![]() |
![]() |
Guest_Anonymous_* |
![]()
Post
#1
|
Guests ![]() |
Jestem ciekawy co do jednej sprawy - KZK GOP przeprowadza kontrole napelnien w busach (niezle - w wakacje
![]() |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() FdZD ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 1,433 Dołączył: pią, 08 sie 03 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 6 Płeć: Mężczyzna ![]() |
QUOTE Problem komunikacji miejskiej jest duŻo szerszy niŻ tylko przepeŁnione busy i brak lini nocnych. Ludzie zajmujĄcy siĘtym zagadnieniem zawsze stawiajĄ gop jako miejsce w ktÓrym jest popeŁnione najwiĘcej bŁĘdÓw w komunukacji miejskiej - a to bardzo dobrze widaĆ na przykŁadzie dg. Oto niektÓre kardynalne bŁĘdy --- kosztowne utrzymanie taboru ze wzglĘdu na jego wiek --- brak odpowiedniego serwisowania busÓw ktÓre przejawia siĘ min tym Że nawet jelcze 120 m z 98 r psujĄ sie nagminnie --- niskie stawki przwozowe ktÓre nie pozwalajĄ na modernizacje taboru --- niskie wpŁywy z biletÓw ( za maŁo kontrolerÓw i sŁaba ŚciĄgalnoŚĆ kar ) --- brak przetargÓw = brak konkurencji na rynku --- maŁo efektywne rozkŁady jazdy ( busy i tramwaje jeĹşdzĄ stadami ) --- czĘsto przypadkowy dobÓr wielkoŚci i typu autobusÓw do danej lini --- upolitycznienie kzk gop --- masakryczne bŁĘdy w badaniu napeŁnieĹ busÓw --- brak jakich kolwiek dziaŁaĹ dotyczĄcych poprawy bezpieczeĹstwa w busach --- ogromny problem dublowania siĘposzcegÓllnych lini autobusowych z tramwajowymi --- brak zainteresowania komunikacjĄ kolejowĄ --- kompletny bezsens w funkcjonowaniu pkt ( tramwaje sĄ wolniejsze od busÓw i sens ich istnienia jest praktycznie Żaden, jest to spowodowane powolnym taborem zŁymi torowiskami , brakiem uprzywilejowania tramwajÓw ). Jednym sŁowem komunikacja nasza opiera siĘna zaŁoŻeniach z lat 80tych. Z tamtych czasÓw pochodzi wiĘkszoŚĆ tras autobusÓw i 70 % taboru busowego oraz 100 % tramwajowego. Czas chyba na jakieŚ gŁĘbokie zmiany. Ale po wielkich gadkach tala sprawy majĄ siĘpo staremu. Tal nie ryzykuje wyjŚcia z kzk bo wie Że kzk gop to najtaĹsze rozwiĄzanie dla gminy przynajmniej w krÓtkim okresie. Ale czy najtaĹsze napewno znaczy tu najlepsze ??? Wszystko sie zgadza - tramwaje i autobusy jezdza praktycznie w tym samym czasie; tramwaj winien sluzyc do komunikacji po 1 miescie (przystanki co 800m powiedzmy) a autobus do komunikacji miedzy miastami- u nas autobusy i tramawaje maja te same przystanki (powinno byc jasne - jade gdzies po miescie - wybieram tramwaj co czesto jezdzi, jade dalej to biore autobus - a u nas pelen chaos); kontrola napelnien jaka zlecilo KZK GOP w wakacje - no comments; brak sensownych rozkladow jazdy, linie ktore sa oplacalne i tak kursuja za malo (przyklad wszystkich busow kursujacych rano do Katowic); brak komunikacji nocnej; zero pomyslow (juz nie mowiac o realizacji) dla autobusow szynowych (chocby sprobowac jak w Trojmiescie - SKMy-dla nie wtajemniczonych SZYBKA KOLEJ MIEJSKA); ludzie pelniacy decydujace role w KZK GOP zajmuja stolki z racji politycznych - maja zero pojecia o komunikacji; kontrola (ktora i tak ostatnio stala sie surowsza) wciaz jest za malo kanarow; tabor (znaczna jego czesc) ktora wymaga gruntowej kontroli; zly stan drog - nawet nowki busy szybciej sie zuzywaja i wiele wiele innych - mozna by tak ciagle wyliczac ale i tak kazdy u nas o tym wie ze komunikacje jak narazie mamy wciaz daremna. -------------------- |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 21:20 |