![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Inwestycje wieksze od dabrowskiego odcinka DTŚ, zasluguja chyba na osobny watek (tereny inwestycyjne zostana rowniez uzbrojone)
Inwestycje niezwykle wazne dla rozwoju miasta, otworza nowe tereny inwestycyjne a przy okazji mieszkaniowe itp, nie do pozanania zmienia ta czesc miasta. W pierwszej kolejnosci planowana jest budowa odcinka Strzemieszyce - Tucznawa a w drugiej polaczenie z S1. Tylko "Budowa układu komunikacyjnego łączącego teren inwestycyjny w Tucznawie z Euroterminalnem" wstepnie szacowana na ponad 80 mln zl i lata realizacji 2007-2015 Ogloszono przetarg na projekt a w nim: QUOTE Wykonawca jest zobowiązany: - wykonać mapy do celów projektowych, - wykonać pełną inwentaryzację drzew do pozwolenia na wycinkę, - projekt budowlany drogi łączącej DK-94 z drogą DW 796 umożliwiającej obsługę komunikacyjną terenu inwestycyjnego - Tucznawa ”w Dąbrowie Górniczej wraz z odwodnieniem i oświetleniem ulicznym [ odcinek I – od węzła drogowego DK-94 z DW -790 do skrzyżowania ul.Ząbkowickiej i Gołonowskiej ( przebudowa drogi w celu uzyskania przekroju poprzecznego 2/2) ; odcinek II od skrzyżowania ul.Gołonowskiej z ul.Ząbkowicką do skrzyżowania DW – 796 z nowoprojektowanym odcinkiem drogi ( budowa nowego odcinka drogi o przekroju poprzecznym 2/2) - projekt wykonawczy, drogi łączącej DK-94 z drogą DW 796 umożliwiającej obsługę komunikacyjną terenu inwestycyjnego - Tucznawa ”w Dąbrowie Górniczej wraz z odwodnieniem i oświetleniem ulicznym [ odcinek I – od węzła drogowego DK-94 z DW -790 do skrzyżowania ul.Ząbkowickiej i Gołonowskiej( przebudowa drogi w celu uzyskania przekroju poprzecznego 2/2) ; odcinek II od skrzyżowania ul.Gołonowskiej z ul.Ząbkowicką do skrzyżowania DW – 796 z nowoprojektowanym odcinkiem drogi ( budowa nowego odcinka drogi o przekroju poprzecznym 2/2), - opracowanie pełnej koncepcji nowej drogi na III odcinku o przekroju poprzecznym 2/2 - zgodnie z załącznikiem nr.6 - projekt budowlany i wykonawczy przyłącza energetycznego i przyłącza wody, - przedmiary robót i kosztorysy inwestorskie, - specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, - uzyskać decyzję na wycinkę i przesadzeniem drzew w imieniu inwestora, - uzyskać decyzję o uwarunkowaniach środowiskowych - dokonać wszelkich uzgodnień i opracowań włącznie z decyzją o pozwoleniu na budowę - opracować Studium Wykonalności, - nowoprojektowane drogi realizować zgodnie z załącznikiem nr.6 no i najciekawsze - mapa: (wszystko 2+2 lacznie z droga dorysowana na czarno) http://www.bip.dabrowa-gornicza.pl/BIPDown...fname=mapa_.jpg -------------------- ![]() |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT ![]() ![]() Zdesperowani mieszkańcy Ząbkowic chcą obwodnicy Piotr Sobierajski Dzisiaj 00:56:19 , Aktualizacja dzisiaj 08:42:49 Co najmniej trzy lata mieszkańcy dzielnicy Ząbkowice będą musieli jeszcze poczekać na powstanie wschodniej obwodnicy miasta. Ma ona być też drogą dojazdową z DK 94 do terenów inwestycyjnych w Tucznawie. Droga powstanie w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego, czyli będzie finansowana przez prywatnego inwestora (maksymalnie ma to kosztować do 100 mln zł). Potem miasto będzie płaciło firmie za jej użytkowanie co kwartał. Po około 12 latach droga ma przejść w zarząd miasta. - Projekt jest już gotowy. Droga ma powstać w ciągu maksymalnie 36 miesięcy, do końca 2013 roku - informuje Bartosz Matylewicz z Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej. Obecnie Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Katowicach opracowuje decyzję środowiskową, która jest potrzebna do uzyskania pozwolenia na budowę. - Kiedy tylko taka decyzja do nas dotrze, rozpoczniemy starania o pozwolenie na budowę - zapewnia Matylewicz. Dziś drogą wojewódzką 796, jedyną prowadzącą w kierunku Zawiercia i Kielc, przejeżdża przez Ząbkowice 4 tys. samochodów w ciągu doby. Jedna trzecia to tiry. Sytuacja jeszcze bardziej się skomplikuje w najbliższych latach, kiedy podczas przebudowy DK 1 przy wlocie na ul. Armii Krajowej pojawi się rondo. Wtedy ruch może się zwiększyć do nawet 9 tys. aut na dobę. Mieszkańcy Ząbkowic są tak zdesperowani, że nie wykluczają zablokowania ruchu w centrum ich dzielnicy. Twierdzą, że będą blokować trasę, jak niegdyś mieszkańcy Augustowa. - Pomoże tylko budowa obu obwodnic Ząbkowic, tyle że w tej sprawie nie widać jakiegoś szczególnego zapału ze strony władz miasta. Zachodnia obwodnica mogłaby przejąć funkcje drogi wojewódzkiej 796 na odcinku ząbkowickim, natomiast na ulicach Armii Krajowej i Szosowej można byłoby wprowadzić ruch lokalny ze wszystkimi ograniczeniami dla ruchu tirów - podkreśla Dawid Kmiotek z Towarzystwa Przyjaciół Ząbkowic. - Teraz ruch jest tak wielki, że nie możemy wyjechać spod naszych domów. Mieliśmy u nas trzy poważne wypadki, a ostatnio samochód wjechał na czerwonym świetle na skrzyżowanie i zablokował cały ruch - dodaje Bożena Jurkiewicz, mieszkanka Ząbkowic. Urzędnicy twierdzą jednak, że nie mogą ograniczać tonażu pojazdów na drodze wojewódzkiej, dlatego, przynajmniej na razie tiry z Ząbkowic nie znikną. (...) -------------------- ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 20:59 |