![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() FdZD ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 1,390 Dołączył: pią, 08 sie 03 Skąd: Dąbrowa Górnicza Nr użytkownika: 5 Płeć: Mężczyzna ![]() |
BĘdzie zagŁĘbiowska ŚrednicÓwka?
Wtorek, 30 wrzeŚnia 2003r. Plany przedŁuŻenia Drogowej Trasy Średnicowej z Katowic do DĄbrowy GÓrniczej byŁy szlagierem wczorajszego spotkania Rady Parlamentarno-SamorzĄdowej ZagŁĘbia i Jaworzna. Wszyscy chwalili projekt, ale ogÓlnikowo mÓwiono o pieniĄdzach na realizacjĘtej inwestycji. - Pierwsze plany budowy trasy Średnicowej powstaŁy w latach 70. O jej budowie zadecydowano w 1982 r., a prace w terenie ruszyŁ trzy lata pÓĹşniej - mÓwi Ireneusz Maszczyk, prezes spÓŁki Drogowa Trasa Średnicowa. PomÓgŁ kredyt Od 1985 r. zdoŁano oddaĆ do eksploatacji tylko 11-kilometrowy odcinek z Katowic do Rudy ŚlĄskiej. Średnio powstawaŁo ok. 600 m szosy rocznie. - Po czterech latach prace przerwano. Od 1994 r. przeznaczano na ŚrednicÓwkĘsymboliczne kwoty. Roboty ruszyŁy, gdy uzyskaliŚmy kredyt z Europejskiego Banku Inwestycyjnego na wschodni odcinek trasy - wyjaŚnia Ireneusz Maszczyk. Nie zebrano jeszcze pieniĘdzy na zachodniĄ czĘŚĆ DTŚ (Ruda ŚlĄska - Zabrze - Gliwice), ktÓra powinna zostaĆ oddana do uŻytku w 2009 r. - Nie mam Żadnych wĄtpliwoŚci, Że trasĘŚrednicowĄ naleŻy przedŁuŻyĆ do ZagŁĘbia. Powinna ona jednak ŁĄczyĆ DĄbrowĘGÓrniczĄ z Gliwicami. Po co nam droga koĹczĄca siĘ, nie powiem w lesie, ale na rondzie w Chebziu - twierdzi poseŁ Zbigniew Zaborowski, szef ŚlĄskiego SLD. - Jako rodowity sosnowiczanin cieszĘsiĘz planÓw przedŁuŻenia trasy Średnicowej, ale jako wojewoda muszĘpatrzeĆ przez interes caŁego regionu - dodaje LechosŁaw JarzĘbski. Potrzebne miliony euro WiĘkszoŚĆ zagŁĘbiowskich szos powstaŁo w latach 70. OstatniĄ powaŻnĄ inwestycjĘdrogowĄ, przebudowany odcinek DK 1 z Sosnowca do Katowic, oddano do uŻytku w 1985 r. Od tego czasu ruch samochodowy wzrÓsŁ kilkakrotnie. Dzisiaj szosĄ katowicka przejeŻdŻa 60 tysiĘcy samochodÓw na dobĘ! - Planowany zagŁĘbiowski odcinek ma 21 km. Tylko 12 km to drogi zbudowane od podstaw. PozostaŁe 9 km to modernizowane istniejĄce ulice, np. Narutowicza w Sosnowcu czy DulĘby w DĄbrowie GÓrniczej - mÓwiŁ Ireneusz Maszczyk. - Droga mogŁaby zostaĆ oddana do uŻytku w 2011 r. Jej budowa szacowana jest w milionach euro. Trasa Średnicowa to szosa o podwyŻszonym standardzie, z samymi bezkolizyjnymi skrzyŻowaniami. SamorzĄdowcy liczĄ na pomoc z kasy Unii Europejskiej. Dyskretnie milczano jednak o wymaganym wkŁadzie wŁasnym i pieniĄdzach na zapŁacenie VAT. Pomoc strukturalna nie moŻe bowiem bezpoŚrednio zasilaĆ lokalnego budŻetu. Drogowym dyskusjom przysŁuchiwaŁ siĘMieczysŁaw Rakowski, ktÓry doskonale powinien pamiĘtaĆ, jak rzĄd 21 lat temu podejmowaŁ decyzjĘo budowie trasy Średnicowej. ByŁ wtedy wicepremierem. Wczoraj nie zabraŁ gŁosu. -------------------------------------------------------------------------------- Ireneusz Maszczyk - prezes firmy Drogowa Trasa Średnicowa SA Obecnie realizacja inwestycji drogowej trwa najwyŻej trzy lata. Natomiast planowanie i projektowanie piĘĆ. Nowa droga wymaga zmiany miejscowych planÓw zagospodarowania przestrzennego. MogĄ to zrobiĆ tylko samorzĄdy. JesteŚmy spÓŁkĄ zajmujĄcĄ siĘbudowĄ szos. WstĘpny projekt zrobiliŚmy zagŁĘbiowskim gminom w prezencie, jeŻeli prace majĄ byĆ kontynuowane to trzeba przygotowaĆ pieniĄdze. Wojciech W. WacŁawek - Dziennik Zachodni Pewnie minie z 10 lat zanim ta inwestycja zostanie zrealizowana, ale ciekawe jaka lokalizacja trasy jest brana pod uwage??? |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
dlugo nie bylo ani slowa o DTŚ i cos opozniaja sie z tym projektem
Ciasno na drogach PiĄtek, 4 lutego 2005r. JedenaŚcie razy w ciĄgu tego roku na drogach krajowych kontrolerzy w caŁej Polsce badaĆ bĘdĄ natĘŻenie ruchu pojazdÓw. Pierwszy raz liczyli je tydzieĹ temu, kolejny raz dopiero 15 marca. Na terenie wojewÓdztwa ŚlĄskiego obserwatorzy staĆ bĘdĄ w aŻ 119 punktach, z czego tylko w ZagŁĘbiu wytypowano 20 takich punktÓw. Wszystko po to, aby dowiedzieĆ siĘ, czy za kilka lat trasy nie zostanĄ caŁkowicie zakorkowane. Ruch duŻo wiĘkszy — Badania przeprowadzane sĄ co piĘĆ lat. Poprzednie z 2000 r. wskazaŁy wzrost Średniego dobowego ruchu pojazdÓw o 31 procent w porÓwnaniu do 1995 r. Spodziewamy siĘ, Że tym razem wzrost moŻe byĆ jeszcze wiĘkszy — mÓwi Andrzej Maciejewski, rzecznik Generalnej Dyrekcji DrÓg Krajowych i Autostrad. Od wielu lat wojewÓdztwo ŚlĄskie jest najbardziej obciĄŻone pod wzglĘdem liczby samochodÓw. PiĘĆ lat temu Średnio na dobĘdrogami krajowymi przejeŻdŻaŁo u nas ponad 12 tys. pojazdÓw przy Średniej krajowej 7 tys. samochodÓw. Absolutnym zwyciĘzcĄ okazaŁ siĘodcinek Sosnowiec-Katowice trasy DK-86, ktÓrym w ciĄgu doby jeĹşdziŁo grubo ponad 50 tys. pojazdÓw. — A jak bĘdzie tym razem? Trudno przewidywaĆ. Ale wzrost o 30-40 proc. wydaje siĘnieunikniony — zapowiada Andrzej Maciejewski. Jedyne poŁĄczenie Na wzrost ruchu z pewnoŚciĄ miaŁo wpŁyw szersze otwarcie granicy zachodniej oraz wrĘcz lawinowy import samochodÓw. W wielu rodzinach posiadanie dwÓch samochodÓw staŁo siĘpowszechnoŚciĄ. A tymczasem popularna „gierkÓwka”, wybudowana 30 lat temu, wciĄŻ jest jedynym szybkim poŁĄczeniem Katowic i Sosnowca. O ile wystarczaŁa na ruch w latach 70., to dzisiaj dwa pasy w kaŻdym kierunku zaczynajĄ siĘkorkowaĆ i to nie tylko w godzinach komunikacyjnego szczytu. Dlatego powstanie drugiej trasy ŁĄczĄcej stolicĘwojewÓdztwa z ZagŁĘbiem jest bardzo konieczne. Wszystko wskazuje, Że moŻe niĄ byĆ tzw. DTŚ WschÓd bis. — Powiem wiĘcej. Nie wyobraŻam sobie, aby nasza czĘŚĆ DTŚ nie powstaŁa — mÓwi wprost Grzegorz DĄbrowski z sosnowieckiego magistratu. WŁaŚnie Sosnowiec jest najbardziej zainteresowany w budowie nowej drogi, choĆ ogromne zainteresowanie wykazuje takŻe DĄbrowa GÓrnicza. MieszkaĹcy tego miasta na wŁasnej skÓrze za sprawĄ zamkniĘcia wiaduktu na trasie DK-94 przekonujĄ siĘ, jak uciĄŻliwe jest posiadanie tylko jednego poŁĄczenia z aglomeracjĄ. Mgliste odciĄŻenie Koncepcja powstania DTŚ WschÓd bis po raz pierwszy zaprezentowana zostaŁa w grudniu 2003 r. i od tego czasu niewiele siĘzmieniŁo. Do koĹca 2007 r. ma byĆ dopiero wykonany szczegÓŁowy projekt caŁego przedsiĘwziĘcia. A w tym czasie ruch zwiĘkszy siĘo kolejne kilkanaŚcie procent. — Na razie temat faktycznie jest mglisty. Ale dobrze, Że w ogÓle zaistniaŁ w ŚwiadomoŚci. WstĘpny przebieg trasy takŻe jest juŻ znany i przynajmniej przez Sosnowiec poprowadzona jest istniejĄcymi ciĄgami komunikacyjnymi oraz przez tereny wolne od zabudowy — mÓwi Grzegorz DĄbrowski. Wschodnia DTŚ ŁĄczyĆ ma Katowice z MysŁowicami, Sosnowcem i DĄbrowĄ GÓrniczĄ. ZahaczaĆ ma takŻe o BĘdzin, a projektanci rozwaŻajĄ teŻ odgaŁĘzienie w kierunku na Jaworzno. Marcin TwarÓg - Dziennik Zachodni |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 13:57 |