![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
|
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 385 Dołączył: sob, 15 mar 08 Skąd: Dąbrowa Górnicza Mydlice Nr użytkownika: 1,162 Płeć: Mężczyzna GG: 5107261 ![]() |
CYTAT Czy z Dąbrowy Górniczej znikną tramwaje?
2011-06-02, Aktualizacja: dzisiaj 12:48 Dziennik Zachodni Piotr Sobierajski W Będzinie całkowicie zlikwidowano linię tramwajową 25 do Wojkowic (1 kwietnia 2006 r.), a w 2009 r. skrócono linię 27 z Sosnowca do przystanku na Pogoni i 24 (zjeżdża w Będzinie do zajezdni). Czyżby teraz przyszedł czas na likwidację tramwajów w Dąbrowie Górniczej? Taki wniosek skierował oficjalnie do władz miasta dąbrowski radny Towarzystwa Przyjaciół Dąbrowy Górniczej, Zbigniew Łukasik, który uznał, że kursowanie tramwajów linii 21, 22 i 28 dokładnie po tej samej trasie (ulicami Królowej Jadwigi i Piłsudskiego), którą jadą niemal wszystkie autobusy miejskie jest ekonomicznie i społecznie nieuzasadnione. Jego zdaniem zastąpienie tych kursów autobusami przyniesie mieszkańcom znacznie więcej korzyści, a miastu oszczędności. Po co Dąbrowie Górniczej tramwaje? Radny Zbigniew Łukasik ma plan ... - Może się to wydać mało racjonalne w pierwszej chwili, ale ja dokładnie analizowałem wszystkie za i przeciw - podkreśla radny Łukasik. - Mam całą korespondencję z Tramwajami Śląskimi, z której jasno wynika, że nie ma pieniędzy na jakiekolwiek inwestycje w infrastrukturę w naszym mieście. Może jakieś znajdą się w ... 2020 roku. Tymczasem potrzebne byłoby wyciszenie torowiska, szczególnie na ul. Królowej Jadwigi, w rejonie katedry, w Gołonogu, a tego nie będzie. A kiedy zapytałem o skręt torowiska w Gołonogu, w kierunku ul. Kasprzaka, to dostałem odpowiedź, że jezdnia jest w tym miejscu źle wyprofilowana - dodaje. W takim układzie postanowił więc złożyć interpelację, w której prosi miasto o likwidację tramwajów w Dąbrowie Górniczej. Ma za tym przemawiać także m.in. fakt, że osoby starsze mają dziś problemy z wsiadaniem do wagonów tramwajowych, a podróż tramwajami wcale nie jest szybsza, bo i tak zatrzymują się na wszystkich sygnalizacjach świetlnych, tak jak autobusy (np. linii 808, 811, 807, 140, 637). - Wystarczyłoby pięć autobusów, które kursowałyby co 15 minut na trasie, którą dziś pokonują tramwaje. Przystanki są gotowe, tylko w przypadku III Powstania Śląskiego, musiałby zostać gdzieś umiejscowiony. Dziś tramwaje i tak nie wjeżdżają w osiedla, nie wożą tylu pasażerów, jak kiedyś, kiedy była kopalnia, prężnie działała Huta Bankowa - mówi radny Łukasik. A co z wolnym pasem po torowisku? Tu radny też ma pomysł. Można je wykorzystać do wykonania brakujących skrętów w lewo, co lepiej wpłynęłoby na płynność ruchu w mieście. Część radnych podeszło do tego pomysłu humorystycznie, proponując przeniesienie torowiska do dzielnic, gdzie dziś tramwajów nie ma, np. do Strzemieszyc. A co na to wszystko miasto, które będzie musiało odpowiedzieć na oficjalną interpelację w tej sprawie. - Dzisiaj z całą odpowiedzialnością mogę powiedzieć, że nikt w Urzędzie Miejskim nie ma zamiaru tramwajów likwidować - mówi Paweł Gocyła, zastępca prezydenta Dąbrowy Górniczej. Czy jednak tego pomysłu nie warto poddać pod osąd samych dąbrowian? Może stanie się przyczynkiem do szerszej dyskusji na temat transportu w mieście. Taka, jaka miała miejsce m.in. w przypadku konieczności uruchomienia linii nocnych, które połączyły Dąbrowę Górniczą z Katowicami. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 14:11 |