![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,268 Dołączył: śro, 09 mar 05 Skąd: DG - Gołonóg Nr użytkownika: 130 Płeć: Mężczyzna GG: 3030588 ![]() |
Dla niektórych może się wydać dziwny ten wątek a jednak.. Są to dokumenty bez których miasto niemalże
nie może należycie funkcjonować. Miasto podejmuje w nich decyzje na co dany teren jest przeznaczony. Okazja do założenia tego wątku jest szczególna, a to dlatego iż na BIP pojawiły się projekty uchwał właśnie z tym związane, w dodatku dla bardzo ważnych terenów w mieście. Celem planu jest stworzenie prawa miejscowego pozwalającego na uzyskanie ładu przestrzennego i zrównoważonego rozwoju. I tak (w skrócie jakiego terenu dotyczy i małe info - całość jak to już ma miejsce zawsze na forum, możecie zobaczyć na BIP, linki na dole): QUOTE w sprawie: przystąpienia do sporządzenia „Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Dąbrowa Górnicza dla terenów położonych w rejonie linii kolejowej PKP Katowice - Warszawa, ul. Powstańców, Parku Zielona do granicy administracyjnej z Będzinem.” W przedmiocie ustaleń planu, o którym mowa w § 1 ustala się : a) przeznaczenie terenów oraz linie rozgraniczające tereny o różnym przeznaczeniu lub różnych zasadach zagospodarowania b ) zasady ochrony i kształtowania ładu przestrzennego c) zasady ochrony środowiska, przyrody i krajobrazu kulturowego d) zasady ochrony dziedzictwa kulturowego i zabytków oraz dóbr kultury współczesnej e) wymagania wynikające z potrzeb kształtowania przestrzeni publicznych f) parametry i wskaźniki kształtowania zabudowy oraz zagospodarowania terenu, w tym linie zabudowy, gabaryty obiektów i wskaźniki intensywności zabudowy g) granice i sposoby zagospodarowania terenów lub obiektów podlegających ochronie, ustalonych na podstawie odrębnych przepisów, w tym terenów górniczych, a także narażonych na niebezpieczeństwo powodzi oraz zagrożonych osuwaniem się mas ziemnych h) szczegółowe zasady i warunki scalania i podziału nieruchomości objętych planem miejscowym i) szczególne warunki zagospodarowania terenów oraz ograniczenia w ich użytkowaniu, w tym zakaz zabudowy j) zasady modernizacji, rozbudowy i budowy systemów komunikacji i infrastruktury technicznej k) sposób i termin tymczasowego zagospodarowania, urządzania i użytkowania terenów l) stawki procentowe, na podstawie których ustala się opłatę, o której mowa w art.36 ust.4 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. W obowiązującym „Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Dąbrowa Górnicza” dla w/w obszaru przyjęto następujące kierunki polityki przestrzennej: • Projektowane drogi: Wschodnia obwodnica Będzina kategorii G Północna zewnętrzna obszarowa GOP kategorii E • Obszary przeznaczone do adaptacji stanu istniejącego Istniejące tereny usług Gospodarka wodno – ściekowa – oczyszczalnia ścieków – dociążenie i wykorzystanie rezerwy Pozostałe z możliwymi przekształceniami bez kolizji z funkcjami terenów sąsiednich i otaczających oraz zgodnie z przyjętymi kierunkami zagospodarowania Głównym celem planu miejscowego jest rozwiązanie połączenia komunikacyjnego w tym rejonie z centrum miasta oraz Będzinem. Ponadto należy przeprowadzić dogłębną analizę ekofizjograficzną w kierunku przeznaczenia terenu pod zabudowę mieszkaniową. QUOTE w sprawie: przystąpienia do sporządzenia „Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Dąbrowy Górniczej dla terenów położonych w rejonie linii kolejowej PKP Katowice - Warszawa, ulic: Kościuszki - Sobieskiego do granicy administracyjnej z Będzinem” W przedmiocie ustaleń planu, o którym mowa w § 1 ustala się : a) przeznaczenie terenów oraz linie rozgraniczające tereny o różnym przeznaczeniu lub różnych zasadach zagospodarowania b ) zasady ochrony i kształtowania ładu przestrzennego c) zasady ochrony środowiska, przyrody i krajobrazu kulturowego d) zasady ochrony dziedzictwa kulturowego i zabytków oraz dóbr kultury współczesnej e) wymagania wynikające z potrzeb kształtowania przestrzeni publicznych f) parametry i wskaźniki kształtowania zabudowy oraz zagospodarowania terenu, w tym linie zabudowy, gabaryty obiektów i wskaźniki intensywności zabudowy g) granice i sposoby zagospodarowania terenów lub obiektów podlegających ochronie, ustalonych na podstawie odrębnych przepisów, w tym terenów górniczych, a także narażonych na niebezpieczeństwo powodzi oraz zagrożonych osuwaniem się mas ziemnych h) szczegółowe zasady i warunki scalania i podziału nieruchomości objętych planem miejscowym i) szczególne warunki zagospodarowania terenów oraz ograniczenia w ich użytkowaniu, w tym zakaz zabudowy j) zasady modernizacji, rozbudowy i budowy systemów komunikacji i infrastruktury technicznej k) sposób i termin tymczasowego zagospodarowania, urządzania i użytkowania terenów l) stawki procentowe, na podstawie których ustala się opłatę, o której mowa w art.36 ust.4 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. Dla północnej i wschodniej części obszaru obowiązuje „Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla terenów CENTRUM A miasta Dąbrowy Górniczej” zatwierdzonego uchwałą nr XXX/582/2004 Rady Miejskiej w Dąbrowie Górniczej z dnia 25.08 2004-publikacja Dz.Urz.Woj.Śl.Nr 99 poz.2807 z dnia 20.10.2004. W obowiązującym „Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Dąbrowa Górnicza” dla w/w obszaru przyjęto następujące kierunki polityki przestrzennej: • „Obszary przeznaczone do adaptacji stanu istniejącego” Istniejące tereny usług Istniejące tereny wytwórczości Rezerwa pod projektowaną drogę o parametrach 6 KG ¼ W stanie istniejącym są to tereny kolejowe zamknięte, tereny po byłej KWK Paryż, tereny Huty Bankowej, terenu Galii oraz Mayland Real Estate s.p.z.o.o Na terenach poprzemysłowych Huty Bankowej trwa realizacja Centrum Handlowo-Usługowego „Pogoria” zgodnie z uzyskanym pozwoleniem. Spółka Mayland Real Esteta ma zamiar zrealizować drugi obiekt handlowy powyżej 2000 m² p.uż.. Głównymi celami projektu planu miejscowego jest rozwiązanie następujących problemów przestrzennych: 1. Przebudowa układu komunikacyjnego w rejonie ulicy Sobieskiego-Przybylaka- Kościuszki 2. Przebieg Drogowej Trasy Średnicowej 3. Przebudowa Dworca PKP w Dąbrowie Górniczej 4. Lokalizacja centrum przesiadkowego oraz hotelu 5. Lokalizacja drugiego hipermarketu powyżej 2000 m² p.uż.. W tak strategicznym terenie jakim jest rejon Dworca PKP, który jest wizerunkiem miasta należy uporządkować gospodarkę przestrzenną poprzez właściwą dyspozycje terenów oraz wprowadzenie nakazów i zakazów dotyczące kształtowania zabudowy, ograniczeń możliwości lokalizacji obiektów, w szczególności garażów i obiektów tymczasowych. BIP 1 BIP 2 Oj, oby nie było z tym problemów. Bez tego nic w tamtych rejonach się nie zmieni. A jak wygląda tamten teren sami wiecie. Szkoda gadać.. Ten post edytował kwintosz wto, 25 wrz 2007 - 20:46 -------------------- "(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted
When you love a woman you tell her that she's the one (..)" |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 1 Dołączył: wto, 03 lut 09 Nr użytkownika: 3,179 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Witam wszystkich serdecznie
Uważam że Nasze miasto powinno już dawno dysponować zaktualizowanym planem zagospodarowania przestrzennego. Dziś należy oczekiwać że plan ten poprawi strukturę miasta usprawni ją i umożliwi stworzenie kolejnych miejsc pracy bądź utrzymanie już istniejących. Pragnął bym nawiązać do targowiska przy ulicy Poniatowskiego największego obiektu handlowego tego typu w naszym mieście. Targ ten nie zmienia swego oblicza od blisko 10 lat z powodów nie znanych większości mieszkańców Dąbrowy Górniczej. Teren na którym stoi targ jest po prostu łakomym kąskiem dla jakiejś sieci hipermarketów którzy walczą w sądzie z naszym miastem od 8 lat o odzyskanie tego terenu pod płaszczykiem żądania zwrotu działek na których leży teren spadkobierców byłych właścicieli. Nieznana mi sieć marketów próbowała dwukrotnie kupić od miasta działki na których jest targ pierwsza propozycja opiewała na 30mln zł druga na 50mln zł miasto dwukrotnie odmówiło. Wtedy przez dwa lata poszukiwali spadkobierców którym zabrano ten teren ponad 25 lat temu pod park i parking, i w ich imieniu zażądali od miasta zwrotu terenu.Miasto odmówiło i rozpoczęła się sprawa sadowa trwająca do dziś już ponad 8 lat!!! Kupcy handlujący na targu już lata temu pragnęli je zmodernizować lecz ich chęci są zablokowane przez toczącą się sprawę w sądzie. Kupcy z tego targowiska założyli Stowarzyszenie Kupców Targowych uzyskali 20 letnią dzierżawę terenu targowiska od miasta za którą płacą miasto masę pieniędzy co miesiąc ponoć ponad 30 tysięcy zł/ miesiąc ( jak znam życie już więcej , ciągłe podwyżki ) idąc dalej wynegocjowali z miastem że Urząd Miejski przygotuje podłoże pod targ i zasili je w media a kupcy ze swoich pieniędzy wybudują całkowicie nowe targowisko.i pewnie tak by się stało gdyby nie trwająca do dziś sprawa w polskim sądzie, ponad 8 lat !!! Targowisko przy ulicy Poniatowskiego to ponad 800 miejsc handlowych , czyli 800 miejsc pracy tak potrzebnych w naszym kraju to źródło utrzymania dla ponad 2000 osób głownie z naszego miasta. To miejsce gdzie najbiedniejsza część naszego społeczeństwa dorabia na chleb ( widać to zwłaszcza w poniedziałki i piątki od strony ulicy łańcuckiego ) gdzie ludzi najubożsi próbują jakoś przetrwać i poprawić swój ciężki byt sprzedając używane rzeczy i starocie. Mam szczerą nadzieję że plan rewitalizacji, wesprze nasze targowisko które wpisało się już w życie codzienne naszego miasta planując wokół nowe parkingi, mogące służyć naszym mieszkańcom również w dni nietargowe. Powiem szczerze że markety marketami a nasza polska tradycja zakupów na targowisku nie powinna zaginąć. Takiego wyboru i różnorodności towarów przemysłowych a zwłaszcza spożywczych nie zapewni nam żaden market. Proszę Was Serdecznie mieszkańcy Naszego Miasta o poparcie dla istnienia targowiska przy ulicy Poniatowskiego i jego dalszego istnienia. Z wyrazami poważania Dąbrowianin z urodzenia. Ten post edytował Szeryf śro, 04 lut 2009 - 01:05 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 14:14 |