![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Inwestycje wieksze od dabrowskiego odcinka DTŚ, zasluguja chyba na osobny watek (tereny inwestycyjne zostana rowniez uzbrojone)
Inwestycje niezwykle wazne dla rozwoju miasta, otworza nowe tereny inwestycyjne a przy okazji mieszkaniowe itp, nie do pozanania zmienia ta czesc miasta. W pierwszej kolejnosci planowana jest budowa odcinka Strzemieszyce - Tucznawa a w drugiej polaczenie z S1. Tylko "Budowa układu komunikacyjnego łączącego teren inwestycyjny w Tucznawie z Euroterminalnem" wstepnie szacowana na ponad 80 mln zl i lata realizacji 2007-2015 Ogloszono przetarg na projekt a w nim: QUOTE Wykonawca jest zobowiązany: - wykonać mapy do celów projektowych, - wykonać pełną inwentaryzację drzew do pozwolenia na wycinkę, - projekt budowlany drogi łączącej DK-94 z drogą DW 796 umożliwiającej obsługę komunikacyjną terenu inwestycyjnego - Tucznawa ”w Dąbrowie Górniczej wraz z odwodnieniem i oświetleniem ulicznym [ odcinek I – od węzła drogowego DK-94 z DW -790 do skrzyżowania ul.Ząbkowickiej i Gołonowskiej ( przebudowa drogi w celu uzyskania przekroju poprzecznego 2/2) ; odcinek II od skrzyżowania ul.Gołonowskiej z ul.Ząbkowicką do skrzyżowania DW – 796 z nowoprojektowanym odcinkiem drogi ( budowa nowego odcinka drogi o przekroju poprzecznym 2/2) - projekt wykonawczy, drogi łączącej DK-94 z drogą DW 796 umożliwiającej obsługę komunikacyjną terenu inwestycyjnego - Tucznawa ”w Dąbrowie Górniczej wraz z odwodnieniem i oświetleniem ulicznym [ odcinek I – od węzła drogowego DK-94 z DW -790 do skrzyżowania ul.Ząbkowickiej i Gołonowskiej( przebudowa drogi w celu uzyskania przekroju poprzecznego 2/2) ; odcinek II od skrzyżowania ul.Gołonowskiej z ul.Ząbkowicką do skrzyżowania DW – 796 z nowoprojektowanym odcinkiem drogi ( budowa nowego odcinka drogi o przekroju poprzecznym 2/2), - opracowanie pełnej koncepcji nowej drogi na III odcinku o przekroju poprzecznym 2/2 - zgodnie z załącznikiem nr.6 - projekt budowlany i wykonawczy przyłącza energetycznego i przyłącza wody, - przedmiary robót i kosztorysy inwestorskie, - specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, - uzyskać decyzję na wycinkę i przesadzeniem drzew w imieniu inwestora, - uzyskać decyzję o uwarunkowaniach środowiskowych - dokonać wszelkich uzgodnień i opracowań włącznie z decyzją o pozwoleniu na budowę - opracować Studium Wykonalności, - nowoprojektowane drogi realizować zgodnie z załącznikiem nr.6 no i najciekawsze - mapa: (wszystko 2+2 lacznie z droga dorysowana na czarno) http://www.bip.dabrowa-gornicza.pl/BIPDown...fname=mapa_.jpg -------------------- ![]() |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,221 Dołączył: czw, 22 kwi 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 80 Płeć: Mężczyzna ![]() |
No tak - szansa na nowe miejsca pracy, rozwój itd. Jednak mnie szkoda tej okolicy: Las Bienia z pewnością zostanie poważnie zdegradowany przy budowie drogi. pewnie zaraz odezwą się głosy, że miasto to nie rezerwat ale i tak bezpowrotnie stracimy kolejny całkiem spory obszar zielony.
sam Las Bienia ze swoim drzewostanem sosnowym nie jest może wybitny ale występujący tam buławnik czerwony juz tak. Niedaleko są też łąki z pełnikiem europejskim..... no i niewątpliwe zwiększy się hałas. Niby powstanie obwodnica i Ząbkowice zostaną odciążone od ruchu cięzarowego, ale przy takiej koncentracji przemysłu ruch tych pojazdów generalnie zwiększy się w całym mieście i rozjedzie nam drogi. mam nieodparte wrażenie, że niedługo niewiele zostanie z przyrodniczych walorów w DG. Zniszczenie siedliska Lipiennika nieopodal P4, degradacja Bagien w Antoniowie i teraz ten kwiatek. Szumne hasła o rozwoju, szansie dla miasta a dla przeciętnych mieszkańców coraz więcej zanieczyszczeń i hałasu + ewentualnie słabo płatne miejsca pracy. ![]() -------------------- Moje osobiste i subiektywne spojrzenie na Dąbrowę Górniczą - zapraszam
www.facebook.com/blogdabrowski.blogspot i http://blogdabrowski.blogspot.com |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,772 Dołączył: śro, 05 maj 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 87 ![]() |
No tak - szansa na nowe miejsca pracy, rozwój itd. Jednak mnie szkoda tej okolicy: Las Bienia z pewnością zostanie poważnie zdegradowany przy budowie drogi. pewnie zaraz odezwą się głosy, że miasto to nie rezerwat ale i tak bezpowrotnie stracimy kolejny całkiem spory obszar zielony. Ten las jest świetny na rower. Można się tam wyszaleć. Po tym jak okolice Pogorii stały się deptakiem często do lasu zaglądam bo to teren bezludny. Można się np. pobawić w poszukiwanie trasy zlikwidowanego żółtego Szlaku Zamonitu. ![]() Niby powstanie obwodnica i Ząbkowice zostaną odciążone od ruchu cięzarowego, To jest akurat propagandowy kit. Cała masa TIRów jedzie przecież z Zawiercia do S1. Im obwodnica w niczym nie pomoże. Szumne hasła o rozwoju, szansie dla miasta a dla przeciętnych mieszkańców coraz więcej zanieczyszczeń i hałasu + ewentualnie słabo płatne miejsca pracy. Ja bym tam jednak nie wydziwiał. Terenem Tucznawa chwalimy się od kilkunastu lat, a nikt w tej sprawie palcem nie kiwnął. Radomsko było naszym konkurentem w staraniach o Toyote. Oni na swoim terenie już dawno mają fabrykę AGD, a my ??? Głowę dam, że na te słabo płatne miejsca pracy będzie kolejka chętnych. ![]() jakoś nie linkuje mi się to w głowie z promocją DG poprzez rozwój turystyki, dbałość o środowisko i "rozwój kapitału ludzkiego" Zakopanem nie jesteśmy. Z turystów się nie wyżywimy. Ten post edytował bzenek nie, 05 lut 2012 - 09:36 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 17:41 |