![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() FdZD ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 1,390 Dołączył: pią, 08 sie 03 Skąd: Dąbrowa Górnicza Nr użytkownika: 5 Płeć: Mężczyzna ![]() |
BĘdzie zagŁĘbiowska ŚrednicÓwka?
Wtorek, 30 wrzeŚnia 2003r. Plany przedŁuŻenia Drogowej Trasy Średnicowej z Katowic do DĄbrowy GÓrniczej byŁy szlagierem wczorajszego spotkania Rady Parlamentarno-SamorzĄdowej ZagŁĘbia i Jaworzna. Wszyscy chwalili projekt, ale ogÓlnikowo mÓwiono o pieniĄdzach na realizacjĘtej inwestycji. - Pierwsze plany budowy trasy Średnicowej powstaŁy w latach 70. O jej budowie zadecydowano w 1982 r., a prace w terenie ruszyŁ trzy lata pÓĹşniej - mÓwi Ireneusz Maszczyk, prezes spÓŁki Drogowa Trasa Średnicowa. PomÓgŁ kredyt Od 1985 r. zdoŁano oddaĆ do eksploatacji tylko 11-kilometrowy odcinek z Katowic do Rudy ŚlĄskiej. Średnio powstawaŁo ok. 600 m szosy rocznie. - Po czterech latach prace przerwano. Od 1994 r. przeznaczano na ŚrednicÓwkĘsymboliczne kwoty. Roboty ruszyŁy, gdy uzyskaliŚmy kredyt z Europejskiego Banku Inwestycyjnego na wschodni odcinek trasy - wyjaŚnia Ireneusz Maszczyk. Nie zebrano jeszcze pieniĘdzy na zachodniĄ czĘŚĆ DTŚ (Ruda ŚlĄska - Zabrze - Gliwice), ktÓra powinna zostaĆ oddana do uŻytku w 2009 r. - Nie mam Żadnych wĄtpliwoŚci, Że trasĘŚrednicowĄ naleŻy przedŁuŻyĆ do ZagŁĘbia. Powinna ona jednak ŁĄczyĆ DĄbrowĘGÓrniczĄ z Gliwicami. Po co nam droga koĹczĄca siĘ, nie powiem w lesie, ale na rondzie w Chebziu - twierdzi poseŁ Zbigniew Zaborowski, szef ŚlĄskiego SLD. - Jako rodowity sosnowiczanin cieszĘsiĘz planÓw przedŁuŻenia trasy Średnicowej, ale jako wojewoda muszĘpatrzeĆ przez interes caŁego regionu - dodaje LechosŁaw JarzĘbski. Potrzebne miliony euro WiĘkszoŚĆ zagŁĘbiowskich szos powstaŁo w latach 70. OstatniĄ powaŻnĄ inwestycjĘdrogowĄ, przebudowany odcinek DK 1 z Sosnowca do Katowic, oddano do uŻytku w 1985 r. Od tego czasu ruch samochodowy wzrÓsŁ kilkakrotnie. Dzisiaj szosĄ katowicka przejeŻdŻa 60 tysiĘcy samochodÓw na dobĘ! - Planowany zagŁĘbiowski odcinek ma 21 km. Tylko 12 km to drogi zbudowane od podstaw. PozostaŁe 9 km to modernizowane istniejĄce ulice, np. Narutowicza w Sosnowcu czy DulĘby w DĄbrowie GÓrniczej - mÓwiŁ Ireneusz Maszczyk. - Droga mogŁaby zostaĆ oddana do uŻytku w 2011 r. Jej budowa szacowana jest w milionach euro. Trasa Średnicowa to szosa o podwyŻszonym standardzie, z samymi bezkolizyjnymi skrzyŻowaniami. SamorzĄdowcy liczĄ na pomoc z kasy Unii Europejskiej. Dyskretnie milczano jednak o wymaganym wkŁadzie wŁasnym i pieniĄdzach na zapŁacenie VAT. Pomoc strukturalna nie moŻe bowiem bezpoŚrednio zasilaĆ lokalnego budŻetu. Drogowym dyskusjom przysŁuchiwaŁ siĘMieczysŁaw Rakowski, ktÓry doskonale powinien pamiĘtaĆ, jak rzĄd 21 lat temu podejmowaŁ decyzjĘo budowie trasy Średnicowej. ByŁ wtedy wicepremierem. Wczoraj nie zabraŁ gŁosu. -------------------------------------------------------------------------------- Ireneusz Maszczyk - prezes firmy Drogowa Trasa Średnicowa SA Obecnie realizacja inwestycji drogowej trwa najwyŻej trzy lata. Natomiast planowanie i projektowanie piĘĆ. Nowa droga wymaga zmiany miejscowych planÓw zagospodarowania przestrzennego. MogĄ to zrobiĆ tylko samorzĄdy. JesteŚmy spÓŁkĄ zajmujĄcĄ siĘbudowĄ szos. WstĘpny projekt zrobiliŚmy zagŁĘbiowskim gminom w prezencie, jeŻeli prace majĄ byĆ kontynuowane to trzeba przygotowaĆ pieniĄdze. Wojciech W. WacŁawek - Dziennik Zachodni Pewnie minie z 10 lat zanim ta inwestycja zostanie zrealizowana, ale ciekawe jaka lokalizacja trasy jest brana pod uwage??? |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 414 Dołączył: pią, 18 cze 04 Skąd: Miner's Oak Forest City Nr użytkownika: 102 Płeć: Mężczyzna ![]() |
:)+--> QUOTE(:)) jednak calkiem nie zapomniano o DTŚ.
Ale pan Sobierajski musi miec glupiego szefa ze go trzyma. Napisal ze DTŚ to autostrada a na koniec jej przebieg calkowicie mu sie poje***. Jesli juz wymienial kolejnosc to najpierw od S1 - Pilsudskiego - Piecucha- Zaglebia Dabrowksiego- okolice Kolejowej i kolo dworca PKP - za Huta Bankowa a potem tylko przecinac :!: Sobieskiego i na Dąbskiego. Jak zawsze DZ nie poradzil sobie ze zrobieniem porzadnego zdjecia mapki. Przy takiej budowie wyburzenia sa przeciez zawsze nieuniknione, nalezy tylko skorygowac tak zeby nie wyburzac nowych osiedli. I nie wiem co za ludzie tu zyja ze budowa DTŚ jest dla nich tak skomplikowana - normalnie inzynieria ekstremalna z Discovery ![]() [/quote] Do kategorii dyrdmałów Pana Sobierajskiego zaliczył bym jeszcze podaną w artykule cenę jednego km drogi - 52 mln zł to chyba ciut za niska kwota. Nie jestem fachowcem, ale podawane w mediach ceny wybudowania 1 km autostrady w Polsce idące w miliony euro świadczyłyby, że cena 1 km DTŚ powinna być wyższa około 10x... Mylę się? Oby! |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 17:36 |