![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Inwestycje wieksze od dabrowskiego odcinka DTŚ, zasluguja chyba na osobny watek (tereny inwestycyjne zostana rowniez uzbrojone)
Inwestycje niezwykle wazne dla rozwoju miasta, otworza nowe tereny inwestycyjne a przy okazji mieszkaniowe itp, nie do pozanania zmienia ta czesc miasta. W pierwszej kolejnosci planowana jest budowa odcinka Strzemieszyce - Tucznawa a w drugiej polaczenie z S1. Tylko "Budowa układu komunikacyjnego łączącego teren inwestycyjny w Tucznawie z Euroterminalnem" wstepnie szacowana na ponad 80 mln zl i lata realizacji 2007-2015 Ogloszono przetarg na projekt a w nim: QUOTE Wykonawca jest zobowiązany: - wykonać mapy do celów projektowych, - wykonać pełną inwentaryzację drzew do pozwolenia na wycinkę, - projekt budowlany drogi łączącej DK-94 z drogą DW 796 umożliwiającej obsługę komunikacyjną terenu inwestycyjnego - Tucznawa ”w Dąbrowie Górniczej wraz z odwodnieniem i oświetleniem ulicznym [ odcinek I – od węzła drogowego DK-94 z DW -790 do skrzyżowania ul.Ząbkowickiej i Gołonowskiej ( przebudowa drogi w celu uzyskania przekroju poprzecznego 2/2) ; odcinek II od skrzyżowania ul.Gołonowskiej z ul.Ząbkowicką do skrzyżowania DW – 796 z nowoprojektowanym odcinkiem drogi ( budowa nowego odcinka drogi o przekroju poprzecznym 2/2) - projekt wykonawczy, drogi łączącej DK-94 z drogą DW 796 umożliwiającej obsługę komunikacyjną terenu inwestycyjnego - Tucznawa ”w Dąbrowie Górniczej wraz z odwodnieniem i oświetleniem ulicznym [ odcinek I – od węzła drogowego DK-94 z DW -790 do skrzyżowania ul.Ząbkowickiej i Gołonowskiej( przebudowa drogi w celu uzyskania przekroju poprzecznego 2/2) ; odcinek II od skrzyżowania ul.Gołonowskiej z ul.Ząbkowicką do skrzyżowania DW – 796 z nowoprojektowanym odcinkiem drogi ( budowa nowego odcinka drogi o przekroju poprzecznym 2/2), - opracowanie pełnej koncepcji nowej drogi na III odcinku o przekroju poprzecznym 2/2 - zgodnie z załącznikiem nr.6 - projekt budowlany i wykonawczy przyłącza energetycznego i przyłącza wody, - przedmiary robót i kosztorysy inwestorskie, - specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, - uzyskać decyzję na wycinkę i przesadzeniem drzew w imieniu inwestora, - uzyskać decyzję o uwarunkowaniach środowiskowych - dokonać wszelkich uzgodnień i opracowań włącznie z decyzją o pozwoleniu na budowę - opracować Studium Wykonalności, - nowoprojektowane drogi realizować zgodnie z załącznikiem nr.6 no i najciekawsze - mapa: (wszystko 2+2 lacznie z droga dorysowana na czarno) http://www.bip.dabrowa-gornicza.pl/BIPDown...fname=mapa_.jpg -------------------- ![]() |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 385 Dołączył: sob, 15 mar 08 Skąd: Dąbrowa Górnicza Mydlice Nr użytkownika: 1,162 Płeć: Mężczyzna GG: 5107261 ![]() |
CYTAT Obwodnica Dąbrowy Górniczej zbyt droga
2013-02-21, Aktualizacja: dzisiaj 09:03 Dąbrowa Górnicza promuje się tym, że ma największe tereny inwestycyjne w południowej Polsce, czyli aż 260 ha gruntów, z których prawie 100 ha jest w Katowickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej. Problem w tym, że nie ma do nich żadnej drogi dojazdowej. Jej budowa miała ruszyć kilkanaście miesięcy temu, a w najgorszym przypadku teraz. ![]() Okazało się właśnie, że nic z tego nie będzie, bo nie udało się znaleźć firmy, która chciałaby wybudować za rozsądne, zdaniem władz miasta, pieniądze ponad 8 km jezdni w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego. - W ostatnim etapie negocjacji udział brało pięć firm. Wpłynęła tylko jedna oferta od firmy Mota Engil Central Europe o wartości 245 mln zł (199 mln zł netto), która przekroczyła budżet zarezerwowany na sfinansowanie tego zamówienia - tłumaczy Henryk Zaguła, wiceprezydent Dąbrowy Górniczej. Stracono dwa lata, bo najpierw miasto liczyło, że uda się wybudować drogę do Tucznawy za 100 mln zł, a gdy okazało się, że to za mało, kwotę podniesiono do 200 mln zł. Czytaj więcej na dziennikzachodni.pl To dopiero będzie wyścig z czasem Wiosną miasto chce też rozpocząć generalną przebudowę 9 km drogi krajowej nr 94, od granicy ze Sławkowem, do Sosnowca. Główna trasa łącząca Katowice z Krakowem zyska nie nową nawierzchnię, oświetlenie i całą infrastrukturę. Przebudowanych zostanie kilka skrzyżowań i dwa wiadukty. Tu jednak też nie brakuje problemów. Miasto nie podpisało jeszcze umowy na dofinansowanie całej inwestycji z Centrum Unijnych Projektów Transportowych, a z pozyskanych w ten sposób funduszy trzeba się rozliczyć już w 2015 roku. Na przebudowę pozostaje więc tylko ten i przyszły rok. Miasto twierdzi, że zdąży. Jednak już mamy pierwsze opóźnienia, Zgłaszanie ofert do przetargu, z racji wielu zapytań i dużego zainteresowania, zostało przedłużone z 4 do 25 lutego. Ostatnim wymogiem stawianym przez CUPT przed podpisaniem umowy na dofinansowanie w wysokości 165 mln zł, to uzyskanie pozwolenia na budowę. Wniosek taki został złożony i miasto liczy, że uda się go odebrać do końca lutego br. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 17:42 |