![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
UZYTKOWNIK ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 33 Dołączył: śro, 01 gru 10 Nr użytkownika: 4,285 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Dąbrowiak WT - do Leszka
Dzięki kolego za tak dużą dozę informacji na temat Dabrowy Górniczej. Jestem pod wrażeniem ! Ja, będąc (jak widać) dąbrowiakiem z dziada pradziada. nie mam tak dużej wiedzy. Dzięki za informację o kop. Flora. Interesuje mnie geneza hałdy "Stanisław" ("Stanisław Mały" i "Stanisław Duży") - czy też pochodzi w kop. Flora? Mieskam tu w pobliżu i nic o tym nie wiem. Dąbrowiak WT |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,978 Dołączył: sob, 01 kwi 06 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 197 Płeć: Mężczyzna GG: 2519362 ![]() |
Było to dość popularne rozwiązanie - w Dąbrowie taką kolejkę miała jeszcze Wiesława z Sulna, w Sosnowcu Renard (zanim wybudowano bocznice kolejową), w Jaworznie Kościuszko (na pewno już po II WŚ), były też w Rudzie Śląskiej, Zabrzu. Według podpisu pod zdjęciem Vielrosego - również Mortimer w XIX wieku miał taka kolejkę łączącą go ze stacją DŻID w Dąbrowie (zapewne potem jej część została wykorzystana jako fragment kolejki Redenu). Kolejkę linową miała również cementownia w Grodźcu (dostawa surowca z kamieniołomu), a współcześnie widziałem czynną kolejkę w Miskolcu (jakieś 10 lat temu).
-------------------- |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 13:59 |