IPB

Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

> Nowe drogi dwujezdniowe Strzemieszyce-Tucznawa, Tucznawa - S1/Ujejsce, Centrum-DK86
:)
post pon, 06 sie 2007 - 13:42
Post #1


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



Inwestycje wieksze od dabrowskiego odcinka DTŚ, zasluguja chyba na osobny watek (tereny inwestycyjne zostana rowniez uzbrojone)

Inwestycje niezwykle wazne dla rozwoju miasta, otworza nowe tereny inwestycyjne a przy okazji mieszkaniowe itp, nie do pozanania zmienia ta czesc miasta.

W pierwszej kolejnosci planowana jest budowa odcinka Strzemieszyce - Tucznawa a w drugiej polaczenie z S1.

Tylko "Budowa układu komunikacyjnego łączącego teren inwestycyjny w Tucznawie z Euroterminalnem" wstepnie szacowana na ponad 80 mln zl i lata realizacji 2007-2015

Ogloszono przetarg na projekt a w nim:

QUOTE
Wykonawca jest zobowiązany:
- wykonać mapy do celów projektowych,
- wykonać pełną inwentaryzację drzew do pozwolenia na wycinkę,
- projekt budowlany drogi łączącej DK-94 z drogą DW 796 umożliwiającej obsługę komunikacyjną terenu inwestycyjnego - Tucznawa ”w Dąbrowie Górniczej wraz z odwodnieniem i oświetleniem ulicznym [ odcinek I – od węzła drogowego DK-94 z DW -790 do skrzyżowania ul.Ząbkowickiej i Gołonowskiej ( przebudowa drogi w celu uzyskania przekroju poprzecznego 2/2) ; odcinek II od skrzyżowania ul.Gołonowskiej z ul.Ząbkowicką do skrzyżowania DW – 796 z nowoprojektowanym odcinkiem drogi ( budowa nowego odcinka drogi o przekroju poprzecznym 2/2)
- projekt wykonawczy, drogi łączącej DK-94 z drogą DW 796 umożliwiającej obsługę komunikacyjną terenu inwestycyjnego - Tucznawa ”w Dąbrowie Górniczej wraz z odwodnieniem i oświetleniem ulicznym [ odcinek I – od węzła drogowego DK-94 z DW -790 do skrzyżowania ul.Ząbkowickiej i Gołonowskiej( przebudowa drogi w celu uzyskania przekroju poprzecznego 2/2) ; odcinek II od skrzyżowania ul.Gołonowskiej z ul.Ząbkowicką do skrzyżowania DW – 796 z nowoprojektowanym odcinkiem drogi ( budowa nowego odcinka drogi o przekroju poprzecznym 2/2),
- opracowanie pełnej koncepcji nowej drogi na III odcinku o przekroju poprzecznym 2/2 - zgodnie z załącznikiem nr.6
- projekt budowlany i wykonawczy przyłącza energetycznego i przyłącza wody,
- przedmiary robót i kosztorysy inwestorskie,
- specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót,
- uzyskać decyzję na wycinkę i przesadzeniem drzew w imieniu inwestora,
- uzyskać decyzję o uwarunkowaniach środowiskowych
- dokonać wszelkich uzgodnień i opracowań włącznie z decyzją o pozwoleniu na budowę
- opracować Studium Wykonalności,
- nowoprojektowane drogi realizować zgodnie z załącznikiem nr.6


no i najciekawsze - mapa: (wszystko 2+2 lacznie z droga dorysowana na czarno)
http://www.bip.dabrowa-gornicza.pl/BIPDown...fname=mapa_.jpg


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
Odpowiedzi
matidg
post śro, 25 sty 2012 - 22:22
Post #2


UZYTKOWNIK
****

Grupa: Użytkownik
Postów: 385
Dołączył: sob, 15 mar 08
Skąd: Dąbrowa Górnicza Mydlice
Nr użytkownika: 1,162
Płeć: Mężczyzna
GG: 5107261 status gadu-gadu



CYTAT
Zielone światło dla drogi do terenów inwestycyjnych

Redakcja: Bartek Matylewicz
Dodany: 25.01.2012

Podczas dzisiejszej Sesji Rady Miejskiej przyjęta została uchwała w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2012 – 2015, która pozwala przystąpić Dąbrowie Górniczej do budowy drogi dojazdowej do terenów inwestycyjnych w Tucznawie.
Podczas dzisiejszej Sesji Rady Miejskiej przyjęta została uchwała w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2012 – 2015, która pozwala przystąpić Dąbrowie Górniczej do budowy drogi dojazdowej do terenów inwestycyjnych w Tucznawie.
Chodzi o budowę niespełna 9 kilometrowego odcinka, który połączy tereny w Tucznawie z DW 796.
Teren inwestycyjny „Tucznawa” nie ma drogi dojazdowej o standardzie spełniającym normy dla dużych przedsiębiorców. Gdy taka powstanie, za kilka lat ma szansę stać się nowoczesna strefą gospodarczą z Parkiem Naukowo - Technologicznym i Inkubatorem Przedsiębiorczości, który przyciągnie kilkanaście przedsiębiorstw sektora nowoczesnych technologii i usług, dających 4-6 tys. miejsc pracy.
- Rozumiem, że co do budowy drogi nie ma wątpliwości. Rozważaliśmy różne możliwości jej finansowania, ale rozwiązanie partnerstwa publiczno-prywatnego jest dla nas najlepszym rozwiązaniem. Wzięcie kredytu dodatkowo obciążyło by nasz wskaźnik obciążeń budżetowych uniemożliwiając nam dalsze pozyskiwanie zewnętrznych środków, np. na remont drogi krajowej nr 94 na odcinku od granicy z Sosnowcem do granicy ze Sławkowem, który dzisiaj jest na liście priorytetowej Ministerstwa Infrastruktury – przekonywał radnych Zbigniew Podraza, prezydent miasta.
Tadeusz Orpych przekonywał radnych, że trzeba pamiętać o tym, że Ministerstwo Finansów planuje ograniczenie wydatków samorządów, dlatego też należy odstawić emocje na bok i pomimo tego, że kadencja trwa tylko 4 lata, pomyśleć w nieco dalszej perspektywie, uruchomić tereny w Tucznawie i wykorzystać tą szansę.
Część radnych była sceptycznie nastawiona do takiego rozwiązania. Rady Zbigniew Łukasik podnosił argumenty ekologiczne czy kwestie dalszego skomunikowania terenów w Tucznawie z drogą S1.
- Przypominam, że o koncepcji budowy tej drogi rozmawialiśmy w 2007 roku. Dzisiaj mamy już gotowy projekt i gotowe opinie. O połączeniu Tucznawy z drogą S1 rzeczywiście możemy rozmawiać, ale są to plany na przyszłość. Dzisiaj priorytetem dla miasta jest uruchomienie nowych terenów inwestycyjnych – argumentował Podraza.
Z kolei radny Tomasz Pasek podkreślał że klub PO nie jest przeciwny inwestycji, ale nie są zwolennikami dalszego zadłużania miasta i nie widzą w tym projekcie miejsca dla rozwiązania przedsięwzięcia publiczno-prywatnego.
W odpowiedzi prezydent podkreślał, że głosowanie przeciw temu rozwiązaniu jest dokładnie głosowaniem przeciw tej inwestycji, ponieważ odkładania przez wiele kolejnych lat pieniędzy po to, żeby wybudować drogę jest myśleniem bez perspektyw na przyszłość. Jego zdaniem trzeba ją najpierw wybudować, po jej wybudowaniu sprzedać tereny i pobierać podatki, które pozwolą na zapłatę za powstanie tę inwestycję.
Prezydentowi wtórował także Piotr Wojaczek, Prezes Zarządu Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej, w której granicach znajduje się 100 hektarów dąbrowskich terenów inwestycyjnych.
- Chciałbym się dziś z Państwem podzielić swoimi wieloletnimi doświadczeniami w kierowaniu specjalną strefą ekonomiczną. Pamiętam, kiedy na początku jej funkcjonowania przed podobnym wyzwaniem stały Gliwice. Wtedy prezydent Frankiewicz podjął tą trudną decyzję, dzięki której dzisiaj Gliwice mają ok. 20 mln zł rocznie wpływów od przedsiębiorstw działających w strefie. – mówił prezes Wojaczek
– 100 hektarów jest na terenie strefy, ale cały teren ma prawie 260 hektarów, a to oznacza, że strefę będzie można systematycznie powiększać. I znów odwołam się do przykładu Gliwic. Tamtejsze tereny inwestycyjne zaczęliśmy sprzedawać od 12 zł za metr kwadratowy, a dziś sprzedajemy go za ok. 250 zł. Przekładając to na grunt dąbrowski i nieco uproszczając możemy założyć, że sprzedając 200 hektarów po 100 zł za metr, daje nam to kwotę 200 mln o której dzisiaj dyskutujemy, a do tego należy doliczyć jeszcze wpływy z podatku dochodowego od przedsiębiorstw i podatku od nieruchomości w kolejnych latach. Proszę mi zaufać, że uruchomienie tych terenów pozwoli na to, że dochody pokryją koszty PPP, a potem będzie to czysty zysk dla gminy. – podsumował dyskusję prezes KSSE.
Ostatecznie uchwała została przyjęta 11 głosami i 9 wstrzymującymi się przy sprzeciwie radnych z klubu Platformy Obywatelskiej.
Dzisiejsza uchwała otwiera drogę do przystąpienia do prac nad wyłonieniem partnera prywatnego, który finansuje przedsięwzięcie w ramach modelu BOMT (built, operate, maintain and transfer), czyli wybuduj, eksploatuj, utrzymuj i przekaż.
Zgodnie z głównymi założeniami schematu BOMT, partner prywatny bierze na siebie ciężar realizacji inwestycji (w tym w szczególności odpowiedzialny jest za pozyskanie środków na jego finansowanie), który normalnie byłby zbudowany, eksploatowany oraz utrzymywany przez sektor publiczny.
Miasto przez 15 lat będzie wnosić opłatę za dostępność, w wysokości uzależnionej od utrzymania przez wykonawcę określonego standardu drogi. Po tym czasie, miasto stanie się jej właścicielem.
Projekt drogowy Dąbrowy Górniczej w 2011 r., jako projekt pilotażowy, uzyskał wsparcie Departamentu Przygotowania Projektów Indywidualnych Ministerstwa Rozwoju Regionalnego. Wsparcie doradcze zapewnia konsorcjum: Kancelaria Prawna Twarowski i Wspólnicy oraz Infra Vision Przemysław Gorgol.



Chodzi o budowę niespełna 9 kilometrowego odcinka, który połączy tereny w Tucznawie z DW 796.



Teren inwestycyjny „Tucznawa” nie ma drogi dojazdowej o standardzie spełniającym normy dla dużych przedsiębiorców. Gdy taka powstanie, za kilka lat ma szansę stać się nowoczesna strefą gospodarczą z Parkiem Naukowo - Technologicznym i Inkubatorem Przedsiębiorczości, który przyciągnie kilkanaście przedsiębiorstw sektora nowoczesnych technologii i usług, dających 4-6 tys. miejsc pracy.



- Rozumiem, że co do budowy drogi nie ma wątpliwości. Rozważaliśmy różne możliwości jej finansowania, ale rozwiązanie partnerstwa publiczno-prywatnego jest dla nas najlepszym rozwiązaniem. Wzięcie kredytu dodatkowo obciążyło by nasz wskaźnik obciążeń budżetowych uniemożliwiając nam dalsze pozyskiwanie zewnętrznych środków, np. na remont drogi krajowej nr 94 na odcinku od granicy z Sosnowcem do granicy ze Sławkowem, który dzisiaj jest na liście priorytetowej Ministerstwa Infrastruktury – przekonywał radnych Zbigniew Podraza, prezydent miasta.



Tadeusz Orpych przekonywał radnych, że trzeba pamiętać o tym, że Ministerstwo Finansów planuje ograniczenie wydatków samorządów, dlatego też należy odstawić emocje na bok i pomimo tego, że kadencja trwa tylko 4 lata, pomyśleć w nieco dalszej perspektywie, uruchomić tereny w Tucznawie i wykorzystać tę szansę.



Część radnych była sceptycznie nastawiona do takiego rozwiązania. Rady Zbigniew Łukasik podnosił argumenty ekologiczne czy kwestie dalszego skomunikowania terenów w Tucznawie z drogą S1.



- Przypominam, że o koncepcji budowy tej drogi rozmawialiśmy w 2007 roku. Dzisiaj mamy już gotowy projekt i gotowe opinie. O połączeniu Tucznawy z drogą S1 rzeczywiście możemy rozmawiać, ale są to plany na przyszłość. Dzisiaj priorytetem dla miasta jest uruchomienie nowych terenów inwestycyjnych – argumentował Podraza.



Z kolei radny Tomasz Pasek podkreślał, że klub PO nie jest przeciwny inwestycji, ale nie są zwolennikami dalszego zadłużania miasta i nie widzą w tym projekcie miejsca dla przedsięwzięcia publiczno-prywatnego.



W odpowiedzi prezydent zaznaczył, że głosowanie przeciw temu rozwiązaniu jest dokładnie głosowaniem przeciw tej inwestycji, ponieważ odkładania przez wiele kolejnych lat pieniędzy po to, żeby wybudować drogę jest myśleniem bez perspektyw na przyszłość. Jego zdaniem trzeba ją najpierw wybudować, po jej wybudowaniu sprzedać tereny i pobierać podatki, które pozwolą na zwrot kosztów tej inwestycji.



Prezydentowi wtórował także Piotr Wojaczek, prezes zarządu Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej, w której granicach znajduje się 100 hektarów dąbrowskich terenów inwestycyjnych.



- Chciałbym się dziś z Państwem podzielić swoimi wieloletnimi doświadczeniami w kierowaniu specjalną strefą ekonomiczną. Pamiętam, kiedy na początku jej funkcjonowania przed podobnym wyzwaniem stały Gliwice. Wtedy prezydent Frankiewicz podjął tą trudną decyzję, dzięki której dzisiaj Gliwice mają ok. 20 mln zł rocznie wpływów od przedsiębiorstw działających w strefie – mówił prezes Wojaczek



– 100 hektarów jest na terenie strefy, ale cały teren ma prawie 260 hektarów, a to oznacza, że strefę będzie można systematycznie powiększać. I znów odwołam się do przykładu Gliwic. Tamtejsze tereny inwestycyjne zaczęliśmy sprzedawać od 12 zł za metr kwadratowy, a dziś sprzedajemy go za ok. 250 zł. Przekładając to na grunt dąbrowski i nieco uproszczając możemy założyć, że sprzedając 200 hektarów po 100 zł za metr, daje nam to kwotę 200 mln o której dzisiaj dyskutujemy, a do tego należy doliczyć jeszcze wpływy z podatku dochodowego od przedsiębiorstw i podatku od nieruchomości w kolejnych latach. Proszę mi zaufać, że uruchomienie tych terenów pozwoli na to, że dochody pokryją koszty PPP, a potem będzie to czysty zysk dla gminy – podsumował dyskusję prezes KSSE.



Ostatecznie uchwała została przyjęta 11 głosami i 9 wstrzymującymi się przy sprzeciwie radnych z klubu Platformy Obywatelskiej.



Dzisiejsza uchwała otwiera drogę do przystąpienia do prac nad wyłonieniem partnera prywatnego, który finansuje przedsięwzięcie w ramach modelu BOMT (built, operate, maintain and transfer), czyli wybuduj, eksploatuj, utrzymuj i przekaż.



Zgodnie z głównymi założeniami schematu BOMT, partner prywatny bierze na siebie ciężar realizacji inwestycji (w tym w szczególności odpowiedzialny jest za pozyskanie środków na jego finansowanie), który normalnie byłby zbudowany, eksploatowany oraz utrzymywany przez sektor publiczny.



Miasto przez 15 lat będzie wnosić opłatę za dostępność, w wysokości uzależnionej od utrzymania przez wykonawcę określonego standardu drogi. Po tym czasie, miasto stanie się jej właścicielem.



Projekt drogowy Dąbrowy Górniczej w 2011 r., jako projekt pilotażowy, uzyskał wsparcie Departamentu Przygotowania Projektów Indywidualnych Ministerstwa Rozwoju Regionalnego. Wsparcie doradcze zapewnia konsorcjum: Kancelaria Prawna Twarowski i Wspólnicy oraz Infra Vision Przemysław Gorgol.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Posty w temacie
:)   Nowe drogi dwujezdniowe Strzemieszyce-Tucznawa, Tucznawa - S1/Ujejsce, Centrum-DK86   pon, 06 sie 2007 - 13:42
syzio   Dlaczego droga ucina się pod terenem inwestycyjnym...   pon, 06 sie 2007 - 15:26
:)   nie wiem o jakiej koleczko Ci chodzi droga wcale...   śro, 08 sie 2007 - 11:49
bzenek   CYTAT(:) @ śro, 08 sie 2007 ...   pią, 31 paź 2008 - 00:09
bzenek   Przypomniał mi się jeszcze jeden rewolucyjny pomys...   sob, 01 lis 2008 - 16:23
:)   CYTAT (...) Na razie bolączką nowych terenów w T...   pią, 13 cze 2008 - 18:19
:)   Nastepnego rozdania brukselskiego moze juz nie byc...   nie, 02 lis 2008 - 23:33
aston   CYTAT(:) @ pon, 03 lis 2008 - 00...   śro, 12 lis 2008 - 23:36
Mick   2007-2013 2015 to taka data raczej techniczna.   czw, 13 lis 2008 - 20:18
aston   CYTAT(Mick @ czw, 13 lis 2008 - 22:1...   czw, 13 lis 2008 - 21:30
bzenek   CYTAT(aston @ czw, 13 lis 2008 - 01...   czw, 13 lis 2008 - 22:53
:)   CYTATProtokół nr 29/08 z posiedzenia Komisji Rozwo...   sob, 06 gru 2008 - 14:13
:)   Miala ruszac budowa, a tu dopiero niedawno rozstrz...   nie, 27 wrz 2009 - 23:20
:)   CYTATDroga droga do Tucznawy Agnieszka Stefaniak -...   śro, 31 mar 2010 - 19:46
georgeb   10 tysięczne osiedle Panie Talkowski prima aprilis...   śro, 31 mar 2010 - 21:11
Dave   A ja jestem przeciwny budowie tej drogi i to ze śr...   pon, 05 kwi 2010 - 11:20
bzenek   CYTAT(Dave @ pon, 05 kwi 2010 - 11:2...   pon, 05 kwi 2010 - 12:09
kursor   CYTATSpore kontrowersje wywołały plany budowy nowe...   pią, 09 kwi 2010 - 09:21
:)   CYTAT Zdesperowani mieszkańcy Ząbkowic chcą obw...   czw, 15 kwi 2010 - 22:08
:)   Na BIPie pojawilo sie ogloszenie o zamiarze zawarc...   pon, 08 lis 2010 - 22:06
BARES   CYTATDroga wojewódzka 790 w Dąbrowie Górniczej jes...   śro, 23 mar 2011 - 17:01
:)   Odcinek od DK 94 do Ficomirrors jest w kilku miejs...   sob, 26 mar 2011 - 15:20
:)   CYTAT Nie ma obwodnicy, setki ciężarówek jadą prz...   nie, 08 maj 2011 - 21:52
matidg   CYTATDąbrowa Górnicza: Jakaś droga musi w Tucznawi...   sob, 21 sty 2012 - 14:17
yaku   Nasuwa się smutna refleksja....już nie ma miejsc b...   sob, 21 sty 2012 - 15:42
matidg   CYTATZielone światło dla drogi do terenów inwestyc...   śro, 25 sty 2012 - 22:22
matidg   CYTATObwodnica Dąbrowy Górniczej powstanie. Dojazd...   pon, 30 sty 2012 - 18:50
Bathurst   No tak - szansa na nowe miejsca pracy, rozwój itd....   pon, 30 sty 2012 - 20:36
bzenek   CYTAT(Bathurst @ pon, 30 sty 2012 - 22...   nie, 05 lut 2012 - 09:34
:)   Dziwna sprawa, ze radni teraz pojedli decyzje. Prz...   wto, 07 lut 2012 - 16:57
bzenek   CYTAT(:) @ wto, 07 lut 2012 - 18...   wto, 07 lut 2012 - 18:19
:)   http://www.bip.dabrowa-gornicza.pl/BIPDown...fname...   wto, 07 lut 2012 - 22:37
matidg   CYTATInwestycja czy obciążenie? Agnieszka Stefania...   czw, 09 lut 2012 - 19:42
:)   CYTATidabrowa.pl (...) Pod koniec marca został za...   wto, 03 kwi 2012 - 14:44
matidg   CYTATPrywatny inwestor wybuduje łącznik z DK94 za ...   czw, 12 kwi 2012 - 19:02
paw74   powiedzcie mi czy dobrze rozumuję, droga z Tucznaw...   wto, 17 kwi 2012 - 12:48
matidg   CYTATDroga za 200 mln zł pozwoli odetchnąć całej d...   wto, 19 cze 2012 - 19:35
pozdrawiam   Ale się ubawiłem. Dawno większej bzdury nie wyczyt...   wto, 19 cze 2012 - 22:21
Leszek   CYTAT(pozdrawiam @ wto, 19 cze 2012 - 22...   wto, 19 cze 2012 - 23:49
pozdrawiam   Tak ale w Ząbkowicach problem jest bardziej złożon...   śro, 20 cze 2012 - 01:22
:)   CYTATDZ Na przebudowę DW 796 czekają niecierpliwi...   nie, 26 sie 2012 - 21:29
syzio   CYTATW dniach 8-9 sierpnia odbyła się III, ostatni...   pią, 07 wrz 2012 - 13:04
matidg   CYTATDąbrowa Górnicza: Obwodnica Ząbkowic i nowa d...   pią, 12 paź 2012 - 17:32
matidg   CYTATCoraz bliżej do Tucznawy sosnowiec.info.pl D...   sob, 01 gru 2012 - 21:48
matidg   CYTATDąbrowa Górnicza: W 2013 roku rozpocznie się ...   czw, 13 gru 2012 - 16:33
matidg   CYTATDąbrowscy radni nie przyjęli planu zagospodar...   pon, 17 gru 2012 - 22:22
:)   CYTATgazeta.pl No i klapa. Firma żąda aż 245 mln ...   pią, 18 sty 2013 - 15:21
bzenek   CYTAT(:) @ pią, 18 sty 2013 - 17...   pią, 18 sty 2013 - 20:50
Bathurst   Żeby tylko nie zaczęli kombinować z tą brakującą k...   pią, 18 sty 2013 - 22:22
bzenek   CYTAT(Bathurst @ sob, 19 sty 2013 - 00...   nie, 20 sty 2013 - 00:53
Master   Przypominam ze Opel równiez byl zainteresowany Dą...   nie, 20 sty 2013 - 09:35
bzenek   CYTAT(Master @ nie, 20 sty 2013 - 11...   śro, 30 sty 2013 - 16:21
matidg   CYTATKupili dom w spokojnej okolicy. Pod oknami ch...   śro, 13 lut 2013 - 22:24
matidg   CYTATObwodnica Dąbrowy Górniczej zbyt droga 2013-0...   czw, 21 lut 2013 - 15:05
georgeb   W głowie sie nie miesci zeby przez tyle lat baran ...   czw, 21 lut 2013 - 16:07
matidg   CYTATRusza budowa drogi do Tucznawy. Pod koniec c...   pią, 14 cze 2013 - 19:30
Bathurst   No i z 245 mln PLN zjechaliśmy do 45 mln PLN. 200...   sob, 15 cze 2013 - 19:41
matidg   CYTATDabrowa Górnicza: Droga do terenów inwestycyj...   śro, 17 lip 2013 - 16:12
:)   Powoli zaczynają na odcinku od DK94 do Koksownicze...   pią, 26 lip 2013 - 12:35
:)   CYTATgazeta.pl Wykarczowano część lasu. Budują dr...   sob, 17 sie 2013 - 11:58
:)   CYTATNasze miasto Dąbrowa nowa droga Tucznawa: je...   pon, 09 wrz 2013 - 13:37
pulsatilla1214   a tak to wyglądało ostatnio od strony drogi Ząbkow...   wto, 10 wrz 2013 - 00:15
:)   galeria nddg z postępami z odcinka budowy: http:/...   wto, 29 paź 2013 - 13:27
:)   nic nowego oprócz zdjęć CYTATgazeta.pl Inwestycj...   czw, 31 paź 2013 - 13:48
johnydg   Parę zdjęć z niedzieli z budowy obwodnicy Ząbkowic...   wto, 25 lut 2014 - 18:48
:)   galeria nddg http://dabrowa.pl/DG_FOTO_ALBUM/ALBU...   czw, 27 lut 2014 - 21:23
matidg   CYTATDąbrowa Górnicza KSSE Tucznawa drogi: jesieni...   pią, 07 mar 2014 - 17:50
:)   CYTATnaszemiasto.pl Obwodnica Ząbkowic w Dąbrowie...   nie, 23 mar 2014 - 15:28
:)   CYTATidabrowa.pl Objazdy w rejonie Koksowni ...   czw, 10 kwi 2014 - 00:00
marcin.p   Zastanawiam się po co objazd przez Kazdębie skoro ...   pią, 11 kwi 2014 - 06:45
Leszek   CYTATBudowa drogi z sześcioma rondami będzie drożs...   nie, 29 cze 2014 - 10:58
:)   CYTATidabrowa.pl Fragment DW 790 zamknięty Od 30...   wto, 01 lip 2014 - 22:46
:)   CYTATidabrowa.pl Droga do inwestycji Trwająca o...   wto, 04 lis 2014 - 15:29
:)   Otwarcie o 11, podobno z Piechocińskim.   czw, 06 lis 2014 - 10:29
Bathurst   Jechał ktoś już nową drogą na Tucznawę? Jak wrażen...   pią, 07 lis 2014 - 21:58
marcin.p   Super! Wstawiłbym filmik ale ... nie potrafię   pią, 07 lis 2014 - 22:08
:)   fajna fotorelacja nddg, gdy już się zazielniło ht...   pią, 08 maj 2015 - 09:34
DG_User   Może to w Tucznawie? http://www.money.pl/gospodark...   pią, 03 lip 2015 - 21:42
Bartek   ^^ Byłby to cud, ale obstawiam niestety zachodnią ...   pią, 03 lip 2015 - 22:12
:)   CYTATgazeta.pl Złodzieje na potęgę okradają wybud...   nie, 20 wrz 2015 - 16:38


Reply to this topicStart new topic
1 Użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 

Mapa forum
RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 17:47
FMDG - Razem od 2003
Dąbrowa Górnicza