![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,268 Dołączył: śro, 09 mar 05 Skąd: DG - Gołonóg Nr użytkownika: 130 Płeć: Mężczyzna GG: 3030588 ![]() |
QUOTE Złożenie ślubowania oraz wybór przewodniczącego rady i jego zastępców – tak będą wyglądały pierwsze sesje rad gmin, powiatów i sejmików województw. W związku z publikacją w Dzienniku Ustaw zbiorczych wyników wyborów do rad pierwsze spotkanie radnych musi się odbyć najpóźniej w 27 listopada. Tak też będzie w naszym mieście. W Dąbrowie Górniczej I sesja Rady Miejskiej kadencji 2006- 2010 odbędzie się dzisiaj tj. w poniedziałek, 27 listopada o godzinie 17.00. Podstawową rzeczą na pierwszej sesji rady jest złożenie ślubowania przez radnych oraz wybór nowego przewodniczącego i wiceprzewodniczących. 12 listopada 2006 roku w wyborach samorządowych wybraliśmy 25 naszych reprezentantów do Rady na najbliższe cztery lata. Przy frekwencji 39 proc. mieszkańcy zadecydowali o podziale mandatów w radzie. W Dąbrowie Górniczej najwięcej mandatów (6) uzyskał Blok Przyjaciół Dąbrowy. Jednak żaden z Komitetów Wyborczych nie osiągnął wyraźniej przewagi i mandaty rozłóżyły się między 5 najbardziej znaczących ugrupowań w mieście. Po 5 mandatów do liczącej 25 osoby Rady Miasta zdobyły komitety: Nasza Dąbrowa-Jerzy Talkowski, Lewica i Demokreci oraz Platforma Obywatelska. Czterech przedstawicieli ma w nowej radzie PiS. Poniżej prezentujemy radnych nowej kadencji: Blok Przyjaciół Dąbrowy: 1.Tamborek Krzysztof 2. Wiekiera Wiesław 3. Harańczyk Ryszard 4. Łukasik Zbigniew 5. Trzewiczek Mariola 6. Woźniczka Kazimierz Nasza Dąbrowa-Jerzy Talkowski: 1. Bober Edward 2. Talkowski Jerzy 3. Krypciak Alicja 4. Wroniszewski Jan 5. Majewski Robert Lewica i Demokraci: 1. Orpych Tadeusz 2. Pasternak Agnieszka 3. Juroff Józef 4. Zugaj Ireneusz 5. Szaniawska Krystyna Platforma Obywatelska: 1. Wróblewski Zbigniew 2. Pasek Tomasz 3. Ciaś Bogusława 4. Kalaga Mariusz 5. Koziak Halina Prawo i Sprawiedliwość: 1. Cygroń Marek 2. Głowacka Halina 3. Jaszczura Grzegorz 4. Skóra Tomasz Zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym radni tego szczebla przed przystąpieniem do wykonywania mandatu składają ślubowanie następującej treści: "Wierny Konstytucji i prawu Rzeczypospolitej Polskiej, ślubuję uroczyście obowiązki radnego sprawować godnie, rzetelnie i uczciwie, mając na względzie dobro mojej gminy i jej mieszkańców." Ślubowanie odbywa się w ten sposób, że po odczytaniu roty wywołani kolejno radni powstają i wypowiadają słowo "ślubuję". Ślubowanie może być złożone z dodaniem zdania: "Tak mi dopomóż Bóg." Radni nieobecni na pierwszej sesji rady gminy oraz radni, którzy uzyskali mandat w czasie trwania kadencji, składają ślubowanie na pierwszej sesji, na której są obecni. Na pierwszej sesji Rady Miejskiej, którą zwołuje przewodniczący rady poprzedniej kadencji, powinien nastąpić wybór nowego przewodniczącego rady gminy i jego zastępców. Zarówno przewodniczący, jak i wiceprzewodniczący muszą pochodzić ze składu rady i są wybierani bezwzględną większością głosów (50%+1 głos) w obecności co najmniej połowy ustawowego składu rady, w głosowaniu tajnym. Rady nie mogą wybrać więcej niż trzech wiceprzewodniczących. Z początkiem prac rady wiąże się również tworzenie klubów radnych, uchwalanie składów komisji, a często także zmiana wysokości dotychczasowych diet. W praktyce jednak wszystkie te elementy pojawiają się dopiero na kolejnym posiedzeniu rady. W związku z obowiązkiem złożenia ślubowania przed nową radą przez burmistrza następne posiedzenie organu stanowiącego powinno odbyć się nie później niż w ciągu 7 dni od publikacji w Dzienniku Ustaw wyników wyborów wójtów, burmistrzów i prezydentów miast. Anna Zubko/pap oraz: QUOTE PROPONOWANY PORZADEK SESJI RADY MIEJSKIEJ DABROWY GÓRNICZEJ W DNIU 27 LISTOPADA 2006 ROKU O GODZ. 1700 . 1. Wreczenie zaswiadczeń o wyborze na radnego przez Przewodniczacego Miejskiej Komisji Wyborczej. 2. Złożenie slubowania przez radnych. 3. Stwierdzenie quorum przez radnego seniora. 4. Zatwierdzenie porzadku obrad. 5. Wybór sekretarza obrad. 6. Wybór Komisji Skrutacyjnej. 7. Wybór Przewodniczacego Rady Miejskiej. 8. Przekazanie przewodniczenia obradom Przewodniczacemu Rady Miejskiej przez radnego seniora. 9. Wybór Wiceprzewodniczacych Rady Miejskiej. 10. Zakonczenie sesji. Jakby ktoś był na tej I sesji, mam nadzieję że coś skrobnie tu na forum jak to wyglądało. W końcu koalicja jaka została zawarta przed wyborami PO-PiS-Tal, jak dla mnie nie zapowiadała się dobrze. Poza tym ciekaw jestem kto zostanie przewodniczącym RM. Pozdrawiam -------------------- "(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted
When you love a woman you tell her that she's the one (..)" |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,268 Dołączył: śro, 09 mar 05 Skąd: DG - Gołonóg Nr użytkownika: 130 Płeć: Mężczyzna GG: 3030588 ![]() |
CYTAT ![]() Elektroniczny system ma usprawnić obrady Rady Miejskiej Dąbrowscy radni zastanawiają się nad kupnem systemu elektronicznego liczenia głosów. Przebieg obrad Rady Miejskiej w Dąbrowie Górniczej pokazuje, że w ich usprawnieniu przydatny mógłby się okazać elektroniczny system liczenia głosów, który spełnia także wiele innych, przydatnych funkcji. Wszystko dlatego, że obecnie radni nie mają np. możliwości prezentacji zdjęć i innych dokumentów, które jak podkreślają ilustrują często zgłaszane interpelacje albo uzupełniają dyskusję nad ważnymi uchwałami. Dzisiaj prezentacje multimedialne nie są wykorzystywane często, choć specjalny ekran z rzutnikiem dostępny jest cały czas. - Elektroniczny system na wiele możliwości, więc nie tylko przydałby się do rejestracji obrad i prezentacji, ale także w głosowaniach, bo wszystko powinno przebiegać szybciej i sprawnie - podkreślają dąbrowscy rajcy. Jak dowiedzieliśmy się w dąbrowskim magistracie decyzja o zakupie elektronicznego systemu liczenia głosów jest realna. - Wiąże się to z koniecznością wprowadzenia zmian w statucie Rady Miejskiej, które umożliwią stosowanie takiego systemu. Obecnie trwają prace związane z rozeznaniem rynku, możliwościami technicznymi i oczywiście kosztami, jakie proponują poszczególne firmy. Po analizie kosztów podjęta będzie decyzja o ewentualnym zakupie. Najpierw należy oczywiście zbadać funkcjonalność takich systemów i przeanalizować koszty. Przed zakupem radni będą mieli okazję zapoznać się z działaniem urządzenia. Testowany wcześniej system nie spodobał się radnym, a jego funkcjonowanie budziło wiele wątpliwości wśród radnych - mówi Anna Zubko z dąbrowskiego magistratu. Testowany w ubiegłym roku system składał się ze specjalnego ekranu, zamontowanego nad prezydium Rady Miejskiej, gdzie wyświetlały się wszystkie dane oraz specjalnych pilotów. Dzięki nim każdy z rajców przyciskał odpowiedni przycisk, opowiadając się za, bądź przeciw danej uchwale. Można się było także oczywiście wstrzymać od głosu. Po chwili wyniki widoczne były na ekranie i każdy mógł się dokładnie przyjrzeć, jaką decyzję podjął każdy z radnych. Oprócz zwykłego liczenia głosów, dzięki systemowi można również przeprowadzać głosowania tajne. Wtedy pojawiają się same wyniki, bez nazwisk radnych. Dzięki niemu każda z osób mogła się zarejestrować podczas debat w kolejce do zabrania głosu, wyświetlał także na ekranie uchwały, drukował protokoły z obrad sesji, a także zliczał frekwencję obecności każdego radnego na sesjach, łącznie z wynikami głosowań, w których uczestniczył. - Na razie nasz statut nie przewiduje interpelacji w formie wizualnej i elektronicznej, ani głosowania za pomocą elektronicznego systemu. Być może z czasem to się zmieni, bo rzeczywiście ta forma prezentacji bardzo dynamicznie się rozwija - przyznaje Agnieszka Pasternak, przewodnicząca Rady Miejskiej. (PAS) - POLSKA Dziennik Zachodni www.dabrowa.naszemiasto.pl -------------------- "(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted
When you love a woman you tell her that she's the one (..)" |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 06:38 |