![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Inwestycje wieksze od dabrowskiego odcinka DTŚ, zasluguja chyba na osobny watek (tereny inwestycyjne zostana rowniez uzbrojone)
Inwestycje niezwykle wazne dla rozwoju miasta, otworza nowe tereny inwestycyjne a przy okazji mieszkaniowe itp, nie do pozanania zmienia ta czesc miasta. W pierwszej kolejnosci planowana jest budowa odcinka Strzemieszyce - Tucznawa a w drugiej polaczenie z S1. Tylko "Budowa układu komunikacyjnego łączącego teren inwestycyjny w Tucznawie z Euroterminalnem" wstepnie szacowana na ponad 80 mln zl i lata realizacji 2007-2015 Ogloszono przetarg na projekt a w nim: QUOTE Wykonawca jest zobowiązany: - wykonać mapy do celów projektowych, - wykonać pełną inwentaryzację drzew do pozwolenia na wycinkę, - projekt budowlany drogi łączącej DK-94 z drogą DW 796 umożliwiającej obsługę komunikacyjną terenu inwestycyjnego - Tucznawa ”w Dąbrowie Górniczej wraz z odwodnieniem i oświetleniem ulicznym [ odcinek I – od węzła drogowego DK-94 z DW -790 do skrzyżowania ul.Ząbkowickiej i Gołonowskiej ( przebudowa drogi w celu uzyskania przekroju poprzecznego 2/2) ; odcinek II od skrzyżowania ul.Gołonowskiej z ul.Ząbkowicką do skrzyżowania DW – 796 z nowoprojektowanym odcinkiem drogi ( budowa nowego odcinka drogi o przekroju poprzecznym 2/2) - projekt wykonawczy, drogi łączącej DK-94 z drogą DW 796 umożliwiającej obsługę komunikacyjną terenu inwestycyjnego - Tucznawa ”w Dąbrowie Górniczej wraz z odwodnieniem i oświetleniem ulicznym [ odcinek I – od węzła drogowego DK-94 z DW -790 do skrzyżowania ul.Ząbkowickiej i Gołonowskiej( przebudowa drogi w celu uzyskania przekroju poprzecznego 2/2) ; odcinek II od skrzyżowania ul.Gołonowskiej z ul.Ząbkowicką do skrzyżowania DW – 796 z nowoprojektowanym odcinkiem drogi ( budowa nowego odcinka drogi o przekroju poprzecznym 2/2), - opracowanie pełnej koncepcji nowej drogi na III odcinku o przekroju poprzecznym 2/2 - zgodnie z załącznikiem nr.6 - projekt budowlany i wykonawczy przyłącza energetycznego i przyłącza wody, - przedmiary robót i kosztorysy inwestorskie, - specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, - uzyskać decyzję na wycinkę i przesadzeniem drzew w imieniu inwestora, - uzyskać decyzję o uwarunkowaniach środowiskowych - dokonać wszelkich uzgodnień i opracowań włącznie z decyzją o pozwoleniu na budowę - opracować Studium Wykonalności, - nowoprojektowane drogi realizować zgodnie z załącznikiem nr.6 no i najciekawsze - mapa: (wszystko 2+2 lacznie z droga dorysowana na czarno) http://www.bip.dabrowa-gornicza.pl/BIPDown...fname=mapa_.jpg -------------------- ![]() |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 385 Dołączył: sob, 15 mar 08 Skąd: Dąbrowa Górnicza Mydlice Nr użytkownika: 1,162 Płeć: Mężczyzna GG: 5107261 ![]() |
CYTAT Inwestycja czy obciążenie?
Agnieszka Stefaniak-Zubko / sosnowiec.info.pl Dlaczego Zagłębie się nie rozwija? W innych miastach województwa, które mają porównywalne budżety buduje się obwodnice, drogi, pojawiają się inwestycje. Jako mieszkaniec Zagłębia bardzo im zazdroszczę – twierdzi Mirosław Bubel, kierujący sosnowiecko-dąbrowską podstrefą ekonomiczną. Zwracając uwagę na różnice w podejściu do inwestycji między miastami Śląska i Zagłębia wiceprezes Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej przekonywał dąbrowskich radnych do podjęcia decyzji o przeznaczeniu 200 mln zł na drogę prowadzącą do terenów inwestycyjnych Tucznawa. Inwestycja ma powstać w trybie partnerstwa prywatno-publicznego. Firma, która drogę zbuduje, o środki finansowe musi postarać się sama. Przez 15 lat inwestor będzie ją także utrzymywał. W tym okresie gmina będzie płacić za tzw. dostępność drogi, a potem stanie się jej pełnoprawnym właścicielem. Samorządowcy z Dąbrowy Górniczej najbardziej obawiali się, że obecna koniunktura gospodarcza nie sprzyja tego typu przedsięwzięciom. – To nie prawda, że firmy teraz nie mają pieniędzy. Europejski system bankowy jest niepewny, więc inwestorzy się wstrzymują z podejmowaniem decyzji. Zresztą mnie to bardzo cieszy. Za dwa, trzy lata będzie po kryzysie, a my zdążymy przygotować Tucznawę – odpowiadał na wątpliwości radnych Mirosław Bubel. Okazuje się także, że 100 ha dąbrowskich terenów inwestycyjnych to praktycznie jedyny obszar jaki można zaoferować potencjalnym inwestorom, którzy chcieliby ulokować się na terenie strefy ekonomicznej. Do ewentualnego zagospodarowania jest także 150 ha miejskich gruntów. Aby przyciągnąć inwestorów brakuje tylko drogi dojazdowej spełniającej wymagania dużych przedsiębiorstw. – Tychy pod tym względem już dawno są zamknięte. W Gliwicach mamy do zaoferowania ostatnie 50 ha, w Zabrzu zostało 100 ha – wyliczał Piotr Wojaczek, szef Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Według ostrożnych szacunków wpływy ze sprzedaży 11 działek mogłyby wynieść ponad 50 mln zł, a inwestorzy z tytułu opłat i podatków płaciliby do miejskiej kasy ok. 8 mln zł rocznie. Na terenie Tucznawy powstać ma także prawie 4 tys. miejsc pracy. Czego więc obawiali się radni, którzy sprzeciwiali się uruchomieniu inwestycji w trakcie ostatniej sesji Rady Miejskiej? – Od zawsze opowiadałem się za tym przedsięwzięciem. Wtedy, gdy mówiliśmy o kosztach rzędu 60 mln zł, a nawet w roku 2010, gdy szacunki wzrosły do 100 mln zł. Ale kwota rzędu 200 mln zł rodzi już moje wątpliwości. Uważam, że tradycyjna metoda - kredytowanie - byłaby lepsza. Zamknęlibyśmy się w wówczas w kwocie ok. 120 mln zł – argumentował radny Ireneusz Zugaj. Prezydent Zbigniew Podraza nie krył, że biorąc pod uwagę jedynie kwestie finansowe kredyt mógłby okazać się korzystniejszy. – Inwestycja przeprowadzona w trybie PPP pozwala nam ominąć kwestie związane z obciążeniem bezpośrednim wskaźników budżetowych. W przypadku kredytu pozbawieni bylibyśmy rezerwy na inne inwestycje, które będą się pojawiały przez kilkanaście lat – tłumaczył gospodarz Dąbrowy Górniczej. Słowa te wywołały ostrą reakcję radnego Zbigniewa Łukasika. – To jest omijanie prawa. W jakimś celu przecież daje się gminom „kaganiec”, czyli próg zadłużenia na poziomie 60 proc. To państwo jest chyba chore. Boję się, że nie będziemy w stanie tego spłacić. Czy Dąbrowa Górnicza ma być jak Grecja czy Włochy? – dopytywał Łukasik. Jego zdaniem budowa drogi do Tucznawy przyniesie także poważne skutki ekologiczne. – Całkowity obszar terenu inwestycyjnego jest częścią kompleksu „Uroczyska nad Trzebyczką”. Inwestycja będzie miała negatywny wpływ na cenny przyrodniczo Las Bienia i łąki kosaćcowe – zauważa radny. Tymczasem zastępca prezydenta miasta Paweł Gocyła przekonywał, że nowa droga to nie tylko dostęp do terenów inwestycyjnych, ale także sposób na rozładowanie ruchu towarowego w mieście. – Lwia część kierowców wybierze drogę szybką, bezpieczną, nowoczesna, obsługującą DK 94 i A4. Ulice Rozdzieńskiego i Tworzeń na dzień dzisiejszy mają już właściwie wykorzystaną przepustowość – wyjaśniał Paweł Gocyła. Ostatecznie prezydentom udało się przekonać do swoich racji 11 radnych, co pozwoliło na rozpisanie przetargu (już następnego dnia po głosowaniu), w którym wyłoniony zostanie prywatny partner do realizacji przedsięwzięcia. Długość „drogi do Tucznawy” to niecałe 9 km. Realizacja przedsięwzięcia nastąpi na odcinku od węzła drogowego drogi krajowej 94 z drogą wojewódzką 790 do skrzyżowania nowobudowanego odcinka z drogą wojewódzką 796. Termin składania ofert mija 15.03.2012 r. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: niedziela, 12 października 2025 - 00:14 |