![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Inwestycje wieksze od dabrowskiego odcinka DTŚ, zasluguja chyba na osobny watek (tereny inwestycyjne zostana rowniez uzbrojone)
Inwestycje niezwykle wazne dla rozwoju miasta, otworza nowe tereny inwestycyjne a przy okazji mieszkaniowe itp, nie do pozanania zmienia ta czesc miasta. W pierwszej kolejnosci planowana jest budowa odcinka Strzemieszyce - Tucznawa a w drugiej polaczenie z S1. Tylko "Budowa układu komunikacyjnego łączącego teren inwestycyjny w Tucznawie z Euroterminalnem" wstepnie szacowana na ponad 80 mln zl i lata realizacji 2007-2015 Ogloszono przetarg na projekt a w nim: QUOTE Wykonawca jest zobowiązany: - wykonać mapy do celów projektowych, - wykonać pełną inwentaryzację drzew do pozwolenia na wycinkę, - projekt budowlany drogi łączącej DK-94 z drogą DW 796 umożliwiającej obsługę komunikacyjną terenu inwestycyjnego - Tucznawa ”w Dąbrowie Górniczej wraz z odwodnieniem i oświetleniem ulicznym [ odcinek I – od węzła drogowego DK-94 z DW -790 do skrzyżowania ul.Ząbkowickiej i Gołonowskiej ( przebudowa drogi w celu uzyskania przekroju poprzecznego 2/2) ; odcinek II od skrzyżowania ul.Gołonowskiej z ul.Ząbkowicką do skrzyżowania DW – 796 z nowoprojektowanym odcinkiem drogi ( budowa nowego odcinka drogi o przekroju poprzecznym 2/2) - projekt wykonawczy, drogi łączącej DK-94 z drogą DW 796 umożliwiającej obsługę komunikacyjną terenu inwestycyjnego - Tucznawa ”w Dąbrowie Górniczej wraz z odwodnieniem i oświetleniem ulicznym [ odcinek I – od węzła drogowego DK-94 z DW -790 do skrzyżowania ul.Ząbkowickiej i Gołonowskiej( przebudowa drogi w celu uzyskania przekroju poprzecznego 2/2) ; odcinek II od skrzyżowania ul.Gołonowskiej z ul.Ząbkowicką do skrzyżowania DW – 796 z nowoprojektowanym odcinkiem drogi ( budowa nowego odcinka drogi o przekroju poprzecznym 2/2), - opracowanie pełnej koncepcji nowej drogi na III odcinku o przekroju poprzecznym 2/2 - zgodnie z załącznikiem nr.6 - projekt budowlany i wykonawczy przyłącza energetycznego i przyłącza wody, - przedmiary robót i kosztorysy inwestorskie, - specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, - uzyskać decyzję na wycinkę i przesadzeniem drzew w imieniu inwestora, - uzyskać decyzję o uwarunkowaniach środowiskowych - dokonać wszelkich uzgodnień i opracowań włącznie z decyzją o pozwoleniu na budowę - opracować Studium Wykonalności, - nowoprojektowane drogi realizować zgodnie z załącznikiem nr.6 no i najciekawsze - mapa: (wszystko 2+2 lacznie z droga dorysowana na czarno) http://www.bip.dabrowa-gornicza.pl/BIPDown...fname=mapa_.jpg -------------------- ![]() |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 385 Dołączył: sob, 15 mar 08 Skąd: Dąbrowa Górnicza Mydlice Nr użytkownika: 1,162 Płeć: Mężczyzna GG: 5107261 ![]() |
CYTAT Obwodnica Dąbrowy Górniczej powstanie. Dojazd do Tucznawy za 200 mln zł
2012-01-30, Aktualizacja: dzisiaj 07:27 Dziennik Zachodni Piotr Sobierajski Mamy dobre informacje dla kierowców i dąbrowian. Nareszcie powstanie obwodnica, pozwalająca wyłączyć ruch tirów z 10-tysięcznej dzielnicy Ząbkowice, która będzie też pełniła rolę drogi dojazdowej do 260-hektarowych terenów inwestycyjnych w dzielnicy Tucznawa, obecnie największych w woj. śląskim. ![]() Znalazły się bowiem na tę inwestycję większe pieniądze, zapisane w Wieloletniej Prognozie Finansowej miasta na lata 2012-2015, co pozwala rozpocząć poszukiwania wykonawcy drogi. Ostatecznie całe przedsięwzięcie może kosztować miasto nie około 100 mln zł, ale nawet do 200 mln zł. Jednak nie trzeba będzie wydać tych pieniędzy jednorazowo, bo inwestycja oparta będzie na partnerstwie publiczno-prywatnym. To oznacza, że to właśnie prywatny partner weźmie na siebie ciężar znalezienia odpowiednich funduszy na budowę i utrzymanie nowej drogi. Miasto będzie natomiast przez 15 lat płacić wykonawcy za możliwość korzystania z niej. Potem stanie się jej pełnoprawnym właścicielem. - Kiedy w 2007 roku powstał pierwszy projekt tej drogi, była mowa o 100 mln zł, ale okazało się, że żadna firma nie jest w stanie wybudować jej za takie pieniądze - tłumaczy Bartosz Matylewicz z dąbrowskiego Urzędu Miejskiego. - Wpłynęła do nas jedna oferta, ale przekraczająca tę kwotę. Dlatego konieczne były zmiany w wysokości finansowania tej inwestycji - dodaje. Rozpoczęło się już poszukiwanie prywatnego partnera. Ogłoszenie o zaproszeniu do negocjacji i przedstawienia ofert znalazło się w dąbrowskim BIP-ie oraz w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. - Wybór wykonawcy tej inwestycji i dogranie szczegółów powinno potrwać około pół roku - mówi Bartosz Matylewicz. Budowa obwodnicy mogłaby ruszyć w tym lub w przyszłym roku. A chodzi o 9-kilometrowy odcinek, który prowadzić będzie od DK 94 w dzielnicy Strzemieszyce, drogą wojewódzką 790, aż do terenów inwestycyjnych w Tucznawie. Pomiędzy ul. Idzikowskiego i Szosową w Tucznawie ma się połączyć z drogą wojewódzką nr 796 w kierunku na Zawiercie. Miasto liczy dzięki dojazdowi do działek w Tucznawie - gdzie 100 ha należy już do Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej, a 160 ha to Dąbrowska Strefa Aktywności Gospodarczej - na pozyskanie nowych inwestorów. Mogłyby tu powstać miejsca pracy dla ok. 4-6 tys. osób. Część dąbrowskich radnych ma jednak obawy, czy wydatek ok. 200 mln zł się zwróci. - Uruchomienie tych terenów pozwoli na to, że dochody pokryją koszty partnerstwa publiczno-prywatnego, a potem będzie to czysty zysk dla gminy - stwierdza Piotr Wojaczek, prezes zarządu KSSE. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 17:33 |