![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Inwestycje wieksze od dabrowskiego odcinka DTŚ, zasluguja chyba na osobny watek (tereny inwestycyjne zostana rowniez uzbrojone)
Inwestycje niezwykle wazne dla rozwoju miasta, otworza nowe tereny inwestycyjne a przy okazji mieszkaniowe itp, nie do pozanania zmienia ta czesc miasta. W pierwszej kolejnosci planowana jest budowa odcinka Strzemieszyce - Tucznawa a w drugiej polaczenie z S1. Tylko "Budowa układu komunikacyjnego łączącego teren inwestycyjny w Tucznawie z Euroterminalnem" wstepnie szacowana na ponad 80 mln zl i lata realizacji 2007-2015 Ogloszono przetarg na projekt a w nim: QUOTE Wykonawca jest zobowiązany: - wykonać mapy do celów projektowych, - wykonać pełną inwentaryzację drzew do pozwolenia na wycinkę, - projekt budowlany drogi łączącej DK-94 z drogą DW 796 umożliwiającej obsługę komunikacyjną terenu inwestycyjnego - Tucznawa ”w Dąbrowie Górniczej wraz z odwodnieniem i oświetleniem ulicznym [ odcinek I – od węzła drogowego DK-94 z DW -790 do skrzyżowania ul.Ząbkowickiej i Gołonowskiej ( przebudowa drogi w celu uzyskania przekroju poprzecznego 2/2) ; odcinek II od skrzyżowania ul.Gołonowskiej z ul.Ząbkowicką do skrzyżowania DW – 796 z nowoprojektowanym odcinkiem drogi ( budowa nowego odcinka drogi o przekroju poprzecznym 2/2) - projekt wykonawczy, drogi łączącej DK-94 z drogą DW 796 umożliwiającej obsługę komunikacyjną terenu inwestycyjnego - Tucznawa ”w Dąbrowie Górniczej wraz z odwodnieniem i oświetleniem ulicznym [ odcinek I – od węzła drogowego DK-94 z DW -790 do skrzyżowania ul.Ząbkowickiej i Gołonowskiej( przebudowa drogi w celu uzyskania przekroju poprzecznego 2/2) ; odcinek II od skrzyżowania ul.Gołonowskiej z ul.Ząbkowicką do skrzyżowania DW – 796 z nowoprojektowanym odcinkiem drogi ( budowa nowego odcinka drogi o przekroju poprzecznym 2/2), - opracowanie pełnej koncepcji nowej drogi na III odcinku o przekroju poprzecznym 2/2 - zgodnie z załącznikiem nr.6 - projekt budowlany i wykonawczy przyłącza energetycznego i przyłącza wody, - przedmiary robót i kosztorysy inwestorskie, - specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, - uzyskać decyzję na wycinkę i przesadzeniem drzew w imieniu inwestora, - uzyskać decyzję o uwarunkowaniach środowiskowych - dokonać wszelkich uzgodnień i opracowań włącznie z decyzją o pozwoleniu na budowę - opracować Studium Wykonalności, - nowoprojektowane drogi realizować zgodnie z załącznikiem nr.6 no i najciekawsze - mapa: (wszystko 2+2 lacznie z droga dorysowana na czarno) http://www.bip.dabrowa-gornicza.pl/BIPDown...fname=mapa_.jpg -------------------- ![]() |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT Droga droga do Tucznawy
Agnieszka Stefaniak - Zubko / sosnowiec.info.pl Na dzisiejszej sesji Rady Miejskiej w Dąbrowie Górniczej zapadnie decyzja w sprawie budowy drogi prowadzącej do terenów inwestycyjnych Tucznawa. Podczas posiedzenia Komisji Rozwoju i Promocji Miasta, projekt uchwały dotyczącej budowy drogi do Tucznawy wzbudził wątpliwości nie tylko radnych opozycyjnych. Wartość przedsięwzięcia oszacowano na ok. 83 mln zł netto. Gdyby gmina zdecydowała się zaciągnąć kredyt na sfinansowanie tego projektu, poziom zadłużenia miasta wzrósłby do ustawowego progu. Dlatego władze Dąbrowy zamierzają znaleźć inwestora, który wybuduje drogę i będzie ją utrzymywał za wynagrodzenie od gminy w formie tzw opłaty za dostępność drogi. Zgodnie z projektem uchwały umowa na realizację tego przedsięwzięcia w formie partnerstwa publiczno - prawnego zostanie zawarta na okres 18 lat. Jak przekonuje prezydent Zbigniew Podraza, właśnie teraz jest właściwy moment na podejmowanie tego typu decyzji. – Określenie szczegółów tej inwestycji automatycznie spowoduje pojawienie się inwestorów. W chwili obecnej jest to jedyny obszar w Katowickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej, który może wzbudzić zainteresowanie – argumentował Zbigniew Podraza. Radni, którzy sceptycznie podchodzą do tego projektu najbardziej obawiają się formy, w jakiej chce ją realizować prezydent. – Skoro ta droga to taka priorytetowa inwestycja, to dlaczego wcześniej nie zabezpieczono na nią środków? Zwracam też uwagę, że zgodnie z prawem unijnym specjalne strefy ekonomiczne mogą funkcjonować tylko do 2018 roku. Czy zatem taka inwestycja ma sens? – zastanawiał się Grzegorz Jaszczura. Stronie prezydenckiej trudno było przekonać także radnego Zbigniewa Harańczyka. – Czy ta inwestycja nie byłaby tańsza, gdyby gmina realizowała ją sama? Może lepiej odczekać parę lat i drogę wybudować samodzielnie? – pytał radny Harańczyk. Zupełnie inną wizję przyszłości Tucznawy przedstawił radny Jerzy Talkowski. – W tej chwili bardzo przyśpieszamy, nawet nie wiedząc, czy są przyszli inwestorzy. Uważam, że montaż publiczno – prywatny jest niekorzystny dla miasta. Jeśli pójdziemy w przemysł, nie ma gwarancji, że to wypali. Na tym terenie powinno stanąć piękne osiedle – przekonywał były prezydent Dąbrowy Górniczej. Jednak żaden z tych argumentów nie zbił z tropu zwolenników budowy drogi do terenów inwestycyjnych. Tym bardziej, że jej planowany przebieg pokrywa się niemal w całości z wymagającą gruntownych napraw i remontów drogą przebiegającą, m.in. w rejonie ulicy Koksowniczej. – Nawet jeśli w Tucznawie powstałoby osiedle, zamieszkałe przez ok. 10 tysięcy osób, to dla jego funkcjonowania ta droga i tak jest potrzebna – uważa Henryk Zaguła, pierwszy zastępca prezydenta miasta. -------------------- ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 20:56 |