tlen: vacu ![]() |
Ktoś może doradzić jak na sugerowanej mapce znaleźć info kto jest właścicielem gruntu? Szukam, klikam ale znaleźć nie mogę a chyba od tego trzeba zacząć planowanie
![]() |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Piotrek Drygała(drygu) ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 51 Dołączył: sob, 14 paź 06 Nr użytkownika: 232 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Ktoś może doradzić jak na sugerowanej mapce znaleźć info kto jest właścicielem gruntu? Szukam, klikam ale znaleźć nie mogę a chyba od tego trzeba zacząć planowanie ![]() Zależy nam aby jak najwięcej osób samemu poradziło sobie w sprawdzaniu własności - osoby poruszające się po internecie są wstanie same to zrobić. Tym wszystkim którzy mają z tym problem oferujemy wsparcie. Na razie poprzez kontakt z naszym Biurem. A w kwietniu i poprzez wsparcie Inkubatora i stoiska MCI w CH Pogoria. Tak jak to zacytowano w poście powyżej. Tym, którzy chcą jednak spróbować sami podajemy instrukcję, którą przygotował Marcin Dziubek z naszego Biura: Odnośnie sprawdzenia gruntu: 1. Wchodzimy na stronę www.idabrowa.pl 2. Kolejnym etapem jest wejście na Miejski System Informacji Przestrzennej, a potem klikamy w portal mapowy (link poniżej) http://www.dabrowa-gornicza.pl/strona-939-...estrzennej.html 3. Musimy się zarejestrować (założyć konto) 4. Po zalogowaniu trzeba wejść w portal mapowy - wersja pełna, a potem znaleźć w wyszukiwarce miejsce, które chcemy sprawdzić. Po znalezieniu miejsca w menu po lewej stronie zaznaczamy dane katastralne, gdzie wyskoczą wszelkie informacje związane z gruntem. 5. Kolejnym etapem jest znalezienie ikonki "i"(w niebieskiej otoczce - po najechaniu na znaczek będzie pisać: właściwość obiektu). Po odnalezieniu, klikamy na nie, a następnie na grunt, który chcemy sprawdzić. 6. Po kliknięciu wyskoczy nam okno właściwości projektu, gdzie najbardziej interesować nas będzie dół tabelki, gdzie będzie pisać KW a po drugiej stronie będzie podany numer księgi wieczystej, który będzie najważniejszy. 7. Po uzyskaniu tego numeru wchodzimy w stronę: [url="http://ekw.ms.gov.pl/pdcbdkw/pdcbdkw.html"]http://ekw.ms.gov.pl/pdcbdkw/pdcbdkw.html[/url 8.Potem w 3 oknach: 1. Szukamy Dąbrowy Górniczej - KA1D 2. Wpisujemy numer Księgi wieczystej, który wynika z MSIP 3. Tutaj trochę ciężej - tutaj musimy poklei wpisywać numery od 1 do 9, aż do skutku i nie wyświetli nam się cały wykaz z księgi wieczystej, gdzie będzie widnieć własność gruntu. ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Smokin' nigga ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,125 Dołączył: sob, 01 maj 04 Skąd: DG Centrum Nr użytkownika: 85 Płeć: Mężczyzna GG: 2275899 Tlen: vacu ![]() |
3. Musimy się zarejestrować (założyć konto) Dzięki Drygu ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 08:03 |